reklama

Priezvisko po rozvode

mischel , 15. 05. 2009 - 21:48

reklama

Ahojte som zvedava co poviete na toto - ma muz pravo pozadovat od byvalej manzelky s ktorou ma 2 deti, aby si zmenila priezvisko spat na svoje dievcenske? Detom sa samozrejme nic nemeni, ale zena po rozvode uz podla mna nema pravo pouzivat priezviko byvaleho muza, uz jej jednoducho nepatri. Stalo sa to niektorej z vas? Ze ste si menili meno na dievcenske? A ake pravne alebo ine ukony pri tom treba realizovat?


reklama


reklama

fantika, Pi, 15. 05. 2009 - 21:58

podla mojich chabyych vedomostii je to na tej zene...ci si nechaa muzovo priezvisko alebo zobere naspat svoje...ale presne sa v tom nevyznaam...nemaam skuusenosti...neviem ci sa oplatii koli niecomu tak malicherneemu suudit...

eva m, Pi, 15. 05. 2009 - 22:05

pokial mam dobre informacie, muz nema pravo to od byvalej zeny pozadovat, je to len a len na jej rozhodnuti.
Urcite tam zohrava rolu aj fakt, ze deti maju meno po otcovi a ak by si ich matka zmenila meno nazad na svoje dievcenske, mala by odlisne ako deti a to by mohlo byt pre nich problemom.
A preco by jej to meno uz nemalo patrit?
Eva Slnko

Ariesa, Pi, 15. 05. 2009 - 22:07

nema pravo ho po rozvode pouzivat? nezda sa ti to pritiahnute za vlasy? je na nej, ci sa rozhodne ho zmenit alebo nie a HLAVNE ked su tam deti. kamaratka ma za sebou rozvod, priezvisko si kvoli detom nechala. po druhej svadbe pouziva dve priezviska - kvoli detom. v skole starsich deti ju volaju po prvom muzovi - je to rychle a jasne a v skolke po dietati s terajsim muzom ju volaju jej novym priezviskom. ja trosku lutujem, ze som dala dietatu priezvisko po priatelovi. planovali sme spolocnu buducnost, nevyslo. a tak sa teraz dieta vola inak ako ja a nie je to dobre.

a mimochodom, ked sme boli par krat teraz spolu po lekaroch s malym (teraz, ked sme uz dost dlho rozideni a on ma priatelku) a lekari ci sestricky ma kvoli prckovemu priezvisku nazvu pani Biooteckovou, tak bio ani pol slova nepovie, ze nie som Biooteckova ... proste neriesi, chape situaciu, ze je to len drobna nepozornost, nestandardna situacia a je zbytocne hned vsetkych opravovat a poucovat.

papradina, Pi, 15. 05. 2009 - 22:08

zena po rozvode si da na sud ziadost aby jej pridelili jej dievcenske meno,ide to uz mimo jej byvaleho muza on s tym uz nema nic....plati sa tam daky kolok uz presne neviem kolko ale mozem zistit viac,lebo sestra si pred nedavnom po rozvode menila priezvisko,islo to rychlo...ja by som uz po rozvode tiez nemohla nositr priezvisko byvaleho Mlčím preto som sa nevydalaChichocem sa (ale to myslim len zo srandy,nie koli tomu som sa nevydala)

ribišška, Pi, 15. 05. 2009 - 22:22

dááámy... nie je tam napísané konkrétne dievčenské... ale predošléééééé... lebo rozvodov môže byť viac... takže tam je napísané..
: " žiadosť o späťvzatie predošlého priezviska " a zadarmo sa o to niekedy mohlo požiadať do 30 dní od právoplatnosti rozvodu. možno v tomto období je to dlhšie... Úsmev

ivet36, Pi, 15. 05. 2009 - 22:09

Meno na dievcenske si moze zmenit zena do troch mesiacov od nadobudnutia pravoplatnosti rozsudku o rozvode. ziadne pravne ukony pritom specialne netreba absolvovat- okrem behania po uradoch a vystavovat vsetky doklady a pisomnosti na nove meno- co nemusi byt uz zadarmo a je to casovo narocne.Napr. taky detail- ak mam odrazu dievcenske meno v obcianskom, tak musim zmenit meno na vsetkych kartach u vsetkych lekarov, poistkach, dokladoch, kartickach atd.
inym zenam by zasa vadilo, ak by sa deti a matka volali inac.... takze zakon dava tuto moznost, ale vo vseobecnosti sa to malo uplatnuje.
ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 05. 2009 - 22:16

A este aj to, ze ako zakonny zastupca...ked chces nieco dietatu vybavit.......ak nemas rovnake priezvisko ako dieta...musis nosit vsade doklad o tom, ze bolo sudnom zverene do opatery tebe a rodny list a vsetky ceremonie, ako dokazat, ze si naozaj jeho matka...To sa mi stalo, ked si bola lucia vybavovat pas.....nastastie o dva dni uz mala osemnast a mna k tomu nepotrebovala, lebo neviem, kde tie rozvodove papiere mame....

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 05. 2009 - 22:13

ked sa zena vyda, s prstenmi dostane aj manzelove priezvisko....ked raz nieco dostane, preco by to mala vracat? Buduje si napriklad karieru s novym priezviskom, ma ucty v banke, doklady...a to vsetko treba menit....komu sa to chce a hlavne naco? Ma rovnake priezvisko ako deti a neviem, ci zalezi na tom ci je janka zelena alebo janka cervena. Takze ak rozvedena nema pravo na manzelovo priezvisko, lebo jej nepatri, nepatri ani vdove, ten muz uz nie je, mali by si ho zmenit aj vdovy.

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 22:14

Ahojte, no ja si myslim, ze pokial je zena rozvedena tak uz jej nepatri priezvisko byvaleho muza. ked su rozvedeni tak je predsa medzi nimi koniec a nie je dovod aby po nom mala stale meno.mne zas to nepripada kosher.

fantika, Pi, 15. 05. 2009 - 22:16

mischel clovek predsa rozvodom nemusii mazat celuu svoju minulost..ani meno..to je blbost,aj koli detom aj koli praktickyym veciam co tu baby popiisali..mnohii sa rozveduu a majuu este aj potom korektnee a v pohode vztahy,naco si vyraabat este o probbleem viac?Úsmev

Ariesa, Pi, 15. 05. 2009 - 22:18

a pripadalo by ti kosher keby deti, kedze byvaju vacsinou s matkami a nie s otcami takisto po rozvode menili priezvisko podla toho s kym byvaju? to by sa otcovi a jeho novej zene pacilo? co chces riesit? byvala tvojho muza nema zmenene priezvisko alebo co ta zerie?

ramzesa, Pi, 15. 05. 2009 - 23:13

Ariesa, ja mám pocit, že Mischel žerie práve toto Áno . Žena má právo si nechať priezvisko muža po rozvode. Tiež si myslím,že je to úplne normálne, hlavne ak majú spolu deti. Fakt neviem,prečo Ti to tak vadí Prekvapenie .

Levicka, Pi, 15. 05. 2009 - 23:55

Mischel a deti ktore su spolocne,maju PODLA TEBA pravo na ake priezvisko?tvoje nazory su velmi "zaujimave"

mischel, So, 16. 05. 2009 - 00:14

deti su predsa otcove tak maju mat prievisko po otcovi to je predsa jasne, o tom nedebatujem.

Levicka, So, 16. 05. 2009 - 12:25

otcove?a to ze ich mama vynosi,porodi a stara sa o nich sa nerata?

georgina, So, 16. 05. 2009 - 13:08

Levicka, nechaj tak! Mischel má proste svoje - naozaj zvláštne - videnie sveta...

Levicka, So, 16. 05. 2009 - 18:41

Georgina vdaka,som myslela ze len ja to tak vidim,,,,co prispevok to viac otvaram oci(aj UstaChichocem sa )ze ci to ja som divna..

enaa, Ne, 17. 05. 2009 - 14:34

Mischel podla teba je použivanie manželovho mena nejakvá velka pocta?Ty to piss akoby muz prejavil žene nejakú Veeeeelku láskavosť keď po svadbe bude používať jeho meno.Pokiaľ si dobre pamätám tak pri obrade oddavajúci povie snúbenci po VZÁJOMNEJ dohode budu používať spoločne priezvisko XY ,a nie muž požičia svoje meno a je na žene či ho vôbec prijme tak ako je na nej či sa ho zbaví.A po rozvode si asi 99% žien vzalo dievčenské meno nebyť tých papierovačiek.A vôbec,nieje to podstatné.

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 05. 2009 - 22:20

myslim ze tych dovodov je viac ako si dokazes pripustit...minimalne deti....
Okrem toho je to LEN priezvisko a nie dokaz lasky, ci vztahu alebo ci niekto (k) niekomu patri alebo nie. Lenze ked niekto hlada problemy, aj ich nakoniec najde.

papradina, Pi, 15. 05. 2009 - 22:21

kazda z nas ma na to iny nazor,je to ludske,preto ma zena moznost si vybrat ci jej priezvisko ostane alebo si ho zmeni...ja osobne ako som uz pisala by som po rozvode uz muzove priezvisko nechcela

Levicka, Pi, 15. 05. 2009 - 23:58

papradinka nechciet je jedna vec,na to mas pravo ale sa mi nepaci ked niekto povie ze ti nepatri!

ribišška, Pi, 15. 05. 2009 - 22:25

a ked umru rodičia, tak potom koho priezvisko si dáme? Chichocem sa

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 22:33

porkvna rodina a nepokrvna su velky rozdiel

Dreya, Pi, 15. 05. 2009 - 23:16

...až sa rozvedieš, budeš mať dve deti, všetky doklady na priezvisko po manželovi, dám ti túto otázku...

svetlana (bez overenia), Pi, 15. 05. 2009 - 23:38

dreay, presne to som chcela napisat - no ved mischel, vyckaj, mozno budes mat prilezitost na test Vyplazený jazyk Chichocem sa

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 23:39

a predtym si mala vsetky doklady na dievcenske meno , nie? a musela si si ich menit...

renka, Pi, 15. 05. 2009 - 23:43

Prekvapenie to je hádam sakra rozdiel, a hlavne nerobila to na popud či želanie urazenej novej ženy exmanželaPohoda

enaa, Ne, 17. 05. 2009 - 15:07

No môžeš sa niekedy dostať do situácie keď budeš nejakému tupcovi dokazovať že tvoje deti sú tvoje aj keď majú iné priezvisko a v dvaciatke asi nemáš takú papierovú minulosť ako o 10-15rokov neskôr.Hlavne ide o dlhodobé zmluvy a poistky.A myslím ani deťom by nepadlo dobre ak by zrazu mamka mala iné meno ako oni,dosť že otec žije v inej rodine.JA by som aktuálnej manželke takú radosť neurobila že budem lietať po uradoch aby ona kľudne spala a potom príde s tým že sa mam odsťahovať na MARS?Teba asi žerie niečo ine a nie meno ex.

lydusha (bez overenia), Ne, 17. 05. 2009 - 15:09

enaa, uber paru Úsmev, mas pravdu...ale som si ista ze tou poslednou vetou si trafila klinec po hlavicke

magic, Po, 18. 05. 2009 - 09:18

"a potom príde s tým že sa mam odsťahovať na MARS?"
Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

enaa, Ne, 17. 05. 2009 - 14:44

Aj bývala bude svojím spôsobom rodina a na mene nezáleží hlavne ak sú tam deti.

papradina, Pi, 15. 05. 2009 - 22:36

to je uplne nieco ine

cibinkals, Pi, 15. 05. 2009 - 22:25

...Pekná téma...ja by som ti o nej napísala tak asi dve stranyVáľam sa od smiechu po podlahe
Ja som si po rozvode zmenila na dievčenské meno...kôli pocitu, že ten človek mi velmi ublížil a ja sa teda odmietam volať, ako jeho ďalšia manželka- nakolko sa hned ženil po rozvode...
A kedže som velmi chcela, podala som si návrch na zmenu mena aj mojej dcere...Juj, sudili sme sa asi rok-dva...ale nakoniec som všetko vyhrala, a dcera nosila moje meno...Ked som sa po niekolkých rokoch vydala...rozhodli sme sa, že sa aj dcera bude volat tak, ako ja s manželom, a s druhou dcerou...to už išlo lakho, lebo bývalý manžel žije podla všetkého v Anglicku, a na žiaden súd neodpovedal, tak sme museli pochodiť psychologa, socialne pracovníčky,a Terezka je iba naša CibkovičováZlomené srdce
Ja by som si teda nenechala meno po rozvode mužovo...ale vela žien si nechce meniť meno, aby ho mali s deťmi rovnaké..

lydusha (bez overenia), Pi, 15. 05. 2009 - 22:28

Cibi toto som ja absolutne neriesila. Ublizil mi potial pokial som si to pripustila. A nakolko som lajdak, tak som nebehala po uradoch....a dobre som spravila, mala som dost, naozaj, ked som sla s luciou vybavovat ten pas....dokazovat, ze som jej mama lebo nemame rovnake priezvisko....brrrrrr

barby, Pi, 15. 05. 2009 - 22:28

Papradina, zobrala si mi to s klávesnice, ja by som ex manželové priezvsko nechcela ani za svet.

fantika, Pi, 15. 05. 2009 - 22:29

je inee ked sa tak zena rozhodne lebo jej ten partner ubliizil..ale zas je to o inom ked maa byt k tomu nuutenaa...preco?je to jej rozhodnutie a basta...Mrkám

Susane, Pi, 15. 05. 2009 - 22:36

Áno je to len jej rozhodnutie. muz ju do toho nutit nemoze a uz vobec nie byvaly

Ariesa, Pi, 15. 05. 2009 - 22:35

jasne, ziadne ciernobiele. vsetko sa musi riesit individualne. my sme si pri rozchode tiez ublizili, no verim, ze sme to nejak predychali. uz som sa "bio" pytala, ze ci by suhlasil aby som riskovi zmenila meno v pripade, ze by som sa vydavala. bolo mu skoro do placu a bol zaskoceny, no reagoval celkom fajn. chcelo by to poriadne predychanie a mysliet na par krokov dopredu, co by to vsetkym prinieslo. zaroven som dala najavo, ze si nezelam, aby mal dalsich "riskov", pretoze jeho kamarat ma polovicneho brata s rovnakym krstnym menom i priezviskom. niektore tieto temy su tazke. a je tazko nebyt sebecky a jesitny. ale da sa to naucit. mozno sa to podari i mne Mrkám Vyplazený jazyk casom

Ariesa, Pi, 15. 05. 2009 - 22:43

inak syn je velmi hrdy na svoje meno a priezvisko. obcas ho pomatozi to, ze ja sa volam inaksie priezviskom ako on a oco. ma takmer 3.5 roka - no asi som presvihla dobu na vydaj a zmenu jeho priezviska Chichocem sa aby to nepocitoval ako ujmu a zradu ocinovi.

cibinkals, Pi, 15. 05. 2009 - 22:37

Lydush...ale ja som chcela, aby sa dcera volala ako JA! Preto som si išla za tým...aby som nemala problémy toho typu, že musím nosiť so sebou papier, že sme spolu-matka a dcera...Moja dcera mala iba JEHO meno...a nič viac...a to som nechcela...nepatrili sme do toho ich sveta..boli sme niekto iný...Preto som toho názoru, že žena by sa nemala volať, ako bývalý manžel...už z hrdosti, ked jej napríklad ublížil ako mne...napr...Ale je pravda, že ja som v tomto dosť detinská, a hlavne, ked som riadne nasraprčená...tak sa nepoznám...a toho, kto ublížil...juj...ani vidieťMlčím nieto, ešte jeho meno nosiť...

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 22:45

s tymto uplne suhlasim.

Natinka, Pi, 15. 05. 2009 - 23:26

baby je to len meno...ci sa volame cibulkovci alebo jebalovci sme ludia a je dolezite co mame v srdci a nie na obcianskom...vo co go???

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 22:41

pisete ze je to rozhodnutie len na nej. ale co ked ona robi ostudu rodine byvaleho muza a tym ze sa vola ako on si vela ludi mysli, ze..ja len tak z dlhej chvile.ale vidim ze viacere z vas si priezvisko menili. a myslite ze o to moze poziadat muz? lebo ona zasadne neshlasi absolutne s nicim co on navrhne.

fantika, Pi, 15. 05. 2009 - 22:44

mischel ale ved kazdy rodinny znaamy vie ze suu rozvedenyy a co robii taa zena je jej vec a jej ex styym nemaa nic spolocnee..nezaalezii predsa na mene..ja sa napriiklad volaam Pragaiova a v nasej dedine je cca 20 rodiin Pragaiovyych,proste kopa ludii s rovnakyym menom a z nich mozno niekto robii ostudu a budem to riesit?nebudem...

cibinkals, Pi, 15. 05. 2009 - 22:48

...tak v tomto prípade ide o tvojho chlapa a jeho bývalu...hmmm, neriešitelné...Myslíte, že existuje taký zákon?! Zákon na ochranu rozvedených manželov, pred šialenými bývalými manželkamiMrkám Ja myslím, že nie...Prekvapenie
...to je ako s tým znásilnemím...ked znasilnia ženu...hnusný a odporný čin...ale ked znasilnia muža!!! Potrestali už takú?Prekvapenie

fantika, Pi, 15. 05. 2009 - 22:49

vraj hej...Chichocem sa niekde som o tom ciitala..Mrkám

suzan, Pi, 15. 05. 2009 - 22:49

Môj brat sa rozviedol a jeho bývala manželka si nechala jeho priezvisko,čo sa môjmu bratovi nepáčilo.My,ako rodina sme to nechápali,prečo sa mu to nepáči,veď je to jej právo,či si priezvisko nechá,alebo,si ho zmení.Podotýkam,že nemali ani deti.Paradoxné je to,že to švagrine ešte pomohlo pri nájdení novej práce.Môj brat robí servisného technika pre jednu firmu a raz prišiel niečo robiť do inej firmy a šéf mu hovorí,že zamestnal jeho ženu.Brat vyvalený,bol už druhýkrát ženatý a potom vraví šéfovi snáď bývalú ženu.To miesto bolo asistentka riaditeľa,takže super flek.Potom dodatočne poslal bývalej žene gratuláciu k novému miestu.
Podľa mňa je na žene,ako sa rozhodne a nikto by jej nemal do toho hovoriť.Ja by som si osobne tiež nechala mužove priezvisko,veď sú oveľa dôležitejšie veci na svete a naťahovať sa o zmene priezviska je malichernosť.

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 23:19

s tou pracou si to vystihla, vzdy vydata spravi lepsi dojem ako rozvedena - myslim v zivotopise...a potom sa spajaju pojmy s dojmami...

magic, So, 16. 05. 2009 - 16:48

mischel, nemozes si do zivotopisu napisat vydata, ked si rozvedena. ani kvoli dojmu.
prisli by na to hned, ako by ta prijali. to sa neda utajit.

mischel, Pi, 15. 05. 2009 - 22:51

Asi mate pravdu, je to nepodstatne.nebudeme to riesit.

vyvyka, So, 16. 05. 2009 - 23:00

Mischel, sorry, ale ušlo mi to, ak si to niekde písala, koľko máš vlastne rokov?

Natinka, Pi, 15. 05. 2009 - 23:24

mna cukalo ze si zmenim, svoje prve priezvisko sa mi viac pacilo...ale deti na zabrzdili... co chudatka moje budu mysliet ze nie su moje Chichocem sa tak som sa s tym zmierila a ked ma maci bude chciet budem mat dalsie deti a priezvisko hahahaha

svetlana (bez overenia), Pi, 15. 05. 2009 - 23:44

u nas je to zas naopak ... volame sa sce vsetci rovnako, len ja mam zensku koncovka, aj ked nie -ova Úsmev
aj tak mi vycsina ludi hovori tou muzskou formou, lebo domorodci nie su zvyknuti na zensky typ priezviska. Deti maju obe muzsku koncovku, aj dcera.
mohla by som si dat odstranit tu zensku koncovku, ale chce sa mi .... ? Komplet vsetky doklady ... ufff, nechce Pohoda

-, So, 16. 05. 2009 - 10:10

Mne bolo strašne ľúto, keď som sa vydala. Za menom, ktoré mi dal môj otecZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce
Svojho manžela milujem a toho dôkazom bola svadba a naše slnko NicolSlnko Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce . Aj keby prišlo čokoľvek zlé, snažila by som sa zachovať v sebe takúto ideu- že do vzťahu sme vkráčali s láskou a to, že som prijala jeho priezvisko bol dar- obojstranný. A dary sa nevracajú. Je niečo iné, keď sa zoberú dvaja ľudia, ktorí kdesi na prvom stretnutí "vyrobia" dieťa a vzťah skončí skôr, ako začal- pretože tam neprišlo k veľkej láske, spoznávaniu sa, spoznaniu sa. Tam išlo o povinnosť a k povinnostiam som ochotná pristupovať úplne inak...

zuzana31, So, 16. 05. 2009 - 16:23

Ahojte, muž nemá právo po rozvode požadovať od svojej ex- manželky zmenu priezviska. Je len na rozhodnutí ženy, či si ho zmení.Je to len priezvisko akých je na svete...Tak sa k tomu treba postaviť.Sú oveľa dôležitejšie veci a to aby ste obaja nezabudli, že máte spolu deti o ktoré sa treba postarať.

ivet36, So, 16. 05. 2009 - 20:50

....presne tak!Áno
ivetMrkám

evita8683, Ne, 17. 05. 2009 - 09:26

Mischel ma ani tentokrat "nesklamala". Jej nazory stoja za to. Povedat, ze byvala zena uz nema pravo na manzelovo priezvisko, tak to je gol!!! Vzdy ked mozem, tak sa k teme vyjadrim, ale tu sa proste nedaaaaaaaaaa.

ribišška, Ne, 17. 05. 2009 - 09:46

baby, čo vám tu už docela šibe??? tak teda ked sa už idete vydávať, tak ani vtedy si neberte jeho meno.... ved čo keby rozvod??? a potom ani deti si nedajte urobiť.... ved ako ich potom zmením z jeho na nejeho???

niektoré ženy už fakt nevedia ako si tráviť krátku chvílku, alebo v zaslepenosti pomsty dokážu vymyslieť stráááááášne hluuuposti...

čoho ste sa tu chytili??? jeho semeno ano, jeho peniaze ano, ked sa postará o byt, alebo dom, to všetko ano??? aaale ked pokial niečo vykoná tak vy zabúdate na svadobny slub v dobrom aj zlom atd... a v zápale pomsty chcete vymazať všetko čo je jeho? tak aj jeho deti vymažte... ved sú tiež jeho...

Prekvapenie čo ste už ozaj mozgy potratili tateko blbosti tu popísať??? sa spamatajte...

Sona1, Ne, 17. 05. 2009 - 14:25

citala som celu debatu, a myslela som si akurat tak svoje o niektorych nazoroch, ale na teba sa neda nereagovat.. proste vystihla si to uzasne, klobuk dolu Áno Tlieskam Chichocem sa

sonia, Ne, 17. 05. 2009 - 15:27

Ribišška,vypusti paru Mrkám ,ved o nič nejde,reagovať nemusíš ak sa ťa to až takto dotýka...Úsmev Mrkám Úsmev

cibinkals, Ne, 17. 05. 2009 - 18:44

Ribišška...vždy sa mi páčili tvoje komenty a názory...ale v tejto ideme proti sebeMrkám ...Lebo ja som tu bola asi jediná, ktorá si zmenila meno...a zmenila ho aj svojej dcére...tak prečo to nenapíšeš priamo...Cibinkals...čo Ti šibe?Úsmev ...A ja by som Ti odpísala, že nie, nešibe...Ja som spravila to najlepšie, čo som mohla pre seba a svoju dcéru urobiť...Bola som mladá a hlupa...zobrala som si o 11rokov staršieho muža, ktorému sa prave narodila dcéra...mladosť-hlúposť...Už ked som bola tehotná, tak si našiel milenku...dcéra sa volala, ako on...a rozviedli nás, ked bola ešte maličká...8mesiacov...A už sa mu narodila dalšia dcéra...Tri deti za 4roky...dobrá štatistikaMrkám Nechcela som v niečom takomto žiť, kedže ex-manžel nás absolutne ignoroval...Zmenila som si meno...a aj dcere...aj ked bol zo začiatku proti, ale len koli tvrdohlavosti-pýche...ani raz dceru nenavštívil...ani neplatil alimenty...Našla som si po rokoch priatela...po štyroch rokoch sme sa zobrali, a Terezke sme vybavili meno po nás...Cibko si ju zabral za svoju...sme kompletná rodina...Ano...minulosť tu je...Terezka o nej vie...a sama povie, že jej jediný otec je TatinoBozkávam
Nerobila som to len pre seba...aj ked hrdosť tam určite bolaÚsmev Ale ja mám teraz rodinu...voláme sa všetci rovnako. A ex-manžel??? Nevidela som ho a nepočula som o ňom od roku 2000...a Terezku naposledy videl pred 11-timi rokmi...
Ano...Tvoj názor bol správny...ale nie vždy neni všetko tak...v dobrom, aj v zlom...dakedy je v tom zlom len jeden z tých dvoch...a velmi, velmi túži, aby bolo dobre aj jemu, aby nebol na niečo sám, s chorým dieťaťom, ktoré sa dusí každú noc...aby mal trošku peniaze, tak drhne cudzie záchody, a ked je velmi zle, siaha po tabletke proti depresií..Mlčím Ale to je už o inej debate...

eva m, Ne, 17. 05. 2009 - 19:08

cibinkals,
ale o tom to predasa je - bolo to tvoje rozhodnutie, lebo si to tak citila. Nerozhodoval o tom tvoj byvaly manzel "lebo uz na jeho meno nemas narok" - o tom bola vlastne povodna tema, nie?
Eva Slnko

ribišška, Ne, 17. 05. 2009 - 20:28

cibinkals, nemam prečo a ani najmenší dôvod a ani úmysel ísť proti niekomu... ja len idem " za zdravý rozum " ... klasika riešenie... nie fanatické... ked si ty v tom čase mala ten pocit že si chceš zmeniť priezvisko, tak je jasné že si to tak cítila a tak si to aj urobila... ja tak isto... ale nie v hneve a v snahe o pomstu a tu máš, na! teraz si aj meno zmením... iba klasika porozmýšlanie a urobenie čo najlepšiu vec v klídku a v pohode a prakticky... ale nie ako pomstu Úsmev
ja mam za sebou dva rozvody... po prvom mužovi sa volám do teraz, lebo tak sa volá náš spoločný syn. rozviedli sme sa ked mal ivan 2 roky. jeho otec za ním prišiel až ked mal chlapec 4 roky, akoby sa nič nestalo normalne sme komunikovali... a ver mi, že sme tiež prežili všelijake burlive dni... preto ten rozvod.. ale dieťa je aj jeho a tak som tieto veci neriešila... hlavne kvoli synovi... a potom ked mal syn 10-te narodeniny, uase sa jeho otec v ten deň nezjavil a trvá to do dnes a jeho syn má už 19 rokov... a to sa s jeho otcom ked sa stretneme normalne rozpravam.. a to mi už cca rok aj pol neplatí výživné...
ked som sa druhýkrát vydala za o 13 rokov staršieho muža.. s dvomi deťmi... takže aj v tom ťa chápem... Chichocem sa ale nemyslím si že som bola hlúpa.. proste to bolo vtedy tak Úsmev , tak som zmenila priezvisko podla druhého muža. a ked nás rozviedli.../ preto píšem nás, a nie sme sa... lebo on tam ani jedenkrát neprišiel... a vlastne sa potvrdilo čo som do návrhu napísala... / tak som si do 30 dní po právoplatnosti rozsudku, lebo jeho poručník si tých 15 dní nechal na rozmyslenie, som požiadala o späťvzatie priezviska predošlého a tak sa znova volám ako môj syn Úsmev ...
otec našej dcéry sa zase volá inak, ale zase sa po ňom volá naša dcéra... Chichocem sa
takže miš-maš s menami máme v rodine úplne normálny... a ja som už mala 3 priezviská... takže neboj, zažila som aj to čo si myslíš že som nezažila Chichocem sa

sonia, Ne, 17. 05. 2009 - 20:32

Ribišška a to sa ti chcelo do toho zas a znova ísť? /Myslím to v dobrom Mrkám ./ Jedna známa po obrovskom sklamaní povedala že chlapa by už nechcela ani keby bol celý zo zlata Chichocem sa Vyplazený jazyk Chichocem sa /ale ona mala už po 50-ke.../...Slnko Kvietok Slnko

ribišška, Ne, 17. 05. 2009 - 20:36

ja som neriešila čo by a keby, ja som .. teda my sme do toho išli... a ked som si tu čítala andreu11 a spomeniem si na to čo som sa opýtala mojho budúceho ked sme sa spoznali, tak sme fakt každá iná... ale išla som do toho normalka a riešila som " dnes " a po 4 rokoch som zase riešila " dnes " inak to nejde Úsmev Chichocem sa Mrkám Vyplazený jazyk Slnko

Levicka, Ne, 17. 05. 2009 - 19:49

Cibinkals Evka ma pravdu,nikto to nesudi,robila si co si uznala za vhodne pre teba a tvoju dcerku.ale ide o to ze za vhodne si to uznala Ty a nie tvoj exmanzel alebo jeho nova manzelka...

tanka, Po, 18. 05. 2009 - 10:33

nie mischel, muž nemá právo požadovavať od bývalej manželky, aby si zmenila priezvisko. to ako by požadoval od nej, nech skočí z mosta, aby ju už náhodou nikdy viac nestretol. má skočiť??? len on to chce???? mischel, rozmýšľaj, neber ľuďom slobodnú voľbu. každá z tých rozvedených žien sa rozhodne sama, len ona sama sama samučičká, aké priezvisko bude po rozvode nosiť.
PS ja som si nechala ex mužovo meno, budeš na mňa namíchnutá, že čo som si to dovolila?Vyplazený jazyk

Natinka, Po, 18. 05. 2009 - 11:59

ona si zrejme neuvedomuje, ze to na com trva je porusovanie zakladnych ludsky prav a kedy nahodou o tom nevedela su zakotvene v Ustave SR. Slobodna volba a osobna sloboda su jednymi zo zakladnych ludskych prav.

jozef212, Po, 16. 05. 2016 - 06:54

Ženy sa dokonale naučili mužov vydierať deťmi aj priezviskom - je to stále o istotách, majetkoch a peniazoch. Nie je na mieste, aby keď si manžel po rozvode neželá aby jeho bývalá používala naďalej jeho priezvisko - škodí to celej rodine v prípade jej zlého správania.

Lucia6, Ut, 27. 09. 2016 - 09:40

Zdravím, podla mňa má žena aj po rozvode právo používať priezvisko svojho ex nadalej...ved kolko takých žien na Slovensku žije, ktoré sú rozvedené no svoje dievčenské meno si späť nedali

zdenkablack, Ut, 04. 10. 2016 - 12:45

Ja si myslim ze je normalne ked si zena necha po rozvode priezvisko svojho manzela lebo aj kvoli detom je to casto ulahcujuce. Su pravdaze zeny ktore to zneuzivaju ale stale si myslim ze je viac tych ktorym je to jedno a neriesia zmenu priezviska

marion22, Ut, 11. 10. 2016 - 08:41

No ja by som silno rozmyslala ci si nechat svoje alebo ex-manzela. Hadam to nebudem musiet riesit ale asi zalezi aj od toho ci by sme sa rozisli v dobrom alebo nie a aky je to clovek. 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama