reklama

facka

lenka80 , 11. 03. 2012 - 21:33

reklama

Moze muz udriet zenu? Je to ospravedlnitelne v niektorych situaciach? Pri dost neprijemnej hadke? Bola to moja vina, kedze som nanho kricala? Pred tym ako to spravil povedal mi prestan, lebo ti dam zaucho. Neprestala som, udrel ma. Zopakuje sa to este alebo to bolo len jednorazove zlyhanie, vypatie, nervy? Urobil to prvy krat po 13-tich rokoch manzelstva. Som v soku a neviem, co si mam mysliet. Ci to bola moja vina alebo jeho. Co robit dalej????


reklama


reklama

eva m, Ne, 11. 03. 2012 - 21:39

lenka,
nie. pre mna to nie je ospravedlnitelne. Pre mna nie je ospravedlnitelne ani to, ze niekto povie prestan, lebo ti dam zaucho.
Teraz si urcite rozrusena, v emocionalnom vypatiObjímam .Nebola to tvoja vina. To si nevsugeruj.
Ludia sa hadaju, niekedy aj vybuchuju, zuria, ale urcite hranice byt musia.
Co dalej? Neries teraz. Nechaj veci trosicku vychladnut, nekonaj pod vplyvom emocii.
Ked sa upokojis, preber si sama v sebe, co citis, ako sa citis, ako to vsetko vnimas.
Drzim palce.Objímam
Eva Slnko

anjeli, Ne, 11. 03. 2012 - 21:46

Lenka aká Tvoja vina? Nabudúce, keď sa nezhodnete, Ty naňho nakričíš, on Ti povie: "Nekrič, lebo Ťa zabijem", Ty neprestaneš má dôvod Ťa zabiť? Je to možno príliš vyhrotené, ale chcela som tým povedať, že napriek tomu upozorneniu nemá právo Ťa napadnúť...a fackou to môže začať /takisto nemusí/.
Či to urobí aj nabudúce, to nik nevie, zrejme ani on sám. Ako radí Eva, chce to kľud a potom si situáciu najskôr v sebe a možno neskôr aj spolu prebrať...Zlomené srdce

Evka1223, Ne, 11. 03. 2012 - 21:56

Muž môže udrieť ženu.....Prečo by nemohol?
Má predsa slobodnú vôľu, tak ako aj žena.
Robia to však iba slabosi a slabé ženy si to nechajú.
Krikom ani fackami sa rešpekt nebuduje.
Ale ak k tomu príde, sme len (občas) slabí ľudia, nie je to ničím ospravedlniteľné. Jedine zlyhaním.
Mňa udrel len raz....viac šancí nedostal.

fazula, Ne, 11. 03. 2012 - 22:09

Ahoj Lenka, ide o celé manželstvo, ako sa v ňom cítiš,bezpečne?Je to muž, ktorý Ťa miluje? Ak áno.Rozmýšľaj čo ďalej.Ak nie utekaj.Držím palce.

akalenkak67, Ne, 11. 03. 2012 - 22:19

Ja sa priznám,že som nikdy od MM facku nedostala.A to som už po nom vrieskala,dokonca do neho v zúrivosti aj búšila.MM ma silno objal,ukludnil.
Všetko asi závisí od povahy.Môj je bezkonfliktná povaha,ktorá sa do slabšieho nikdy nepustí.Asi ti nikto s určitosťou nepovie,či sa to bude opakovať.Jednu facku vo vyhrotenej situácii by som snád ja časom odpustila.Opakované bytky však nikdy.

margesimpson, Po, 12. 03. 2012 - 08:47

plny suhlas. Ono je to vzdy vecou konkretnej situacie a konkretnych ludi.

mandy, Ne, 11. 03. 2012 - 22:29

Mate pravdu, musim si to nechat trochu ulezat. Teraz mam v hlave strasny zmatok. Chvilu si myslim, ze je to slaboch a za chvilu sa obvinujem, ze je to moja vina. Neviem ako sa mam k nemu spravat. Ta facka nebolela tak, ako ma teraz boli srdce. Plačem

lenka80, Ne, 11. 03. 2012 - 22:35

prepacte, mandy je kamaratka, ktorej notebook si obcas poziciavam a nechtiac som sa prihlasila cez jej konto. mame to iste heslo, takze stava sa. uz mi celkom sibe. takze komentar vyssie je odo mna. lenka

lydusha (bez overenia), Po, 12. 03. 2012 - 07:16

Nie je to tvoja vina. Nijaky clovek nema pravo udriet ineho cloveka, ani muz zenu, ani zena muza a ani matka dieta, ani otec dieta. Co urobis dalej...je to tazke, sama som nedokazala prijat ten fakt, ze ma udre, nevedela som to neriesit a nevedela som mu verit, u nas to nabralo rychly spad...Ked mu odpustis, mala by si to uzavriet s jasnym dalsim postupom a viac sa k tomu nevracat. No, drzim palce, kazdopadne toto nie je lahka situacia.

Iwa, Po, 12. 03. 2012 - 09:09

Čo sme v stredoveku, aby sa manželia medzi sebou bili? Určite na to Tvoj muž nemá právo. Poznám síce jedného pána, vzdelaného, rozhľadeného, všeobecne obľúbeného v okolí, ale jeho názor "Keď dáš žene z času na čas facku, tak šlape jak hodinky a máš pohodové manželstvo!" Prekvapenie - tiež som sa zmohla len na otvorené ústa, keď som to počula. Závisí to samozrejme od konkrétnych ľudí a situácie, ale môj názor je, že keď Ti dal facku raz, tak pri ďalšej hádke Ťa možno ani neupozorní a rovno Ti vlepí. Ako radí Eva M, najprv si to všetko preber sama so sebou a potom prípadne s manželom. Objímam

magic, Po, 12. 03. 2012 - 09:45

mna zaujima ako hadka pokracovala dalej po tej facke. ake boli vase nasledne reakcie. co na to manzel, ked si uvedomil, ze ta udrel? ako sa zachoval?

inak, okrem toho, ze to nebolo od neho ferove, vyuzit voci tebe svoju silu. od teba nebolo ferove dopustat sa psychickeho tyrania.

lenka80, Po, 12. 03. 2012 - 17:39

magic,
po tej facke odisiel do druhej izby a zavrel dvere. Viac sa so mnou odmietol rozpravat a nerozpava sa so mnou doteraz.
Ale nechapem jednemu. Ked sa dvaja ludia hadaju, krcia tak to je psychicke tyranie?

magic, Po, 12. 03. 2012 - 20:37

ano, je.

ked kricis po dietati, je v strese.
ked po sebe kricia dvaja dospeli v hadke, vybijaju si tym emocie - ale zaroven sa dostavaju do este vacsieho stresu. uspokojenie neprichadza, naopak sa stupnuje. psychicka nepohoda. v podstate sa tym krikom nesnazia iba zdoraznit vahu svojich argumentov, ale aj zrazit protivnika na kolena - aby uz mlcal a posluchal ich (pocuval, nehovoril viac a tym uznal ich pravdu).

to, ze bezny dospely clovek niecomu takemu psychicky nepodlahne az do tej miery ako submisivny (inymi slovami sa po hlucnej uvrieskanej hadke otrasie, kym submisivnym to mava este dlho potom), neznamena, ze sa toho nedopustas.

zvysovat na niekoho hlas je to iste ako ho mlatit pastami. rovnako utocis. a sluch je stale velmi citliva oblast zmyslov, aj ked uroven citlivosti zvierat uz nedosahujeme. ked sa k tomu pridaju zakerne utoky na osobnost toho druheho (ponizovanie, vysmech, ironia, ...), je to este horsie. su to imaginarne facky, ale vnimane rovnako ako tie fyzicke. (nehovorim, ze az tohto si sa dopustila).
po realnej facke sa citis ponizena. po imaginarnej slovnej vsak rovnako.
ked po tebe kricia, citis sa napadana a do istej miery ponizovana (cim dlhsie krik trva, tym viac). ako po facke.

on sa dopustil fyzickeho nasila, ty psychickeho (aj ked asi krical aj on).
no on ta varoval, ked si prekracovala pre neho unosnu mieru. adrenalin v tebe ti nedovolil prestat. taktiez asi podvedomy pocit, ze zmlknut na "rozkaz", by znamenalo prehru.

on mohol odist po tej vyhrazke do inej izby a neudriet ta. mozno by si sla za nim a pokracovala v hadke, kym by si nedosiahla vysledok pre teba uspokojivy (neviem, o co m bola hadka - o ako vaznej veci).
ty si mohla naozaj zmmlknut ako ziadal a odist a vyvetrat si hlavu. a nacat temu neskor v pokoji.

ani jeden ste to neurobili.
vinni ste obaja.
proste on ti ju nemal dat, aj ked si si ju "pytala".
ty si sa vedome hrdo nemala stavat do rany, ked si vedela, ake mozu byt nasledky.

teraz ti neostava ine, ako nechat tomu nejaky cas, uvazit dolezitost veci, pre ktoru ste sa hadali a pohovorit si o vsetkom neskor. temu hadky a temu facky by som vsak riesila ako dve oddelene veci. teda pri teme facky by som nenacinala zase dolezitost vasich argumentov, pre ktore ste sa do seba pustili tak, ze ste skoncili fackou.

mam dojem, ze ta facka tvojho manzela rovnako vyviedla z miery ako teba. je mozne, ze sa hanbi sam pred sebou, a potom sa nieco take tazko nielen priznava, ale aj sa za to tazko ospravedlnuje. zavisi od povahy.

ci sa o nom nemylim, zavisi aj od toho, aky je vas vztah. iba ty mozes tusit, ci sa hanbi alebo mu je to jedno a pohrda tebou... ty si ho poznas.

sylvimama, Po, 12. 03. 2012 - 21:23

Ahoj,

súhlasím s Magic. Podľa toho, že ste si na neho kričala, asi ani Ty nie si úplne bez viny. Jasné, že nemal tak reagovať, ale nemôžeme ho odsúdiť len na základe jednej facky bez kontextu. Mám pocit, že niekedy tých našich mužov cepujeme aj kvôli blbostiam. Môj ma nikdy neudrel, ale niekedy som sama zo seba mala pocit, že by som si jednu zaslúžila. Ale to už bolo po hádke s chladnou hlavou, keď mi došlo, že to nestálo za reč, nie za hádku.
Nemáte niekedy ten pocit?Mrkám

motylik1, Ut, 13. 03. 2012 - 14:28

podla mna to je chyba oboch. Neviem preco sa hadali, ale ako moze po niekom niekto vrestat.Mozno som vydata len 3 roky, ale nekricime po sebe.A skoro vzdy suhlasim s manzelom. aky to je vztak ked po sebe kricia.Ja som stastna ked noj manzel pride domov z prace.Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

magic, Ut, 13. 03. 2012 - 16:57

kricat, vrieskat a vrestat su sice synonyma, ale vyjadruju odtienok intenzity hlasu. ja by som ostala pri slove "kricat".

matematika, Pi, 30. 03. 2012 - 22:04

tiež súhlasím z magic, veľmi pekne rozanalyzované :)

mnnaaauuu, So, 31. 03. 2012 - 19:43

My sa s MM celkovo málo hádame, a ak sa náhodou hádame, tak pre totálne somariny a maličkosti. U nás je hádka skôr prejavom psychickej únavy a vyčerpanosti nás oboch, ako rozdielne názory. Facku od MM som nedosstala,a dúfam, že ani nedostanem :D Celkovo, MM je kludná povaha, ktorý vybchne len raz za čas... ale priznávam, že raz praskli nervy mne, a trafila som do neho fľašu na mlieko... prekvapilo nás to oboch, tak som sa hanbila, že som sa neovládla.. jasné, hend potom som sa mu ospravedlnila a odvtedy si dávam velký pozor na to, čo robím Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Možno ma ukrižujete, ale jedna facka po trinástich rokoch nemusí znamenať nič zlé, žiadnu zlú predzvesť... Len sa toho mohlo nakopiť viac ako sa dá zniesť... Viem, bola aj i ná cesta, ako facka... ale nie vždy si vyberáme tú správnu možnosť

staronova (bez overenia), Ne, 01. 04. 2012 - 12:49

Tá facka bude už navždy medzi vami.A ani sa nepokúsil ospravedlniť? Možno to by bolo iné......Alebo ani nie, facka sa neospravedlnuje.

gaga-bella, Po, 02. 04. 2012 - 13:36

Som síce mladá, manžela ešte nemám, ale vrazil mi len priateľ a viacej šancí nedostal.
Poďla je je to absolútne pod úroveň, keď sa muž dotkne ženy... kebyže som chlap, radšej si buchnem do steny, než do krehkého žieňaťa. (brokenheart) Mlčím .. fakt, ale taký chlap, čo sa odváži siahnut na ženu není ani chlac...obyčajný slaboch..
a lenka ty si to nevyčítajBozkávam kebyže chlap bije ženy pri každej hádke, je to tu skoro stále, to je už jeho vina, že to neustál..
Moj názor
drž sa Zlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama