reklama

Klamari-co s nimi?

5ulka , 11. 11. 2011 - 16:41

reklama

Predpokladam, ze nikto si nezela byt klamany a pavdepodobne by vztah s klamarom stagnoval. Ale moja otazka smeruje k tomu, ako sa zachovate, ked vas priatel klame niekomu inemu a vy o tom viete? Je vam to jedno?Pohorsi vas to? Ci priatelstvo ukoncite aj v takom pripade? Je klamstvo podstatne len ak ide o nas vlastny zadok? Nepriatelili by ste sa s niekym, kto ublizuje. Klamstvo je tiez predsa ista forma ublizovania a predsa tomu nie je pripisovana az taka velka vaha. Keby sme si mali hladat priatelov bez prehreskov a moralnych upadkov, ostali by sme sami. Co je dolezitejsie? A nakolko je to dolezite?
Predstavte si situaciu ze vas najlepsi priatel podvadza svojho patrnera. Ako by ste sa zachovali? Nejde o to, ze to co je medzi nimi je ich vec a netreba sa do toho miesat – to respektujem. Ale vas najlepsi priatel predsa nekona v sulade s vasim vlastnym “vzorcom spravnia” a teda ublizuje. Tak ako je to?


reklama


reklama

margesimpson, Pi, 11. 11. 2011 - 17:10

u mna napriklad to zalezi od mnohych faktorov. V pripade vztahu, pripadne kamaratstva sa podla mna vsetko riesi vysoko individualne, teda v zavislosti od konkretnej situacie a faktorov do nej vstupujucich. Napriklad ine by pre mna bolo, kebyze kamaratka podvadza svojho manzela, pricom ten ju bije. Ine zas kebyze podvadza z roztopase.
A co sa tyka moralky, tak naozaj su niektore stropy, ktore by som nebola ochotna preskocit ani u kamaratov. Napriklad keby kamaratka spala so zenatym muzom, ktory ma deti. Tam by sa nase "kamaratske" cesty rozisli.

babun (bez overenia), Pi, 11. 11. 2011 - 19:14

suhlasim, je to ako keby niekto polozil otazku, ze co stoja cervene nohavice...je to natolko individualne, a spojene s kadecim, takze sa na tuto otazku neda dobre odpovedat, bez znalosti podrobnosti a pozadia....

Osobne som zazila vzdy uplne opacne reakcie, nez som ocakavala...Ak som ratala s tym, ze po mojom oznameni, je koniec priatelstvu, bola som poziadana, aby som si to nechala pre seba, ze sa to utrasie, aj sa utriaslo Úsmev
Ked som si myslela, ze dotycny po mojej info bude strasne happy a este viac ma bude mat rad, opak bol pravdou, priam ma znenavidel a skoro ako keby ja som bola na vine...

Nuz a moja kamaratka ma velmi choreho manzela, o ktoreho sa prikladne stara, ale ma milenca...Odsudzujem ju? Neodsudzujem? Sama neviem, a iste si neviem predstavit, ze by som to vyklopila jej manzelovi, to by bolo sadisticke...

ja_hodka (bez overenia), Pi, 11. 11. 2011 - 19:33

Kamarátsvo by som neukončila preto, že kamarátka/kamarát podvádza partnera. Každý sa sám zodpovedá alebo bude zodpovedať za to, čo robí. Ak klame mne, rozhodnem sa, čo urobím. Ak klame tretej osobe, raz sa na to príde a tá sa rozhodne, čo urobí. Súdiť sa neopláca a ak riešiš taký ten akože alibizmus, že kým neklame mne, tak je to ok a konám až keď som ja tá oklamaná...asi záleží od toho, ako sa na to pozrieš. Ak to prehliadaš, môžeš to brať ľahostajnosť, ale aj ako zhovievavosť. Môžeš to brať ako etický rozpor, ale môže to byť aj moralizovanie. Neviem. Najlepšie sa mi rozhoduje srdcom. Ak mi niečo vadí tak naozaj, bez konvenčných sarapatičiek, tak to stopnem. V prípade pletiek kamarátov som ešte nikdy ten pocit nemala.

sosiak, So, 12. 11. 2011 - 07:43

Ja by som určite kvôli tomu priateľstvo neukončila. Povedala by som mu, že s tým nesúhlasím a aj prečo, ale tým by to pre mňa skončilo. Ja rozhodnutia svojich priateľov rešpektujem, aj keď sa mi zrovna nepáčia.

5ulka, So, 12. 11. 2011 - 14:11

Priatelia su zvycajne nasim obrazom, zdruzujeme sa tam kde je nam to pribuzne, o to ide. Neprivlastnujeme si tym aj to ostatne, pod vplyvom priatelstva?

5ulka, So, 12. 11. 2011 - 08:48

Presne o to ide, ze podobne vyhlasenia, ze klamat sa nema atd je dnes moralizovanie. Rozmyslam, ci to tak bolo stale, alebo doba premenila tuto vlastnost na "normalnu". O par rokov bude normalne napr. okradanie s originalnym heslom "kto si co nasiel, ten nech si to necha". Citala som nedavno aj jeden komentar o neslusnosti ludi, ktoreho pointa hovori, ze dnes je proste taka doba a hotovo. A sme to my, kto posuva hranice a kto tu dobu meni, presne tym, ze si povie no a co. Ako hovorite dievcence, je to velmi individualne. Nuz ale podstata je len jedna... Drzim palce kazdej z Vas, aby ste sa s klamstvom museli stretat co mozno najmenej Kvietok

margesimpson, So, 12. 11. 2011 - 09:09

to ako sa k danej veci clovek postavi podla mna nehovori o dobe, ale o jeho vlastnej moralke.
V priatelstvach funguje symbioza (medzi priatelmi, nie znamymi). Moji priatelia ma niecim musia obohacovat a naopak (ci uz intelektualne, pracovne, povahovo, to je jedno). Je to presne ako so vztahom. Ked si uz navzajom nemame co ponuknut, nemame sa o com bavit, tak sa nase cesty prirodzene rozidu.
U mna je to cisto sebecka zalezitost. Ked som spomenula priklad s podvadzanim. S takym priatelom by som sa prestala stretavat nie kvoli jeho partnerovi, ktoremu ublizuje (to viac menej ide mimo mna, to je medzi nimi dvoma a do toho ma nic), ale kvoli sebe. Lebo prevysilo jeho "tahanie ma nadol" nad jeho "obohacovanim ma".
Takze nie je taka doba, su taki ludia, maju tie hranice a latku posunutu niekde inde. Ale to neznamena, ze ich hranice musim automaticky akceptovat aj ja. Co si vlastne aj podala v poslednom prispevku.

sosiak, So, 12. 11. 2011 - 13:31

Lenže sa tu nebavíme o okrádaní, ale o nevere. A na tej majú podiel obaja partneri, či sa ti to páči a či nie. Ak by ich vzťah fungoval bezchybne, nemal by dôvod ani jeden z nich podvádzať. Ty nevieš, čo za tým je, kde sa stala chyba. A čo sa týka tých posunutých hraníc, ty veríš, že kedysi sa nepodvádzalo? Samozrejme, verejne bol taký človek odsúdený, ukazovalo sa na ňho prstom, ale zvyčajne to býva tak, že zlodej kričí, chyťte zlodeja.

margesimpson, So, 12. 11. 2011 - 14:10

Nie vzdy maju podiel obaja, aj ked suhlasim, v drvivej vacsine pripadov ano.
no ale ako vravim, mne je ukradnute kto mal kde chybu, ja neriesim ich krizu alebo vztah. Tu sa autorka pytala na priatelstvo s takym clovekom a vztah k nemu. Ano, pokial existuju padne dovody, tak ich zohladnim na miske mojich vah, ktora je dolezita pre mna. Ja mam jednoducho niekde latku a podliezat ju nebudem. Osobne sa skor priblizujem k tomu odsudeniu ako k terajsiemu "to je normalne, isla/isiel za svojim srdcom, nic sa nedeje, nesud budes sudeny a podobne reci".

5ulka, So, 12. 11. 2011 - 14:14

Áno

Chcela som povedat, ze ked sa hlbsie zamyslime, ze ludia hovoria ze netoleruju klamstvo, tak nam dojde ze to nie je celkom tak. Ludia netoleruju (vo vacsine)iba ak IM niekto klame. Ostatne ide fuc.

sosiak, So, 12. 11. 2011 - 14:34

Ja klamstvo tolerujem, pretože existuje aj milostredné klamstvo, ale o takomto sa tu teraz nebavíme. Lenže teraz si predstav situáciu, že ty prerušíš priateľstvo so spomínaným kamarátom, oni si to s partnerkou vyjasnia, odpustia a teraz čo? Budeš sa stretávať len s jedným z nich? Lenže takto budeš nepriamo trestať aj ju. Aj preto by som mu síce dala najavo svoj nesúhlas, ale nechala to na nich.

púpavienka, So, 12. 11. 2011 - 10:10

Nuž mala som podobný problém, snažila som sa priateľke dohovoriť a tiež som jej povedala, akoby sa cítila ona v tej opačnej úlohe. Už to neriešim, je dospelá, je to jej rozhodnutie, ale už sa na tom ani nepodieľam. Nechcela som, aby mi hovorila detaily jej vzťahu a teraz sa stretneme veľmi málo a už to neriešime, ja vlastne ani neviem ako je na tom teraz, ale už to nie je to priateľstvo, lenže priateľstvo nemusí byť navždy.

5ulka, So, 12. 11. 2011 - 14:06

Tak si dajme otazku: vyriesilo klamstvo nejaku situaciu? Akukolvek? Nie su ine vychodiska? Povazujem to maximalne za dochvilnu zaplatu, s ktorej mozu plynut este horsie dosledky, bez ohladu na pripad. Ako keby som si kupila lacny sveter, aby som usetrila a o tyzden sa mi rozpadne a budem su musiet kupit novy, takze v konecnom dosledku som preplatila...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama