evidentne sa jedna o chybu v systeme, takze spisat v banke oficialnu reklamaci a ziadat eura spat
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
evidentne sa jedna o chybu v systeme, takze spisat v banke oficialnu reklamaci a ziadat eura spat
ajaj, neprijemne...
ja by som urcite zasla zajtra za niekym kompetentnym. Do zajtra ta prva velka zlost prejde, budes uvazovat racionalnejsie, verim, ze najdete nejake riesenie.
Drzim palce
Eva
Ak nepochodíš v banke skús bankového ombudsmana málo ľudí vie, že niečo také existuje.
http://www.bankovyombudsman.sk/sk/
Vyskúšam najskôr toho riaditela.Stejne musím zase vybrať peniaze.Ved ja som bola zvyknutá platiť nákupy kartou a teraz si musím pochystať hotovosť.MM posiela balíky a väčšina penazí ide na účet.Výbery v hotovosti mám spoplatnené,tak prichádzam o dalšie peniaze.A pracovníčke sa vôbec nedalo vysvetliť že kartu mi nikto nzneužil ani neukradol,lebo som stále doma.Vraj bola telefonicky blokovaná 4.12.Na otázku z akého čísla mi oznámila,že také info podávať nesmú.To ma už dorazilo.Majitelovi karty nesmú podávať informácie o tom kto mu blokoval kartu?
Ja lutujem že nebol MM somnou.Ja sa neviem vôbec hádať.A viem si predstaviť ked ten môj zajtra nakluše do banky,aký rachot tam narobí.Má časový sklz a to sa musí trepať do mesta.Ja som kartu blokovať nedala,a ked účet je spoločný,nech si vybaví sám.Ani jeho kartu pred chvílou v predajni neprijalo.
pani za prepazkou si len robila pracu podla predpisov, ktore dostala. Zbytocne "volat riaditela" - aj ked sa da s nim v klude porozpravat, co sa stalo - bez relavantnych informacii ani on nic nevyriesil, kazda banka ma svoje reklamacne oddelenie, reklamaciu je nutne podat pisomne, inac sa v podstate o reklamaciu v zakonnom zmysle ani nejedna. - treba zavolat napriklad na ich kontakt linku a napisat reklamciu aspon mailom - alebo podat teda priamo v pobocke. vrieskat na prepazkovu nema zmysel ziadny. Karta sa nezablokuje len tak sama od seba, ze zavola cudzi clovek a len tak zablokuje neviem ake cislo karty. Vysvetlit sa da nakoniec vsetko, mohlo dojst k omylu, ale to aj banka potrebuje zistit, co sa stalo - a agresiou na prepazkovu sa akurat vyventiluje momentalna frustracia, ale k rieseniu situacie to nepomoze.
Takze v klude spisat, co sa stalo - bez invektiv a emocii - a v klude spisat aj to, co su poziadavky - vratenie poplatku, napriklad. A az sa PISOMNA reklamacia vrati ako nevyriesena ci neuznana, obratit sa na bankoveho ombudsmana. Dovtedy nebudu ani oni nic riesit - a ani nemozu, kedze bez pisomnosti nedoslo k prvemu kroku - zakonnej reklamacii.
Akalenka, ahoj, ja som blokovala kartu vo februári, keď ju MM stratil a za dve hodiny nám zlodeji kompletne vybielili účet. Blokovala som telefonicky a tam je toľko overení a "brán", že informácie cez to nemôže vedieť nikto iný, než majiteľ účtu. Oni sa pýtajú prvé-posledné také a také číslo, také ďalšie overovacie heslo, potom znovu. Ten postup sa inak obísť nedá. Ak ste ani jeden z vás nenahlasovali, tak jednoznačne mohlo dôjsť k chybe v systéme.
Ja som napríklad zablokovala MM aj kvôli ukradnutej občanke zo všetkých účtov a práve na tom vybielenom "systémovo" zablokovali aj mňa. Záznam tam bol, že vraj som nahlásila aj krádež mojich dokladov. Napriek tomu, že som tam stála s nezmeneným občianskym preukazom. Dokonca som 2 hodiny čakala v banke, riešili to 4 ľudia, lebo keď raz bola v systéme nahodená ako ukradnutá, tak systém skrátka nepovoľuje obnovenie.
Ak nechceš osobne, skús sa zatiaľ informovať na Hot-line, to by malo byť zadarmo, ja napríklad komunikujem mailami, vždy mi príde fundovaná odpoveď. Ako máš postupovať a potrebuješ aj nahlásiť, že to niekto nahlásil. Tam sú na to bezpečáci, to sa skrátka nemôže stať. Doma si v kľude premyslíš aj odpoveď aj postup. Priamo pri prepážke ti môžu narobiť viac zmätkov a zožerie ti to viacej tvojej energie, ako keď sa to niekde v kľude overí a informujú ťa.
Mne raz banka vrátila na účet peniaze, lebo som zadefinovala Inkaso do IBankingu a systém mi to vyhadzoval, tak mi hotline povedali, že musím osobne. No a osobne to stojí peniaze ako spoplatnená služba. Tak som napísala normálne mail, že keď mi systém nepovolil a vôľa bola a nemala som inú možnosť ako vybaviť osobne, tak by to nemali spoplatňovať. Neodpísali nič, ale peniaze mi vrátili na účet.
Držím palce.
Tak dnes sme zase boli v banke a spolu s MM.Vedúca nám potvrdila že zablokovať telefonicky karty nemôže len tak hocikto.Potom mi oznámila že je hlásená krádež karty.Samozrejme že je.Ale ich vlastným bankomatom.Jednu kartu MM už používame.Ked prinesú tú moju z bankomatu tak ma vyrozumejú a poplatok po prešetrení mi bude vrátený.Ja len dúfam že tam nebudem chodiť velmi často.Tá karta totiž už dlhšie hapruje.Sem-tam s nou nemôžem platiť že na nej nie sú prostriedky.To som reklamovala už pred pár mesiacmi.A bezchybnú kartu z hladiska banky zrazu ukradol bankomat.
Je zaujímavé že banka celý postup zmenila až po tom ked MM oznámil že zavolá políciu aby jej vydali číslo toho kto blokoval kartu,ked ho už nesmú dať nám.Vraj nahlási trestný čin a dotyčnú osobu,teda jej číslo vydajú polícii.A zrazu to idú prešetriť a poplatok mi bude vrátený.
Tie zákony sú u nás velmi čudné.Ak človek nemá guráž,jednoducho zaplatí za to čo platiť nemá a ide dalej.Len pre mna je aj tých 5€ niekedy pomerne velký peniaz.
Katy sice napisala, ze riesit vsetko reklamaciou a s kludnou hlavou. S tou hlavou suhlasim, ale bohuzial, tu to funguje tak, ze kto si neotvori usta, nenapise na par pozicii a nebude sa vyrazat poliiou, ten nic nedosiahne, pretoze tu to tak chodi. Institucie su tak naucene. Pokial im nic pod zadkom nehori, tak sa nic nepohne. Mame par takych skusenosti.....
Kedysi mi jeden zahranicny povedal:"Probem Vas Slovakov je, ze sa bojite ohodnotit sami seba. Na zapade sa take nestane, ked je jeden zakaznik, tak je panom on a pozaduje adekvatne sluzby. Zatial co tu mate ako zakaznici stiahnuty chvost."
A je to pravda. Vidno to na obycajnych obchodoch, kde sa predavacky tvaria, akoby si ich obtazoval, ze sa nieco spytas...
exinelka, sorry, ale na prve riesenie reklamacie sa mi vyhrazanie policiou zda prehnane a uplne zbytocne - ozvat sa treba - na to je ta reklamacia, ustna ci pisomna - ale ako policia priamo tam by urobila akoze co???
RObim osobne v sluzbach hoooodne dlho, obcas aj s reklamaciami. Cim je clovek agresivnejsi, tym nakoniec menej vybavi a menje je ochotna aj firma prenho urobit krok v ustrety a bude sa nasledne len striktne drzat predpisov. Co sa tyka sluzieb na zapade - potvrdzujem, ze keby sa tam klienti chovali tak, ako nasi nie raz, co su schopny cloveka oplut alebo ho fyzicky napadnut, lebo ved " on je klient" - NIK sa tam s nim bavit nebude, a policiu zavolaju na klienta.
Jedna vec je trvanie na svojich pravach, dalsia vec je nejaky uradny a normalny formalny postup. Ked ten musim ja ako pracovnik dodrzat, aj ked sa mi tam niekto hadze hystericky o zem, nepomoze si.
Este ani nevedeli, ci banka nieco bude riesit, reklamacia nepodana, a uz sa vyhrazat policiou? Ked predavacka teda robi, ze ju obtazujete, tiez sa vyhrazate policiou? Som za asertivitu, ale s rozumom.
katy2.Lenže ja mám z banky potvrdenie že krádež karty a blokovaná z dôvodu krádeže.Ukradol mi ju dokonca ich vlastný bankomat.Mne ako klientovi vraj nemôžu podať info z akého telefónneho čísla bola hlásená blokácia.Tam sa už argumentovať naozaj nedá.Kedže je majitel účtu aj MM,tak na druhý den šiel do banky aj on.Oznámil im že ohlási trestný čin krádeže a je známe že v takých prípadoch už musia podať info o čísle.
Asi z toho dôvodu banka zmenila postoj ked videla že im nenecháme len tak peniažky za nejestvujúcu blokáciu našej karty.Na mnohých miestach dnes mlčky zaplatíš za niečo čo nemusíš.A ked bude každý ticho a platiť za blbosti,tak je to dosť penazí pre tú konkrétnu banku,firmu,inštitúciu.Je to len 5€.Ked to však zrobia 10,50...ludom,to je už pekný zisk.
akalenka, mna nemusis presviedcat, sorry, ale melies dookola to iste. Ano, chapem situaciu. na druhej strane, ziadnu reklamaciu podla zakona si nepodala, mozno ta prva pani za prepazkou nebola najlepsia, trebalo povedat - spiste, preriesime. Ani nevies, ako by banka reagovala, keby ste to riesili normalne. OK, podat na policiu, ze niekto unahlasil ukradnitie karty. Banka "nezmenila nazor kvoli tomu", ze ste sa ohanali policiou - ale tu to uz uplne zbytocne omielame dookola. Ked sa nieco take stane, aj oni potrebuju vsetky informacie na presetrenie a myslim, ze keby si podala nomrlanu reklamaciu, tie peniaze by vratili aj bez vyhrazok o "trestnom oznameni" BTW, policia by ako kradez nevzala to, ze bankomat zozarl kartu, lebo banka mala od niekoho nahlasenu kradez. Uplne zbytocne, fakt, dookola to iste - kazda mame svoj nazor, ktory nezmenime
Tiez mam podobne skusenosti ako bolo pisane - riesila som s mojou bankou aj s inou bankou nie jednu vec, aj ked ma doooost nasrali a tiez narobili vacsie problemy, ako 5EUR - ale vzdy to nejak poriesili a snazili vyjst v ustrety.
pekne sviatky zelam
Katy aj ty melieš stále dokola, oni urobili správne, ak bola ohlasená krádež karty tak maju právo vedieť kým a vtedy je polícia správna voľba, potom môžu riešiť nejaké iné písomné veci. To z môjho pohľadu.
Absolutny suhlas, katy - VZDY ide o ludi, o pristup, o to ako a co sa chce...
eniXelka,
ja s tebou nesuhlasim. Myslim si, ze vyhrazanie sa policiou je to posledne, co by mal clovek v takejto situacii robit. Ja zasadne vsetky problemy riesim slusne. Alkalenka mala spisat reklamaciu, riesit veci uradnou cestou, informovat sa pisomne, mailom. Neverim, ze by sa takouto cestou nedopracovala k vyrieseniu svojej staznosti.
Sama pracujem v obchode, a naozaj ma neobtazuje, ked sa ma zakaznik na nieco spyta, snazim sa poradit ako najlepsie viem. Mohla by som tu napisat x pribehov, ako sa zakaznici spravaju k nam. Obcas musim trochu predychat, ale nevadi, pretoze tych slusnych je ovela viac. Tak prosim ta nehádž všetky predavacky do jedneho vreca.
riesila som reklamaciu v banke. bola som studentka, nezabudnem sa pozdravit ked idem daco prejednavat, neskusena, mohli ma odpalkovat "nejde to". nespravili to.
v klude so mnou spisali zaznam, informovali ma o postupe, do 30 dni peniaze vratili a pisomne ma informovali, ze to uzavreli. ked sa take stane, obcas sa zastavim a jedno kto je pri okienku, podakujem za vyriesenie a idem si po svojom.
ked som robila v obchode, a takto sa sem-tam zastavil spokojny zakaznik, ze ide okolo ... no nepotesi??
Mne naposledy vydal bankomat pri banke poškodenú 20, jasné že v obchode by mi ju nikto nezobral. potrebovala som súrne tie peniaze a tak som išla do banky a tam pracovníčka mi povedala že to mám vytočiť číslo , ktoré je na bankomate a oni to potom vymenia a banka s tým nema nič spoločné.
Snažila som sa jej vysvetliť, že tých 50 eur bolo všetko čo momentálne mám a potrebujem ich a som ich zákaznik a ich bankomat.
jednoducho povedala že nie, lebo to oni neurobili chybu a odrazu prišla z vedľajšej priehradky pracovníčka a povedala podte ja Vám to vymením. Pozrela a videla že naozaj bol v ich bankommate výber pred 10 minútami a vymenila mi bankovku. Ta kolegyňa jej hovorí a načo si robíš zbytočnú prácu, nemusela si sa tým zaoberať: Neviem čo na to odpovedala, možno aj nič ale mne sa vryla do pamäti ako človek s ľudským cítením a nie stroj.
Takže vždy to bolo a je o ľudoch o ich prístupe.
Amen, Margori! Súhlas. V tom je celá pointa..
Stále vo mne vrie a asi ani nezaspím,lebo rozmýšlam aký krok podniknúť dalej.
Dnes som si chcela vybrať hotovosť z banky cez kartu.Vložila som kartu do bankomatu,zadala údaje a zrazu mi kartu zhltlo a vyhodilo lístoček že neoprávnené použitie.
No čo už.Prešlapala som na opačný koniec mesta a zašla priamo do banky.Vysvetlila som im že kde skončila moja karta.Hotovosť mi síce dali,ale napokon som musela vyplatiť 5€ a mám čakať 14 dní na novú kartu.Tetuška ma celý čas presviedčala že moja karta bola 4.12.2013 zablokovaná z dôvodu krádeže a vraj musím čakať na novú za poplatok...Nepomáhali žiadne moje argumenty že ešte včera som z nej v pohode zaplatila v obchode.Zaplatila som 5€ a odišla z potvrdením o krádeži mojej karty.
Poradte.Mám sa ísť sťažovať priamo riaditelovi banky?Ved karta je v ich automate,nebola vôbec ukradnutá ani zneužitá a ja som musela platiť za krádež.Na dorazenie všetkého som na záver dostala odporučenie že ked dostanem novú kartu mám radšej používať PIN ktorý mi zašlú,lebo vraj karty sú drahé a blááá-bláá-blááá.
Zúrim,a nemôžem sa ukludniť.Riaditel tam už dnes nebol.5€ nie je pre mna tak málo.A trhá ma od zlosti že som zaplatila za nejestvujúcu krádež karty.