reklama

Smutné ráno pre Európu

Kamila , 14. 11. 2015 - 09:29

reklama

Výnimočne zapínam PC aj cez víkend skoro ráno. Dnes som však ako prvé otvorila spravodajský portál a ešte v polospánku, rozmýšľala či som už hore. Tragédia , ktorá sa udiala vo Francúzsku je strašná. Veľa ľudí zomrelo, bolo zranených .... Strata nevinných ľudských životov je nenahraditeľná, neospravedlniteľná, smutná ...Len tu už nejde o Francúzsko, ale o celú Európu... Emócie sa vyhrotia, strach prehlbi, pribudne viac nenávisti?  ...Aké to bude mať následky ... nejdem rieši domácu politiku, v tejto chvíli je to nepodstatné .... Odmietam vykresľovať čierne scénare, ale situácia je vážna ....

RIP najbližší ...


reklama


reklama

dasa_, So, 14. 11. 2015 - 09:55

ach jaaj, ťažká situácia.

 

len ja mám pocit, že toto je presne to, čo chcú - aby sme o tom hovorili, aby sme sa báli. Aby ovládli naše myšlienky, pocity, náš život

púpavienka, So, 14. 11. 2015 - 10:01

súhlasím, toto je to čo chcú - naš strach, naše ovladanie strachom

SrdceZlomené srdce

 

Kamila, So, 14. 11. 2015 - 13:05

Kto vsetko chce nas strach? U nas doma to je jasne, komu to vyhovuje.

Odmietam pustat strach do svojho zivota, len si uvedomujem ze sa budu diat zmeny a budu dosledky ....

dasa_, So, 14. 11. 2015 - 14:11

Z môjho pohľadu tí, čo zarábajú akýmkoľvek spôsobom na zbraniach

anjeli, So, 14. 11. 2015 - 18:06

O tom všetkom čo sa stalo a stále deje ohľadne terorizmu som dnes sledovala niekoľko relácií - nemám rada len jeden uhol pohľadu, ale najviac ma zaujal názor pána Zábojníka... ten chlap to povedal na rovinu a naozaj celá situácia je tak komplikovaná, že sa nedá zhrnúť do jedného dôvodu: Lebo...

Pozri si článok s ním z januára, keď teroristi zaútočili v Paríži na redakciu novín Charlie Hebdo http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/342791-zabojnik-alibizmus-svetovych-politikov-nahrava-terorizmu/ ... a to bolo v januári, koľko sa od vtedy odohralo? A pritom už vtedy sa nájde v jeho slovách kus pravdy.

A dnes bol s ním  veľmi zaujímavý rozhovor na TA3 : http://www.ta3.com/clanok/1072806/host-v-studiu-j-zabojnik-o-francuzsku-po-utokoch.html

púpavienka, So, 14. 11. 2015 - 19:30

Musím súhlasiť, len som sa musela pozrieť či je to ten istý pán, lebo ja a mena?.

Aj druhýkrát som si pozrela to čo hovoril a malo to aj význam, lebo veľa veci mi tam nesedelo a nesedí .

Je škoda že toľko životov zahynulo, to mi je naozaj ľúto.

aramana, So, 14. 11. 2015 - 19:45

Pozerala som svetové správy celú noc...hnusné, smutné, strašné...áno, aj to, čo sa stalo.Ale aj to, ako to vo všetkých správach, dnes aj v tých našich podali.Obete boli číslo, nič viac len číslo, všetci rozprávali o veku teroristov a o tom ako vyzerali a o tom kto sa k útokom prihlásil...no fuj!Nevenovala by som tým sviniam ani riadok, ani slovo, ani článok.Načo sa v jedných správach objaví informácia kto sa k útokom prihlásil 6krát?Celý deň nad tým rozmýšľam ako je možné že tie svine sú ospevované, áno, pre nich je to ospevovanie ked ich všade spomínaju, ako je možné že sú ospevované celý deň a popri tom sa už len mení číslo v správach - 128/150/136...akoby si niekto žreb podával a nie hovoril o ľuďoch, ktorých niekto chladnokrvne zabil.

anjeli, So, 14. 11. 2015 - 21:27

ja som na tom podobne... pozrela som si správy z viacerých zdrojov, pretože každý ponúkal "svoj pohľad" na situáciu. Ale pri večerných správach som už zakričala rázne DOSŤ, môj syn to mal zo zvyku prepnuté na jednu z našich komerčných televízií a ten spôsob, akým sa v celom tom nešťastí šťúrali, ako sa snažili vypichnúť to najsmutnejšie, najtragickejšie a pritom z celého svedectva obetí "vysekli" jednu vetu, spôsob otázok ,koľko lídrov, koľko obetí, ako, ktoré mesto reagovavalo... nastrihaná "reklama" na ľudské nešťastie, ktoré má zvýšiť sledovanosť nátlakom na city diváka! Príšerné... strašná tragédia, ale nebuďme ako supy!

Kamila, So, 14. 11. 2015 - 22:24

Ja som ani nenabrala odvahu pozriest si spravy, stacia mi zakladne fakty z netu, Rozhlad asi mat nebudem, ale nateraz mi to bohate staci. Mam co robit s vlastnou realitou. Ale je fakt, ze novinari su teraz na koni, ale to prehnané pôsobenie na city, musí byť desivé ...

anjeli, So, 14. 11. 2015 - 23:00

Tiež sa snažím selektovať to, čo si pozriem alebo vypočujem... žiaľ, valí sa to na mňa zo všetkých strán či chcem alebo ne, niečo preberám s deťmi na rôznych úrovniach /prispôsobených ich veku/, no na ten novinársky lov po senzáciách žalúdok nemám a niekedy ani dosť síl presvedčiť jedno z mojich detí, aby si nenechalo "kaleráby tlačiť do hlavy"...

púpavienka, Ne, 15. 11. 2015 - 08:51

Ja som si ráno viackrát pustila spravodajský kanal a na obed ked som zachytila v správach to podanie tak som prepla. večer som tiež správy nesledovala. Mne vadia aj tie rôzne hypotézy ako to asi je a čo by bolo keby bolo a pod.

katike, Ne, 15. 11. 2015 - 11:20

Celá udalosť je smutná a bolestivá. Dotklo sa to mnohých rodín, ktoré nečakane prišli o  svojich najbližších, nestihli sa s nimi ani rozlúčiť.Súhlasím s hore uvedenými názormi, že teraz sú na koni hlavne komerčné TV, novinári, ktorí majú zase o čo písať. / Včera napr. o zástupoch utečencov nebolo ani slovo, o Ukrajine čo sa tam deje už niekoľko mesiacov mlčia, nie je to pre nich zaujímavé./.Majú ďalší  ťahák.

 

 

Ariesa, Ne, 15. 11. 2015 - 11:39

Strach patri k nasej vybave. Kde sa podela intuicia? Pokym nebudeme zit zo slnka a lasky, dovtedy musime mysliet na nasu buducnost. Zachranujeme cely svet. Ked citam pseudohumanne dristy, aj ja zacinam o sebe pochybovat, co je na mne zle, ze nedokazem, nechcem pochopit chlapa, ktoremu bomba znicila pol domu a ostala tam zit jeho zena a mali synovia a on sa stazuje ako mu je zle v zachytnom tabore? Ked som citala blogerku, ktora ho lutovala, nevedela som, ci sa mam za seba hanbit, alebo je ona na facku. 

Vzdy som riesila, ze som naivna v medziludskych vztahoch. Niekde velmi makka a poddajna, inde zbytocne tvrdohlava ... ale jednoznacne naivna. Teraz nejde len o medziludske vztahy. Je to boj o zdroje a ten, kto uprednostni idealy, miesto svojej rodiny, u mna nenajde pochopenie.

Nebojim sa strachu. Bojim sa ignorovat strach. Nemusim zachranit cely svet. Pretoze sa nechcem pozerat, ze moje dieta sa zrazu ocitlo vo vojnovej zone. A este sa tomu cudovat, ze som rozdala tolko lasky ... a ono sa mi to nevracia? Dejiny nas ucia. Nic nove sa nedeje. A my stale nechapeme?

anjeli, Ne, 15. 11. 2015 - 16:39

ÁnoÁnoÁnopresne tak... pritom ma napadol článok s Angelinou Jolie, keď bola na "návšteve" Európy pri neviem akej príležitosti v lete, ako ohnivo sa rečnila o tom, ako by Európa mala prijímať všetkých utečencov z každej strany s otvorenou náručou... aké je to humánne, ľudské a pod. Ľudia prikyvovali, tlieskali, ale... sem tam sa ozval kritický hlas, ako to vlastne funguje v USA, kde ona svoj život žije, ako prísne sú strážené hranice napr. s Mexikom, akú majú imigračnú politiku. Prečo tam nereční a nebojuje za prijímanie utečencov? Prečo neotvorí svoj zámoček vo Francúzku a neubytuje tam čo najviac rodín a finančne ich nepodporí. Porečnila, spropagovala svoj nový film a režisérsky debut, nominovala sa za nástupkyňu Matky Terezy a každý, kto mal iný názor bol označený za odľuda... Žiadne činy, len slová a gestá a pokrytectvo a pózerstvo, a od mnohých iných.

andrea77, Po, 16. 11. 2015 - 09:21

Úsmevpresne tak anjeli, najlepšie sa hovorí ľuďom, ktorí žijú úplne mimo reality, vo svojej bubline, alebo prídu na pár hodín či dní na miesto činu. Celkom sa to dá porovnať aj s východom Slovenska, kde je viac majoritného obyvateľstva, keď čítam a počúvam vyhlásenie mimovládnych organizácií z Bratislavy ako sa má s nimi pracovať, hovoriť, chápať ich, usmerňovať atď. tak to je od reality veľmi vzdialené....)

Kamila, Po, 16. 11. 2015 - 09:35

Celkom zarážajúce sú a možno ani nie relatívne ostré výmeny na FB, na tému, prečo neboli rovnaké reakcie na pád ruského lietadla v Egypte, kde bol počet obetí väčší ... Podľa mňa je k tomu aj jeden základný rozdiel,  osobne som ešte nezaregistrovala oficiálne vyhlásenie, že za jeho pád môže výbuch bomby, aj keď asi to k tomu smeruje. Celé je to zložité. Sledujem reakcie na to, že v médiach nie je priestor na správy o tom, že horia lesy v Indonézii, že v Bejrúte bol deň pred Parížom podobný teroristický útok. Jedna vec, ako to podajú a či vôbec novinári, prečo sa tieto udalosti u nás nemonitorujú ..., druhá akosi sa nás to až tak bytostne nedotýka, ako keď sa takáto udalosť stane v "pokojnej" Európe, relatívne neďaleko. Je ale zarážajúce, prečo je výsledkom týchto rozdielov zlostné osočovanie ľudí, ktorí vyjadria solidaritu s Parížom, lebo im to FB relatívne jednoducho umožní a nie s inými ..., kam to spejeme.

Dzeny, Po, 16. 11. 2015 - 15:20

s tým lietadlom súhlas. inak mám na tu planú solidaritu trochu iný názor, viď nižie...

Dzeny, Po, 16. 11. 2015 - 15:17

Nejdem sa púšťať do hodnotenia zahraničnej ani migračnej politiky. Mňa viac zaujalo správanie sa ľudí na Facebooku, každý druhý má profilovku vo farbe trikolóry na znak prejavu solidarity s obeťami a pozostalými. Je to milé, ale je to nanič a okrem toho sa mi to zdá mierne pokrytecké. Každý deň zomierajú pri bombových teroristických útokoch v Afrike a na Blízkom východe desiatky, možno stovky ľudí. Pre nich je to každodenná realita. Po útoku na redakciu satirického týždenníka sa to hemžilo Je suis Charlie... Kto dal najavo nejakú solidaritu s desiatkami kenských študentov, ktorých o pár dní na to vyvraždili na univerzite? Kto mal vtedy v profilovke Je suis Kenya? Nikto. Lebo je to ďaleko a nás sa to netýka. Pritom obete zomreli z rovnakého dôvodu. Lebo fanatici zaútočili.

Mnohí z tých, ktorí sú medzi davmi migrantov, utekajú práve pred takými akí vraždili v Paríži. Áno, je pochopiteľné, že Paríž prežívame viac, lebo je to blízko, lebo je to v našej civilizovanej Európe. Tí čo vraždia sú hlavne idioti, až potom moslimovia. Podobných idiotov nájdeme aj u nás. Nemajú síce okolo pása výbušniny, ale prejavujú sa tiež radikálne a hlúpo sfanatizovane.

A pán premiér tvrdí, že u nás sledujem každého jedného moslima. Nie extrémistu, ale moslima. Tak díky. Možno by mali moslimovia nosiť polmesiace tak, ako počas vojny židovskí občania nosili žlté hviezdy. 

margesimpson, Ut, 17. 11. 2015 - 22:58

Ja som si dala tu trikoloru na profil pred chvilkou. Nemala som ani je suis charlie, ani francuzsko ani nic, lebo v takomto "vyjadreni ucasti" nevidim zmysel. Ale ked som videla, kolko ludi to vie vytocit do nepricetna a neovladnu nutkanie mi to skomentovat.... parada, raz za cas treba pretriedit "kamaratov" a toto je dobry ukazovatel Veľký úsmev

Lenka R, St, 18. 11. 2015 - 10:07

Na to čo sa stalo , sa ťažko hľadajú slová- hrozné, šialené, nezmyselné ... ja sama som mama a moje deti často cestujú do zahraničia aj do Francúzka , nedá sa žiť v strachu , to čo sa deje je neuveriteľné . Podobné pocity , že veď to nemôže byť pravda som zažívala po útoku na dvojičky. Videli sme to v telke, ale celé to vyzeralo ako zlý vtip. Ale bohužiaľ ono sa to naozaj stalo , je to desivé Smútok

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama