reklama

Manžel ma radsej mamu

44lienocka44 , 12. 01. 2010 - 08:14

reklama

ahojte žienky!mame doma vaznu rodinnu krizu,ktora trva cca od svadby a odvtedy, co som zostala tehotna.Ked som manzelovi oznamila,ze som tehotna,vobec sa netesil.Svokra mala cez cele tehotenstvo blbe poznamky a ja citlivka som to velmi zle znasala. Oni stale drzali spolu a ja sama na druhej strane.Nemohla som nic povedat,lebo som bola najhorsia,histericka.Ked sa nam narodila dcerka,zle som znasala pobyt v nemocnici-poporodna depresia alebo co.Sestricky sa nestarali,malá nevedela zachytit bradavku,nekojili sme,bola hladna,stale non-stop plakala.No ona vlastne ani neplakala,ale vrieskala.Ked som prisla domov,manzel mi tak mesiac pomahal.Sem-tam v noci aj mlieko spravil.Mala vkuse revala.Svokra sa kazdemu vychvalovala,ze u nej neplace,ona ju vie utisit.Citila som sa ako nanic mama.Stale mala sproste poznamky ohladom toho,ako sa staram o malu.Nakoniec mna si ani nevsimala,vsetko hovorila len synacikovi,ja keby som ani neexistovala.Zacala som chodit k psychiatrovi,lebo som len plakala a plakala.Uz rok tam chodim,uzivam tabletky,aby som tu vobec vydrzala.A manzel?Podla neho mi sibe,preskakuje nie som normalna.Ja som normalna asi aj viacej ako on s mamickou dokopy.Ked sa mu postazujem,ze co svokra povedala alebo spravila,hned na mna utoci,ze nic sa mi nelubi.No komu by sa lubilo,keby svokra odlakava malu k sebe,ja ju nemozem v klude obliect,nakrmit,uspat,hrat.Mala stale uteka k nej,nemozem ju odtial dostat.Strasne som zo svokry nervozna...Ked som s malou sama,vsetko je v pohode.Necham ju vyplakat,ked sa jeduje,hadze o zem od jedu.Podla nej male dieta nema co plakat.No od placu este nikto neumrel a ked nevie co so sebou nech sa vyzuri a je potom dobre.Toto trva uz dva roky,a mam pocit,ze nevladzem.Manzel stale utoci len na mna a mamicka je ta najlepsia na svete.Vsetko co spravim je zle,na vsetko hundre.Nechce sa od nej odstahovat,jemu to takto vyhovuje.Ma svoje pohodlie.Jemu staci gauc,notebook,internet,hry,televizor-a je spokojny.On nepotrebuje ani mna ani malu.Neviem ci som na tom len ja takyto problem,alebo je to normalne?


reklama


reklama

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 08:31

Milá moja viem, že t máš tažké, asi máte doma krásnu ukážku oidipovskéhobkomplexuv kombinácii s Tvojimi depresiami. Tvoj manželík zrejme ešte neodstrihol pupočnú šnúru, tiež som to doma mala, a veru hoci som velmi konzervatívny človek a všetko sa vždy snažím riešiť po dobrom, uvaovala som orozvode aj ja . Moj muž dostal rozum asi ked mal 30. Tiež som kedysiistýčas brala AD ale po čase som prišla na to, že liekamisa možnodá liečiťdepresia s tzv. endogénna, tj vnútorná, spôsobené povedzme prirodzenou nerovnováhou metabolizmu v mozgu. Ale depresiu , nazvala by som ju exogénnu, alebo povedzme okolnostnú,spôsobenú prostredím a podmienkami kde človek žije, liekami určite nevyliečiš. Najmä ked pri Tebe nestojí Tvoj životný partner alebo nemáš niekoho , kto by Ti bol naozaj duševnou oporou. Tvoja situácia sa podla mňa bude stále len zhoršovať, nevyhrážali sa Ti , že ti vezmú dieťa?

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 08:46

lienocka...aj ja si myslim..ze ty nie si "chora"..dusi ta prostredie v ktorom zijes...treba odtial odist...bud s manzelom..alebo bez neho s malou....on by mal prehodnotit svoj zivot....s kym chce zit..s maminkou..alebo s rodinkou...takze..pozbieraj vsetku silu...a urob nieco pre seba..lebo to nikto za teba neurobi....Úsmev drz sa..zvladnes to ..

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 10:19

precitala som si niektore komentare tu dolu...ja neviem..ako sa moze clovek zacat usmievat ...v prostredi..kde sa dusi...ona musi odtial vypadnut...len tak najde samu seba...ona ak tam ostane..bude sa bud pretvarovat..ze je "v pohode"...a raz sa uplne zosype...a to dietatko si zasluzi mat maminku v pohode...jasne..ze citi..ze sa nieco deje...a dietatko sa da lahko ziskat..a ta babka to dobre vie....rodic si musi dietatko aj vychovavat...preto je rodic..!

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 10:31

tyjamy ale utek nikomu nikdy neprospel....kym si nevyriesis co mas "za ulohu" budes ju dostavat v ovela horsje forme nadalej do zivota

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 10:39

..praveze ak neutecies zo zleho prostredia...neposunies sa dalej...dusis sa nadalej viac a viac....

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 10:45

Sú ludia, ktorí nie sú také zúúrivé červené draky ako Ty a nedokážu , takýmto spôsobom čeliť situácii. O to viac ked sú v depresii.

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 11:01

..dakujem ..za to ..ako si ma nazvala...ale ta zena..potrebovala podrzat..a co ste jej urobili ?..ona je dost vo vaznom stave...citajte..rok chodi k psychiatrovi..po tom ..co ju tu obvinujete..v tom zmysle..ze podla nej vsetci su zli..len ona je dobra...ze mala ide radsej k babke..jasne...dieta sa da lahko kupit..ale rodic ma aj vychovavat..preto je rodic !...a este nieco..nazyvaj ma ako chces...keby som neodysla z prostredia..kde som bola v depkach a dusila som sa...bola by som uz mrtva..lebo som uz sedela v aute s tym...ze sa idem zabit...zachranila ma myslienka na moju malu vnucku..ako ma netrpezlivo cakavala na letisku....a potom som strasne plakala...odisla som odtial...do ineho prostredia a rok som sa liecila..kym som bola schopna zit dalej....tak ma kludne sudte ..a majte ma aj za sibnutu..je mi to jedno.....dufam..ze aj tato zena si dokaze v zivote pomoct a raz bude aj stastna....

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 11:14

To patrilo Lydushi , všimaj, že je to v komentároch pod jej komentárom

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 11:18

tyjamy ten drak bol pre mna, neverim, ze by danka nazvala teba drakom Úsmev ale vidis ako to funguje? Ludia vidia presne to, co viedt chcu. Len nerad zenam uteky zo vztahu ked to sama v sebe nemas poriesene....nie vzdy sa oplati utekat.

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 11:12

Dani, to ze ma ak vidis ty neznamena, ze taka aj som alebo som vzdy bola.
Ja som usla z manzelstva- druhy vztah bol okoreneny o dalsiu vec plus ta prva pred ktorou som usla a ked som usla druhykrat, do tretieho prisli obe plus este ceresnicka na torticke. Namiesto dalsieho uprku som zacala hladat- rozpravala som ti o tom, neviem, zdalo sa mi vtedy ze moc nie si naklonena tym teoriam, ale ok Úsmev a pomaly z toho draka stinam jednu hlavu za druhou. Tym ze by som zasa usla- co je mimochodom mimoriadne lahke a lakave riesenie, tak tomu drakovi narastie dalsia hlava ak nie aj HLAVY.

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 11:18

Človek musídozrieť na to aby mal odvahu na stínať hlavy drakovi, hoci aj svojmu. Tiež som ušla, kedysi, keby som ostala, tak šijem plyšové medvedíky na psychiatrii, akby mi vôbec dali ihlu do ruky. človek musíniekady odísť aby získal nadhlad.

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 11:29

..prepac...asi potrebujem silnejsie brile Mrkám

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 11:33

Kebyze mi vtedy niekto napise toto, co pisem ja, minimalne sa zamyslim, ci je aj ina moznost s vyskusam vsetko. Pretoze opakujem: utek nikdy nic neriesi.

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 11:43

..vyriesili...a ja nechapem preco s tym svojim presvedcenim neskoncis dovtedy...nez ti niekto nenapise...ano lydushka mas pravdu..!..su tu take co ti velmi casto pritukavaju..ktovie ci to robia z presvedcenia..alebo preto..ze dokazes ludi strhavat za sebou...mas take schopnosti..klobuk dole...nestve ma to..nemysli si..jednoducho..si taka...a ja som ina...a obe "mame pravdu"..tu svoju Mrkám

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 13:09

Teraz si ma pobavila.Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 13:34

.to som rada...radsej sa viac smejkaj Veľký úsmev a menej mudruj Mrkám a menej presviedcaj vsetkych...ze ty vsetko vies..poznas..vsade si bola....Prekvapenie ..vies co si myslim ?...ze ja som viac vyrovnana so zivotom ako ty..aj ked ma presviedcas casto o opaku....Pohoda ..zivot...aspon ten moj..bol ..samy chaos..ale ked bolo treba urobit v nom znemu...vela krat obrovsku...urobila som ju..aj ked to bolo tazke...a preto som silna a vyrovnana...a mozem si povedat...ze zivot bol je a snad aj bude krasny....Slnko

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 14:35

"a menej mudruj a menej presviedcaj vsetkych...ze ty vsetko vies..poznas..vsade si bola..."
To som povedala? Moje rady su moje osobne a vysostne len moje prezite...i ked tu nepisem litanie o mojom biednom zivote a nestazuem sa aka som bola chudera na kolenach tak to neznamena ze mam za sebou prechadzku ruzovou zahradou...
Okrem toho presviedcat mozem aj do vianoc a ak ten druhy ma vypnuty alebo blokovany prijem, alebo NECHCE tak marna slava.
Lenze ja dnes viem, ze je na NM dost bab, ktorym prave citanie, i ked neprispievaju, pomaha a preto si budem svoje verklikovat dalej.

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 14:45

Dievcata -

rozpravate v zasade to iste len inymi slovami Objímam

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 14:50

Asi sme kazda v inej emocionalnej skupine. Nie asi, Urcite.

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 14:54

A ved to nevadi Slnko Objímam

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 14:55

polarka..vdaka..za "rozhresenie"..Chichocem sa

tyjamy, Ut, 12. 01. 2010 - 14:59

..lydush...ked to nejde...tak to nejde..je tak ?Mrkám a vraj mi uz rozumies..Prekvapenie ..nic sa nedeje...ideme dalej..

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 11:44

Možno rieši prežitie

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 13:09

A utek to vyriesi? Prezitie?

denisa123, Ut, 12. 01. 2010 - 09:12

Lienočka, malá uteká stále ku babke.. Zamyslela si sa prečo?

A ako vidím reakcie, nedá mi podotknúť. Baby tu spomínajú rozvod, prečo? Neviem si lienočka predstaviť, že v takom psychickom stave ti súd zverí malú do opatery.Keď som si prečítala ešte raz tvoj problém, tak ma napadlo, že všetci sú v tvojom okolí zlí, sestričky, svokra, manžel..Nechcem, aby to vyznelo, že ti dávam kázanie, to nie, ale treba začať od seba.. Mám to odskúšané na sebe, ver mi.

Úsmev DenisaÚsmev

eniXelka, Ut, 12. 01. 2010 - 08:59

Ahoj lienočka. Ja som taký problém nemala a dúfam, že nikdy nebudem mať. Ale keď som sa nad tým zamyslela (ty asi nie si veľmi šťastná s manželom, takže......) asi by som si najprv u právnika alebo kompetentnej osoby pozisťovala veci ohľadom najhoršieho (rozvodu) a toho, ako by to bolo s malou, keďže podľa toho, čo píšeš, tvoj manžel so svokrou nebudú mať žiadne škrupule v takom prípade a povyťahovali by na teba všetku špinu (depky a všetky tvoje problémi, ktoré v podstate pozaviňovali svojím spôsobom sami). Podľa tých info by som ho potom postavila pred hotovú vec - buď ty alebo tvoja mama, nech si vyberie, už je dospelí a aj zadok si viem utrieť sám (aspoň dúfam), tak nech sa rozhodne, čo je v živote pre neho dôležitejšie.
A tiež by som hľadala podporu a pomoc u rodičov alebo priateľov, niekoho, kto ťa podrží a objíme keď bude zle.

Teoreticky tento plán nemá chybu, prakticky to bude predpokladám sakra ťažké. Ale čím dlhšie ostaneš v takom prostredí, zdeptáš samu seba.
Držím ti palce a prajem len to najlepšie.

Dreya, Ut, 12. 01. 2010 - 09:45

...sú chlapi, ktorí sa nikdy nezbavia presvedčenia, že len ich mama je ta správna, pravá, najmúdrejšia, najšikovnejšia...samy superlatív...a na druhej strane, sú ženy, ktoré sa nezbavia toho, že ICH mama je naj....

Predpokladám, že ani ty by si nebola nadšená, keby ti manžel kydal na tvoju vlastnú mamu, nie? tak sa skus na po pozrieť z iného uhla...keby si bola na mieste svojho manžela/svokry....

ako Kleopatra správne podotkla, zamyslela si sa nad tým, prečo unika mala k babke? Pokiaľ si naozaj taká depresívna, ako píšeš, nečuduj sa jej...cíti sa pri tebe neistá.. tak ide tam, kde jej poskytnú oporu...
v prvom rade by si sa mala dať dokopy ty sama, to že chodíš k psychiatrovi a pcháš sa liekmi je super, ale to tvoj psychicky stav nezmení, to nie sú antibiotika, ktoré zničia chorobu....AD sú "oblbováky"...a zvyšok je na tebe..žiť s AD a nešťastná alebo s AD a spokojná alebo bez AD a v pohodičke.
Všetky zdanlivo neriešiteľné situácie sú riešiteľné, niekedy až smiešne jednoducho...keby si na mňa šla s krikom a pokrčenou tvárou, otočím sa a idem preč...je veľmi pravdepodobné, že budeš kňučať, frfľať, nadávať, plakať, nariekať, ľutovať sa, nadávať na mňa, moju mamu, môjho otca, moju prácu...a to ja, ako tvoj manžel, ktorého miluješ a ktorý miluje teba, nechcem počúvať.
Skôr si ťa vypočujem, ak budeš hovoriť vecne, kľudne, s otvorenými očami a srdcom...

Teraz si nahnevaná na celý svet okolo seba, no skús svoj hnev zmierniť, porozmýšľaj nad tým, ako pôsobíš na svojich ľudí....nie je to jednoduché, no X naničmám ti povie: všetko je len a len o/v tebe

stelinka, Ut, 12. 01. 2010 - 10:09

Zdielam podobný názor a prišlo mi na um,čo tak zahrať sa na rozprávkovú krajinu,kde je všetko krásne,pokojné a láskyplné,kde sa všetci na seba/alebo zo seba?/smejú?Dá sa tam žiť len tým,ktorí zhodia so seba všetku ťarchu minulého a začínajú od začiatku.Jednoducho si povedia,že chcú v tejto krajine žiť .Niekoľkými výdychmi vydýchnu všetko napätie zo seba,opláchnu si zrak,do uší si pre začiatok napchajú zátky aby nebodaj nezapočuli hlasy,ktoré by ich chceli zlákať k predošlému spôsobu života.Tomu,kto sa rozhodne pre tento spôsob žitia darujú dobré sily úžasný pocit slobody.Sám človek si rozhoduje,ako sa má k nemu okolie správať,lebo získa dostatočne silný a dôrazný hlas na to,aby ho už neprepočuli ako doteraz.Každý v tejto krajine si musí svoju slobodu pestovať a chrániť,lebo je to dar.Zlé sily majú tiež svoju krajinu,do ktorej lákajú alebo z ktorej nechcú pustiť svojich príslušníkov. Otázka -kde chcem patriť ja? Odpoveď - no predsa....Dá sa z toho veľa použiť v realnom živote a začať sa dá napríklad pri každom novom ráne.

nielen žienka domáca, Ut, 12. 01. 2010 - 09:36

No k podivným babkám, ktoré sa snažia odlákať malé manipulovateľné kúpiteľné deti k sebe a tým čosi dokázať neschopnej neveste (alebo dcére) len toľko - kto nezažil, ten to bude zvaľovať na chybu matky. Veľmi vám prajem, že také nepoznáte Úsmev

Lienočka - pri mužovi a svokre budeš stále ťahať za kratší koniec, keďže majú aj v debátach nad tebou psychologickú prevahu (navzájom sa podporujú, súhlasia atď). Toto by bolo náročné aj pre silnú povahu. A aké riešenia vidíš ty? S akými nápadmi sa pohrávaš? Nad čím do budúcna uvažuješ?

Dreya, Ut, 12. 01. 2010 - 09:49

k narážaš na mňa Mrkám tak len toľko..moja exsvokra bola taká istá a môj exmanžel rovnako ako lienočkin...gauč, pc, tv...a samozrejme jeho PRÁCA...a my s dcérou až niekde na chvoste.
Nikdy som nemala pravdu, nevedela som sa postarať o dieťa, o muža, hento som robila zle, tamto som nerobila vôbec..bola som dokonca aj u psychológa...a jedného dňa som si povedala..no Andrea, ty si už jaká trupka???
Posadila som si exmanžela, vyrozprávala som mu, aká som naštvaná, lebo si neuvedomuje, že JA žijem s NÍM a nie jeho matkou atd atd...
na niekoľko rokov to pomohlo..a potom som sa rozviedla..ale z úplne iných príčin.Chichocem sa

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 09:57

To čiposadenie sa z manželom pomôže, závisíaj od toho aký velký je manžel maminkincecok,neverím tomu, že to neskússila, ja som to skúšala X krát a kým som sa nezbalila a nechystala na odchod tak reči nepomáhali. a to mám z domu dob rú školu. Manipulovať z niekým sa mi z duše bridí, je to nechutné, nečestné a odporné. Ak to niekto robí úmyselne tak sa mu to v živote vždy mnohonásobne vráti. Som presvedčená o tom že mojasvokra to nerobilauvedomelo, ale nechcela by som to znovu zažiť. Lebo práve preto , čokolvek čo som jej kedy povedala bolo ako hgrach nastenu hádzať, lebo nechápala, o čom hovorím.

nielen žienka domáca, Ut, 12. 01. 2010 - 10:09

nenarážam do nikoho Mrkám ani na nikoho. len na komentáre všeobecne, pretože keď niekto odlákava (kupuje) si malé dieťa, to vôbec ale vôbec nemusí byť chyba matky. naša mama si nás napríklad večne kupovala darčekmi a kydala na otca (keď sme boli malí) a teraz, keby mala príležitosť, určite by podobné praktiky aplikovala na môjho syna (začala mu napríklad rozprávať nezmysly o svokre, keď to vyzeralo, že druhú babku má radšej ako ju atď). a poznám ešte všelijaké iné babky s všelijakými inými podivuhodnými praktikami. samozrejme - obvykle sú samy presvedčené, že to robia pre dobro (koho neviem).
okiš? Úsmev

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 10:24

Moja matka môjmu 13ročnému synovi slúbila svoj byt, takže tolko ku tej mojej škole z domu. Očividen tu obe vravíme o tom istom

nielen žienka domáca, Ut, 12. 01. 2010 - 09:39

Dcérka má koľko? Aký vzťah má s ockom? Kde bývate? Kde býva svokra? Kde bývajú vaši?

Veron, Ut, 12. 01. 2010 - 09:43

tak toto je skoro ako u nas akurat ze moj manzel nie je naviazany na svokru ale svokra robi presne to iste a aj ked vie ze nam to s manzelom vadi ale inak presne ako u nas viem co prezivas a musis to mat o to horsie ze si na to prakticky sama neviem co ti poradit lebo asi keby si chcela odist tak ti budu robit problemy v kazdom pripade drzim palce aby si to nejak zvladla a prisla na nejake riesenie ktore pomoze tebe aj dcerke

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 09:48

Mne prve udrelo do oci...manzel sa netesil ked si ostala tehu....teda on dieta nechcel?
A dalsia vec- aky mas k dietatu vztah- podla teba reve, jeduje sa, hadze sa o zem...vrieska
(a ty places a places)
Dieta velmi dobre citi v akom dusevnom stave a v akej ne/pohode su rodicia.
Neviem ci psychiater nieco vyriesil tymi tabletkami ale poradna je pre vas nutna ako sol.
Kym sa nepozbiera vas vztah tak aj dieta bude len odrazat vasu situaciu- robi vam zrkadlo.
Keby bola svokra taka jezibaba ako ju opisujes, aj mala by to citila. Jej je u babky evidentne dobre. Skor ako sa snazit o to, aby si tie dve dala od seba, zacnu vyuzivat tie vyhody, ktore z toho plynu. Mas cas pre seba, mozes si oddychnut a pozbierat sa do pohody.
Tie boje ta zbytocne vycerpavaju, zacni konecne mysliet aj na seba a zit si svoj zivot, nie manzelov, nie svokrin, svoj vlastny.

No a teraz vidim, ze dreya ti pise super veciÁno

Dreya, Ut, 12. 01. 2010 - 09:51

lydusha, Keby bola svokra taka jezibaba ako ju opisujes, aj mala by to citila. Jej je u babky evidentne dobre. Skor ako sa snazit o to, aby si tie dve dala od seba, zacni vyuzivat tie vyhody, ktore z toho plynu. Mas cas pre seba, mozes si oddychnut a pozbierat sa do pohody.
Áno Áno Áno Áno
čo by mnohé maminy dali za to, keby im deti vzala babka aspoň na pár hodín....

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 09:56

No ved. Moja ex svokra aj mala snahu, ale luca ani za svet k nej...preto vravim, ze deti citia akeho cloveka maju pred sebou.
A na druhej strane, ano, mnohe baby sa stazuju ako im svokra nepomaha, nestara sa, neberie deti.
Tu sa stara, beries si dieta, DIETA JE TAM RADO, a aj tak je zle.
Ale vies co to je...idealizacie.

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 09:59

dvojitá výchova z decka urobí akurát neurotika.Odtál potál.

magic, Ut, 12. 01. 2010 - 10:24

ked tomu nemozes po dobrom, ci nasilu zabranit, tak musis hladat moznosti ako sklbit v prospech dietata. kto povedal, ze vychova je jednoducha vec a mala by prebiehat len podla rodica a v jeho rukach? raz dieta pojde do skolky, skoly, medzi kamosov. zas len budes musiet veci sklbovat.

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 10:30

Mna vychovavala babinka, stara mama aj mama....kmotru dokonca cudzia babicka Mary. Nezda sa mi ze by ma to posahalo.Mrkám A ju uz absolutne nie Úsmev

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 12:06

Lydus

dovolim si nesuhlasit. Kedze jasny priklad vidim v Marekovej rodine. Snad ani jasnejsi byt nemoze. Tiez je tu jedno dieta "uplacane" objatiami, akousi pokrivenou laskou, ktora sleduje len jedine - aby babicka /inak babku oslovovat nemoze, lebo slovo babka je takmer urazkou/ bola ta naj. Dokonca aj za cenu vyvracania rodicovskej autority /mama, oco ti nedovolia cokoladu ?... ja ti kupim... co na tom, ze dieta cokoladu nemoze zo zdrav. dovodov/.

Ta zena to vsak nemysli v pravej podstate zle. Aj ked to posobi negativne na vztah celej rodiny, a hlavne na vztah rodicov a dietata. Ked babku tak pozorujem, vidim, ze je tam len prevelka tuzba po tom, aby ju niekto mal ozaj rad. Bohuzial, si tato osoba mysli, ze bez manipulacii to nejde. A tak veselo manipuluje s celou rodinu, aby si vydobila kusok lasky pre seba. Vedlajsi produkt je potom akasi satisfakcia, ked sa dieta na adresu rodicov vyjadruje nemilo. Vtedy je tu babickina naruc, ktora je ochotna ju polutovat. A takto dokolecka, dokola.

Deti niekedy nie su take vnimave, aby rozlisili tvrdu manipulaciu od skutocnej empatie. Nuz a potom, casom sa naucia hrat tuto hru a vyuzivat vsetko vo svoj prospech. Kvietok

magic, Ut, 12. 01. 2010 - 10:20

lienocka, sama si povedala, ze si citlivka. vsetko sa ta zrejme dotyka viac nez je pravdive (lebo ked citime krivdu, problemy sa automaticky po case, ked to trva dlhsie, vnimamu zvelicene) a zdrave. mam pocit, ze malu nechces davat ku svokre prave preto, lebo potom mas na tanieri, ze ty sa nedokazes postarat a toto je jeden z dokazov.
tak taketo reci jednym uchom dnu, druhym von.
prestan zubami-nechtami bojovat o vychovu, pozornost dcerky, rovnocennost v rodine, o manzela. skor si daj timeout (oddychovy cas). svokra sa rada postara? hura! ja mam cas upratat, alebo navarit, alebo sadnut si k caju alebo kave a popocuvat prijemnu hudbu, alebo precitat par stran v knihe (trebars takej, co sa zaobera tym, ako upokojit rozhadzany dusevny stav). mam moznost prihlasit sa na kurz cohokolvek, co ma zaujima a vytrhne z rozhadaneho prostredia, lebo mam kam dat dieta. a tam zrelaxovat v spolocnosti inych ludi, s ktorymi sa mam moznost spriatelit, zasmiat, uvolnit.
prestan sa bat, ze ak co len na sekundu polavis, stratis nenavratne tazko vybojovane pozicie a ked sa potom do boja vratis, tak budes mat o to mensie sance.
skor naopak. tym, ze vsetko na chvilu nechas tak, uvolnis sa, spracujes depresie a urcite ziskas aj odstup. najdes nove moznosti ako sklbit rozmaznavaciu vychovu tvojej svokry a svoje zasady. ked budes pokojna, aj tvoja dcerka prestane byt vzdorovita. je to takze priznat, ale ked je matka nervozna, krici, place, rozculuje sa, dieta ma z nej strach. neistotu. a ked je dieta neiste, uistuje sa o svojej pozicii a dolezitosti v zivote matky tym, ze vzdoruje alebo sa nasilu dozaduje pozornosti. chce byt uistene, ze je stale milovane (nielen kratkym objatim: vsak ja ta mam aj tak rada. a hned nato vybuchnes hnevom, lebo ti pri obliekani uteka po izbe).
tak to vyuzi a do kazdeho dna, ci obden si zarad hodinku, ked bude mala so svokrou. a za tu hodinku si nejak uzi pokoj. pre domacnost, seba, pre cokolvek, co ta potesi, ze nemas stres.
a tie reci od nich zatial pustaj vo vetra. vsak az sa upokojis, a to si vsimnu, ze si ina, tie reci sami prestanu. len to asi nebude proces na na mesiac. mozno aj na rok.

Veron, Ut, 12. 01. 2010 - 10:53

ono je tazke vyuzivat vyhodu opatery svokry ked svokra porusi vsetko na com sa dohodneme napriklad u nas je to tak ze svokra napcha malu sladkostami a ona potom nechce jest nic normalne a ma alergicke reakcie na tie neporiadne cokolady co maju taku umelu chut a ona ju nimi krmi alebo ju necha behat po smyklavej podlahe s ostrymi manikurovymi nastrojmi 2 rocne dieta naposledy ked strazila malu nedala ju anuraz cikat a mala s toho zadrziavania a behania bez papuciek mala zapal mechura a to najlepsie na zaver vzdy za to mozem ja tak nech sa na mna nikto nehneva ale nie vzdy je to vyhoda ja som si tiez myslela ze budeme vychadzat a ze budeme mat pekny vztah ale nie vzdy sa to da tak niekedy naozaj nie je vina na strane matky je to tazke takto opisovat ked to niekto nezazil nepochopi

magic, Ut, 12. 01. 2010 - 14:13

ved nie na cely den, na hodinku raz za dva dni. nemozu sa stazovat, ze brani styku vnucky so starou mamou a hodina nie je zase tak dlha doba.

Veron, Ut, 12. 01. 2010 - 16:04

svokra dohody o case nerespektuje cez sviatky sme sli prec ona samozrejme prisla ked sme sa obliekali lebo doniesla nieco pre malu od nejakych pribuznych ju zobrala od nas aj napriek tomu ze videla a aj sme jej povedali ze ideme prec ze vraj na pat minut no ani po 20tich nebola ochotna malu vratit alebo jej povedat aby sa sla obliect kedze nas neposluchla samozrejme ze dieta si vyberie to co mu v tej chvili vyhovuje a nepoznam dieta ktore by odmietlo cokoladu od babky takze asi tolko dohody tu neplatia skusali sme sa dohodnut vela krat no jediny kto ich dodrziaval sme boli my

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 11:56

Dievcata radia postavit sa "svojim demonom". Ano da sa to. No asi nie tu a teraz a na tomto mieste.
Zamyslela som sa nad tym, ako sa musis citit. Asi to nie su dobre pocity, ked si clovek mysli, ze su vsetci proti nemu, a nema zivu dusu, ktora by mala "zdravy rozum". Viem, poznam.
Niekedy ozaj pomoze, ak clovek ziska odstup, tj. odide na chvilu a pocka kym sa vsetko ustali /Aj na mori je lepsie vidiet zapad slnka ak je kludne/. Ked ma clovek pokoj v dusi, moze zacat uvazovat co sa da robit.

Konvalinka dala celkom dobre otazky. Ak mozem, skopirujem ich :
A aké riešenia vidíš ty? S akými nápadmi sa pohrávaš? Nad čím do budúcna uvažuješ?
Nad tymto je velmi dobre v klude a bez emocii porozmyslat. Ak to nejde v danom prostredi, mozno by docasne odlucenie bolo prinosom. Objímam Objímam Objímam

Endží, Ut, 12. 01. 2010 - 12:09

Súhlasím s tebou. Tiež si myslím, že by mala troška "vychladnút" a v klude si nechat všetko uležat. Tiež by som si sadla s manželom a skúsila mu vysvetlit, že takto nie som štastná a či chce alebo nie- pomaly sa vám rúca manželstvo a rodina. Ak by sa problém neschopnej matky ukázal keby ste boli sami, potom by som hladala chybu aj u seba! Ale byt dobrou matkou, ked som matkou ešte poriadne nezačala byt??! Hned od začiatku vás ustavične ktosi deptá tou otrepanou vetou- hento nie je dobre-tamto nie je dobre. Vlastne ktorá z nás bola hned dobrou matkou- nerobili sme občas chyby?

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 12:21

Toto sa mi paci Áno Zlomené srdce

Ano, matka musi dostat sancu naucit sa byt dobrou matkou. Nie vzdy to ide samo od seba, ako nam prezentuju niektore casopisi. Mozno z Lienockynej strany ta "neschopnost" byt dobrou mamou zacala niekde pri odmietnuti ditata otcom, a pokracovala "neschopnostou" nakrmit svoje dieta /kojenie ma velky vyznam pri utvarani puta medzi dietatom a matkou/. K tomu ked pripocitam vsetko okolo, nastup poporodnej depresie sa dal cakat.

Avsak dobru matku Lienocka, neurobi zo zeny funkcny prsnik, a ani dokonaly partner. Viem, ze su to "veci", ktore nam dokazu neskutocne pomoct a ulahcit kazdodenny zivot. No cez to vsetko to stastie sa ukryva v nas. V nasom Zlomené srdce. Niekedy je cesta lasky k sebe a k svojmu dietatu dlhsia. Netreba verit okolitym jazykom a sudom co o tebe vynasaju, byt blizky a rodina.

Myslim si, ze ukludnit sa je priorita. Deti instinktivne hladaju lasku, pokoj a klud. Aj ked nie vzdy vedia detekovat manipulaciu /ktorej sa neskor mozu stat obetou/. Skus najst pokoj v sebe. Na skodu by mozno nebola motivacna literatura Úsmev. A mozno odosobnit sa od reci svokry ci manzela . Popripade odist na "prazdniny" k tvojim rodicom, znamim, rodine a v klude porozmyslat, meditovat oddychnut si Zlomené srdce Objímam

Endží, Ut, 12. 01. 2010 - 12:39

..a ďalšia vec je svokra. Ak si muž nájde milenku, to každý stojí pri manželke-byť by to bola mrcha ako svet, ale proti svokre sa bojovat nedá! Je to predsa jeho matka!!!-upozorní vás každý! (akoby ste to už nevedeli) Je to zrejme argumet ktorý má silu atómovej bomby, lebo to vás stavia do svetla zlej nevesty ktorá robí chyby, závidí, je neznášanlivá hystericka,neschopná atd. Na chyby mamičky sa akosi pozabudne- zasahuje do výchovy, nevedomky rozvracia synovy manželstvo a vyvoláva roztržky...radím ti- ak máš kam preč odtial-či už sa manželom alebo bez neho.

Polárka (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 13:04

Ano s matkou partnera sa bohuzial bojovat skutocne neda. Nech clovek vychadza z akychkolvek korenov su to jeho korene. Totiz funguje to na podobnom principe, ako keby si chcela vykorenit strom. Nech ma akokolvek "zle" korene, vykorenenim prestane existovat.
Takze naozaj sa snazit niekoho "vykorenit" je velmi zly napad. Nic ine, ako akceptacia nepomoze. Nevravim, ze ma byt clovek uvareny zo svokry, aku "vyzenil". Len ju akceptovat taku, aka je. Ono to svoje plody, casom mozno prinesie.

Marek ma tiez svojsku mamu. Avsak je to jeho mama. On je 50% z nej, a je nezmysel na nu nadavat, kedze by som tym popierala jeho polovicu. Popripade by som tym znehodnocovala bytost, ktora ho 9 mesiacov nosila pod srdcom a darovala mu zivot /toto su prilis silne vazby/. Ja som vsak v zasade "cudzia" osoba.

Nech su rodicia, aki su, vzdy si zasluzia uctu, aj ked ju nevedia dat tu a teraz spat. Nie vsetko co investujume do seba, do deti, rodiny ci priatelov sa nam vrati. To vsak neznamena, ze tato cinnost nema zmysel. Prave naopak Zlomené srdce

Ziskat odstup, uvedomit si suvislosti a moznost vidiet veci z nadhladu a bez emocii je velmi dobre Áno Utiect prec, bez vysporiadania sa so svojimi "demonmi" je vsak kontraproduktivne. My si ich totiz pritiahneme spat. Je to ako s neporiadkom. Ak niesme nauceny robit poriadok po sebe, uteko z izby a nastahovanie sa do upratanej izby nic nevyriesime, lebo nevieme upratovat. Ak chceme mat poriadok "musime" sa to najprv naucit Objímam Kvietok

vločka, Ut, 12. 01. 2010 - 13:02

idem radšej hneď zbiť svojich synov zavčasu nech si uvedomia akú majú nanič mamuChichocem sa Mrkám
no, ale srandy bokom. ak chceš odísť, tak odíť. ale nič to nevyrieši. problém nezmizne tým, že od neho utečieme. čakáš pomocnú ruku od manžela, ale tej si sa nedočkala. preto začni sama od seba. krok za krokom. to, že svokra ťa odmieta, neznamená, že aj ty sa jej zákonite musíš otočiť chrbtom. kúpila by som nejakú pozornosť, trebárs toaletnú vodu alebo pleťový krém. pozvi ju na prechádzku, alebo na kávu. vieš ako sa hovorí svojich priateľov maj rád a nepriateľov miluj. Objímam

lydusha (bez overenia), Ut, 12. 01. 2010 - 13:05

"problém nezmizne tým, že od neho utečieme"Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

Heja, Ut, 12. 01. 2010 - 13:21

z toho čo som sa tu dočítala som asi najlepšia svokra pod slnkom.Vždy rešpektujem výchovu rodičov aj keď niekedy povolím trocha viac ,ale len toľko aby som rodičov nezhodila a neznevážila ich výchovu.Viete ale je to náročné.Už v inom blogu (smutné vianoce)som písala vzťah mojích neviesť a mňa.Nikdy som sa im nemiešala do výchovy,keď potrebovali vždy som si to vedela zariadiť tak aby som pomohla.Najstarší syn keď sa oženil býval u mňa.Moja vnučka sa tu narodila.Začala som malú kúpať ani som si to .neuvedomila.A nevesta mi slušne povedala a ja som jú akceptovala a bolo všetko v poriadku,Tam tá svokra chce mať na vrch a to je zlé.Ja si vždy zastanem nevestu a synovi sa snažím dohovoriť,keď je niečo zlé.Milujem svojích synov,svoje vnúčence aj svoje nevesty.
V tom to prípade je dobrá rada drahá.Tu by sa mali všetky strany prispôsobiť a hlavne svokra.Manžel keď sa nevie zastať svojej manželky tiež za moc nestojí.Je to len na tebe .Ako ti radia dievčatá .obleč malú pošli jú so svokrou na prechádzku a s manželom sa porozprávaj uvidíš čo povie a podľa toho sa rozhodni.&&Keď ťa má manžel aspoň trocha rád tak sa nad tým zamysli.A ešte jedna rada NIKDY NEHOVOR ZLE NA SVOKRU PRED JEJ SYNOM!!!!!!!!!!!! Budem ti držať palceObjímam Objímam Objímam

Endží, Ut, 12. 01. 2010 - 13:24

Pred akýmže problémom by to mala utekať?...Ved predsa v niektorých názoroch je problém v nej. Mala by sa nad sebou zamysliet!!! Jasné svora vždy bude jeho matka. Nič jej predsa nebráni príst na návštevu, pohrat sa s vnúčatkom porozprávat sa so synom s nevestou,vzájomne si vychádzat v ústrety! Neznamená, že ak sa syn s rodinou osamostaní uteká od problémov! je jasné, že mu vyhovuje sediet na dvoch stoličkách súčastne. Ale to že sa bude usilovat zachránit manželstvo neznamená že musí matku automaticky zatratit...apropo vločka-synov neotlkaj-zamysli sa nad sebou. To prinesie možno aj tvojej budúcej neveste viac prospechu.

vločka, Ut, 12. 01. 2010 - 13:29

však som to myslela len ako srandu, čítaj pozornejšie. Objímam

sonia, Ut, 12. 01. 2010 - 14:16

Lienočka,je to na tebe,ak chceš odísť - tak odíd - ak si myslíš že ti to bude stáť "za pokoj v duši" - ak to potrebuješ,aby si sa "nezbláznila" - a ak máš kde ísť tak neuvažuj - dáš sa "dokopy" a uvidíš Úsmev .A ak chceš zostať tak ti nezostáva nič iné len "zabojovať",a možno aj začať u seba /aj ked teraz možno nevidíš u seba nejakú príčinu/,nikdy nie je chyba iba v jednom človeku...nech sa rozhodneš akokolvek držím ti palčeky Slnko Kvietok Slnko ...a rozhodni sa správne pre dobro seba aj svojich blízkych...Slnko Kvietok Slnko

novacka, Ut, 12. 01. 2010 - 14:27

Ahoj Lienocka, pozeram sa kde je najvacsi problem a kde by sa malo zacat s riesenim. U teba samej. Si asi citliva a nevies sa postavit proti nazoru nikoho kto na teba utoci. Ale taky je zivot, je prirodzene sa branit ak sa ti deje nieco s cim nesuhlasis. Ak ti svokra prilis RADI ako zaobchadzat s dcerkou, skus jej povedat nieco ako - nechajte ma byt matkou po svojom, kazdy sme iny, ja to chcem robit takto. A ked bude namietat, ze ale mala place, povedz nech place,a keby ju chcela brat, razne povedz ze teraz ju neberte! Ale brat ju od nej uplne tiez nema zmysel, dohodnite sa na pravidlach, ze mala k nej napr pojde vtedy, ked ju ty nakrmis a oblecies, nieco take. A tvoj manzel- vzdy ked by chcel stat na matkinej strane, razne povedz ze ti svokra doteraz narobila dost starosti, ze odteraz chces robit veci po svojom. Stare panie maju pocit, ze su vseveduce a radi zosmiesnuju vsetko co nie je podla nich.Netrap sa nad tym prilis.Nie je dovod plakat nad vsetkym, vidia ze si labilna a preto si k tebe dovolia viac. Nedovol to. Neplac, nie je dovod. Posilni samu seba, prestan so sebalutostou a vyhras velky boj.Tvoj zivot bude vyzerat uplne inak. Ziskas sebauctu k sebe samej a tu ti nikto nevezme.Zalezi len na tvojej reakcii k okoliu. Nedovol aby ta zranovalo kazde nepekne slovo.Kde by sme vsetci boli keby sme takto reagovali?Prajem ti vela vnutornej sily a uspesny prerod svojej osobnosti.Úsmev

KIMKA, Ut, 12. 01. 2010 - 14:28

Zlomené srdce Lienocka, nemyslím si, že Tvoj problém sa vyrieši tým, že sa odsťahujete od svokry. Svokra vždy tu bude a vždy bude komunikovať so synom (a aj ho ovplyvňovať). Ja mám z Tvojho príspevku dojem, že u Teba prevláda strašná sebaľútosť : nikto mi nerozumie, nikto ma nemá rád..... Je pravda, že situácia v rodine (podľa Tvojho opisu) je už plná napätia ale nie je neriešiteľná.Slnko Mám dojem, že ani Ty ani manžel neuvažujete o rozvode. Ja by som Ti radila v prvom rade prestať sa ľutovať a čakať pomoc od druhých. Napíš si, čo Ti najviac vadí a rieš veci krok za krokom. K svokre : niekedy si vypestuje človek na druhého človeka takú alergiu, že prestane rozlišovať dobré rady od zlých a neprijme ani tie dobré, lebo pochádzajú práve od tohto človeka. Skús sa porozprávať so svokrou o svojom manželovi, spýtaj sa jej ako naňho, aby sa Ti a dcérke viacej venoval. Sprav si z nej spojenca. Požiadaj ju napr., aby Ti pomohla uvariť manželovo obľúbené jedlo, upeč niečo nové, čo nepozná (ak sa nevydarí, tak to zlikviduj bez stôp). Postupne si získaš u nej rešpekt. K manželovi : nikdy mu nehovor o jeho mame negatívne veci, ani Tebe by sa nepáčilo, keby sa on stále sťažoval na Tvoju mamku, naopak povedz mu ako Ti dobre padlo, že si zobrala malú a Ty si si v kľude poupratovala (vyžehlila, nakúpila...). K maličkej : nemyslím si, že 2ročné dieťa by sa muselo v plači vyzúriť, skús ju niečim zaujať, odpútať jej pozornosť, určite máte hry, ktoré sa hráte len Vy dve spolu alebo vymysli niečo nové. Mysli pozitívne, aj v spoločnej domácnosti so svokrou sa dá žiť v harmónii a v láske. Treba sa to len naučiť všetkým zainteresovaným. Treba tomu dať čas. Ako dievčatá písali, že sa treba naučiť byť dobrou matkou, tak je potrebné sa naučiť byť aj dobrou svokrou, nevestou, manželom, manželkou, zaťom...Zlomené srdce Objímam Zlomené srdce Objímam Slnko

sona7, Ut, 12. 01. 2010 - 17:20

44 lienocka,sadni so svokrou aj s manzelom,porozpravala by som sa s nimi a keby to nepomohlo ,tak by som odisla,to ti pisem z psichologyckeho hladiska,ale ty by si potrebova,moju povahu ,ja som dobrak od kosti,ale kto mi ublizi obanuje,asi byvas u svokry to je jedna chyba,ale presto, by som nedovolila, aby sa starala do vychovy mojho dietata,ale ako pises nezmeni sa to, ponizovat ta budu stale,preto musis odist,ked nechces trpiet,
tu neni vychodisko,

megina, Ut, 12. 01. 2010 - 17:44

odstahovat sa od svokry je jedna z prvych veci co treba urobit.kym ste u nej,ona to berie ako jej pravo ze sa moze medzi vas miesat.ja mam dobru svokru,ale kym sme byvali v jej dome,tiez bola furt u nas a s detmi robila po svojom.manzel potrebuje prestrihnut konecne pupocnu snuru a zacat sa spravat ako manzel a otec.
co na to hovoria tvoji rodicia,surodenci,priatelia?ber malu a chod nacas k nim ked sa da.muz je asi jedinacik?bohuzial niektore matky si neuvedomuju ze takou opicou laskou detom len skodia.je z neho velke,nesamostatne,rozmaznane dieta.ja hovorim ze taki muzi sa snad zenia len preto ze nemozu sexovat s matkou.vo vsetkom ostatnom im staci.(pardon my french)
drzim palceObjímam

danajka, Ut, 12. 01. 2010 - 19:49

vystihla si to presneÁno

akalenkak67, St, 13. 01. 2010 - 13:25

lienočka.Aj moja dcera ma muža mamičkara.Ich mala ma 2 roky.Tam tiež starostlivosť o dieťa je na dcere.A jeho mamička vie všetko najlepšie.Dcera neraz rozmýšlala o rozvode,dokonca si ho aj podala.Jedla lieky.Mala depky.Teraz,ked ma všetkeho plne zuby,zoberie malu,zbalí veci a dovalí sa k nam.Podla situacie zotrva u nas par dní,v jeseni zostala dokonca 6 týždnou.Potom im začne vnučka a jej manželovi chýbať.Zase sa vrati domou.Chvílu im to klape a potom sa situacia opakuje.Ja prakticky znašam ich krízu.Ale verím,že jej manžel dozrie,vzťahy sa vyriešia.Je ťažke radiť.Z dusneho prostredia,to ano.Lenže zostať sama bez manžela s malým dieťaťom je asi ešte ťažšie.Radím ti to iste,ako svojej dcere.Sadnuť si v rodinnom kruhu a porozpravať sa medzi sebou,čo sa nam pači a čo vadí.Ono to tiež može vela vyriešiť.Áno Áno

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama