reklama

Kojenie v noci

alex , 04. 03. 2008 - 22:35

reklama

Ahojte maminy prosila by som radu ,mozno ma niekto z vas ma viac skusenosti.Ide o kojenie v noci mala bude mat 5 mesiacov a v noci ,vlastne aj cez den ju kojim kazde 2hodiny myslela som ze ked bude starsia ze sa to predlzi ale nie uz som z toho dost unavena a rozmyslala som ze by som skusila na noc trochu prikrmit napriklad z nejakou redsou kasou nech by spala aspon hodinku dlhsie .Co by ste poradili kojit dalej ,alebo to skusit s tou kasou Smútok dakujem


reklama


reklama

renka, Ut, 04. 03. 2008 - 23:35

Alex, asi Ťa nepoteším, ale aj keď pridáš kašičku, tak to hneď neznamená, že nebude treba kojiť každé 2 hod.Prekvapenie Mrkám ...ja som začala dávať hustejšie kašičky s lyžičkou-najskôr nemliečne Sunarky (mliečne som začala dávať až od 11-12 mesiacov)- asi od 6-tich mesiacov na večeru hlavne kvôli nočnému kojeniu...kašu princiatko spráskalo celú , za tým som ho nakojila a spával tak isto ako predtýmSmútok ...a v podstate tak to funguje dodnes (malý má 19 mesiacov)...v noci sa budí 3-4x...niekedy nakojím, niekedy vypije riedku mliečnu kašu z fľašky (sušené mlieko samotné nechce), niekedy stačí len pohladkať...zatiaľ máme rekord 6 hodín spánku v kuse -jeden krátPlačem ...ale každé dieťatko je iné, vyskúšaj...a po kašičke môžeš kľudne tiež nakojiť...uvidíš, možno je malinká naozaj hladná a pospinká si dlhšie...tak Vám držím palce, viem, čo je to poriadne sa nevyspaťMrkám

alex, St, 05. 03. 2008 - 09:08

Ahoj Renka dakujem za komentar , mala si pravdu ja som to nevydrzala a malej som dala tu kasu do flasky o 21,00 hned som ju aj nakojila pri piti zaspala no a cakam ,kedy sa zobudi.O 22,00 bola hore nakojila som ju a spala dalej.Potom bola hore cca kazde dve hodiny.Mozno to zalezi od toho co ja zjem,abz bolo mliecko sytejsie,mozno chce mat mala len pocit ,ze je s mamou.No nevadi budem bojovat dalej.Tlieskam Tlieskam Tlieskam

nielen žienka domáca, St, 05. 03. 2008 - 09:48

Renka, ja len cumim. Myslela som, ze moj maly trpel nocnym budenim jediny v takom vysokom veku a to zacal pekne spavat, ked mal cca 13-14 mesiacov (max 1-2 budenia v noci, aj to len sem-tam). Ked je chory, preplace celu noc, ale to je ine...

Deti do 3 rokov mozu v noci "plakat" a nemusi to vobec znamenat, ze sa zobudili. Je to ich recovy prejav, i ked cez den starsie deturence mozu pekne rozpravat, v noci mozu zo sna este nezrozumitelne mrnkat a tym, ze ich vezmete na ruky, ich len preberiete. Neviem, ci je to vas pripad, ale nas pripad to bol. Vyriesil sa jednoducho - synko dostal vlastnu izbu a ked zacal v noci plakat, kym som vstala z postele, nabrala rovnovahu, nasla papuce a presunula sa do jeho izbicky, uz spal dalej, resp. som si vsimla, ze mrnka takym sposobom, ako ked dospely clovek mrmoce zo spanku. Potom som nasla o takomto plackani zo spanku viacero clankov...

Ked kojis, zbytocne je davat v takom skorom veku prikrmy, no ked si uz zacala... Husta kasicka moze pomoct, ak je dovod jej budenia hlad. Ale v tom pripade nezabudni dat aj cajik - aby si zahnala pripadny smad, pretoze ked uz davas prikrmy, materske mlieko proti smadu nestaci.

A este k Renke (i ked moze to platit trosinku aj pre Alex): unavite maleho cez den dostatocne? Skusali ste napr. cele popoludnie prebehat v parku, uuuplne ho vystavit, pred spanim sa este poriadne vyblaznit vo vani... aj vtedy sa tak casto budil? Nebude to napr. tym, ze privela spava cez den? Pre mna je obedny spanok u mojho 2-rocneho samozrejmostou, inak by bol zly ako cert, ale poznam deticky, ktore spavaju len v noci uz od 1,5 roka. I ked je diskutabilne, ci je to dobry napad. Pretoze aj v skolke bude musiet na obed spavat - aby potom nemal problemy a nevyrusoval... Alebo skus obmedzit jeho obedny spanok - napr. zobud ho uz po hodinke, aby sa stihol poriadne vycerpat do vecera.

Dufam, ze som mojimi skusenostami a poznatkami trochu pomohla aspon jednej z vas Kvietok

renka, St, 05. 03. 2008 - 10:27

Konvalinka, pri mojich starších deťoch som sa nevyspala dlhšie ako 3-4 hodiny v kuse 5 rokovPrekvapenie , sú narodení po 2 rokoch ...syn spával v spálni do 3 rokov/ale v noci sa premiestňoval ku mne aj do 5/ a dcérka od roku v detskej izbe...našťastie ich som kojila do 7 mesiacov....
...teraz najmenšie princiatko ešte kojím, ale asi od roka už len v noci a pri zaspávaní-nezaspí sám a keď ho uspávam ja, tak inak nezaspíSmútok ...od malinka ako keby nepotreboval spánok...ako bábo spával len po 1/2 hodinkách...keď som ho položila do postieľky, tak bol za 5 min. hore...doma spával v baby vaku...vonku v kočíku...hádam až od 13-14 mes. nabehol na 1 spanie za deň, asi 1-1,5 hod., ax 2 hod....väčšinou spáva medzi 13,00-16,00...ráno vstávame okolo 8,00...večer pred 22,00 proste nie je unavený...celý deň je v pohybe...doobeda chodievame na prechádzku-peši bez kočíka- na 1-1,5 hd....keď sa poobede zobudí a je dobré počasie ideme von...doma sa hrá hry, že je takmer stále v pohybe...o 21,00 tancuje,skáče,naháňa sa,...hoci sa s ním snažíme hrať kludnejšie hryMrkám ...vo vani sa vyšantí-kúpeme okolo 21,30...keď začne byť na ňom vidno, že zostáva unavený...sme naneho štyria a my sme večer unavení a Maťko je v rážiChichocem sa Chichocem sa ...tak dúfam, že ked bude vonku teplejšie, tak budeme tráviť vonku viac času a hádam ho konečne dostatočne unavíme...Kvietok

filipka, St, 05. 03. 2008 - 11:07

Alex, malú som kojila presne ako ty - každé dve hodiny. Aj v noci. Bez muža, so staršou dcérou, o siedmej som odpadával únavou. Prvý rok bol fyzicky úplne o držku! Spávam s malou v posteli a utešujem sa aspoň tým, že nemusím vstať, dám jej cucnúť a spí (na dve hodiny). Teraz má 1,5r., tiež som myslela, že prikrmovaním (po 6.m.)sa to nočné spanie predĺži nejako samo, ale nestalo sa tak. Ja to už ani neriešim, nechce sa mi. Ale myslím si, že to jej nočné vstávanie v mojom i tvojom prípade nie je o hlade. Ale o zvyku. Ďeťúriky si proste zvykli pocucať si prsník.

Ak si myslíš, že by si to fyzicky zvládla skús nočné kojenie postupne obmedzovať. Môžeš niečo z toho čo tu píšem skúsiť hneď. Keď sa ti dieťatko prebere, daj jej cumlík, ak ho vypluje 3x, na štvrtý ho začne dudkať. Alebo ju len tíško čičíkaj, ak spí na chrbátiku otoč ju na bok alebo z jedného otoč na druhý, pohladkaj po chrbátiku, do ručičky jej daj svoj prst, alebo ak s ňou spíš, prehoď tvoju ruku cez ňu aby ťa cítila a vedela, že si pri nej. Tiež dôvod prečo sa budí môže byť úplne opačný - že ťa cíti pri sebe a potrebuje "väčší priestor" - svoju postieľku. Stanov si počet, koľkokrát maximálne jej dáš jesť cez noc (teraz je to 4-5x) a viac ani za svet. Na tomto počte trvaj a viac jej nedávaj. A postupne ho sťahuj. Ak sa zadarí jej dať jesť len 3x za noc, drž sa toho a "vyžaduj" to od nej i naďalej. Len sa ti môže stať, že 4-5 dní sa nevyspíš, ale malá si musí zvyknúť a ty to musíš vydržat, ak chceš spávať v noci už teraz.

Ja malú kojím ešte teraz 4x za noc, ale seknem s tým až celkovo keď ju prestanem kojiť. Takže to máš to isté. Záleží na tvojej motivácii. Ja som fyzicky nevládala. Veľa šťastia.

katika2, St, 05. 03. 2008 - 12:03

Musím povedať, že mám veľmi podobnú skúsenosť ako vy. Moja malá má teraz dva roky, ale čo som si zažila prvý rok... jednoducho každé cca dve hodiny - či bol deň či noc - musela mať prsník v puse. Bola som už taká unavená, nervózna, zničená, 48 kg, že keď mala dcéra rok, rozhodla som sa, že s kojením končím. Mlieka som mala dosť, ale moja psychika z nedostatku spánku bola na pokraji zúfalstva... Aj som mala trochu výčitky, že ešte mám mlieka dosť a odstavujem, ale mala som pocit, že dieťa potrebuje v prvom rade zdravú mamu. Inak, tiež som jej dávala od pol roka príkrmy ale v tom, aby prespala v noci viac mi to nijak nepomohlo. Keď som ju v tom roku odstavila, po týždni, čo som jej začala dávať "umelé mlieko" mi v noci prespala 6 hodín. Teraz má dva roky a spí krásne. Ale neberte to tak, že Vás odhováram od kojenia, lebo teraz s veľkou nostalgiou spomínam, aké to bolo krásne, keď pila moje mliečko... Zlomené srdce Takže ak rada tak taká, vydržte to pre svoje deti najdlhšie ako vládzete - moja malá bola doteraz chorá len raz - mala na svoje dva roky len raz 3 dni soplík!!! Neviem, či to pripisovať materskému mlieku, možno áno.

filipka, St, 05. 03. 2008 - 12:16

Katika, to si si uvedomila celkom správne, "že dieťa potrebuje v prvom rade zdravú mamu". A v tom s tebov absolutne súhlasím.
Myslím, že Klódik to kdesi veľmi pekne napísal, že veľakrát deťom nebudeme môcť dať to najlepšie, budeme zlé, frustrované, nervózne, uvrešťané, ale keď si to situácia vyžaduje a my sme unavené a nevládzeme inak, tak aj byť zlá mama je normálne (ja si to aspoň hovorím). Prestať kojiť po roku, to je náhodou na medajlu. A je to vec každej maminy, kedy prestane kojiť, neznamená, že tá čo kojí 3 roky je lepšia.

zuzu19, St, 05. 03. 2008 - 12:25

Babi vobec vam nezavidim moju pol rocnu dceru nekojim nemala som mlieko a tak som chcela od zaciatku pije susene,Este nemala ani 3 mesiace spi do rana do pol 7 vobec sa neprebudi to skor ja som obcas hore nemozem spat a to jej vecer nedavam ziadnu kasu stale len mlieko.ja by som uz bola na nervy z toho ze nespi a to cez den spi este tri krat.Drzim vam palce aby vase babetka zacali lepsie spinkavatÁno .neviem si to vobec predstavit cez den by som nemohla fungovat.ja som z kazdej malickosti unavena a vsetko ma vycerpaSmútok

alex, St, 05. 03. 2008 - 12:39

Dakujem vsetkym vobec so necakala tolko reakcii v kazdej je stipka pravdy .Fakt je ze kazde dietatko je ine.No ja budem kojit dalej ,pokial mi sili a trpezlivost vydrzia.Zahadou ale je ,ze ake sme z toho vsetkeho unavene a mliecka mame napriek vsetkemu dost.Je to dobre zariadene.Tlieskam

Ariesa, St, 05. 03. 2008 - 13:27

ahoj alex, moj syn sa na rezim den-noc naucil hned po prichode z porodnice - ale okolo 8-9 mesiaca sa to zmenilo, krasny spachtos ma zrazu stale potreboval, mala som pocit, ze som v noci viac hore ako spim. vo veku tvojej slecny spaval len 2x denne 20 minut! a ked sa budil aj v noci mala som fakt dost. a tak sme kazdu volnu chvilu podla moznosti travili vonku, prechadzkami v kociku, nechala som ho v lete valat v trave, v zime trochu po snehu. v jeseni ci na jar som mu do ruk strkala konariky a listy. odkedy zacal behat funguje na neho len jedno - doobedu sa ist vybehat "do mrtva", ledva sa domov vlecieme, ziadne na rukach peso musi(od 1.5 roka takmer ziadny kocik, ani na nakupy ho uz neberiem), len sa napapa, pohra s autickami a ide spat. poobede sa musi tiez poriadne unavit - najlepsie vonku a vyhladnut, napapa sa, okupe sa, zahrame sa a ide spat. budi sa mi uz len aby sa v noci niekedy napil cistej vodicky a hned si zase lahne.

mam len jedneho certika, no nie som si ista ci tvoju dceru prikrmy udrzia dlhsie spat. mozes ju krasne unavit pri dlhsom kupani - malo vody do vane a poloz ju na brusko. nic neboj, raz-dva sa nauci ze musi hlavicku drzat hore aby si nechlipla Slnko, urcite sa jej vo vode bude pacit, trosku pocvici chrbatik a ruciciky, bude sa snazit dosiahnut na hracku a udrzat hlavicku nad vodou, unavi sa. jednoducho spravit vsetko preto, aby postielka nebola muciaren, ale sladky oddych po dlhom - dlhom dni. a hlavne aby vsetky tie cinnosti boli unavne viac pre nu, ako pre teba, lebo budete do postele odpadavat spolu Slnko

henka, St, 05. 03. 2008 - 13:33

skus aj levanduľovú vôňu na vankúšik, od tej sa dobre spinká. alebo na seba si daj keď spíte spoluKvietok

heder (bez overenia), St, 05. 03. 2008 - 14:35

ahojte kočky,pripájam aj svoje skúsenosti,aj keď to už mám za sebou. Syna som kojila 15m., intervaly-keď mal chuť. Spával tak 2-4h. denne. Čo všetko som si vypočula,čo bude,čo sa môže stať, všetko som robila zle. Keď mal 13m. zrazu zo dňa na deň začal spávať 2h. poobede a prespal celú noc, s výnimkou jedného kŕmenia. Dcéra bola pravý opak, ani som nevedala,že ju mám. Jedla a spala. Švagrinin syn nespával 2r., všetci už boli z neho grogy. Prestala ho nútiť spať poobede, viac s ním chodila von, snažila sa ho unaviť a teraz jej chodí spávať sám o 20,00 a vraj sa sám pýta. Dovetok: ani teraz,keď sú už deti väčšie nespím v noci viac ako 4h.,oni sa trochu zahniezdia a už som hore. Aj by som chcela spať a zaspať,ale nejak mi to nejde.

jaanka, St, 05. 03. 2008 - 17:44

Ahojte, aj ja patrim medzi vecne nevyspate maminy. Kym bola mala malinky, tak prespala celu noc, ale tak od styroch mesiacov az doteraz (11 mes) sa v noci budi kazde 2-3 hodiny, niekedy aj castejsie. Aj ja som myslela, ze je to kvoli tomu, ze je hladna, ale mylila som sa. Nemôze byt hladna 2 hod po tom ako spraska plnu misku kasicky. Zrovna vcera som citala, ze ked je dieta velmi unavene, tak nielenze tazko zaspava, ale aj sa potom budi. A vcera nahodou si mala pospala aj pred kupanim, co nezvykne. Tak som si myslela, ze konec, to uz vobec vecer nezaspi. Ale tym, ze nebola taka unavena ako obycajne, pekne zaspala,(trosku neskor ako obycajne) a v noci sa zobudila len 2 krat.
Dnes cez den som skusila znovu je dat spat hned ako si prvykrat pretrela ocka. A cuduj sa svete, zaspala bez mliecka, pekne v postielke do 5 minut a spala 2,5 hodiny. A teraz spinka znovu. Tak dufam, ze som prisla na to, co nasa mala potrebuje - ist spat hned ked je unavena, nie az ked pada od unavy.Tak hadam to bude fungovat aj dalsie dniÚsmev

jaanka, Št, 06. 03. 2008 - 17:59

...takze nefungovalo...Chichocem sa ale aspon uz vieme zaspat bez mliecka a niekedy sa to podari aj cez den.

Jana C, Št, 06. 03. 2008 - 20:15

aj naša malinká sa budí v noci každé dve hodinky,mysleli sme si že sa vyspíme keď jej dáme večer kašičku ale figu borovú.Skúsili sme dojčenské plávanie a nič.Dúfam že ju to skoro prejde,teraz má osem mesiacov,ale kojenia sa nechcem vzdať.Mám taký pocit že už sa s tým pomaly zmierujem že v noci nespým,len my v noci chýba manžel,on spáva v obývačke aby v práci nezaspal.Plačem

siza, Pi, 07. 03. 2008 - 18:29

mam pocit, ako keby si pisala o mne, len my mame cca 8 mesacneho drobca - tiez sa tak budi, tiez sme skusali kasu aj plavanie a dokonca aj polovicka v obyvacke spavaVáľam sa od smiechu po podlahe

pekny den

jaanka, Št, 06. 03. 2008 - 20:42

...to aj nas tatinko sa prestahoval do obyvacky, hned ked sme prisli z porodnice domov, a uz to tak je 11 mesiacov. on chrapka, tak by malu rusilChichocem sa Ale ked bude malinka uz dobre spavat (snad sa dockame skor ci neskor), tak si to vynahradime. Len ja si budem znovu musiet zvykat na chrapanieVeľký úsmev

siza, Pi, 07. 03. 2008 - 18:30

poooooooooooooznaaaaaaaaaaaaaaaaamVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

baraka, So, 08. 03. 2008 - 09:49

hned sa mi lepsie dycha ked to tu citam, uz som si myslela ze som jedina. mali ma 8 mesiacov a budi sa kazde 2 hodiny, po prichode s porodnice spal prvu noc 6 h taky sme boli stastnyTlieskam dokial neprisla 2 noc a vsedky az do teraz Chichocem sa. je nauceny zaspavat pri prsniku tak je to parada celu noc spí somnou na mojej posteli a ja na manzelovej, manzel v obyvacke. cez den spaval na balkone v kociku co bola super 2,5 h, od kedy sa nezmesti do kocika uspavam ho v posteli pri prsniku a spí maximalne 1 hodinu a to ho 0,5 h uspavam.nic neurobim lebo sa budi na kazde buchnutie, je to užasne mam doma vybuch dokial nepride svokra a nezabavi maleho. v poslednom case je na mna vysadeny a chce byt len mne na rukach, ktore mam vytahane ako opica nosit cele dni 9,5 kg nieje sranda a mali k tomu nevie a tym padom ho ani nemozem dat sediet. esteze sa rad vala po posteli, dava sa na styri a uz sa zacina aj dvyhat sboku do sedu, tak dufam ze to uz dlho nepotrva.teraz mi spi do obeda co robi podla nalady a je to viac ako hodina idem ho pozriet je to podozrive Prekvapenie

Lucinkaaa, Po, 28. 04. 2008 - 13:11

Ahojte baby!

Hned mi je lepsie ked som si precitala ze nie som sama v mojom "trapeni". Precitala som si vase pribehy a my sme na tom rovnako... mala je od malilinka taky cuckac - aj prezyvku sme jej vymysleli Mammal (cicavec). Tiez poznam nekonecne kojenie. Teraz ide mat o chvilu 8 mesiacov a stale v noci vstavame, aby si mala pocuckala svojich 20 minut a neverim ze to je od hladu, ale ako ste tu uz napisali, zo zvyku. S muzom sme kazdu noc "na rozvod", lebo mala je navyse este aj taky maly zurivec, cize nocne budenie prebieha totalnym necakanym revom bez varovania a ked ku nej vstanem a uspokojim jej potrebu - ze je jej zima, alebo potrebuje prebalit atd, tak strasne krici a reve, ze jednoducho jej musim dat prsnik. Som z toho tiez paradne unavena a muz je nervozny a ja z neho a z bezutesnej situacie. Som si povedala ze od dnes muz spava v inej izbe... mam pocit ze to musim nejako razne zmenit, lebo to jej nocne revanie a to ze sa kvoli tomu kazdu noc s muzom pohadame to je zly zaklad pre nase babo. Ja neviem cez den jej davame vsetku lasku a sme trpezlivi voci jej naladam, ale v noci to proste nezvladame. Minule sa mi dokonca zdalo ze po jej 4 hodinovom nocnom reve nam susedia uz buchali na radiator Smútok

Som strasne rada, ze existuje takato stranka a ze som sa k nej dostala!

nielen žienka domáca, Po, 28. 04. 2008 - 14:35

Lucka, cim pokojnejsia mamina, tym kludnejsie dietatko a naopak. Jasne, ze to neznamena, ze pokojne matky maju celkom tichucke dietky, ale vidim to na mojom drobcovi - ked ma v noci zobudi a ja som zuriva, pretoze mam dojem, ze som len pred minutou zatvorila oci a nevladzem, vtedy mi utisovanie trva dlhsie. Ked idem na neho s laskou, tichuckym hlasom, snaziac sa vyzarovat pokoj, obvykle sa mi podari uspat ho omnoho rychlejsie.

Prednedavnom tu bola tema - ponechat muza v izbe ci neponechat, ked ide o novorodenca. Pre mna celkom nepochopitelne vyznavali baby teoriu, nech si to uzije aj manzel, ale kedze vacsina muzov (vratane tvojho) musi rano vstavat do roboty, ja by som ho urcite usetrila a ulozila v obyvacke. Tym padom nemusis brat na neho az take ohlady a nebudes hned nervozna, ked sa pri prebalovani malinky rozmrnka.

Z dalsich mojich skusenosti Mrkám viem, ze ak dietko vezmes okamzite, ako trosinku zamrnka, nauci sa, ze takymto sposobom dosiahne, co chce a bude ta tym "vydierat". Ked drobcek zaplace, skus ho nebrat hned na ruky, len sa mu potisku prihovarat, spievaj mu oblubenu pesnicku alebo mu len rozpravaj obycajne veci... Viem, je to tazke, ale vysledky sa zjavia po par dnoch, ako si navykne na novy pristup - nie "ja zaplacem a maminka musi okamzite reagovat", ale "ked sa necitim dobre a plackam si, maminka mi zacne spievat a ja sa citim lepsie a utisim sa...". Viem, viem, ako som brala taketo rady ja. Hovorila som si: to mozno platilo na vase deti, nie na moje. Je mozne, ze na tvojho drobceka platia zase ine finty, ktore casom objavis, ale pri malickom babatku sa daju veci dosiahnut lahsie, nez sa zda (hlavne ako sa zda v tej konkretnej chvili, ked drzis v naruci neutisitelne kriciace babo). Drzim palce.

Este jedna drobnost - na utisenie by som nekojila, ale skor dala dudel; myslim, ze prsnik by mal vnimat ako "prostriedok na napojenie", nie na utisenie. Utisuje sa hladkanim, maminkinym hlasom, pripadne hupanim. Budi sa, pretoze si tak zvykol. Treba ho odvyknut, postupne mu pripravit male zmeny. Viem, mas len jedny nervy a ked sa ti osvedcilo, ze najlepsie sa ukludni prsnikom, pouzivas to, ale mozno troska trpezlivosti by sposobilo, ze by o par dni prespal (a ty s nim) celu noc a navyk na prsnik by ustupil. Kvietok

Lucinkaaa, Po, 28. 04. 2008 - 16:12

ahoj opica...neviem ci reagujes na mna...

nuz, ja nemam doma novorodenca a preskakala som si kadeco, ved ide mat 8 mesiacov! U nas to bohuzial neplati, ze cim pokojnejsia mamina tym pokojnejsie babo. Moje babo je bohuzial z tych nervoznejsich - od narodenia a tak z pokojnej maminy a ocina sa pomaly stali nervozni rodicia. Su aj deti, ktore na kazde vybocenie z normy reaguju nervozne. My sme uz vyskusali hadam vsetko, tak mozem povedat, ze ziadne tisenie, cicikanie, spievanie u nas nepripada na uspanie do uvahy a s tym sa musime naucit zit. u nas je to skor o nasej bezradnosti, vies.

beriem si z tvojho komentara tvoj nazor o oteckoch spiacich v inej izbe, mas pravdu, on bude rano vyspaty a ja v noci nebudem musiet na neho brat take ohlady.

nielen žienka domáca, Po, 28. 04. 2008 - 21:34

Lucinka, bude u vas tak, ako si naucis. Konecne mozem aj ja povedat vetu, ktorou mi tu kazdu chvilu niekto zatvara usta - prejde nejaky cas a ty si spomenies, ze som mala pravdu Mrkám

Zelam vela uspechov.

Lucinkaaa, Ut, 29. 04. 2008 - 12:39

hej, ako si naucim... len to potrva... lebo to nie je take easy.

ale nie kvoli tomu som zavitala na tuto stranku aby som dostavala rady, ktore mam davno odskusane, skor aby som si mohla precitat ze aj ine maminy su na tom podobne.

nielen žienka domáca, Ut, 29. 04. 2008 - 13:27

Prekvapenie To vazne? A ja ze s tym chces nieco robit. Pohoda

Lucinkaaa, Ut, 29. 04. 2008 - 13:53

ano chcem, ale nie to co som skusala storazy a nezabera... takze rady typu, ze na upokojenie je cumel sa hodia skor miminku a nie 8 mesacnemu dietatu ktore do teraz odmieta cumel, prepac... kvoli tomu som sem neprisla,
ale asi si nespravne pochopila moj prispevok... teda dufam, ze to bolo tak a nie, ze si len cakala na prilezitost kedy budes moct niekomu napisat: "Konecne mozem aj ja povedat vetu, ktorou mi tu kazdu chvilu niekto zatvara usta - prejde nejaky cas a ty si spomenies, ze som mala pravdu" Prekvapenie

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama