reklama

Zamyslenie alebo najabsurdnejší narodeninový darček II.

monika839 , 03. 05. 2013 - 07:53

reklama

Ak ste sledovali príspevok http://nanicmama.sme.sk/ja-zena/zamyslenie-alebo-najabsurdnejsi-naroden… viete, že som sa vzbúrila proti praktikám VžZP. Už 3 krát mi táto poisťovňa narobila problémy. A preto som sa rozhodla zabojovať. A výsledok? Obidve strany sme podali podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou poisťovňou a dnes mi pani z tejto inštitúcie volala. Celkom milá pani. :) No a bolo mi uznané, že mám pravdu. Mala som právo na kompletné informácie, len bohužiaľ nie je to na papieri. Tak od teraz všetko čo vybavujem na úradoch vybavujem len poštou, aby som mala doklad, alebo s papierom, že toho a toho dňa som bola tam a tam a chcela som toto a toto. Kocúrkovo, viem, ale ináč to nepôjde. Zatiaľ som dosiahla to, že poisťovňa neoprávnene o do mňa vymáha 10 eurový poplatok za vydanie výkazu nedoplatkov, ktorý vznikol ich chybou. Absurdistan.

A tento týždeň ma ešte pobavili s výsledkom šetrenia v tejto inštitúcii samozrejme bezo mňa. Údajne mi boli poskytnuté všetky informácie podľa toho ako som dokladovala a prezentovala skutočnosti. No a dorazili to tým, že bol s pracovníčkou ich pobočky v našom okresnom meste urobený rozhovor a jednoducho nič sedká si ďalej na teplom miestečku a upravuje si svoje gélové nechtíky a klipká umelými mihalničkami na klientom s tým " Tu máte telefónne číslo vybavte si to vo ZV. " Pritom, vo svojom okolí nepoznám človeka, ktorý by niečo tam vybavil, alebo nemal s ňou problém.

No stáva sa zo mňa expert na zákony v oblasti zdravotného poistenia ale aj expert na odvody do Soc.poisť. :D

Úrad údajne urobí šetrenie a prevetrá ich tam, ale aj tak budem musieť zaplatiť 70 eur, ktoré mi vyplývali zo zákona. A pobavila som sa na výroku, že tento štát nechce aby ľudia robili. Len tak som sa posťažovala, že som chcela oficiálne robiť a jednoducho to v tomto štáte nejde. A tá pani z Úradu mi to potvrdila, že áno je to tak.
Tak držte palce a budem informovať ako to pokračuje ďalej. Myslím, že by sme sa mali každý ozvať a nenechať sa šikanovať. :D


reklama


reklama

dulka, Pi, 03. 05. 2013 - 09:46

Čítala som aj Tvoj prvý príspevok. No, nič v zlom, ale keď sa niekto rozhodne podnikať, mal by mať aspoň základné znalosti ohľadne sociálneho a zdravotného poistenia. Jednoducho platí pravidlo, že neznalosť zákona neospravedlňuje. Takže tieto veci si si mala naštudovať pred tým a nie až teraz a nemusela si sa s nikým dohadovať. Kto vie ako by tento Tvoj príbeh znel v podaní pracovníčky "ktorá si sedká na svojom teplom miestečku a upravuje si svoje gélové nechtíky" Mrkám .

monika839, Pi, 03. 05. 2013 - 11:51

Dulka, naozaj som mala a mám základne znalosti ohľadne zákonov. A snažím sa informovať aby som sa vyhla nedoplatkom.Ale fakt nemôžem za to, že nefunguje systém na DÚ a ja neviem doložiť papier poisťovni a aj upovedomím poisťovňu, že je taký a taký problém.... Nič jednoducho aj v tomto prípade som to zaplatila aj s ich poplatkom bez reptania. A teraz som sa trepala 40 km len aby som mala všetko v poriadku a aby som sa ubezpečila, že moje znalosti o súbehu podnikania z RD sú rovnaké aké požaduje poisťovňa. Mne nejde o vyvlečenia sa z platenia, mne ide o prístup ľudí, ktorý majú dávať informácie tak aby ľudí nezavádzali. A stými gélovými nechtíkmi, bohužiaľ mám pravdu, bodaj by som ju nemala. Nechci vedieť čo mi povedali jej kolegyne vo ZV. Zostala som zaskočená, že aj keď vedia o tomto probléme nikto ho nerieši. Joj je to nadlho, nechce sa mi k tomu vracať, len dúfam, že sa niečo porieši, nepáči sa mi, že za všetko musíme platiť mi obyčajný ľudia. V mojom okolí je dosť ľudí, ktorý aj keď majú doklady, že majú všetko uhradené, radšej zaplatia ešte raz len nech majú od štátnych úradov pokoj. To nie je správne. Mrkám

dulka, Pi, 03. 05. 2013 - 12:08

Monika, neviem, možno som zle pochopila Tvoj prvý príspevok, na ktorý som nereagovala, kde píšeš, že Ťa úradníčky nesprávne informovali. Vychádzala som teda z toho. Na stránke poisťovne, či už sociálnej alebo zdravotnej sú všetky veci ohľadne poistenia uvedené a nájdeš tam aj tlačivá. Neviem čo rozprávajú kolegyne o tej pani "s gélovými nechtami" na poisťovni a popravde mi je to jedno, i keď mi príde prinajmenšom zvláštne, že o ju rozoberajú pred klientami. Neviem, či by na mňa takéto pracovníčky pôsobili hodnoverne, ale to len tak na okraj.
"V mojom okolí je dosť ľudí, ktorý aj keď majú doklady, že majú všetko uhradené, radšej zaplatia ešte raz len nech majú od štátnych úradov pokoj. To nie je správne."
Súhlasím, takýto prístup správny nie je, príde mi dosť zvláštny. Doklady si predsa odkladáme aj z toho dôvodu, aby sme sa nimi mohli preukázať v prípade potreby. Ja o takom človeku v mojom okolí neviem, ktorý by zaplatil 2x, len, aby mal pokoj.

monika839, Pi, 03. 05. 2013 - 12:44

Dulka je to v poriadku. Úsmev Ono má každý inú skusenosť a som rada, že niekde sa dá rozumne dohodnúť. No vypadá to tak, že u nás nie. Ja aj chápem, že ja nie som podnikateľ podľa ich tabuliek aj chápem, že aj úradníci sú ľudia a nemajú svoj deň a určite ich vytočí kvantum ľudí. A naozaj, keby z ich strany bolo aspoň to, že zodvihnú telefón a dajú mi dopredu vedieť(pracovníčka si napísala moje kontaktné údaje na doklad , ktorý som doniesla s tým, že keby niečo ozvú sa), že niečo nie je v poriadku ok zasmejem sa zaplatím a doriešim to. Až teraz som sa napríklad dozvedela, že poisťovňa niekedy počiarkujem niekedy neprávom vymáha poplatok 10 eur za vyhotovenie tlačiva. Dobre ja s tým už možno nič nespravím, ale môže to pomôcť niekomu inému. A ja sa zase naučím, že niekde to ide aj inak. Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama