reklama

Kto pomôže?

georgina , 01. 02. 2012 - 19:22

reklama

Dnes jedna čestvo zaregistrovaná žienka pridala inzerát, v ktorom prosila o pomoc pre mladú rodinku s troma deťmi. Pod inzerátom začala zaujímavá diskusia - presunula som ju sem, lebo inzeráty sa po troch mesiacoch mažú a tak by zmizla aj debata.
Komentáre vyznačené kurzívou sú "presťahované" "spod inzerátu".


reklama


reklama

Erkočka, St, 01. 02. 2012 - 12:58

A ty si z akej planéty??? Úsmev
Hádam sa predstavím, niečo o sebe prezradím - odkiaľ si. Je potrebné, aby sa s tebou skontaktovala niektorá z nás, ktorá potvrdí, že skutočne potrebuješ pomoc. Potom poprosím , dám veľkosti oblečenia či sa jedná o chlapca - dievča, atď. Slnko

dulka, St, 01. 02. 2012 - 14:24

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prečo by jej niekto, ak uzná za vhodné, nemohol pomôcť aj bez toho, aby dodržala "postup", ktorý jej predpisuješ? Prekvapenie

fidorka, St, 01. 02. 2012 - 14:34

slušnosť káže,aby urobila tak,ako píše Erkočka,nikto ju však nenúti.môže jej pomáhať kto chce aj bez toho,aby o nej čokoľvek vedel.
dulka,ja si však neviem vôbec predstaviť,že napríklad ty,alebo niektorá iná z nás čo sa už ako tak poznáme aspoň cez písmenká,by sa tu takto odprezentovala ako čerstvo zaregistrovaná.

dulka, St, 01. 02. 2012 - 14:57

Áno, chápem, Fidorka a súhlasím. Ale dosť často sa tu bavíme o tom, že keď sa tu niekto z nových zaregistruje, nevieme, z akých je pomerov, atď. A či je slušné, opýtať sa niekoho koho nepoznáme, ani jeho životnú situáciu "z akej je planéty", no, nepripadá mi to vôbec slušné.

fidorka, St, 01. 02. 2012 - 15:09

vieš to je práve to,že kto koho ako pozná a potom aj tak chápe jeho napísané slovo.ja toto "z akej je planéty" beriem od erkočky ako jej humor,nevidím za tým nič urážajúce.keby sme poznali a niečo viac vedeli o Homolke (Homolkovi?),tiež by sme si vedeli vysvetliť tento inzerát inak ako teraz.na mňa osobne to vôbec nepôsobí vierohodne Úsmev

dulka, Št, 02. 02. 2012 - 10:34

Nuž Fidorka iste, ale Erkočka to neadresovala Tebe - ale Homolke a tá ju asi nepozná, takže to ako humor brať nemusí (ja tiež Erkočku nepoznám a mne to vtipné neprišlo ani trocha).
A zato, že na Teba ten inzerát nepôsobí vierohodne, neznamená, že tá pani naozaj pomoc nepotrebuje. A neznamená to ani to, že jej niekto z ostatných NM nepomôže Úsmev

fidorka, Št, 02. 02. 2012 - 11:18

a prečo si šla Erkočke odpovedať ty miesto Homolky? Úsmev Tebe Erkočka tiež nič nepísala Mrkám
Homolke (Homolkovi) môže pomôcť kto len chce,možno to budem aj ja.Len jedno ma mrzí,že som sa zase neovládla a púšťala s tebou do nejakej debaty,prepáč,už si budem dávať väčší pozor Úsmev

dulka, Št, 02. 02. 2012 - 11:43

Fidorka, hovoríme každá o niečom úplne inom. Asi to nemá to zmysel, ale skúsim ešte raz. Tu nejde o to, kto komu odpovedal (však je to diskusia), ale o to, že niekto požiadal o pomoc a niekto ho nie príliš príjemným spôsbom išiel usmerniť AKO má o pomoc žiadať. Je to predsa každého vec, akým spôsobom o pomoc požiada (pokiaľ samozrejme dodrží pravidlá tejto stránky, čo myslím, dodržané bolo)a každého osobná vec je, či dotyčnej pomôže, alebo nie. A keď ma niečo viac ohľadne dotyčnej zaujíma, môžem sa jej na to opýtať aj slušným spôsobom - veď sú to dve osoby, ktoré sa vôbec nepoznajú. Ani v bežnom styku, keď sa niekto s niekým rozpráva pár minút sa ho nepýta "z akej je planéty" Prekvapenie . Keď Vy dve sa poznáte, ok, rozumiete si, ako to ktorá myslí, ale asi by sa Ti tiež nepáčilo, keby na Teba takto "vyrukovala" neznáma osoba.
A už vôbec nechápem, prečo sa mi ospravedlňuješ. Mne nevadí, keď na mňa reaguješ.

lydusha (bez overenia), St, 01. 02. 2012 - 15:26

Homolka sa mohla/mohol predstavit aj zlatymi pismenami o sebe popisat a to je uz dovod na to aby som pomohla? Ked chcem pomozem aj na zaklade jednej vety, ked nechcem, nepomozem aj keby to bola suseda z vedlajsieho vchodu a poznam ju osobne. Pohoda

Erkočka, St, 01. 02. 2012 - 17:10

Osobne som bola navštíviť 2 baby, či skutočne potrebujú pomoc. Áno, potrebovali.
Oko vidí.
Aj tak ťa mám rada Lydusha
Bozkávam Úsmev

Evka1223, St, 01. 02. 2012 - 17:29

Osobne som bola navštíviť 2 baby, či skutočne....

Niekomu to môže však vyznieť (jeho problém) aj takto: Osobne som bola "vysnoriť", či neklamú.....

Ako hovorí Lydusha...ak chcem pomôžem, ak nechcem nepomôžem.
Niekto chce ostať v anonymite. Pečo to nerešpektovať? Ak by chcela do celého sveta "vytrúbiť", že je odkázaná na pomoc, nepríde sem....bude žiadať a prosiť v najbližšom okolí.
Teoreticky vzato ak trpím stihomamom, že niekto chce zneužiť a využiť....tak nepomôžem a hotovo!

fidorka, St, 01. 02. 2012 - 18:22

áno Evka,aj tak sa dá....lebo ľudia sme rôzni,jedni pomáhajú bez rozmýšľania,všade a vždy keď vedia a môžu a druhí najskôr preverujú a zisťujú komu ich "pomoc" ide a ešte sa nájdu aj takí,ktorí nepomáhajú vôbec,či už zo zásady,z lenivosti,alebo zo zlej skúsenosti.podľa mňa treba rešpektovať aj tých zvedavých......pretože xy dôvodov na to majú aj oni Úsmev

Erkočka, St, 01. 02. 2012 - 19:04

Ahoj Evka 1223, tak ti napíšem, mám 6 detí, potrebujem oblečenie, stravné lístky, bývanie - pošlite mi všetko, čo môžete.

lydusha (bez overenia), St, 01. 02. 2012 - 19:09

Ved napis, je to na TVOJOM svedomi ako sa s tym vysporiadas, nie na mojom. Poslem ti gastrace a ked prinutis predavacku aby ti predala vino- v pohode. Rob si co uznas za vhodne. Mimochodom, kto je opravneny posudzovat a na zaklade akych kriterii, ci si nejaka mamicka zasluzi obnosene handry po mojich detoch alebo nie? Mnohe tu sere, ze tie baby handy dalej predavaju...a maju ich radsej vyhodit? Tak ich predaju, peniaze im pomozu tiez, mozu si kupit ine veci...pokial si z toho niekto urobi biznis, fajn. Kazdemu sa vsetko raz vrati, ani nezbada, skadial pride buchnat od zivota.

Evka1223, St, 01. 02. 2012 - 20:16

Ahoj Evka 1223, tak ti napíšem, mám 6 detí, potrebujem oblečenie, stravné lístky, bývanie - pošlite mi všetko, čo môžete.

Ahoj Erkočka, tak

ad) 1 Irónia ti ide
ad 2) postrádam aj napriek tej irónii čarovné slovíčko....PROSÍM....a pošlem, pomôžem.

Ja nemusím vedieť koľko máš detí, ani že potrebuješ všetko....Dotyčná poprosila a nežiadala všetko.
Niekto holt nevie vypisovať omáčky, ale stručne-jasne-výstižne poprosí o pomoc. Na tom ja nevidím nič, nezdvorilé.

lydusha (bez overenia), St, 01. 02. 2012 - 20:18

"Niekto holt nevie vypisovať omáčky, ale stručne-jasne-výstižne poprosí o pomoc. Na tom ja nevidím nič, nezdvorilé."
Áno
Ja tiez nevidim nic nezdvorile. Normalna ziadost o pomoc.

lydusha (bez overenia), St, 01. 02. 2012 - 18:59

Nuz, to si ty, ja pomaham preto, lebo chcem, nie preto, lebo som usudila, ze si niekto zasluzi.

Klaudia17, St, 01. 02. 2012 - 18:25

Mne to tu príde ako niekto niekomu povie napíš na NM oni pomáhajú.Tiež mi príde divné nič o sebe nepovedať iba napísať pomôžte súrne.Adus prosím ťa napíš,že keď si nás požiadala o pomoc,že tá a tá potrebuje pomohli sme?Myslím že áno aj keď nie veľké sumy,ale sme poslali Adus bola zárukou,že to padne na úrodnú pôdu.

lydusha (bez overenia), St, 01. 02. 2012 - 19:06

No neviem, tiez na zaklade mojho odporucania bola jedna mamina zaradena do vianocneho programu, no nechcela by som brat na seba zodpovednost za to, ako s tou pomocou ktokolvek nalozi. Pretoze co je pre mna v norme, nemusi byt pre ineho. Kazdy ma ine priority v zivote a ak je tu raz moznost poziadat o pomoc a nikde nie je presne zadefinovane ako to ma byt urobene, je na ziadatelovi ci to urobi strucne formou inzeratu alebo tu napise okolo toho kopec omacok. Niekoho ani podrobny zivotopis neprinuti pomahat.

Erkočka, St, 01. 02. 2012 - 19:11

Lydusha súhlasím "nikde nie je zadefinované, ako to má byť urobené" napísané, žiadosť o pomoc.

adus, St, 01. 02. 2012 - 21:03

Pomohli, ale to je trochu iný prípad - poznáte mňa a niektoré aj "prípad" tej dotyčnej, lebo ju mám pod patronátom už viac ako rok.
Ja neviem, niekto povie - nerieš, či tvoju "pomoc" niekto použije tak alebo inak .... - keď chceš pomôcť, pomôž, keď nie, nechaj tak. Ak ale niekto pýta odo mňa šatstvo, moja predstava je, že nemá čo na seba a nie, že chce s tým obchodovať - aj keď pravdou ostáva, že aj tým obchodovaním si vlastne môže pomôcť - kúpi si za získané peniaze niečo iné čo potrebuje a na čo inak nevie peniaze získať - napríklad na zaplatenie lyžiarskeho pre dieťa. Ale, samozrejme, ak by úúúúplne cudzia osoba napísala prispejte mi na lyžiarsky pre dieťa, asi nebude mať taký úspech, ako keď napíše, že potrebuje šatstvo. Na druhej strane, ak zistím, že niekto predáva veci, ktoré som ja dala "na charitu", mám pocit, že som bola "zneužitá", lebo to vyzerá, ako keby tá osoba ktorej som pomohla vlastne nebola v núdzi, len sa chce "obohatiť". (to "ja", ktoré používam v tomto odstavci neznamená mňa samotnú, o mojom osobnom názore napíšem kúsok nižšie)
Nie celkom sa stotožňujem s tým, že nerieš - isto viem, že by ma nepotešilo, ak by som zistila, že som "naletela" takým či onakým spôsobom - a to viem o čom hovorím, len to teda sem nejak podrobne rozpisovať nebudem. Možno to nie je celkom správne, ale keď ma pred obchoďákom pravidelne osloví ten istý somrák, že prispejte mi na cestu domov, prišiel som na konkurz a bol to podfuk, prácu som nedostal a nemám sa ako dostať späť - pripadala by som si ako poriadny vôl, keby som prispela ... aj som mu to povedala, že keby aspoň tie svoje historky inovoval, tak by možno mal väčší úspech, lebo on osloví denne stovky ľudí, tak nemá šancu si ich všetkých zapamätať, ale on je len jeden a každý si ho zapamätá - a keď sa teraz tak spätne nad tým zamyslím, možno som mu aj pomohla, lebo ak si moju radu vzal k srdcu, tak mu možno táto bohumilá činnosť začala lepšie vynášať ....Mrkám
Žiadosti o pomoc tu na stránke - všimla som si, že ono to doosť záleží od (splnu, prílivu, odlivu, ... alebo jednoducho nálady) - niekedy je zle, ak prosebníčka napíše málo (resp. teda vlastne len pomôžte) - inokedy je zle, keď napíše "priveľa", lebo to sa často niekto zadrapí do nejakého nepodstatného detailu, ktorý sa potom rieši miesto toho, aby sa pomáhalo - ale zase je to len bežná realita života, niečo v zmysle toho, ako sa zvykne hovoriť "s čertom zle, bez čerta ešte horšie). Takže je to akási menšia "lotéria" ....

georgina, St, 01. 02. 2012 - 22:17

Adus, k poslednému odstavcu Áno Áno Áno

lydusha (bez overenia), Št, 02. 02. 2012 - 09:02

Tak nastastie toto naozaj neriesim, co s vecami,ktore posuvam dalej. Nikde nie je napisane, ze prave moje "modely" sa budu dotycnej pacit tak zee ich bude nosit...ked ich vie predat- jej sikovnost, za utrzene si moze kupit co sa jej paci. Aj ked je zena v nudzi nemusi chodit v niecom, co sa jej nepaci len preto, lebo som jej to laskavo venovala. Ako si ma zacat budovat tolkokrat chybajuce sebavedomie? Mnohokrat to zacina prave v tom, ze sa konecne bude pacit sama sebe. Okrem toho mam znamu, ktora predava nosene veci a viem aka je to makacka vybudovat si na detskom ci inom bazare meno, a ake je to lietat s objednavkami na postu a aka kopa prace je s tym. Mne osobne sa to nechce. Radsej vrece s handrami odvlecem niekam ku kontajneru, kedze na charitu beru veci, ktore prave potrebuju a nie take, ktorych sa chcem ja zbavitMrkám .
Drobne na cestu nedavam,no mam na parkoviskach "svojich", ktorym dam drobne. Na jednom je to celkom mila pani a na druhom pan, s ktorym hrame hru- ked povie na co to chce, dam mu vsetky drobaky co mam vo vrecku Úsmev"Tak co to bude dneska? Treska!" A naozaj nesledujem ci si ozaj ide kupit tu tresku alebo pivo...

georgina, St, 01. 02. 2012 - 19:06

Ja len technickú poznámku - píšete pod inzerát. Po troch mesiacoch to tu sakumprásk všetko zmažem. A zdá sa mi, že tu začína zaujímavá debata, takže by jej bola škoda. Nechcete sa "presťahovať"? Mrkám

lydusha (bez overenia), St, 01. 02. 2012 - 19:12

No prosim, inzerat- KRATKE, strucne oznamenie v tlaci. Úsmev

georgina, St, 01. 02. 2012 - 19:13

Čo je fakt, takže diskusiu "sťahujem" Úsmev Úsmev Úsmev Mrkám

Erkočka, St, 01. 02. 2012 - 19:12

Keď myslíš, že je to k dobru veci, tak to prosím ťa presťahuj.
Ďakujem

georgina, St, 01. 02. 2012 - 19:15

Veď práve, že podnetná diskusia o pomoci sa na NM sa šikne Mrkám

Kamila, St, 01. 02. 2012 - 20:43

Damu by som nasmerovala na www.podajdalej.sk, kde sa aspon predpokladam take neriesi, aj ked sa obcas riesi ine.

georgina, St, 01. 02. 2012 - 22:20

Kami, na Podaj ďalej chodím nakuknúť fakt zriedka, ale kedykoľvek tak urobím, tak tam niekto rieši, kto si čo ne/zaslúži, alebo kto ne/podvádza.
Osobne mi to pripadá zvláštne, ale montovať sa tam do toho nemienim.

Možné je však aj to, že tam len proste chodím v nesprávny čas Pohoda.

Kamila, Št, 02. 02. 2012 - 10:02

Viem, to je uz iny level a akosi nezvladam riesit, je to na dlho.

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 10:10

Veď práve, že je to nadlho. Navyše tamojšiu komunitu nepoznám a (aj) preto sa tam nejdem montovať...

Kamila, Št, 02. 02. 2012 - 10:42

Je to velmi "takza" komunika, Lenka by nam vedela porozpravat. Zisla by sa zanietena zienka, ktora pochopila pointu daruj radost, aj sebe, ze sa zbavim veci, ktore nepotrebujem aj inemu, kto tie veci este vyuzije, je uz jedno ako. Takto to sklzlo len do charity a vznikaju problemy. A ked sa zacnu slovne prestrelky, medzi ludmi, ktori potrebuju pomoct a casto je to je skupina asi zo zakladnym vzdelanim, tak je to vesele. Mame niekoho okrem elin a teba,( elin obchadza inetrnet, tym mas toho dost), kto by obcas pridal clanok o povodnej myslienke?

dasa_, Št, 02. 02. 2012 - 11:06

No ono by to možno chcelo nanovo formulovať, čo je hlavnou myšlienkou toho Podaj dalej.

Na začiatku bolo niečo - myslím, že fakt išlo o to, dať veciam druhú šancu, nevyhadzovať to, čo môže ešte niekomu poslúžiť.
Len teraz sa to voľne preklápa do charity. No však aj to je potrebné, ale nejak sa medzitým a rôznymi diskusiami fakt stráca pôvodná myšlienka.

Možno by pomohlo na čas zamedziť inzeráty Kto daruje. A nechať iba to Darujem - a aj to by som možno premenovala na Podám/posuniem ďalej.

Kamila, Št, 02. 02. 2012 - 11:10

Zaujimavy nazor, stoji za zvazenie a mozno aj realizaciu.

dasa_, Št, 02. 02. 2012 - 11:18

Možno by to bolo aj celkom rýchle vyčistenie priestoru :)

margesimpson, Št, 02. 02. 2012 - 09:31

ja osobne "riesim" komu pomozem financne ci materialne. Je to aj z toho dovodu, ze mam nejake limity na pomoc a nechcem ich premrhat na niekoho, kto si to nezasluzi. Lebo potom pride niekto, kto to naozaj potrebuje a ja uz v ten mesiac nemam z coho, lebo moja osobna "kasicka na dobrocinnost" je uz vyprazdnena.

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 09:33

Marge, prosím, ako vieš, kto si "zaslúži" tvoju pomoc?

margesimpson, Št, 02. 02. 2012 - 09:41

v prvom rade je to moja pomoc, teda jedinym kto o jej potrebnosti rozhoduje som ja sama a nemusim nikomu nic vysvetlovat Mrkám
Ale ked uz sa pytas, tak primarne pomaham ludom, ktorych poznam. A staci sa poobzerat po susedstve, v dnesnej dobe je aj v mojom okoli az prilis vela rodin, ktore potrebuju pomoc, takze nejake velke patranie nemusim robit. A aj v takej praci sa daju robit prospesne veci ked porozmyslas. Napriklad uz som viacerych manazerov v nasej firme ukecala, ze najlepsia asistentka je slobodna mamicka a uplne najvyhodnejsie je ponuknut jej flexibilny pracovny cas Chichocem sa. Dovtedy uniformne preferovane mlade slobodne studentky si najdu pracu lahsie a hocikde inde.

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 09:47

v prvom rade je to moja pomoc, teda jedinym kto o jej potrebnosti rozhoduje som ja sama a nemusim nikomu nic vysvetlovat

Veď práve, presne takto to vnímam aj ja - je to moje rozhodnutie, komu pomôcť 1. môžem, a 2. chcem. To sú jediné "limity", ktoré si určujem len a len ja, a ten dotyčný s tým nemá v podstate nič. Proste len je. A je šum a fuk, či je to známy/neznámy, zdravý/chorý, bohatý/chudobný, malý/veľký, chudý/tučný, pekný/škaredý... atď.

Ergo - nemusím "rozhodovať", či si moju pomoc "ne/zaslúži".

margesimpson, Št, 02. 02. 2012 - 09:53

eh, ja nejskor prejdem "mozem". Pokial mozem, tak riesim komu a ak sa mi paci co vidim, pocujem a vyhodnotim ako zasluzene a vhodne, tak potom prejdem cez "chcem" k "realizujem".

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 10:01

Veď aj ja mám ako prvé môžem? Ak je odpoveď kladná, prejdem k bodu dva. Chcem?
A to je zase len moje rozhodnutie - či JA mám na to vôbec dosť času a energie; či je dobrý nápad, aby som sa JA danému človeku vôbec montovala do života (v mnohých prípadoch je "pomoc" skôr na škodu ako na osoh, a zvyčajne som JA tá posledná, ktorá to vie posúdiť); či som vôbec JA tá pravá, ktorá má niečo vykonať...

Opakujem (sa) dokola - ten človek si nemusí nič "zaslúžiť".
To je len a výlučne moja voľba, moja dilema, moje rozhodnutie. A teda za dôsleky nesiem zodpovednosť zase len ja.

lydusha (bez overenia), Št, 02. 02. 2012 - 09:56

Mozno to bude aj tym, ze ja nemam vyclenene limity na dobrocinnost, cize ak mam dam, ak nemam nedam a nedumam nad tym, ze tento kandidat je vhodnejsi ako bol ten vcerajsi. Nerobim to cielene. Nie som matka Tereza aby som zachranovala biednych, u mna je to uplne ina forma pomoci. Handry mi zmiznu z domu, cize je to o tom, ze aj mne sa uvolni priestor a tie drobaky z vrecka- no to je loteria, niekedy je tam par centov, niekedy dve eura, obrovska kopa to nie je nikdy, ale dotycnemu pomozu.

margesimpson, Št, 02. 02. 2012 - 10:02

to bude tym. Len ja som tak trosku postihnuta, ze vo vsetkom musim mat system a prehlad a poriadok Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe .
Inak handry neriesim ani ja. Ci ich preda, ci ich budu nosit, je mi to uplne u prdele.

aisa52 (bez overenia), Št, 02. 02. 2012 - 10:33

maju pravdu co sa budem vypitovat odkial je z akych pomerou je a podobne a co tie veci pita keby ichnepotrebovala nepise a co je vas do toho co pita a co pise ak chces das ak nie nie. ste len skupe a namislene baby nic viac. hanba vam.

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 10:35

18 minút od registrácie.
OMG...

fantika, Št, 02. 02. 2012 - 11:05

a tebe je hanba ak v dvoch vetách urobíš 5 hrúbok..Mlčím

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 11:07

Fantika, prosím, je toto fakt nutné?
Téma - POMOC.

fantika, Št, 02. 02. 2012 - 11:10

ja viem Geo,prepác ale nedalo mi..Hambím sa

eva m, Št, 02. 02. 2012 - 12:34

aisa52,
ty nas poznas, ze si dovolis o nas napisat, ze sme skupe a namyslene baby?
mame aj my teba hodnotit podla tych par riadkov, ktore si tu napisala?
Eva Slnko

georgina, Št, 02. 02. 2012 - 12:37

Evka, prosííííím - ignore...

eva m, Št, 02. 02. 2012 - 12:44

Hambím sa nechala som sa uniestMrkám , uuuz som cichuckoChichocem sa Chichocem sa
Eva Slnko

púpavienka, Št, 02. 02. 2012 - 11:52

Nuž ja som na podaj dalej prestala tiež chodiť a ponukať veci, nakoľko som utržila aj osočovanie a vadilo mi tam to komu pomoc má ísť a komu nie.
Poslala som a darovala viacerým maminkam a je mi jedno čo s tým urobili, mám ešte veľa veci, teda oblečenia a to som posielala hlavne posteľné oblečenie a iba od jedinej som si pýtala poštovné, za čo sa trošku hanbím, ale napísala že jej mám poslať čokoľvek a akékoľvek čísla a tak som vedela že to preda, ale poslala 3 eura poštovné a ja som poslala balík 13 kg za 3,50.
Tiež nepochopím ako niekto poisťuje a posiela balík použitých veci prvou triedou. Ved mne to doslúžilo a posúvam to dalej, ja to vlastne nevyhodím ale postrihám do kobercov.
Takže naozaj je to o tom ako sme naladení a kto nás poriadne dostal. Myslím, že každá to takto chápe aj ked sa tu nie vždy takto aj napíše, ale chápem aj tie čo pomôžu po zrelom uvážení. Pravda je že by sme si mali všetko zaslúžiť či sme bohatí či chudobní a tak to slovičko je skôr v ponímaní komu dám prednosť, lebo naozaj nejde o zásluhy.

Evka1223, Št, 02. 02. 2012 - 14:55

Ešte že tak Boh nerozmýšľa kto si čo zaslúži a kto má či nemá nárok na jeho pomoc.

happy60, Št, 02. 02. 2012 - 22:46

Ved napis, je to na TVOJOM svedomi ako sa s tym vysporiadas, nie na mojom

Áno Áno Áno

Niekto holt nevie vypisovať omáčky, ale stručne-jasne-výstižne poprosí o pomoc. Na tom ja nevidím nič, nezdvorilé.

Áno Áno Áno
Tlieskam

Polárka (bez overenia), So, 04. 02. 2012 - 12:07

Pocit podvedenia, ukrivdenia, alebo dokonca okradnutia, ak pomoc padne na "neurodnu podu" poznam. Rozumiem mu.
V tejto suvislosti ma vsak napadol jeden koan, co som nedavno citala, a zda sa mi, ze sa sem hodi.

"Kdo ukradne měsíc
Zenový mistr Ryokan žil tím nejprostším životem v chajdě na úpatí hory. Jednou se do chatky vloupal zloděj, ale zjistil, že tam není co ukrást.
Mistr zloděje načapal a řekl: "Ušel jsi dlouhou cestu, abys mě navštívil a teď chceš odejít s prázdnou? Na - tu máš - vem si mé šaty," a svlékl se.
Vyděšený zloděj vzal šaty a utekl.
A tak tam sedí zenový mistr Ryokan úplně nahý, kouká na oblohu a říká: "Chudák. Kéž bych mu mohl dát tenhle nádherný měsíc.""

zdroj : http://www.rime.cz/component/option,com_fireboard/func,view/id,80/catid…

A este jeden film, natoceny podla knihy, ktora je velmi zaujimava, ale nie kazdemu sa chce citat knihy Úsmev
http://www.csfd.cz/film/222209-pokojny-bojovnik/

Ale ak by sa predsa len niekomu chcela citat kniha Úsmev Mrkám
http://www.uloz.to/2356257/dan-millman-cesta-pokojneho-bojovnika-pdf

vyvyka, So, 04. 02. 2012 - 20:14

Ja to beriem tak, keď chcem pomôžem, keď nechcem nepomôžem. A keď mám pocit, že ten človek potrebuje pomôcť, pomôžem, ak na to mám a chcem. Neskúmam,čo ten dotyčný z toho urobí, čit o zneužije, či to využije. Mne je to jedno, ja som chcela pomôcť keď má niekto na to svedomie zneužiť to, je to jeho problém, nie môj. Viete, fakt ma zaráža, že väčšinou niekto daruje veci, ktoré by už aj tak nenosil, alebo dal do koša, maximálne by ich daroval niekomu, koho pozná a ešte sa občas / a podotýkam občas a iba poniektorí/ tvária, že ako musím preveriť toho, komu darujem vlastne skoro odpad. Toto ma fakt zaráža. Keby ide o peniaze, o.k.Ale tu často fakt o nič také svetoborné nejde.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama