reklama

25 ročné manželstvo

Soňa11 , 29. 05. 2010 - 20:52

reklama

V septembri máme 25. výročie nášho "vydareného manželstva" a ja sa cítim ako vo väzení, keď niečo poviem - hlavne svoj názor, je zle, keď som ticho, je zle, keď sa smejem, je zle, keď som smutná, je zle. Ale hlavne, že mi môj drahý vešia na nos ako ma ľúbi a ja jeho nie... To, že pri ňom nemôžem snáď ani spokojne dýchať si vôbec neuvedomuje. Jeho neurotické výstupy sú podľa neho úplne normálne, dnes po mne štekal ako zmyslov zbavený. Je mi z neho nanič, musím sa zobrať, ale verte mi, nie je to ľahké. Miešajú sa vo mne pocity zlosti, smútku, beznádeje a iné nepopísateľné...Nádych a ide sa ďalej, veď to hádam nejako dopadne.


reklama


reklama

mima115, So, 29. 05. 2010 - 21:14

Sonicka nech ta aspon potesi ze v tom nie si sama ,ja zijem v takom manželstve uz 28 rokov a tiez dufam ze to nejak dopadne ,s tym rozdielom ze moj muz je egoista ako vysity ,ma rad len sam seba a ani to asi velmi nie,pretoze po dvoch mozgovych porazkach vyfajci denne krabicku cigariet a jeho prechadzka je do krcmi a spat ,takze naozaj len zhlboka dychat a snaz sa co najviac byt von v prirode ,ta dava energiu ,ja nastastie mam zahradu,kde cerpam silu na dalsie prezitie a hlavne tiez zhlboka dycham ,drzim palceky a drz sa a mysli na to ze nie si sama co takto trpisHambím sa

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 14:05

Ďakujem za podporu, dnes som už na tom lepšie, naučila som sa za tie roky rezignovať, stále som na niečo čakala, mala som zafixovanú myšlienku, že rodina má byť komplet, muža som ospravedlňovala, že mal ťažké detstvo a verila, že to bude lepšie, možno aj je, ale ja už som na niektoré jeho prejavy úplne vysadená. Kým deti vyrastali, hovorila som si o rok bude lepšie...A teraz má jedna dcérka 22 a druhá 24. Čakala som kým porobia školy. A stále na niečo čakám... Mám pomaly 50 a neviem si predstaviť začínať od začiatku. Rozvod a spoločné bývanie potom s ním by bol ešte horší. A byt mu nemám za čo kúpiť. Tak si občas zacvičím, vytešujem sa na záhradke a z iných drobností a život plynie. Milujem svoju prácu, učím, zažívam tam pekné chvíle. A za moje dcérky by som život dala, sú mojim slniečkom. Človek asi nemôže mať všetko.Úsmev

georgina, So, 29. 05. 2010 - 21:27

Soňa, Mima - a prečo to znášate? Prečo si myslíte, že to musíte vydržať?

mima115, So, 29. 05. 2010 - 21:42

Georgina ,mozno je to pre teba nepochopitelne ,lenze clovek sa s tym nauci zit,ked nemas kde ist ,takze vlastne zijes v jednom byte s clovekom ,lenze ako spolubyvajuci a da sa aj tak ,deti su voda co ma drzi nad vodou ,takze dovod preco to znasam je jediny ,nemam kde ist

georgina, So, 29. 05. 2010 - 21:49

Mima, áno, je to pre mňa nepochopiteľné. Deti raz dospejú a z domu odídu. A potom čo?

mima115, So, 29. 05. 2010 - 21:59

Georgina ale tie deti sa stale vracaju domov ,nie je to lahke odist a zacat niekde inde uz v tomto veku a hlavne za co ,ked dnes je tazka doba a najst si novy domov uz ani nehovorim

georgina, So, 29. 05. 2010 - 22:05

Mima, napísala som niekde, že to považujem za ľahké?
Ale takto sa ťa spýtam - myslíš, že to bude neskôr ľahšie?

Pozri, som presvedčená, že kde je vôľa, tam je cesta. Niekedy sa dajú veci riešiť len po krôčikoch - ale vždy je to lepšie ako stáť na mieste.

mima115, So, 29. 05. 2010 - 22:01

Georgina si stastny clovek ked nemusis riesit taketo problemi

georgina, So, 29. 05. 2010 - 22:06

Mima, riešim iné.
A možno to je o tom, že svoje problémy riešim, kým sú malé.

mima115, So, 29. 05. 2010 - 22:08

Georgina ved to ze som to neriesila vtedy ked boli male ,teraz je uz pozde a dufam ,ze sposobom akym zijem sa problem vyriesi skor ci neskor

georgina, So, 29. 05. 2010 - 22:10

Nuž, ako myslíš... Je to tvoj život...

mima115, So, 29. 05. 2010 - 22:11

ja viem ,len som reagovala na Sonu

georgina, So, 29. 05. 2010 - 22:18

A ja som reagovala na Soňu a na tvoj komentár.
Vieš, naozaj ma zaujíma odpoveď na otázky v mojom prvom komentári - skutočne takémuto životnému postoju nerozumiem.

mima115, So, 29. 05. 2010 - 22:11

Geprgina diky za pismenka dobru noc

georgina, So, 29. 05. 2010 - 22:19

Dobrú noc aj tebe.

sisulik, So, 29. 05. 2010 - 22:25

clovek najlepsie pochopi veci, ked ich sam zazije...ja som tiez takuto situaciu nezazila na vlastnej kozi, preto to tiez nechapem...ale som si ista, ze obe presne vedia o com hovoria...

georgina, So, 29. 05. 2010 - 22:37

Bože, daj mi pokojnú myseľ, aby som prijal veci, ktoré zmeniť nemôžem. Daj mi silu, aby som zmenil veci, ktoré zmeniť môžem. A daj mi múdrosť, aby som rozlíšil jedno od druhého.
Reinhold Niebuhr

Sisulik, naozaj sa snažím vo svojom živote rozlišovať, aké problémy môžem vyriešiť. A tie riešim. A myslím si, že preto nemám takú životnú skúsenosť ako Soňa a Mima. Ešte nikdy sa mi totiž nestalo, aby sa problém, ktorého riešenie bolo v mojej moci, vyriešil sám od seba. Práve naopak - jeho neriešenie viedlo vždy len k narastaniu a zhoršovaniu daného problému.

magic, Ne, 30. 05. 2010 - 08:48

Mily Boze,
daj mi lasku, aby som svojho muza milovala, aky je.
Daj mi pochopenie, pre tie jeho ciny, ktorym nerozumiem.
Daj mi trpezlivost, aby som zniesla jeho nalady a nerobila pre ne zbytocne hluposti.
Len, prosim, mi nedavaj silu...
Lebo ho zabijem.
Slnko

georgina, Ne, 30. 05. 2010 - 09:03

Magic, dobre rozumiem? Podľa teba Soňa a Mima robia dobre, keď sa snažia iba vydržať?

magic, Ne, 30. 05. 2010 - 09:51

To som si len pri tom tvojom citate spomenula, ze dole na nastenke kuchyni mi visi podobna modlidbicka, len nie mienena tak vazne. ako taka oponencia (vtipna... teda pokus... ehm... asi nemiestny... vzhladom na vaznost danej temy... ach, tie moje volne asociacie.)
Nie, teraz vazne. Ak je clovek zdravy a predsa nevidi moznost ako veci menit (nechce vidiet), nech sa nauci s nimi zit a prestat sa na ne stazovat. Nech ich zacne vidiet ako pozitine (najst v nich to pozitivne). Moze jedno alebo druhe, ale nie oboje dokopy. Kym ma sil reptat, ze takto to nechcel, tak ma sil aj nieco zmenit. Ale castejsie je to o tom, ze ak by nejaku silu mal, tak skor ju pouzije proti tomu, kto ho "nuti" zit svoj zivot, tak ako nechce. Proste zlym smerom.
Takze to je taka modlidbicka na usmernovanie svojho konania. Smerom, ktory sa oplati, nie destruktivne.

Pretoze zivot tychto dvoch zien mi pripomina skor Patejdlovu piesen:
Je tristvrte na jesen,
cas, ked mrznu slzy.
Obcas na zem padnu,
tazke ako oloveny kamen.

Na neznamej adrese,
vzdialeni a cudzi,
zeravime ranu...
So zialom si potykame...
(tu mam zas napisanu na rube tej modlidbicky)

Vsetky sily zamerane zlym smerom. Destruktivnym. voci nim, aj voci ich zivotu. Ked sa naucime vidiet pozivitvno aj v tom male, co mame, postupne zistime, ze vidime moznosti, ktore nas predtym ani nenapadli.

georgina, Ne, 30. 05. 2010 - 10:07

To som si len pri tom tvojom citate spomenula, ze dole na nastenke kuchyni mi visi podobna modlidbicka, len nie mienena tak vazne. ako taka oponencia (vtipna... teda pokus... ehm... asi nemiestny... vzhladom na vaznost danej temy... ach, tie moje volne asociacie.)
Preto som sa pýtala, lebo mi to k tebe akosi vôbec "nesedelo"...

S tým ostatným súhlasím od vrchu po spodok.

Chápem, že je jednoduchšie sťažovať sa ako niečo robiť. Chápem aj to, že riešiť problém v čase, keď už riadne narástol a skomplikoval sa, je veľmi ťažké.

Ale stále to podľa mňa nie je nemožné. A lepšie neskoro ako nikdy.

mikve, Po, 31. 05. 2010 - 13:02

A este mi daj dobre kamosky ktore mi pomozu ho zahrabat keby som ho predsa len zabila Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
to malo ist pod Magic Chichocem sa

fidorka, Po, 31. 05. 2010 - 13:08

Mikve,si mi pripomenula jeden citát,len si už autora nepamätám:
Priateľ je ten,ktorému keď povieš,že si zabil človeka,sa ťa spýta:Kam ho zahrabeme? Mrkám

mikve, Po, 31. 05. 2010 - 14:02

Ano poznam ho ale na autora si ani ja nespomeniem....Áno a som stastna ze par takych priatelov mam...Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce milujem tento svet a tento zivot ....Slnko Slnko Slnko

sonia, So, 29. 05. 2010 - 22:38

Sisulik Áno Áno Áno

akalenkak67, Ne, 30. 05. 2010 - 00:05

Aj ja žijem v dlhoročnom manželstve.A ked je horšie,tak sa s kamoškou držíme toho,že: S čertom zle,bez neho ešte horšie.Slnko Chichocem sa

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 14:13

Dievčatá súhlasím s vami, len ešte som neskúsila, ako je to bez čerta Chichocem sa

laura05, Ne, 30. 05. 2010 - 09:04

No mne je smutno ked citam taketo blogy. Je mi smutno kvoli tym, ktory ziju cely zivot s niekym a len preto, lebo sa boja ci uz financnej situacie ked zostanu sami, ci uz samoty ci inej neistoty, pripadne sa skryvaju za deti. Ja by som asi nechcela rekapitulovat svoje manzelstvo takto pochmurne. Asi je potom skutocne lepsie si priznat, ze si nerozumieme, nechapeme sa, sme spolu nestastni a pokial sa problemy neriesia -bude lepsie ked sa nase cesty rozidu a kazdy si najdeme tu spravnu cestu, ci uz s niekym alebo osamote. Ked uz sa tak nestalo na zaciatku, stale zijes a mas pravo byt stastna, cize cas na zmenu je stale aktualny. Ale mozno je to len take obdobie, kedy to na teba pada a ty vidis len to negativne? Inak si hovorim len jedno..Kazdy je strojcom svojho stastia,ci nestastia a prajem ti, ked uz nemas silu poriesit si problemy, ktore ta trapia s manzelom, aby si v tom manzelstve nasla aj to pekne co vas spaja, pretoze ina moznost ako pokusit sa riesit problemy priamo s nim, ci odist a zacat odznova tam asi velmi nieje. Stagnacia ci odvratenie svojho zraku a vnimania od reality mi pride strasne smutna, zijeme len raz, preco si ten zivot neuzivat ale len prezivat ako mucha v zapalkovej skatulke a trapit sa?Mozno sa mylim, je to len moj nazor. Vela stastia a lasky prajem.Objímam

sonia, Ne, 30. 05. 2010 - 09:35

Vieš Lauri možno tie ženy naozaj nemajú kde ísť Mlčím ,neviem si predstaviť odísť na starobu /kde som prežila celý život/ niekde a začať od znova.Nie je to také jednoduché ako jednoduché je to napísať...Pokial sa to aspom trochu dá /ak tam nie je povedzme fyzické násilie/ tak ženy hladajú útechu aspom v tom čo majú /v deťoch povedzme/ ked už s manželom nevidia perspektívu a zlepšenie...

laura05, Ne, 30. 05. 2010 - 10:10

Ano Soni, urcite to nieje lahke, tak potom ked nechce zmenu- zatat zuby, najst si v tom manzelstve nieco pekne. Ja viem, su ludia, ktori ked su nestastni, riesia veci a su taki co sa topia v sebalutosti a nespravia nic preto, aby bolo lepsie. Tak potom ako som hore napisala nezostava ine ako sa sebaobetovat a ,,uzivat si,, ,, nevydareneho manzelstva" a nelutovat sa, pretoze lutostou si dotycny nepomoze len sa v tom zacne hlbsie topit, pripominat si ake ma nanic zivot a ublizuje len sam sebe.

Aj tak mi pride smutne to, ze ludia spolu zostavaju kvoli detom aj ked, ako si napisala nevidia Smútok s manzelom ci partnerom nadej na zlepsenie. Ale samozrejme je to o ludoch a o ich volbe.Kvietok

jamama (bez overenia), Ne, 30. 05. 2010 - 14:38

kedysi som tu pisala ako som dopadla ja...neuznavam sice dobre s certom horsie bez neho ALE moj pripad:vydavala som sa naozaj s lasky(jeho nazory na deti,rodinu..),postavili si dom ostali doslova bez penazi,teda od vyplaty do vyplaty bez poziciavania.A pomaly sa to menilo(aky otec taky syn)dlhsie navstevy na pivku,potom urazky a nakoniec len par vyhadanych korun aspon na povinnne platby pre deti..ako deti rastli uvedomovali si to co ja som davno vedela ze manzelstvo je to uz len formalne ich popud "mami konecne sa rozved",urobila som to domacnost a deti financujem sama NO sme spolubyvajuci v jednom dome.ja ho nemam z coho vyplatit on nema mna z coho vyplatit,podnajom si dovolit nemozem(z coho??!!)on je terz nezamestnany a ked obcas spomeniem ze aspon cosi na inkaso povie ze rozvod som chcela ja!jediné pozitivum je ze mame cely rok plny mraziak(chova prasa,byka dopestuje zemiaky..).takze som rozvedena ale nie slobodna...no co dosiahnem ked ho dam na sud ze neplati ani vyzivne na posledneho ani nijako neprispieva na domacnost.a ked vam poviem ze oprat mu a nechat ho nech sa naje tak to uz vidim ako mi pisete ze som riadna "Puča".je to asi tym ze som sa snazila a snazim byt slusna aj ked sa mi to nevyplaca.a podotykem ze vztahy s detmi my take ze domov ked maju prist volaju ci bude doma len aby sa nestretli!viete je to aj o tom ze robotu mam doma(usetrim na cestovnom)..no ked si dam na papier plus a minus je to nerozhodne.momentalne musim brat ohlad na peniaze nie na city!Lebo to co by som precestovala,dala na najom,sipo...a nezarabam ako bankar!velmi si uvedumujem ze robim sama sebe zle len doba nepraje takym ako ja!nemam 20rokov,davno nie som atraktivna takze zazobany milenec tiez neprichadzy do uvahy.....

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 14:30

Moje dievčatá pracujú, keď sme doma samé tri, je pokoj. Žiadne mimoriadne búrky, vieme komunikovať, rozumieme si aj bez slov. Keď príde manžel, už sme ako na ihlách. Je veľmi náladový. Z minúty na minútu sa zmení zo smejúceho sa veselého na dozúreného, ktorý nadáva na celý svet, počasie, suseda, prácu... No a samozrejme sa to nezaobíde bez vulgarizmov. Vonku pôsobí ako pohoďák a doma sa ventiluje. "Urobí" náladu a potom sa čuduje, prečo na neho zazeráme, lebo on po 5 minútach zabudne, že ziapal. Prekvapenie

lydusha (bez overenia), Po, 31. 05. 2010 - 14:36

Sona, kde niet divaka, nie je divadlo, ked pride a zacne ziapat- otocka a hybaj prec. Mozes mu oznamit ze prides ked skonci.
A nezazeraj na neho , teba sa jeho stavy netykaju....nie je to o tebe ale o nom....

waikiki, Po, 31. 05. 2010 - 14:42

lydushaÁno Áno Slnko

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 15:17

Aj to som pár krát vyskúšala, ale niekedy mi to nedá a niečo poviem a potom si nadávam, že som mohla radšej držať jazyk za zubami.

lydusha (bez overenia), Ne, 30. 05. 2010 - 15:01

U nasich doma tiez byvali burky, aj riadne uragany ....otec bol taky a makovy, mama taka a makova, vadili sa, pindali jeden na druheho........az kym otec neumrel a mame sa zrazu zrutil svet, plakala a prosila, kricala, chcela ho spat, takeho aky bol, aj ufrflaneho aj nadurdeneho , len aby ZIL...a dodnes si ten svoj svet nevie poskladat....

jamama (bez overenia), Ne, 30. 05. 2010 - 15:49

obcas idem k jednej panej-je UZ vdova 2mesiace,jej manzel bol posledne roky no..opilec,hulvat a grobian1triedy! a ked uz mal neozaj špičku tak nevedel pouzit aniWC-ko urobil to do postele!!!a ked zomrel nedokazala som jej povedat ze"uprimnu sustrast"prve co ma napadlo bolo "jej ako tu mate fajn necitit ani moč"-to som si myslela potišku.pridem do izby a tam troni jeho fotografia a tetuška povie "chyba mi...!"teraz som ostala SAMA.no na to netreba komentar alebo ano??

mamka Danka, Ne, 30. 05. 2010 - 16:10

po 34ročnom manželstve som sama.Nikto ma nebuzeruje,že som niečo neurobila,že svieti svetlo v celom dome,že by stačil jeden vypínač,idem kam chcem ,robím čo chcem,po nikom neupratujem,od nikoho nemusím pýtať peniaze na domácnosť,nikto mi nevyčíta že som veľa minula,nikto mi neprepína kanáli na telke,nikto ma nerozčuluje s tým alebo tým.
Pred rokom som neverila,že dokážem žiť aj sama,že som schopná nespoliehať sa na nikoho.Ano som schopná a možno by sa dalo aj povedať že je mi dobre.Ale nie je to pravda cítim sa tak sama aj keď mám deti a viem že sú mi oporou.Mám sa s kým tešiť pre koho žiť.Ale to prázdne miesto v mojej duši neviem zaplniť.

andrea11, Ne, 30. 05. 2010 - 21:50

Objímam Objímam Objímam

Kvetula, Ne, 30. 05. 2010 - 17:07

Neda mi napisat, co si myslim, ze by Ti mohlo okamzite pomoct. Nie, neriesi to situaciu, ale clovek moze byt v akejkolvek situacii stastny. Ja si myslim, ze co potrebujes, je prestat mysliet. Tvoje vlastne myslienky Ta robia mizerable. Skus aspon na chvilu, "vystupit" zo svojej hlavy a akoby iba pozoruj co sa tam deje... Zastav svoje myslienky, obrat pozornostr na konkretne veci okolo seba, nereaguj na slova, ciny okolia a ludi...Ani pozitivne, ani negativne. Zivotna situacia je jedna vec, ale Tvoj zivot uplne ina. Nestotoznuj ich. Zivotne situacie sa menia, Tvoj zivot si nenechaj ujst, uniest...Mas iba jeden.
Uz som to tu raz pisala:
Dvaja monkovia - dorucovatelia sprav - rychlim krokom prechadzali krajinou. Prisli k rozvodnemu potoku. Pri potoku bolo male dievcatko, ktore chcelo prekrocit potok, ale sa balo, lebo voda bola prudka. Starsi monk ju vzal na ruky a hoci to bola pre nich odbocka, preniesol ju cez potok. Pokracovali rychlim krokom dalej. Po urcitom case sa mladsi monk opytal: "Majster, preco si to dievcatko preniesol cez potok, ved my sme dorucovatelia sprav monkovia..." Starsi sa na neho pozrel a odpovedal otazkou: "Ja som to dievcatko zlozil z pliec uz pred 4 hodinami. Ty ju este stale nesies?"
A este jedna:
Zila jedna zena a cely zivot bola velmi mrzuta, vsetko jej vadilo, na vsetko reagovala vzdy podrazdene. Nikdy nebola stastna, nikto ju nemohol rozveselit, upokojit...Stale chodila v ciernych dlhych satach. Malokto sa jej vobec prihovoril....Az raz, jeden clovek sa pristavil pri nej a opytal sa: A preco si ty stale taka nahnevana, mrzuta, zlostana? Zena bola prekvapena, myslela si, ze predsa kazdy to vie, jej velky problem, kvoli ktoremu nikdy nemoze byt stastna...Zdvihla si okraj sukne a ukazala tomu zvedavcovi svoju hrubu, neforemnu pravu nohu. "Takto som sa narodila a preto nemozem byt nikdy stastna". Muz sa zamyslel a odpovedal : "
Aha, uz chapem, Tvoj problem je, ZE SI MYSLIS, ze tvoje obidve nohy by mali byt rovnake."
A po prvy krat, mrzuta zena sa zasmiala.

lota05, Ne, 30. 05. 2010 - 18:11

Milá Sona, pozdravujem ťa. Tiež mám 25 r. manželstvo, a velmi ťa chápem, ako sa cítiš, niečo podobné mám aj ja doma, denno denné hádky, urážky, aj bitka niekedy. Okrem toho som bez práce, on mi nedáva ani peniaze, pomáha mi mama. Som už s nervami v háji, niekedy iba plačem, alebo pozerám do blba
a rozmýšľam ako sa z toho nezblázniť. U nás je dobre iba vtedy, ked sa nepýtam kde bol, kedy príde, čo robil atdď. Rozvod tiež neprichádza do úvahy lebo máme spoločný dom atd. Je to zložité. Takýchto žien ako sme my je veľa aspon to ma teší že nie som sama. Keď vidím manželom ktorí idú spolu a držia sa za ruku (v našom veku) tak je mi do plaču.
Ale Kvetla poradila celkom dobrý recept ako sa z toho nezblániť.
Nechápem však mužov, prečo ničia svoje ženy....

eva m, Ne, 30. 05. 2010 - 19:26

lota,
urcite nejestvuje riesenie?
Eva Slnko

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 14:45

Ahoj Lota, ja našťastie mám prácu, nie som na ňom v tomto smere závislá, naučila som sa za tie roky, žiť vedľa neho, určite sa nájdu aj tie krajšie chvíle. Ale jeden zlý deň zatieni aspoň 10 lepších. A keď si už myslím, že to nie také zlé, tak to niečim pokašle. Sme dvaja úplne odlišní ľudia. Takže voľné chvíle si vypĺňame každý po svojom a tiež mi je smutno, keď vidím partnerov, ktorí chodia spolu do prírody, na kultúru a tak. U nás sú tieto spoločné aktivity zázrakom.

vrabcek1, Ne, 30. 05. 2010 - 19:44

Je mi do plaču ked čitam vase komentáre, ja som bola vydatá 28 rokov, bohužial minulý rok v marci manžel zomrel. Nehovorím ze boli len pekné chvíle, ale tých krásnych bolo naozaj viac ako tých zlých. Ked to na mna dolahne tak si myslím že tá bolest ma roztrha na tisíc kusov. Už mu nepoviem ako ho mam rada aj ked som mu to prejavovala dost často. Je mi ľúto Vás žienky že síce máte partnera, ale si to neužijete. Nejako čudne to je na tomto svete zariadené.

Heja, Ne, 30. 05. 2010 - 21:02

vrabcek plne ťa chápem .Ja som už napísala viac krát.Manžel mi zomrel pred 26 rokmi.Nezmierila som sa s tým ani po toľkých rokoch .Nie som sama mám deti vnúčence aj včera som prežila krásny deň s najstarším a prostredným synom a vnučkou.Ale keď mi je horšie na duši myslím naňho a keď mi je dobre myslím ešte viac.Veľa ľudí hovorí,že čas všetko zahojí.Nie je to pravda.Bolí to prvý rok a bolí to aj po dvadsiatich rokoch.Prajem ti veľa sily.Objímam Objímam Objímam a veľaSlnko Slnko Slnko

kofilka, Ne, 30. 05. 2010 - 20:15

Ťažká to téma, ťažko radiť. Tiež sme teraz oslávili dvadsiate výročie nášho manželstva. Nemôžem si sťažovať, máme spoločnú kasu, nebije ma , o dom sa sterá, s deťmi pomáha ako vie, je slušný...ale hoci toho chlapa mám, aj ja sa cítim sama, opustená, prázdno v duši. Tiež s tak trochou závisti pozerám na páry v našom veku, ako idú ruka v ruke. Tiež sa cítim ako vo väzení, záujem o mňa neni a ak si začnem program robiť sama, tak mám hneď na tanieri že som neni celé dni doma. A ak doma zostanem, nikto si ma nevšimne (deti sa nerátajú, tie stále niečo potrebujú). Dobre sa hovorí žienkam, kde to doma funguje. Aj ja som mala silné reči, že keby sa to mne stalo, tak by som to riešila inak a radikálne (mám na mysli mojich rodičov a rozvod), a keď mám teraz ja problém, riešenie je zrazu také neriešiteťné, také bezvýchodiskové. Ako tu žienky píšu, aj ja sa snažím myslieť len pozitívne ale ľahko sa pozitívne myslí a oveľa ťažšie sa pozitívne žije. No nevzdávam sa, hľadám cesty a dobrých ľudí, ktorí mi pomôžu nájsť správnu cestu. Soňi, prajem ti a všetkým nám ostatným, nech to nie nejako, ale nech to dobre dopadneÁno .

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 14:53

Ďakujem kofilka, vieš tu človek ani tak nepotrebuje radu, ako to, že v tej blbej chvíli sa má komu zveriť, že niekto žije podobný život. Ja som tu v sobotu bola prvý krát, bolo po "búrke" a nevieš si predstaviť, ako mi dobre padlo, keď som sem tých pár riadkov napísala. A muža išiel šľak trafiť. A keď som si dnes prečítala všetky komentáre s odstupom času a emócií dodalo mi to energiu.Tlieskam

sona7, Ne, 30. 05. 2010 - 21:29

....soni,lota mate to tazke,chapem vas,ja som sa vydala mala som 18 rokov moj manzel 26 chcel si zomna spravit sluzku,po roku som chcela od neho odist byvali sme u jeho rodicov,tak som mohla ist len k nasim ale matka verila ,ze ked budeme sami tak bude dobre ,nasla nam byt a tak sme byvali sami,porodila som druhe dieta a peklo na zemi mi moj manzel robil dalej ,3 roky sme boli spolu,tak uz som trvala na tom,ze sa rozvediem,lebo byt zohnala matka tak on sa vystahoval,
ja si myslim ,ze keby tie zeny mali kam ist tak ,vela ich skonci s manzelstvom,nechcem si spominat na ten tazky zivot,
tu je velmi tazko radit,ked je spolocny byt...

lua, Po, 31. 05. 2010 - 08:15

ja som tiež donedávna nechápala, ale je to pravda, ked nemáš kam ísť, čo zostanú ženy s deťmi na ulici? a ked majú spoločný byt?, nemôžu muža z neho vyhodiť, niekedy sa problémy alebo riešenia na prvýkrát zdajú lahké ale nie vždy je to tak Plačem , odísť od muža a hotovo ale možno tým začnú ešte horšie problémy, kam? a teraz čo bude ďalej? deti treba živiť, šatiť,

lydusha (bez overenia), Po, 31. 05. 2010 - 08:53

Ved to, ze mnohi dopredu riesia katastroficke scenare skor ako naozaj nastanu.
Byt sa da predat, kupit mensie, alebo docasne postaci podnajom. Kto chce robit, najde si aj robotu, nehovori, ze rovno nejaku asistentku generalneho riaditela s platom sto tisic mesacne ale ked ma clovek malo, vystaci si aj s malom. Detom sa da tiez vela veci vysvetlit, aj financna situacia a co si rodina moze a nemoze dovolit.
Rozhodne sa netreba nechat ponizovat, urazat, psychicky ci fyzicky tyrat....zijem len raz a sama si vyberam cestu aj sposob AKO budem zit...a ked budem jedavat suchy chleba a cele mesto na mna bude ukazovat prstom aka som chudera chudobna- nech. Radsej sama ako s clovekom , ktory mi vedome ci nevedome ublizuje....

renka, Po, 31. 05. 2010 - 08:56

Áno najťažšie je rozhodnúť sa, potom to už nejak ide, raz ľahšie, raz ťažšie, ale ide

lydusha (bez overenia), Po, 31. 05. 2010 - 09:04

Ludia sa boja ostat sami...cim starsi clovek, tym viacej sa samoty boji. V tomto je abslutne ukazkova moja ex svokra. Uz som o nej parkrat pisala- jej zomreli dvaja manzelia, obaja spachali samovrazdu. Polka mesta ju vyhlasila za carodejnicu a polka sa jej otocila chrbtom...kazdy zazrak trva tri dni, afera utichla, ona zacala chodit do kostola- vyborny napad, kde by inak stretla tolko kamosiek vo svojom veku? Potom prisiel na rad Skaut a vylety do neznama. Do dnes si uziva zivota, je plna elanu a chuti do zivota....skratka nehodila flintu do zita, nesedela doma na riti a nelutovala sa aka je ukrivdena a co jej to OSUD nadelil. A nemala to veru v zivote lahke, sama s tromi deckami, jedno lepsie ako druhe, kazdy ina, tazka, svojska natura...o mojej lucii povedala: je taka ako jej otec- do patnastich to bude o hubu a od patnast ta nebude potrebovat.
Potesila ma. V zasade aj mala pravdu.Úsmev

georgina, Po, 31. 05. 2010 - 09:00

Lyduška Áno Áno Áno

waikiki, Po, 31. 05. 2010 - 13:31

Ale hlavne, že mi môj drahý vešia na nos ako ma ľúbi a ja jeho nie... To, že pri ňom nemôžem snáď ani spokojne dýchať si vôbec neuvedomuje. Jeho neurotické výstupy sú podľa neho úplne normálne, dnes po mne štekal ako zmyslov zbavený.

Soňa, z tvojich slov cítiť pohŕdanie a to, že svojmu mužovi neveríš, keď ti hovorí, že ťa ľúbi. Zvláštne reaguješ na kladný prejav citov. /Hovoríš mu tiež, že ho ľúbiš? Alebo ho už ani neľúbiš?/ Za tie roky v manželstve si si už asi všimla, že ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva (niečo o tom viem, vydatá som takmer 15 r. + 3 roky intenzívne chodenie). Každý vresk má snáď aj nejakú príčinu - inak by bol asi duševne chorý. Je proste temperamentnejší a ty ako múdra žena sa aspoň pokús jeho výlevy eliminovať, nie prilievať olej do ohňa.
Hľadaj na ňom to dobré, prečo si si ho vzala, načo naňho nadávať, treba aj pochváliť. Manželstvo treba živiť milým slovom a úsmevom, za to po tebe určite štekať nabude.

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 15:05

Waikiki, ja ti už ani neviem, či ho mám rada, alebo je to len zvyk. Jednoducho neviem spojiť tieto dve veci: "ľúbim ťa ty krava". /obrazné stručné vysvetlenie/ Vieš asi takto to u nás vyzerá. Ja si predstavujem, že keď ma niekto ľúbi, tak mi nebude nadávať. Ja si nedovolím ho častovať takými urážkami ako on. A prejav mu potom lásku, poviem si kašlem ťa a už je urazený a nepohŕdala by si vtedy chlapom?Mlčím

waikiki, Po, 31. 05. 2010 - 15:15

Soňa, myslím, že to je jeho povahou. Ja mám tiež dosť temperamentného chlapa, aj on sa rád vyvrieska, ale ako tu kočky pravidelne píšu, kde niet diváka, nie je ani divadlo. Ja som sa tiež kedysi trápila, že po mne bliaka a trebárs po hodine prišiel, objal ma,no a ja urazená, on sa zas urazil na to, že veď už si ma udobruje a boli by sme v tom kolotoči doteraz, keby som nepochopila, že to je jeho ventil a nebrala to jedným uchom dnu a druhým von. Keď môj začne vrieskať (už nie tak často), tak sa buď vzdialim, keď vidím, že to nemá zmysel a potrebuje tú zlosť zo seba dostať alebo ak je to prkotina, prehodím niečo vtipné, to ho vždy dostane, ver mi. A zas je dobre. Len trošku diplomacie a asi aj pochopenia jeho povahy. Oni to väčšinou nemyslia tak, ako to my vnímame. Ako ženy sme citlivejšie, ale skús to odľahčiť, naozaj to funguje. Prajem veľa Slnko v domácnosti aj v duši.Úsmev

waikiki, Po, 31. 05. 2010 - 15:18

A ešte k tomu "ľúbim ťa ty krava". Kedysi som mu skúšala nastaviť zrkadlo, krava-býk, ale to nikam neviedlo, keď vychladol a dalo sa s ním normálne baviť, tak mi kontroval, "že veď ty si mi tiež nadávala!". Takže tadiaľ cesta nevedie.Slnko

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 15:26

No práve, potom si ja pripadám ako ten najväčší magor. Hnusím sa sama sebe, že som tak hlboko klesla. Keby sa veci dali riešiť bez zvýšeného hlasu, bolo by to rýchlejšie a bezbolestne.Pohoda

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 15:23

Ďakujem, skúsim. Vieš, ja si po takých chvíľach urobím trochu radosti. Dnes som bola na masáž. Je mi fajn a keď príde domov, budem sa usmievať, hádam to prinesie ovocieSlnko

waikiki, Po, 31. 05. 2010 - 15:27

Áno Áno Objímam Slnko

Soňa11, Po, 31. 05. 2010 - 15:31

Idem sa nachystaťZlomené srdce Slnko

otakara, Ut, 01. 06. 2010 - 07:55

Dievčence, ako tak čítam vaše príspevky, je vidieť, ktoré ste len teoretičky a ktoré ste už čo-to zažili.
Vidím, že takých žien, ktoré sa rozhodli žiť ako pisateľka príspevku i ja, je veľa.Len je podstatné, či sa s danou situáciou vyrovnáme, alebo nie. Áno, žijem tiež spolu s manželom-nemanželom, kdesi to tu bolo opísané to moje otvorené manželstvo. A ktorási reagovala, že moje rozhodnutie môže ospravedlniť len veľký majetok a peniaze. Nie, nie, dôvod môže byť tiež aj úplne opačný. Aj nedostatok prostriedkov, možností je tiež dôvodom ostať v málo fungujúcom zväzku naďalej.
A to, že niektorá časť žien tu so mnou nebude súhlasiť, to je pochopiteľné. Vyvracať im, prečo zotrvávam v takomto manželstve, nebudem. Život každého z nás je taký pestrý a kľukatý, že sa nedá nájsť nejaká spoločná šablóna, podľa ktorej žiť. A pomenovanie ako pasivita, neschopnosť zmeniť svoj život, šľahnúť so všetkým a začať odznova, to sú len niektoré zo slov, ktorými tu narábate, radíte. Nepovažujem sa za slabocha, nerozhodného človeka. Práveže som presvedčená o tom, že som sa rozhodla správne.

mikve, Ut, 01. 06. 2010 - 08:12

Otakara na tvojam mieste by som sa neodvazovala niektoru z dievcat nazyvat teoretickami ktora si este nic neprezila, zotrvavat v nefunkcnom zvazku ktoru nici aj deti je nezodpovedne v prvom rade vo nim a druhom rade voci sebe samej...ale kazdy si moze vybrat cestu po ktorej sa vyberie a presne tak ako ty naozaj nikomu nemusi vysvetlovat preco sa rozhodol tak ako sa rozhodol. No niektore dievcata su nerozhodne a chucu radu ako tento nerozhodny stav zmenit a preto o svojich starostiach hovoria a tie ktore tu radia nie su teoreticky... ja som vychovala sama dve deti ked nas moj muz opustil a to som mala 19 rokov, bola som bez prostriedkov a dalo sa to zvladnut nie je to o veku ani o peniazoch...je to len o tom ci clovek chce alebo nechce. Ja som chcela dnes je nam vsetkym fajn, ale hlavne nezijem v nefunkcnom manzelstve kde deti nevideli nic ine nez nestastnu mamu a nasstvaneho a ku koncu uz aj opijajuceho sa otecka ktory nevedel co od rozkose. Kazdy clovek na tejto zemi uz nieco prezil takze nikto z nas nie len teoretik a ma za sebou nejaku zivotnu skusenost a teda moze podat svoj pohlad na vec, nemyslis ze presne o tom tato stranka je? Slnko

laura05, Ut, 01. 06. 2010 - 08:56

ja suhlasim s Mikve. Myslim, ze mnoho z tych, ktore sa vyjadrili maju svoje skusenosti, hoci nemusi ist o niekolkorocne manzelstva. Je to o chceni a ked sa niekto rozhodol zit v nevydarenom manzelstve asi ho to sebatriznenie naplna a nema jednoducho dost sil urobit zmenu, hlada vyhovorky. V tom pripade je ale na mieste zmierit sa s danou situaciou a prezivat. Aj tak sa da.. Sem sa mi hodi jeden vyrok od [Magellan Ferdinand]
Nemůžete objevit nové oceány, pokud nemáte odvahu odpoutat zrak od břehu..
Prajem vam vsetkym len to dobre.

renka, Ut, 01. 06. 2010 - 09:01

Áno

mikve, Ut, 01. 06. 2010 - 09:08

Tak Lauri Moja znama ktora bola vydata dobrych 15 rokov a manzel ju tyral psychicky aj fyzicky mi raz povedala: Kristy obdivujem ta ze si sa rozviedla tak mlada, my sme si uz toho nahonobili prilis mnoho, keby som teraz mla odist s holou ritou a zacat odznova asi by som to nezvladla...." Alke zvladla by to, nie vsetko o majetku..ja osobne som na majetku nikdy nelipla, z manzelstva som odisla s dvoma detmi a dvoma taskami oblecenia pre seba deti do podnajmu kde sme nemali nic, len postele, skrine a par riadov a jedeno radio. Ziaden televizor, pracku, mikrovlnku ani ine spotrebice...joj a este sme mali chladnicku...nic ine...prala som v rukach, televizor sme nepozerali, pocuvali sme len radio, vela sme sa hrali a citali, deti mali len par plysakov s ktorymi sme sa hrali, vela sme chodili von, take nieco ako pocitac neprichadzalo do uvahy, mali sme jeden stary mobil keby bolo porebne telefonovat ale setrili sme na com sa dalo... a do roka sme sa pozbierali a vsetko sa dalo do poriadku, prestahovali sme sa do lepsieho, vsetko sme si dokupili, lebo moj ex nam nebol ochotny z nasho spolocneho majetku nic dat- ale pre nas bolo podstatnejsie byt stastny nez mat majetok...majetok prisiel tak ci tak.....spolu so stastim sa k nam vlastnou pracou vratil....ddnes je tomu uz vela rokov a deti si na ten jeden rok sotva spomenu a ak tak len na to kolko sme sa nasmiali, kolko sme vtedy chodievali von, kolko sme spievali, kolko spolocnych chvil sme spolu travili-deti to skratka videli pozitivne-to je na tom to pekne, ze aj oni si v tom nasli to pekne...takze vyhovarat sa na stratu majetku je smiesne....

waikiki, Ut, 01. 06. 2010 - 09:13

MikveÁno Objímam

waikiki, Ut, 01. 06. 2010 - 09:20

Isteže, akékoľvek týranie psychické alebo fyzické je neprípustné.
Vyrovnať sa s menšími chybami partnera považujem za zrelosť, ani ja nie som dokonalá.
Takže ľúbim môjho manžela, naučila som sa zvládať jeho prchkosť /samozrejme slovnú, fyzická je netolerovateľná.Slnko

fidorka, Ut, 01. 06. 2010 - 11:18

súhalsím Mikve Áno Tlieskam Tlieskam

otakara, Ut, 01. 06. 2010 - 11:15

Áno, nazývam niektoré naničmamy tak, to však neznamená, že tu s niekým pohŕdam, či podceňujem.

lydusha (bez overenia), Ut, 01. 06. 2010 - 11:20

Akurat ze ten tvoj nazov nemusi byt vobec pravdivy. To ako keby som tebe napisala ze nevies vobec strikovat a pri tom mozes mat napletene haldy svetrov....

otakara, Ut, 01. 06. 2010 - 11:21

A samozrejme, to slovko bolo použité iba pre tento problém. Nie každý zažíva rovnaké veci. Preto to rozdelenie. Jeden ovláda matematiku, druhý dejepis, iný je macher v astronautike. Keďže ja sa jej houby rozumiem, som teoretik a hádam ani to.

mikve, Ut, 01. 06. 2010 - 11:37

Prave v tom sa mylis Otakara, tieto dievcence sa problematike rozumeju mnohe z nich 1.ziju v dlhorocnych manzelstvach a castokrat vo funkcnych a stastnych preto vedia poradit ako to urobit aby tak clovek zil
2. Presli rovnakym trapenim v nefunkcnom vztahu a podarilo sa im taky vztah zachranit a napravit
3. Nasli odvahu hoci aj po rokoch opustit nefunkcne vztahy a zacat novy zivot a nast stastie inde

Kde tu vidis teoretikov? Ja tu vidim zivotom skusene zeny, od ktorych je sa co ucit a za co si ich vazit pripadne si minimalne ich vypocut a ak sa mi ich rada nepozdava podakaovat sa za ich nazor a aj tak sa zariadit po svojom.... ved oni tu nikomu nenukaju navod na zivot, iba svoju skusenost...a tu v obchode nekupis....

eva m, Ut, 01. 06. 2010 - 12:53

suhlas, mikveÁno
Eva Slnko

Soňa11, Ut, 01. 06. 2010 - 16:37

Áno Áno Áno

kyria24, Ut, 01. 06. 2010 - 16:17

Napis si na papier plusy a mimusy tvojho manzelstva a potom sa rozhodni.Vsak kazdy ma pravo na stastny zivot a kazdy je strojcom svojho stastia. Drzim Ti palce.Úsmev

otakara, St, 02. 06. 2010 - 00:36

Vysvetľovať, ako som to myslela, už nebudem. Vidím, že to beriete ako urážku, či zhodenie a chytili ste sa jedného slova, ktoré vyznieva hanlivo. Tak si tu teda tlieskajte jedna druhej.

eva m, St, 02. 06. 2010 - 09:06

otakara,
tu nejde o tlieskanie jedna druhej. Zbytocne sa urazas.
Proste suhlasim s tym, ako to mikve napisala, tak sa k jej nazoru pridavam a nebudem pisat svojimi slovami znova to iste.
Ak budem suhlasit s tebou, tak ten suhlas vyjadrim.
Nevidim na tom nic zle.
Eva Slnko

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama