reklama

Zamietnutá žiadosť o skrátenie pracovného času

evkabevka , 18. 04. 2012 - 10:05

reklama

ach dievcence, potrebujem pomoc..radu
Nikdy by som nepovedala, ze takto dopadnem a budem v takejto situacii, a hlavne, ze mi ju vytvori niekto, komu som predtym pomahala s podobnym problemom.
Je to takto: malicky rastie a ja by som sa mala znova vratit do prace...do skolky sme prihlaseni, vsetko naplanovane..kedze pracujem asi 20 km od bydliska..maleho dame do skolky pri pracovisku aby som nemusela cakat pokial u nas o 6,20 otvoria skolku a stihla prist aspon na 6,30 do prace. Pracujem v kancelarii...predtym sme namali problem chodit aj na 7..takze preco by teraz nemali suhlasit....ale nesuhlasia...
Ztial sme sa kontaktovali len telefonicky, ale stanovisko je jednoznacne...vraj z z dovodu toho, ze kamion s tovarom do firmy moze prist aj o 6,00 a kto bude za mna kontrolovat, co prislo..kedze aj toto patri k mojej praci....
Zhanam ako diva pani, ktorej rano po cetse do prace asi o 5,30 priveziem syna a ona by mi ho potom zaviedla do skolky...stale nic
babky pracuju...a budu este dlho...co urobim????
A navyse: veduca, ktorej som pocas pracovnej doby strazievala maleho synceka cca do 1 roka, v kancelarii ! lebo nemala opatrovatelku..a na ukor mojej pracovnej doby! to je presne ta osoba..na ktorej to vsetko podla mna zavisi...trpke sklamanie naviac...trpke a necakane..!
Ak nanajdem ziadnu pani a neumoznia mi chodit neskor...musim dat vypoved?..ako postupovat aby som aj ja odisla z tohto vsetkeho bez ujmy? Po pracicke poskulujem...posielam ziadosti..ale doba je zla, nechcem prist o tu ktoru mam a na druhej strane...neviem si predstavit chodit tam..ak ma vedenie nejake bocne plany s mojim teplym miesteckom...a byt akosi navyse...
poradte dievcata, nemali ste aj vy podobny problem?
Budem vdacna ...vasa Evkabevka smutiacaSmútok Smútok Smútok


reklama


reklama

georgina, St, 18. 04. 2012 - 10:29

Evka, v žiadnom prípade nedávaj výpoveď sama. Prečo by si to robila - tú prácu predsa chceš. Navyše by si v takom prípade nemala nárok na odstupné.
Ak sa so zamestnávateľom nijako nedohodnete, nech ti dajú výpoveď oni. A potom som zvedavá, ako to zdôvodnia, lebo vyhodiť zamestnanca v súlade so zákonom nie je až tak jednoduché.

len ja, St, 18. 04. 2012 - 10:44

A začiatok pracovného času určuje zamestnavateľ, alebo je to vec dohody?

georgina, St, 18. 04. 2012 - 10:50

Už to rozpísali podrobne tuto nižšie Dulka a Lenka Úsmev Úsmev Úsmev

sonia, St, 18. 04. 2012 - 16:35

Georgina,naozaj si myslíš že v dnešnej dobe nie je jednoduché vyhodit zamestnanca? U nás vyhodili dvoch,bez mihnutia oka a zo dna na den,pritom nič "zlé" nespravili.Len si dovolili byt PN...

georgina, St, 18. 04. 2012 - 16:42

Sonia, neviem, aký dôvod na výpoveď zamestnávateľ použil, takže ťažko sa môžem relevantne k tomu vyjadriť.
Stáva sa však všeličo, aj to, že zamestnávateľ dôvod neuvedie vôbec, alebo použije taký, ktorý Zákonník práce nepozná. Tým sa výpoveď stáva neplatnou. Mnoho zamestnancov však Zákonník práce nevidelo ani z rýchlika, teda nepoznajú svoje práva, stiahnu uši a idú het.
Čo k tomu dodať? Radšej asi nič.

lydusha (bez overenia), St, 18. 04. 2012 - 16:45

Áno Tiez netreba zabudat na inspektorat prace a take pokuty, pre ktore si vacsina zamestnavatelov poriadne rozmysli, ako sa zamestnanca "zbavi" a velakrat radsej "nezbavi", pretoze inac moze rovno zbalit kram.Mrkám

dulka, St, 18. 04. 2012 - 10:40

Evkabevka, toto upravuje paragraf 164, ods. 2 ZP:

"V zmysle ustanovenia § 164 ods.2 Zákonníka práce, ak požiada tehotná žena a žena alebo muž trvale sa starajúci o dieťa mladšie ako 15 rokov o kratší pracovný čas alebo o inú vhodnú úpravu určeného týždenného pracovného času, zamestnávateľ je povinný jej žiadosti vyhovieť, ak tomu nebránia vážne prevádzkové dôvody. Zamestnávateľ sa môže zbaviť tejto povinnosti v prípadoch, keď to od neho nemožno spravodlivo požadovať, napr. ak by toto riešenie ohrozovalo jeho prevádzkové potreby. "

V prípade sporu príčinnú súvislosť medzi zamestnancom požadovanou úpravou pracovného času a jej potenciálnymi negatívnymi následkami pre zamestnávateľa je povinný preukázať zamestnávateľ (dotknutému zamestnancovi, prípadne orgánom inšpekcie práce).

Tak ako radí Geo, výpoveď nedávaj v žiadnom prípade. Tú žiadosť podaj písomne, nechaj si potvrdiť doručenie a počkaj, čo Ti oznámia písomne.

Lenka R, St, 18. 04. 2012 - 10:47

Geo má pravdu , výpoveď určite nedávaj sama .
V pracovnej zmluve máš ako stanovený pracovný čas ? Ak si mala od 7h tak posunutie na 6h je zmena pracovnej zmluvy a každá zmena musí byť podpísaná oboma účastníkmi pracovnej zmluvy , takže keď nič také nepodpíšeš , tak ti nemôžu svojvoľne stanoviť začiatok pracovnej doby o hodinu skôr. A keď ti dajú oni výpoveď budeš mať aspoň nárok na odstupné. Evi , nenechaj sa zastrašiť , možno to na teba len skúšajú , naozaj nie je jednoduché sa "zbaviť zamestnanca" .
Ak by ťa aj prepustili / s odstupným/ tak na tvoje miesto nemôžu podľa ZP dlhší čas / neviem presne ako dlho/ prijať druhého zamestnanca . Držím palce.

magic, Št, 19. 04. 2012 - 10:04

nemozu tusim 3 mesiace, ale len v pripade prepustenia z nadbytocnosti a zrusenia pracovneho miesta. v inom pripade mozu ineho zamestnat na jej miesto ihned.

evkabevka, St, 18. 04. 2012 - 12:37

postudovala som pracovnu zmluvu...je tam len, ze pracovny cas zamestnanca je 40 hodin tyzdenne....

inak vo firme sa bezne pracuje od 6,00 do 14,30...podla toho co viem, len jedna pani z beznych zamestnancov chodi momentalne na 6,30 a ma skrateny prac. cas..lenze je pomocna krajcirka..alebo take nieco.
napisem si teda ziadost...skoda, ze to nechcu inak prebrat alebo co...nerada by som dosla k nejakemu natahovaniu...ako tam potom budem pracovat, keby sme sa nejako z donutenia dohodli...neviem, ci viete ako to myslim...to by bola potom asi dusna atmosfera..
My sme chodili na 7,00 a zostavali sme o hodinu dlhsie..len potom sme si povedali, ze kvoli trom ludom v kancelarii tam nebudeme "svietit"..tak sme zacali chodit aj my na 6,00

georgina, St, 18. 04. 2012 - 16:44

Evka, fakt je ten, že dusná atmosféra na pracovisku nie je nič moc. Na druhej strane, predpokladám, že prácu a plat potrebuješ, nechceš po nikom nič, na čo by si nemala právo, dôvody máš veľmi dobré, a ak si budeš stáť za svojim slušne a dôrazne, môže sa nadriadená... ísť kĺzať.

evkabevka, St, 18. 04. 2012 - 20:21

uvidim, co poriesim...
a dakujemÚsmev Úsmev Úsmev

Vierik, St, 18. 04. 2012 - 21:13

Veď ak s tebou bol zamestnávateľ predtým spokojný a a pracovné povinnosti si si plnila, to by som v žiadosti tiež uviedla a rovnako by som im uviedla, že to nepotrvá večne. To tie kamióny chodia denne na tutti o 6 ráno?
A plus by som šla za tou vedúcou a pripomenula jej - ale fakt slušne - že teraz potrebuješ pomoc ty. Tak ako ona kedysi od teba. Že či sa neprihovorí....Myslíš, že pri konfrontácii z očí do očí by ti to odmietla?

Držím palce, nech to pre teba dobre dopadne.

evkabevka, Št, 19. 04. 2012 - 08:54

ten kamion pride mozno raz do tyzdna o 6.00 aj to len zo Slovenska..alebo caka uz od minuleho dna, lebo colnica sa otvara asi o 7,00?

jankam, St, 18. 04. 2012 - 21:45

Tak ako ti radia dievčatá tak to nevzdávaj. Daj si tú žiadosť písomne, kde uveď, že na základe zákonníka práce číslo paragrafu a písmena ... žiadaš o úpravu pracovnej doby a to od .. do... kde celková odpracovaná týždenná doba sa nemení.
Viem čím prechádzaš, ja som si v januári išla oči doma vyplakať, lebo tiež na základe ústnej žiadosti ma tak isto poslali .... že nie a nedá sa.
Bola som sa informovať na inšpektoráte práce, kde mi poradili podať tú žiadosť písomne a bolo mi povedané, že ak tomu nebránia prevádzkové problémy tak tú žiadosť schváliť musia.
Ja som bola proti tebe v nevýhode v tom, že moje miesto bolo zrušené a navrhovali mi nastúpiť na iné miesto, ale nesúhlasili s úpravou prac. doby - my sme sa síce dohodli na mojom odchode (ale aj mne to tak vyhovovalo) ale videla som na šéfovi, keď mi oznamoval, že ak budem trvať na skrátenej prac. dobe, (ale mne sa jednalo aj o prácu na 6 hod. namiesto 8) tak bude musieť môj prac. pomer ukončiť - tak mu to nebolo všetko jedno, lebo si bol vedomí, že keby som s tým nesúhlasila, tak bude mať on problémy, alebo bude musieť súhlasiť.
Nedaj sa, kým si nenájdeš novú prácu, tak sa nevzdávaj, daj to písomne a MUSIA TI ODPOVEDAŤ PÍSOMNE, takže pre prípadné riešenie budeš mať rukolapný dôkaz.

Mária5455, St, 18. 04. 2012 - 23:15

suhlasim so vsetkymi,co radite evkebevke,dobre jej radite,lenze asi ste sa nestretli s tym,ze v dnesnej dobe vam zamestnavatel moze dat vypoved ,bez udania dovodu....aspon raz do tyzdna to od niekoho pocujem....je to fakt,nie je to ziadny vymysel.....v nasom okrese prepustili jedneho lekara,len preto,ze vraj padlo pero na jeho meno a na jeho mieste je uz nova Dr...tento lekar ma este 4 roky do dochodku....este nikdy som nepocula.,zeby Dr.prepustili z prace,nikdy....a to bez udania dovodu....tak teraz radte....prave teraz ,v dobe krizy,si zamestnavatelia robia ,co chcu a nikto im v tom nezabrani,oni si tie dovody najdu.....ci nepozerate TV,rozhlas,necitate dennu tlac?kolki ludia placu,co su naulici,alebo nemaju zaplatenu mzdu a zamestnavatel sa len smeje....netvrdim,ze kazdy je taky a nie su to moje skusenosti....

georgina, St, 18. 04. 2012 - 23:31

Výpoveď bez udania dôvodu je neplatná - § 61, odstavec 2 Zákonníka práce.
Bodka.

sonia, Št, 19. 04. 2012 - 17:31

Georgina,ked chce zamestnávatel niekoho vyhodit,tak dovod si nájde,aj ked práve nemusí byt pravdivý-ved kto by sa už len dnes išiel súdit a platit tolké peniaze.Nepoznám taký prípad žeby sa išla žena ktorá mala minimálnu mzdu súdit so zamestnávatelom ked ju vyhodí/aj ked výnimky určite sú/...

gueva, Št, 19. 04. 2012 - 17:39

Áno presne takto to funguje. Chceš - nechceš, vonku stojí x ďalších. S touto vetou operujú takmer všade.

georgina, Št, 19. 04. 2012 - 18:32

Sonia, mne sa skutočne nechce dohadovať. Ak si niekto nechá kydať na hlavu, čo ja s tým mám? Mlčím

georgina, St, 18. 04. 2012 - 23:47

Zvykne sa hovoriť: "Dostal/a som výpoveď, ale je veľký rozdiel medzi ukončením pracovného pomeru výpoveďou a ukončením pracovného pomeru dohodou. Ľudia to však veľmi často nerozlišujú a tak neraz u/robia fatálnu chybu.

Ukončenie pracovného pomeru dohodou je, ako už názov hovorí, na dohode medzi zamestnávateľom a zamestnancom. V takom prípade skutočne nemusí byť uvedený dôvod (ale môže, ak to zamestnanec požaduje, alebo ak k dohode prišlo z organizačných dôvodov). V tomto prípade však zamestnanec s ukončením pracovného pomeru nemusí súhlasiť.

Ukončenie pracovného pomeru výpoveďou je jednostranný akt zo strany zamestnávateľa, teda súhlas zamestnanca nie je potrebný. Ale v tomto prípade musí byť uvedený dôvod, a to nie hocijaký, ale jeden z tých, ktoré sú uvedené v Zákonníku práce.

http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace-od-01-01-2012-a.html

§ 60 Dohoda o skončení pracovného pomeru

(1) Ak sa zamestnávateľ a zamestnanec dohodnú na skončení pracovného pomeru, pracovný pomer sa skončí dohodnutým dňom.

(2) Dohodu o skončení pracovného pomeru zamestnávateľ a zamestnanec uzatvárajú písomne. V dohode musia byť uvedené dôvody skončenia pracovného pomeru, ak to zamestnanec požaduje alebo ak sa pracovný pomer skončil dohodou z dôvodov organizačných zmien.

(3) Jedno vyhotovenie dohody o skončení pracovného pomeru vydá zamestnávateľ zamestnancovi.

*****

§ 61 Výpoveď

(1) Výpoveďou môže skončiť pracovný pomer zamestnávateľ aj zamestnanec. Výpoveď musí byť písomná a doručená, inak je neplatná.

(2) Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov ustanovených v tomto zákone. Dôvod výpovede sa musí vo výpovedi skutkovo vymedziť tak, aby ho nebolo možné zameniť s iným dôvodom, inak je výpoveď neplatná. Dôvod výpovede nemožno dodatočne meniť.

(3) Ak zamestnávateľ dal zamestnancovi výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm. b), nesmie počas dvoch mesiacov znovu utvoriť zrušené pracovné miesto a prijať po skončení pracovného pomeru na toto pracovné miesto iného zamestnanca.

(4) Výpoveď, ktorá bola doručená druhému účastníkovi, možno odvolať len s jeho súhlasom. Odvolanie výpovede, ako aj súhlas s jej odvolaním treba urobiť písomne.

*****

§ 63 Výpoveď daná zamestnávateľom

(1) Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov, ak
a) sa zrušuje alebo premiestňuje zamestnávateľ alebo jeho časť,
b) sa zamestnanec stane nadbytočný vzhľadom na písomné rozhodnutie zamestnávateľa alebo príslušného orgánu o zmene jeho úloh, technického vybavenia alebo o znížení stavu zamestnancov s cieľom zabezpečiť efektívnosť práce alebo o iných organizačných zmenách,
c) zamestnanec vzhľadom na svoj zdravotný stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo stratil spôsobilosť vykonávať doterajšiu prácu, alebo ak ju nesmie vykonávať pre chorobu z povolania alebo pre ohrozenie touto chorobou, alebo ak na pracovisku dosiahol najvyššiu prípustnú expozíciu určenú rozhodnutím príslušného orgánu verejného zdravotníctva,
d) zamestnanec
1. nespĺňa predpoklady ustanovené právnymi predpismi na výkon dohodnutej práce,
2. prestal spĺňať požiadavky podľa § 42 ods. 2,
3. nespĺňa bez zavinenia zamestnávateľa požiadavky na riadny výkon dohodnutej práce určené osobitným predpisom alebo zamestnávateľom vo vnútornom predpise alebo
4. neuspokojivo plní pracovné úlohy a zamestnávateľ ho v posledných dvoch mesiacoch písomne vyzval na odstránenie nedostatkov a zamestnanec ich v primeranom čase neodstránil,
e) sú u zamestnanca dôvody, pre ktoré by s ním zamestnávateľ mohol okamžite skončiť pracovný pomer, alebo pre menej závažné porušenie pracovnej disciplíny; pre menej závažné porušenie pracovnej disciplíny možno dať zamestnancovi výpoveď, ak bol v posledných šiestich mesiacoch v súvislosti s porušením pracovnej disciplíny písomne upozornený na možnosť výpovede.

(2) Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď, ak nejde o výpoveď pre neuspokojivé plnenie pracovných úloh, pre menej závažné porušenie pracovnej disciplíny alebo z dôvodu, pre ktorý možno okamžite skončiť pracovný pomer, iba vtedy, ak
a) zamestnávateľ nemá zamestnanca ďalej zamestnávať, a to ani na kratší pracovný čas v mieste, ktoré bolo dohodnuté ako miesto výkonu práce,
b) zamestnanec nie je ochotný prejsť na inú pre neho vhodnú prácu, ktorú mu zamestnávateľ ponúkol v mieste, ktoré bolo dohodnuté ako miesto výkonu práce alebo sa podrobiť predchádzajúcej príprave na túto inú prácu.

(3) V kolektívnej zmluve možno dohodnúť podmienky realizácie povinnosti zamestnávateľa podľa odseku 2 alebo vylúčenie plnenia tejto povinnosti.

(4) Pre porušenie pracovnej disciplíny alebo z dôvodu, pre ktorý možno okamžite skončiť pracovný pomer, môže dať zamestnávateľ zamestnancovi výpoveď iba v lehote dvoch mesiacov odo dňa, keď sa o dôvode výpovede dozvedel, a pre porušenie pracovnej disciplíny v cudzine aj do dvoch mesiacov po jeho návrate z cudziny, najneskôr vždy do jedného roka odo dňa, keď dôvod výpovede vznikol.

(5) Ak sa v priebehu lehoty dvoch mesiacov uvedenej v odseku 4 konanie zamestnanca, v ktorom možno vidieť porušenie pracovnej disciplíny, stane predmetom konania iného orgánu, možno dať výpoveď ešte do dvoch mesiacov odo dňa, keď sa zamestnávateľ dozvedel o výsledku tohto konania.

(6) Ak zamestnávateľ chce dať zamestnancovi výpoveď pre porušenie pracovnej disciplíny, je povinný oboznámiť zamestnanca s dôvodom výpovede a umožniť mu vyjadriť sa k nemu.

diid, Št, 19. 04. 2012 - 05:29

a nenasiel by sa niekto kto by prisiel do tvojho bytu o 5 rano na 2-3 hod. a odviedol syna do skolky? Inac, to o 5rano by si musela budit syna? moje deti 2.5r. spia do 8;30hod.

dulka, Št, 19. 04. 2012 - 07:55

Diid a prečo by si to mala takto komplikovať, keď má nárok na úrpavu pracovnej doby?

diid, Št, 19. 04. 2012 - 17:32

potrebuje to asi riesit hned a nie cakat ake ma naroky a aj pre dieta by bolo lepsie doma spat do 6-7 a vklude sa obliect a ist do skolky. Aspon ja by som to takto riesila.

evkabevka, Št, 19. 04. 2012 - 08:51

v meste, kde chcem dat maleho do skolky..si hladam pani, ktora by sa mi o neho postarala asi od 5,30..a zaviedla mi ho do skolky..aby som stihla prist na 6,00
ale to nie je az take lahke...mozno by stacilo aj o 5,45..do prace to mam potom asi 10 min
Budit ho budem musiet...zial o tej piatej..no to je mi strasne luto..ale inak to nedokazem zariadit
vtip je v tom, ze mi volali, aby som sa vratila skor, ..tak so narychlo nasla sukromnu skolku, kde by mi ho majitelka zobrala asi o 6,10..aj ked zacinaju az o 6,30 a tato skolka je asi 1 min. autom od firmy..a aj tak mi to nedovolili...
tak preto si myslim, ze cosi planuju....za tych 10 minut hadam ani ten kamion neodplachtuju? ci?
som z toho fakt smutna...a naviac kedze nie sme z mesta, kde ma maly chodit do skolky..budu uprednostnovat deti, s trvalym bydliskom tam...takze to bude este riadna kovbojka

diid, Št, 19. 04. 2012 - 17:40

namas manzela ktory chodi do prace neskor, rodicia, svokrovci? dochodkari vstavaju skoro okolo 5 rano, susedov nejakych nemas? kde byvas v dome alebo bytovke? pre syna by urcite bolo najlepsie doma vklude rano vstat, naranajkovat a potom ist do skolky. Moja sestra ked bola studentka takto sa strala o 2 deti.

Mária5455, Št, 19. 04. 2012 - 21:32

majitelka urcite vie,ze s tym budes mat velke starosti a ze nebudes mat moznost si to zariadit,preto vyvija na teba taky tlak,zrejme ma niekoho na tvoje miesto a nevie jak sa ta ma zbavit....pri dobrej voli sa vsetko da,zvlast ,ak je to zena a ma deti.....prilis rychlo zabudla nato,ako si jej pomahala ty....je to neferove jednanie z jej strany a ked aj napriek tomu nastupis,bude cakat,kedy urobis nejaky preslap,kedy prides neskoro ,len aby ta mohla pokarhat,ci nebodaj vyhodit.....ak aj nastupis,davaj si velky pozor....a co tak manzel?ako pisala diid,ci len sama si na to dieta?

evkabevka, Pi, 20. 04. 2012 - 22:05

prave toho sa bojim...robila som tam a viem, ze ked potrebovali na niekoho nieco nasit...zaplatili radsej mastneho pravnika...aby nieco vymyslel
a kedze sme v kancelarii len tri....neviem si to predstavit ako budeme fungovat
Myslim si, ze keby ma ta veduca velmi potrebovala spat ako tvrdi...nejakych 15-20 minut by sa dalo prezit a vybavit

evkabevka, Pi, 20. 04. 2012 - 22:00

dievcence priatel chodi do prace na 4,30!!!, rodica byvaju v uplne inom meste asi 20 km od nas a pracuju...svokrovci..akoby ani neboli....vztahy nie su zadne..len tak to mozem okomentovat...a svokra sa mi este, ked bol maly babenko vyhrazala, ze ak jej ho nebudem pravidelne davat...tak nech mi ho vodia ti, co sa s nimi viac navstevujem...
znamych..tu skoro nemame..byvame tu asi 1 rok, suseda len jedneho, ale je to stary pan, co ma zdravotne problemy..sme tu taka opustena ulica
a naviac mala dedinka....ale stale nestracam nadej..mozno niekoho zozeniem..

evkabevka, Pi, 20. 04. 2012 - 22:08

ale viete co?...uz dlhsie mame s kamoskami podnikatelske plany..len nie odvahu
a mozno je prave toto vyzva aby sa to zmenilo...ked ine nevychadza....co poviete?

georgina, Pi, 20. 04. 2012 - 22:24

Evka, tú žiadosť si poslala?

evkabevka, Ne, 22. 04. 2012 - 12:35

este som to neposlala..asi tento tyzden to urobim...teda urcite
nech sa stane, co sa ma...a potom uvidim dalejHambím sa

Mária5455, Pi, 20. 04. 2012 - 22:40

evkabevka,najprv urob to,co ti radi georgina,ona je tu z nas asi najmudrejsia,nechcem tym nikoho urazit,lebo viem,ze kazdy je v niecom dobry a ked ti to nevyjde,tak by som pouvazovala aj nad tym podnikatelskym planom,len si to poriadne premysli,mozno je to vyzva....

lydusha (bez overenia), So, 21. 04. 2012 - 09:29

Ludia mavaju sny a zelania. Vyslovuju ich, snivaju nahlas s otvorenymi ocami ake by to bolo keby...zelania sa takto zapisuju "hore" a od toho momentu sa kolieska zivota zacinaju tocit- niekedy rychlejsi, niekedy pomalsie- tak, aby sa aj naplnili...ludia vsak casto zabudaju, co si zelali napr. pred pol rokom, no kolieska sa tocia...a deju sa okolo nich veci ako napriklad aj tebe...zelala si si podnikat, odvaha ti chyba, no ako ma byt splnene tvoje zelanie, ked si este stale zamestnana? Toto je to "zle", co musi prist aby sa mohlo naplnit "dobre" a ktore mozno pochopis zasa az casom, no v tejto chvili to vnimas ako obrovsku krivdu...
Mne sa totiz stalo cosi velmi podobne a napadlo ma to teraz ako spominas ten podnikatelsky plan...v 1997 som si napisala zelanie co by som chcela robit a cely zivot som sa k tomu prepracovavala az som tam, kde som chcela byt...nemal to "osud" so mnou lahke, musel riadne tocit kolieckami, lebo som zatato a tvrdohlavo zubami nechtami ostavala na miestach, kde som uz daaaaaaavno nemala co robit. Nelutujem ani sekundu svojho zivota, vsetko je presne ako ma byt a vzdy aj bolo. Teraz to uz viem Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama