reklama

Dieťa - áno či nie?

cicoš , 05. 11. 2009 - 14:32

reklama

Znovu pekne zdravim vsetky nanicmamky. Kvietok
Uz dlhsiu dobu mam jednu dilemu a kedze si z nej neviem urobit zaver sama, rozhodla som sa, ze poziadam o nazor vas.
S partnerom sme spolu uz styri roky, rok aj pol spolu byvame, spolu riesime vsetky financie. V poslednom case coraz castejsie myslim na to, ake by to bolo, mat dieta. Partner nejako obzvlast nie je proti, vedel by si to predstavit (ked sme niekde na navsteve, male deti sa idu z neho zblaznit Váľam sa od smiechu po podlahe ), jedine jeho vyhrady sa tykaju toho, ze chce este par rokov fungovat ako sportovec, co je spojene so stahovanim sa podla miesta klubu, a tiez by bol radsej, keby dietatko prislo do financne stabilneho prostredia. Ja momentalne hladam pracu, ale zatial sa mi nedari nic najst, takze teraz fungujeme aj za prispenia mojich rodicov. Mlčím Keby som si ale platila este cca mesiac dobrovolne poistenie, mala by som narok na (ak nestihnu porobit zmeny v systeme mozno aj na zvyseny) matersky prispevok.
Tu by tom teda potrebovala vas pohlad na vec - ste v mojom pripade za babatko alebo si myslite, ze je lepsie vybudovat najskor materialne zazemie a babo az potom?
Tesim sa na vase nazory! Úsmev


reklama


reklama

eva m, Št, 05. 11. 2009 - 14:36

cicos,
kolko mas rokov?
Eva Slnko

fidorka, Št, 05. 11. 2009 - 14:49

Evka,to bolo tiež prvé čo ma napadlo...

Cicoš,byť finančne závislá na rodičoch ani by ma nenapadlo rozmýšľať o vlastnom dieťati.To nie je hračka,ktorú odložíš,keď zistíš,že to nezvládaš...

Viem,že tu budem zase za tú zlú,ale nedalo mi to Kvietok

cicoš, Št, 05. 11. 2009 - 15:05

Ako nie som vyslovene zavisla na rodicoch - vsak partak dostava peniazky. Len teraz meni klub, tak je to trosku horsie, kym sa niekde usadi zasa. A vysli by sme, ale nasi nechcu, aby som si zasa nic nedovolila pre seba, tak to je skor take prilepsenie. Kvietok

fidorka, Št, 05. 11. 2009 - 17:27

pozri sa takto ti to skúsim vysvetliť:

Aj v mojom okolí sú rodiny,páry,ktorým rodičia pomáhajú koľko vládzu,aj deti postrážiť,aj finančne,proste vo všetkom.My dvaja s manželom také niečo nepoznáme,my máme len to,čo sme si sami zadovážili.Nemyslím si,že mladým sa nesmie pomáhať,nemám nič proti tomu.Ale mne osobne by bolo veľmi nepríjemné,aby mi moja mama,alebo otec nosili peniaze,nech si kúpim svetrík,kabelku,alebo deťom čokoľvek.Ja sa radšej bez toho zaobídem a vystačím si s tým čo mám sama.
Neverím,že by si svojmu prvorodenému dieťaťu nechcela kúpiť nový kočík,výbavičku a všetko len to najkrajšie...ja som bola taká istá,hoci bola ešte hlboká totalita,keď som mala prvého syna,ale "musel" mať všetko "naj".Ale ja som mu to kupovala za svoje korunky a od nikoho som nič nečakala.
Nehovoriac o tom,že teraz si doba "vyžaduje" iný štandard pre novorodenca ako v tej mojej dobe.Sú to veľké peniaze.A potom keď rastie...ide do školy...atď...
A je aj pravda to,že keby si každý deti iba plánoval,možno by sa žiadne deti ani nerodili.Ale rodili a rodia sa stále v každej dobe,aj cez vojnu sa rodili,aj plánované,aj také ktoré sa narodili "náhodou".

A ešte mám na túto tému jeden postreh...všimla som si,že tí moji známi,ktorí majú rodičov na to,aby im deti postrážili,kedykoľvek si mladí pomyslia,a vždy sú tu zase len rodičia na to,aby bola finančná injekcia,keď mladí potrebujú kúpiť to čo chcú a nie to čo potrebujú...tak tieto manželstvá sa všetky rozpadli.Myslím si,že preto,lebo mladí sa veľmi spoliehajú na rodičov,že stále je tu niekto kto ich zachráni.Na seba sa treba spoliehať a na nikoho iného...Kvietok

lia6, Št, 05. 11. 2009 - 17:53

Fidorka očúvaj, Ty si sa mi vŕtala v hlave?Pohoda presne píšeš o mojích pocitoch a o tom, čo preferujemÁnoďakujem za ušetrené písmenkáTlieskam úplne s Tebou súhlasímÁno Slnko

cicoš, Št, 05. 11. 2009 - 20:07

Vsetko, co pises, je spravne. Suhlasim s tebou. Kvietok
Ale nemyslim si, ze patrim ku skupine ludi, ktoru si popisala. Urcite nie som typ, ktoremu je prijemne, ked je na niekoho odkazany. Jedna zo zakladnych veci, o ktore sa v zivote snazim, je nebyt zavisla na nikom a na nicom. To ma ucila moja stara mama. Od malicka som si trikrat premyslela, ci nieco naozaj chcem, kym som o to niekoho poziadala. Svoje vlastne naroky som znizila na minimum. To skor moja rodina chce, aby som si obcas urobila aj radost, nie len aby som sa starala o to, ze ked si to kupim, nebudem mat na nieco, co potrebujem viac. O peniaze som poziadala vo svojom zivote len malokrat a aj to s tym, ze ich vratim, ked to bude mozne, co som aj splnila. Ak nieco dostavam, je to vzdy len na dobrej voli toho, kto mi pomaha. Vecsinou sa aj tak snazim odmietat. Napriklad od priatelovych rodicov nedostavame takmer nic a ani ich o nic neziadam. Pretoze ked nieco dostavas, tak je to dost zavazujuce.
Tu podporu som myslela naozaj len tym, ze napr. byt, v ktorom byvame, je mojej mamy, tak hradime len najom a energie, zvysok nam v podstate daruje, kedze keby tam byval niekto iny, mala by peniazky k dobru. A obcas dostanem nieco na cizmy alebo na kozmetiku. Lenze v nasej rodine si vsetci navzajom pomahaju. Ked som bola na tom lepsie, tak som aj ja im obcas nieco doniesla na prilepsenie, nejake veci sprijemnujuce kazdodenny zivot alebo nejake dobroty.
Tak by som sa nehadzala do kategorie rozmaznanych, ktore dostanu, co si zmyslia a potrebuju mat najlepsie vsetko naraz a hned, bez namahy a bez prace. Mlčím

fidorka, Št, 05. 11. 2009 - 23:12

cicoš,keď nepatríš k takým ľuďom o akých ti píšem tak o čom rozmýšľaš?Nemáš o čom!Ja som mala pocit,že sú pre teba najdôležitešie peniaze...
A zbytočne sa neurážaj,na niečo to bolo aj dobré,to čo som ti napísala.Možno ťa to trošku posunulo,alebo sa mýlim?Pohoda

cicoš, So, 07. 11. 2009 - 08:54

Fidorka ja sa neurazam. :) Ja som len nechcela, aby ste si o mne mysleli nieco, co nie je pravda, lebo obcas to potom skresluje pohlad na vec. Vyplazený jazyk
A som vdacna za kazdy nazor, nemusi sa nutne zhodovat s tym mojim. Presne ako pises - pohlad z trochu ineho uhla nuti k zamysleniu a obcas prides aj na celkom zaujimave veci, pripadne pohnes s problemom, s ktorym si si nevedela dat rady. Kvietok
A k tym peniazom... Peniaze su dnes dolezite, ale existuju aj dolezitejsie veci v zivote.
Samozrejme - vsetko sa da, ked sa chce... Slnko

cicoš, Št, 05. 11. 2009 - 14:55

24 zanedlho Úsmev a partak 28

eva m, Št, 05. 11. 2009 - 14:58

to este nie je tak vela.
Suhlasim s fidorkou. Svoje dieta by ste mali dokazat uzivit vy dvaja, nie vasi rodicia. Toto je pre mna zasadny argument, nie otazka sportu ci cestovania - stahovania.
Eva Slnko

cicoš, Št, 05. 11. 2009 - 15:21

Evka - vsak to je jasne! Ja som pracovala tiez este pred nedavnom, len teraz je take hlupe medziobdobie. Smútok

Lottika, Št, 05. 11. 2009 - 15:12

Prvé dve z mojich detí sa narodili, keď sme ešte viseli rodičom na krku. Vtedy pred 18 - 19 rokmi to bolo v každej rodine tak. Navyše prišla zmena, mne zrušili prácu. Napriek tomu sme bez problémov fungovali.Deťom nič nechýbalo, aj na dovolenky a výlety sme chodili častejšie ako teraz, keď sme fixne zabezpečení. Naši známi sa osamostatnili až keď šiel starší syn do 6tej triedy. Ja viem, že je iná doba, ale napr. oproti susedia majú dve dcéry, tri vnúčatá a nemyslím, že sú nejaké veľké problémi, že rodičia vypomáhajú

cicoš, Št, 05. 11. 2009 - 15:24

Aj nas spolocny znamy, ktory bude co nevidiet otcom hned dvoch deti naraz, je toho nazoru, ze ked uz je realne dieta, tak rodicia urobia maximum, aby ho zabezpecili. Zlomené srdce Vraj idealny stav nie je nikdy...
To je ta druha strana tej mojej dilemy... Mlčím

tyjamy, Št, 05. 11. 2009 - 18:10

ak tuzite po dietatku..majte ho...dieta nepotrebuje mat tie naj-super veci..ale vela lasky...a ak by to nahodou bolo prve vnucatko..ale ked aj nie....ta pomoc od starych rodicov pride..ci uz ju budete chciet alebo nie...teda..pokial neziju v chudobe.....aj ked je doba tazsia...ale to jedno dieta myslim ze neni problem zvladnut...stoji to za tu radost co vam prinesie do zivota....Zlomené srdce

arabela, Št, 05. 11. 2009 - 19:19

cicoš, napísala si zásadnú myšlienku - nikdy nie je ideálny stav. aj moji rodičia čakali na ideálny stav na druhé dieťa a ... ostala som jedináčik. Veľký úsmev myslím si však, že je lepšie ak dieťa príde do finančne stabilnejšieho prostredia, aj do stabilnejšieho bydliska.bio hodiny ti ešte v 24rokoch asi moc nahlas netikajú.alebo hej?Zlomené srdce

anjeli, Št, 05. 11. 2009 - 21:01

Cicoš,ja si myslím, že deti sa nerodia len tým, ktorý majú peniaze - to by som ja žiadne nemala. Dôležitejšie podľa mňa je, či si na dieťa zrelá,/ak mu vieš poskytnúť lásku a všetok svoj čas alebo budeš mať naň trpezlivosť aj keď preplače noc aj deň/, tak vtedy je ten správny čas. Nemala by si zvažovať len finančnú istotu, ale aj stabilitu tvojho vzťahu.Viem to z osobnej skúsenosti,dve z mojich detí som plánovala a užívala si každú chvíľku, ale to tretie ako ja hovorím mi sám pánbožko zoslal, keď som to najmenej čakala a nebola to veru ľahká situácia. Napriek tomu "mu" môžem každý deň ďakovať za našu princeznú. Vniesla do nášho života pokoj, kľud - /pretože inak som v práci trávila viac času ako doma s rodinou a problémy sa kopili ,ale neriešili/ a finančne? Manžel si "musel" nájsť lepšie platenú prácu, v ktorej sa mu aj viac páči- takže riešenie sa našlo. Váľam sa od smiechu po podlahe Takže je to na tvojich pocitoch a vašej súhre, ostatné sa vyrieši niekedy aj časom samé, ale nasilu, pokiaľ nie si presvedčená, že to naozaj chceš, to nerieš.

glloria17, Pi, 06. 11. 2009 - 07:05

cicoš, ked to takto rozoberáš, tak potom asi ešte nie si vnútorne presvedčená o tom, že to chceš.moje prvé dieťa sa narodilo, ked mi chýbal mesiac do devätnástky.ani na minútu som nezapochybovala, skade budem mať peniaze,alebo ako to zvládneme.bývali sme u našich, kým našporíme peniaze na dom.o päť rokov sa narodil druhý syn, ten bol plánovaný a stale sme boli u našich.plus babka a brat so ženou a dcérou.osamostanili sme sa, ked mladší mal sedem.hoci mi naši nedávali peniaze, boli sme na nich závislí, lebo dom bol ich a v podstate sa u nich bývalo štýlom, "pokiaľ bývate v našom dome, budete robiť to , čo my povieme".jedným slovom, museli sme poslúchať.tretie dieťa sme tiež plánovali,asle jedine pri ňom sme riešili už aj financie.črozmýšľali sme poriadne, či to zvládneme, s jedným platom, všetko treba nové, a hlavne, maoé dieťa nepotrebuje toľko peňazí, ako pubertiak.tomu treba aj na výlety, lyžiaraky, diskotéky, frajerky,značkové handry,nehovoriac počítace, notbuky, motorky,bicykle...ale ja som chcela povedať to, ked dieťa veľmi chceš, tak všetko ostané ti príde ako hlúpa výhovorka.všetko sa dá vzládnuť a hlavne, ked máš okolo seba rodinu, na ktorú sa dá spoľahnúť. držím palce, aby si sa správne rozhodla.Úsmev

loulou, Pi, 06. 11. 2009 - 12:57

cicoš, ja by som na Tvojom mieste ani tak neriešila financie, presne ako tú niektoré naničmamy písali, keď je treba, peniažky sa nájdu, len sa treba viac pousilovať. Skôr by si si mala byť stopercentne istá, či je toto muž, s ktorým chceš byť spojená cez dieťa navždy. A či s ním aj chceš navždy ostať (po zložení si ružových okuliarov) a či si si istá, že aj on chce ostať s Tebou. Lebo pre dieťa je kompletná rodina dôležitejšia ako vlastný domček... A ak máte toto vyjasnené, tak nemáš čo riešiť. Držím palce Úsmev

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 14:33

uuuuf....myslis to dobre...ale da sa to..?..byt si 100% ista..?...Mrkám ...zivot prinasa neskutocne prevraty...zaruky neexistuju...skoda..Úsmev

loulou, So, 07. 11. 2009 - 16:10

to sa samozrejme neda. ale ked nevidi prekazku, ma to sancu. ked ju vsak vidi uz teraz... treba vycuvat... moj nazor Úsmev

katarínak, Pi, 06. 11. 2009 - 15:01

Ja ti napíšem len jedno: vždy sa nájde dôvod na to nemať dieťa. Či to bude o rok o dva, o päť, vždy bude dôvod a výhovorka.

fidorka, So, 07. 11. 2009 - 22:46

cicoš,vidíš,veď ty si už rozhodnutá,odpoveď poznáš!Tlieskam Tlieskam Tlieskam

cicoš, Ne, 08. 11. 2009 - 13:47

Velmi pekne vam vsetkym dakujem za komentare. Kvietok
Pomohli ste mi pozriet sa na vec z roznych uhlov a myslim, ze ma to posunulo zasa o kusok dalej. Slnko
Tak sa teda necham prekvapit, co dalej zivot prinesie. Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama