Kedze nemam doma toho dost, tak som si pridala...
Este pre dvomi tyzdnami mi vola manzelov kamarat, profesor matematiky, ze by potrebovali profesorku anglictiny. Kedze sme spolu hovorili o tom, ze by som rada raz zmenila trochu vzduch a robila aj nieco ako behala za barom. Ukazala som mu moje certifikaty zo skusok v Anglicku. Ked im chybala profesorka anglictiny, je na materskej dovolenke, tak si spomenul na mna, ze ci by som mala zaujem. Vravim, preco nie. Tak mi dal cislo na riaditela skoly, ze nech mu zavolam. Tak som este v ten den volala. Stretnutie sme dohodli hned na druhy den. Prisla som s akademickou stvrthodinou (hned dva krat, cize pol hodinou) neskoro. Prijemny riaditel aj zastupca. Prefotili si certifikaty, zivotopis a ze to poslu. Slovo dalo slovo a v pondelok mi volali, ze ci mozem prist a dohodnut co a ako, lebo akademia vraj uznala moje certifikaty a mozem ucit.
Nastupila som hned vo stvrtok. Mam 6 tried. Ekvivalent, vekovy, nasich 6,7 a 8 tried. Tazki adolescenti. Prve hodiny sa mi klepali kolena viac ako im. Do toho som dostala dobru nadchu a v nedelu aj nejaku crevnu chripku. Ved, aby mi nebolo smutno a nenudila som sa
Prva hodina, predstavovanie a vsetko, co k tomu patri. Otazky, sem tam nejaka odpoved v anglictine a na moje prekvapenie mi 7ci povedali, ze Slovensko sa nachadza vo Francuzsku Zasmiali sme sa a isli sme dalej.
Samozrejme, velky problem disciplina. Ako vsade. Jedna trieda ma dokonca 28 ziakov. Z toho 24 ma uplny nezaujem nieco pisat, zucastnovat sa prace co nebodaj sa nieco aj ucit... Tak sme si zopakovali pritomny cas a minuly. Jeho jednoduchu formu. Vravim im, je to opakovanie, tak si dame taky maly testik. Doplnovat slova, ktore su predtlacene, len ich spravne vysklonovat. Tie co vedia po anglicky musia uznat, ze tieto dva casy su naozaj jednoduche. No, cuduj sa svete, asi 4 mali nad 16 bodov z 20tich. Zvysok bol okolo 5 bodov... A to by, podla osnov uz mali pisat texty a rozpravat samostatne...Ufffff, zaujat ich je tazke, kedze to maju tazko na haku...V jednej triede mam 7maka, ktory nevie citat a pisat! Co s nim?! Rodicia su proti tomu aby isiel do specialnej skoly, kde by sa mohli venovat a pomoct mu dobehnut zameskane. Chlapec nebol totiz vobec skolarizovany. Rodicia su kocovnici a dlhe roky neboli usadeni a tak chlapec prepadal cez sito... Samozrejme, ze zabava celu triedu. V kazdej triede je par kvietkov, ci cisiel
Siestaci dnes tiez mali test z cislic a casu. Tazko mi ziak napise spravne cas, ak nepozna hodiny! A teraz babo uc! Dala som do testu aj lahke priklady, aby mi napisali vysledok v anglictine. Napr. 12+7=nineteen, ibaze dopracovat sa k 19 bol problem...Teraz ako hodnotit? Cislo bolo napisane dobre, ibaze to nebol spravny vysledok
A tak ja sa ucim spolu s nimi. Keby som ich hodnotila podla ich skutocnych vedomosti, tak 90% ziakov prepadne z anglictiny. Kedze to nie je podstatny predmet (ako fr. ci matematika) tak sa privieraju oci.
Tak som podiskutovala s kolegynou, tak zbrzdim trochu, ale osnovy jasne prikazuju a naznacuju, co maju ziaci uz vediet. Lenze ja im to do hlavy nenalejem...Navyse, chyba material, nemam CD, ktore by som mala mat ku kniham, nehovoriac o tom, ze nemam knihu, len manual pre profesorov...
Tak sa trapim, vymyslam, ako im to co najjednoduchsie vysvetlit, pomaham ako viem, ale asi je este skoro, aby som hadzala flintu do zita...
Tak mi drzte palce, nech ich ta anglictina aspon trochu nadchne...
Zajtra sa vraciam na "bojisko" v plnej polnej
PS: ak su nejake preklepy a hrubky, ospravedlnujem sa, som znacne prepracovana
A mimochodom, tatino gazduje s najmladsou. Minule sa pokakala a tatino kym si to vsimol, tak mala samozrejme uz ritulu celu cervenu. Tak na druhy den sa vypytala na WC. Tak mozno to vsetko bude este na nieco dobre
Ani mňa v škole jazyky nebavili
knihy boli viac ako nezaujímavé, samá gramatika na ktorú nebol čas...prišli sme ku tej angline z ruštiny ako slepé kura ku zrnu...len sme slepí aj ostali a zrno napoňali 


väčšina pesničiek má jednoduché slová, to sa dá zvládnuť a i časy v nich nájdeš a môžeš vysvetliť čo je to za čas
až potom si ho spoja s tým čo už na tabuli videli, až potom, keď ich to bude baviť a zaujme. 

Učili sme sa časy na písomky.na každej písomke nejaký čas, to dalo nabifliť ale chápať tie časy v rozhovore, v rozprávaní...to nešlo nikomu.
A naše deti to ešte o niečo ťažšie majú, teda o hodne, keď im dali aj druhý cudzí jazyk...nevedia kedy píšeme mi/my, u/v na konci slova, s/z...hlavne že po výstupe zo ZŠ majú plynulo rozprávať dvomi cudzími jazykmi...no nech idú do kelu tí čo robia "reformy"...
A čo tak skúsiť to cez pesničky?
Majú svoje obľúbené skupiny, pesničky posťahované v mobiloch, slová si môžu vytlačiť doma a doniesť a spolu ich môžete prekladať.
Každopádne držím palce pani profesorka z Francúzska!
No ja som si myslela, že len u nás to tak funguje... Hm.

Prajem veľa trpezlivosti a kreativity pri vymýšľaní a nech sa Ti darí.
Teším sa na ďalšie Tvoje príspevky.
Som na strednej, kde deťušiky prešli sitom a Bohu ďakujem... to len mladý vydrží.
) ...
Vôbec si neviem predstaviť, žeby som teraz vstúpila do týchto vôd. Asi by som ich potopila ako mačence... ale nie, zle hovorím. Asi by som najprv rodičov ... a potom i spoločnosť... Povedzme si úprimne, nemajú to dnes deti ľahké... oj, veľa problematických tém... Prajem veľa trpezlivosti, kreativity a najmä zdravia (duševného
dievcata, dnes sme zacali od znovu, pritomny cas, jednoduchy, vysvetlene v akych situaciach pouzivame, minuly jednoduchy, tiez vysvetlene v akych situaciach ich pozivame... a teraz pokracovat, problem je ten, ze cez pesnicky sa nenaucia rozpravat, je to dobre na slovicka a casto su tam pouzivane zvraty, ktore su narocnejsie, ako gramatika, ta zakladna...ale zacina sa to kristalizovat, vidno, ze su v triede deti, ktore sa chcu ucit a deti, ktorym je to srdecne jedno a robia vsetko do jedu, keby aspon nevyrusovali, ale rusia aj tych, ktori sa chcu nieco naucit a vidiet, ze ich to aj zaujima....uz len "spacifikovat" tych, ktori to maju na haku...ako, to je otazka do plena, zatial neviem...jedine poznamky a potom "tresty" v ramci skoly, ci uz zostat po skole, ale uprimne, mam tam trcat s nimi, dakujem, neprosim si....tak uvidim, este hodim rec s kolegami, so ziackami som sa uz rozpravala, mrzi ich to, tak snad najdeme spolocne nejake riesenie, aby bol aj vlk syty aj ovca cela.....
aramama, inak, tu je to to iste, nevedia ani vo francuzstine co je prisudok, podmet, privlastok, zameno, podstatne meno, neurcitok....co s tym ja asi narobim na anglictine?! nic.... a tiez sa ucia dva az tri cudzie jazyky, spanielctina, nemcina, anglictina, latincina, grectina v akej kolvek kombinacii... a dieta neovlada ani zakladne gramaticke pravidla vo vlastnej reci(sklonovanie je nehorazne tazke)a dalsia vec, nevie spocitavat do 20!!!!
Odvážne si ty žieňa, držím palce pri neľahkej úlohe.
neviem ci odvazna je to spravne slovo
skor blba
mam pocit, ze je to velke susto na prehltnutie, asi budem musiet poriadne prezuvat, kym ho dokazem prehltnut 
dakujem
Keď sme pri tom veľkom súste, vieš že hady nemajú spojené sánky a tak môžu prehltnúť aj omnoho väčšie sústo než sú oni ?
. Ale všetko sa dá, keď sa chce
A ja nepochybujem, že to dáš 
Ako, teraz ťa nenabádam na plastickú operáciu