reklama

Drsný humor...?

eva m , 26. 08. 2010 - 09:14

reklama

Už dávno som si zvykla na trošku (či občas dosť) drsný, chvíľami čierny humor môjho manžela.
Už dávno som si zvykla na to, že takýto humor je vôkol mňa nielen doma.
Poľavila som vo svojej útlocitnosti, pochopila jeho význam, jeho schopnosť ochrániť pred prípadnými zraneniami.
Pokiaľ je láskavý, neútočný, neurážajúci, nech je ten humor trebárs aj trochu tmavšíMrkám .
Reagujem naň rovnako, pošlem nahrávku späť, znova však trvám na hraniciach, za ktorými je už urážka či hrubý netakt. To nie, to odmietam.
Včera som si urobila krásny výlet s našimi deťmi a mojou dobrou svokrou. Cestovali sme 3 hodiny do cieľa a 3 hodiny späť, no to viete, ústa sa nám nezavreli. Prebrali sme všetko možné aj nemožné, pospomínali, zasmiali sa...
Cestou späť sa mi svokra zverila so zážitkom spred pár mesiacov. Niekto jej povedal niečo, čo sa jej veľmi dotklo, kvôli čomu veľmi plakala a trápila sa. Mrzelo ma to spolu s ňou, prejavila som jej hlboké pochopenie.
Mala som toho plnú hlavu, doma som o tom povedala svojmu manželovi. Jeho reakcia ma zaskočila - a nebolo to povedané zo srandy? Naši všetko berú tak vážne, hneď sa ich to dotkne...
Nuž, toto mi teda nenapadlo...
Ak to aj bolo povedané zo srandy (hoci tomu nie veľmi verím...), snáď aj keď srandujeme, zahodno brať do úvahy city a pocity toho druhého...
Nie každý rozumie nášmu humoru, nie každý je pripravený a aj ochotný na takýto humor pristúpiť...
Nevzdám sa tej mojej útlocitnosti, veru nie...


reklama


reklama

carly, Št, 26. 08. 2010 - 09:44

Ja som tiež za to, aby si každý zvážil čo vypustí z úst, ale donútiť nikoho nemôžem. A ja sa občas pošmyknem, mrzí ma to a veľmi, a to následné ospravedlňovanie, to už nie je ono, ale stane sa. Nuž ale sú niektorí, ktorým sa u nás vraví "huba nevymáchaná" a najskôr trepnú hlúposť, nemyslia to zle, a až potom rozmýšľajú, že čo to vlastne povedali, takže sa snažím neriešiť. Ale tak isto mi vadí netaktnosť.

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:07

ved to, ale ako ma ta druha strana vediet, ako to dotycny myslel - ci dobre, ci zle? Jasne, da sa aj neriesit, ale dotycny tym dostava informaciu, ze jeho spravanie je tolerovatelne. Preto ja radsej reagujem, ak ssa mi to zda za hranicou.
Eva Slnko

carly, Št, 26. 08. 2010 - 10:21

Mne keď niekto také niečo povie a neviem ako to myslí, tak sa zvyknem spýtať: "Mám sa uraziť alebo zasmiať?" a tým sa situácia aj trocha odľahčí.
A keď neriešim, tak je to zväčša vtedy, keď si nie som istá, či by moja reakcia celú situáciu ešte nezhoršila, lebo ako som povedala aj mne sa občas zadarí tresknúť a to potom tie doťahovačky nemajú konca kraja.
Niekto však vie veľmi pohotovo zareagovať a náležite uzemniť dotyčného, bohužiaľ ja taký dar nemám.

carly, Št, 26. 08. 2010 - 11:01

Býk ako vyšitý. Pripadám Ti ako strelec?Chichocem sa

magic, Št, 26. 08. 2010 - 11:06

strelci mavaju problem, ze nieco prostoreko tresnu (a myslia to dobrosrdecne) a ked to chcu zachranit, tak je z toho pohroma este vacsia. Úsmev preto som myslela.

carly, Št, 26. 08. 2010 - 11:10

Aha, mám kolegyňu a na ňu to presne platí,ju však už poznám, takže to je ten prípad, že neriešim, ja som väčšinou ticho, ukecaná som len medzi svojimi, ale skrátka občas sa zadarí.Úsmev

Tangy, Št, 26. 08. 2010 - 18:35

No to som teda o sebe nevedela. Clovek sa stale uci. Ja som strelec a asi je to aj trochu pravda. Neraz sa mi stalo, ze som na nieco zareagovala, myslela som to dobre a dotycny sa urazil, prinajmensom ma nepochopil. Ja som potom ostala zaskocena, ved som nepovedala nic zle, nechcela som nikomu uskodit, ale obratilo sa to proti mne Smútok . Ale nemam pocit, ze som nejako netaktna, slova vazim nez poviem, len nemam rada pretvarku, som k ludom uprimna.

magic, Pi, 27. 08. 2010 - 09:45

strelci nie su zakerni. nezvyknu sa pretvarat (aj ked nasleduju po skorpionovi, ktory si vie na chvilku odplaty pockat aj roky s usmevom na perach). a myslia to takmer vzdy v dobrom (ak to nemyslia v dobrom, dotycny velmi rychlo pochopi). len sa im casto podari to vyjadrit tak, ze je z toho katastrofa. a ked sa to pokusia zachranit... uff. ale dakedy sa im aj podari vysvetlit, ako to mysleli. Slnko a nie je to neliecitelna vlastnost. Vyplazený jazyk

Tangy, Pi, 27. 08. 2010 - 09:55

Magic, dakujem za vyklad. No mne sa to stavalo v novom prostredi, na VS a tak. Teraz to nebadam, asi je to tym, ze som v domacom prostredi- na materskej dovolenke a domaci ma uz poznaju Mrkám .

sonia, Št, 26. 08. 2010 - 09:49

Vieš Evi v tejto dobe Mlčím sa nikto nepozerá či druhého neraní.Jediná "zbran" na toto je naozaj veci si až tak nepripúšťať a brať ich z humorom.Tá hranica je skutočne velmi tenká a mám taký pocit že táto stránka je tiež velmi dobrou prípravou na život /a zdolávanie prekážok/ Chichocem sa Mrkám Úsmev ...

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:08

sonia,
optimisticky verim, ze su ludia, ktori hladia na to, aku reakciu ich slova vyvolaju.
Fakt je, ze jemnocit sa vytraca a zvykame si.
Aj napriek tomu si myslim, ze sa da spolu rozpravat, vymienat si nazory, mat opacne nazory, srandovat... a pritom neranit.
Eva Slnko

waikiki, Št, 26. 08. 2010 - 09:51

Evka, ak šlo naozaj o srandu, bude to empatiou. Ak chýba alebo je slabo rozvinutá, ten dotyčný vtipkujúci si ani neuvedomuje, že tvoju svokru jeho slová ranili. Tiež treba mať na zreteli, že starší ľudia berú svet vážnejšie, ťažšie rozlišujú odtienky možno aj irónie, sarkazmu. Aj pre svokru bude lepšie, ak bude presvedčená, že to možno bolo myslené žartovne, nie úmyselne, aby sa zbytočne netrápila a nerozoberala si to stále v sebe.Kvietok

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:10

presne o tom to je - o empatii. Co sa vidi mne uuuzasne vtipne, moze druha strana vnimat uplne inac.
Svokru ani len nenapadlo, ze to mohlo byt povedane zo srandy. Ona to vzala absolutne vazne. A dotycny, myslim, ani netusi, ako jej ublizil...
Eva Slnko

ja_hodka (bez overenia), Št, 26. 08. 2010 - 09:58

Evi, toto su podla mna prave tie uskalia komunikacie. Preto je to casto take problematicke, aby sa ludia dohodli. Na jednej strane mozno menej "otesany" prejav, na druhej utlocitnost a nedorozumenie je na svete. Osobne si myslim, ze taky odstup nie je na skodu.
Kedysi (uz fakt dost davno) som aj ja vsetko tazko prezivala, ale nejak som z toho vyrastla a v podstate mi je celkom jedno, ako sa kto chova - je to stale iba jeho vizitka.
Ale som si vedoma toho, ze kazdy sme v inej faze, v inom rozpolozeni, chapem, ze niekto moze obcas reagovat uplne inac a mozno sa ani inac reagovat nenauci. Ale ta druha strana, ktora by mala/mohla brat do uvahy city toho druheho mozno nema dokonaly prehlad o tom, co je vlastne uz za prahom citlivosti ineho cloveka. Nieco celkom ine je, ked to vie a prekracuje ich schvalne - to je obvykle aj celkom zjavne a uznavam, ze to moze byt neprijemne...

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:38

suhlasim s tym prahom citlivosti. Preto sa k nemu snazim nepriblizovat - preventivne. Niekto vsak - myslic si, ze je veeelmi vtipny, toto vobec neriesi. Ze sa bavi len on, to je druha vec...
Aj mne je celkom jedno, skto sa ako chova, pokial sa to nedotyka mojich blizkych alebo mna. Vtedy riesim.
Eva Slnko

klodik, Št, 26. 08. 2010 - 10:01

evička Filip bol s tatinom v hore.Bola tam taká obrovská mláka a v nej žabka.Filip si ju zobral na ruku- miluje zvieratká- akékoľvek. obzeral si ju, no žabka sa nehýbala.Manželov kamarát ktorý bol s nimi mu vysvetlilo, že tá žabka sa robí že je mŕtva- ona sa tak chráni.A tak ju Filipko vložil opäť do mláky.Keď šli späť žabka stále bola na svojom mieste.Opäť ju Filip zobral do ruky, no po dlhšom obzeraní napokon zistili, že žabka to nehrá- ona je naozaj mŕtva.

A v tom momente Filipkovho tatina nenapadlo nič inteligentnejšie a múdrejšie ako povedať toto: no Filip zabil si ju svojím pohľadom.

Tak to bola pre Filipa rana priamo do srdca- tatino totiž celkom poprel Filipovu podstatu, úplne poprel to, čo je v ňom najkrajšie, najčistejšie.Filipa to veľmi vzalo a dva nasledujúce víkendy k tatinovi vôbec nechcel ísť- potreboval si držať odstup.

No inak má úžasný zmysel pre humor- povedala by som priam čierny humor- v pohode vtipne hovorí o veciach pri ktorých mnohým z nás mrazí...ale sú situácie a situácie...vždy je to proste iné...

Keď bol v nemocnici na sono vyšetrení tak mu tam jeden lekár dosť nepríjemne povedal: no si riadne chudý, ty isto nič neješ, keby si poriadne jedol nebol by si takýto chudý- no len Filip a ja vieme koľko úsilia ho stálo aspoň niečo do seba dostať, keď mu zo všetkého bolo zle, zo všetkého ho pálila záha, často mu bolo na vracanie, veľmi sa snažil aspoň čo- to v sebe udržať...vtedy bol z reakcie lekaŕa veľmi smutný, takmer sa v nemocnici preto rozplakal...ale na druhej strane iný človek a veľmi podobná situácia- lekaŕ ktorý sa oňho staral za ním prišiel keď mali medici prax a povedal mu: no Filip poď ty si taký ukážkovo chudý...a keď mi to rozprával tak sa smial, bol veselý, dokonca šťastný mi hovoril: maminka no chápeš čo mi povedal pán doktor: vraj som ukážkovo chudý...vôbec mu táto forma humora od tohto lekaŕa nevadila...podobná situácia, no predsa iná- iný človek, inak podané, iné vyžarovanie pri tom...Zlomené srdce

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:41

k zabke: verim, ze synov otec to povedal zo srandy, vooobec pri tom nezvazil dosah svojich slov. Niekto iny - mozno nejaky dospelak by mu na to stavnato odpovedal a bolo by vybavene. Je to presne o uz spominanej empatii.
K chudosti: tu mi napada Cicerov vyrok, ktory som tu nedavno vlozila:
http://www.nanicmama.sk/vyrok-607

Eva Slnko

klodik, Št, 26. 08. 2010 - 11:05

áno povedal to zo srandy...no vôbec nepochopil Filipovu podstatu a Filip si to vyriešil po svojom- odmeraný postoj ku tatinovi, proste tam nešiel a hotovo...čiže vzájomné pôsobenie, ako dieťa nemá dosah na to aby tatinovi vysvetľoval ako sa pri jeho "vtipnej" hláške cítil, no ako dieťa môže odmietnuť na istý čas kontakt s tatinom a aj to urobil...Po čase sa mi ex manžel priznal, že na tomto príbehu konečne pochopil aký je Filip citlivý, že dovtedy si to neuvedomoval, nevnímal to...takže v podstate to oboch niekam posunulo...

A ten citát je evička úžasný...často vnímam,že sú ľudia ktorý aj keď Filipovi celkom nerozumejú vnímajú ho, zvažujú slová, činy tak aby mu neublížili...

napríklad naša pani doktorka-Filipovi bolo dosť zle, podľa liečiteľky to bol veľmi vážny stav, lekaŕka jasné, že toto nevidela- lekaŕi nedokážu ochorenie vidieť tak ako citlivý liečiteľ,ale keď Filipovi lekaŕka povedala, že ho pošle na sono bruška on sa celý roztriasol...pre ňu to bolo úplne nepochopiteľné čo sa s ním tam vtedy dialo, vyskočil mu tep na šialených 130 úderov za minútu, celý sa triasol a lekaŕka sa ho len pýtala, že čo sa deje, prečo sa jej tak veľmi bojí...potom chvíľočku premýšľala a povedala: vieš čo Filipko, prídeš sa mi ukázať v pondelok, urobíme testy a uvidíme čo ďalej a po testoch sa uvidí, či ťa pošlem na to sono...No a ubehlo niekoľko dní a v pondelok už bol Filip na tom dosť dobre, podľa liečiteľky ochorenie na ústupe a po výsledkoch vyšetrení nebolo potrebné ani sono, Filip sa ukľudnil...

Sú to veci dosť mimo lekárky, ale vždy ma poteší keď vnímam tú schopnosť ľudí vnímať sa navzájom, rešpektovať možno pocity strachu, obáv, zvážiť dopad svojich činov aj keď sa veci dejú mimo nášho porozumenia, mimo nášho naučeného vnímania...

tak toto už bolo mimo tému- čierny humor,ale často vnímam u ľudí aj takéto citlivé vnímanie, jednanie...

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 11:11

"často vnímam u ľudí aj takéto citlivé vnímanie, jednanie..."
- preto som soni odpisala v tom zmysle, ze som optimistka a verim, ze nie vsetci ludia su cynickiÚsmev
Eva Slnko

waikiki, Št, 26. 08. 2010 - 10:01

ja_hodka...v podstate mi je celkom jedno, ako sa kto chova - je to stale iba jeho vizitka.Áno Áno Áno

sonia, Št, 26. 08. 2010 - 10:19

Waikiki,presne za túto vetu som išla dať aj ja Jahodke tri palce Chichocem sa ...Áno Áno Áno

Ariesa, Št, 26. 08. 2010 - 10:04

Evi, utlocitnost, u mna aj jesitnostÚsmev casty kamen urazu, ale clovek sa vychovava ... A je fajn ak sa nezatvrdzuje, vnima aj srdcom i ked obcas ho zovrie, ponechava aj trochu kritiky vo vnimani a pristupe k inym aj sebe Kvietok

sonia: tato doba ... Nikto na nikoho ohlad neberie ... Nesuhlasim. Obklopujem sa ludmi ktorymi chcem. Tych laskavych je velmi vela. I tych s nabrusenym jazykom, ktori aj tak maju hladkajuce ruky.

sonia, Št, 26. 08. 2010 - 10:21

Ariesa v súkromí áno dá sa selektovať,ale napr. v práci asi ťažko...ale netreba to tak prežívať...Slnko

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:46

v sukromi selektovat a v praci drzat si odstup, ako spominala jahodka. S tym suhlasim.
Eva Slnko

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:43

jasne, zacat treba vzdy od seba...
Eva Slnko

magic, Št, 26. 08. 2010 - 10:17

mna z utlocitnosti vyliecil manzel. ma natolko drsny humor, ze by som mala ovladac permanentne nastaveny do polohy "urazena, zranena, rozvod".
vdaka nemu som sa naucila jednej dobrej veci. ked niekto do mna rypne svojskym humorom, vratim mu to v podobnom duchu. ak sa urazi, som si na cistom, ako to povodne myslel (humorne/ironicky/urazlivo/alebo ci ma vsetko dvojaky meter). a do buducna viem, co si o nom mysliet a od neho cakat.
tiez rada rypnem trochu drsnejsie. ale zase treba zachovavat slusnost a urcit si hranice, voci komu aky druh humoru si dovolim a ako daleko s nim zajdem.
a kto chce drsne zartovat, mal by aj vediet ako v pripade potreby rychlo odlomit hrot, aby nevznikol konflikt.

carly, Št, 26. 08. 2010 - 10:25

To to to, vedieť ku komu si čo môžem dovoliť a do akej miery.

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:45

aaano, uz nam znama pani empatiaÁno
Eva Slnko

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 10:44

magic,
o tom pisem aj ja. Naucila som sa od mojho muza vnimat drsny humor. NESMIE vsak prekrocit hranice, nesmie byt posmesny, urazlivy, vedome zasahovat citlive miesta. Vtedy to pre mna prestava byt humor.
"a kto chce drsne zartovat, mal by aj vediet ako v pripade potreby rychlo odlomit hrot, aby nevznikol konflikt." - velky suhlasÁno
Eva Slnko

adus, Št, 26. 08. 2010 - 11:25

Je to asi tak trochu aj o tom, na aký spôsob komunikácie je kto zvyknutý - teraz nemyslím iba na to, či sa niekto vyjadruje spisovne, resp. výrazmi publikovateľnými aj povedzme v médiách, alebo má slovník kočiša.
Moja osobná skúsenosť hovorí (a teraz úplne bez urážky) - že starší, jednoduchší a povedzme ľudia z vidieka sú zvyknutí komunikovať priamočiaro a sú zvyknutí nazývať veci pravými menami. Nebudú hovoriť v podobenstvách a inotajoch. Ľudia z mesta, vzdelanejší, skúsenejší, ostrieľanejší, svetaznalejší už budú používať práve rôzne prirovnania, nadsádzky, budú hovoriť síce zdanlivo "negatívne", ale myslieť to budú práve naopak.
Súhlasím, že z toho môže vznikať celý rad nedorozumení - mám aj osobnú skúsenosť - babička mala 80, na dedine u jej najstaršej dcéry sme jej organizovali oslavu. Aby to všetko nebolo iba na domácich, prišli sme dva dni vopred 3 sesternice pomáhať. Na záver druhého dňa sa ma pani domáca (mamina najstaršia sestra) pýta: "Adka, a vy ste pohnevané?" - a my sme sa celé tie dva dni iba dobrosrdečne doberali a škádlili - boli sme na taký spôsob komunikácie zvyknuté a ani jednej z nás ani len nenapadlo sa na to pozerať inak. No a tete som mala čo vysvetľovať a obávam sa, že to aj tak nepochopila
Ale inak súhlasím, že komunikácia by vždy mala mať nejakú úroveň a tá úroveň by mala zodpovedať miestu a okolnostiam - ako hovoril môj ocino, nie je umenie poslať niekoho do r..i tak, že mu to rovno povieš, ale tak, že možno ani nebude tušiť, kam si ho to poslalPohoda

magic, Št, 26. 08. 2010 - 11:41

tej poslednej vete sa vo vyssich kruhoch hovori eufemicky diplomacia. Chichocem sa

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 11:52

adus,
suhlas.
Ked su obe strany zvyknute s nejakym stylom komunikacie a obom stranam to vyhovuje, je to ok. V opacnom pripade dochadza k nedorozumeniam, ak nie je pritomna pani empatia.
A ten posledny odstavec je skvely - je to ozaj umenie diplomacieMrkám
Eva Slnko

Tangy, Pi, 27. 08. 2010 - 09:19

Aj ja suhlasim. Ked si to tak spatne premietnem, ked nas so sestrou pocuva tretia nezainteresovana osoba, tak si tiez musi mysliet Chichocem sa . A to ani nehovorim, co by si o nas myslela, ked sa bavime s priatelom Mrkám . Niekedy vravievam priatelovi, ze sa so mnou bavi ako s najlepsim kamaratom, nie ako svojou priatelkou. Ono mi to nevadi, som rada, lebo tak nemame tajnosti, je to v ramci nasho spolocneho humoru a ked mi napr.povie: "Vsimla si si ake obrovske mala ta herecka silikony?" tak sa spolu zasmejeme alebo to okomentujeme. Viem, ze vela kamaratkam by prisiel takyto rozhovor s priatelom/manzelom minimalne cudny.

magic, Pi, 27. 08. 2010 - 09:50

ha, u nas by sa manzel lacne zahladel na tie silikony, potom smutne pozrel na tie moje lentilky a zufalo obratil oci k nebu a zahlasil: Preco prave ja?! Veľký úsmev
to je u nas bezny humor. Chichocem sa

Tangy, Pi, 27. 08. 2010 - 09:57

Chichocem sa Ja som rada, ze to mame takto. Viem, ze je ku mne uprimny a som radsej ked to povie akoby si to mal mysliet a svoje myslienky predo mnou skryvat.

elca, Št, 26. 08. 2010 - 13:10

myslím si, že ak niekto používa takýto druh komunikácie alebo humoru, mal by ho vedieť aj prijať...mám totiž vo svojom okolí pár ľudí, ktorí sa priam hrdia tým, že každému povedia všetko "na rovinu" - no beda - ak sa pokúsi niekto niečo na rovinu povedať im...keď sa to týka ich, zvyčajne bývajú útlocitní až hrôza

waikiki, Št, 26. 08. 2010 - 13:17

Elca, tak toto je netaktnosť až drzosť a dotknuté privysoké ego dotyčných.Mlčím

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 13:26

jasne, s tym suhlasim
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 26. 08. 2010 - 14:06

Na moju adresu sa za poslednych par dni vznieslo par humornych poznamok....o image carodejnice, o zdravi, o istych ne/schopnostiach, o veku a trenovani skoku do truhly.
Vzdy sa zadivam na dotycneho a rozmyslam o com NAOZAJ hovori? Su to moje ne/schopnosti? Moj image? Naozaj moje zdravie, co jeho strach o vlastne?
Hlavne rozmyslam o tom ako to posobi na mna a ak zle, hladam dalej- hladam spustac.
MM je expert...ma prapodivny humor a niekedy sa vyjadruje horsie ako kocis...ja to neriesim, ako sonicka alebo jahodka? vyssie pise, je to jeho vizitka....nie moja...a ked s tym ma niekto problem, paci sa, ma hubu narastenu, treba si ju otvorit.
Okrem toho, rani ma len to, co mam v sebe nespracovane, co dovolim, aby ma ranilo...obycajne je to ego....a nakoniec- ja neviem koho co rani ci nerani, niekoho moze ranit aj obycajna veta (pre mna obycajna)

Minule mi kolega ukazoval obrazok muza a la jaster a pyta sa:
-keby tak prisla tvoja dcera co urobis?
-Nic
-Nic by si jej nepovedala?
-Povedala, ze vyzera priserne
-A nic by si neurobila?
-Nie, da sa tu este nieco robit?
-Ale ja by som s ti smial.
-MNE? JA by som bola ako jaster, ci ona?
-No ona, ale ty si jej mama.
-Takze ja nie som ako jaster ale mam sa hanbit za to, ze niekto iny- trebars aj moja dospela dcera, tak vyzera? Cize ty sa narves ako delo a tvoja mama za to moze?
-To je ine

A bolo vybaveneVeľký úsmev
Je to len v nas, comu dovolime, aby sa nas dotklo...a ak sa dotkne, je cas podumat...

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 14:13

do urcitej miery suhlasim. Dotkne sa ma to, co nemam spracovane. Ale to neznamena, ze to vezmem vsetko len cez seba. Myslim, ze ta tolko spominana empatia je namieste a ja sama by som mala vediet, ze si nemozem dovolit hovorit hocikomu hocico, robit si hocijaku srandu, pouzivat cierny humor a brat to tak, ze sa to dotkne len toho, kto nema nieco spracovane. Podla mna je to aj vec slusnosti. A ak sa mi nepaci, mam pravo sa aj urazit. Isteze, je to moj "problem", moja vec... Ale zijeme medzi ludmi, je potrebne spolu existovat a brat na seba navzajom aj ohlad.
Ja mozem dumat, analyzovat sa, kolko chcem, ale neznamena to, ze kvoli tomu prepacim niekomu, ked sa ku mne sprava nevhodne. Ohradim sa.
Eva Slnko

mnnaaauuu, Št, 26. 08. 2010 - 14:24

Ja som z tých, čo drsnejší humor rozširujú, niekedy aj nechtiac. Na ústa sa "snažím" dávať pozor, aby som niekoho neurazila, no.. stáva sa... Rada si uťahujem z ostatných , ale aj zo seba mi nerobí problém. Ked si uťahuje niekto zo mna, neurážam sa... Moji blízky si na to zvykli, máme to v rodine, manželova strana sa to snaží pochopiť Úsmev al e nie vždy chápe, takže sa nevyhnem nedorozumeniamÚsmev

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 18:42

ak by si si zo mna utiahla v ramci uz spominanych noriem, urcite by som sa pobavila a aj ti nahrala naspat.
Eva Slnko

ivusa, Št, 26. 08. 2010 - 14:57

styl humoru podla mna hovori o vnutre druheho. alebo aspon o jednej jeho casti. ked niekto casto pouziva napriklad ironicky humor, tak viem, ze je nespokojny a nie prilis stastna osoba, mozno aj sklamana.
sama si rada urobim srandicku najradsej zo seba (veru je z cohoChichocem sa ). z druhych len velmi mierne a tak, aby sa necitili dotkuti. ked vidim, ze sa nieco deje, tak sa ospravedlnim a poviem, ako som to myslela. uctu by sme mali vkladat do vsetkeho co robime, hovorime. Slnko

magic, Št, 26. 08. 2010 - 15:05

ja mam ironicky humor velmi rada. a pouzivam ho.
ale nemam dojem, ze to spolahlivy ukazovatel nespokojnosti sameho so sebou. lebo ja som so sebou viac-menej dost spokojna (teda az na nejaku tu ciernu hodinku).
skor si myslim, ze ironicky humor moze byt ukazovatelom nespokojnosti, ale v kombinacii s uz vyssie povedanym, ked niekto rad podrypkava do druhych, ale na sebe to neznesie (znesie, iba ak si tu srandu robi zo seba sam osobne).

ivusa, Št, 26. 08. 2010 - 15:13

mala som na mysli to rypkanie do druhych a nie do seba sameho. vidis, takto ma nenapadlo sa na to pozriet. Slnko

ja_hodka (bez overenia), Št, 26. 08. 2010 - 19:02

Magic Áno

eva m, Št, 26. 08. 2010 - 18:43

"uctu by sme mali vkladat do vsetkeho co robime, hovorime. "
- suhlas, ivusaÁno
Eva Slnko

ivet36, Št, 26. 08. 2010 - 21:51

Ja si myslim jednako ze "odtáááál-potááááál"......
A rozmyslat-komu,co, kedy a ako......priklad: svojmu sefovi asi tiez nesplechnem do oci, co mi slina na jazyk donesie.....nemusi ho to vobec zaujimat,ako som to myslela a nasledky mozu byt nedozierne....tak preco nemysliet aj na ludi,ktorí su mi blizsi, ako napr. sef.....nie?!
ivetMrkám

safarica, Pi, 27. 08. 2010 - 12:58

My sme taká rodinka Hujerových že si strielame zo seba a srandujeme a aj sem tam toho čierneho humoru je tam ale väčšinou v norme ale stalo sa aj mne že som to prepískla ale čo už ked to človek vypustí z úst tak to už naspäť nezoberie ale treba sa ospravedlniť a život ide dalej, nikdy netreba človeka raniť alebo ponížiť atd.Ja som veselá kopa a raz to prišla dcera s takým výrok (nepovieš umrem hlupa ) a ja som to od nej tiež musela predýchať a ona mi na to mamka sranda nie a tak ten výrok sa zakorenil v našej rodine a sa z neho smejeme a navzájom sa podpichujeme takže humor áno a nezbedy strielanie jeden z druhého ale !!! všetko má svoje hranice a aj človeka treba odhadnúť kto aký je či znesie taký druh humoru alebo ho urazíme alebo nebodaj raníme

ja.ja, Pi, 27. 08. 2010 - 13:44

My mame s manzelom taky "sukromny slovnik",ze niekedy by sa aj kocis veru hanbil..Ale nakolko sa uz dost dobre pozname,tak vacsinou ked mi cosi povie,tak viem ako to mysli.Samozrejme,ze obcas dojde aj k nezhodam a nastveme sa obaja na veci,na ktorych sa inokedy zasmejeme.Ked mi napriklad povie:"Zuza,ty si satan"..,tak viem,ze tym naraza napr. na moju vypocitavost,ked napriklad delim cokoladu na polovicu a cestou k manzelovi si ulomim z jeho polovice..Ale keby mi povie,ze som satan vtedy,ked zrovna tuzim po objati alebo povedani niecoho mileho,tak uz je problem na svete.Tym som chcela povedat,ze zalezi nielen ako nieco povieme tomu druhemu,ale aj kedy-vzdy to zalezi od okolnosti a nielen od nasej huby..A este jeden priklad zo zivota,ked bol nepochopeny moj sposob vyjadrovania:lezala som pred porodom v nemocnici pat dni a uz mi to tam liezlo na nervy,tak som zahlasila,ze:"Boze,kedy uz sa mi narodi to decko!"No a nastalo hrobove ticho...A potom sa to spustilo-ze ako mozem na babatko povedat,ze "decko",ved je to krasnucke,malicke atd..Skratka vypocula som si dost.A pritom u nas doma je to bezne oznacenie aj babatka,aj vacsieho dietata.Ked vasne na izbe utichli,tak sa mi potom prihovorila jedny baba a ta povedala,ze ma rada pocuva a paci sa jej moj styl vyjadrovania,ze tiez ju to "decko" najprv zaskocilo,ale ze hned vedela,ze je to slovnikom,tak z toho nerobila vedu..Prepinam...

Tangy, Pi, 27. 08. 2010 - 14:28

Si mi uplne pripomenula moju spoluziacku Zuzku. Som si na nu spomenula, ked som si precitala Tvoj prispevok. Nie si to ty?

ja.ja, Pi, 27. 08. 2010 - 15:30

Nooo,ja som ja...neviem kto by som este mohla byt...Keby som vedela,kto je Tangy,tak by som sa hadam indentifikovala...Skus napisat blizsie-samozrejme sukromne...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama