reklama

Návliečka na cumel

Pridal/a stakola dňa 10. 02. 2010 - 17:01

reklama

Snáď Vás trochu obveselím s ďalšou príhodou z môjho života. Stalo sa to dávno. Dcérka chodila asi do druhej ,alebo tretej triedy. Jedného dňa za mnou prišla s očkami plnými zvedavosti a spustila: "Maminka, čo to tam máš v spálni v nočnom stolíku? Také návliečky na cumel." Mlčím

Pozerala som nechápavo. Vôbec mi nedochádzalo o akých návliečkach moja dcérka rozpráva.

"Aké návlečky miláčik?" spýtala som sa.

"No také zabalené v Tvojom nočnom stolíku, také dlhé a mastné," objasňovala dcérka.

A vtedy mi to došlo.Prekvapenie Došlo mi, o čom moje dieťa rozpráva a priznám sa, že som sa v tej chvíli nevedela rýchlo zorientovať a tak som len nejasne niečo zakoktala. Išlo totiž o kondóm, ktorý moje zvedavé dieťa náhodne objavilo pri návšteve spálne v mojom stolíku. Hambím sa

Chvíľku som váhala a rozmýšľala, ako to zahrať do autu. Po chvíli ma napadlo asi chabé vysvetlenie, ale ako pokus o oklamanie dieťaťa a vycúvanie z hlúpej situácie som to skúsila. Využila som istú podobnosť so silikónovými klobúčikmi, čo sa používajú pri kojení , ktoré moje deti objavili už dávnejšie, len vtedy vysvetľovanie toho, čo to je, nebolo tak prekérne. Chichocem sa

Povedala som: "To mi tam nechaj! To mám odložené tie klobúčiky, čo som používala, keď som Vás kojila." Vydýchla som si, ako dobre som sa z toho vymotala, ale mýlila som sa.

Dcérke toto vysvetlenie evidentne nestačilo a tak sa pýtala ďalej: "Ale to ako si tam to prsíčko mohla navliecť? Veď to je také úzke."

Chcela som mať už túto debatu za sebou, ale dcérka bola očividne zvedavá na každú moju odpoveď. V tej chvíli ma napadlo už iba toto: "To sa nesmie rozbaľovať, to sa iba tak priloží, keď sa bábätko kojí, aby to maminku nebolelo, vieš?"

"Aha." Konečne odpovedala dcérka a prestala sa pýtať.

V duchu som si začala nadávať, že som neopatrná a že nechávam takéto veci na miestach, kde je riziko, že ich deti môžu nájsť. Smútok Proste ma to nenapadlo a svoje dieťa som jednoducho podcenila.

Na tomto zážitku som sa veru statočne poučila a viac sa nestalo, aby som veci, ktoré deťom nepatria do rúk, mala v ich dosahu. Tak aj takéto sa stávajú trapasy, keď niečo rodič nedomyslí, alebo podcení svoje zvedavé detičky.Mrkám Vyplazený jazyk


reklama

reklama

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 17:03

Detom by sa nemalo klamat. A uz vobec nie robit zo sexu tabu a nieco za co sa treba hanbit.Slnko

stakola, St, 10. 02. 2010 - 17:05

Ale vysvetľovať dcérke takéto veci už v druhej triede mi pripadalo skoro Úsmev

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:07

Mňa sa pýtal syn v drogórii ako štvorročný, čože to je v tých pekných krabičkách. Odpovedela som mu normálnou ľudskou rečou pravdu.

stakola, St, 10. 02. 2010 - 17:08

A ako si mu to 4 ročnému povedala?

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:15

Úplne normálne. Syn už vedel, že narástol v brušku, aj ako sa tam dostal, aj ako sa dostal von. Povedala som mu, že to sú prezervatívy, ale hovorí sa tomu aj kondómy a používa sa to, keď sa dospelí milujú, ale nechcú, aby žena otehotnela.

stakola, St, 10. 02. 2010 - 18:09

Prepáč georgina, ale na môj vkus si príliš uvedomelá, ak si tieto veci hovorila už 4 ročnému dieťaťu Mlčím Mám na to iný názor , ale to je v pohode Pohoda Nemala som v pláne mojím článkom nikoho pohoršovať, skôr možno pobaviť. Mrzí ma, že to nakoniec vyznelo, že som asi matka, ktorá nejde s dnešnou pokrokovou dobou. Plačem Povedala som v tej chvíli to, čo som cítila za správne. Nikdy som ale nepostrehla, že by ma deti kvôli príhode s nájdeným kondómom v druhej triede pokladali za klamárku, ak si v danej chvíli vďaka mne mysleli, že je to klobúčik na kojenie. Myslím, že to trochu dosť zveličuješ. Ale vlastne preto píšem na naničmamu, že som naničmama Úsmev Takže je to ok.Slnko

georgina, St, 10. 02. 2010 - 18:46

Stakola, keby si poznala nášho chalana, tak by si veľmi rýchlo prišla na to, že sa nedá odbiť nejakou výhovorkou, alebo dokonca klamstvom (zaklamať mu skúšala naša známa - "zrušil" ju na dve doby). Celkom slušne mu to v hlave frčí a prejavovalo sa to už do malička.

Okrem toho som presvedčená, že deťom sa nemá klamať - a ani to nerobím. Nerozlišujem medzi malým klamstvom a veľkým klamstvom - klamstvo je to vždy.
Svojim článkom si ma ani nepohoršila, ani nepobúrila. Pýtala si sa - odpovedala som ti. Mám to vo zvyku Úsmev Mrkám.

A v čom konkrétne - podľa teba - zveličujem?

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:05

Lyduška, moja reč Áno.

stakola, St, 10. 02. 2010 - 17:07

Baby, ale vážne. Vy by ste osem ročnému dieťaťu začali vysvetlovať, načo je kondóm a kde sa naťahuje? Prekvapenie Chichocem sa

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:08

Máš to vyššie. Na čo sa syn spýtal, na to dostal odpoveď. Pravdivú.

betana, St, 10. 02. 2010 - 21:20

no, ja som to tiež synovi svojho času povedala bez obalu, tiež bol ešte na prvom stupni a keďže na prírodovede sa aj niečo učili, dával "ťažké" otázky, napríklad aj takého charakteru, že sa učili, že spermia muža oplodní vajíčko ženy, ale ako sa tam tá spermia dostane... a stačila malá názorná ukážka pomocou dvoch rúk popri odpovedi, že chlapci majú šúľok, dievčatá dierku, takto to do seba pasuje... a viac sa nepýtal. našťastie.

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 17:14

Stakola, Lucia mala asi tri- styri (?) ked sme vysvetlovali ako sa rodia deti, ex svagrina bola tehotna a lucia mala dost "zakerne" otazky. Vedela skoro citat a tak sme si o dva roky neskor zopakovali co je to penis (na stanku PNS boli dopisane pismena e a i Veľký úsmev)
U nas sa neklamalo a neklame, nevyplacalo sa mi to...aj jeziska sme zavcasu zrusili z dovodu hysterickeho zachvatu ze ako sa dostal do bytu a podobne.
Deti nie su blbe, a klamat sa nevyplaca- naozaj. Osem rokov- to uz je slecna, info su dostupne a ako sa bude na teba pozerat ked ju niekto iny hodi do obrazu?

stakola, St, 10. 02. 2010 - 17:21

No, dcérka si na túto príhodu už ani nepamätá a pozerá sa na mňa celkom v pohode. Mrkám Bolo to dávno. Samozrejme, že som so sexuálnou výchovou začínala pozvoľna, ale vysvetľovať detaily už v druhej triede mi prišlo proste skoro. Ešte ani poriadne nevedela, ako sa deti robia, tak nemalo cenu jej vysvetľovať, kde sa daná vec navlieka a prečo. Všetko má svoj čas. Teraz má dcérka 15 rokov a myslím, že je dostatočne informovaná a nič jej neušlo. Úsmev

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 17:27

Xixixixi na to sa nepsoliehaj, ze si nepamata Veľký úsmev Ukladame si vsetko co zazijeme, len nieco je schovane hlbsie, nieco nie. Ono sa niektore veci (nevravim ze zrovna toto co pises ty, ale mozno prave toto) dokazu objavit v tej najnevhodnejsej chviliÚsmev
Inak pribeh usmevny a ja viem, ze vysvetlovat nieco detom nie je lahke , pretoze aj my si nesieme nejake priklady po nasich rodicoch a teda ak sa s nami o tom nikto nebavil, ako sa mame vediet my? Robime len to, co nas naucili...a kedze ja som si vzdy hovorila ze ja takato ako moja mama nebudem, a budem sa so svojou dcerou bavit o vsetkom- tak to aj dodrzujem Úsmev

stakola, St, 10. 02. 2010 - 17:35

Vlastne máš pravdu. Svojou neuváženou odpoveďou som jej spôsobila doživotnú traumu Veľký úsmev Vieš, ono je klamať a klamať. Keďže silikónové klobúčiky naozaj existujú, myslím si, že moja odpoveď môjmu dieťaťu v danej chvíli vôbec neublížila. Malé klamstvo je niekedy vzhľadom na vek dieťaťa isto lepšie, ako veľká pravda. Nepokladám za potrebné, aby deti boli už v útlom veku tak detailne informované o spôsobe navliekania kondómu na penis Úsmev Informácie majú byť veku primerané. Rozprávať 7-8 ročnému dieťaťu o antikoncepcii nie je na mieste. Niečo málo o tom viem, lebo ako pôrodná asistentka som s tematikou sexuálnej výchovy aj ja oboznámená. Mrkám A čo sa týka toho Ježiška, tak to som klamala deťom tiež veľmi rada, lebo viera v to, že Ježiško nosí darčeky k detstvu rozhodne patrí a okrádať deti o tento pocit mi pripadá nefér to budem radšej klamárka Úsmev

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:42

A kto vraví, že je nutné dieťa detailne informovať o spôsobe navliekania prezervatívu na penis? Tvoja dcéra sa predsa pýtala, čo to je a nie ako sa to používa Úsmev Mrkám.

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 18:58

Áno Áno Áno

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:55

Ježiška sme vyriešili tak, že sme synovi na otázku, kto dal darčeky pod stromček, odpovedali: "Hovorí sa, že ich tam dáva Ježiško." Mrkám

lia6, St, 10. 02. 2010 - 18:51

Takto to malému hovorím aj ja...aspoň myslím, že je to tak najlepšieSlnko

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 18:56

Stakola, to som nepovedala ze si jej sposobila traumu akurat ze si mohla zakodovat, ze klamat je normalne a ze su veci ktorych sa nehovori a bude to praktizovat aj ona ked bude dospela.
ja si myslim, ze kazdy si robi podla svojho- ja neklamem a ked klamu iny, beriem to tak, ze aj tak sa da .
Nepovedala som, ze mas dcere rozparavt o natine, ale ked sa mna lucia spytala nacokolvek, dostala odpoved -pravdivu a primerane jej veku podanu.
S vianocami to bolo tak, ze sme klamali- jezisko priniesol, ahaaaa...a ona rev akoby ju drali ze ako sa dostal dnu, teraz pride hocikedy, pride mi do izby cez okno- no hlod, nedalo sa inac, len s pravdou von. Neskor sa samozrejme naucila sibalsky tvarit a tesit na "jeziska" ale vedela, ze sme to my a ze su to krestanske zvyka a blablabla....
Takze ja som ju o radost z jeziska neokradla. Ci som ju mala nechat v strese, ze sa k nam do bytu ktokolvek dostane bez nasho vedomia? Veľký úsmev

betana, St, 10. 02. 2010 - 21:21

ja som obom deckám napríklad v knihe od augustína b. venujem ženám ukázala obrázok pôrodu, keď sme sa o tom rozprávali, je čiernobiely, a bolo to v pohode.

mikve, St, 10. 02. 2010 - 17:33

hehe mi pripomenulo ako sme minule s Denisom chodili po obchodaku , sla som po nejake cestoviny a potom som sa vratila ho pohladat a mlady pan si stoji v oddeleni drogerie a skumavo si prezera balicek prezervativov...no tiez vo mne ostala stat krv, pytam sa ho denisko co to mas? a on si tak zamrmlal ze: "pozrimeze jahodove" s vyrazom skuseneho muza na tvari to vratil spat do policky. Potom uz sa ma len opytal ze na co tomu davaju prichute ked sa to dava na pipikaVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, St, 10. 02. 2010 - 17:44

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Mikve a vysvetlila som mu, načo sú tam tie príchute? Mrkám

mikve, St, 10. 02. 2010 - 17:59

Ako dopadlo to vysvetlovanie ti ani nepoviemVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, St, 10. 02. 2010 - 18:02

Živo si to predstavujem Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe.
Veď napíš do mailu Mrkám.

mikve, St, 10. 02. 2010 - 18:11

ved napisem napisem.....taku debatu v obchodaku si nevies predstavit...
Slnko

georgina, St, 10. 02. 2010 - 18:47

OK Úsmev Slnko Slnko Slnko

jamama (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 18:19

ked si predstavim ze kedysi(o ako to bolo davno)moj syn pred babkou-mojou mamou povedal penis a ona nevedela co s ocami,rukami...isla som sa dorehlit.lebo.ja som si povedala co vsetko bolo u mna ako u decka tabu,mojim detom poviem tak ako je to.jednoducho vyrastala som v rodine kde nahota a sex apod.neexistovalo ani spomenut.podotykam neboli sme bigotna katolicka rodina ,jednoducho sa to "nenosilo".a babka si musela zvykat na podobne slovicka.a uz to neriesi(moj prvy syn bol jej prvy vnuk preto ten šok,a vnuceniec ma uz9)no a po rokoch sa "opatrne "dokazem aj ja s nou na podobnu temu porozpravat.Slnko

georgina, St, 10. 02. 2010 - 18:49

...ja som si povedala co vsetko bolo u mna ako u decka tabu,mojim detom poviem tak ako je to...

Presne to isté som si povedala aj ja Úsmev Mrkám.

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 19:00

Tiez tak. S nami sa nasi moc nedebatili. Ja tu "chybu" nerobim a myslim ze lucia nie je ani zvrhla, ani nenormalna a verim, ze k svojim detom sa bude spravat rovnako uprimne a otvorene ako ja k nej Úsmev

lia6, St, 10. 02. 2010 - 18:24

Ja som už ako šesť ročná vedela, čo znamená byť gravidná(ja som nehovorila tehotná)a ako k tomu "došlo"...u nás mama nemala problém čokoľvek vysvetliť...a ja sa tak isto správam k malémuÚsmev Slnko

georgina, St, 10. 02. 2010 - 18:50

Lia, a myslíš, že ti tie informácie ako dieťaťu boli nejako na škodu? Slnko Slnko Slnko

lia6, St, 10. 02. 2010 - 19:56

Na škodu? Teraz neviem(celú noc sme nespali, malý má zápal priedušiek)asi som prispatáHambím sa ...ale po pravde, nie-na škodu mi to neboloÚsmev dokonca som vedela čo a ako, keď sme sa to učili a nebola som prekvapená, keď som napríklad dostala menštruáciu...moja teta(mamina švagriná)keď dostala menzes, tak v šoku vybehla z vecka, že zomiera...moja mama jej to vysvetlila, lebo u otcovej rodiny boli takéto veci tabu...a keďže takéto veci viem už odmala, tak sa tu niekedy v duchu pousmievam, keď sa mladé kočky pýtajú na veci, ktoré som ja zvládala už na prvom stupni základnej školy...ale viem, že keďže sa o takomto niekde doma nerozprávajú, tak aj net je prospešnýSlnko

georgina, St, 10. 02. 2010 - 20:14

Tiež si myslím, že je lepšie, keď majú deti takéto informácie od rodičov.
Ale bežné to nie je ani dnes. Keď pred dvoma-troma rokmi(?) na rodičovskom združení synova triedna učiteľka opatrne oznámila, že v ten školský rok sa budú deti učiť aj o tom, ako prišli na svet, väčšina rodičov zle utajovala zdesenie. Dokonca padla otázka, či to je nutné.

apple, St, 10. 02. 2010 - 19:25

...stakola má pravdu,že niektoré veci deťom do rúk nepatria,preto musíme dávať pozor(aj keď vždy sa môže hocičo stať). Vtedy treba pravdivo vysvetliť, podľa veku a intelektu dieťaťa,bo nie všetky deti sú v rozlišovaní situácii a vecí rovnaké,niektorým treba vysvetliť na rovinu ako s dospelákom, niektorým detskou rečou-prirovnaním alebo rozprávkou(veď vtedy si i my rozširujeme slovnú zásobu a predstavivosť),ale je jasné,že klamať nie je správne...
...ako viete u nás to bolo strašné,mama s nami často nebývala a otec ma zneužíval, a pár krát som aj cestou do školy stretla v staničnom parku uchyláka,a bohužiaľ nie len ja mám takéto negatívne zážitky-tak často synovi prízvukujem,že penis(u nás mišo Chichocem sa )je na cikanie,že nie je na hranie a podobne,aby nikomu nedovolil aby mu ho chytil-ja viem,že som odbočila od témy-ale lepšia prevenciaZlomené srdce

aretta, St, 10. 02. 2010 - 20:22

Trochu podobne na odľahčenie témy aj ja Úsmev. Malého som dnes cez deň kúpala a tak si potom pobehoval po byte iba v pančuškách, obtiahnutých. Na chodbe je veľké zrkadlo, skoro po zem. Odrazu som len počula veľký krik:" Mamííí". Od ľaku som skoro infarkt dostala, už som ho videla dolámaného alebo čo. Ten môj malý model ale stál pred zrkadlom, teda chrbtom k nemu, nožičky rozkročené, zadoček čo najviac vystrčený do zrkadla, hlavu dobre že si nevykrútil Váľam sa od smiechu po podlahe a vážne mi zahlásil: "Mamí, ale mám pekný zadek, všák". Od smiechu som nemohla...Váľam sa od smiechu po podlahe

betana, St, 10. 02. 2010 - 21:05

no, a to ja sa musím priznať k svojej naivite a pripomenula si mi, ako som tie návliečky našla doma ja a čo som s nimi robila. budem to ale musieť opísať v samostatnom blogu.

Ariesa, St, 10. 02. 2010 - 21:18

aj moj drobec ma styri a vie ako sa pocne a narodi dieta. take ze: maju sa radi a narodi sa, spinkaju spolu a narodi sa u nas neobstoji. no proste sa pytal az kym som mu nepoukazovala knizky kde je to spojenie nazorne, takisto rastuce dietatko a porod. o smrti sme sa rozpravali tiez dost zavcasu, ono tych mrtvych vtacikov, rybiciek je v prirode dost ... a takisto neopatrnosti pri cestach. vysvetlilo sa a vie.

(obcas sa ma sice spyta, ci mam dost vajicok na dietatko a ci by ocko nemohol s nami byvat a penisom dat semienko aby dietatko vyrastlo Prekvapenie aale okrem tychto tem si radsej s nim citam rozpravkove knizky Hambím sa Hambím sa Hambím sa )

stakola, St, 10. 02. 2010 - 22:44

Plačem smutné...Smútok

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 22:52

Fakt smutne.....ale to ako podcenujes vlastne deti. A nie to, ze ariesa hovori so svojim synom ako s clovekom.

Ariesa, Št, 11. 02. 2010 - 10:42

stakola, neviem co ti na tom pripada smutne. viem si to len domysliet z ostatnych tvojich prispevkov - neprimerane veku.

tiez k nam chodi jezisko, mikulas - zatial drobec neriesil ako lydushina lucia - ako sa k nam cudzi moze motat po byte. tiez vie, ze pri nas su anjelickovia a v lese vily. potreboval uz obcas uistit, ze ziadne strasidlo na neho v tme nevybehne. k temam ako smrt a zrodenie som mu nerobila lekcie - dopracoval sa k nim sam svojimi otazkami a pozornostou.

priklad: v meste na ceste lezal vtacik, hybal sa. neviem ci bol len premrznuty alebo omraceny narazom. vosla som na cestu a polozila som ho pod stromy. a sli sme dalej. otazky odpovede - vtacik sa musi zohriat, oddychnut si a potom si bude lietat. ale to nestacilo i ked som to opisovala dlhsie ako len teraz jednou vetou! dopracovali sme sa az k tomu - vsetko jeho otazkami, ze ak je vtacik uz chory a slaby, mozno uz nebude lietat a pojde okolo macka, ktora zhana papat pre maciatka. vobec nie sposobom zla krvilacna selma. ale mama s detickami. v pohode, prijal. bolo to takmer pred rokom a pol. na prirode sa mi nevidi nic samoucelne alebo zvrhle. ani ten sex. viac ho desia politici v televizi ked sa hadaju, vazne Mrkám

georgina, ano zvedavy Úsmev . viac ako fantazia ho zaujima realny svet. nebudem ho silit, netuzi po drakoch ale po tom ako brzdia brzdy Mrkám

georgina, Št, 11. 02. 2010 - 11:19

Úsmev Mrkám

georgina, St, 10. 02. 2010 - 23:04

Ariesa, takže aj ty máš doma takého neodbytného zvedavca? Úsmev Mrkám

stakola, St, 10. 02. 2010 - 22:45

Baby, hovorte si čo chcete, ale... Každú informáciu treba dieťaťu podávať naozaj primerane veku a aj primerane stupňu psychického vývoja dieťaťa. Ako to tu čítam, tak už 4 ročné deti vedia ako sa robia deti. No super teda! Ja hovorím: "Chúdence deti." V útlom veku ich zaťažovať informáciami, na ktoré majú čas až na druhý stupeň ZŠ. Myslíte si, aké sú Vaše deti múdre a znalé problematiky? OK. Len aby sa to Vaše prirodzené podanie sexu a vecí s ním spojených nebralo tak normálne a prirodzene, že Vám prídu v 15 rokoch s tým, že splodili dieťa. Prečo sa teda neučí sexuálna výchova už v rámci predškolskej výchovy v škôlke? Hráte sa na moderných rodičov, ktorí dieťaťu povedia pravdu na každú jeho otázku. Nezdieľam však názor, že je to správne a za tým si stojím. Kradnete tým deťom ich detstvo vážené a to je sto krát horšie pre psychický vývoj dieťaťa, ako malé klamstvo v daný nevhodný okamih. Nie je Vám samým ľúto, ak Vaše dieťatko vďaka Vašim informáciám stratí predčasne detskú naivitu a čistotu? Páči sa Vám ak už v 4 rokoch ovláda informácie o spôsobe otehotnenia? Možno to neskôr pochopíte, čo za bludy tu teraz niektoré píšete. A to podotýkam, že nie som žiadny náboženský fanatik. Som iba rodič, ktorý sa nikdy nesnažil o to, aby jeho dieťa predčasne vyspelo a vedelo viac, ako je primerané veku. Je mi smutno z toho, že som tu takýto článok vôbec pustila do éteru. Plačem Viac už sa vyjadrovať k tejto téme nebudem. Mlčím

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 22:51

Moja dcera bude mat v marci 19 a zatial nesplodila ziadne dietaVeľký úsmev Zato vsak vie ako sa chranit pred otehotnenim, vie co je kondom a na co sa pouziva a urcite ked mala osem rokov dostavala informacie primerane svomu veku- cize som neurazala jej inetligenciu tym, ze by som jej povedala ze kondom je klobucik na kojenie. Kludne dalej klam svojim detom, kazdy ma pravo zozat si co naseje ( a to som donedavna pouzivala ovela vystiznejsiu vetu)
Urazaj sa kolko len chces Veľký úsmev Ja si za svojim stojim- deti nie su blbe, klamat sa nema ani im, ani vobec.
ked mala Lucia styri moja mama jej isla narozpravat, ze v tomto hrobe spinka babicka. Lucia na nu pozrela: vecer sem ides spinkat aj ty?
To je cele, tiez nemam co dodat.

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:12

A moja dcéra tiež bude mať 16 a nesplodila žiadne dieťa a to aj napriek tomu, že som sa v 7-8 rokoch s ňou nechcela baviť na tému kondómy. O nič neprišla a ja tiež nemám čo dodať.

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 23:18

Ja som s nou tiez preberala co chcela vediet aktualne v tom ktorom veku, ked sa spytala, dostala NORMALNU odpoved, ale urcite by som ju neoklamala ako ty tvoju to je cele. Ty si napisala co moze vzist z takej vychovy aku mame my podla teba "moderne" matkyVeľký úsmev nie ja. Takze u teba predpokladam, ze tvoja dcera by ani vo sne nemohla mat dieta "tak skoro".

svetlana (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 22:55

stakoma, tvoja dcera ma 15, ako pises je dostatocne informovana, tak o co ide ? Úsmev
vychovala si dieta ako si najlepsie vedela, mozno aj dnes by si to urobila uplne rovnako. Tak stoj za svojim nazorom ! Pohoda Tlieskam

svetlana (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 22:58

btw, nasa dcera ma tiez 8, kondomy doma nepouzivame, takze netusi, ostatnu antikoncepciu tiez nie - takze netusi ... akurat je u nas mierne tema pusinkovanie, ale nejako extra moc sa nepytaju Úsmev Pohoda

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:14

Svetlana ďakujem, že sa pod mojím článkom našla aj duša, ktorá to má v hlave podobne ako ja. Kvietok

svetlana (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 23:26

Ja som inak povacsinou dost otvorena, nase deti vedia presne, kedy mam "krvinku" a pod ... no mne sa zda, ze o tom to nebolo.

Zacala si prihodou, kt, sa ti zdala vtipna, lebo ta zaskocila. Nehovorila si o komplet sexulanej vychove (aj ked o tom potom mierne pises), kt. su poskytla svojim detom. A cez to vsetko sa nechas vtiahnut do takejto prestrelky. Chyba ti prax Chichocem sa Vyplazený jazyk Ale stava sa kazdemu Úsmev

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:33

Dávam Ti plne za pravdu. Veru nechala som sa vtiahnuť. Mrzí ma to o to viac, že to bol pôvodne myslený len vtipný článok a ja sem chodím relaxovať.

svetlana (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 23:35

stres tiez prekysluje organizmus, smrtelne vazne Úsmev Chichocem sa
tak sa usmej a ber to ako trening Úsmev Pohoda

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:38

Úsmev Bozkávam Dobrú noc.Kvietok

sonia, Št, 11. 02. 2010 - 10:00

Stakola ja som ten článok tiež brala ako humorne ladený Úsmev ,a pozri ako sa to "zvrhlo" Vyplazený jazyk .Presne ako píše Svetlanka,čo robíš robíš v dobrej viere a je to tvoja vec a tvoja výchova...Slnko Kvietok Slnko

stakola, Št, 11. 02. 2010 - 11:38

Úsmev Slnko

georgina, St, 10. 02. 2010 - 22:59

Stakola, ale sexuálna výchova sa vyučuje už v predškolskom veku. Dánsky psychoterapeut a a sexuológ Per Holm Knudsen na tento účel už pred štyridsiatimi rokmi napísal a ilustroval knižku Ako prichádzajú deti na svet (voľne preložené - originálny názov je Sådan får man et barn).
Knižka vyšla zatiaľ iba v dánčine (prvé vydanie v roku 1971), v angličtine (The true story of how babies are made, prvé vydanie v roku 1973) a v nemčine (Wie Vater und Mutter ein Kind bekommen, prvé vydanie v roku 1974).
Obrázky z knižky nájdeš tu: http://blog.sme.sk/blog/636/33131/obr.jpg

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:10

Georgina, teraz sa neuraz! Ale ako náhle spomenieš blog sme. sk, tak mi je jasné, prečo mi od začiatku Tvoje príspevky tento blog pripomínali. Nespomínaj tento blog, lebo 80% ľudí, ktorí sa tam realizujú v diskusiách sú vypatlanci nášho národa. Tam je svorka ľudí, čo potrebujú za každú cenu dokazovať svoju dokonalosť a ponižovať druhých ľudí. Plačem Neprenášaj prosím atmosféru tohto síce najčítanejšieho ale aj najarogantnejšieho blogu na atmosféru tejto oázy pokoja na NM. Ďakujem!

georgina, St, 10. 02. 2010 - 23:17

Stakola, do urážania mám poriadne ďaleko Úsmev Mrkám.

Tým, že linknem na NM niečo zo sme.sk, sem prenášam odtiaľ atmosféru?
A čím ti moje príspevky pripomínajú sme.sk? To by ma celkom zaujímalo Úsmev Slnko Slnko Slnko

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 23:22

Stakola a kto ti kaze chodit na sme ked ti je to proti srsti? Ked sa mi nieco nepaci, nelezem tam, napriklad topky alebo cas navstevujem iba z pracovnych dovodov. Na sme sa clovek niekedy vela dozvie. Nemyslim si, ze by georgina akoklvek prenasala akukolvek atmosferu sem...je vecna, strucna, rozumna. Niekedy staci len porozmyslat- najma v klude- o com pise. Prides na to, ze mava pravdu ci sa nam to paci alebo nie.

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:29

Nik mi nič nekáže. Sama som tam prestala chodiť, keď som zistila o čom a o akých ľuďoch to tam je. A čo sa týka georginy. Nech sa len riadi čítaním múdrych psychologických linkov a nech sa nimi oháňa. Ja sa riadim svojim rozumom a pocitmi a ná ich základe som vychovala dobré a slušné dcéry a nepotrebovala som ich kvôli tomu zaťažovať v 4 rokoch sexom, len preto, že by som si prečítala na nete nejaké múdrosti dánskeho sexuológa.

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 23:32

Jasne, ja ta celkom chapem, je tazke priznat ze klamat detom sa nema. Bru noc.

georgina, St, 10. 02. 2010 - 23:37

Stakola, múdrosti dánskeho psychológa som našla na nete, keď sme si ho dali zaviesť. To bolo pred troma rokmi. Vtedy mal náš chalan desať rokov. Pri jeho výchove som sa tiež riadila (a riadim) svojim rozumom a svojimi citmi, svojimi spomienkami na vlastné detstvo a v neposlednom rade skúsenosťami, ktoré som získala ako učiteľka v MŠ. Učila som síce iba päť rokov, ale za ten čas som pracovala s cca 150 deťmi.

(Ospravedlňujem sa naničmamám, ktoré tieto informácie o mne čítali už XY-krát - ale Stakola tu nie je dlho a zrejme to nevie.)

stakola, St, 10. 02. 2010 - 23:49

Veľký úsmev Áno

Natinka, Št, 11. 02. 2010 - 12:05

to s tym sme si nemyslela vazne, ze? Vypatlanci naroda??? To som v soku, vacsine blogerov fandim a povazujem ich za elitu, ktora svoje skusenosti podava dalej...
zrejme si si to zmylila z uchylmi na bleskovkach, ze?

georgina, Št, 11. 02. 2010 - 15:24

Natinka, Stakola tak označila 80% ľudí, ktorí sa tam realizujú v diskusiách. O blogeroch nebola reč. Alebo bola? Já ti nevííím, Karle Úsmev Mrkám.

Natinka, Št, 11. 02. 2010 - 18:19

hat nevim, ak som nepochopila opravte ma

adus, Št, 11. 02. 2010 - 15:19

Stakola,
som tu už dosť "neskoro" to vypuknutí tejto diskusie, aj som najprv myslela, že nenapíšem, ale nedá mi.
Nemyslím si, že pravdivým informovaním detí o otázkach splodenia a pod. by im niekto kradol detstvo. Jednak to určite nie je formou, že by rodič oslovil dieťa predškolského veku "Poď ideme sa baviť o sexe", ale zväčša to býva vtedy, keď sa dieťa na niečo také začne pýtať. Ak sa začne pýtať, znamená to zároveň, že je pripravené tieto informácie (podané primeraným spôsobom) stráviť, spracovať - tomu nasvedčujú aj reakcie mamičiek, ktoré tu píšu, že deti sa pýtajú stále dokola, kým nie sú s odpoveďou spokojné.
No a čo je z môjho pohľadu najdôležitejšie a čo ty akosi prehliadaš - deti tieto informácie vnímajú úplne inak ako my dospelí, lebo nemajú tú osobnú skúsenosť, ktorá informáciám dáva inú optiku - skrátka: čistému je všetko čisté

georgina, Št, 11. 02. 2010 - 15:25

Áno Áno Áno

fidorka, Št, 11. 02. 2010 - 15:30

adus,pekne si to napísalaTlieskam Tlieskam Tlieskam ,aj by som ti udelila Zlatý rád,len neviem ako by som ho nazvala Hambím sa

lydusha (bez overenia), Št, 11. 02. 2010 - 16:00

Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

Bodka70, St, 10. 02. 2010 - 23:53

stakola, ja mám na to trocha iný názor, moja staršia dcérka dcérka mala 1rok a 10mesiacov, keď chcela vedieť, skadiaľ sú babätká a ako sa rodia Úsmev (videla na pútačoch reklamu na odber pupočníkovej krvi), takže som jej primerane veku vysvetľovala, čo je to maternica, plodová voda ako sa bábatká rodia atď.
Postupne chcela vedieť viac, teraz má 9 rokov, vie základné info o menštruácii, o rodení, nejako som jej vysvetlila aj to obligátne "a ako sa tá spermia dostane k vajíčku?" Úsmev Úsmev Úsmev.
V tomto je zvedavá asi po mne, ja som v deviatich rokoch objavila a prečítala v rodičovskej knižnici Kámasutru, takže som potom ohurovala deti pomerne detailnými informáciami.Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa.

nemám pocit, že by jej to ukrátilo detstvo, či že som jej poškodila jej čistú a nevinnú dušu. A mimochodom, čo je na sexe a veciach okolo toho také neslušné a špinavé? Toto je predsa len časť informácii, ktoré dieťaťu dávam, a pomerne malá, pretože jej stačí jednoduché a stručné vysvetlenie, nepotrebuje a nepýta sa nejaké extra podrobnosti. Pre ňu je to otázka ako každá iná, napr. skadiaľ majú starí ľudia peniaze, keď nechodia do práce (to sme si stručne vysvetlili princíp 1. a 2. dôchodkového piliera) Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

georgina, St, 10. 02. 2010 - 23:56

...čo je na sexe a veciach okolo toho také neslušné a špinavé?

Bodka, tiež by som to rada vedela Úsmev Mrkám.

svetlana (bez overenia), Št, 11. 02. 2010 - 00:13

bodka, ale deti su rozne zvedave, pytaju sa v roznom veku rozne veci.
stakola o tom presne nepisala, ale ked hovori, ze jej 15 (ci 16) rocne dcera je informovana, tak asi je. mozno sa jej deti pytali neskor ...
Absolutne suhlasim, ze dieta ma bez skrupul dostat primeranu odpoved - ved to mozno nakoniec stakola aj urobila ... niekedy sa k tomu zrejme dostali.

ale tiez asi nepojdes listovat kamasutru 4r dietatu, kt. sa ta nic v toto duchu nepyta.

stakola, Št, 11. 02. 2010 - 00:20

Svetlana. Predsa len ešte odpoviem Úsmev Ja som sa snažila sprostrdkovať pre mňa vtipnú príhodu. Dcérka sama prišla s tým, že našla návlečku na cumel a ja som ju v tom nechala. Zatiaľ nechala. V tej chvíli som cítila, že nie je ešte vhodný čas, to zbytočne rozpitvávať. Vďaka, že si ma pochopila. Úsmev

svetlana (bez overenia), Št, 11. 02. 2010 - 00:26

neviem, ci pochopila, nemysli si, ze mne je vzdy vsetko jasne Úsmev niekedy cumim .... a hladam v svojej dusi, co preboha za skryte zaujmy to tam su, ze musim napr. teba teraz obhajovat Úsmev
ked uz som citala bodkin komentar, tak si hovorim, ze by som mala dat tento blog niekomu "doveryhodnemu" precitat, nech mi uprimne povie, ci je to so mnou uz naozaj take zle .... Chichocem sa Úsmev Vyplazený jazyk

Bodka70, Št, 11. 02. 2010 - 00:23

v tom s tebou súhlasím, nemusia to všetky deti vedieť v rovnakom veku a rovnako podrobne. Deti sú rôzne, niektorých to zaujíma viac, niektoré menej. Ak sa ma na niečo dieťa spýta v 4 rokoch, tak mu to poviem v 4, ak to chce vedieť v desiatich, tak mu to poviem v desiatich.
Ja takisto nerozprávam dcérke napr. o orgazme či klitorise - ešte sa ma na to nespýtala. Chichocem sa. Keď sa ma spýta, stručne a jasne jej odpoviem. Aj tak sa momentálne najviac zaujíma o zvieratká a chce vedieť veľa o vesmíre. To sú bežné veci, ktoré zaujímajú deti v tomto veku. To že sa občas spýta aj na tzv. chúlostivé veci - deti to proste tak neberú, len z nášho správania môžu zistiť, že ide o niečo všeobecne brané za "neslušné" či "nepatričné".

Stakola však navodila dojem, že rodičia, ktorí o tom deťom hovoria skôr (kedže sa deti na to pýtajú), že to je zlé a kazia tým deťom detstvo.

stakola, Št, 11. 02. 2010 - 00:32

Bodka prepáč, ale v tejto diskusii bol navodený aj dojem, že ak som sa vyhla odpovedi v danej chvíli, lebo som cítila, že ešte nie je vhodný čas ( nakoľko si svoje deti poznám aj ja Mrkám ), že som klamárka a neviem ešte aká ...Dcérka sama zhodnotila danú vec ako návlečku na cumel a mne napadol klobúčik na kojenie. Proste som ju v tom ZATIAĽ nechala. O rok neskôr pri vhodnejšej chvíli sa to dozvedela. Nič nezmeškala ani moja skoro 16 ročná a ani o rok mladšia dcéra. Sú dostatočne informované a nikdy mi pri podobných debatách nevyčítali, že som zaklamala, keď v druhej triede objavila kondóm. Dokonca si to ani nepamätá. Mrzí ma celá táto debata.

Bodka70, Št, 11. 02. 2010 - 00:39

tak prepáč, tiež som ťa nechcela uraziť. Bozkávam

stakola, Št, 11. 02. 2010 - 00:44

Nič sa nedeje. Pohoda

svetlana (bez overenia), Št, 11. 02. 2010 - 00:34

vies, ja si mylsim, ze ked sa diskutuje o nejakej teme sposobom ako tu, tak sa clovek v prvom rade instinktivne brani a napise nekompletne hocico, z coho moze vzniknut dojem, aky len komu vyhovuje.

Bodka70, Št, 11. 02. 2010 - 00:09

No stakola nám to asi nepovie, kedže napísala, že sa už k tejto téme nebude vyjadrovať. I keď aj to je svojím spôsobom odpoveď. Vyplazený jazyk

georgina, Št, 11. 02. 2010 - 00:10

Úsmev Mrkám

Edusho23, Št, 11. 02. 2010 - 09:49

Ak dovolíte, ešte sem prihodím aj ja svoj názor.
Čudujem sa len ako ste s úsmevnej príhody, vytvorili tému na dohadovanie sa. Stačilo predsa, len si to prečítať, a zasmiať sa, a v prípade nesúhlasu s postupom stakoly, pomyslieť si svoje a hotovo.
To čo malo vyvolať úsmev, vyvolalo hádky.

lydusha (bez overenia), Št, 11. 02. 2010 - 09:54

Podla mna je tu dost bab s malymi detmi, ktore riesia dilemu ako detom zodpovedat zvedave otazky. Takze na toto su taketo debaty dobre. Ja nebranim nikomu, nech sa smeje a pise si co chce, ale takisto si aj ja mozem napisat svoj nazor- aj ked je presne opacny ako vacsiny. Ci by bolo lepsie na vsetko len prikyvovat?

Edusho23, Št, 11. 02. 2010 - 10:06

OK, samozrejme, že sa tu riešia rôzne otázky. A človek nemá na všetko prikyvovať. JA si LEN MYSLÍM, že stakolin článok nemal byť náučný, ale na pobavenie. Myslím, že bola zbytočne odsúdená za nemodernú výchovu. Stačí si prečítať prvú vetu z jej príspevku, niečo v tom znení, že : "chcem Vás touto príhodou pobaviť".

lydusha (bez overenia), Št, 11. 02. 2010 - 10:15

a ked nepobavila ale navodila vo mne otazku: naco sa detom klame a preco? Mrkám
Este mi napis kde bola odsudena za nemodernu vychovu- do tejto pozicie obete sa hodila sama. V zasade je mne a viem ze aj Geo , uplne jedno, AKo si KTO vychovava svoje deti....obycajne pisem co JA robim, ci nerobim pripadne som ne/robila.
A ze sa stakola urazila- chapem. Clovek tazko priznava veci tipu- aha a fakt sa to da aj inacMrkám Mrkám Mrkám Mrkám

stakola, Št, 11. 02. 2010 - 10:20

Ja som sa ale neurazila, ja si iba obhajujem zase moje názory. Ty máš svoje a ja svoje. Nemám ale tendenciu označovať nikoho názory za pokazenie blogu, ako si to urobila pred chvíľou Ty pod iným článkom. Je rozdiel povedať si svoj názor a je rozdiel útočiť, ak môj názor niekto nezdieľa. Mlčím

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama