reklama

Miera oblbnutia reklamou

artika123 , 21. 01. 2013 - 14:42

reklama

Dnes som mala debatku s jednou ženou a bavili sme sa o nákupoch. Najúčinnejšia je asi TV reklama, čo iste uznáte. Reklama v telke je drahá a je potrebné zaplatiť ju. Platí ju samozrejme spotrebiteľ, ktorý si kupuje výrobok, ktorého cena je dostatočne navýšená, aby predajca bol schopný vykryť celkové náklady. To znamená, že výrobná cena a kvalita sú nízke na tento úkor. A teda, ja ako spotrebiteľ kúpim produkt, ktorý mi odporučí telka. Kúpim ho aj z toho dôvodu, lebo ma reklama prvotne informuje o jeho existencii, prípadne chcem veriť v efektívnosť, ktorá sa v reklame naň prezentuje. No väčšinou je reklama prehnaná a ja nie som spokojná. Kúpim si ho možno druhýkrát. Potom hľadám inú alternatívu tohto produktu. Vo väčšine prípadov si tú alternatívu kúpim znova na základe nejakej reklamy, či už televíznej, letákovej alebo neviem akej. Zaujímalo by ma ako to funguje u vás ostatných? Čo okrem reklám odporúčajúcich produkt vás dokáže ešte osloviť?


reklama


reklama

georgina, Po, 21. 01. 2013 - 14:49

Ak sa nejaký výrobok objaví v reklamných blokoch v TV, pre mňa je to spoľahlivý "signál" - NEKUPOVAŤ!

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 15:02

A ako nakupuješ teda? Zaujíma ma zdroj iformácií o produktoch, ktoré nakupuješ.

georgina, Po, 21. 01. 2013 - 15:28

Riadim sa vlastným rozumom. Viem, čo potrebujem, v akej kvalite, podľa toho hľadám v obchodoch.

georgina, Po, 21. 01. 2013 - 16:02

Ako príklad...

MM teraz v rámci podniku prechádzal na iné pracovisko. Na tom starom si s kolegovcami urobili malé rozlúčkové posedenie. MM doniesol chlebíčky a štrúdľu a tak. Od kolegov dostal nejaké drobnosti, okrem iného polkilovú plechovku nealkoholického nápoja v prášku s javorovou príchuťou (typu nabrať odmerkou, nasypať do šálky, zaliať vriacou vodou a voňavý horúci nápoj je hotový).

Doma si išiel urobiť nápoj, spýtal sa, či chcem tiež. Ale jasne, však ochutnám. Za chvíľu som dostala šálku, voňalo to dobre. Spýtala som sa MM, či to sladil, odpovedal, že nie. Ja sladím, ale najprv som si odpila, aby som zistila, koľko cukru mi asi tak bude treba.
No, nebol treba žiadny. Bolo to tak sladké, ale taaak, že až.

Nechala som teda nápoj na stole a išla som si študovať zloženie výrobku na plechovke.

Zloženie znelo: cukor, dextróza, prírodná ochucujúca zložka (javorová aróma) (2,3,%), jablková aróma, korenie, dehydrovaná jablková šťava (0,8%), regulátor kyslosti - kyselina citrónová (E330), protihrudkujúca látka - oxid kremičitý (E551), farbivo - karamel (E1500), kyselina askorbová (E300), fosforečnan vápenatý (E341), javorový cukor (0,2%) a jedlá soľ.

Keby náhodou niekto nevedel - to, čo je v zložení výrobku uvedené ako prvé, toho je najviac, toho posledného je najmenej.
Takže po cukre a dextróze (čo je hroznový cukor) je tretia zložka v objeme 2,3%, čiže tie ostatné sú ešte v menších množstvách. Nie pri všetkých je uvedený percentuálny podiel, ale nech je to dokopy aj 10%, dajme tomu.
V preklade to znamená, že v polkilovej plechovke je približne 450 g cukru a 50 g iných (zväčša chemických) prísad.

Tak takýto výrobok by som nekúpila ani omylom. Môže mať najkrajší obal, najlepšiu cenu - proste nekúpim.

margesimpson, Ut, 22. 01. 2013 - 10:33

horuce jablko, vsak napisem, nie Váľam sa od smiechu po podlahe ? Sosam dva krat denne, tiez sa rehoceme z toho zlozenia, ale tak mne vzdy chutili umele veci.kolegovia sa uz rehocu, ze pokial tam nie su aspon 4Eeecka, tak to ani neochutnam. Uplne najlepsia lahodka bol bujon rozpusteny vo vode a pit len tak Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, Ut, 22. 01. 2013 - 10:47

Ale však každému, čo jeho je Úsmev Mrkám
Kolega MM to myslel dobre, jemu to zrejme tiež chutí, no hold, u nás nevydalo Úsmev Úsmev Úsmev Pohoda

artika123, Ut, 22. 01. 2013 - 10:51

áno, tiež sa snažím vyhýbať týmto chemikáliám. Myslím, že na nete existovala A4 s rozpismi emulgátorov, prípadne čísiel. Lebo niekedy sa uvádza len číslo emulgátoru a inokedy sa rozpisuje a nie všetky sú zase škodlivé.

georgina, Ut, 22. 01. 2013 - 10:58

Ja viem, že nie všetky E-čka sú škodlivé. Ale v tom polkilovom balení bolo dokopy možno 5% (čiže cca 25 g) niečoho, čo je OK.
Na mňa trochu málo.

annie, Po, 21. 01. 2013 - 15:09

Ja som kvôli nekonečným reklamám v TV prestala pozerať TV....poslednou kvapkou bolo keď strčili reklamu aj do televíznych novín. TV reklamám nedôverujem, letáky beriem s rezervou pretože nie vždy platí čo tam je napísané. Reklamy sú zavádzajúce, plné poloprávd, letáky plné "tlačových" chýb a kopy podmienok aby človek získal akciovú vec atď.
Patrím k ľuďom ktorých neovplyvní žiadna reklama, pri nákupoch sa riadim svojím rozumom, prípadne sa poradím a vypočujem názory ľudí, ktorým dôverujem.

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 15:25

Známi... tým sa aj ja riadim. No ak to nezafunguje, tak znova skončím pri reklame. Lebo nemám veľa iných zdrojov odkiaľ sa dozvedieť o inom produkte. Je ešte niečo okrem známych a reklamy?

annie, Po, 21. 01. 2013 - 15:37

Ja by som ešte doplnila, že sa riadim aj cenami. Ak je niečo podozrivo lacné alebo naopak veľmi drahé tak mi tiež bliká kontrolka, že si mám dať pozor. Nie som taká bohatá aby som si mohla kupovať lacné veci a zároveň nepatrím k márnotratným zbohatlíkom ktorí si už len zo zásady musia kúpiť tú najdrahšiu vec aká je v danej kategórii produktov len preto, aby sa mohli chváliť že kúpili to čo bolo najdrahšie lebo na to majú.

crystall, Po, 21. 01. 2013 - 15:13

TV reklama nie je naúčinnejšia.

Neviem, či si z brandže marketingovej, ale čo sa týka účinnosti a podľa spätných väzieb je to reklama v rádiu. Tým nechcem zachádzať do faktov,to si pamätám v rámci prednášok, lebo sme museli hádať, ktorá reklama je naúčinnejšia a prečo TV reklama nie je účinná: lebo vysoké percento ľudí prepne, vstane a odíde, alebo pretočí. Je to skôr motivácia spraviť niečo iné.

Ak sa pýtaš na konkrétnu reklamu v TV, tak pretáčame celá rodina. Ale ak si pozriem, len ak ma informuje o nových veciach, alebo má vtip, alebo myšlienku, ale nemotivuje ma to ku kúpe, len chcem mať prehľad, alebo sa rada pozerám na Vašuta, stačí mi, keď reklamuje obchodný reťazec. Hambím sa

Jediné promo, ktoré na mňa zaberá, ak by som mala záujem, tak klasické ústne doporučenie mne dôveryhodného človeka, na základe skúseností s produktom.
Slnko

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 15:23

Takže u Teba to je odporučenie známeho. Ak aj to zlyhá? Ako hľadáš ďalšiu alternatívu. Lebo keď to tu čítam, tak všetci sa zásadne bránite kupovať reklamované produkty. Čo okrem odporučenia známym ešte existuje?

georgina, Po, 21. 01. 2013 - 15:29

Všetci? Zatiaľ sme tu do diskusie napísali dokopy tri Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Mrkám

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 16:17

Som asi trošku predstihla. Ale v skutočnosti som nepredpokladala, že sem budú písať ženy, ktoré sú antireklamoidné Váľam sa od smiechu po podlahe

crystall, Po, 21. 01. 2013 - 15:58

Za seba napíšem, že ja sa "nebránim". Mrkám
Komerčná reklama ma nemotivuje ku kúpe produktu, rozumieš ten rozdiel?

Pre mňa je naúčinnejšia reklama na produkt, jeho ne/kvalitu doporučenie na základe skúseností a musí to byť človek, ktorému dôverujem. Ak zlyhá, bola negatívna.

Všetky ostatné druhy reklamy sú pre mňa len informácia, že existujú.
Slnko

artika123, Ut, 22. 01. 2013 - 11:19

Najúčinnejšia reklama je v rádiu...hm. V telke menej. Prečo je teda v telke tak veľa reklám a stále sa mi ich zdá viac? A prečo je teda v rádiách tak málo reklám? Na toto by si mi vedela odpovedať?

jancila, Ut, 22. 01. 2013 - 17:50

Prestíž? Upozornenie na silu spoločnosti, že si môže dovoliť aj takúto formu.

No a potom pri niektorých produktoch je veľmi vhodná, lebo obrazovou ukážkou upriamiš pozornosť napr. aj na spôsob použitia, prípadne účinok tej veci, dostávaš do povedomia jej vzhľad, čo potom nerozhodnutých v obchode skôr zaujme (pocit toto som už niekde videl, počul, bude to lepšie ako niečo no-name......). Alebo tiež si vytvárajú dojem, že patria tiež k tým usmievavým tváram úspešných ľudí z reklamy, keď chodia do "tej" banky, "tým" autom, s tekutým práškom v kabelke, alebo za chrbtom.... proste patria k "tej" skupine, ktorá je prezentovaná ako nejaká elita...

margesimpson, Po, 21. 01. 2013 - 15:53

Reklamu vnimam, zaujme ma len pokial je v nej nieco nove, nejaky novy produkt. Pokial mi na tom produkte zalezi, vzdy vyhladam recenzie a spatnu vazbu. Rozhodujem sa potom podla priamych skusenosti ostatnych spotrebitelov. Teraz to bol napr. bb krem. Neznasam make-up, ale zaujala ma moznost tonovania pleti tymto sposobom. Popozerala som reviews a vybrala nakoniec nieco uplne ine ako som chcela Váľam sa od smiechu po podlahe . Ale maximalna spokojnost.

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 16:12

Ked nad tym rozmýšľam, tak reklama ako taká, funguje hlavne na obmene a produkcii nových a nových produktoch, ktoré nás presviedčajú o vyššej a vyššej kvalite Chichocem sa
Ako by to vyzeralo keby sa v reklamách objavovali stále tie isté produkty? Našli by sme si asi cestu ku kvalite a ostali pri jednej značke. Ale keďže je tú stále dosť nových produktov, tak si vlastne ani nemáme čas uvedomiť, že ten produkt, ktorý sme mali v minulosti bol dobrý, ba možno lepší ako sme kúpili tie po ňom (napr. kozmetika).
Usmernite a doplnte ma prosím Váľam sa od smiechu po podlahe

margesimpson, Po, 21. 01. 2013 - 16:31

nesuhlasim, su produkty, ktore neobmienam a mozu sa aj na hlavu postavit Chichocem sa. Jedine naozaj na zaklade recenzie. Inak idu reklamy pomimo mna. Len ma upozornuju na veci, ktore som inak trebars ani nevedela, ze existuju.
A ba vlastne, este nam sluzia so synom na pobavenie. Napriklad reklama na antiperspirant, ktory zabranuje poteniu na 72 hodin aj pri aktivnom sporte. No kto uz len 3 dni zapoteny po fitku ci behani bude len na antiperspirante.
Pripadne nas oblubeny "intimny zapach", na ktory zasadne pomaha navonana vlozka a nie jednoducho sa umyt....
Alebo taky bezdotykovy davkovac mydla, ze aby sme si bakterie na ruky nepreniesli. Vsak logika nepusti, davkujem si MYDLO, ktore mi tie bakterie nasledne ma (99,9% Váľam sa od smiechu po podlahe ) znicit. Tak mi je uplne u pr.ele, ci predtym chytim pumpicku, alebo ho lejem bezdotykovo Váľam sa od smiechu po podlahe .
A taaak

annie, Po, 21. 01. 2013 - 17:28

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
máš pravdu - 72 hodinové antiperspiranty, bezdotykové mydlá, navoňané vložky....joj zasmiala som sa, ale Áno

artika123, Ut, 22. 01. 2013 - 12:06

Ja moc telku nesledujem, takže o tých bezdotykových pumpičkách som netušila. Je to somarina, lebo po umytí mydlom, by si v rámci udržania sterility mal človek rovno navliecť na ruky aj sterilné rukavice, lebo inak sa nevyhne bežným úkonom, ako je dotyk kľučky na dverách, PC klávesnica a iné nebezpečné miesta, ktoré sú posiate baktériami.

Ariesa, Po, 21. 01. 2013 - 16:07

riadila som sa reklamou, kym som nevedela najst kopec dalsich informacii: spotrebitelsky test, spokojnost zakaznikov, stredna cenova trieda ... a podarilo sa mi viac nekupovat vyrobky, ktore ma - pripadne urcite kedysi mala - minimalne polovica domacnosti v republike (ktora z vas este nikdy nesypala do pracky s praskom aj calgon? Chichocem sa ).

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 16:15

A existuje zdroj týchto informácií čo si uviedla? Kde získavaš informácie?

georgina, Po, 21. 01. 2013 - 16:17

Hrdo sa hlásim - Calgon som nesypala nikdy Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

artika123, Po, 21. 01. 2013 - 16:19

Tams stačia malé znalosti z chémie. Ocot rozpúšťa vodný kameň tiež a je lacnejší Chichocem sa

georgina, Po, 21. 01. 2013 - 16:40

A navyše ekologický Áno

Ariesa, Po, 21. 01. 2013 - 17:05

ale tu je tiez dolezite ako ho pouzivas. vela ludi, vela sposobov ako kombinovat.

praci prasok je zasadity, ocot kysly. ak ich pouzivas spolu, oslabujes praciu schopnost prasku a aj ochranu pracky octom. tu je lepsie pouzit zasaditu krystalicku sodu. zmakcuje vodu a kamen sa neusadza, podpori prasok, staci ho dat menej.

ocot mozes pouzit miesto avivaze, tak ze je v pracke az po vyprani praskom. zmakci pradlo a preplachne hadice na zaver prania.

ked mam kupit nieco, cim som si nie ista, googlim a selektujem informacie. niekedy je to linknutie na konkretny test problem, raz to spoplatnia, potom, ked "nepotrebujes" to najdes v archive ako nic ... ach Veľký úsmev . len hladat.

Dora123, Po, 21. 01. 2013 - 17:41

ani ja som nikdy nepouzila calgon Slnko iba ocot, nalejem rovno do bubna, netusim kolko, od oka. Blbost? Podla toho, co pises hore. Cize bud sodu k prasku (kolko?) alebo ocot namiesto avivaze (kolko?)? Davate do kazdeho prania? Dakujem Slnko Slnko Slnko
a teraz k reklame Pohoda riadim sa vlastnou skusenostou, nemenim podla reklamy (resp. veeelmi vynimocne), alebo vyssie spomenute spotrebitelske testy, referencie znamych Slnko

annie, Po, 21. 01. 2013 - 18:18

ja nedávam ocot do prania s prádlom, raz do týždňa pustím práčku naprázdno a vtedy dám ocot

Ariesa, Po, 21. 01. 2013 - 16:38

Geo! No taaaak! Veľký úsmev som si vravela, ze ci nahodou nebudes patrit do tej druhej polovicky republiky Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Áno Áno Áno. Kebyze na teba namyslim, normalne by som to zovseobecnila na kazdu domacnost. Fakt Úsmev .

loulou, Po, 21. 01. 2013 - 18:39

nepoužila som. Nikdy, manžel sa vyzná v chémii Úsmev
K reklamám sa vyjadrovať nejdem, nie som vhodná vzorka, keďže toto patrí do môjho profesného záberu Úsmev

annie, Po, 21. 01. 2013 - 17:26

tiež musím úprimne priznať, že calgon som v živote nekúpila, používam obyčajný ocot....minule keď mi opravár opravoval práčku (čidlo) tak neveril pri pohľade na vyhrievacie teleso že práčka má 6 rokov....vraj by tipoval že má cca 1/2 roka

Martina79, Po, 21. 01. 2013 - 23:12

aj ja sa hrdo hlásim, moja pračka ešte calgon "neokoštovala" . Chichocem sa A to už má 9 rokov.
Raz za čas pustím samotný program s octom, asi v polovičke vypnem a min. 1/2 hod. nechám pôsobiť.
Reklama u nás fičí. Máme takého dvojročného " maniaka". Keď ho potrebujem ukludniť alebo na chvíľu zabaviť, tak hneď prepínam a hľadám reklamy. Ale sama osobne sa nimi neriadim. Požívam "inštinkt". Úsmev Mrkám Hľadám a skúšam, počúvam známych a gúglim. Sledujem testovanie výrobkov. A snažím sa to zapamätať.
Ešte ma napadá, že nikto nespomenul negatívnu reklamu. Aj dnes som znovu čítala, že také a také poľské kekse obsahovali jed na potkany. Ja osobne už hodnú dobu poľské výrobky nekupujem. Bývam vo väčšej obci a asi pred 1/2 rokom tu otvorili novú mäsiareň - poľskú. Ešte som tam nebola a ani nepôjdem, môžu mať mäso neviem ako lacné.

Vrátim sa k tomu nášmu synátorovi - keď napadol sneh a stavali sme snehuliaka, mali sme problém mu vysvetliť, že to nie je kuzuka... Veľký úsmev

Tangy, Ut, 22. 01. 2013 - 12:44

Martina, nevies kde by som sa seriozne docitala o tych susienkach? Pozerala som na stranku SOI a nic, vsade su napisane nazvy a nie ako susienky vyzerali a ani co robit, ak ich uz niekto predsa len zjedol, ake su priznaky otravy. Zhodou okolnosti sme mali polske trubicky v piatok, ale z nasho miestneho obchodu, tak som sa celkom prelakla. Ja polske vyrobky nekupujem, tak ani neviem, co to bolo za znacku.
A ku Calgonu, nepouzivam a ani nikto z rodiny Mrkám .

Tangy, Ut, 22. 01. 2013 - 13:30

Datum vyroby si nemam ako pozriet, to by som sa musela prehrabat v cudzej popolnici Mrkám . Ten link som videla, len pre mna nema ziadnu vypovednu hodnotu. Uvadzaju sa tam nazvy, ale mne by pomohol skor obrazok a nedocitas sa tam ani to, co robit, ak si uz dany vyrobok zkonzumovala. A nechapem ako to, ze nie je nic uvedene ani na stranke SOI.

matafix75, Ut, 22. 01. 2013 - 13:56

Obsahovalo ho pravdepodobne sušené mlieko ktoré do sušienok použili.

lydusha (bez overenia), Po, 21. 01. 2013 - 20:03

Ja mam rada reklamy...kde je aký výpredaj.....aký makeup je nový....a tak:)Reklamu celkovo potrebujem k životu....takže ako lou....som zla vzorka ....B-)

magic, Po, 21. 01. 2013 - 23:54

Ja mam rada letaky. Hlavne take nastajlovane. Farebne, putave. Vsetko vyzera tak prakticky a potrebne. Vzdy sa pri nich zasnivam co vsetko este by sa mi zislo a ako lacno by som to mala. A potom to nekupim. Proste - nepotrebujem. Vzdy si poviem ze az spotrebujem co uz mam. Ale obcas podlahnem. Priznavam. Potom hladam vychodisko vzbaveni sa starsich veci co mam viackrat nez je potrebne. Aby som si tu kupu odovodnila. Slnko
Tv reklamu prepinam, nudi ma.
A na odporucanie mam vlastnu skusenost. Na vsetko uz mam obchody kde viem co kupujem a aku kvalitu mozem ocakavat. A riadim sa tiez skusenostou. Napr. Kvalitu latky ma po tych x nakupoch clovek uz aj v prstoch. Staci mu novy odev chytit a vie co stym urobi pracka, susicka, kolko bavlny v tom je a akej kvality. Kozmetiku podobne ma v oku. Atd.

viktory, Ut, 22. 01. 2013 - 10:10

Áno Áno Áno magic, aj ja mám rada letáky Chichocem sa , volám to "nedeľné čítanie". Aj tak nič nekúpim, najprv preverím, lebo často v akciách klamú....tovar, ktorý stojí v akcii napr. 1.50, mal pultovú cenu predtým 1.30 (osobná skúsenosť).

georgina, Ut, 22. 01. 2013 - 10:54

MM našiel v letáku, že v nemenovanom obchodom reťazci je v akcii osobná váha. Šla som práve do Malaciek, tak mi povedal, nech ju teda kúpim.
Nuž som v MA zašla aj do toho obchodu, len chybička se vloudila, váha nebola medzi akciovým tovarom. Ukázalo sa, že som bola v predajni o deň skôr ako mala akcia začať.
Tak nevadí, keď už som tu, nepôjdem sem predsa zase extra kvôli váhe, to by sa len na ceste poriadne predražila.
Pohľadala som váhu v regáloch, našla, bola o dve eurá lacnejšia ako sľubovaná akciová cena Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

val, Ut, 22. 01. 2013 - 08:30

Ja reklamy sledujem, hlavne na bilboardoch, sledujem aj v tv ale len niektore. Osobne mam rada reklamy ceskych mobilnych operatorov, volejte Zadara je proste skvela Veľký úsmev Veľký úsmev . Nemam vsak reda reklamy na prasky, cistiace prostriedky a pod. Listujem aj letaky niektorych predajcov, vdaka nim maju moje kukucky acrylove farba za dobru cenu (dakujem Sadlonka Zlomené srdce ) a teraz som kupila farbene vykresy Slnko Slnko

Alena7, Ut, 22. 01. 2013 - 09:51

Reklamy sledujem, ked sa neda od nich "ujst" Chichocem sa - obcas sa aj zasmejeme nad ich logikou (ako napr. ten 72-hod. antipersp...) , teda niekedy skor nelogikou Hambím sa Vacsinou to beriem ako info, ze taky a taky produkt je na trhu , niekedy aj skusim kupit. Ak sa neosvedci, vyskusam iny druh... Pripadne dam na rady z praxe od okolitych ludi. Pri vela produktoch u mna rozhoduje vona - napr. aj cistidlo na dlazku som vyberala v drogerii podla cuchu a nie podla reklamy. Veľký úsmev Niekedy sa na mna sice predavacky tak divno pozeraju, ale mne to nevadi Vyplazený jazyk

Iwa, Ut, 22. 01. 2013 - 10:34

Dobre, že si spomenula... Vôňu sledujem aj ja - čím neutrálnejšia, nevýraznejšia, tým lepšie Chichocem sa

Iwa, Ut, 22. 01. 2013 - 10:12

Skôr ako dám reklamné letáky nášmu Čimovi do klietky, tak si ich prelistujem Vyplazený jazyk Čo "frčí" v telke, mi zreferuje mama a vždy sa pýta, či som už daný produkt vyskúšala. Úsmev Väčšinou používam to, čo majú odskúšané kamarátky a známi. Ďalšia metóda je opýtať sa predavačky. Keď mi začne vnucovať výrobok z reklamy, poviem, že ten nechcem, že chcem niečo podobné. A vždy sa nájde... Snažím sa čítať zloženie, aby to bolo aspoň trošku eko a zdravé. Podobne ako písala Geo, najväčší "humus" býva najdrahší a v najkrajšom obale. To ma vytáča pri sladkostiach. Raz malý otravoval v obchode, že chce tyčinku, ale otrasným spôsobom. Tak som mu ju kúpila, ale musel sľúbiť, že ju celú zje aj keby mu nechutila. Nechutila, až ho napínalo, ale bolo mu jasné, že prestrelil a nemôže si dovoliť nezjesť ju. Odvtedy mám pokoj od kupovania sladkostí a "zdravých" produktov pre deti, čo bežia v reklamách. Na elektrospotrebiče manžel preštuduje všetky možné testy a referencie. Alebo máme overené značky.

artika123, Ut, 22. 01. 2013 - 12:42

Čo sa týka obchoďákov, tak Billa má úplne vymakaný marketing. A čo sa týka tých obalov, ktoré skrývajú nakvalitu, tak to je pravda. Dostala sa mi domov Clever čokoláda. V telke som raz zachytila program, v ktorom testovali čokoládu. Presne táto bola na poprednom mieste. Tak som ju vyskúšala. Mám trošku chuťových znalostí, čo sa týka čokolády. Viem čo je to kvalitná čokoláda a ako chutí. Po ochutnaní Clever čokolády, ôžem s kľudným svedomím napísať, že je skvelá. Keď ju napríklad porovnám s bežnou značkou Milka, tak Clever vyhráva

viktory, Ut, 22. 01. 2013 - 10:21

Pri nakupovaní sa neriadim reklamou (bez výnimky všetky zavádzajú), ale tým, čo potrebujem. Vždy som bola antireklamný typ, jediné, čo som kúpila na základe reklamy, je auto, ale nie pre jeho vlastnosti, ale preto, lebo bolo o 3 tisícky vtedy lacnejšie Váľam sa od smiechu po podlahe . A predovšetkým čítam na neznámych výrobkoch zloženie. A navyše..myslím, že priemerná slovenská domácnosť si nemôže dovoliť chodiť len tak na nákupy.....to, čo vidíme v niektorých filmoch, že 20 tašiek v ruke....??? Prekvapenie

maiiadd, Ut, 22. 01. 2013 - 10:27

Ahoj,
čo sa týka reklamy v Tv, nepozerám - dôvod? nemám telku už 4 roky....odvtedy máme kľudny život.. Váľam sa od smiechu po podlahe
Letáky prelistujem...ale vačšinou kupujeme odskúšaný tovar..občas sa poradím s rodinou, kamoškami...aké majú skúsenosti... Pohoda
Ale ak chcete vedieť ako pôsobí reklama na ľudí pozrite si toto, dlhé ale zaujímavé: http://www.youtube.com/watch?v=tkEv9u-HTbo
Mrkám

de-ni, Ut, 22. 01. 2013 - 13:18

Môj syn už od mala vykrikoval " mami reklama, klama, mami oni klamúúúú"
Letáky mám rada aj ja, tiež len popozerám a odložím do zberu.
Ja celkovo nemám rada ani nakupovanie, môj manžel mi so smiechom hovorí, že ja nie som ani žena...
PS: Calgon v našej práčke nikdy nebol Chichocem sa

artika123, Ut, 22. 01. 2013 - 13:37

A čo vravíte na internetovú reklamu? Ako ju vnímate?

extremistka, Ut, 22. 01. 2013 - 14:55

calgon nepoužívam, internetová reklama mi vadí, baner sem, baner tam, ale čo už, na banery neklikám, tv reklama - vypínam zvuk, odbieham do kuchyne, kúpelne, wc, prípadne telefonujem, sms-kujem, prípadne prepnem na niečo iné.
riadim sa potrebami domácnosti. varím, pečiem každý druhý deň, v akcii nakúpené po 30kg z každej múky a druhu cukru, 30l mlieka, zo 2kg masla,pdp a vanil. cukor po 20ks. Pečivo a chlieb kupujem každý druhý deň. Chemikálie na údržbu domácnosti nakúpim napr. v akcii Týždeň upratovania, zo 10balení J.ri, 5balení niečoho na dlážky, atď., spreje s voňou kvetov, mora... nekupujem, vetrám.Kým to všetko miniem, bude ďalšia akcia, doplním zásoby.Značky mi veľa nehovoria.Antiperspiranty - kúpim si 3-5ks v akcii, kým miniem, bude ďalšia akcia. Letáky pozriem, ak treba doplniť zásoby, idem, kúpim.
niečo, čo je hitom v reklame z princípu nekupujem, podľa mňa je to predražené, lebo je to nové, je to "hit", skrátka čokoládky, make-up, sušienky, nič také.
ovocie, zelenina, mäso, vajcia - čerstvé, bez ohľadu na cenu a v osvedčených obchodoch.

crystall, Ut, 22. 01. 2013 - 17:46

Inak, keď sa vrátim k letákom, u nás je bežne, že v snahe prilákať zákazníka za každú cenu je akciový tovar je len v pár kusoch a to sa vypredá behom pár minút.
Väčšinou babky-dôchodky sa mi sťažujú, že kým sa oni dostanú do obchodu, tak už je všetko vypredané.
Slnko

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama