reklama

Citat vsetci a povinne (Dolezite upozornenie pre vsetkych)

Pridal/a magic dňa 24. 04. 2011 - 16:05

reklama

V poslednej dobe tu dochadza k nedorozumeniam, ktore nemusia byt. Preto strucne.

1. Autorom/majitelom stranky je Kamila. Stretnete ju tu malokedy, aj ked sem obcas chodieva a obcas aj prispieva. Okrem tejto podstranky zo suboru stranok mamam.sk, ma totiz na starosti obrovske mnozstvo dalsich aktivit, ktore so strankami suvisia a ktore s ich rozvijanim postupne pribudli a stale pribudaju.
Preto, hoci mnohi maju pocit, ze prave iba ona ma pravo niekomu na tejto stranke nieco povedat, nie je to casto fyzicky mozne.

2. Preto ju na stranke nanicmama.sk ako Admin/Spravca zastupuje Georgina. Je tu pritomna skoro kazdy den, sama prispieva ako radovy prispievatel, ale navyse spravuje stranku, upratuje blogy do spravnych podsekcii, odstranuje blogy a prispevky, ktore maju vulgarny alebo provokacny urazlivy charakter (casto ich ani nezachytite a teda eliminuje tak moznost, aby niekto pre svoje pobavenie rozputal na stranke dalsie hadky), maze nepovolenu reklamu, stara sa o novych clenov, dava im rady v pouzivani stranky, odkazuje ich na navody o stranke, atd atp.
Ak sa vam teda prave ona ozve a upozorni vas na nevhodne spravanie, porusovanie niektoreho z pravidiel a i. (priamo tu na stranke alebo sukromne mailom – ovela castejsie, kedze dava prednost upozorneniu v sukromi, ako na verejnosti, kde by to dotycny mohol brat ako svoje ponizenie), berte to vazne a respektujte to. Neberte to ako osobnu urazku a jej zabavu, ze sa ozvala prave vam a ze si na vas zasadla z nesympatii. Robi si svoju pracu.

V pripade, ze nie ste s jej pracou spokojni, mate pravo navrhnut zlepsenie (t.j. nie iba kritiku, ze sa vam to takto nepaci, ale zaroven aj navrh zlepsenia stavu).

3. Vzhladom na zameranie stranky je tu aj odlisnejsia atmosfera, nez na inych strankach – mate moznost citit sa tu viac „doma“. Avsak tento pocit je odmena, bonus, nie vase pravo. Preto by ste ako uzivatelia mali nadalej dodrziavat stanovene pravidla stranky, ako by ste to robili na akychkolvek inych strankach a neprenasat atmosferu familiarnosti (a vztahov z toho vyplyvajucich) do vsetkych sfer (t.j. ked ja napriklad dostanem upozornenie od georginy, ze som sa v niektorom blogu zachovala nevhodne, neoborim sa na nu, ako si to vobec voci mne dovoluje. Jedna vec je nasa komunikacia na stranke v nejakom blogu, druha, ked ma oslovi ako admin vykonavajuci svoje povinnosti.).
Odlisujte to, prosim.


reklama

reklama

balalajka, Ne, 24. 04. 2011 - 16:16

Zas som prisla o melu?
Ocuj Anka, neotvoris si adminovsky nick ?- napr. admin geo - mozno to zrychli komunikaciu a nebudu ofuky. Ja som nad tym dumala podla podaj dalej - cakam, kedy mi baby napisu, ze co tolko komandujem Chichocem sa .
Magic Áno
A citim sa tu ako doma - aj tam niekedy zahrmi a pokrievky z hrncov padaju Úsmev .
Prajem vsetkym nanic mamkam pekne sviatky.

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 17:27

Lenka, o nič si neprišla - prebehol len klasický scenár (zakladateľka blogu nebola spokojná s odpoveďami, začala urážať, a keď potom zistila, že s ňou súhlasia len tri naničmamy a ostatné nie, príspevok vymazala.)

O adminovskom nicku som dumala, z viacerých príčin si ho nemienim zakladať. Ono, ak niekto chce rozumieť, rozumie aj keď mu napíšem ako Geo. Ak rozumieť jednoducho nechce, môžem mu písať pod akýmkoľvek nickom a zlatými písmenkami, aj tak rozumieť nebude.
Čo už, ľudia sme naozaj rôzni, a je na každom, ako sa rozhodne správať a prezentovať Úsmev Mrkám.

kp, Ne, 24. 04. 2011 - 17:59

nepoznam tvoje priciny (mozno by si ma nakoniec presvedcila o svojej pravde Mrkám ), ale tiez si myslim, ze to nie je zla pripomienka - vies, niektori zabudnu, kto sa im na zaciatku ozval ako admin, ini prehliadnu alebo co ja viem co ... vela ludi potrebuje mat cierne na bielom Mrkám
... a Magic - nazov tohoto prispevku sa mi nezda prilis stastne zvoleny - aj ked predpokladam, ze viem, ako si to myslela a preco si to napisala a mas pravdu - ale "vsetci a povinne" to zavana ... hm Mlčím
KatarinaÚsmev

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 18:15

...niektori zabudnu, kto sa im na zaciatku ozval ako admin, ini prehliadnu alebo co ja viem co ... vela ludi potrebuje mat cierne na bielom Mrkám

Nuž, v prípade potreby sa môže linkovať tento článok Úsmev Slnko Slnko Slnko

a Magic - nazov tohoto prispevku sa mi nezda prilis stastne zvoleny - aj ked predpokladam, ze viem, ako si to myslela a preco si to napisala a mas pravdu - ale "vsetci a povinne" to zavana ... hm Mlčím

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Katka, pred cca pol hodinkou som v podstate toto isté napísala Magic do mailu Mrkám.

kp, Ne, 24. 04. 2011 - 18:34

ale spravny nick je rychlejsie pochopitelny ako link na dlhe citanie Mrkám ...no ale ty asi vies, preco nechces Úsmev
(ten nazov ide nestastne sam proti sebe)
KatarinaÚsmev

magic, Ne, 24. 04. 2011 - 19:28

tiez som nad touto alternativou premyslala, bolo by to dobre riesenie. no nie som si ista, ci by georgina mala moznost rychlo sa prepinat z jedneho nicku do druheho, bez toho, aby sa musela odhlasovat a zase prihlasovat. a ci by pod oboma nickmi mala moznost vidiet to iste - napr. v precitanych prispevkoch rovnaky pocet novych, nejavili by sa jej ako este neotvorene, hoci pod druhym nickom s nimi uz pracovala a pod.
niekedy to moze byt unavne skakat takto z jedneho nicku do druheho, ked chces v jednej chvili komunikmovat s niekym na stranke a zaroven sa vyskytne povinnost niekde niekoho upozornit.
myslim, ze toto by jej mohla nejak zabezpecit kamilka ako majitel stranky a programov, pod ktorymi bezia (geo predpokladam nema az taketo adminovske prava). ale zase ona ma tolko prace, ze zatazovat ju aj s tymto moze byt pre nu neprijemne.

kp, Ne, 24. 04. 2011 - 19:32

viem, ze je to vela roboty ... a veru nezavidim ... ale aj zvazovanie alternativ moze viest k nejakemu novemu a vhodnemu rieseniu Slnko
KatarinaÚsmev

magic, Ne, 24. 04. 2011 - 19:39

este mi napadlo, ze by sa mohla v prispevkoch pisanych ako admin podpisovat Admin.

inak ten nazov je schvalne direktivny. jednak chcem, aby si ho ludia vsimli a precitali, a jednak, ked je nieco napisane priamo ako fakty (hlavne pravidla), ludia ich prv vezmu na vedomie a chovaju sa podla nich.
ked sa snazime veci predostriet milo, opatrne, jemne, skor narazime na nedorozumenie, lebo dotycny si to vysvetli ako moznost nesuhlasit, alebo ich berie ako volitelne - respektuje iba tie body, co sa mu pacia.

kp, Ne, 24. 04. 2011 - 19:54

mas pravdu, vsimne si ho kazdy... bije do oci Mrkám ...ale zavana i despotizmom ci diktaturou Mrkám ...nieco ako : Dolezite upozornenie pre vsetkych, Desatoro Nanicmamy ... prave som vecerala, a tak teraz skor travim, nez rychlo vhodne nazvy vymyslam Chichocem sa - hlavne ked to ma byt trefne a caky-caky, teda rychlo ...
KatarinaÚsmev

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 19:56

Dôležité upozornenie pre všetkých sa aj mne pozdáva viac Úsmev Slnko Slnko Slnko

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 20:02

A keď už to rozoberáme - nadpisy, písané samými veľkými písmenami prepisujem, pretože (ako napísala aj Katka), bijú do očí a nie je korektné voči ostatným prispievateľom takto na príspevok upozorňovať.
Okrem toho, skutočne to zaváňa despotizmom a diktatúrou (aj keď tiež chápem pohnútky, ktoré viedli z vôlbe práve takéhoto znenia), a hlavná a základná vec, ktorá sa mi na NM páči, je to, že tu vládne naozaj liberálna atmosféra. Neviem o inej webstránke (a chodím na celkom slušné množstvo), kde by sa tak rešpektovala sloboda slova a slobodná vôľa ako na NM.

magic, Ne, 24. 04. 2011 - 20:09

ok, pravidla platia pre vsetkych.

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 20:11

Oceňujem zmenený nadpis - je to podstatne lepšie Úsmev Slnko Slnko Slnko

kp, Ne, 24. 04. 2011 - 20:17

... ved to, ze my sme pohnutky pochopili, pretoze vieme, z coho to vzniklo ...to by som sa i ja bila ako maly despota za podporu ...lenze treba mysliet i na tych, co nevedia o pricinach a pridu po nas Vyplazený jazyk (a zmazane blogy s naslednym priebehom diskusie v komentaroch uz nenajdu, atd) - tak tych mozno zarazi znenie nazvu a naco takto ublizovat takej super stranke, akou je NM ... takze tam to treba trochu regulovat...
...a tiez poznam mnohe ine webstranky - a z precitaneho musim skonstatovat, ze i ked tu vselico prehrmi, ale aj to prehrmene ma nastastie vyssiu uroven ako na mnohych inych strankach Slnko
KatarinaÚsmev

Polárka (bez overenia), Po, 25. 04. 2011 - 10:59

Vieš vôbec komu/čomu sa smeješ ?

balalajka, Ne, 24. 04. 2011 - 16:17

A este nieco som mala na jazyku.
Robota, ktoru robi Geo je urobena profesionalne Áno . Klobuk dolu.

Polárka (bez overenia), Ne, 24. 04. 2011 - 16:27

Magic Áno
Mamamata, admin-geo Áno, vyjasnenie si "pozícií", podľa mňa dobrý nápad. Mnoho nových členov asi neprekuklo pomery na NM a tí starší by to mali "čierne na bielom". Možno (kto vie) by to uľahčilo komunikáciu.

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 17:29

Päť mesiacov každému novému prispievateľovi posielam "úvodný" mail, z ktorého je zrejmé, že mám na starosti spravovanie stránky. Starší členovia to tu mali "čierne na bielom" viackrát, dokonca aj priamo od Kamilky. Ak niekto stále niečomu nerozumie, stačí sa normálne po slovensky spýtať. Či už tu, alebo cez kontakt mailom.

Polárka (bez overenia), Ne, 24. 04. 2011 - 18:53

Geo, každý deň prichádzajú noví a noví ľudia. Nie každý sa rýchlo zorientuje. A väčšinou než si spojí dve a dve dokopy - teda než príde k tomu, že dostane povedzme mail, a prečíta si ho - stihne sa uraziť, alebo zaujať obranný postoj, alebo oboje dokopy, alebo niečo iné.
Nie nadarmo majú lekári v nemocniciach biele plášte, policajti uniformy atď. Sú ľahko rozoznateľní od celku a dá sa povedať, že svojím statusom niekedy pôsobia dokonca preventívne.
Ale je to tvoja osobná vec, a naložíš s ňou, ako budeš sama chcieť. Nelámem ťa. Mrkám

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 19:19

Jarka, odkedy posielam "úvodné" maily (a robím aj iné "opatrenia" na prevenciu pred urážaním/ urážaním sa a pred žabo-myšími vojnami), je na NM omnoho pokojnejšia atmosféra. Dokonalé to nebude nikdy - toho som si dobre vedomá. Ale tak dokonalé nie je asi nič.

Jednoducho si nemyslím, že by špeciálny nick bol na niečo dobrý. Ani pred policajtom a ani pred doktorom neskáču všetci do haptáku - či už majú alebo nemajú uniformu. A takú povinnosť nemá nikto ani pred adminom. (Takmer) všetci sme tu dospelí a svojprávni. Ak chce niekto porušovať pravidlá, tak ich porušovať bude.

Druhá vec je, že porušovanie pravidiel má aj svoje následky. Ak sa to dotyčnému potom nepáči, je to jeho problém. Ako to raz pekne vyjadrila Elin: "Každý má právo pozbierať si plody svojej blbosti." Úsmev Mrkám

Polárka (bez overenia), Ne, 24. 04. 2011 - 23:29

Mňa sa to v zásade nijak nedotýka, takže ak si s vývojom vecí spokojná - nie je čo riešiť Úsmev

lydusha (bez overenia), Ne, 24. 04. 2011 - 23:56

Toto je pravda, GeoÁno Áno Áno Áno

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 17:13

Magic, ďakujem za podrobné vysvetlenie "problematiky" Úsmev Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok

Len doplním k tomuto: V pripade, ze nie ste s jej pracou spokojni, mate pravo navrhnut zlepsenie (t.j. nie iba kritiku, ze sa vam to takto nepaci, ale zaroven aj navrh zlepsenia stavu).
Akékoľvek pripomienky k tomu, ako to na Naničmame vyzerá, prosím, vkladajte ako komentáre sem: http://www.nanicmama.sk/portal-spravnej-nanicmamy/lamparen.
Druhá možnosť je vložiť ich ako samostatné príspevky do fóra Portál správnej naničmamy (návrhy, pripomienky, rady, týkajúce sa stránky Naničmama) - teda nie v rámci iných blogov a diskusií, kde sú mimo témy. V tom prípade by som však uvítala, keby autor potom svoj príspevok na stránke aj nechal a nemazal ho.
Tretia možnosť je napísať mail priamo Kamilke cez "Kontakt" na zelenej lište hore.

kefara, Ne, 24. 04. 2011 - 19:30

Magic Áno

... si úúplne úúúžasná Mrkám Slnko

A Geo - bez debaty - detto Bozkávam Tlieskam Slnko

babka Betka, Ne, 24. 04. 2011 - 18:13

Super...skrátka a jasne.. úplne súhlasím!Veľmi sa mi ráta práca našej admin...je pohotová a otvorená.Viem nie každej sa to páči..Áno Áno Áno Áno

eva m, Ne, 24. 04. 2011 - 18:19

magic,
suhlasÁno Áno Áno
a georgina - mas moj obrovsky obdiv za to, ze toto robis - skvele a profesionalne a navyse s rozumom zvladas utoky na teba.
Eva Slnko

kp, Ne, 24. 04. 2011 - 18:24

veru Áno ...ja by som si taky bic na seba nevzala Vyplazený jazyk
KatarinaÚsmev

georgina, Ne, 24. 04. 2011 - 20:03

Ďakujem, dievčatá Úsmev Slnko Slnko Slnko

tedy, Ne, 24. 04. 2011 - 21:09

Ked som objavila NM , najskor som pár dní len čítala, že čo to zas bude za klebetník.Mrkám Milo ma prekvapila úroveň a hlavne slušnosť diskusií. Nedávno som zabludila do nejakého diskusného fora k problému jedného lekára - názory také aj onaké. Ale spôsob akým to bolo písané - v mnohých prípadoch urážky, osočovanie , no krčmová úroveň! Nepozná toho človeka, nie je v jeho koži, ale uráža do debilov, a podstatne horšie / s dovolením necitujemÚsmev /. Názor sa dá vyjadriť aj slušnejším spôsobom ! Nemyslím si, že som fajnová, ale bazálna ľudská slušnosť mi dosť veľa hovorí. A veľa k tomu netreba - ani vysokú školu, ani plat. Len chcieť.
Preto sa mi tu veľmi zapáčiloSlnko Bola som Geo vďačná za uvodné informácie. Dosť rýchlo som sa zorientovala, aj že za týmto všetkým je Kamilka, aj že je zrejme zavalená robotou, lebo ju tu málo vídať. Chodím si tu oddýchnuť a posledné, čo sa mi chce, je isť tu do konfliktov.
Geo robí podľa mojho názoru skvelú prácuKvietok,ľudia sme rôzni a občasné odrážanie utokov, to chce veru silného človeka Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok

georgina, Ut, 26. 04. 2011 - 06:53

Milo ma prekvapila úroveň a hlavne slušnosť diskusií.

Chodím na rôzne webové fóra, na väčšine si však len čítam. Písať sa mi tam nechce - práve preto, aká je tam úroveň diskusií.

To, že na NM sa väčšinou darí udržiavať flame war na rozumnej úrovni, je však "práca" všetkých naničmám.
Schádza sa tu komunita ľudí, ktorí si navzájom pomáhajú a učia sa jeden od druhého - a to považujem za úžasné. Často mám pocit, že za celý svoj život som sa nenaučila toľko, ako za ten čas, čo chodím na NM Úsmev Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce.

Fany1000, Ne, 24. 04. 2011 - 23:05

Patrím do tejto našej "rodiny" cca dva roky. Poviem pravdu, mnohé veci neviem, neovládam, niečomu nerozumiem (čo je moja vina, lebo som lenivá prelúskať všetky "zákutia" tejto stránky). Ale vážim si a obdivujem Kamilu za jej prácu. Som si vedomá, že je toho veľa, a preto potrebuje pomoc. Plne jej dôverujem a viem, že dovolila pomáhať niekomu, kto to robí profesionálne, bez subjektívnych pocitov (Geo Áno presviedčaš ma o tom denne). Myslím si, že NM je pre Kamilu jedno z "jej detí". A ktorá matka dovolí škodiť svojmu dieťaťu?
A k názvu blogu. Aj mňa zaskočila nástojčivosť, ktorá bola zrejmá. Ale nakoľko nie je možné vložiť do PC intonáciu hlasu, brala som tie veľké písmená a celkové znenie ako náhradu toho, čo by sme v priamej komunikácii mohli použiť.
A záver...? Neviem, už len to, že vás mám radaObjímam . Aj keď len takto virtuálne. Ťažko sa opisuje slovami, čo pre mňa NM znamená.Slnko

Katka0202, Po, 25. 04. 2011 - 11:41

vazim si Kamilku a som jej vdacna za stvorenie nasej virtualnej obyvacky Mrkám
vazim si Geo, nielen za jej mravenciu pracu pri udrziavani mieroveho ovzdusia a pokoja v diskusiach, hasenie ohnivych koverzacii a mnoho ineho Tlieskam
vazim si nazoru kazdej z vas. no a v ramci slusnosti nebudem napadat ziadnu, s ktorou nesuhlasim... ked mam pretlak emocii, nebudem predsa urazat niekoho, koho poznam len virtualne, radsej obujem tenisky a idem vypustit paru telesnymi cinnostami...
cize, ked vidim, ze niekto si prisiel rypnut - mozem prispiet vselijako - precitam a prispejem, precitam a neprispejem alebo precitam a prekliknem na nieco ine... a je klud... podla mna je uplne jedno, ci Geo ma adminovsky nick alebo nie - beriem to tak, ze v pripade, ze sa budem nevhodne vyjadrovat a nedokazem sa vpratat do vlastnej koze - vykaze ma niekto z domacich - a je uplne jedno - ci to bude Geo, ci AdminGeo, ci Kamilka, ci ina z nanicmam...
a nazov? nech je kludne s vykricnikmi, ci so slovickami nutne, ci povinne- z mojho pohladu je dolezity - pre niekoho viac, pre niekoho menej - len nech si ho precita kazdy! lebo opat som si len uvedomila, ze to, co si ja s nohami na stole a kavickou v rucke citam v klude a pohode - stoji niekoho kopu casu a obcas i nervov!!!! a to si treba vazit!!!
Slnko

ja_hodka (bez overenia), Po, 25. 04. 2011 - 16:17

Jeden moj kamarat nazýva určitú skupinu na NM ústredným výborom KSČ Chichocem sa.... Pri čítaní názvu tohto blogu sa mi to okamžite vybavilo. Veľmi nepríjemná výzva. Ďakujem, neprosím.

magic, Po, 25. 04. 2011 - 16:53

hm, uprimne, tomuto komentu nechapem.

jahodka, ked si na stranke, napr. sme,sk ci hociktorej inej - ignorujes cokolvek, na co ta upozorni admin?

alebo inak, nech si to nevysvetlujeme na dlhe lakte:
1. nemam zvernu ziadnu ulohu na NM. co robim, robim preto, lebo mi ide na nervy, ze niektore zakladne fakty tu niektori ludia, bud nepostrehli, alebo sa im detinsky vzpieraju. robim to pre seba a urobila by som to pre ktorehokolvek admina, co by sa stretal s podobnou nechapavostou zo strany uzivatelov (ci by sa mu to pacilo, ze som to napisala, alebo nie). otravuju ma tym, lebo sa to tu nepretriasa prvy raz. mala si v tomto iny dojem?
2. v com je vyzva neprijemna - ze treba dodrziavat nejake pravidla a vziat na vedomie fakty? dufam, ze tym sa clovek nedostava na poziciu UV KSC, ze to po vas chce.

toto nie je ironia. normalne ma to zaujima. aj ked to na teba bude posobit naivne, ze som si to neodovodila z tvojho prispevku sama, chcem si to radsej ujasnit, ako si domyslat.

ja_hodka (bez overenia), Po, 25. 04. 2011 - 17:38

moj koment bol k názvu. A ten teda znie ako povel z ÚV KSČ. Ostatné som nečítala.

fidorka, Po, 25. 04. 2011 - 19:06

Ja sa hlboko skláňam pred Geo,ako adminom tejto stránky,aj ako človekom.To čo tu ona pre nás všetky robí,si neviem predstaviť,že by som ja niekedy zvládla,ani z polovice.Často je aj ona sama terčom rôznych útokov a úplne v pohode to všetko zvládne,kedy mne by už dávno nervy praskli.Neviem naozaj v čom je problém,keď niekoho slušne upozorní,ako nového užívateľa.Keď si predstavím,že prídem do mesta,kde som ešte nikdy v živote nebola a stretnem tam niekoho,kto ma chytí za ruku a podá mi mapu,aby som sa v meste nestratila,aby som našla,čo hľadám,skákala by som od radosti.A Geo robí na tejto stránke presne to isté.
A na margo nadpisu-nevadil mi ani ten pôvodný,nevidím žiadne povely,ani nič divné,či urážlivé na tom,ktorý je tu teraz.

lydusha (bez overenia), Po, 25. 04. 2011 - 19:11

Suhlas od J po Z ÚsmevTlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

akalenkak67, Po, 25. 04. 2011 - 23:22

Ja súhlasím s pravidlami na tejto stránke.Aspon sa naničmama nezmení na stránku s reklamami a vulgarizmami.A pokial sa niekomu nechce relaxovať,ale cíti potrebu,že sa chce vadiť,môžem mu vrelo odporučiť pokec.
Prajem vela úspechov vo vedení stránky.Podmienky sú akceptovatelné a rada tu relaxujem,ked mám den Blbec.Slnko

georgina, Ut, 26. 04. 2011 - 06:54

Dievčatá, ešte raz ďakujem Úsmev Kvietok Kvietok Kvietok

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama