reklama

Rozvod a zverenie detí do opatery

Dorotkas , 04. 07. 2009 - 22:55

reklama

Prosim Vás o radu. 13.júla mám prvé pojednávanie o návrhu na rozvod. Odisla som od manžela pred pol rokom k priateľovi aj so svojimi tromi deťmi (13r, 9r a 8mes.) Manžel býval agresívny a obcas sa mi ušli nejaké facky či kopance aj deti mali z neho strach hoci na nich nikdy ruku nepoložil. Po odchode som mu deti dávala po dohode na víkendy k nemu, hoci samé tam častokrát moc nechceli. Nechcem brániť v styku detí s otcom,no nakolko su uz prázdniny zobral si staršie deti a teraz ich odviezol do Rakúska k svojej sestre na prázdniny. Nakolko sa blíži súdne pojednávanie a chcem aby vypovedali pred súdnym psychológom ohladne toho aby samy mohli dať najavo svoj názor s kým sa cítia lepšie a bezpečnejšie. Teraz sa manžel správa k deťom tak ako by si ich kupoval a chcel ich ovplyvniť darčekmi a výletmi nakolko dobre zarába a ja som na materskej. Mám pocit že zámerne chce dosiahnuť aby deti nemohli vypovedať,pretože jednoznačne inklinujú k matke od narodenia. Som vzorná a starostlivá matka,pre deti vytvárame s priateľom priaznivé podmienky pre ich rozvoj a dávame im všetko potrebné v ramci našich možností.. Chcem len vediet ako mám postupovať aby deti mohli vypovedať pred psychológom,nakolko nemám dosť peňazí na advokáta. Ak máte podobné skúsenosti veľmi pekne Vás prosim o radu.


reklama


reklama

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 07. 2009 - 08:59

Ahoj. Neviem ti v tomto poradit, len sa mi zda , ze deti by nemali byt zatahovane do vasich sporov. Je to medzi vami, ony su v tom takpovediac "nevinne". Urcite si dobra mama a chces sa starat o svoje deti, ale skus sa s manzelom dohodnut normalne, ako dvaja dospeli ludia. To, ze s nim nezijes uz pol roka v spolocnej domacnosti znamena, ze na sude budu prihliadat aj na tuto skutocnost. Je faktor, ktory aj u nas velmi zavazil, sudkyna videla, ze nase manzelstvo skutocne skoncilo a nema cenu ho umelo natahovat ani kvoli detom. Na to, aby sud pridelil deti otcovi, musia byt naozaj velmi padne dovody, ked sa matka o deti nedokaze postarat, je zavisla na drogach, alkohole, a podobne. To myslim u vas nehrozi.
A co sa kupovania deti tyka....
On sa moze snazit kupovat si deti a aj je to celkom lahke, akurat, ze toto nemava dlhe trvanie. Do nekonecna to robit nebude a deti nie su hlupe, doveruj im, aj svojej vychove a uvidis, ze vsetko dobre dopadne.
Kazda karta sa raz obrati, neboj sa.
Moj ex rad vyhlasoval, ze sa postara o to, aby Luciu pridelili jemu a ze bude zit s nim. Ale ani "zasranou" lopatou by som ju k nemu nedostala.
Myslim, ze keby "horelo" a na vasom prvom pojednavani by nastali nejake extremy co sa zverenia deti do opatery tyka, mozes poziadat , aby vypovedali pred psychologom...
Dopredu nehadz flintu do zita.
Hlavne pokoj. Vsetko bude tak, ako ma byt....

Dorotkas, Ne, 05. 07. 2009 - 21:42

Dakujem ti moc pekne,ze si reagovala. Ja viem,ze deti sa do tohoto nezatahuju,ja sa o to snazim. Jedno viem isto ,ze o ne nechcem prist. Este raz dakujem mocHambím sa

sona7, Ne, 05. 07. 2009 - 09:54

..prva si ty,mas dost velke deti,okrem malicke 8 mes,
ved ty sa staras,tak co?deti trhat nebudu, nemaj strach, tu ide o to ako sa zachovaju tvoje deti,ci si ich otec kupi,nenadavaj na muza pred detmi ,vysvetli im,ze chces aby boli s tebou a nebudes branit,aby si ich bral,kedy kolvek,drzim palce,verim ,ze to dopadne v tvoj prospech...Zlomené srdce

Dorotkas, Ne, 05. 07. 2009 - 21:46

Chcem tomu verit aj ja,ze to dobre dopadne. Nechcem,aby deti trpeli. Dakujem,ze si reagovalaHambím sa

Dorotkas, Ne, 05. 07. 2009 - 21:52

Nedari sa mi odoslat komentar. Tak ak ti pridu dvo vopred prepac. Este raz ti velmi pekne dakujem,ze si mi odpisala

Maka, Ne, 05. 07. 2009 - 10:05

Súd deti nerozdelí, takže ak sa manžel nevie postarať o 8 mesačné dieťa tak mu neprisúdia ani tie staršie. Starostlivosť nie je len o víkendoch a prázdninach. On by ich musel presvedčiť že sa o ne nestaráš, sú hladné a špinavé, alebo ako píšu baby hore, piješ, alebo beriš drogy. On by ich musel presvedčiť, že každý deň vie zabezpečiť chod domácnosti tak aby deťom nič nechýbalo. Ja si myslím že deti sa kúpiť nedajú. Môžu byť chvíľu ohúrené z nových vecí, prostredia, ale nakoniec si ty ich útočiskom a bezpečným domovom. Manžel má nárok na stretávanie sa a výchovu svojich detí tak sa radšej dohodnite slušne a spolu to vysvetlite aj deťom. Môj švagor keď sa rozvádzal, tak si začali robiť s manželkou také prieky, že ich 5 ročná dcéra sa začala z toho pocikávať. Robí to dodnes, ak má zmeniť prostredie, napr. ide k otcovi alebo naopak zasa k mame. Nikto jej nič nevysvetli, len si domyšla, a to je to najhoršie.
Držím ti palce, aby to dopadlo najlepšie ako len môže

alioska, Po, 06. 07. 2009 - 08:34

Presne tak...súd súrodencov nerozdelí...Skús sa poradiť so sociálnou pracovníčkou..ak ešte chodia do domácností..oni majú akože na starosti deti,ked sú rodičia v rozvodovom konaní.../kolízny opatrovník sa tomu hovorí..nepamätám si presne /.potom je prítomná aj na súde pri rozvode..Ja som mala fantastickú pani,ktorá mi pomohla aj vtedy ked bývalý brával bez môjho vedomia syna zo školy a nikdy mi nič nepovedal a ja som syna potom stále hľadala..Ona by ti najlepšie poradila.. Ja som deti nezaťahovala do rozvodu,dosť čo majú traumu z toho,že medzi rodičmi sa niečo deje...ale zasa hovorila s nimi táto pani a spravila to velmi dobre,decká ani nevedeli o čo ide...neovplyvňoval ich nikto...
Tak skús...a držím palce...je to veľký nával stresu...

petusa, Po, 06. 07. 2009 - 10:21

no som chcela napísať presne to isté - stou kolíznou opatrovníčkou, si ma predbehlaÚsmev
takže určite utekaj na sociálku a tam ti všicko povysvetlujú a určite poradia!!držím palčeky strašne moc a posielamObjímam Slnko Zlomené srdce

denulka, Po, 06. 07. 2009 - 12:55

Milá Dorotkas,
vieš veľmi ti držím palce, aby sa ti podarilo deti získať z vlastnej skúsenosti viem, že deti súd rozdelí, viem, že dokáže matke, ktorá sa riadne o ne stará a má milion potvrdení zo sociálky i psychologického posudku aj tak zoberú len jedno dieťa známosti otca, a hlavne vymývanie mozočku dieťatka zo strany otca a to spôsobom keby mama nebola taká zla, veď ona odo mäa odišla, kupovanie darčekov a pod. Davaj si pozor, vieš dnes a v našom súdnictve neplatí nezoberú dieti matke, ktorá sa riadne stará, nerozdelia deti a predsa rozdelili trojročného a sedemročného odseba od matky. Hlavne mal známosti a "mizli" papiere zo spisu. Ak budeš trvať na zverení do opatery ty i tvoj manžel tak súd automaticky stanový psychologický posudok. Ale lepšie je sa dohodnuť ak to nepôjde tak len vtedy nechať deti podstúpiť toto vyšetrenie nie je strašne ale predsa nie je dobré aby boli deti zaťahované do sporou dospelých.

Tintin, Po, 06. 07. 2009 - 21:46

Objímam Objímam Objímam Držím pršteky, aby Ti detičky zostali. Súhlasím s denulkou, na Slovensku sa dá všetko. Dokoca zobrať mamke aj 4 mesačné bábo, o ktoré sa super stará a je na MD, a zveriť ho aj s 2 ročným bráchom do opatery zamest. ocinka a rovnako vyťaženej babičky. A tí ho jednoducho dajú do jaslí, kde ho vyzdvihne opatrovateľka. Poznám to moc dobre.Smútok Stalo sa kamoške.Takže drž saZlomené srdce Kvietok

ajka01, Ne, 08. 11. 2009 - 19:55

Ahojte,aj ja mám podobný problém.Moje manželstvo je v takom štádiu, že chcem podať žiadosť o rozvod z viacerých dôvodov/manžel si dosť vypije,stále ma podceňuje ako matku,ženu a pod,má sms-kové platonické lásky,s ktorými si vymieňa erot.mms a navyše to vraj robia všetci chlapi,len ja som nechápavá,psychicky útočí na moju rodinu a pod../.Rozmýšľala som,že na súde budem súhlasiť,aby deti súd prisúdil jemu,aby si konečene uvedomil,čo taká matka všetko robí pre deti,čo musí zabezpečovať a pod., lebo podľa neho som ,,zlá,,matka a mojou povinnosťou je ostať v takomto manželstve za každú cenu-kvôli deťom a on si pritom môže robiť čo chce a nemám sa starať do neho.Najväčší problém predstavuje ale pre fakt, že obaja sme s jednej dediny a po rozvode si budeme stále na ,,očiach,,. Poraďte mi, či mám súhlasiť s tým,aby si deti vzal, bojujem s tým,ale bojím sa,aby som ich nestratila,lebo si budú myslieť,že som sa ich vzdala-a to nie je pravda!!!!
Ďakujem veľmi pekne všetkým, ktorí mi poradia....paSlnko

petusa, Ne, 08. 11. 2009 - 21:52

ajka...ak si dobrá matka, nemáš prečo komu dokazovať ako to naozaj je!!!ani jemu!!!staraj sa o deti ako najlepšie vieš a oni ti to raz vrátiaZlomené srdce a to ako sa bude starať on,tak sa k nemu postavia aj deti...čas úkáže...Prekvapenie
hodne sílObjímam

ajka01, Ut, 10. 11. 2009 - 20:01

ďakujem petusa, nedokázala by som sa ich vzdať...nikdy!Len som myslela, že by možno pochopil, čo všetko matky robia a stíhajú....díkKvietok .
Život vie byť niekedy veľmi nespravodlivý...ale asi to tak má byť..hlavu hore,zajtra bude lepšieÁno

petusa, So, 21. 11. 2009 - 18:10

viem ako si to myslela AjkaZlomené srdce zažívala som niečo podobné nedávno...tiež som mala sto chutí dať už môjmu ex - ovi obe deti, na mesiac...neviem nakoľko, len aby pochopil o čom to je....ale potom som si povedala, že NAČO???!!!okoliu nič dokazovať nemusím a ani nechcem. a jemu???raz!!! pochopia o čo prišli...a ver že deti im /tým úžasným - starostlivým oteckom/ to všetko raz vrátia- aj za násSmútok držkaj saObjímam
a ešte niečo: keby si sa ich už raz na súde! vzdala, asi by nebolo potom jednoduché dostať ich späť, dávaj si pozor čo urobíš...

ajka01, So, 21. 11. 2009 - 18:06

s tým súhlasím,lenže ja mám ešte maličké deti-6,5 a keď máme výmenu názorov,malá sa drží pri mne a synček stojí na manželovej strane-mám pocit ,že je ešte maličký,aby to všetko chápal,lebo hned príde ku mne s otázkou:,,Chceš,aby som bol aj pri tebe/myslí vtedy,momentálne byť pri mne/?...teoriu ovládam,aby sa dospelí nehádali pred deťmi,ale nie vždy to tak ide....Mlčím

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama