reklama

Mračná sa sťahujú

Kamila , 03. 11. 2021 - 20:40

reklama

Rozmýšľam ako veľmi sme už otupení .... Nemyslím osprostelí, aj keď aj takí sa nájdu. Hambím saUrčite sme unavení. Však už je to  druhý rok, čo sa vo svete usídlil nevítaný hosť. Ako sa to často aj tu spomínalo? Naučíme sa s kovidom žiť? Ono však si aj zvykáme, inú možnosť nemáme. Z diaľky sa možno tvárime, že je všetko ok, že sa nás to netýka. Hlavne ak sa nás to ozaj netýka, ani našich blízkych a sme stále zdraví, lebo očkovanie, lebo sme už možno prekonali, ani o tom nevieme, alebo imunita, alebo prosto šťastie.

Opatrenia sa sprísňujú naprieč Slovenskom. Určite nie v takej miere ak pred rokom, však by ich ani nemal , kto dodržiavať. Len bez nejakých obmedzení to nejde ... Kto nezažil na vlastnej koži, nemal v rodine, asi nepochopí, aké vážne to môže byť. Len už mám pocit, akoby sa to všetko dialo ďaleko. v inej dimenzii. Asi je nás viac  a potom to tak aj vyzerá.Hambím sa Horšie, že takýto pocit určite nemajú lekári na kovidových oddeleniach.

Pre nás doma je základ, že dcéra chodí do školy, my pracujeme z domu, obchody ešte fungujú ... Zaočkovaní sme všetci, teda spravili sme čo sme mohli a ešte kus rozvahy a opatrnosti k tomu, ale zas nedá sa zavrieť doma. Sledujem rastúce čísla, černajúce sa okresy, bez paniky, rada som v obraze ... Otázka za milión. Kam to spejeme? Aká bude zima, Vianoce? Čo sparavi so situáciou dušiky, návštevy rodiny. Cintoríny sú bezpečné, len nie vždy to končí tam. Rozumiem tomu, aj rodinu treba po dlhom čase pozrieť ...

Ta tak s nami. Dievčatá, ako vnímate momentánu situáciu na Slovensku, okol vás vy? Čo sa vlastne deje v čiernych okresoch? U nás v Ke a okolí, nás to ešte obchádza, tak som neštudovala. To sú fakt povinné rúška aj vonku? V obchodoch okrem potravín, nepýtajú ešte kovid pasy či?


reklama


reklama

lienka, St, 03. 11. 2021 - 21:23

skoro rok.?..covid je tu od marca 2020

snažime sa žiť zatiaľ skoro normálne. Chodíme do práce, cez víkend spratávame záhradu, chodime raz do týždňa plávať, boli sme v nedeľu v divadle...

Kamila, St, 03. 11. 2021 - 21:42

Chcela som napisar dva roky, bo vo svete jevto uz tak dlho, ci druhy rok akosi sa nepodarilo Hambím sa​​​​​​

Takze aj kulturu a šport v tejtov dobe uzivate, vramci moznosti. Áno

balalajka, Št, 04. 11. 2021 - 08:42

Spravila som čo sa dalo. Zaočkovaní celá family. Decká v škole. My robota.

Chalani aj kino z času na čas. Ja fitko.

Monitorujeme všetko možné. Kontrolujem, som v strehu. Už sa nám v triede vyskytol covid tento týždeň. Vytierala som nos 3x. Deckám. Najprv tak klasicky nedeľne - aj sme babku a dedka šli pozrieť (dedko očkovaný nie je, nemôže zo zdravotných dôvodov). Potom v pondelok pred nástupom, lebo sa prevalilo, že spolužiak je pozitívny. Našťastie medzito prázdniny, tak docela dlhá doba sa mi to zdala na to, aby už sa čosik prejavilo. A pre istotu ešte raz v utorok. Ešteže tie testy majú. Hambím sa

Kamila, Št, 04. 11. 2021 - 10:46

aj naši občas ešte zájdu do kina a na bedminton. Pri deckách v škole, to je vždy také dobrodružné, naša len hlási tu taký učiteľ je v karanténe, tu nejaký spolužiak ...

balalajka, Št, 04. 11. 2021 - 08:47

Inak uvažujem. Nie som z toho nervózna nejak. Z tých farieb.

Naozaj sa s covidom treba naučiť žiť. Nepodceňovať, ale žiť za dverami v strachu? Aký je to život. Zbytočne neriskovať, neoblizujeme zábradlie, ani kľučky Veľký úsmev.

Na rúška vonku som ešte nedorástla. Možno keď sa ochladí, aj budú ok, že ich máme, bude teplejšie pocitovo na tvár.

My  by sme už ani čierni byť nemali. Uvidíme, kam sa pohneme.

Kamila, Št, 04. 11. 2021 - 11:14

Takže ani otupenosť, ani únava, len zdravý rozum ... Úsmev

balalajka, Št, 04. 11. 2021 - 11:44

Páči sa mi výraz "zdravý rozum". Veľký úsmev

Neviem. Ja som skôr rezignovala asi. Už neprehováram, nevysvetľujem.

Pozerám si radšej kam sa vlakom preveziem hore - dolu, lebo potrebujem jedny rolety skontrolovať, že čo je to namontované v reštauračnom vozni zač a plánujem, čo budúci týždeň v Nemecku kúpim, keď sa budeme vracať zo služobky. Úsmev

Mne už to nejak stačilo.

Unavená som neni nejak z toho, ešte ma veida naštartovať niektoré "nápady a myšlienkové pochody" a únava? Akože únava z dodržiavania pravidiel?

Poviem ti takto - segra otvorila cukráreň. Všeličoho za ten týždeň si užila. Aj nadávania, že kontroluje covid pasy, aj nátresk, že ľudia stáli frontu pred vchodom, aj priania, nech skrachuje, aj babku, čo frfľala, že sa jej zle v respirátore dýcha a že odpadne (našťastie sme mali ochotný zdravotnícky personál po ruke, ktorý ju uistil, že jej bude podaná prvá pomoc ak by niečo také sa dialo - prezradím, že neodpadla za tých 5min, čo si sadla k stolu a potom papkala koláč Chichocem sa). Aj x ľudí, ktorí sa otočili, keď ich požiadala, nech si nasadia pri vstupe respirátor, aj x ľudí, čo si utekali ten respirátor vedľa do lekárne rýchlo kúpiť, lebo chceli.

Ľudia sú všelijakí. Nevyhovieš všetkým.

dasa_, Št, 04. 11. 2021 - 11:51

No práce. Časť ľudí je odjakživa nastavená na porušovanie pravidiel. Nech sú akékoľvek. Niekto potichu. Niekto s veľkým krikom.

Mne dodržiavanie pravidiel vôbec nevadí. Jasne, nie som vždy na 100%. Mám veľa rezerv.

Proste som sa nastavila na to, že sme urobili, čo sa dalo. A ostatné, jak hovorí mama Allana Karlssona - Najlepšie bude, keď bude tak, ako bude

Kamila, Št, 04. 11. 2021 - 11:52

Tak to ozaj nie sranda v dnešnej dobe cukráreň otvárať, ani nie tak kvôli opatrenia, ale ľuďom, v ktorých kovid miestami to najhoršie vytiahol.

balalajka, Št, 04. 11. 2021 - 12:06

Joj to stačí sociálne siete otvoriť. Toľko energie je tam. Keby bola srdečná a hriala, tak aj trópy tu máme. Veľký úsmevVeľký úsmevVeľký úsmev

Najviac sa mi páčia ľudia, ktorí požadujú toleranciu. Predpokladám, že chcú vedieť ako vyzerá. Bo sami ju nemajú. Úsmev

dasa_, Št, 04. 11. 2021 - 10:39

Ja som dospela do štádia - urobili sme všetko, čo bola v našich silách. Tak už len vydržať. V podstate náš okres prechádza teraz čo týždeň do horšej farby. Lenže pre to, čo robím sa nič nemení. Rozumiem tomu, že pre mnohých sa mení. Lenže napríklad v podnikaní som už dva krát spadla do veľkej krízy. A musela som riešiť sama. Vždy sa to nejak vyrieši. A tým, čo to fakt nezvládajú treba pomôcť.

Dám citát z jedného dnešného článku

"Existujú len dve možnosti ako von z epidémie. Buď sa všetci premoríme, alebo sa všetci zaočkujeme. Tretia možnosť neexistuje a pred vysoko infekčným delta variantom nie je možné „ukryť sa“.

Matematická hranica kolektívnej imunity je v prostredí delta variantu okolo 90 percent. Krajiny ako napríklad Portugalsko, ktoré sa k tejto hranici skutočne priblížili, porazili na svojom území covid-19 a epidémia sa tam prakticky skončila. Nové prípady tam dosahujú minimálne čísla, ktoré si nevyžadujú prijímanie žiadnych protipandemických reštrikcií.

Portugalsko má aktuálne plne zaočkovaných 87 percent populácie, na Slovensku to je 42 percent. Slovensku teda chýba ešte 45 percent alebo 2,4 milióna obyvateľstva, aby sme sa priblížili k podobnej úrovni zaočkovanosti.

Ako som už spomenul, máme pred sebou iba dve možnosti. Buď sa 2,4 milióna obyvateľov zaočkuje a epidémia sa u nás prakticky skončí do šiestich týždňov, alebo sa táto skupina ľudí premorí a s covidom sa budeme „hrať“ až do Veľkej noci.

Na výber teda máme úplne bezpečnú a praxou odskúšanú účinnú vakcínu alebo „hrdinské prekúsanie sa“ zákernou chorobou s vážnymi a bolestivými symptómami, ktoré u tretiny populácie pretrvávajú až šesť mesiacov po prekonaní choroby.

Tou druhou možnosťou tiež roztáčame ruletu o svoje dlhodobé zdravie a životy, kde sú šance nastavené vysoko proti nám. Ktorú cestu si ako krajina zvolíme?"

Jediný problém máme, že svokra je neočkovaná. Tak nám to trochu komplikuje situácie, ale snažíme sa, čo sa dá. Tak pevne dúfam, že túto zimu ustojíme.

Kamila, Št, 04. 11. 2021 - 11:13

Však toto, kým sa všetci premoríme, či už očkovaním, alebo inak ..... A pre mnohých to môže to byť ozaj ruská ruleta.

aramana, Št, 04. 11. 2021 - 21:23

Portugalsko... Koľko mali zavreté obchody, nočný zákaz vychádzania...pol roka či trištvrte? V obchodoch, v inštitúciách, všade vo vnútorných priestoroch im rúška ostávajú...

Ale o inom som chcela...

Tie percenta, to je veľmi, veľmi, veľmi veľká sranda ako sa u nás počítajú.

Človek, ktorý sa dá zaočkovať mimo Slovenska, nie je vedený ako očkovaný. Ale do počtu obyvateľov sa počíta. Koľko desiatok tisíc ľudí to môže byť?

Človek, ktorý sa dá zaočkovať do 180 dní po prekonaní korony jednou dávkou, je pre kovid pas brany ako plne očkovaný jeden rok. Ale pre percenta je brany ako neočkovaný.

Tak o čom je to dotahovanie sa na iste percenta?

V istom momente treba vystúpiť z vlaku... 

dan-cula, Št, 04. 11. 2021 - 19:53

Presne tak dievčence-urobili sme čo sme mohli a považovali za správne.Hoci v očiach mnohých sme samovrahovia(lebo sme sa dali zaočkovať..).čo sa týka tých rôznych opatreni taktiež mám rezervy ale snažím sa ich dodržiavať tzn.kde majú byť respirátory nosím ale na verejnosti veru nie..a naozaj používať zdravý sedliacky rozum.

ozaj čo sa týka vstupu do reštík apod v nemecku-bavorsku už majú niektoré prevádzky upozornenia že vstup LEN zaočkovaným a po kovide..testovaných nepúšťajú..

a ja to normálne schvaľujem..

 

 

aramana, Št, 04. 11. 2021 - 21:34

U nás v čiernom okrese...

V hotely môžeš byť ubytovaný ak je to pracovné ci jak, musíš byť otp, obsluhovať ťa však môžu ľudia bez otp. Nie je to trápne? A tomuto ľudia nerozumejú, preto to už neberú.

Kým sme boli bordový okres, vstupujes s respiratorom, bez neho ta nepustia, sadnes, zapális cigaretu a toto je už OK. Tomuto ľudia nerozumejú...

Tiež nerozumejú ako môže niekto v televízore tancovať na oslave, presne ten istý človek, ktorý toto šialenstvo riadil...

Nečudujem sa už ničomu....

Aaa pridám predsa len perličku...

Kamoška s deckom bola chorá. Keď týždeň neprechádzalo, objednala sa cez korona gov na testy, príznaky mali obaja. Prišli na testy, tam im povedali že potrebujú papier od obvodnej že test je indikovany,alebo si ich ma zaplatiť á39 eur.... Šla ku svojej doktorke pre papier, ku deckovej doktorke pre papier, všade čakala 15-20 minút... Pozitivni obaja. Po dvoch rokoch to tu takto funguje? Smutek... 

Kamila, Pi, 05. 11. 2021 - 11:18

Ako za mňa, netvrdím, že sú opatrenia správne nastavené, ale asi nik netuší čo je správne. Ak by boli akokoľvek nastavené bolo by zle. Vieš si predstaviť ten cirkus, ak by zamestnávatelia vyžadovali do čašníkov očkovanie, testovanie  ... Aj tak sa mozno tomu nevyhneme.

Vies mna by zaujimali navrhy celej tej partie antivaxerov, a anti ..., co by sa vlastne malo robit. Lebo vsetko je zle aj ruska, aj ockovanie ...,aj karanteny   ... potrebujeme tu nieco take ako morove epidemie? Teda ze vsak zaradom? Ci ako si to predstavuju.

Inak som ozaj prekvapena, tym, ze vyzaduju pri priznakoch papier od lekara na test PCR. Toto je fakt na hlavu, ale nie je to len nejaka aktivita jedneho testovacieho centra? Viem, ze Klaudia take riesilla v BA, brala to ako super vec a urcite nespsominala papier. Neverim, ze tych 6 300 ci kolko pozitivnych behalo najprv po lekaroch.  Ak ano, tak je to katastrofa.

aramana, So, 06. 11. 2021 - 07:39

Toto nálepkovanie - že antivaxer, to je na facku. 

99 percent tých ľudí majú za sebou všetky očkovania, pri úraze im nerobí problém dat si opäť tetanovku. Tak aký antivaxer? 

Človek čo sa bojí o svoj život je antivaxer? A má sa prečo báť. Nie je nikomu z tých čo lobuju za očkovanie divné že Sabaka sa do hrude bil v x y reláciách že toto očkovanie nemá žiadne vedľajšie účinky a na druhom programe sa to isté spýtali Krcmeryho a ten narovinu povie - my nevieme, my nevieme čo to očkovanie spraví s ľuďmi za 5 rokov. Na otázku či to môže mať vplyv na plodnosť povie - my nevieme. 

Vakcíny otestovali a schválili ako také, že sú bezpečné momentálne s rôznymi odchýlkami kedy ľudia umru po nich, ochrnu, majú zdravotné problémy. 

Na Slovensku spojili zatiaľ 7 smrti s očkovaním. V Čechách už 112? A iné štáty? Prečo je to tak? Lebo na Slovensku od začiatku ľudí klamú. 

Ešte stále nie sú skúmane na interakcie s inými liekmi. 

Čo robí trištvrte odborníkov v reláciách? Klame. 

A títo ľudia, čo si to všímajú, majú všetky očkovania za sebou, len sa boja tohoto očkovania, sú antivaxeri? 

Mali sme lockdown, ľudia nosili rúška aj vonku, zavreté podniky, fabriky... Pomohlo to? Asi nie, však? A kde bol problém? V klamani. Lebo keď človek zavolal záchranku, pohotovosť, tí mu povedali že na to lieky nie sú, musia to vylezat. 

Potom sa objavilo pár lekárov ktorí boli ochotní verejne vystúpiť a na plnú hubu povedať že ľudia majú a musia byť liečení. Že ten kto má ťažký kovid musí mať rengen spravený, že ten kto má ťažký kovid musí dostať antibiotika pretože síce kovid je vírus ale v pľúcach a prieduskach sa zvyčajne rozvíja bakteriálny zápal na ktorý antibiotika máme. 

A toto tí ľudia vedia. Máme rokmi overené antibiotika ktoré môžu človeku pomôcť ale od doktorov v zime počuli otvorte si okno a v lete počúvali dýchajte do mrazničky... 

Celý svet sa liečil ivermektinom, ktorý Krcmery spomenul v marci, kedy korona začala, len u nás ho boli schopní schváliť až v marci na druhý rok, aj to len 14 tisíc balení, aj to len na použitie v nemocnici. Až neskôr prišiel do lekárni. Liek, o ktorom samotní doktori vraveli áno, keď sa poda včas, môže pomôcť. 

A toto tí ľudia. Ved tu žili. Nie sú antivaxeri. Len vidia tie klamstvá. 

Slnko

Kamila, So, 06. 11. 2021 - 08:54

Rozumiem tomu, ze sa ludia nedaju zaockovat, lebo maju obavu o svojecsdravie, nerozumiem tomu co nacvicuju, organizovane skupiny v obchodoch bojkotujuci zakladne opatrenia, v snahe vyrobit konflikt... Tu nejde len o ockovanie, ale aj ruska, respiratory, karantenu a utoky na lekarov, hygienikov, polucajtov. Viem, ze tato skupina, je len zlomkom, ale to co robi je cdesieve. 

aramana, So, 06. 11. 2021 - 09:32

Jo, včera som videla to video... Cez vchod prejdú s rúškom, inak by ich nepustili, dnu si ho dajú dole a idú robiť revolúciu... Zlé a trápne... 

Na druhej strane, aby sa na človeka vrhli policajti a dokopali ho na zemi... Neviem či všetko vidno na tom videu...

Veľa ľudí tento ich akt s davanim si dole rúška odsudzuje...na druhej strane odsudzujú ľudia aj to, že do parlamentneho bufetu nevtrhnu policajti a nebudú poslancov vyzývať na nasedenie si rúška...

Ľudia sú nasrati na toto všetko. A právom.

Ale jedným dychom dodávam že to, čo robia v tých obchodoch je fraška, nie ukázanie nespokojnosti s nariadeniami. 

Kamila, Ut, 09. 11. 2021 - 13:24

Synova priateľka dnes bola na PCR teste, je chorá, tak pre istotu. Registrovala sa cez Korona.gov, dostala termin, nikto od nej nechcel potvrdenie od lekára. Asi len lekára uviedla pri registrovaní, viac nič. 

majas, Št, 11. 11. 2021 - 23:36

Aj moja dcéra bola v Bratislave na pcr,  prihlásená s príznakmi cez korona gov bez žiadnych papierov, tak asi fakt nejaká chybička preiniciativneho človeka podľa mňa.

Kamila, Pi, 05. 11. 2021 - 11:29

Nové návrhy opatrení pre zhoršujúcu sa situáciu. Zatiaľ sú to len návrhy, ale zhoršuje sa to výrazne, keď ono sa nedodržujú ani tie opatrenia, čo sú nastavené doteraz.

Zdroj: Sme.sk

  • obmedziť pohyb pre nezaočkovaných v čiernych okresoch
  • zaviesť covid pasy (očkovaní, testovaní, prekonané ochorenie) na vstup do zamestnania od červeného okresu
  • home office od červeného okresu
  • kde je to možné, prerušiť prezenčnú výužbu v bordových a čiernych okresoch
  • od bordového okresu obmedziť otváraciu dobu reštaurácií
  • dodržať zákaz konania vysokorizikových aktivít ako svadby, večierky, diskotéky, oslavy, posedenia v čiernej farbe okresu
  • akcelerovať podávanie tretej dávke v ZSS
  • na zvýšenie zaočkovanosti platiť zvýhodnenú PN pri covide len zaočkovaným
aramana, So, 06. 11. 2021 - 07:57

Toto je tiež na hlavu postavené... 

Už všetci vieme že očkovaní to roznasaju rovnako ako neočkovani. Zo svojho okolia si už ľudia všímajú že pozitívnych je viac ockovanych, už len počkať kedy ta bublina praskne. 

Áno, menej končia v nemocnici? Prečo? Lebo opäť hovoria ľuďom s ťažkým priebehom - dýchajte do mrazničky? Nedalo by sa v tomto niečo spraviť? Naozaj začať ľudí po dvoch rokoch liečiť? Naozaj podchytiť zápal pľúc rengenom v začiatkoch?

Ľudia s ťažkým priebehom, ktorí skončia v nemocnici, berú ešte niekoľko týždňov antibiotika.. Na ten kovid, na ktorý lieky vlastne nie sú. Nešlo by to otočiť? Akože dať tie lieky na začiatku?

Systémovo tu nie je zvládnuté nič. 

Taky malý príklad... 

Škôlka, 6 učiteliek, všetky očkované. Od septembra boli deti v škôlke 11 dní. Za každým nejaká učiteľka pozitívna. Deti sú doma v rodinách, nik ich neotestuje. Maju kovid? Nemajú? Deti sú doma väčšinou so starkymi, rodicia pracujú, súrodenci chodia normálne do školy... Kedy toto môže skončiť? 

No nikdy. 

Do ZSS nemôže prísť návšteva. Ale pracovníci chodia domov, majú svoje rodiny, žijú svoj život. A z toho života sa opäť vracajú do svojej roboty. Ale návšteva tam nemôže.

Mne to cele príde divné...

Aha, už našli antivirotikum na kovid. Kedy ku nám príde? Asi až keď minieme ockovacie dávky. Skôr veru ťažko...

Je toľko rozporuplnych rozhodnutí ktoré sa prijímajú...v tej sále kde všetci sedia s rúškom ale v bufete nad tou sálou už bez neho... 

Kamila, So, 06. 11. 2021 - 09:14

Ako by si to riesila ty? 

aramana, So, 06. 11. 2021 - 09:40

Liečila by som. 

S pozitívnym testom dala domov lieky, robila pri príznakoch rengen. Nie je predsa možné aby si cez telefón vysvetľoval doktorovi že sa topíš v pľúcach a on povie otvorte si okno. Kazdeho doma zavrela, myslím tým všetkých, čo sú v domácnosti s pozitívnou osobou,samozrejme aj ockovanych.

Asi by som vrátila testy zadarmo pre všetkých čo príznaky majú. Vrátila by som pandemicku pn tiež pre všetkých, nie len pre tých, čo boli s pozitívnym v kontakte...

Ale toto všetko tu bolo a nepomohlo takže sa vraciam na začiatok - liečila by som. 

Kamila, So, 06. 11. 2021 - 12:00

S liecbou plne súhlasím, ale to premorenie treba co najviac spomalit, aby stihali zdravotnici... 

dasa_, So, 06. 11. 2021 - 13:53

Problém vírusových nákaz je, že nie je na ne v 90% liečba. Niečo málo je na HIV a niečo málo opar. Ale ani to nezaberá na 100%. Ostatné sa iba liečia symptómy.  Kde na svete úspešne liečia? Vedia, čo na to? ˇAno, objavili sa aktualne biologická liečba. Drahá, jak každá biologická liečba. Podávana iba infúzne.

Vláčiť všetkých na rentgen? Tiež nie je riešenie. Lebo ani rentgen a nedá robiť furt.

Boli sme teraz doviesť niečo otcovi mojej príbuznej. Po sedemdesiatke a nechcel sa dať očkovať. Lebo má veľké srdcové problémy. Lekári na neho trochu tlačili, ale furt nič. Až keď zomrela 53 ročná suseda, tak sa fakt naľakal. A tento týždeň ide už na druhú dávku.

aramana, So, 06. 11. 2021 - 16:45

My ale nemusíme ísť do sveta.Keď je na Slovensku pár lekárov, ktorí dokázali svojim chorým pacientom vybaviť rengen a nasadiť liečbu, prečo to nie je možné u iných lekárov?Prečo máme všeobecných lekárov, ktorým s ich liečbou nik nezomrel a potom tu máme všeobecných lekárov, ktorí človeka choreho na kovid videli len v telvíznych novinách?

S tým, že nie je liek na vírus, súhlasím.

Ale človek chorý na kovid nemá len kovid.U chorých sa rozvinie bakteriálny zápal pľúc na ktorý lieky sú, veľa ľudí malo s koronou zápal v obličkách, na to tiež lieky sú...ale toto lekári neliečia.Človek sa dostáva do nemocnice až keď je vo vážnom stave a tam mu hneď nasadia 4-5 druhov antibiotík na všetko možné čo má.A o tom hovorím - kovid oslabí telo na toľko, že telo zložia baktérie, nie kovid...

...keby sme sa niekedy dozvedeli, koľko ľudí v ťažkých stavoch sa v nemocnici z kovidu vyliečilo, lebo teda tam sa na tých ľudí fakt nevyserú a robia čo môžu, koľko z nich sa vyliečilo alebo sa im aspoň výrazne zlepšil stav ale položili ich nemocničné baktérie...

...vieš čo...ešte k rengenu...prečo furt?Veď len keď má človek problémy.Keď sa mu zdá že fakt sa mu blbo dýcha, že fakt sa dusí.Nie furt.Len keď to potrebuje.

Tiež mám neočkovaných, starých, príbuzných...jeden z nich si vypočul rozhovor sestričiek na chodbe v nemocnici, keď si menili služby o tom, že majú plnú neurológiu očkovaných.No a teda nie, nedá sa zaočkovať, hoci pri ňom na izbe na kovid umreli dvaja ľudia a videl ako sa trápia, ako sa dusia...napriek tomu sa nedá.

sss, Ne, 07. 11. 2021 - 10:15

Som lekárka, ktorá strávila celu druhú vlnu na Covid oddeleni a teda k téme len toľko:

1. Keby sme vedeli o liečbe, určite ju nasadíme. Podľa medzinarodych odporúčaní plati pre covid pozitívneho bez postihnutia pluc veľa tekutín a zrážanie teploty. Akonáhle pride k zníženiu saturacie, začína sa s kortikosteroidmi a profylaxii proti tromboze/embolii. 

Indikaciou na zintenzívnenie liečby nie je rontgen a ani nikdy nebol. 

2. K antibiotikam-to, že niekomu v nemocnici nasadia 4-5 druhov antibiotík..fuha, to som teda nikdy nevidela, aspoň vramci covidu. Možno taká endokarditida, ale to sme mimo tému. 

Ja osobne som videla presne 2 percenta pacientov, ktorí popri covide potrebovali antibiotiká, takže fakt minimum.

K ivermectinu asi toľko, že na svrab dobre. Viem, že slovenskí kolegovia mali dosť práce s dialyzovanim pacientov, ktorí s ivermectinom experimentovali, hlavne bolo miliónkrát povedané, že to nefunguje, ale tak každý si hľadá vlastné zdroje, ktorým dôveruje. 

K tomu, že si niekto zo známych vypočul rozhovor nejakých dvoch sestričiek (pre mňa zaujímavý a nedohladatelny zdroj)...u nás sa očkuje 12 mesiacov. Robím na urgente, kde sa naozaj vyskytne všetko. 

Za tých 12 mesiacov som nevidela jediného pacienta s následkami očkovania. Nehovorím, že neexistujú, naozaj to nepodceňujem. 

Len je pre mňa úplne šokujúce, že tu na Slovensku každý pozná minimálne 10 ľudí, ktorí mali následky po očkovaní a ja ako lekár som nikdy žiadneho nevidela. Dokonca som pred chvíľou telefonovala bývalej spolužiačke - neurologicke v BB- ani ona nikoho takého nevidela. 

Zároveň prehlasujem, že nemám z očkovania žiaden finančný prospech. Jedine, čo mi to prináša, je nádej, že nestravim ďalšie Vianoce v nemocnici, lebo uznavam slobodu každého vo vzťahu k očkovaniu, na druhej strane sa pýtam, kde zostala moja sloboda a sloboda mojich kolegov, ktorí celé sviatky neboli doma a vyzerá to tak, že to tak bude opäť. 

M.á.r.i.a, Ne, 07. 11. 2021 - 16:25

TlieskamTlieskamTlieskamhlboko sa skláňam pred vašou prácou a nasadením v týchto zlých časoch...to na úvod ...  Konečne niečo múdre a relevantné som si tu prečítala a hlavne pravdivé, lebo čítať niektoré komentáre tu tak si myslím, že všetky sú vzdelané z medecíny, psychológie, sociológie a pod. Prekonala som jeden z tých ťažších covidov a následky mám do dnešného dňa. A nebyť mojej obvodnej lekárky tak tu asi ani nie som lebo mojou tvrdohlavosť "len ma neodvezte do nemocnice" mali čo robiť. Ale ustála som to aj keď som niekedy o sebe ani nevedela...tak si veľmi vážim takých lekárov, ktorí robia všetko za záchranu ľudí a všetko preto aby ľudia pochopili čo znamená vakcína. Držím vám veľmi palce aby ste to zvládali SrdceKvietok

Kamila, Ne, 07. 11. 2021 - 16:26

Mala si šťastie na obvodnú lekárku, ktorá sa ti snažila pomôcť. Aramana, aj keď s ňou v mnohom nesúhlasím, si tiež odžila veľmi ťažky kovid s dlhodobými následkami,  neskôr jej otca vzal: U nej bola pomoc obvodnej lekárky biedna ..., boli sme v tom čase v kontakte. Lekárov a sestričky na kovid oddeleniach, keď chodila za otcom, tu ozaj v dobrom spomínala. 

Inak rozumiem aj tým, obvodným lekárom, že toho majú veľa, aj pacientov v čakárni, aj na telefóne, aj na maili. Ale nie je to len jej názor, že liečba , podpora lekára, pre pacientov s kovidom, kým sa dostali do nemocnice, bola často žiadna, alebo minimálna. Lebo keď sa pacient dozvie, že to sa nelieči, liečiť nedá a trpí .... Nekedy, to ozaj prejde len so základnou antivírusovou podporou an potláčanie príznakov a niekedy nie a záchranku ľudia môžu volať už neskoro, lebo nevededia, kedy už je ozaj zle?

M.á.r.i.a, Ne, 07. 11. 2021 - 20:31

Nie mala ale mám 35 rokov šťastie na perfektnú obvodnú lekárku a tak by to malo byť aby si pacientov poznali. Všetko to je o spôsobe vzájomnej komunikácie a nadobudnutej dôvere. Pozná dobre môj zdravotný stav a reagovala a kmunikovala aj s mojim kardiológom. Vedeli, že odviesť ma do nemocnice bude moja s.... po psychickej strane, veľa nad tým rozmýšľam ako som to zvládla sama v byte lebo pomoci za dverami bolo veľa..Asi by to bolo aj na román ke%d si postupne vybavujem čo sa dialo .... Ja si skôr myslím, že tie sanitky ľudia volali aj vtedy keď to nebolo potrebné len aby sa dostali k testom.....

aramana, Ne, 07. 11. 2021 - 21:21

U nás sanitky nechodili.Viac známych volalo svojim príbuzným záchranky pri nízkej saturácii a bolestiach medzi lopatkami a oni jednoducho nechodili.Kamarátka volala svojej mamke štyri krát, až keď stratila vedomie na druhý deň, prišli pre ňu.To nie je vymyslené, to je kovid u nás december až február minulý rok.

My sme mali šťastie.Pre môjho otca prišli hneď...ale to bol už máj...

Kamila, Ne, 07. 11. 2021 - 16:37

Verím, že máte veľmi náročnú prácu, po fyzickej aj psychickej stránke. Prajem veľa energie, v náročnom období, ktoré je pred nami. Objímam

aramana, Ne, 07. 11. 2021 - 21:16

Možno to niekde zaniklo ale proti práci lekárov v nemocniciach ja nemám naozaj úplne nič...

Práve naopak, stretla som sa s prístupom v aký som ani nedúfala.Od sanitárov, sestričiek po doktorov.Bolo mi "dopriate" prísť pozrieť rodičov na kovid oddelenie niekoľko krát.Izby čisté, pacienti v čistom, prebalení... Kto potreboval sono orgánov, robili im ho lekári priamo na izbách... každý deň som mohla telefonovať, vždy povedali čo sa deje... V nemocniciach robia tí ľudia naozaj čo môžu.Ja to viem.

Od začiatku píšem o tom že obvodní lekári nerobili čo mali a mohli.

Od lekárky som dostala odporučenie na vitamíny a acc long.Nič viac.Samozrejme až po dvoch dňoch, keď som sa dovolala... To, že by bolo fajn aj niečo na riedenie krvi, keďže som mala už pred tým trombozu som sa dozvedela až bádáním po internete na FB istého lekára a od kamarátky, zdravotníčky.Bolo to v období keď zo všadiaľ vyskakovalo že sanitku si máte zavolať až keď máte teploty dlhšie ako 10-14 dní a strácate vedomie.Takže od doktora pomoc žiadna, zo všadiaľ - sanitku nevolať! Doma s ukrutnými bolesťami obličiek, hlavy, ťažkým dýchaním pre pocit topenia sa... Po odvážnom telefonáte na pohotovosť, že naozaj sa mi po týždni doma s koronou nedá dýchať mi bolo odporučené ľahnúť si a vyležať to, po odpovedi že po týždni sa cítim horšie prišla odpoveď - tak si otvorte okno.

A o tomto píšem.Nedopadla som takto jediná.Takto dopadlo tisíce ľudí.A myslím si že v tejto vlne je to to isté.Bolesti obličiek s krvou v moči ale také bolesti že človeka láme alebo bolesti hlavy také akoby koľajnica preražala lebku zas a znova sa lieči vitamínmi?Ibalginom?Chrípku som už mala, zápal priedušiek tiež, ale toto dusenie bolo iné, toto dusenie bolo akoby topenie bez možnosti rozkašľať to a na toto ACC long?

S takýmito bolesťami a  problemami sa vezme moč na obličky alebo urobí sono obličiek alebo rengen na to dýchanie... Ja viem že na vírus ATB nie sú.Ale kto vie v tom momente že to nie je zápal pľúc, priedušiek, obličiek?

K počtu ATB.Otcovi dali pätoro.Naraz trojo, potom skúšali čo zaberie.Viem určite že dvojo boli na pľúca, jedny na obličky...viac podrobností neviem.

 

...a ešte bodka k očkovaniu...som očkovaná.Po prvej dávke sa problémy čo boli po kovide znásobili, pridružili ku nim ďalšie.Po nahlásení vedľajších príznakov alebo nežiadúcich na ŠÚKL o dva či tri týždne telefonát. zo šuklu -

Vy ste im nahlásili aké problémy ste mali po kovide?

Samozrejme, vypisovalo sa to pri očkovaní do papierov.

Vy ste im nahlásili aj to, že ste mali po kovide trombózu a tlak vám rapídne stúpol?

Samozrejme...

Preboha, to prečo vás očkovali??!To pre vás nie je určené.Ak vám môžem poradiť, ďalšiu dávku si určite nedávajte...

Ešte raz.Ja nie som antivaxer.Ja si len nemyslím že vakcína je určená pre každého.

Viem, že ľudia v nemocniciach robia čo môžu.

Stále si ale nemyslím že doktori pomáhajú ľuďom dostatočne aby sa do tej nemocnice nedostali.

sss, Ne, 07. 11. 2021 - 23:22

Tak po prečítaní tohto príspevku mi je až fyzicky zle. Nemám jediný argument, ktorým by som ospravedlnila alebo vysvetlila to, do čoho ste sa vinou tohto celého ako rodina dostali. 

Toto už nie je len o medicíne...neviem a nechcem si predstaviť bezmocnosť človeka, ktorý sa nevie dovolať pomoci. 

Nechcela som znieť mentorsky a ani som sa nesnažila označiť očkovanie za jedinú cestu z tejto katastrofy. Len si niekedy po službe pozriem videá samozvaných odborníkov, ktorí toto celé popierajú a chce sa mi kričať a triasť tými ľuďmi. Lebo ja keď večer zaspávam, počujem v hlave taký veľmi specificky zvuk, ktorý vydáva vysokoprietokovy kyslík a nemyslím, že sa toho ešte niekedy zbavím. 

V každom prípade sa ďalšia vlna úspešne rozbehla, tak nám nezostáva nič iné ako bojovať. 

Uprimne prajem veľa zdraviaSrdce

aramana, Po, 08. 11. 2021 - 07:59

...ten zvuk kyslíku nedal dlho spať ani mne a to som bola na kovid oddelení len pár krát.Možno desať, dvanásťkrát, neviem...ale ten zvuk ostával v hlave zarytý a cez akúkoľvek inú činnosť v pozadí v hlave syčal, v noci najhlasnejšie.Zbavila som sa toho a naučila sa znova zaspávať až po dvoch krabičkách Stilnoxu.Nie som na to hrdá ale inak to nešlo.

Žijeme v dobe, kedy prianie zdravia prestalo byť klišé či frázou...je to to najviac, čo môžeme človeku popriať... 

Prajem ti zdravie a silu postarať sa o ľudí, ktorí skončia v nemocnici, lebo vy ste tá posledná nádej ktorú majú...Srdce

Ja môžem pomôcť tak, že spravím všetko pre to, aby som tam neskončila.

 

sss, Po, 08. 11. 2021 - 00:02

Este aby som skúsila ponúknuť nejaké riešenia..nedávno sme riešili Covid u najlepšieho chlapa na svete (toho môjho:), ktorý rok a pol trpezlivo počúva o konkrétnych pacientoch, pravidelne sa pýta ako sa majú a ešte sa dobrovoľne izoluje od sveta, aby ma nenakazil a aby som covid nepriniesla do nemocnice. 

Nakazil sa, samozrejme mnou kompletne zalieceny (týždeň som cez hrču v krku nevedela prehĺtať tuhú potravu, lebo som vedela, čo všetko sa môže stať). Ked bol odhlásiť PN, povedali mu, že ako covid pozitívny dostane termín až o 5(!) dni.

Ja som nasim seatrickam v čase 2.vlny vybavila takzvaný balíček prvej pomoci, kde bolo všetko, čo by mohli potrebovať v prípade zhoršenia stavu spolu s mojím telefónnym číslom, kam sa mi mohli ozvať v ktorúkoľvek dennú alebo nočnú hodinu. A mohli sme konzultovať, že ok, začína sa ti zle dýchať, dáš si tento inhalator a kortikosteroid, asi budeš potrebovať odbery s rontgen, dohodneme to. Toto asi funguje len v relatívne malom kolektíve, ale možno by takéto balíčky prvej pomoci a konzultácia/návšteva doma- keď je pozitívnych 5 členov rodiny, tak je snáď rozumnejšia návšteva lekárov u nich doma ako keď sa 5 chorých dostaví do ambulancie. 

Tu ale opäť narážame na ochranné pomôcky, ktoré si museli obvodni kupovať z vlastných zdrojov. Ale možno by sa to dalo urobiť tak, že napr 2 dni v týždni by boli len na domáce návštevy pozitívnych pacientov a ich menezovanie. Neviem si predstaviť, či je to presaditelne v slovenských podmienkach, ale tak minimálne menšie obce s menším obvodom by to mohli zvládnuť. Popocuvat, odobrať krv, dodať pocit, že tu pre toho pacienta som..

Ďalšie nápady zatiaľ nemám, ale mám nad čím pred spaním rozmýšľať. 

 

Dobrú noc, dámy a ďakujem za veľmi podnetnu a civilizovanu diskusiu  bez urážok a nenávisti, takých je v dnešnej dobe maloSlnkoSrdceKvietok

 

balalajka, Po, 08. 11. 2021 - 06:21

Ďakujem.SrdceSrdceSrdcePrečítala som všetko.

Ono je zložité odkomunikovať s laikom naštepeným informáciami z internetu. Občas si myslím, žeby bolo treba len viac dôverovať lekárom a  menej googliť. Lenže lekárom, ktorí sa k tomu stavajú ako vy, pani doktorka.

Žiaľ @aramana nemala ani trochu šťastie na doktorov. A zas žiaľ - takých ľudí ako je ona je veľa.

Najhoršie je, že keď sa to dá celé dokopy, tak z toho vznikne to, čo je momentálne okolo nás. Vystrašení ľudia, ktorí útočia. Len škoda, že nie proti reálnemu nepriateľovi ale ráfajú sa medzi sebou, útočia na tých od ktorých čakajú pomoc.

Ďakujem, za prácu, ktorú robíte. Aj za slová vyššie v celom blogu. Dodali mi nádej, že kým sú takíto lekári, niekedy sa s tým naučíme žiť.

Hodne zdravia.

aramana, Po, 08. 11. 2021 - 08:47

"dodať pocit, že tu pre toho pacienta som.." - toto človek potreboval.Od všadiaľ sa hrnuli správy o plných nemocniciach, o umieraní a zrazu chorí človek ostal sám.Len ťažko vyzvedieť ako na priebeh kovidu vplýva psychika a strach ale dobre asi nie.A tu zrazu ostali ľudia sami, bez pomoci...

Mám kamarátku čo robí pri ľuďoch na ventiláciách.Ona mi niekoľko krát do dňa volala a učila ma dýchať.Cez telefón.Tie pľúca boli akoby zalepené a veruže sa so mnou potrápila kým ma rozdýchala...teraz mi to, po čase, príde ako zo zlého sna.Ona rozdýchavala mňa kým vyšla saturácia na 92-93, potom som šla rozdýchavať syna...

Už som sa dopočula že niektoré obvodné ambulancie tak fungujú, jeden alebo dva dni v týždni majú určené pre pozitívnych ale asi je ich stále málo...

Som v takej skupine, priatelia a rodiny obetí covid19.Všetky príspevky majú niečo spoločné - doktor chorého nevidel, v starších príspevkoch je to o tom že sanitka neprišla.Prvý lekár čo vidí chorého je v nemocnici a tam je to už žiaľ častokrát neskoro.

Lekár čo robí na príjmovej ambulancii u nás v nemocnici aj v okolitých, dával tiež dlho statusy že ľudí, ktorí boli zrelí na príjem, videl ako lekár prvý raz on...od neho som vlastne prvý raz čítala aj o Ivermektine.

Pri korone som stratila čuch aj chuť.Úplne.Zapojila som sa do štúdie s fixkami voňacími, do štúdie cez stránky ktoré pomáhajú postcovidovým, čuchala som päťkrát do dňa známe vône, nepomohlo nič.Po štyroch mesiacoch som zohnala Ivermektin, nasadila a do dvoch dní som mala kompletný čuch i chuť.Samozrejme že mi bolo lekárom vysvetlené že je to náhoda.Od vtedy to ale radím všetkým známym a náhody sa dejú... 

V prvej vlne som bola ja tá prvá čo kričala že treba zatvoriť hranice, všetkých dať do karantény, nepustiť nikoho bez testu domov.Dôverovala som lekárom, vláde, odborníkom.Šila som stovky rúšok denne, nosila do DSS, do našej nemocnice lebo v zariadeniach a  nemocniciach nebolo ničoho.Syn chodil do práce a doma fungoval v karanténnom režime aby som sa nenakazila pretože som opatrovala ležiaka a aby som náhodou nejak nenakazila tie rúška.Vyzliecť v chodbe, veci na balkon, do sprchy a do čistých vecí, zavrieť do izby, do medzichodbičky som mu dávala jesť a piť, záchod, kľučky, umývadlo, mydelničku umýval savom po každom použití...Po nociach som umývala schody v baráku a výťah savom, samozrejme v rukaviciach, s rúškom, do obchodu sme chodili raz za týždeň, vlastne len syn, ja som sa nemohla nakaziť lebo som opatrovala ležiaka a šila rúška...

Potom prišla korona a po nej obrovské vytriezvenie z toho všetkého...

Liečiť ľudí od začiatočných príznakov je na teraz to, v čo verím.

dan-cula, St, 10. 11. 2021 - 17:51

ja sa pridám len tak všeobecne...najlepší hráč futbalu ktorý by všetkým ukázal ako sa hrá-je ten na guči pri telke..podobne ak chcem super tortu -idem za cukrárkou ktorá mi ju urobí,podobne ak mi rachne plynový kotol volám odborníka..na to gúgl nestačí.

momentálne je doba kedy sú všetci do jedného lekári-špecialisti a dokonca jasnovidci..

K opatreniam-Slovensko nie je jediné-sú aj iné krajiny ktoré robia obmedzenia..

a ak si napr.súkromík dá,že do jeho obchodu sa príde len s rúškom prípadne s  prstom v riti má právo vyhodiť z toho obchodu toho čo to nerešpektuje..

komu sa nepáči tak nech tam nenakupuje -veď za golier ho nikto tam neťahá  na nákup a potom vynucuje od neho to rúško alebo prst v zadku..

bohužiaľ demokraciu a podobné slobody si mnohí predstavujú tak,že kde začína ICH sloboda tam MOJA končí..

ak si myslíte ,že ja nenadávam a som so všetkým vysporiadaná a poslúcham ako cvičená opica-mýlite sa..ale máme v rodine zdravotníkov,policajtov,ženy predavačky,učiteľky a nie je to med lízať!!

 

 

 

andrea77, Ne, 14. 11. 2021 - 18:37

môj švagor 45r po jednorazovej dávke...dostal mozgovu príhodu...čo dodať? že plusy prevyšuju mínusy? je v umelom spánku v prahe...kde žil a pracoval...a...podme súdiť ludi....lebo .....

 

Kamila, Ut, 16. 11. 2021 - 18:09

Je mi to ozaj veľmi ľúto  

Nemyslím, že tu ľudí súdime  ... na druhej strane koľko ľudí zomrelo s kovidom a ešte zomrie, alebo bude mať dlhodobé následky. Bohužial, nič lepšie k dispozícii nemáme.

sedula, Ut, 16. 11. 2021 - 17:31

chcela by som trošku priblížiť ľuďom, ktorí sa dali zaočkovať a nechápu ľudí, ktorí sa nedali zaočkovať.. že prečo... skúste si vypočuť Profesora Berana. Myslím, že veľmi triezvo a rozume rozpráva o tom, čo sa deje. 

https://www.youtube.com/watch?v=bgzl5CgvgNs

Kamila, Ut, 16. 11. 2021 - 18:04

Stále píšem, že rozumiem obavám zo zdravotného hľadiska, považujem ich za pre mňa zrozumiteľné, len asi ešte väčšie obavy za mňa vzbudzuje samotný covid a možný ťažký priegeh s dlhými následkami. Opakujem sa, čomu nerozumiem, je sú obavy z čipovania a používania očkovania ako biologickej zbrane... a podobne.  Len doteraz nik, nič lepšie ako očkovanie nevymyslel, aby sme nepremorili naraz také kvantum ľudí, že nám absolútne skolabuje zdravotníctvo. Tvrdá locdown už nikto nezvládne.  Už teraz je to na hrane, ak sa bude stav v nemocniciach zhoršovať, neviem ak to dopadne. Nemáme dosť lekárov, zdravotné sestry, ventilácii, lôžok s kyslíkom. Kvôli kovidu sa odkladá veľa tak prepotrebných operáciii ...

sedula, Ut, 16. 11. 2021 - 18:40

no, Pán profesor rozpráva aj o možnostiach riešenia , o tom ako by to riešil on, no nik z kompetentných to nechce počúvať...

Kamila, Ty (dúfam, že tykanie nevadí) si sa pýtala v niektorých príspevkoch, že ako by sa to malo riešiť... Naozaj veľmi dobrý príspevok. (má aj druhú časť, ak by to niekoho zaujalo).

(Možno máte predsudky, voči stránke, ktorá rozhovor robila, alebo voči Pánovi profesorovi- lebo istý čas bol na stránkach českého ministerstva zdr. uvedený ako konšpirátor... Minister zdravotníctva sa mu však nakoniec ospravedlnil...

No skúste tie predsudky prekonať, vypočuť si to a urobiť vlastný názor. )

Kamila, Ut, 16. 11. 2021 - 19:33

Súhlasím s názvom článku, že momentálna kampaň v ČR je desivá v každom ohľade.

Začala som počúvať, ale pre mňa téma mocenského ovládania ľudí vďaka kovidu, snaha o pokračovanie epidémie, lebo to prináša mnoho výhod, niekomu tam hore ..., v stave keď sú preťažené nemocnice, zomierajú ľudia, mi príde momentálne od veci ..., ďalej som to nedala.

Budem rada ak tu napíšeš navrhované riešenia pána profesora, ako zastaviť momentálnu situáciu ... 

Mali sme tu choleru, mor, španielsku chrípku to ich tiež niekto šírenie tiež niekto zhora podporoval? Môžeme sa síce baviť, že pôvod covidu je stále otázny ...

Budem rada ak zhrnieš dôležité fakty z toho rozhovoru, lebo ja to video nedám. Prepáč.

sedula, Ut, 16. 11. 2021 - 21:09

Čo sa deje teraz- človek je PCR pozitívny, ma ist do karantény a čakať (lieky nie sú) kým mu bude horšie. Človek-amatér často vystrašeny “k-marketingom” má vyhodnotiť, kedy si má volať sanitku (často je to neskoro). Potom dochádza k špičkovej starostlivosti o ludí.

Základná zmena, ktorá by sa mal udiať- zacielit starostlivosť na rizikovú skupinu ihneď po zistení pozitivitity. (Navrhuje 2-3(?) moznosti ako to urobiť). Týchto ludí nasmerovať na aplikáciu monoklonálnych protilatok (ďalej MP).

MP spomínal aj riaditel fakultnej nemocnice Motol- ako môže umierať toľko ľudí, keď len oni v Motole ich majú na sklade cca 6000. Pri použití MP sa šanca na prežitie zvyšuje na 90%!

Kamila, Ut, 16. 11. 2021 - 21:33

Ďakujem za zhrnutie.

S týmto ozaj súhlasím, starostlivosť o pacienta hneď po začiatku pozitivity, v tom to je ozaj problém. Chorí sú ponechaní napospas osudu, teda česť výnimkam akčnejších obvodných lekárov, ak s ak nim pacient dovolá. Mononukleárne protilátky, čo som zachytila, za už používajú, ale zrejme v malom meradle. Ale čo som zachytila debatu an FB, antivaxeri aj toto považujú vlastne za inú formu očkovania. Tak či tak je to asi veľmi drahá liečba, aplikovateľná len v nemocnici.

 Tak či tak, ešte predtým, by bolo najlepšie aby tých pozitívnych  bolo čo najmenej.

sedula, Ut, 16. 11. 2021 - 21:29

Nie sú jednotne robené štatistiky. Nevyhodnocuje sa akú úspešnosť maju jednotlivé kroky, ktoré sa robia. Úspešné podporím, neúspešne ďalej nerobím. 

Pozitívny ľudia nad 60 rokov prispievajú k úmrtnosti zhruba 95%. Nezacielim očkovaciu kampan na mladých, ale zameriam sa na 3/4miliona nezaočkovaných seniorov (samozrejme celý čas hovorí o ČR).

Je známe aké komplikácie u ľudí nastávajú po pozitívite 1-7 deň: pokles bielych krviniek, ďalej poruchy zrážanlivosti krvi a druhotný zápal pluc. Opäť využiť tieto poznatky pri prednemocničnej starostlivosti.

Dáta z Izraela: po prekonaní Covid je 13x vyššia imunita ako po očko.

O čom sa nehovorí: očko znižuje riziko ťažkého priebehu. Komplexná imunita sa u očkovaných vytvorí až po prekonaní ochorenia. Takže nedá sa vôbec z odborného hľadiska hovoriť o kolektívnej imunite (len) po očko.

Hovorilo sa (možno aj hovorí, neviem(, že očkovanie je bodka za coviom, že dáva ľudom lepšiu imunitu ako po prekonaní. To nie je pravda. Značná casť z očkovaných skončila v nemocnici preto, že ich učičíkal pocit bezpečnosti po ocko a podcenili príznaky, čo mali (a dali sa podchytiť skor)

toľko moja interpretácia. 

balalajka, Št, 18. 11. 2021 - 06:57

"Nezacielim očkovaciu kampan na mladých, ale zameriam sa na 3/4miliona nezaočkovaných seniorov (samozrejme celý čas hovorí o ČR). " - O čom to tu meleš? Od začiatku bolo, že sa očkovalo a aj očkuje podľa veku a zdravotného stavu. Kampaň BOLA zameraná na skupinu 60+. Teraz je zameraná na 50+ (viď slávne žolíky). Pomáha to nejak?

" O čom sa nehovorí: očko znižuje riziko ťažkého priebehu. " akoby sa nehovorilo. Ja neviem, čo ľudia počúvate a čítate? Fakt toto nechápem.

" Dáta z Izraela: po prekonaní Covid je 13x vyššia imunita ako po očko. " potom tí čo mali covid opakovane majú akú imunitu?

Zdravotníctvo, ale celkovo prístup človeka, by malo byť zamerané na prevenciu. Ja očkovanie beriem ako prevenciu. Aj proti tetanu som očkovaná preventívne. Dokonca aj pri pohryznutí psom sú atb dané preventívne bez ohľadu, či ten pes besný bol či nie. Ale šak môžeme všetci vyčkávať na prvý až siedmi deň pozitivity a potom sa dožadovať pozornosti zdravotného personálu. Akurát, že ten zdravotný personál je rovnako smrteľný ako my. A taktiež, napriek očkovaniu, sa môže nakaziť. Akurát, že toho lekára, sestru či anesteziológa nenahradí študent Vysokej školy života, čo poňal múdrosť na FB.

A furt to nepochopím. Ak tým lekárom nedôverujete, keď odporúčajú vakcináciu - na kerú onú sa potom hrabete do nemocnice a chcete po nich liečenie?

To je jak nechytaj sa tej žehličky - a potom ti decko hučí a otŕča spálenú dlaň.

sedula, Št, 18. 11. 2021 - 14:57

o čom melem? Si nahnevaná a svoj názor považuješ za jediný správny (možno len preto, že sa v kuse omieľa v telke, v rádiu, všade)..

Zhrnula som v skratke video z YT. Ak chceš kritizovať, vypočuj si ho prosím. Ja osobne sem nedávam žiadne názory z FB, neviem čo všetko si čítala. Ak sú to hlúposti, proste ich nečítaj. Ja sledujem názory odborníkov. MUDr. Jiři Beran je profesor. Epidemiológ a vakcinológ. Patrí medzi 10 najlepších v Európe. 

Nezacielim očkovaciu kampan na mladých, ale zameriam sa na 3/4miliona nezaočkovaných seniorov. Ja som nikde nenapísala, že kampaň nebola zacielená podľa vekovej skupiny. ALE to, že pokiaľ je ešte 3/4 miliona nezaočkovaných seniorov, ktorí ku smrtnosti prispievajú v 95%, TAK sa ani náhodou nezameriam na mladých, ktorí sa na smrtnosti podieľajú 0,neviem koľko %. Pretože SMRŤ je to, čo nás tu desí. A podľa neho by toto mal byť cieľ znížiť počet ludí, ktorí na ten vírus umierajú, nie za každú cenu dostať do všetkých vakcínu.

Vírus tu bol, je a bude. Množstvo v ovzduší nevieme regulovať. Netreba zbytočne plytvať peniaze a energiu a odborný personál tam, kde to nepomôže .

Dáta z Izraela, sú proste dáta z Izraela. Ak si vypočuješ video, je tam tuším uvedený aj počet ludí, s ktorými sa robila štúdia. Na tvoju otázku nepoznám odpoveď. Ak narazím na nejakú hodnovernú štúdiu, odpoviem dodatočne.

"Zdravotníctvo, ale celkovo prístup človeka, by malo byť zamerané na prevenciu." - áno súhlasím s tým. Akurát ja za prevenciu považujem to, že cvičím, zdravo sa stravujem, nedávam do seba zbytočnú chémiu. Nepatrím do rizikovej skupiny. Z dlhodobého hľadiska nemáme tieto vakcíny preskúmané. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, že o rok- dva-päť môžeme vďaka nežiaducim účinkom vakcín čeliť oveľa hroznejšej epidémii ako je táto?

"Ale šak môžeme všetci vyčkávať na prvý až siedmi deň pozitivity a potom sa dožadovať pozornosti zdravotného personálu."  Tým , že sa človek zaočkuje, neznamená, že nemôže byť pozitívny. A už vieme, že to neznamená, že nemôže skončiť v nemocnici... Neviem načo bola toto narážka.. Lebo v tom videu sa hovorí aj o tom, ako podchytiť tých prvých 7 dní pozitivity, aby sa čo najmenej pacientov dostalo do nemocnie, aby sa zmiernila smrtnosť. Vôbec nerozlišuje, či človek pozitívny je očkovaný alebo neočkovaný. On chce proste pomáhať znížiť smrtnosť . Nie segregovať ľudí, ako sa poniektorí v našej spoločnosti snažia.

Lekárom dôverujem ( ani tí nie sú všetci zaočkovaní). Nedôverujem rýchlokvasenej vakcíne, na ktorú odborná verejnosť nemá rovnaký názor. 

sedula, Ut, 16. 11. 2021 - 21:45

Citujem: Mali sme tu choleru, mor, španielsku chrípku to ich tiež niekto šírenie tiež niekto zhora podporoval? Môžeme sa síce baviť, že pôvod covidu je stále otázny ...

Nechcem sa vyjadrovať konkrétne ku cholery a moru a… nemám o tom presvedčivé dôkazy. Fakt ale je, že históriu píšu víťazi.

Na zamyslenie: Na hirošimu a Nagasaki zhodili bombu. Kto? Politici. Na ľudí ako my, ktorí mali svoje životy, deti, chodili do práce…

Pre mocensko-politické záujmy sa vždy obetovali pešiaci. A či si to chceme pripustiť, alebo nie, my sme pešiaci.

Keďže vo verejnopravnej televízii neprebieha objektívna diskusia, presadzuje sa len jeden smer, ktorý očividne nemá dobré výsledky. A presadzuje sa strachom. Strach vždy slúžil na ovládanie ľudí. Netvrdím, že je to pravda, ale som ochotná aj pripustiť, že niekto to presne tak chce mať

Kamila, Ut, 16. 11. 2021 - 22:01

Neverím, že mor, choleru a španielsku chrípku ...., tu niekto rozšíril narokom, brala zaradom bohatých aj chudobných.

Jadrová bomba je fakt niečo iné, to nemôžeš porovnávať, bola vojna, aj keď je to absolutne neospravedlniteľné.

Máme tu fakt šialenú atmosféru, medzi ľudmi v rodinách, aj medzi priateľmi, nehovorím o FB, politike na našom biednom Slovensku. Mnohé j eo mentalite ...Fakt nejdem riešit, že sa niekto neviem, kde hore rozhodol, že čo prieriedi ľudí na zemi, potrebujú zarobiť ..., za rohom klimatická katastrofa, ešte si k tomu pridáme ďalšie ..., to fakt už nie ... Verím, že bohatí ovplyvňujú politikov na celom svete, už len čo napáchali oligarchovi a s tichým súhlasom politikov u nás, ale toto ozaj neviem, komu by poslúžilo a prečo .

balalajka, Št, 18. 11. 2021 - 07:03

Ale tak preriedenie populácie by bolo riešením klimatickej otázky. Veľký úsmev

Len furt nechápem nejak to - že ak by covid 19 bol za účelom preriedenia populácie použitý, tak tí čo sú neočkovaní umrú logicky, hej? Tak potom prečo je možnosť sa zaočkovať pre všetkých: Čo sme vyriešili?

A ak by to bolo opačne - zaočkovaní umrú na následok vakcíny - šak mali umrieť na covid, načo niekto tú vakcínu vyvíjal? Pohoda

Dobrá správa je, že umiereme všetci. Skôr či neskôr. Bez rozdielu. A aká kvalita života dovtedy bude je aj na nás. Úsmev

sedula, Št, 18. 11. 2021 - 15:47

"Ale tak preriedenie populácie by bolo riešením klimatickej otázky. " Hej , bolo. To je fakt. O tom prednášal aj bill gates na konferencii TED pár rokov dozadu...

Ostatné dva odseky sú konšpirácie. 

Umrieme všetci bez rozdielu. S tým súhlasím. A aj s tým, že kvalita života dovtedy závisí na nás. 

Ja som si vybrala neočkovať sa. Vychádzam z faktov.

Zo všetkých úmrtí ľudia nad 65 rokov tvoria 95%. Ľudia pod 65 tvoria asi 5%. Čiže asi 4000000 tvoria 5% úmrtnosti. Aký by bol môj príspevok k zníženiu úmrtnosti ? 0,00... Ale, ak budem ja tá, u ktorej sa prejavia ťažké negatívne účinky, zníži sa kvalita môjho života o 100%. Kto sa postará o mňa, o moju rodinu? Štát sa toho zriekol, farma firmy tiež..

Vláda by mala venovať maximálnu pozornosť, čas energiu a peniaze do skupiny, ktorá tvorí 95% smrtnosti.

Kamila, Št, 18. 11. 2021 - 16:00

To áno, ale všetci mladší môžu byť šíriteľmi. A vo vážnych stavoch a aj zomierajú mladší ľudia a nie je ich málo.

sedula, Št, 18. 11. 2021 - 17:19

Áno, každý može byť šíriteľ. Mladí i starí. Bez ohľadu na očkovanie. To, že očkovaní šíria menej je len predpoklad, nie fakt. 

Áno, zomierajú aj mladší. Percentuálne to vychádza na cca 5 %. (Či je to vela alebo malo? To asi každý vyhodnocuje podľa svojho blízkeho okolia). Tu je ten priestor na zváženie svojho zdravotného stavu, rizika smrti pri covide a rizika nežiadúcich účinkov očkovania -krátkodobé už ako tak poznáme, dlhodobé sú zatiaľ neznáme.

Kamila, Št, 18. 11. 2021 - 17:41

Toto su cisla k maju 2021, tie cisla su ine ako pises ty, a netusim co s nimi robi tretia vlna:

Zdroj webnoviny.sk

Najviac úmrtí spôsobil koronavírus vo vekovej skupine nad 65 rokov – takmer 80 percent. Medzi obeťami bolo 49 percent ľudí vo veku nad 75 rokov a 30 percent ľudí vo veku od 65 do 75 rokov. Ďalších 21 percent obetí tvorili ľudia v produktívnom veku. Ochoreniu podľahli aj štyri deti vo veku do 14 rokov.

Take udaje som nasla viacerych zdrojoch

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama