reklama

zamilovaný študent 2

enja , 01. 04. 2011 - 20:18

reklama

To, čo mi napísal je ozaj pravda. Najhoršie na tom je že som sa do neho zamilovala aj ja a nedokážem prestať na neho myslieť. Viem, že to nemôžem, že je to neperspektívne,... 19 ročný rozdiel! Strašné...


reklama


reklama

eva m, Pi, 01. 04. 2011 - 20:20

jasne, 1. april!
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 01. 04. 2011 - 20:33

A dost nepodareny prvy april.

lydusha (bez overenia), So, 02. 04. 2011 - 22:09

A co chces riesit ? Laska je dar, tak to tak ber. Ak si pripravena niest nasledky tak ok. A nasledky mozu byt rozne- vysmech okolia, nevola jeho rodicov, klopkanie na celo nechapavych priatelov ci jedneho ci druheho. Mat vztah s clovekom, ktory moze byt tvojim synom- skus, uvidis, co to da. Ked neskusis, nebudes to vediet. Ak si sa chcela pochvalit, neviem. Ja toto neriesim, moj manzel je odo mna mladsi, sice o tri roky, ale mladsi. No devatnast je devatnast. Musis mat riadne gule aby si to ustala sama pred sebou.
Celkom dobre chapem, ze s takouto vecou sa musis pochvalit, inak to nema nijaku cenu a celkom dobre chapem, ako styridsat rocnej korytnacke lichoti zaujem dvasatrocneho sraca. Konec koncov, zijes si sama svoj zivot, a ako ho zijes je len a len na tebe.

linda999, Ne, 03. 04. 2011 - 11:50

preco si popisala len negativne nasledky, ked si vraj taka otvorena a "neriesiva"? Preco pisatelku nazyvas korytnackou? Sudis podla seba? Mozno ona je sexi pritazliva mladistva styridsiatka - aj take su. A mladsim chalanom sa aj take zeny pacia.
Preco toho mladika nazyvas sracom?
Ja viem, ze si naladova, ale toto bol zvlastny komentar.

linda©

lydusha (bez overenia), Ne, 03. 04. 2011 - 16:01

Presne tak, som styridsatrocna stara korytnacka. Nemam s tym nijaky problem. Zvlastny komentar? Mozno. Pre mna nie. Keby si citala poriadne tak tam najdes aj pozitiva. Kazdy si najde a vidi to co chce, svoje nazory nemienim obhajovat, nie som na sude.

eniXelka, Po, 04. 04. 2011 - 13:30

Co je zle na tom, ze ho nazyva sracom?

Ono to, co napisala lydush ma makcen inde ako si ty myslis Váľam sa od smiechu po podlahe (šrac a sr...Hambím sa rozdiel, rozdiel Veľký úsmev Veľký úsmev )

lydusha (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 17:15

Kazdy vidi to co chce vidiet, ze? Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Niekto sráča a iní vidia šraca. Ja som videla šraca, pekny, mlady dvadsiatnik.

Katka0202, Po, 04. 04. 2011 - 16:50

no neviem - pre mna je lydushin nazor zrozumitelny, nikde vysmech nevidim.
nuz - kazdy podla seba sudi..

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 17:28

áno, ani ja na ňom nevidím nič nezrozumiteľné Úsmev

magic, So, 02. 04. 2011 - 23:06

a teraz co? na skusenu dospelu zenu ta ten chalan dostal celkom rychlo a lahko. ale pripustam, ze to sa stava kadekomu.
skus sa sama seba spytat - preco ta to dostava do kolien? lebo je pekny? mlady? chutne poloskuseny a asi sladko uprimny? alebo preto, ze sa o teba zaujima iny muz (potazmo chlapec)?

kto vie - mozno je toto je ten pravy vztah tvojho zivota, nie momentalne manzelstvo, ktore mas. zistis casom.
skor sa ale priklanam k nazoru, ze je to len momentalny stav, navodeny viac tvojimi nabudenymi predstavami nez realitou. par viet, pohladov, chutna chvila zapyreneho priznania a fantazia pracuje. chemia prostredia, v ktorom sa pohybujete. chvilu to bude gradovat, potom stagnovat a potom to opadne.

zase na druhej strane nebudes prva profka, co mala romanik, resp. vazny vztah so svojim studentom. zalezi len ta tebe, ci si das cas zistit, ci to opadne samo ako okuzlenie okamihu, alebo to s nim zacnes aj nejak otvorenejsie rozvijat.
a myslim, ze toto zazila kazda jedna ucitelka aspon raz v zivote, co ucila. teda z toho tragediu zacni robit az ked zistis, ze to neprechadza a mas potrebu sa za nim tahat ako tien a vsetky ostatne doterajsie priority idu bokom.

helus72, Ne, 03. 04. 2011 - 15:02

"a myslim, ze toto zazila kazda jedna ucitelka aspon raz v zivote, co ucila"
Myslíš, Magic, situáciu, že sa do učiteľky zahľadel žiak, alebo to aj učiteľka opätovala?

magic, Ne, 03. 04. 2011 - 16:52

oboje. jedna, ze jej ziak dal najavo, ze sa zalubil, druha zistila to opacne, ze ona sa zalubila do 16-rocneho chlapca, niektore zazili oboje a niekedy dokonca aj naraz.

helus72, Ne, 03. 04. 2011 - 17:42

a aby sme boli dôsledné, niektoré nezažili ani jednu z týchto situáciíMrkám Úsmev

magic, Po, 04. 04. 2011 - 10:08

hm, na ZS asi nie. ale mala som na mysli SS. len som to definovala moc siroko. uznavam.

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 12:12

Magic, nechcem sa doťahovať o slovíčka, ale ja si myslím, že ani na SŠ sa takýto prípad nemusel stať každej učiteľke. Ani, že sa ona zaľúbila, ani že sa do nej zaľúbili. Skôr by som povedala, že takéto niečo sa stať môže, ale určite nie, že každá učiteľka to zažila Slnko Úsmev

dulka, Ne, 03. 04. 2011 - 01:21

Enja, nie je to len o tom, že Ti to lichotí? Ako sa môže zrelá žena zamilovať do "ušiaka", ktorého v podstate ani nepozná? Lydusha Ti to dobre napísala. Ja by som ešte doplnila - bol by on ochotný stáť pri Tebe, keby sa to "prevalilo"? Lebo možno do Teba zamilovaný je, možno sa so svojimi spolužiakmi na Tebe dobre baví. Ak aj do Teba zamilovaný je, on nemá žiadne záväzky. Myslíš, že je pripravený vo svojom veku prijať Ťa aj s Tvojimi deťmi? Riskuješ svoje zamestnanie, svoju rodinu možno pre pár okamžikov, ktoré nemusia byť také, ako vyzerajú. Rob ako myslíš, je to Tvoj život, ako si ho zariadiš, tak budeš mať.

helus72, Ne, 03. 04. 2011 - 14:14

Predsa len bol dôvod, Enja, prečo si chcela, aby Ti to "feši" prečítalMrkám

dulka, Ne, 03. 04. 2011 - 14:31

helus Áno Áno Áno - a nebolo to tými malými písmenkami Chichocem sa

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 12:43

Vzťah so študentom nie je nič výnimočné by som povedala (hlavne na VŠ). Zaujímavé však je, že málo ľudí vidí veľký problém v tom ak si omnoho starší muž/profesor nájde na VŠ mladú študentku (často je vekový rozdiel medzi 10 - 20 a viac rokmi). Na našej VŠ to bolo také verejné tajomstvo. Vedelo sa kto s kým, a nikto to nijak zvlášť nekomentoval/neriešil. Samozrejme ak by niekto takýto párik priamo konfrontoval so zistenou skutočnosťou iste by všetko popreli. No fakt to nikto z môjho okolia dramaticky neprežíval.
A keďže ja som na podobné pomery zvyknutá - nevidím problém ani v tom, ak si staršia žena (trebárs profesorka na VŠ) "zadováži" takéhoto milenca. Niektoré naše profesorky vyzerali lepšie, ako mladé baby. Ani ja nemám, a asi ani nikdy nebudem mať takú perfektnú postavu. Samozrejme treba si to dobre zvážiť a byť pripravený/á niesť možné následky. A asi by som takýto vzťah nenazvala perspektívnym - svadba, rodina a pod. - ale občas aj také vídať. Samozrejme, že na niečom takom si mnoho jedovatých či závistlivých jazykov rado zgustne.

margesimpson, Po, 04. 04. 2011 - 13:06

hm, ono napriklad ja nevidim problem v tom, ked ma starsia zena mladsieho partnera. Proti gustu....
Pre mna je skor nepochopitelne, ked starsia VYDATA zena s dvoma detmi basni o vlastnom studentovi. Vlastne aj to by som este brala. Ale pokial od rojcenia prejde k realite.... No, tu vyssie baby spominali lasku, prekazky (zo strany jeho rodiny, jej rodiny, okolo zainteresovanych ludi, aj tych nezainteresovanych ako je uz na Slovensku zvykom Úsmev ). S tym vsetkym suhlasim, ale pre mna najzavaznejsim dosledkom tohoto je, ze vsetkym tym bordelom a sokom prevlaci nielen seba, ale aj svoje deti a svojho manzela.
PS: Nie vsetky jazyky budu jedovate a zavistlive. Budu tam aj take, ktore budu jednoducho nesuhlasne. A keby nahodou onym dotycnym dospievajucim mladikom bol moj syn, tak to by som veru asi tazko rozdychavala.

linda999, Po, 04. 04. 2011 - 13:17

Syn? Vies, mladez v mnohych pripadoch funguje tak, ze sulozi v parku na lavicke bez ochrany, pod vplyvom kadecoho. To uz by som bola radsej, keby si moj syn nasiel co aj starsiu , ale podla moznosti s rozumom, ktora pouzije aspon antikoncepciu a neriesi ju potratmi.
Tym samozrejme nechcem povedat, ze kazda starsia je zodpovedna a kazda mlada nezodpovedna, lebo zivot nie je ciernobiely.
Tak ho tu takym nerobme...

linda©

margesimpson, Po, 04. 04. 2011 - 13:28

este ze si povedala v mnohych pripadoch....
A vsak starsiu nech si najde, aj slobodnu matku, rozvedenu, je to jeho zivot. Ale nie nieciu manzelku s dvoma detmi. Navyse jej pracou je mojho syna ucit a nie ho sprosto povedane "pretahovat" v kabinete.

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:12

Láska/vzplanutie na "pracovisku" môže vzniknúť. A na lásku/vzplanutie treba dvoch. Ak má 18 a je plnoletý/á - tak má hlavu na to, aby rozmýšľal/a (a druhá strana taktiež).

Manželka s dvoma deťmi, he. No vždy sme niečo, však. Sme dcéry, ženy, manželky, matky, bývalé manželky, učiteľky, sekretárky, žiačky
a oni môžu byť učiteľmi, riaditeľmi firmy, otcovia od rodiny a iné.
Láska si nevyberá len tie ideálne kombinácie - však ?

Poznám prípad ON - učiteľ na strednej, ONA - jeho žiačka. Počkali až bola plnoletá, vzali sa, majú krásnu 5 ročnú slečnu - a sú šťastná a spokojná rodina. Poznám aj prípad ON - profesor na VŠ, ONA - jeho žiačka, ale vzťah skončil. I keď sa mali radi. Ona proste chcela rodinu, a on už bol rozvedený, ďalší prípad takmer taký istý, len ON mal zas manželku a deti. Manželka o neverách vedela, a predstav si vôbec to neriešila - nijak. Ďalší ON - asistent prof. na VŠ, ona jeho žiačka. A takto by sme pokračovali a pokračovali a pokračovali...

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 13:56

Margesimpson
mne to nepríde nijaké. Vôbec to neriešim. Poviem to hlúpo - je mi absolútne jedno. Ak by niekto žil s takýmto niečím vedľa mňa nemala by som s tým žiadny problém. Deťom sa tiež dá veľa vysvetliť. Myslím, že keby súkromné veci neriešili predovšetkým ľudia, ktorých sa to netýka - aj tá rodina sa cez to môže úplne v pokoji preniesť.
A či si niekto nabije pusu... No a? Aj to patrí k životu. Vôbec si nemyslím, že si z toho deti musia nutne odniesť len traumu.

margesimpson, Po, 04. 04. 2011 - 14:43

A toto povazujem za velke minus v nasej spolocnosti. Ze sa problemy bagatelizuju (vsak co, stane sa), na amoralne veci sa pozera "trendovo" (nevera je uplne normalna, ved predsa laske nerozkazes) a hlavne ludia ziju len pre seba (rodina a deti sa s tym nejak zrovnaju, ide predsa o moje stastie!). A vytraca sa pocit zodpovednosti za vlastne ciny aj empatia.

magic, Po, 04. 04. 2011 - 14:57

marge, toto je bezne kyvadlo spolocnosti. sinusoida. vidis to vsade a uplne vo vsetkom.
stale akoby nieco "vylepsujeme" (aj priroda vseobecne, nielen ludia). v kazdom smere.
teda raz to ide k vychove takmer spartanskej - kazda generacia vychovu sprisnuje dalej, utahuje mantinely - ukaze sa, ze to uz prehaname. kyvadlo dosiahne maximum, potupne zacina obracat. dalsie generacie zacinaju naopak zvolnovat - az to prezenu do dalsieho extremu. dalsie generacie si povedia: toto uz teda tiez eee. a zacnu pritvrdzovat. vzdy sa mihneme okolo prirodzenej rovnovahy a uz zenieme na dalsiu stranu.
vidis to v literature (urcite vas ucitelky upozornovali na protiklady napr. stredovek - humanizmus, romantizmus-realizmus,...), v prirode (napadaju ma dinosaury), v spravani ludi (od uprednostovania druhych pred sebou po uprednostovanie seba pred druhymi), v narokoch na zivobytie (unik od prirody, snaha vsetko definovat, ovladat, prisposobovat sebe - navrat k prirode, prisposobovat sa prostrediu), ...

no a teraz je spolocnost zase v istej faze kyvadla a uvidime, kam to este pojde, nez dosiahneme maximum. a ake to maximum vlastne bude, nez si uvedomime, ze sme uz obratili a ideme spat.

loulou, Po, 04. 04. 2011 - 15:02

magic sinusoidu v živote poznám a chápem. Ale na sinusoidu v generáciách som sa ešte nepozerala. Veľmi zaujímavý pohľad, a má veľa do seba. Ďakujem za námet na skúmanie Úsmev (fakt by som na NM uvítala smajlíka čo dáva klobúk dolu, sem by sa hodil)

margesimpson, Po, 04. 04. 2011 - 15:19

magic, ja chapem co to je. Ja s tym len nesuhlasim Úsmev.

Lenka R, Po, 04. 04. 2011 - 13:47

Predstav si , že by tvoj syn v jeho veku sa zamiloval do svojej učiteľky v tvojom veku. Páčilo by sa ti to ? Som si istá, že určite nie , bola by si v šoku. Ja ako mamina si to nedokážem predstaviť. Ja viem každý má svoj život a má právo si ho žiť ako chce , ale toto je trochu moc. A čo tvoj manžel a tvoje deti? Na nich nemyslíš?

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:03

Lenka R
mala som vzťah s omnoho starším partnerom, ako som ja. Mohol mi byť kľudne otcom. Rodičia o tom vedeli a vôbec nevyšilovali. A aj keby vyšilovali h... by im to bolo platné. Bola som dospelá. Našťastie moji rodičia mali toľko sebareflexie, že sa nikdy nemontovali do našich vzťahov.
Ako by som reagovala ja na ich mieste ?
Neviem. Tiež neviem, ako by som reagovala, keby mi náhodou povedal, že je homosexuál, transvestita, alebo čokoľvek vybočujúce z normy - ale vždy to bude môj syn, a to je asi podstatné. Omnoho podstatnejšie kto by čo na to povedal, nie ?
Aj keby som vyšilovala - náhodou - asi by mi to prd makový pomohlo, však ? Ak by bol dospelý mohla by som si akurát tak pískať.

eva m, Po, 04. 04. 2011 - 14:14

tu vidim trosku rozdiel. Ak hovorime o DOSPELYCH ludoch, pokladam to za nieco ine, ako ked ide o stredoskolaka a jeho ucitelku. Toto povazujem za velmi vaznu vec.
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:28

Evka M
a myslíš si, že 19 ročná vysokoškoláčka chodiaca s profesorom o 20 rokov starším je na tom lepšie ?

eva m, Po, 04. 04. 2011 - 14:35

ano, vidim v tom velky rozdiel, ak chodi 19 rocna vysokoskolacka so styridsiatnikom, ako ked chodi 16-17 rocny stredoskolak so styridsiatnickou.
Eva Slnko

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 14:37

súhlasím s Tebou Evka. Aj ja v tom vidím dosť veľký rozdiel.

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:40

Evka M
o tom bez debaty, ale tu sa riešil 18 ročný chalan a ten je podľa zákona (nevravím, že mentálne) dospelý.

eva m, Po, 04. 04. 2011 - 14:46

ok, tak ma 18. Ale je to stredoskolak a to povazujem za dolezite.
A vidim to podobne ako adus nizsie. Je tu dolezita otazka profesionalnej etiky.
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 15:19

Tak isto súhlasím s Adus Úsmev Mrkám

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 14:14

Ja osobne si myslím, že príliš veľký vekový rozdiel nie je v partnerstve moc dobrý. Možno zo začiatku to nevadí, ale postupom času sa to podľa mňa prejaví. Mne sa javí ako horší prípad, keď je (ako v tomto prípade) žena staršia o 19 rokov. Napr. už len kvôli deťom, ktoré by v budúcnosti chalan chcel mať. Bude po nich túžiť keď bude mať 30 a jeho žena ako 49-ročná mu ich dá už asi ťažko. Keď má muž mladšiu partnerku, tak ak túžia po dieťati, nie je problém ... . A myslím si, že takmer každý raz v živote dospeje k rozhodnutiu, že chce mať dieťa ... . A už ani nemusím dodávať, že v relatívne mladom veku sa môže stať z manžela (manželky) opatrovateľ (ka). Koľkí to potom ustoja?
Áno, viem, dá sa odporovať, že malý vekový rozdiel tiež nedáva záruku na šťastné manželstvo, ale teraz neporovnávam, jednoducho len pozerám svojim pohľadom na manželstvá s generačným rozdielom.

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:26

Dulka
ľudia sú tak rôznorodí. Každému vyhovuje úplne niečo iné. Navyše nároky na partnera sa môžu zmeniť takmer kedykoľvek.
Nikto nevraví, že taký pár musí zostať spolu na veky vekov, nebodaj zakladať rodinu. Ono fakt nie každý chce rodinu a túži po deťoch - sama mám doma partnera, ktorý vlastné deti naozaj vo svojom veku nijak akútne nerieši - poprípade po partnerstve na celý život.

Inak vždy je možné z akéhokoľvek vzťahu, z akýchkoľvek príčin odísť.
Za ďalšie vôbec neriešim, ako si ustojí človek svoj vlastný život. Možno omnoho lepšie než si myslíš ty, alebo ja. A možno omnoho horšie. Do budúcnosti nevidím.

Inak : náš vekový rozdiel je 12 rokov... a ? Dovolím si povedať, že aj keď máme nejaké problémy až tak veľmi nesúvisia s vekom. Pretože rovnaké problémy riešia aj manželstvá s ideálnym vekovým rozdielom.

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 14:35

Polárka, napísala som svoj názor, svoj pohľad na vec. Vyjadrovala som sa aj pri tých deťoch "takmer každý", lebo viem, že nie každý po deťoch túži.
Viem, že v v každom partnerskom vzťahu bez ohľadu na vekový rozdiel sa kadečo môže stať, atď. ..., dalo by sa o tom dlho písať, ale mne sa nechce. Chcela som len napísať jeden z pohľadov - a síce ten môj.

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:38

"Polárka, napísala som svoj názor, svoj pohľad na vec."

- nič iné som od teba ani nečakala, predpokladám, že to tak robíme všetci...

"Viem, že v v každom partnerskom vzťahu bez ohľadu na vekový rozdiel sa kadečo môže stať, atď. ..., dalo by sa o tom dlho písať, ale mne sa nechce. Chcela som len napísať jeden z pohľadov - a síce ten môj."

- áno, tých uhlov by bolo toľko, že by sa nám na to nestačil asi celý týždeň...

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 14:43

Presne, tých uhlov by bolo toľko, že ten týždeň by určite nestačil Úsmev

Lenka R, Po, 04. 04. 2011 - 14:13

Ja by som sa do toho nemiešala. Nikdy sa nemiešam do vzťahov mojich detí. Ale viem, že by mi to vadilo a bola by som šokovaná. Píšeš , že si mala vzťah so starším partnerom. Vydržal ti? Totiž poznala som pár párov s vyšším vekovým rozdielom a ani jedným z nich to nevydržalo. Ale nechcem paušalizovať, určite exeistujú aj výnimky. Ale ak ide o veľký vekový rozdiel , tak vzťah skôr prežije ak je starší muž. Pripúšťam, že pekná dobre vyzerajúca 40 ročná dáma môže očariť mladého 20 ročného muža. A aj im to nejaký čas funguje. Ale dokedy? Keď muž bude mať 40 a bude v najlepších rokoch, ona bude 60 ročná babička... Nie je normálne podľa môjho názoru ak má muž parnerku vo veku svojej mamy. Povedzme románik - ale normálny vzťah?

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 14:35

Lenka R
nevydržal mi vzťah ani s partnerom, ktorý bol rovnako starý ako ja Veľký úsmev. Takže vek je podľa mňa absolútne nesmerodajný údaj. Navyše nerozumiem jednej veci. Fakt si myslíš, že vzťahy musia byť nutne na "dobu určitú" - až kým nás smrť nerozdelí ? Zvlášť u vyzretej štyridsiatničky a mladého zajačika (a opačne)?
Toto by som zaradila do vzťahov na rozveselenie a spestrenie všedných dní (pre obe strany, pochybujem, že by ON pri tom trpel).
A ak sú obe strany dospelé. Nemám dôvod riešiť nič.
Ak by sa to stalo môjmu synovi - vôbec netuším, ako by som sa ne/cítila.

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 14:47

Polárka, áno, máš pravdu, mohol by to byť vzťah pre potešenie. Ale tu je manžel a dve deti. A tam to už moc nie je na mieste - môj názor. Ale v konečnom dôsleku nech si Enja robí čo chce a uzná za vhodné. Je to jej život, ako si ho zariadi, taký ho bude mať.

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 15:12

"Ale v konečnom dôsleku nech si Enja robí čo chce a uzná za vhodné. Je to jej život, ako si ho zariadi, taký ho bude mať."

Áno súhlasím

Lenka R, Po, 04. 04. 2011 - 14:52

Pokiaľ je to na rozveselenie a spestrenie života, je to OK . Ale neriskovala by som manželstvo a vzťah s deťmi. Keď tak by som sa "pobavila" , ale tak aby o tom nikto nevedel a nikomu som tým neublížila. Ale enja píše , že sa zaľúbila ... a nevie čo s tým. Jej asi nejde len o pobavenie , neviem. Hoci myslím si , že ide skôr o očarenie , atraktívne práve preto , že je to "zakázané ovocie" z dôvodov profesionálnych a aj osobných. Ale to môže vedieť len enja sama .

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 15:16

Tvoje argumenty sú naozaj racionálne, a dá sa s nimi v podstate súhlasiť. Väčšina žien by zrejme kvôli pobaveniu neriskovala manželstvo, alebo v tomto prípade etickú a morálnu stránku veci, či odsúdenie so strany kolegov, a verejnosti - to je fakt. Faktom však zostáva, že nie sme všetci rovnakí. Niektorí ľudia sa na to pozerajú inak, alebo majú dokonca "zatemnenie mysle" a nevidia a nepočujú.

magic, Po, 04. 04. 2011 - 15:21

ako tokajuci tetrov.Chichocem sa

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 15:31

asi tak... Mrkám

fantika, Po, 04. 04. 2011 - 14:27

moja sestra má 26 rokov a má vztah so 42 rocnym..co vam poviem..mohla by som o tom pisat romany...ale este sama neviem ako to snimi celé dopadne..Mlčím

adus, Po, 04. 04. 2011 - 14:40

človek veru nikdy nevie, pred čo ho život postaví; poznám aj ja prípad vzťahu stredoškolskej profesorky a jej žiaka, ktorý vyústil do manželstva, v tomto prípade však vzťah začal až pekných pár rokov po tom, čo onen študent opustil brány školy a aj vekový rozdiel nebol taký veľký
je to celé vo veľkej miere o "osobných nastaveniach" v otázke vekového rozdielu medzi partnermi (koľko je veľa, koľko je málo), či je alebo nie je dobré aby bola žena staršia (bárs aj len o týždne či mesiace) a pod. toto máme každý individuálne - ja osobne som si nikdy nevedela dosť dobre predstaviť, že by som mala mladšieho partnera a vekový rozdiel, ktorý bol pre mňa prijateľný bol tak maximálne do +3 roky. tak som aj hľadala a tak som si aj našla. niečo z toho som asi preniesla aj na svoje deti, lebo si pamätám, počas SŠ mi prostredná dcéra hovorila, že nevie pochopiť svoje spolužiačky, ktoré ako keby súťažili, ktorá bude mať najstaršieho priateľa .... Zo života poznám veľa párov vo všetkých možných kombináciách ktorým to vyšlo a vydržalo a asi rovnako veľa aj takých, ktorým to nevyšlo - takže paušalizovať sa asi nedá a to či vzťah je alebo nie je perspektívny závisí aj od mnohých iných vecí...
Druhá stránka toho celého je otázka - nazvime to - profesionálnej etiky. Lebo ja síce plne chápem, že "srdcu nerozkážeš", ale profesionalita v určitých povolaniach by sa asi mala prejavovať aj v tom, že za určitých okolností mu - aj keď nerozkážeš, tak aspoň vysvetlíš, že prečo nie .... Ak je to také silné, tak prečo nepočkať, kým skončí tá etapa vzťahu na "profesionálnej" úrovni (lekár/pacient, učiteľ/žiak a mnohé ďalšie) a ak ten vzťah skutočne je taký silný, tak to prežije a môže sa rozvíjať ďalej bez toho "biľagu" porušenia profesionálnej etiky Či to niekto dokáže alebo nie - to tiež vypovedá o danom jedincovi a jeho "zrelosti", resp. iných charakterových kvalitách

magic, Po, 04. 04. 2011 - 15:19

Áno s tou presionalnou etikou je to pravda. vyzaduje sa aj od manzelskych parov na jednom pracovisku. niekto ju dodrzuje prirodzene, niekto si ju musi viac uvedomovat. ak to vsak nerobi... bez nej si uz dost ludi doplietlo zivot ako velkonocny korbacik.

Polárka (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 15:27

Jasné Adus... To je taký ideál, ako by to mohlo a malo byť. No z mojich skúseností viem jedno, ľudia sú častokrát nedokonalí a nie vždy takto uvedomelo uvažujú. Nevravím, že je to dobré alebo zlé. Je to tak. Naša spoločnosť si jednoducho stanovila isté normy (etické, morálne, právne...) a očakáva, že sa budú dodržiavať. Nie je to však pravidlo.

Heja, Po, 04. 04. 2011 - 20:40

Polárka

Naša spoločnosť si jednoducho stanovila isté normy (etické, morálne, právne...) a očakáva, že sa budú dodržiavať. Nie je to však pravidlo.

Polárka ja žijem a dodržiavam etické aj morálne normy a žije sa mi veľmi dobre .Výborné spávam ,môžem sa pozrieť každému do očí moje dospelé deti si ma vážia a viem že si zobrali tieto normy odo mňa .
Nechcem nikoho súdiť, ale je to nevhodné chovanie nie zo strany toho študenta ale zo strany učiteľky.

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 21:00

Heja, súhlasím s Tebou, aj podľa mňa je to nevhodné zo strany učiteľky. Rada by som vedela na základe čoho sa vlastne zamilovala? Na základe toho, že jej mládenec prejavuje náklonnosť a že jej na písomku napísal, že ju ľúbi? V jej veku ak toto stačí k zamilovanosti a neustálemu mysleniu na dotyčného, tak podľa mňa je to nevyzretá osobnosť, napriek tomu, že má svoj vek a dve deti, čiže by som predpokladala už nejakú vyzretosť. Chápala by som, keby jej to polichotilo (však ktorej žene nepadne dobre, keď sa páči), ale hneď sa takto namotať Prekvapenie

Polárka (bez overenia), Ut, 05. 04. 2011 - 08:39

Heja
rozumiem tvojmu postoju, a naozaj ti nebudem protirečiť. Som toho názoru, že isté pravidlá by sa mali dodržiavať /možno tak nejak samé od seba/.
Zároveň som len chcela podotknúť, že veci sa navzdory rôznym pravidlám, či normám dejú - aj keby sa diať nemali. A jestvuje xy racionánych dôvodov prečo by sa diať nemali.

helus72, Po, 04. 04. 2011 - 16:33

absolútny súhlas, AdusÁno , sú povolania, v ktorých sa vyžaduje určitý etický a profesionálny kódex, povolanie učiteľa je jedno z nich.. a tak, ako aj Evka M, vidím rozdiel medzi vzťahom SŠ učiteľ - žiak, VŠ učiteľ - študent

fantika, Po, 04. 04. 2011 - 15:03

inak do podobného blogu som uz písala ze poznám osobne príbeh mojej byvalej spoluziacky ktorá uci u nas na ZS..a má o vyse 9 rokov mladsieho priatela ktory bol jej ziakom na ZS a uz v skole sa mu pacila a len co skoncil zakladnu tak sa vlastne po pár mesiacoch dali dokopy a klape im to uz dlho,momentalne su vo faze ze pracuju na babatku..takze niekedy to aj vyjde..Úsmev Mrkám len tu boli obaja slobodní...a to je dost rozdiel..

fidorka, Po, 04. 04. 2011 - 18:49

Podľa mňa absolútne nerovný vzťah v tomto prípade.Viem si predstaviť,že on by mal nejakých 40r. a ona 58r.To sú dospelí ľudia,majú niečo odžité a nie takto,18r.chlapec u mňa nie je schopný vzťahu,aký potrebuje žena tvojho veku.To je len na flirt pobavenie,neviem,ako by som mohla ja mať za partnera doma 18r.chlapca,ktorý je mladší ako môj syn,že by zastúpil otca mojim synom.A je tu aj otázka profesionality,ako už píše Adus, s tým súhlasím do bodky.

kp, Po, 04. 04. 2011 - 21:05

nepomozem si, ale mam pocit, ze sa tu iba niekto chce mozno zabavat na ucet ineho... taketo pribehy sa sice stavaju pravidelne, ale nesedi mi obsah s casovym odstupom tych dvoch prispevkov...ak aj protagonisti pribehu naozaj existuju, mam skor pocit, ze nie vsetky udaje su pravdive... akoby si niekto vo svoj prospech chcel prekrutit urcite fakty, lebo ho hryzie svedomie (?)...
KatarinaÚsmev

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 21:10

kp, aj tak to môže byť. Môže to byť naozaj všelijako Mrkám

kp, Po, 04. 04. 2011 - 21:25

neviem, ja som v tomto pripade dala na vnutorny hlas... nech si to citam spredu ci zozadu, nepasuje mi to casovo dokopy - z prekvapenia ci soku, kde prave ziada o radu uz o tyzden dotycna vie, ze jeho laska je prava a za 6 dni sa zalubila necakane i ona??? to nema nic spolocneho s profesionalitou a urcitymi skusenostami, ktore by uz musela nadobudnut v tomto zamestnani a s prihliadnutim na vek (i ked ten nie je vzdy smerodajny Mrkám )... tot moj (mozno mylny) nazor
KatarinaÚsmev

dulka, Po, 04. 04. 2011 - 21:27

kp, máš pravdu. Podľa mňa by učiteľka nepotrebovala radu na to, ako riešiť, že sa do nej študent zamiloval. Zrejme by to riešila - tvárim sa, že o ničom neviem a nie mu to ešte aj dala prečítať. Ja rozmýšľam, či náhodou tá náklonnosť nevyšla od nej a keď si to študent všimol, tak sa začal baviť takýmto spôsobom. No a ona sa chela uistiť, či naozaj je do nej zamilovaný, preto ten prvý blog. Proste tých možností je fakt veľa Slnko

lydusha (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 21:11

A nerieeeeeees, nech je to ako chce, dobra tema totok. Veľký úsmev

kp, Po, 04. 04. 2011 - 21:23

na vytiahnutie istych informacii od NM, ktore by inak nik nezverejnil, nebyt isteho poburenia z danej temy? Pohoda Vyplazený jazyk Veľký úsmev
KatarinaÚsmev

lydusha (bez overenia), Po, 04. 04. 2011 - 21:34

Tak ja neviem, nechcem- nenapisem,ci poburena- ci nepoburena.
Takze na mna toto neplati. Nepisem v chvilkovych slabostiach.

kp, Po, 04. 04. 2011 - 21:42

myslim, ze ani ja nie...ale su i taki, co sa zacnu az prilis angazovat, dokladat to prikladmi z praxe a pri tom im vyleti z ust i viac, nez by s chladnou hlavou zverejnili... (prosim, nech to teraz nik z pritomnych ci zucastnenych nevztahuje na seba Hambím sa ...videla som to vo filmoch Mrkám )
KatarinaÚsmev

helus72, Po, 04. 04. 2011 - 21:31

...a totok určite nie je posledný blogMrkám Veľký úsmev

eva m, Po, 04. 04. 2011 - 21:15

aj mna to napadloMrkám ,ale ako pise lydusha, dobra temaÚsmev
Eva Slnko

magic, Ut, 05. 04. 2011 - 06:09

tiez ma to napadlo, podobne ako pri tom Panelaku (odvodonovat svoje manzelske problemy vplyvom serialu). ale zase su ludia, ktori si toto do zivota naozaj pustia, teda stat sa to moze.

oboje temy su vsak akoby napisane tak, aby robili rozruch. mozno nahodne. mozno umyselne.

a mozno tu zase po rokoch niekto na nas robi tajny psychologicky vyskum.Úsmev

kp, Ut, 05. 04. 2011 - 09:29

Panelak bol iba spinacom, ktory to spustil ...mozno muzovi opisala nejaku scenku z pribehu a pri jej spolocnom rozoberani zistili, ze maju vlastne/ zrazu uplne iny nahlad na zivot a pocas (na zaciatku nevinnej) diskusii sa zrazu vyplavili na povrch veci, ktore v sebe uz roky dusili Úsmev (ale precitala som si iba prispevok, nie dalsi vyvin v komentaroch, kedze Panelak vobec nepoznam)
tento pribeh sa tiez mohol stat, nepopieram, ale moj pocit mi stale vravi, ze ak sa niekto nechce iba zabavat, tak neudal spravny sled udalosti... je to moj subjektivny zaver iba podla toho, ako na mna posobia tie pismenka Úsmev
KatarinaÚsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama