reklama

Ta to sme dopadli

Kamila , 06. 03. 2016 - 09:53

reklama

A máme po voľbách. Do druhej v noci som sedela pri telke a čakala ná výsledky volieb. Akosi to tento rok šlo štatistikému úradu ako v lete na saniach.

Prvé štatistické odhady na Markíze, má vôbec nezaskočili. Mám na mysli dosť výrazný posun Sas, Kotlebu aj Kollára ...  Nie nie som veštica, ani nemám až taký politický rozhľad, len na naničmame sa o svoj názor podelila celkom reprezentatívna vzorka. Vaše názory to všetko dali tušiť. Prvé  výsledky tento trend podvrdili, ale aj pritvrdili. Predovšetkým tým, koľko percent získal Kotleba. Exetrémizmus sme v parlametne ešte nemali. Jeho výrazné zastupenie skomplikuje zostavenie snáď akéjkoľvek vlády. Voľby jednoznačne ukázali na nespokojnosť ľudi, škoda, že až takýmto extrémnym spôsobom.

Dievčatá, ako to vidíte vy? Podari sa zostaviť vládu Smeru? Zostanú nepoučení Bugár a Procházka a pridajú sa k nemu? Podarí sa sa zostaviť vládu opozičnému zlepencu? Skončíme pri úradnickej vláde, aby sme si zopakovali volebný chao, napriklad o rok poukončení predsedníctva EU? No bude ako nebolo.


reklama


reklama

púpavienka, Ne, 06. 03. 2016 - 10:00

Tento rok som bola v komisií po niekoľkých rokoch kedy som si povedala nikdy viac. Čo bolo iné? - ľudia chodili voliť a v dobrej nálade, celé rodiny. Bolo veľa mladých chlapcov tvrdšieho rázu a to je vidieť aj na výsledkoch. Ľudia sa zmobilizovali a teraz je to už na iných. Nie dobré pozície a tak len veriť že nakoniec sa spoja takí ktorí to potiahnu.Mňa samu prekvapil kotleba, ale po tom čo sa robí v každej krajine a už dávnejšie niet sa čomu diviť. Ľudia maju strach a tak sa utiekaju k extremizmu.

aramana, Ne, 06. 03. 2016 - 10:13

Neviem či ma viac potešili Kotlebove percentá alebo to že KDH už nie je...Každopádne už si nebude môcť robiť Robo čo chce a je tam dosť strán ktoré budú pozerať na prsty.A s tým extrémizmom klud, vo veľa štátoch maju v parlamente extrémne strany a ľudia v štátoch žijú nadalej.

Skôr sa treba zamyslieť nad tým ako je možné že Fico znova vyhral...kde do kelu žijú tí všetci spokojní ľudia, ktorí ho znova zvolili???Ja osobne nepoznám ani jedného.Ficovolič je ako Yety.Všetci vedia že je ale nikto ho nikdy nevidel....

Ariesa, Ne, 06. 03. 2016 - 15:20

Ani nie ze dochodcovia, ti si este vedia vybrat a aj tam sa samozrejme generacie posuvaju ... ale su to statni uradnici, silove zlozky a mnohi invalidi. Taka smeracka vzorka co poznam ja.

akalenkak67, St, 09. 03. 2016 - 00:13

Invalidi ho určite nevolili.Už viac ako 3 roky bojujú,lebo sú doslova ožobračovaný a nikto ich nevypočul,nikto nezrobil riešenie na ich ludské práva.Fico je nepriatel ZTP ludí.Tie hlasy sú od ludí čo neboli voliť.Každý nevyužitý hlas totiž prepadá pôvodnej vládnucej strane,čiže smeru

fantika, St, 09. 03. 2016 - 19:52

poznám osobne jedného invalida co ho volil a zbozne o nom rozpráva,pretoze si vie vybavit vselijaké výhody,vlaky zadarmo+ osoba doprovodu zadarmo,vsetko zo zlavami a co ja viem co este..takze niektorých sa asi dá zaslepit...a opit rozkom..

margesimpson, St, 09. 03. 2016 - 20:07

Cela moja rodina su volici SMER btw. Rodicia, surodenci, ich partneri, strykovia, tety, sesternice, bratranci.To len teda ked nikto ficovolica nevidel.. jaaa ich mam okolo seba plno. Aj ked teda teraz zacinaju obracat zrak ku Kotlebovi. A ani ma to u nich neprekvapuje :-D

fantika, St, 09. 03. 2016 - 21:00

marge a ako argumentujú? ze preco ho volia?

Ariesa, St, 09. 03. 2016 - 22:40

zapojim sa: roky dozadu to bolo, ze zacala reforma zdravotnictva, socialnych veci ... a SDKU narobila dochodcom a invalidom a aj mnozstvu statnych uradnikov poriadny prievan. Odvtedy volia istoty. A potom Gorila prisla velmi vhod tym, ktori nemenia nazory, lebo su to spravni chlapi, ako v inej diskusii napisala Iwka.

margesimpson, Št, 10. 03. 2016 - 07:21
Ti mladsi pragmaticky. Su zamestnanci statnej spravy ( policajt,uradnicka atd atd), takze povedia na rovinu,ze budu volit toho,kto ich plati. Ti starsi su "hejslovaci", ti reaguju na cokolvek kde sa spomina narodna hrdost (kral svatopluk a pod.),ako povacsinou uz dochodcovia im kole oci,ked sa ma niekto dobre (fuj kapitalisticki podnikatelia),tesia sa ze ich ako dochodcov stale niekto spomina (vlaky zadarmo atd). A samozrejme preferuju a uprednostnuju strany jedneho " silneho" vodcu (navyk na diktatury). Nepotrebuju rozmyslat,stacia jednoduche vetne skladby a silne sluby.Svojho casu volili Meciara,neskor Slotu,teraz Fica. A najnovsie im ucaroval vodca Kotleba. Aj ked toho teda nevolili. Takze ako jedina praviciarka v takom oblozeni si to "uzivam" :-D.
fantika, Št, 10. 03. 2016 - 09:23

chápem..no to uzivanie nezávidím..Chichocem sa tusím  by som sa snimi do politizovania nepústala..Mrkám

akalenkak67, Št, 10. 03. 2016 - 14:54

Toto ma už dlho trápi.Zdraví invalidi si vedia vybaviť samé výhody.Ludia ťažko chorí,ludia trpiaci leukémiou majú problém dostať vôbec invalidný dôchodok,U nás je to jednoducho na hlavu postavené že ťažko chorý človek je podla tabuliek úplne zdravý.Den čo den čítam osudy a živorenie chorých a plačem že kam sme tým našim systémom dospeli,že človek sa stáva pre štát úplne nepotrebným len čo ochorie na ťažkú nemoc.U nás je potrebný len kým odvádza do štátnej kasy.Ach ochorie,môže rovno zomrieť.Petície nevypočuté a sluby týmto smerom tiež žiadne.Ani od tých čo kandidovali sme sa nedočkali žeby niekto ZTP ludí zahrnul do svojho programu.Načo aj?Načo živiť čo usúdili že štátna príťaž?Normálne mám milion chutí pri nových volbách dať hlas Kotlebovi.A prečo?Nuž lepšie nebude a takto aspon sa budú madzi sebou žrať.Ved stejne žiadna strana nič pre ludí nerobila a zdá sa že ani neplánuje robiť.Každý si zatial kope na vlastnom piesočku a nemám z nich dobrý pocit

margesimpson, Št, 10. 03. 2016 - 15:17

"Ani od tých čo kandidovali sme sa nedočkali žeby niekto ZTP ludí zahrnul do svojho programu."

sorry, ale zjavne si programy necitala. A to je presne ta mentalita, necitam, ale kibicujem. Len cisto pre priklad:

http://www.strana-sas.sk/socialne-veci-a-socialne-vylucene-spolocenstva/49

Ale ano, napr. v programe LSNS sa nenachadzali. 

akalenkak67, Št, 10. 03. 2016 - 23:53

Ale čítala a dosť podrobne.Nicholsonová uberať invalidné dôchodky.SmútokZo zvolených vidím peknú zostavu a som zvedavá čo sa z celého vyvinie.No na mna pôsobia že:jeden zhuleny , druhy šašo pocmáraný , tretí inseminátor detí , štvrtému asi preplo z volieb a piaty je madar,,,,,. .A velkým otáznikom zostáva v tomto spolku ešte vraj fašista.Naozaj super budúca vláda.Koho oslovíme s pokračujúcimi petíciami za práva invalidov netuším.Smútok Strana SAS plánuje znížiť ID ak človek ide pracovať.Je to hnusné.Môj popri ID pracuje len preto že musí,inak nás čaká ulica.Z ID človek nevyžije,lebo je hrozne nízky.Chcú nám strčiť do domácností cudzích ludí aby nás čo sa staráme o svojich ťažko chorých a tak nás odbremenili.Ved mi môžeme ísť predsa pracovať,aby sme mohli tých opatrovatelov platiť.A po práci a po nociach sa budeme starať o svojich blízkych.Ráno pôjdeme s vyplazeným jazykom do práce odbremeniť sa od svojho ZTP.Smútok Program ako znížiť hmotnú núdzu z ktorej ani teraz nedokážu ludia prežiťna jedno teplé jedlo denne?Nebudem dalej rozpisovať tento super program ktorí akože pomôže ZTP ludom.No pomôže jedine do hrobu.Už sa naozaj v tomto skorumpovanom štáte človek základných ludských práv nedovolá inak ako za hranicami tohoto štátu.Tu nieže neplatia medzinárodné podpísané dohody.Tu je aj ústava zdrap papiera ktorú nikto nedodržiava.Takže margesimpson čítala som a velmi podrobne a velmi podrobne sa všetko zahrnalo aj do hrubého porušovania práv ZTP detí a ludí.A Nicholsonová už miesto vysvetlenia blokovala mnoho ludí a odpovedí na listy sme sa nedočkali ani pred volbami.SmútokTaké zahrnutie sme nečakali.Zvyšok kandidujúcich nás odignoroval úplne.A strana smer ak bude zvolená v druhej polovici roku 2017 má pre nás balíček.Ak bude rovnaký ako predchádzajúce,nepomôže nikomu.Ved ani múku ešte nestihli rozdať od roku 2014!!!!!.ZTP ludia chcú pomoc a nie ešte väčšie ožobračovanie najslabších.Kým vyzbierajú na operácie pet vrchnáčiky tak mnoho detí sa pomoci vôbec nedožije.Stále kibicujem a neviem o čom? O práva ZTP bojujem už 7 rokov a neraz som aj pred  kamery vystúpila.

margesimpson, Pi, 11. 03. 2016 - 09:18

Ja som reagovala len na vetu :"Ani od tých čo kandidovali sme sa nedočkali žeby niekto ZTP ludí zahrnul do svojho programu."

A toto tvoje tvrdenie nebola jednoducho pravda :), na co som aj poukazala. ZTP ludia boli a su zahrnuti do programu. Ze nesuhlasis s tym programom je vec uplne ina. Ono vsetko je len uhol pohladu. Pracujem v IT firme, mame tu ZTP a niekolko. Ako IT veru nemaju nizke platy. A k tomu samozrejme poberaju invalidny a vyhody ako prispevok na auto atd :). Takze asi tak. Mne je to jedno, ja som clovek, ktoreho velmi nezaujima  kolko kto ma. Naopak,este im davam svoje kupony na plavanie, masaze atd co nam firma rozdava. Vlastne len na zaklade tejto tvojej odpovede som sa vobec nad tym zamyslela :).

púpavienka, Pi, 11. 03. 2016 - 10:08

Vidíš  a ja som bola od 88 na ID a tiež až teraz som sa nad tým takto zamyslela, ja som nemala šťastie na takéto veľké výhody ani lístky mi nikto nikdy nedal, ale tiež zase som to takto nevnímala ako píše  Akalenka. je dobre sa nad tým pozastaviť a uvedomiť si to. Práva chorého aj iD sú potlačené pod práva ID ktorý ma viditeľný hendikep, to sme videli všetci. Ja som sa 20 rokov nesmela nikde zamestnať lebo mi také dali do posudku - neschopná vykonávať akukoľvek prácu a iní mohli si privyrobiť a ja nič, darmo som chodila a prosila že neviem uživiť deti z tej almužny a tak som štrikovala svetre a iné veci aspoň na prilepšenie. Potom zmenili zákon že to bola diskriminácia. Poznala som jednu paniu na vozičku, dostala príspevok na auto a iné vymoženosti a bola na tom zdravotne oveľa lepšie ako ja, ona sama vždy hovorila že to nie je v poriadku ak nemýám ani také práva ako ona. Takže v tejto oblasti je veľa toho čo by bolo treba zmeniť. Ja som už dôchodca klasický a tak to aj beriem, ale život to bol vždy iba vo veľkej núdzi, žiadne dovolenky ani nič také.

Ariesa, Pi, 11. 03. 2016 - 12:25

akalenka, nechcela by si napisat samostatny prispevok ohladom peticii, skusenosti a toho, co sa vam podarilo/neporadilo doteraz? Mna by to zaujimalo a mozno by si tak vedela mnohym pomoct, minimalne sa dostat do obrazu. Tazko sa vyznat z tychto prispevkov, ked uz sa len argumentuje. Mohlo by to byt fajn. Ci uz sa rozhodnes pre osobnejsi, alebo vseobecny prispevok.

akalenkak67, Pi, 11. 03. 2016 - 23:37

Rada napíšem.Je toho však dosť vela a len čo mi vyjde trochu času,poinformujem

lastovička1, Po, 07. 03. 2016 - 09:36

tak to je dobré,Chichocem sa , presne ako Yety, to je fakt, ja som tiež ešte žiadneho nevidela, ani jedného , ani druhého, ale jednoznačne existujú, teda aspoň ten Ficovolič.

Klaudia17, Ne, 06. 03. 2016 - 10:38

Kamila poopravím ťa,síce moc snehu nieto,ale išlo to ako v lete na saniach,len teraz začnú sľuby a pytačky,ako rátam tak rátam bude to ťažké podľa mňa Fico nezvolí vládu,veru bude veselo?!ja som tiež prekvapkaná z výsledkov,treba ich rešpektovať,vysvedčenie je rozdané,myslím si,že dostali až moc dobré,viď výsledky.

Kamila, Ne, 06. 03. 2016 - 11:02

Dakujem z apripomienku, predtym som tam mala este inu koninu. Hambím sa

dasa_, Ne, 06. 03. 2016 - 10:57

nuž, my sme svoj diel práce urobili, teraz je to už na nich....

blbé, že sa zrejme nedohodnú ľahko. Ale keď sa človek pozerá po európe, asi všade je to nejak tak podobne.

Po pravde si myslím, že ľudia zanechali odkaz "láskavo sa dohodnite" ak nei, nabudúce vám to už spočítame poriadne.

aramana, Ne, 06. 03. 2016 - 11:16

...a ešte čo je viac ako zaujímavé...ako sa dokázali zapredať prieskumné agentúry na tvorenie verejnej mienky, nie na jej popísanie.Všetko je inak ako prieskumy ukazovali.

Kamila, Ne, 06. 03. 2016 - 11:46

Nemyslim si, ze prieskumy boli zapredane. Podla mna sa dost radikalne menila verejna mienka v poslednych tyzdnoch, dnoch...

Ariesa, Ne, 06. 03. 2016 - 15:43

Matovicove dane to podla mna poriadne zamotali, ja som na "nezavislymi" ani neuvazovala, kym sa na nich nevrhol predseda a neurobil zo seba unterwassermana. Neviem ako to slusne napisat aby som nebola vulgarna.

Prieskumy, ktore davali Bugarovi menej ako 7-8% som napriklad pokladala za totalne nevierohodne, pretoze oni boli najstabilnejsou stranou vzdy ... a predsa. 

lastovička1, Po, 07. 03. 2016 - 07:51

v podstate sa toto dalo čakať. Keď si človek všíma nálady ľudí okolo seba. Ľudia nevedeli koho voliť a takto to dopadlo.  Ale žiaľ, len to situáciu skomplikovalo a nevyriešilo. Čo z tohto bude netuším. Ale dobre to nevyzerá.

 

 

púpavienka, Po, 07. 03. 2016 - 10:15

Ja by som to videla inak, ľudia už veľa o tom koho budú či nebudú voliť nehovorili ale išli s tým k urnam že vedeli koho idú voliť. Ja to vidím ako pozitívnu zmenu, krčmové reči a primitívne vtipy by nemali byť v politike.

Niekto raz múdry povedal že aký národ taká vlada alebo akú si vládu národ zaslúži tak takú má. Ja som vždy bola apolitická, zatiaľ nebola strana s ktorou by som bola úplne stotožnená. Vedela som koho nebudem voliť a rozhodovala som sa medzi dvomi stranami. Nemám pocit že by som to mala zverejňovať.

Človek ktorý je plný nenávisti voči nejakej osobe je zaslepený a teda ako byk v arene, nemá svoj vlastný pohľad na toho človeka ale iba zrkadlenie ktoré nenávidí. Preto ak niekto takto s nenávisťou začne tak mu nikto nebude oponovať, ešte tak pri pohariku v krčme.

Ja nemôžem Matoviča a Sulika a vtedy jednoducho vypnem zvuk, ale to ešte neznamená že vnucujem niekomu to moje cítenie. predsa sme každý dospelý kto ide voliť a tak si myslím že antificová kampaň bola pre neho práve tým lepším, ale to ešte niektorí musia pochopiť. Viem že si myslite o mne že som hlúpak a ničomu nerozumiem ale chceli ste názor tak som ho napísala ako ho ja vnímam. Je smutné že na tom primitivnom antificovom humore bežia ľudia o ktorých by som to nikdy nepovedala. Myslím že sa treba naučiť rešpektovať človeka, politik ktorý sa vysmieva druhému politikovi veru nebude iný ani k ľudu, on ešte nedozrel na politika.

Vzájomna úcta a rešpekt, to je potrebné hlavne v politike. Mňa nesklamal jediný politik a toje pán Bugar, len škoda že ho voliť nebudem lebo je na inom spektre záujmu aké mám ja, no za to ho ešte nemusím nenavidieť.

Takže menej nenávisti voči iným, ja neviem ako môže niekto vyhlasiť toľko voličov za dobre že nie patriacich do ústavu len preto že volili koho chceli, ved každý ma právo na svoju vlastnú voľbu. potom je to všetko na zanyslenie nad tými ktorí veria že maju patent na to koho treba voliť.Slnko

Kamila, Po, 07. 03. 2016 - 21:13

Však toto, menej nenávisti. Žasnem nad tým, čo sa začína šíriť internetom. Rovno petícia na odvolanie prezidenta, ze sa odmietol stretnút s Kotlebom. Kotleba si vraj tiež servitku pred usta nedaval na tuto temu. Akosi privela emocii vyplavili volby a ktovie co to este bude...

aramana, Po, 07. 03. 2016 - 21:31

Kotleba si dal servítku pred ústa, vyjadril sa veľmi slušne : "všetky parlamentné politické strany: SMER-SD, SAS, OĽANO-NOVA, SNS, Sme rodina – Boris Kollár, MOST-HÍD, SIEŤ a prezident SR Andrej Kiska sú na jednej strane. Hoci sa navonok tvária, že sú rozdielni a zastupujú rôzne politické prúdy, v skutočnosti  medzi nimi niet žiadneho zásadného rozdielu."

To, že sa prezident odmietol stretnúť s Kotlebom je vlastne napľutie do tváre vyše 200 000 ľuďom, ktorí Kotlebu volili.Veď ale čo sa dá od takého prezidenta aj čakať keď už dávno vyjadril svoj názor na človeka a jeho práva...no samozrejme že to môžeme brať ako že sa pomýlil...alebo to môžeme brať tak, že človek keď sa pomýli, aj pravdu povie? 

https://www.youtube.com/watch?v=RVVPiCgmibM

dulka, Po, 07. 03. 2016 - 21:40
Prezident urobil dobre. Ak niekomu napľul do ksichtu, tak fašistovi a jeho 200000 sympatizantom.
aramana, Po, 07. 03. 2016 - 21:49

Ešte stále vám nie je trápne oháňať sa fašizmom?Ty tu nežiješ, nečítaš?Človek napíše blog o cigáňoch, zablokujú mu na týždeň FB, človek napíše o Kotlebovi že má dve vysoké školy, že je učiteľ, že ľudia v BB ho majú radi za to, že ich pomaličky zbieral z dna, zrušia mu blogúčet.Tebe nie je divné že keď dokážu manipulovať s článkami, nedokázali by Kotlebu zavrieť keby bol fašista?Nemáme náhodou zákon že ak aj sympatizuješ s fašizmom, ideš sedieť?Prečo 200 tisíc ľudí nesedí?Nie je to náhodou tak, že ak by bola strana fašistická, nemohla by ani vzniknúť?

V tomto štáte, kde ti zrušia účet zo všetkého kde napíšeš svoj názor, ktorý je iný ako sa práve hodí, by neboli schopní zavrieť človeka za fašizmus?

...

dulka, Po, 07. 03. 2016 - 22:07
Ak si si nevšimla Ty, tak on sa k fašizmu hlási sám. Alebo o čom je hajlovanie? V Tvojom podaní, keď napíšeš, že je to učiteľ, neviem či to myslíš ako nadávku, alebo uznanie, lebo zatiaľ, čo som čítala Tvoje príspevky v diskusiách ohľadom učiteľov, tak si sa na nich vyjadrovala skôr negatívne. A čo mám na ňom ešte obdivovať? Že si z úradu spravil svoj rodinný podnik a vďaka nemu prichádza mesto o eurofondy?
aramana, Po, 07. 03. 2016 - 22:13

Odpoviem len na tých učiteľov, lebo len to mi stojí za toMrkám Môj  syn mal najlepšiu učiteľku na základnej, o čom som aj tu napísala obdivný a ďakovný článok, ktorý bol zdieľaný stovkami ľudí a desiatky správ mi zaň prišli, kde mi cudzí ľudia ďakovali za to, že je tu rodič, ktorý sa dokáže DOBRÉHO učiteľa zastať a úprimne mu za jeho prácu poďakovať. Takže nie, netrafila si dobre, zase si si vybrala len to, čo tebe vyhovovalo.

dulka, Po, 07. 03. 2016 - 22:21
Aramana, nevybrala som si to, čo vyhovuje mne. To Ty odpovedáš len na to, čo vyhovuje Tebe. Chápem, že na to ostatné odpovedať nebudeš.
Ariesa, Ut, 08. 03. 2016 - 01:18

vazenie je predsa pre tych, co neplatia vyzivne a tych, co sa nechali chytit pri vlamani sa do zahradnej chatky 

verejni cinitelia do vazenia nechodia, take nevies? prvy uvazneny by spustil taku lavinu ... 

alebo je mozne, ze nekradnu a my sme len zaslepeni zavistou ... 

tak isto ako je mozne, ze sa niekto hlasi k Tisovi, neuznava SNP a nie je fasista

aramana, Ut, 08. 03. 2016 - 16:26

Ja teraz nie som si celkom istá ako si to s tým Tisom myslelaÚsmevfakt nie...už hádam nikto nežerie to, čo nám natlačili v dejepise do hláv pred 30timi rokmi.Už hádam vie veľa ľudí že Tiso spravil to najlepšie čo mohol, inak by si nás rozdelili okolité štáty...

Fakt neviem ako si to myslela...

margesimpson, Ut, 08. 03. 2016 - 17:13

Oblubeny argument tisovcov. 

Takze ktore zo statov, ktore sa vzopreli fasistom boli rozdelene? Dansko, Norsko, Belgicko, Holandsko,Luxembursko, cele pobaltie? Alebo Cechy a Polsko, ktore radsej boli protektoratom? K nam sa najblizsie priblizuje Vichysticky rezim po napadnuti francuzska. Za ktory sa francuzi hanbia a tvrdo ho odsudili, kdezto u nas sa ku klerofasistickej prvej slovenskej republike este hlasit mame?. Jedine stastie sme mali, ze bolo SNP. Inak by sme boli sudeni ako porazeny nepriatelsky kolaborantsky stat. Co sme koniec koncov aj boli.

 

aramana, Ut, 08. 03. 2016 - 18:27

Asi ti nerozumiem...to, že Polsko bolo napadnuté prvé, to, že Čechy mali stanné právo, to, že Dánsko a Nórsko boli tiež napadnuté bolo lepšie ako to, že sme si mohli vybrať medzi tým že si nás rozdelia alebo budeme mať vlastný štát - inú voľbu nedali, len tieto dve, tak to bolo fakt lepšie?Veď my sme tu boli sami, kto by nám pomohol?Ešte ani historici sa nezhodli na tom, čo bolo a nebolo dobré ale my ideme si stále tým našim naučeným a skutočná pravda, ako čo vlastne bolo aj s prvým štátom aj s Tisom aj s povstaním, tú sa z knižiek človek ťažko dozvie.Niečo sa stalo a niečo nejak bolo.To, nakoľko to bolo správne alebo nesprávne, netušia naozaj ani historici.Ako je možné že ty/vy, dokážete sa do hrude biť za svoje pravdy...

púpavienka, Ut, 08. 03. 2016 - 18:57

Nuž čo sa týka fašistov, stojí tento výrok Winstona Churchilla aspoň na zamyslenie:

"Fašisti budúcnosti si budú hovoriť  Anti-fašisti."

 

dulka, Ut, 08. 03. 2016 - 19:22

Aramana, čo sa týka Tisa, v niečom s Tebou súhlasím. Svojho času som prečítala celkom dosť kníh ohľadom Tisa od rôznych historikov, ani u nich neexistuje jednoznačný názor. Môj názor je, že bol zatlačený do kúta a musel voliť medzi väčším a menším zlom (zjednodušene povedané). Nechcela by som veru byť v jeho koži. Nepokladám ho ani za fašistu - konal v záujme Slovákov tak, ako sa mu to zdalo v danom čase pre ľud najlepšie, nekonal tak zo sebeckých, zištných dôvodov. Musel robiť rozhodnutia, ktoré ozaj nie sú závideniahodné a myslím, že sa rozhodoval tak, aby čo najmenej ublížil.Vôbec nikomu neublížiť sa v tom čase jednoducho nedalo. 

Kotleba s jeho správaním nemá nič spoločné s Tisom, on je fašista z presvedčenia, dobrovoľne, stotožňuje sa s neonacizmom. On nerieši "Sofiinu voľbu", ale rozširuje myšlienky fašizmu dobrovoľne a preto, lebo si myslí, že je to správne. Je to pre mňa neakceptovateľný človek.

margesimpson, Ut, 08. 03. 2016 - 19:46

Ano, su to staty, ktore si svoje blaho a potravinove kupony necenili nad moralku. Ano, zvolili sme "mensie zlo", ale to je akoze na oslavu? To je preboha nejaka moralna vyhra?Bulharsko, ktore bolo satelitnym statom Nemecka pod hrozbou a napriek namierenym tankom ODMIETLO vydat svojich zidovskych obcanov. Tusim srbski robotnici vlastnymi telami robili hradbu deportacnym vlakom. A Slovensky stat PLATIL nemcom 500 mariek za kazdeho zida - slovenskeho obcana, ktoreho od nas vyvezu! Toto bola ta slavna Tisova republika. Nieze nevyhnutnost, my sme este prihadzovali.  Trapne....

dulka, Ut, 08. 03. 2016 - 19:59

Tiso je podľa mňa ťažká, rozporuplná téma. Ja ho však jednoducho za fašistu nepokladám a myslím, že sa snažil konať tak, aby bolo čo najmenej obetí. Musel mať veľmi ťažké rozhodovanie v tom čase, v tej situácii a s vedomím, že rozhoduje o toľkých ľudských životoch. Nedovolím si ho vôbec súdiť.

Lenka R, St, 09. 03. 2016 - 09:09

Súhlasím s tebou Dulka, je to naozaj téma o ktorej máme buď žiadne alebo veľmi skreslené informácie. Ja som čítala pár knižiek napr. "Bielu knihu" , kde sa toto obdobie popisuje úplne inak ako v učebniciach dejepisu. Samozrejme pripúšťam , že žiadna historická literatúra nie je čistá faktografia, ale je tam i subjektívny pohľad autora. Napriek tomu si myslím, že kus pravdy na tom môže byť a nič nie je len čierne alebo biele . Ani Tiso a Ďurčanský neboli žiadni zločinci ... poznala som pár ľudí , teraz už nežijú, ale rozprávali o tomto období úplne inak ako je oficiálna verzia   a verím , že tí ktorí toto obdobie prežili sú vieryhodnejší zdroj informácií ako skreslené učebnice dejepisu.

Tým nechcem povedať, že ma neprekvapilo , že sa Kotleba dostal do parlamentu. To asi prekvapilo každého. Ale podľa mňa sú to dve rozdielne témy - akú úlohu zohral Tiso, Ďurčanský a ostatní v období Slovenského štátu a súčasnosť a spájanie Kotlebu s týmito osobnosťami.

dulka, St, 09. 03. 2016 - 09:50

Tiež to tak vnímam, Lenka.

"Tým nechcem povedať, že ma neprekvapilo , že sa Kotleba dostal do parlamentu. To asi prekvapilo každého. Ale podľa mňa sú to dve rozdielne témy - akú úlohu zohral Tiso, Ďurčanský a ostatní v období Slovenského štátu a súčasnosť a spájanie Kotlebu s týmito osobnosťami." ÁnoÁnoÁnoÁnoÁno

margesimpson, Ut, 08. 03. 2016 - 09:05

tak, suhlas. S fasistami a teroristami sa nevyjednava. A aby som zacitovala z LSNS kandidatky na poslanca :

Zdvihnite pravicu, hajlujte s nami, 
volajte Sieg Heil večer je váš.
Nech je vám dobre, bude vás baviť
známa to grupa Rock and roll star.

 

A zacitujem aj dalsieho kandidata (chyby nie su moje):

Dnes pred 124 rokmi sa narodil Adolf Hitler.Okrem toho ze zastaval funkciu Risskeho kancelara to bol aj mierotvorca, skveli ekonom, recnik, a clovek so srdcom na spravnom mieste.Kto niekedy cital jeho prejavy, chape ze to bol uzasny clovek. Cest jeho pamiatke!

anjeli, Ut, 08. 03. 2016 - 09:22

ÁnoÁnoÁnotiež mám ten názor ako dulka... možno to od prezidenta nebolo diplomatické, ale podľa mňa správne.

akalenkak67, St, 09. 03. 2016 - 00:43

Prezident porušil predovšetkým ústavu.štátna moc pochádza od občanov .Prezident sa nepostavil chrbtom ku Kotlebovi,ale porušil právo garantované občanom ktorí odovzdali Hlas strane Kotlebu riadne zaregistrovanej štátnou volebnou komisiou pre volby 2016.Hrubo porušil aj čl.14 ústavy.Toto by si prezident nemal dovoliť už len z úcty k voličom.Svojvolne porušil ústavný slub a ústavné práva občanou.Ako hlava štátu u mna úpne klesol.Takto sa správajú deti v škôlke a hlava  štátu by sa takému mala vyhnúť.Tu už máme jasnú diktatúru.Peniaze Grekom,Turkom,tunelovanie,rozkrádanie,kauzy....A vlastným občanom dal najavo že sú pre neho menej ako smrad.Smútok

margesimpson, St, 09. 03. 2016 - 06:28

Obcanov, nie obcanou. Nie, neporusil ziadnu ustavu. Ta sa o stretavani hlavy statu s politickymi stranami nezmienuje ani slovkom, ani ho k takemuto stretnutiu nezavazuje. Zvolenie a pritomnost LSNS v parlamente nespochybnil, ani ziadnym sposobom im vo vykone nezabranil. A to sa nezmienujem o tom, ze prezidentovi, ktoreho volilo ovela viac ludi ako pana Mariana nadavaju do kadekoho a priamo ho osocuju. A to je teda v tomto kontexte ako to vnimas naplutie do tvare prezidentovym volicom Mrkám

dulka, St, 09. 03. 2016 - 07:32

Presne tak, Margesimpson. Kotleba predsedal najprv strane Slovenská pospolitosť, ktorú zrušil Ústavný súd, lebo bola v rozpore s Ústavou SR. Keď sa Kotleba potreboval dostať do politiky musel "trocha zmierniť" svoje vystupovanie, ale ako sám odpovedal na otázku novinárov, či sa zmenil: "Nezmenil som sa, stále som ten istý Kotleba" hovorí za všetko. Nevidím žiadny dôvod na to, aby sa prezident s človekom, ktorý propaguje fašizmus a popiera ľudské práva mal stretávať. Táto strana by mala byť zrušená, ale samozrejme, že teraz si dajú pozor ako budú svoju propagandu šíriť Mlčím.

 

Ariesa, St, 09. 03. 2016 - 12:32

su to silne slova a nie som si ista, ci su na mieste. 

Kiskovi dalo do ruk moc cca 1 307 000 ludi

LSNS volilo cca 209 000 ludi, (Kotlebovi dalo preferencny hlas 156 000 ludi)

"Poverenie na rokovania o vytvorení kabinetu nie je v ústave formálne zakotvené, hlavy štátu na Slovensku však tradične tento krok robia."(HN, schvalne som vyberala z clanku o Gasparovicovi, nie jednostranne obhajovat Kisku...)

Prezident je zodpovedny za to ako nalozi so svojou funkciou. Okrem toho, ze tym vysiela odkazy, samozrejme sa to odrazi na dalsich prezidentskych volbach. Je to jeho riziko. Nepacia sa mi vsetky postoje ake ma sucasny prezident. Beriem, ze to je moj subjektivny nazor a jeho zodpovednost voci funkcii. A je to velka miera uvedomenia si zodpovednosti, naproti tomu, co sme tu mali v predchadzajucom prezidentovi Áno.

dulka, Po, 07. 03. 2016 - 21:54
Margori, zo svojich skúseností mám odpozorované, že o tom koho volia nechcú hovoriť voliči Fica. Prečo sa za to hanbia, keď sú presvedčení o tom, že je to správne netuším. Asi preto, že keď príde konfrontácia nevedia svoj názor obhájiť. Na rozumné argumenty totiž nemajú čo rozumné povedať. Zdravá diskusia o politike nemusí vždy prebiehať len pri poháriku v krčme a skončiť hádkou.
andrea77, Ut, 08. 03. 2016 - 09:08

Ja som bola prekvapená, že sa do parlamentu dostala SNS, dosť bolo v poslednom čase útokov na ňu, ale úúúplnou čerešničkou bola strana Sme rodinaÚsmevdosť vysoké percento...) Prekvapil ma aj Kotleba na to, že nemal veľkú a silnú predvolebnú kampaň, tak...on má dve vysoké školy? Mal to na svojom aute....Čo z toho, keď sa nechcú a nevedia dohodnúť, kto s kým, kedy a ako...Mlčím

púpavienka, Ut, 08. 03. 2016 - 09:43

No Sme rodina prekvapila aj mňa, ale zrejme je dosť čakateliek ktoré veria že darca spermií zablúdi aj k ním.

dulka, Ut, 08. 03. 2016 - 09:58

Margori, skús menej nenávisti a urážok v politike (proste skús začať od seba, veď tak pekne si o tom písala vyššie) Mrkám. Minule tu napríklad písala jedna NM prečo volí Sme rodina. Jej argumentom rozumiem. Ale Tvojim, že ho volia čakateľky na spermie ozaj nie. Tento Tvoj komentár je hodny krčmových debát pri poháriku  - ktoré tak veľmi odcudzuješ.

púpavienka, Ut, 08. 03. 2016 - 10:19

Dakujem za poučenie Dulka, pekný deňSlnko

fantika, Ut, 08. 03. 2016 - 19:39

Margori Borisa som volila aj ja..a urcite nie som cakatelka na spermie..svoje som si uz odrodilaVeľký úsmev..a preco som ho volila? holt zunovali sa mi staré tváre ktoré sú tam 20 rokov a s prepácením h...o pre nás robia..krajina aj ludia sú coraz viac zúfalí..pár ludom na spicke ladovca sa darí dobre a chudoby je coraz viac..pretoze clovek ktorý zije od výplaty k výplate,nevie si nic usetrit,odlozit,peniaze minie len na jedlo a to najdolezitejsie,obydlie,seky tak ten je len novodobím otrokom..Kollár je tam nová tvár,chcela som mu dat sancu..sklamal ma len v jednom,ze chce zostat mimo a nechce sa pripojit k pravici reálne,len ju podporit..aj ked aj jeho argumenty s casti chápem..no myslím ze sme ho volili vela ludí pre to aby robil v parlamente o trocha viac..no uvidíme,ved sa to nejak vyvrbi..

akalenkak67, St, 09. 03. 2016 - 00:46

Nuž Kolár sa už dnes predviedol.Vo viacerých článkoch som zachytila že chce byť premierom.Veľký úsmevVeľký úsmev

dulka, St, 09. 03. 2016 - 07:40

Akalenka, ale to Kollár avizoval už pred voľbami, že chce byť premiérom a pokiaľ sa mu nepodarí získať potrebný počet hlasov bude v opozícii dovtedy, kým ich mať nebude v ďalších voľbách, to nie je žiadna novinka dnešného dňa. Stále mám viac a viac pocit, že každý volič by mal najskôr zložiť nejaké testy, aby bolo zrejmé, že sa aspoň ako - tak orientuje a vie niečo aj o volebnom programe - aspoň tie základné body strán. Lebo voliči, ktorí nemajú ani tie základné vedomosti tu rozhodujú v dôležitých veciach pre všetkých občanov a pristupujú k tomu s takou zodpovednosťou, ako keď idú na kolotoč a potom to tu vyzerá tak, ako vyzerá. 

Inca, St, 09. 03. 2016 - 15:57

Myslim si ze prezident mal pozvat Kotlebu a tie testy volicov to uz je len

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama