reklama

Prečo si vyberáme nesprávnych chlapov?

Lilu , 01. 04. 2009 - 11:06

reklama

Ahojte dievčatá! Prečítala som si všetky príspevky na tému "Bývalé manželky ozvite sa" a rozmýšľala som nad tým, prečo toľké z nás si vybrali nesprávnych partnerov. To je slabé slovo "nesprávnych", myslela som hlúpich, arogantných tyranov, holdujúcich alkoholu a iným veciam. Ja som jedna z nich. A sama si neviem odpovedať na niektoré otázky, čo si kladiem. Zaľúbila som sa v 19-ich,, no toho svojho som vlastne poznala už od detstva. Stále ma priťahoval. Už aj v škole bol problémový chalan, taký frajer, no mne to inponovalo. Keď sme spolu začali chodiť všetci mi ho odhovárali, rodičia, rodina aj kamarátky. Nikto nechápal, že "pekné, múdre" dievča, čo vidí na takom grázlovi. No ja som bola hluchá aj slepá. Ostala som tehotná, tak sme sa zobrali. Chudák otec, stále si spomínam ako mi hovoril " nemusíš si ho brať, veď nejako bude aj s tým dieťaťom". Už vtedy som mala pochybnosti, pretože sa môj nastávajúcí párkrát prejavil ako grobian. Chcela som cúvnuť, ale neurobila som to. Bála som sa a aj som ho milovala. No zhrniem to. Živoť sním bolo peklo.Jasné, mali sme aj pekné dni, ale bolo ich málo. Bol vo väzení, bral drogy, 2xpsychiatria, odvykakačka a stále sme sa rozchádzali a schádzali. Teraz som rozvedená a je mi dobre, no stále mi nie je ľahostajný. To je to, čo nikdy nepochopím. Aj on mi hovorí, že ma miluje, ale chorobne, myslíím si. Rozum mi od začiatku hovoril, aby som bežala od neho čo najďalej, ale nie a nie poslúchnuť. Asi to je všetko len o tej chémmii, že niektorý ľudia sa proste priťahujú a s láskou to nemá nič spoločné. Nechcela som písať tak veľa, ale zvrtlo sa to. Ak ste to zvládli prečítať a ste v podobnej situácii budem rada ak mi o tom napíšete.


reklama


reklama

Aja1, St, 01. 04. 2009 - 11:37

Moja sestra je v podobnej situácii,nikto z nás nechápe prečo je stále s ním,neustále mu dáva nové a nové šance.Vychádza nám už iba že sú spolu karmicky prepojení a chcú po tom pátrať a aj kde nastal ten zvrat keď sa tak radikálne zmenil.

mischel, St, 01. 04. 2009 - 12:29

Ahoj Lilu ja ti poradim z vlastnej skusenosti.tiez som sa zalubila do tekeho grazla ale nastastie som si ho nezobrala.stale som mala pocit ze toto je absolutne osudova silna navzdy trvajuca laska a moji pribuzni a kamarati len krutili hlavami.ked som sa s nim po mnohych problemoch rozisla a nasla som svojho manzela spatne vidim ze to bola len nejaka chorobna zotrvacnost.a s laskou ktoru prezivam teraz to nemalo nic spolocne.vztah s mojim muzom je taky aky vztah ma byt, naplnujuci , laskavy.s byvalym to bolo o hadkach , zlych slovach, ziarlivosti, rozchodoch a srdcervucich navratoch, no nemalo to konca ale laska to nebola.teraz to viem, lebo laska je nieco uplne ine.ked je clovek zranitelny alebo moc mlady tak to vnima uplne inak.myslime si za velka laska a pritom je to velky omyl a preto je tolko rozvodov a nestastnych manzelstiev lebo si vyberame nespravnych chlapov a sme tak BLBE prepacte za vyraz ale korunujem nim aj seba, ze si myslime ze ved on sa pri nas zmeni...ano raz sa mozno zmeni ale pri tej pravej pre neho.kazdy ma na svete niekde toho praveho a to nie je rozpravka ze "ten pravy" ale clovek ktory sa k nam naozaj hodi, ma podobne zmyslanie, podobne plany podobny chut na sex vsetko toto musi fungovat inak to nie je to prave orechove.a najhorsie ked sa dvaja brzdia navzajom.a ukazuju zo seba potom uz len to zle.nakoniec ty budes ta hysterka, frigida a vsetko to co som popisala v blogu a byvalych manzelkach.lebo ty nie si pre neho ta prava a on nie je ten pravy pre teba.

Baba, St, 01. 04. 2009 - 13:04

Ahoj Lilu. Uz na zaciatku si si odpovedala. Preco? "zalubila som sa".To je ten dovod. Vtedy ide rozum bokom, oci nevidia, usi nepocuju. A rodicia mozu hovorit co chcu. Tie, ktore daju na objektivny pohlad inych ludi, alebo si dopraju cas na spoznanie, tie si vyberu lepsie. Frajeri a grazlici pritahuju mnohe.Kazda si mysli, ze k nej bude iny. Zo zaciatku aj je, ale ta podstata nakoniec aj tak vyplave na povrch.

tildie, St, 01. 04. 2009 - 13:19

Ja si myslim, ze laska je velmi dobry vymysel prirody, aby ludsky rod prezil. Ako pise Baba, ked sa clovek zalubi, ide vsetko bokom, vsetko je krasne, ruzove.. Keby toto nebolo, asi nas nie je na svete tak vela Chichocem sa Ale kto je to ten spravny chlap? Obcas sa chlapi pretvaruju, lebo aj oni chcu z toho vztahu nieco mat, alebo sa zmenia, to co predtym robili v pohode, im teraz vadi.. Ja si myslim, ze dopredu ziadna zena nemoze vediet, ci ma toho spravneho alebo nie. Bohuzial, si s nim musi odzit par chvil, aby to zistila. Aj ti, co na zaciatku vyzeraju ako ti pravi, tak o par rokov mozu byt uplne ini... Takze ako vela veci aj vyberanie chlapa je loteria. Bud vyhrajes, alebo nie Kvietok

Lilu, St, 01. 04. 2009 - 13:44

Baby, láska je slepá, to je pravda. No každá z nás má ten 7 inštinkt(alebo ako sa tomu hovorí), ktorý by sme mali počúvať. Vo mne doslova kričal "nie, ten nie", ale ja som ho ignorovala. Tildie, lotéria? To je dobré. Nemáš typ na výherné čísla? Chichocem sa

tildie, St, 01. 04. 2009 - 13:57

Lilu, nemam, inac by som dala kazdej tajny tip. Ja si myslim, ze tu vztahovu som vyhrala, ale ktovie co si budem mysliet za x rokov? Radsej nemysliet Váľam sa od smiechu po podlahe

ivet36, St, 01. 04. 2009 - 13:57

Stava sa aj v lepsich rodinach- vezmi si tu modelku Kate Moss a tohoo jej narkomana- ani neviem, ako sa vola....Tiez nad nimi kazdy hlavou kruti a ona si nevie pomoct!
ivetMrkám

adus, St, 01. 04. 2009 - 14:12

Ale dobre si to napísala, Lilu, že nesprávnych - lebo to zrovna nemusí byť ani alkoholik, ani arogantný grobian - nesprávny môže byť aj čímkoľvek iným. Uvediem tu jeden príklad, ktorý je síce opačný - ale platí. Mala som kolegu (boli sme vtedy cca 25-roční), bol už druhýkrát ženatý, s prvou nemal deti, s touto druhou mal jedno v tom čase 12-18 mesačné dievčatko. Chodila ho občas "pozrieť" do roboty, takže som poznala aj ju - a teda MNE bolo jasné hneď na prvý pohľad, čo je to za číslo. Nie však jemu - ako sa ukázalo - lebo potom sa mi raz sťažoval, že vieš, keď som sa ženil druhýkrát, tak som si myslel, že teraz to už bude dobré, budem mať doma ženu, čo sa postará o dieťa a domácnosť, bude kľud, pokoj, pohoda - a pozri čo mám. No hej, vravím, ale keď si chcel toto, tak si si nemal brať do seba zahľadenú modelku, ktorá si viac ako umyté riady cení svoje nalakované nechty a viac ako bezpečnosť svojho dieťaťa si cení posedávanie pri kávičke (bežne vraj nechávala malú samú doma spať, kým si ona oodskočila s niekým do blízkej kaviarne na kávu). To si si mal zobrať "puťku domácu" - nevyzerala by síce tak exkluzívne ako táto, ale tie ostatné očakávania by určite splnila.
A že prečo si vyberáme vždy tých nesprávnych a prečo k nim často niečo cítime, aj keď to nedopadne najlepšie - to sú tie naše gény, ten náš spasiteľský komplex, ktorý má v sebe drvivá väčšina žien, materinský pud a presvedčenie, že naša láska dokáže hory prenášať (a priori materinská - a ani tá to nedokáže vždy, ale my si myslíme, až ak to dokáže láska materinská, dokáže to aj láska partnerská).

ja_hodka (bez overenia), St, 01. 04. 2009 - 15:31

Casto ked tu citam podobne prispevky si aj ja kladiem tu otazku. Je jedna vec vybrat si povahovo nekompatibilneho partnera ( s ktorym sa da po pripadnom rozvode normalne a civilizovane jednat) a dalsia uplne ina je vybrat si a mat deti s grazlom, alkoholikom, nasilnikom.Argument, ze on sa tak zmenil az po svadbe mi znie trochu nepravdepodobne, ale dajme tomu.Nie kazdy je vnimavy a nie kazdy analyzuje spravanie sa ludi.Potial sa to vsetko da pochopit.Ale...Osobne si myslim, ze pri spolunazivani v jednej domacnosti sa clovek nejak extra dlho nedokaze pretvarovat a signaly su coraz silnejsie (aj menej vnimava zena by si mohla nieco vsimnut).Mozno by taka "skuska spolocneho byvania" mala byt pravidlom pred tym, nez sa baby vrhnu do svadobnych priprav a hlavne pred tym, nez otehotneju. Studovat ho, pozorovat ako sa chova k ludom okolo, ku kolegom, k detom, k inym zenam.Dolezitym ukazovatelom je vztah k vlastnej rodine a hlavne k matke.Hovori sa,ze chlap sa bude k zenam spravat tak, ako sa sprava k svojej mame.Niet divu.Je to zena, ktora vytvarala prve vazby chalana k zenam.Psychopat,clovek so sklonom k agresivite alebo sociopat nemava tieto veci v poriadku a v casom sa prejavi. No a ked uz ani to nepomoze, aby dievca hodilo spiatocku, tak potom...kazdy nech si nesie zodpovednost za svoje rozhodnutia.

sonia, St, 01. 04. 2009 - 19:15

Jahodka v niečom s tebou súhlasím a v niečom nie Úsmev ...Nie je to pravda /podla mna/ ,že ako sa muž správa k tým všetkým naokolo tak sa bude správať aj k tebe...Máš takých dobrých hercov ktorí sa na verejnosti a pred ludmi správajú na jednotku Áno a len čo sú doma - až tam ukážu svoju pravú tvár...Proste imidž je dôležitý,ale doma je doma a tam sa ukážu "v plnej kráse"...Bohužial poznám takýto prípad vo vzdialenej rodine.Nikto by to na neho nepovedal,proste fešák-správanie na úrovni,pestovaný a udržiavaný chlap a doma flaská svoju ženu,oplzlo jej nadáva a o buzerácii ani nehovorím...Tam si to môže dovoliť,lebo vie že žene, nie že to neprekáža, ale ved jej ho všetci "závidia"...a kde sa má ísť sťažovat??????

ja_hodka (bez overenia), St, 01. 04. 2009 - 20:13

Sonia, ja som napisala, ze sa hovori, ze muz sa k svojej zene sprava tak, ako sa chova k svojej mame. U mna to plati. Urcite ale nechcem nejake ludove porekadlo interpretovat ako nejaku objektivnu skutocnost.Je to len nieco, co sledujem okolo seba a vacsinou sa to proste naplna. To, ako sa sprava k cudzim ludom...to som sledovala ako ukazovatel. Vlastne vsetko. Ako sa chova k ludom, ktori napr. nieco od neho chcu ( da sa povedat, ze su v zranitelnej pozicii - vtedy sa prejavi charakter cloveka, u ktoreho ziadaju o pomoc) a rozne ine veci...Urcite som nemala na mysli len klasicke spolocenske udalosti, kde sa clovek chova tak nejak formatovo a doma mlati zenu.No a k Tvojej poslednej otazke: nemusi sa ist stazovat nikam. Staci ak toho muza necha.Nebudu jej zavidiet a ona moze viest normalny zivot s niekym normalnym.

tildie, St, 01. 04. 2009 - 19:19

No divila by si sa, co sa z niektorych skvelych priatelov vyklube po svadbe. Mojej znamej otec ako chodil za jej mamou na rande, bol vzdy pekne obleceny, pekny chlap, nikdy ho nevidela vypit. A po svadbe obrat o milion stupnov, ozran a ziarlivec prvej triedy. Je to sice uz x rokov dozadu, ale verim, ze su aj teraz taki herci, co navonok vyzeraju a spravaju sa uzasne, ale za dverami a po svadbe... No comment.

ja_hodka (bez overenia), St, 01. 04. 2009 - 20:17

No ved prave preto: nebrat si niekoho, koho poznam len z randenia. Ved ja som to napisala snad celkom jasne. A ked sa niekto necha zmanipulovat konvenciami, tak nech sa potom bori s nasledkami svojich hlupych rozhodnuti. A potom: ked sa mi po svadbe vykluje z princa hovado, tak preco plodit potomstvo a ostavat dalsich desat rokov s dotycnym a vyplakavat???

lydusha (bez overenia), St, 01. 04. 2009 - 21:05

kde si bola tak dlho, uz mi chybas ÚsmevBozkávam
a za to co pises...suhlas....Áno Áno Áno

Lilu, St, 01. 04. 2009 - 15:44

"Láska hory prenáša". To som počula pár krát od našej učiteľky literatúry. Vtedy som to nechápala. Ako ani iné veci. Pre mňa je láska taká nadprirodzená vec, veď je mať krásne hlavu v oblakoch(alebo zastrčenú v piesku Chichocem sa)Mala som jednu kamarátku, ktorá si svoj živoť vždy vedela pekne naplánovať a všetko jej aj vyšlo. Najprv kariéra, potom múdry a spoľahlivý partner, postavený dom a nakoniec dieťa. Nie, nezavidím jej v tom zlom zmysle, prajem jej to. Len nechápem, prečo som ja taká nemožná. Najprv nespoľahlivý muž, potom dieťa, a žiadny dom ani kariéra. Môžem si za to sama, ale chcem sa naučiť riešiť veci z rozumom a nie zo srdcom. Mala som nápadníkov spoľahlivých, milých, cieľavedomých, ale nie a nie sa zamilovať. A zrazu príde jeden darebák a paf, je to tu. Srdce a rozum bojuje, no darmo. Kde je chyba? Dá sa to nejak zmeniť?

mischel, St, 01. 04. 2009 - 18:29

Lilu nechcem teraz zniest "premudrelo" ale je to aj vekom ja som bola taaak strasne blba ked som bola mlada ze keby som sa za toho dare...bola vydala dopadnem velmi zle.a to by ste sa mali este spytat mojho manzela on sa vie este krajsie otitulovat ze co stvaral ked bol mlady.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama