reklama

Ekzém u dospelých môže sa liečiť aj Holtovým krémom ?

Dejda , 02. 04. 2014 - 09:58

reklama

Ahojte niekto. Čítala som tu nejakú diskusiu spímínal sa tam ekzém, mne sa v 19 rokoch objavili v okolí brady a úst začervenané vyrážky pupenčeky ktoré ma svrbia a sú suché kožná mi povedala že to môže byť z čohokoľvek a že mám príčiny obmedziť lenže neviem čo je príčina a dýchanie obmedziť nemôžem ked neviem ani v čom je problém no a moja otázka znie čo vám nato pomohlo ? čo to úplne odstráni ked to aj bude úplne lacná indulóna stačí mi názor, alebo nejaký zázrak z lekárne, a ešte sa chcem opýtať spomínal sa tu holtov krém pomáhal vraj malým deťom myslíte že ked som dospelá mohol by pomôcť tiež či na veku záleží ? Smútok


reklama


reklama

crystall, St, 02. 04. 2014 - 10:48

veď vyskúšať môžeš.

Ja som s ním mazala deco, ale detská mi povedala, že Holtov krém je skôr na malé plochy, na celé telo máme používať Excipial mlieko (sa mi marí, že excipial je aj pre dospelých)

Tak z tej odpovede dedukujem, že by si to mohla skúsiť, za to nič nedáš.

Ja si s tým mažem, keď mám také ekzémové mapy po rukách, mne to pomáha. To je tak všetko, čo poznám.

Ako nie som odborník, ale najistejšia by bola nejaká očista zvnútra. Keď sa mi deti zanesú, že sa vysypú, svrbí ich to ako ďas, tak čistá voda, prevarené zemiačky, ryža, domáca zelenina... Proste prečistiť si organizmus a potom postupne pridávať potraviny, kým nezistíš, čo ti nesedí.
A kúp si jednoduchú morskú soľ, rozpusti si vo vode a tým si umývaj postihnuté miesta, aby sa to dezinfikovalo a nesvrbelo tak.

To je taký základ, čo ovládam a dala by som ako prvé.

Kamila, St, 02. 04. 2014 - 11:04

Mne sa osvedcil Antisepticky krem Himalaya, nie je drahy, len nie vsade ho maju, skus Tesco. Ono by sa zislo hladat pricinu, na co reagujes alergicky, len po mojich skusenostiach s koznou, imunulogickou som dost skepticka. Mala som podobny problem, zmizol, po tom co som presla na bezlepkovu dietu ale kvoli inemu koznemu problemu. Nase telo je nevyspytatelne. tak jedine odsledovat na co reagujes, alebo sa pytat u obvodnej na alergologiu?

Iwa, St, 02. 04. 2014 - 11:04

Ja som momentálne celá červená v tvári a jediné čo ako tak pomáha je krém s kys. mliečnou. Je to robený krém z lekárne. Mám niekde aj zloženie, ak by ho v lekárni nepoznali, napíš mi cez kontakt. Alebo nejaký Bio-olej na podráždenú pleť - napr. kokosový je fajn, lebo keď ho máš v chladničke, je hustý a môžeš ho natierať ako krém.
A ako písala Crystall, umývať slanou vodou, čistá voda dráždi tiež.

Edit, St, 02. 04. 2014 - 11:07

Ahoj, ja mám dve deti s atopickým ekzémom. No zhrnula by som to asi tak, že je to alchýmia. Úsmev Majú aj potravinové alergie. Mudra má pravdu, může to byť u teba z hocičoho, jedlo, zmena počasia, ročného obdobia, psychické zmeny, hormonálne...a stovka iného.
Asi najlepšie je odsledovať, kedy sa to horší, kedy lepší, čo tomu predčilo.... Vekom sa všetko mení, a čo nevadilo doteraz, začalo zrazu vadiť......
Čo sa mastenia týka, je to formou pokus- omyl, takže skúšať a zistiť čo tomu ekzému robí dobre, čo ho utišuje. Začať lacnejšími prostriedkami ako modrá indulona, nám vyhovuje napríklad lipobasa z lékarny, jednému vyhovovala linola fett krém, holtova slúži akoby na upokojenie, mojim deťom nerobila dobre, ale zas niekomu áno, treba skúšať aspoň dva týždne aby človek videl efekt, i viac, samozrejme ak robi horšie vysadiť. Podstata ekzému je premazávať,premazávať a premazávať a samozrejme vyhnúť sa zápalovej forme, čiže tú hneď riešiť, ale to myslím nieje tvoj prípad.Tiež by som na to miesto vynechala bežné kozmetické prípravky, dráždia a vysušujú. Inak kožná ti isto tiež predpísala premazávadla, sú miešané a bez konzervantov a parfémov atď.
Inak ekzém na tváry deťom omývam čiernym čajom, pak namastím. Držím palce.

Tangy, St, 02. 04. 2014 - 12:15

Ja som bola vcera u koznej, v podstate zo dna na den sa mi tak priserne zhorsil ekzem na rukach, ze nevladzem ani pohnut prstami. Doktorka povedala, ze je to na nemocnicu, ale nastastie som doma, maly nema ani pol roka a je dojceny. Ja co znesiem bolest, som vcera plakala od bolesti, kortikoidom som sa nevyhla. Uz mesiac ma trapila sucha pokozka, zacala som pouzivat na striedacku dezinfekcnu a obycajnu indulonu, cez vikend sme boli mimo domu, tak som pouzivala lipobasu, co som mala v aute, v nedelu sa zobudim a take rozmokvane ruky som mala, ze hroza. Doktorka povedala, ze ihned vsetko vysadit, ze to moze byt alergia bud na tu dezinfekcnu indulonu alebo lipobazu, tak pozor na to. Mne lipobasa uz davnejsie spustila mokvanie, ale ked som mala suche ruky, dala som si co bolo. Na tu dezinfekcnu indulonu su podla lekarky tiez caste reakcie. Inak ja uz som vyskusala vsetko mozne aj nemozne, ale na ukludnenie je dobry kupel v ovsenych vlockach (mala som z lekarne, ale postacia asi aj obycajne ovsene vlocky, neviem). Na suchu pokozku, tvar aj telo, si mam davat excipial a kupat sa v oilatum, ale to az odznie toto akutne stadium.

Kamila, St, 02. 04. 2014 - 12:29

Prajem rýchlu úľavu, už by "zabavy" u vas stacilo. Objímam

Tangy, St, 02. 04. 2014 - 14:46

Dakujem, Kami. No veru, stacilo by. MM ma funkcnu jednu ruku, ja momentalne ani jednu, tak si vies predstavit ako fungujeme Hambím sa, ale tak zvladame ako sa da a ak nemusim hybat prstami, tak so sebazapranim zvladam takmer vsetko. Najhorsie je teraz prebalovanie, prezliekania, dvihanie a kupanie maleho (s tym poslednym mi musi pomahat maminka). Nesmiem sa totiz macat, tak mokre prace su teraz na MM (vcera ma aj umyval Chichocem sa ), ale uz je to oproti vcerajsku omnoho lepsie.

crystall, St, 02. 04. 2014 - 14:57

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

krízový stav, normálne.

Rýchle uzdravenie prajem. Slnko

Dzeny, St, 02. 04. 2014 - 21:10

Kokso, baby, čo je toto za krúžok???:))) Ja mám už mesiac ekzém rovno na ksichte, nič nezaberá. Zmizlo mi to na pár dní po brutálnej hnačke. Takže tipujem potravinovú alergiu. Najnovšie má lupiny aj náš pes. Držme si palce, nie je to sranda. Imunita v prdeli. Ja idem nabehnúť ešte na kúru s imunoglukanom a uvidíme.

Tangy, St, 02. 04. 2014 - 21:20

Mne zmizne ekzem vzdy pri chorobe s teplotou, neviem preco, ale je to tak. Ale tiez sa mi to zacalo po dlhej pauze pred mesiacom a vela ludom, co poznam zacal presne pred mesiacom bud ekzem, svrbenie alebo senna nadcha, tak to bude niecim v ovzdusi.

Edit, Št, 03. 04. 2014 - 10:03

Kvitnú brezy a spol, moji dvaja sa tiež zo dňa na deň zhoršili. Čakám až to prejde.Toto je ozaj záťažové obdobie pre alergikov, atopikov a ekzematikov.

Iwa, Št, 03. 04. 2014 - 13:13

Presne tak, najviac je v ovzduší peľov brezy, vŕby a spór húb a plesní Vyplazený jazyk . Začínam mať pocit, že najhoršie sú tie huby a plesne. Ja aj lieky beriem a nejako to nezaberá: upchatý nos, oči svrbia, ksicht červený Plačem Celú noc sme sa ja aj syn budili, smrkali sme a kýchali... drahý sa nebudil, ale chrápal a kašlal statočne.

Evka1223, St, 02. 04. 2014 - 21:34

Prečistiť hlavne pečeň a posilniť imunitu. Čo je na koži, to je vo vnútri organizmu.....telo to nevie inak dať najavo. Potravinové alergie - to je hit a tápanie v tme....samozrejme, nevylučuje sa to.
V potravinách je už toľko chémie, že s pánobohom.... Smútok
Natierať mastičkami, olejčekmi, mliečkami....hm, je to pomoc, ale dočasná....a často aj zbytočná.
Kortikoidy zase len zanesú pečeň - aj cez natieranú kožu idú do organizmu....stav sa nezlepší. Organizmus je chorý, signalizuje, že má niečo toxické v sebe....a bum, dáme mu ďalšie bomby v podobe chémie, miesto, aby sme ho očistili.
Skúsim názorný príklad: Mám nákupnú tašku (povedzme textilnú) a nesiem v nej prasknutú fľašu sirupu, alebo piva, mlieka...(čohokoľvek, komu ako sa pozdáva predstava). Čo urobím ak uvidím fľak na taške?
Potriem ju krémom či postriekam dákym vode odolným sprayom?
Nie!
Tu je to jednoduché - kuknem do tašky a vyberiem pôvodcu galiby....do tela je to zložité nakúkať, ale ak vieme ako na to, ide to.

Tangy, St, 02. 04. 2014 - 21:58

Mas pravdu Evka, ale keby si videla moje ruky, musela som uz skratka suhlasit aj s kortikoidnou mastou. Ked sa zranis a zacnes krvacat, najprv sa snazis krvacanie zastavit. Inak sa kortikoidom snazim vyhybat, tak si vies predstavit aka som bola zufala. Ked odoznie akutna forma, pojdem znova na testy, tie minule na nic nedosli. Zacalo mi to prvym tehotenstvom, alergologicka ma odbila s tym, ze to su hormony a mam dojst, ked nebudem tehotna alebo kojit. Pecenove testy som si musela sama vyziadat- boli v poriadku, testy u koznej tiez. Ekzem sa strieda v roznych stadiach, v roznych obdobiach, stale jem rovnako. Zhorsuje ho stres, priliz kysle jedlo, na ine som nedosla.

Evka1223, Št, 03. 04. 2014 - 21:04

Je mi to jasné Tangy....mastička je určite lepšia ako nič. Pomôže, uľaví, ale iba dočasne. V podstate problém neodstráni. Ten v tele naďalej pretrváva....to som chcela povedať.
Stavy sa zmierňujú a zhoršujú hlavne v závislosti od ročného obdobia a životného štýlu - to pozorujeme u všetkých takto "postihnutých" takmer rovnako. Raz je lepšie, inokedy horšie....komu ako kedy. Organizmus nie je v rovnováhe, tak sa stav zhorší, ak sa vyladí, je lepšie,.... problém ustúpi, ale nezmizne.
Stres, alebo príliš kyslé ani nie je problémom - problémom je neschopnosť tvojho organizmu eliminovať toto. Prečo je neschopný? Preto, lebo..... no a to nevieme.
Koľkí kyslé priam obľubujú, stres spracujú bez ekzému - trpia možno na iné(lebo 100%-ne zdravý nie je nikto na tomto svete)- teda ich organizmus má niečo, čo tvoj nie.

Tangy, Pi, 04. 04. 2014 - 11:04

Ano, len ja uz neviem na koho sa obratit, trva to 6 rokov (odvtedy som bola 3x tehotna a 3x dojciaca) a momentalne sa s tym vraj neda nic robit. Testy, ktore mi spravili na moju ziadost, boli v poriadku. Nie som lekar, aby som si mohla sama ziadat vysetrenia, lebo neviem ake. Ale znova mi ide robit testy kozna, tak ak zasa na nic nepride, budem musiet na nu naliehat, aby mi poradila ako mam postupovat dalej.

Evka1223, Pi, 04. 04. 2014 - 11:26

Alternatíva - napr.: Homeopatia, TČM (tradičná čínska medicína),...

Tangy, Pi, 04. 04. 2014 - 12:29

Myslela som to v suvislosti so zistovanim priciny.

Tangy, Pi, 04. 04. 2014 - 14:11

V tomto som dost skepticka. Neviem, ci som schopna doverovat alternativnym liecitelom a kedze v okoli ani ziadneho overeneho nepoznam, nemam cas ani financie nejakeho stylom pokus-omyl hladat. Sestra je lekarnicka, takze trosku sleduje rozne prirodne produkty a nieco mi zoparkrat aj priniesla na vyskusanie, nic nezabralo, resp. zabralo na istu dobu.

Evka1223, Pi, 04. 04. 2014 - 15:30

som dost skepticka
Neviem, ci som schopna doverovat
nemam cas

...to je smutné, ale máš na to právo.
Toto sú práve veci, čo nám spôsobujú bloky a zdravotné problémy. Naše postoje voči svojmu zdraviu.
Takže pokus-omyl s klasickou medicínou (lebo iné s tebou ani nerobia) je istejší?

Tangy, Pi, 04. 04. 2014 - 16:26

Co konkretne je na tom smutne? To, ze nevyhladavam liecitelov este predsa neznamena, ze mam nejaky "zly" postoj ku svojmu zdraviu. Mala som tu dlhy koment, ale zmazala som ho, nechcem tu takto verejne rozoberat moje pohnutky a skusenosti. Ale ked chces, napis mi mail. Dakujem za pochopenie.

Evka1223, Pi, 04. 04. 2014 - 21:43

Ani slovkom som nenapísala (a už vonkoncom si nemyslím), že máš voči svojmu zdraviu zlý postoj. Kde to vidíš?
Len mi príde smutné, že si skeptická, nedôveruješ, nemáš čas....v 2 vetách toľko zábran. Samej ti to príde normálne...a je to v poriadku. Že to mne nepríde normálne, neznamená, že ťa kritizujem, či nebodaj odsudzujem. Ani v najmenšom. Mnohým ľuďom sa dá pomôcť....a pomerne ľahko, len sa musia (nemám to slovo rada), lepšie by snáď bolo - mali by sa - pozrieť na seba komplexne. Človek nie je len koža, končatiny a vnútorné orgány, človek je aj emocionálna a mentálna bytosť. Na toto zabúdame a klasická medicína nás v tom podporuje. Len toľko... Objímam

Tangy, So, 05. 04. 2014 - 09:14

Ja s tebou ale vo vsetkom suhlasim. Len som verila/ verim, ze mi s tymto pomoze klasicka medicina. Nemozem za to, ze neverim liecitelom (podotykam, neverim liecitelom, nie alternativnemu lieceniu). Slovo "zly" som dala do uvodzoviek, lebo si ho nespomenula, ale mala som z tvojho komentara taky pocit, mozno som sa mylila. U mna moze ist o kontaktnu alergiu, uz viackrat to tomu naznacovalo (pri tehotenstvach to bolo po ultrazvukoch, kysle mi vadi pri styku s pokozkou, nie po konzumacii, teraz som zareagovala na krem a podobne). Takze mozno ide naozaj len o problem s kozou, suchu pokozku mame cela rodina z otcovej strany.

Evka1223, Ne, 06. 04. 2014 - 12:06

Ak je to tak, že suchú pokožku máte v rodine - je to vrodená predispozícia, ktorá sa nesie generáciami....a bude sa zhoršovať.
Toto vie pomerne s dobrými výsledkami poriešiť homeopatia.
P.S. (Neber to osobne, je to nielen pre teba): Argumenty, že nemáme čas a že je to drahá záležitosť ja osobne neberiem. Každé liečenie si vyžaduje čas a drahota v tejto záležitosti je veľmi relatívna. Žiaľ, nie je to uznávaná a štátom hradená terapia, tak si ju musí človek hradiť sám, čo je v dnešnej dobe pre mnohých zložité. Štát vie, prečo to robí. Potrebuje závislých ľudí na liekoch, nie zdravých. Zotročené roboty.
Vývoj a príprava homeopatického lieku je niekoľkonásobne nižšia ako farmaceutického....ich vývoj a výrobu hradí málo nadšencov ....vývoj druhých celé skupiny. V tom je podstata "drahoty" homeopatie.
Čím viac štát vynakladá na vývoj a hradenie liekov, tým viac na to potrebuje. Kde na to vezme, kde uberie? Je to kruh, v ktorom všetci žijeme,...a tak platíme, platíme, platíme.... dane, poplatky,...dokedy vládzeme....až sme z toho vystresovaní a chorí. A to im stačí.
Keby si dali dohromady 2+2....z dlhodobého hľadiska.
Začať však môžeme každý od seba....už dnes.

Evka1223, Ne, 06. 04. 2014 - 15:22

Toto dodávam na ilustráciu:
Podle statistik WHO (Světové zdravotnické organizace) je homeopatie druhá nejrozšířenější léčebná metoda na světě. Na prvním místě je tradiční čínská medicína, na druhém homeopatie, na třetím herbalismus, čili léčba přírodními prostředky a teprve na čtvrtém klasická medicína, tak jak jí známe i u nás - alopatie.
Homeopaticky se ve světě léčilo a léčí spousta významných osobností, včetně prezidentů. Mezi vůbec nejzajímavější informaci týkající se léčby velkých osobností v dějinách homeopatie patří léčba ve své době nejbohatšího muže světa - Rockefellera, který ač finančně podporoval rozvoj klasické medicíny a zejména alopatických léků (důvod byl prostý - tučné zisky z farmaceutického průmyslu), se celý svůj život léčil Homeopaticky!
Úsmev Úsmev Úsmev

katarína, Pi, 04. 04. 2014 - 11:38

Moja, držím palce aby to prešlo. Môj Lukáško nemá problémy s kožou ale so zahlienením , aj mandle vybrali aj testy robili a nič a potom urobili testy na DAO (histamínová intolerancia) a vyšli mu zlé výsledky tak sme 3 mesiace držali prísnu diétu - žiadne kyslé veci, paradajky , ani horčica a fermentované veci t.j. ani acidko a pod. odvtedy dávame pozor a teraz aj ked náhodou trošku zje aj zakázaného tak to už nie je katastrofa. Takže môžeš mať enzýmovú poruchu a telo niektoré látky nevie spracovať tak vyrazia na koži...Možností je bohužiaľ viac takže to nie je ľahké zistiť...

Tangy, Pi, 04. 04. 2014 - 12:30

Dakujem, skusim sa na to opytat lekarky. A Lukaskovi vela zdravicka.

Edit, Št, 03. 04. 2014 - 10:30

Áno, veľa pravdy, ale kto žije s atopickým ekzémom, či alergiou, je to o niečo komplikovanejšie. Premazávanie je u atopika nevyhnutné, koža tam proste to mazivo nemá, voda z pokožky preto uniká, a dnu sa vďaka tomu dostáva všetko z vonku, a toho teda pri dnešnom znečistení je. Kortikoidy sú kapitola sama o sebe, tiež zvažujem pol dňa či to malému dám, alebo budem riskovať že sa do rána doškriabe do krvi, lebo ma náhlu reakciu na čosi, a ekzém sa zrazu rapídne zhoršil čo ide ruka v ruke so škrabaním, miminkám a malým deťom nevysvetlíme aby sa neškrabali, že to pak nezhojíme.Takže som rada že ho v ľadničke mám na akútne prípady, ktorým i keď sa snažím vyvarovať, proste prídu nečakane, bez varovania, často bez jasnej príčiny, pak je to o dohadoch.
Moje deti maju atopák od štvrého a šiesteho týždňa po narodení, nikdy predtým som tento pojem nepoznala, nevidela, nestretla sa.Teraz je to náš životný štýl, znie to smiešne, atopák je navždy, a keď som to pochopila, uľavilo sa mi, lebo dovtedy som bola hotová pri každom zhoršení ktorému som nerozumela. Teraz viem že sú kľudové fázy, a pak akútne fázy, ako teraz, nevyrúbem všetky brezy, stromy........nezavriem deti doma, nezakážem zubom rásť, a neovplyvním kopec vecí . Deti majú aj potravinové alergie, a to už ide ruka v ruke, takže ja som taká mama detektívka na plný úvazok.
A otázky či majú deti pestrú stravu ma často už rozosmialo, pretože prvé roky mojej detektívnej práce bolo o tom, čo mu robí dobre, čo nerobí, čo spustí reakciu, čo zhorší, a pak ešte čo sa rozhodne dieťa že mu nechutí..............A pak pohľady okolia: jedny by hrozne radili, aj keď nemajú šajnu - len dobrý úmysel, ďalší si myslia že to robím z dlhej chvíľe, pak že dieťa by malo jesť všetko - darmo že niektorými potravinami by som ho zabila, a pak že asi všetko robím zle, keď ma moje dieťa ekzém na tváry ktorý sa nedá prehliadnuť bez pichnutia na srdci.......Jaj, zdravým vás, akosi som sa rozpísala.

Kamila, Št, 03. 04. 2014 - 21:40

Veru šialený kolotoč, snáď z toho raz vyrastú a bude lepšie.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama