reklama

S čepičkou alebo bez košíčka?

Pridal/a Anonymný (bez overenia) dňa 27. 02. 2008 - 10:56

reklama

Ahojte diečence a chlapíci moji spolubojovníci.
Nič závažné neidem riešiť, len mam na vás jednu otázočku. Sú v potravinách povinné nákupné košíky, keď tovar(3× pečivo) dokažem v rukách odniesť?

Len ma zaujíma váš názor...


reklama

reklama

eifelovka, St, 27. 02. 2008 - 10:59

Ja v takych pripadoch chodim zasadne bez kosika... sa mi to nechce tahat Chichocem sa Co ti niekto "vynadal", ze si pobehujes po obhcode a nakupujes do siltovky? Chichocem sa

Mira-Mária, St, 27. 02. 2008 - 11:00

Pohoda nie..bežne behám po chlieb, či balík ovocia iba tak a beriem sebou aj malého ... uprosím sa ľudí, aby som nestála v rade a je toMrkám

Lucinka, St, 27. 02. 2008 - 11:02

ahoj unbelami. ja osobne aj vätší nákup ako je 3x pečivo nesiem v ruke k pokladni, keď sa veľmi ponáhľam a nestíham/nechcem/nechce sa mi brať vozík. to je v potravinách. ale napr. v drogérii i pri maličkom nákupe si ten košík vezmem. len sa ma nepýtaj prečo, neviem. Chichocem sa

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 11:05

To pani predavacka, az to bola pani predavaca, mi oznamila, ze do ich obchodu jedine "s". Tak som jej vysvetlil, ze sa nebudem obtazovat s kosikom, ked kupujem tak malo. Lenze ona si svoje hudla (bol pondelok 6:20), tak som podotkol, ze aj panie predavaky byvali krajsie oblecene, ked nosili pracovny odev. Inak fakt pridem do potrevin a predavacky neoznacene a neprezlecene. A co ja viem, ci to nebola daka ujdena z blazninca, co sa za predavacku vydava? HE?

Ale aby ste si nemysleli. Nemali sme spolu ziadne rozbroje. Ona si povedala svoje, ja svoje a siel som domov. Pohoda

nielen žienka domáca, St, 27. 02. 2008 - 11:17

Bez, ked idem:
-s kocikom or buginou
-na maly nakup
-ked nemam desinku

S, ked:
-idem na big shopping
-mam so sebou 12-kilove dietko, ktore lahko supnem do vozika a nemusim bojovat s vecami, ktore si silou-mocou vybral

Elenka, St, 27. 02. 2008 - 11:34

Ja som minule nemala mincu na košík a tak som nakupovala rovno do "igelitky". Opýtala som sa však predavačky, či môžem, či ma nebudú naháňať ochrankári. Úsmev Úsmev

-, St, 27. 02. 2008 - 11:44

a ja chodím väčšinou bez košíka/ vozíka. Či už hádžem na kočík, alebo zbieram iba do rúk, príp. do igelitového sáčku od pečiva /to ak sa z miny nákupu stal akísi väčšíChichocem sa /...kto by sa s tým ťahal?Chichocem sa

val, St, 27. 02. 2008 - 12:07

ja som bezne nakladala vsetko do kocika dospodu do kosika, a ked idem do malych potravin ani mi nenapadne brat kosik sak nie je rok 1985???? povedz tete ze to uz bolo Chichocem sa Chichocem sa

JankaT, St, 27. 02. 2008 - 12:12

...čo sa týka košíkov, alebo vozíkov - je to je len na zvážení obchodu, ako sa k tomu postavia - nie je na to ani zákon, ani nijaké nariadenie - zákazníka môžu akurát tak požiadať, aby si ten košík zobral, a zákazník ich aj tak môže mať na hákuChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa . Druhá vec je tá, že keď je to vo väčšom obchode, kde majú ochranku, tak vás môžu vyviesť - ale zasa je to len o tom prístupe, lebo práve v tých väčších obchodoch je to bez problémov... A čo sa týka označenia a oblečenia predavačov - predavači v potravinách nesmú byť v "civile" a všetci pracovníci, ktorí prídu do styku zo zákazníkom musia byť označený menovkou...
...to boli len také moje poznatky...Chichocem sa Veľký úsmev Chichocem sa

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 12:26

Dakujem Jani za vysvetlenie Kvietok

JankaT, St, 27. 02. 2008 - 12:28

...Bože, teraz keď to čítam, tak to vypadá ako poučovanie, tak prepáč...Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa
Nechcela som, aby to tak vyznelo...Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 12:35

A ked to citam ja, tak mi to nepripada ako poucovanie. Takze si to dobre napisala. Kazdy to vnima ako chce a hlavna je informacia. Chichocem sa

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 12:35

Mne sa velmi pacil jeden rozdiel v autobuse na Slovensku a v autobuse vo Svajciarsku. U nas to bolo same "je zakazane" a "musis".
A v tej druhej zemi vas v podstate informuju, coho ste sa dopustili. Alebo ake je to nefer, ked sa veziete na cierno. (ved mi pomozte niekto ako to tam pisu...)

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 07:08

akurat som minuly/predminuly tyzden pisala kdesi (v Irsku Veľký úsmev), ako sa nakupuje v CH Vyplazený jazyk
sama som bola sokovana, ked chlapik pri pokladni vyhlasil, ze ma este x-flias vina v nepriehladnej taske a ani ho nenapadlo ju otvorit .....

iank ja teda kosik/nekosik problem nemam lebo aj ked idem kupit kilo pomarancov, vychadzam z obchdou s dvomi takami Chichocem sa uz som sa nauicla, ze jednoznacne VZDY vozik Vyplazený jazyk

Elenka, St, 27. 02. 2008 - 13:16

Do Švajčiarska chodím za sestrou a to je fakt úplne iný svet. Je to hlavne o ľuďoch. Napríklad, keď chcem v Zurichu prejsť cez cestu, autá mi na prechode automaticky dajú prednosť. Fakt je, že ani chodci si nedovolia prechádzať mimo prechodov... V obchodoch sa človek naozaj cíti v duchu hesla "Náš zákazník, náš pán"! Predavačky by Vás aj na rukách nosili - vyzujú Vás, obujú, poradia - u nás som rada, ak si ma vôbec všimnú... Vždy ma zarazia tieto a podobné rozdiely. Sme azda menej vychovaní, alebo prečo je to tak?Smútok

JankaT, St, 27. 02. 2008 - 13:27

...môžem ti na to dať približnú odpoveď: žeby peniaze a prístup k pracovnej sile???Prekvapenie Predavačka, ktorá zarobí toľko, že z toho ledva uživí deti a utiahne domácnosť necíti povinnosť robiť niečo navyšePlačem , keď to aj tak ostane bez povšimnutia. Za tie penaize, čo zarobí sa aj tak nadrie až-až. Druhá vec je slušný prístup k ľuďom - to je fakt každého osobná vec a vec asi aj povahy a výchovy, čo pokladá za slušné - teda aspoň sa milo pozdraviť. A keď toto urobí predavač, tak sa "prelomia ľady" a zákazník nemá problém sa opýtať na niečo aj keď si ho ten predavač už ďalej nevšíma

nielen žienka domáca, St, 27. 02. 2008 - 13:28

Aj u nas pustaju na prechode (Nitra), niekedy az nechapem, ja zamerne stojim, nech ho nezdrzujem, bo viem, co to je prejst v spicke cez mesto a auta aj tak zastanu. A to vobec nevstupim na vozovku, slusne pokojne stojim na chodniku a ani nekontaktujem soferov ocami: akoze pribrzdite uz , nech mozem prejst. Moje skusenosti s tymto su Áno

...ja mam tak rada SVK, aj ked su niektore veci take, ake su, tak musim obranovat rodnu hrudu, ked si tu vsetci zahranicni furt chvalia to svoje Mrkám

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 13:56

Aj ja veru radsej pribrzdim, ked vidim chodca na okraji cesty. Je to kvoli riziku, ze existuju neinteligenti(-tky), ktori(-e) skacu pred kolesa. On si skoci, dostane prachy z poistky a ja pojdem za "katr". Tuuudle Váľam sa od smiechu po podlahe.

Ach, Nitra moja rodna hruda Slnko.

Polárka (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 13:41

Ked som pracovala v obchode, mali sme nad kosikmi vo vyske oci napisane upozorneie :

"Mili zakaznici. Vstup do predajne povolený len s nakupnym kosikom alebo vozikom za pochopenie dakujeme."

Normalny ludia to respektovali, a ti ostatni boli asi analfabeti Veľký úsmev Chichocem sa Veľký úsmev . Mne by to bolo jedno, keby sef nesedel celu pracovnu dobu pri svojom kamarovom systeme v kancelarii a vecer neriesil zakaznikov co nevedia citat. A tak sme boli nutene to zakaznikom rozpravat (aj 20tim kusom denne Chichocem sa ). Mno reakcie boli rozne. Hlavne nie pozitivne.

yaya, St, 27. 02. 2008 - 13:42

každé ráno chodím do potravín biila, ktoré máme v priore vo zvolene...teda, väčšie potraviny a zásadne si košík neberiem.....a ešte ma nikto neoslovil....vlastne, už strááášne dávno som košík nemala....a nikto ma neoslovil...v zásade sa mi to stalo naposledy pred pár rokmi...

Polárka (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 13:47

nas veduci trpel paranojou, ze vsetci co nemaju kosik maju o jednu ruku viac aby mohli kradnut Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev - mne to bolo smiesne, ale co narobis, veduci je clovek co ta plati tak musis robit to co ti povie

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 14:03

No ved preto som to ani neriesil dakym kricanim a ani osocovanim, lebo pani predavacka to mohla mat nakazane hovorit. Úsmev

Mozno by stacilo: Dakujeme, ze pouzivate nakupne kosiky. Vy sa netlacite medzi regalmi a aj my mame prehladnejsiu pracu.

heder (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 13:48

Ešte sa mi nestalo, aby ma niekto upozornil,že nemám košík, aj keď bol na dverách nápis zákaz vstupu bez košíka. Na drvivú väčšinu nákupov chodím s detskami,tam mi košíky prekážajú. Mám rada detské košíky,aké majú v dm drogérii, s tými sa deti zabavia a ja mám chvíľu pokoj. V našom dedinskom obchode mi ešte aj nákup dajú do tašky a detskám rozbalia čokáládu,ale to je typický dedinský obchod,to len tak na okraj.

-, St, 27. 02. 2008 - 14:08

Polárka, a ako ste im to vysvetľovali? Ja by som asi hovorila "viete, šéf ma potom zvozí, aj keď podľa mňa je to úplná blbosť" Aj prístup mnohé vyrieši. Keď som ako brigádnička rozdávala letáky istej pôžičkovej spoločnosti v obchodných centrách, ľudí som priam "prehovárala", že vo vnútri je žetón do vozíka a že nepôjdeme domov, kým všetky letáky nezmiznú. A ľudia vychádzali s celými hŕbami letákov- veď kto by nepomohol dvom vysmiatym "pomarančom"Chichocem sa Inak SVK verzus iný svet- šoféri zastavia aj tu, len tí ľudia sú ako ovce. Som šofér tak možno to vidím inak, ale stále mám dosť, keď nejaký debil zase skočí do cesty bez toho, aby sa vôbec obzrel. A obchody? ChválaBohu, vo väčšine prípadov som spokojná- možno je to aj tým, že sa vzásade usmievam a pri odchode želám pekný deň- ľudia sa potom správajú rovnako. Ale o to viac ma potom zaskočí krava v obchode s farbami, ktorá ma v tom smrade nechá v pohode stáť 20 minút aj s malou a obsluhuje všetkých CHLAPOV s úsmevom od ucha po ucho- veď čo na tom, že ja som prišla prvá, som iba ŽENA. Potrebovala som dať namiešať farby, pozdravila som, vraj "počkajte". Ok. Júúúúúúúúúúj, ale som jej vynadala! Keby to išla miešať ona- ale po tých 20 min. ma poslala dozadu, kde to miešal chlap...Mlčím

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 14:15

A aka by mala byt predavacka vo farby laky? Vysmiata - nafetovana Vyplazený jazyk

-, St, 27. 02. 2008 - 14:33

počkaj, lenže tá pííííííííípa sa usmievala IBA na tých chlapov!! Bolo to v decembri- malá vyzerala ako malé novorodeniatko, vonku snežilo a do vnútra sa kočík natrepať nedal. A tak fetovala aj moja maličká hviezdičkaMlčím Juj, hneď mi stúpa adrenalín- akoby som ju videla- správala akoby som bola vzduch alebo minimálne nejaký "podradný druh"...jujuj

Unbelami (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 14:41

Vidis, Niki si trochu cuchla riedidla a teraz ako pekne plava z toho Pohoda .
A nebooj. Si si nevsimla, ze v kazdom farby laky musia mat detektor koncentracie? Vo vyske oci hladaj. Ak by to bolo zdraviu skodlive, zacne odvetravat a do 2minut dobehnu dvaja v protiradiacnych oblekoch a budu vas evakuovat Veľký úsmev.
Ty a podradny druh? EE, nic Ti nechyba Mrkám

Polárka (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 14:59

Ja vacsinou nijak... iba som sa usmiala a poprosila nech su nabuduce vezmu kosik alebo vozik a hotovo...
Ale raz sa ma jeden mlady chalan pytal : ze ci mam potrebu buzerovat zakaznikov, na co som odpovedala nemam, ale mna potom bude buzerovat sef Smútok

Inak co sa tyka chodcov. Vodicak nemam, ale snazim sa chodit po prechodoch odkedy mojho brata zrazilo auto. A tiez si myslim, ze nie je celkom normalne prechadzat cez vozovku vychadzkovym krokom a tvarit sa ze vozovka patri chodcovi a popritom odignorovat prechod ktory je vzdialeny 5 metrov. Ja takych ludi volam Dobrovolny Darca Organov Chichocem sa.

eifelovka, St, 27. 02. 2008 - 15:02

Tak Polarka.. za ten VYCHADZKOVY krok mas u mna 100 bodov!!! Mam na to rovnaky nazor ako ty!

yaya, St, 27. 02. 2008 - 15:24

košík ma ani tak netrápi, čo ma úplne štve je to, že sme minule s našimi postihnutými deckami šli do obchodu a nie každej mame sa podarilo získať vozík, tak niektoré deti majú normálny kočík....ale na tom nesejde....štve ma proste zákaz vstup s kočíkom....dnes???? ked sa kradne na každom rohu, ked si ho niekde necháš, kým si vezmeš trebárs bábo k sebe....alebo si ho nemôžeš vziať na ruky a tak nakupovať......toto sa mi zdá dnes totálna diskriminácia...

JankaT, St, 27. 02. 2008 - 16:12

...no toto vie vytočiť - tým pádom je každá žena s mlým dieťaťom (alebo postihnutým) a teda skočíkom doslovne "vyvrhnutá" zo spoločnosti zákazníkov - mamičky, rátajme s tým, že kým sa naše deti nenaučia chodiť, tak potraviny zháňajme po kontajneroch, lebo tam môžeme aj s kočíkom...Plačem Smútok Plačem

mirec, St, 27. 02. 2008 - 16:52

jedna prispievateľka tu napísala tento text:
"
"Mili zakaznici. Vstup do predajne povolený len s nakupnym kosikom alebo vozikom za pochopenie dakujeme."

Normalny ludia to respektovali, a ti ostatni boli asi analfabeti . Mne by to bolo jedno, keby sef nesedel celu pracovnu dobu pri svojom kamarovom systeme v kancelarii a vecer neriesil zakaznikov co nevedia citat. A tak sme boli nutene to zakaznikom rozpravat (aj 20tim kusom denne ). Mno reakcie boli rozne. Hlavne nie pozitivne.
"
Reaguje tu preto, lebo nechcem reagovať na pisateľku priamo.
Ono to, že niekto nerešpektuje nejaké nápisy v bochode neznamená, že je automaticky analfabet. Videl som aj taký nápis, že "bez vyzvania ukážte tašku a predložte ju k nahliadnutiu" alebo niečo v tom zmysle. No a ja (podľa tej pisateľky ako správny analfabet) som tu tašku nikdy neukázal a na výzvu predavačky, nech jej predložím moju tašku som sa spýtal, či je prokurátorka? Pretože na to jednoducho nemá právo ani nárok. Nemá to oporu v žiadnom zákone. A platí predsa zásada, že čo nie je zakázané, je dovolené.
To potom kľudne zajtra dám veľku ceduľu pred vchod s nápisom: "pred vstupom do predajne sa vyzlečte do naha" No už prchám. Pekný deň.

Polárka (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 21:09

to by si nebol ty aby si neatakoval... k comu je to dobre ???
mienis analyzovat kazdy prispevok ktory napisem ???

aaach skoda slov Smútok

lydusha (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 21:10

To je v pohode Polarka, hlavne klud, slnieckoBozkávam

Polárka (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 21:15

ved hej lydush ja som kludna - teda snazim sa - no naozaj nechapem k comu je to dobre Smútok ?!

lydusha (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 21:18

K nicomu, cicik. Normalne to odignoruj. Ja tiez niektore komentare nemusim. A selektujem, k niektorym temam sa radsej nevyjadrim. Vies, kazdy si moze povedat svoje, ci sa nam to paci alebo nepaci. A ty sa mas co? Ty sa mas setrit.Slnko Kvietok

Polárka (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 21:24

Ano "mama lydush" Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa setrit sa mam - nech sa ma drobcek dobre Zlomené srdce (uff ale kope spuntik normalne to boli Veľký úsmev )

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 06:58

stačí sa len zamyslieť nad tým, čo človek píše a nebude to potom bolieť. Inak rozmýšľanie celkovo "bolí". Niektorí si asi nechcú spôsobovať bolesť.
Teraz vlastne ani neviem, prečo na teba vôbec reagujem. Prekvapenie

Polárka (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 08:22

prepac pan dokonaly ale nie vsetci su podla tvojich predstav a ja sa ti rozhodne nemienim prisposobovat - nie si admin a ani nic podobne - tak si daj pohov alebo sprchu mozno popmoze

a najlepsie bude ak mi das pokoj (ak ta o to mozem poziadat)
dakujem

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 08:55

klames, mirec, klames Vyplazený jazyk rozmyslanie neboli, ibaze by to bolo vysoko individualne Chichocem sa Veľký úsmev

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 09:09

Chichocem sa alebo tak.Mrkám
Niekde som čítal heslo dňa. Aj ja mám jedno.
"Nikdy nesúper s blbcom. Stiahne ťa na svoju úroveň a tam ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami". - Ber to tak, že píšem o sebe.Mrkám

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 10:57

Mirec, ja sa pridavam k slovam, ze "myslenie" boli Chichocem sa ja Svetluske neveriiiim Chichocem sa ved z coho by ma inac tak bolievala hlava, ked som taka velmi rozmyslajuca blond Veľký úsmev

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 11:19

ahhaaaaa !!!! iny pohlad na vec by bol, ze to ja mylsim mimimalne Úsmev
mozne to je, kedze verim aj teorii, ze na vhodnu variantu (myslienku, riesenie, .....) treba len ukazat prstom a ona sa zrealizuje aj bez velkeho myslenie Veľký úsmev takze mozno ludia, co cakaju 100% casu na ispiraciu, vlastne nemyslia a tak ich nema co boliet Vyplazený jazyk

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 13:39

eifi, takže vyčerpávajúcimi myšlienkovými operáciami sme došli k relevantnému záveru, že tvoje kognitívne vlastnosti sú na požadovanej úrovni, resp. vyššj než štandardnej, pretože ťa bolí blonďatá hlava. Takže hlúpa hlava nebolí? Ale mna hlava nebolí, takže dedukciou a analýzou v príčinnej súvislosti som dospel iba k jedinému možnému záveru. A to ozaj tak je ??? Mrkám

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 14:24

Tak Mirec, z tohto ma ta moja blondata hlava fakt boli Veľký úsmev

ryka, St, 27. 02. 2008 - 17:40

ja chodím do obchodov s košíkom aj s vozíkom - to na veľké nákupy ale na pár rožkov sa to predsa neoplatí, tak beriem len sáčok. síce som prvýkrát mala malú dušičku ale v pohode. SBSkar aj tak pokukoval len po špinavejších počernejsích občanoch. myslím že dobrým ľudom to prejde Váľam sa od smiechu po podlahe . aj oni sú ľudia a vedia si dať dve a dve dohromady. Mrkám

lydusha (bez overenia), St, 27. 02. 2008 - 21:09

netusim naco je dobre nutit ludi behat po obchode s kosikom.....a co ked nic nechcem a chcem sa len popozerat? Vtedy mi taky kosik akurat tak zavadzia...inak k tym predavacom, nijaky predavac nema mat civil , musi byt od zakaznika odliseny cize bud ma nejaky odev, oznaceny menom predajne, pripadne ma na civile menovku, na viditelnom mieste, cize nie niekde na spodnom leme tricka ako s oblubou nosia mnohe damy za pultom....
V podstate ide o to, ze ked ma niekde budu nutit do kosikov, asi tam viac nevlezem....Hold smolaPohoda
A este k tej Nitre, pravidelne sa mi stava, ze ma na prechode takmer zvalcuju prave pani policajti, strasneeeeeeeee....a ja ako vodic tiez radsej pustam dobrovolnych darcov organov, ktorych je na moj vkus prave v NR vela, xixi

Unbelami (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 10:24

Lydush, hadam mi nechces povedat, ze LEN policajti Ta "zrazaju". "Aha pekna zenska, Zraz JU!" Veľký úsmev To je smiesne Chichocem sa. ...si ma pobavila.
Jedine ak by si chodila ranajkovat pred ich branu pod Kalvariu, tam je taky dlhsi vyjazd Vyplazený jazyk

Ja si myslim, ze aj za volantom a aj na prechode sme len ludia. Tak aj tak spravajme ako ludia. Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 19:53

Unbi z desiatich ohrozeni mojho zivota je osem policajtov, faktVeľký úsmev Slnko

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 08:53

velmi zbezne som to precitala, ale co blbnete s tymi darcami ogranov - na prechode ma predsa prednost v kazdom rpipade, ak mu nesvieti prave cervena .....

inak este ma napadlo k teme - u nas v jednej sieti potravin zavadzaju nakup s malou elektronickou vecickou, kt. si clovek "nablokuje" nakup uz pri nakupovani. t.j. pri kase odovzda len citacku a zaplati, co si nablokoval. davaju to samozrejme len registrovanym uzivatelom, zrejme si ale spocitali, ze to setri naklady viac, ako pripadne straty. ja som sa este nezageristrovala, ale chystam sa .... Úsmev ked najdem ten formular Váľam sa od smiechu po podlahe

Mira-Mária, Št, 28. 02. 2008 - 10:56

hehehe že: na prechode majú prednosť v každom prípade... to príď na niektorý prechod vykrikovať tu do KE a uvidíš ako ťa zrolujú ... špecialita tohto mesta a kombinácia: červená + hormóny mladých za volantom + silných áut = korrida v priamom prenose... ak tu dôjdete: obzerajte sa ak máte zelenú!!!

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 10:58

Ty byvas v Neapoli? Veľký úsmev Prekvapenie

Mira-Mária, Št, 28. 02. 2008 - 11:27

si seňorita... mesto vychádzajúceho noža hovorili o KE v Prahe, keď som tam bola na spartakiáde (85!)Veľký úsmev Veľký úsmev -Kdeže tie "klidné časy jsou"Chichocem sa a ja si lámem hlavu nad novodobým pomenovaním, vďaka - že Na poli - to sedíVáľam sa od smiechu po podlahe

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 11:29

rolovanie je problem soferov, neviem, preco chodcov nazyvate darcami organov Mlčím ale mozno som len cosi nepcohopila, necitala som to presne.

o prechodch tu uz bolo X-krat ... ked nezacne kazdy od seba a nebude tu pozornost sirit vo svojom okoli dalej, cestna premavka sa na slovensku ziadnym pozitvnym smerom uberat nebude. mate to tam take, ake si to sami robite .

a furt je to o tom istom:
- moja skusenost je, ze si ludia zakyvaju, aspon ja sa citim super, ked mozem pockat na chodca, aj ked trebars nema prednost a nikoho neblokujem, tak pockam a pustim ho cez cestu aj mimo prehodu. zaver je: OBAJA SME SPOKOJNI A ZIARIME TIE POZITIVNE MYSLIENKY DALEJ.
- ak je vodic arogatny, v duchu na tych chodcov len nedava, aj ked maju prednost, chodci nadavaju taktiez, lebo ich soferi ignoruju : KOLKO POZITIVNYCH MYSLIENOK VZNIKLO V TAKEJTO SITUACII ???

Ja si to fakt predstavuje uplne materialne tak, ze tie mylsienky naplnaju priestor ... a potom sa pytajme, preco je niekde negativnejsia nalada, ako niekde inde. no z jasneho dovodu Vyplazený jazyk
Pomoze stazovanie a nadavanie ? (to bola recnicka otazka Úsmev)

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 11:39

Svetlanka, o dych "darcoch organov" to bolo myslene tak, ze ked prechadzas cez cestu, mala by si ist "rezkym" krokom, co najrychlejsie a co najkratsou drahou (cize kolmo, nie diagonalne) a necitat pri tom napriklad noviny alebo pisat sms.. taki ludia si fakt koleduju o to, aby ich nikto nepustal, lebo je to nerespektovanie zo strany chodcov voci vodicom, tak preco by potom mali vodici respektovat chodcov? (to mas k tomu negativizmu a systemu "aky dostanes taky vrat") Veľký úsmev

Polárka (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 11:58

jj eifi presne tak Bozkávam

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 12:05

Tak vidis, obcas sa aj pochopime Mrkám

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 12:15

specifikuje to nejako zakon, akym sposobom maju cez prechod prechadzat chodci ??? Chichocem sa
lebo to, ze soferi maju dat prednost, tam myslim je Mrkám

chapem, ale osobne bude ako sofer radsej cumiet na prechod a trpezlivo cakat, aj keby sa tam 20 hadov plazilo Úsmev moje pravidlo je, ze najdolezitejsie je, aby sa nikomu nic nestalo, aj ked budem cakat trebars o minutu dlhsie.

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 12:27

Svetlanka, myslim, ze nieco take existuje aj pre chodcov, len to akosi "zabudaju" ucit.. teba v skole nikto neucil, ze sa treba pozriet do lava, do prava a zas do lava a potom rychlo a priamo cez cestu? Alebo ake farby ma semafor? To si sa neucila na vodicaku ale uz daaaavno davno pred tym.. a ja osobne, ked vidim, ze sa niekto "plazi" teda necakam.. ked ta pustam a davam ti prednost, mala by si to respektovat a REAGOVAT! Jasne, ze ked tam bude mama s babom, stara pani, ci niekto s podobnymi problemami je to ine, ale ak niekoho pustim a cita si noviny pre mna je to to iste akoby som si tie noviny za volantom citala JA Pohoda Takze? Nie je to "proti" zakonom? Aj chodec je v tomto pripade ucasnik dopravnej premavky Pohoda

Polárka (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 12:38

su taky provokateri ktory ti doslova skocia do cesty a potom idu ako spomaleny film Veľký úsmev - brat tak skoro neubrzdil...
ten pan utekaaaal na prechod a potom isiel ako na vychadzke a este pozrel na brata ci mu nesibe, ci nevie brzdit...
mne az spatne ostalo - ved sa nam vsetkym mohlo daco stat ved ta nasa favoritka nie je taka spolahliva ako nove auta Smútok

no ja ako chodec nechapem jedine, ak ma niekto po ruke prechod preco sa trmaca cez vozovku ??? a ako som pisala, nie aby nezavadzal, ze aspon rezko prebehne, ide si ako by na tom prechode bol Smútok ved takymto spravanim moze sposobit dopravnu nehodu...

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 14:05

No Polarka, to je presne o tom, ze niektorym individuam nedochadza, ze fyzika je fyzika a ze ked idem aj "len" 40 km/h a niekto mi "skoci" sice na prechode ale do vozovky meter pred tym, nez ja som s autom pred prechodom, asi im v tej chvilke nedochadza, ze na zastavenie auta v istych rychlostiach treba aj iste vzdialenosti.. ale to vies "CHODEC" bol predsa na prechode.. je to blbo postaveny zakon, resp mal by sa blizsie specifikovat, ale zas je to o tom istom, o ludoch Pohoda

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 21:55

ja vam neviem dievcata ... ja som dostala zopar dobrych rad a odvtedy nemam take problemy. napr. mi ucitel v autoskole povedal, ze hlavne v 30-ke zone mam ist tak, ako by som to ocakavala od inych vodicov v mieste, ked zdrzuju moje deti (tie pustam same v obytnej 30-kovej zone do kiosku, chodia si tam kupovat s kamaratkami sladkosti Úsmev).
dalej existuju vrat testy na to, ze stary ludia sa nevedia otocit a naviac si myslia, ze idu rychlo, aj ked idu pomaly z pohladu mladsich rocnikov. a zaklad je, ze neskoro plakat nad tym, ked uz sa cosi stane, aj ked nie celkom vinou vodica ....
naviac som vodic len posledny polrok, takze pochopenie pre cyklistov a chodcov mam obrovske Mrkám

asi, ze sa spravam za volantom tak, aby som nikoho neohrozila a ako chodec a bicyklista sa spravam tak, aby nikto neohrozil mna.

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 22:02

Jaaaa ti nevim Karle.. kedze si vzdelana osoba a si urcite kuriozna, tak by som ti odporucila kuknut si niekde na nete nejake "crash" testy.. fyzika je fyzika, mozes ist ako chces ale "co ak sa ti pokazia brzdy"? "Co ak ti praskne pneumatika?" "Co ak.." Soferovanie a vseobecne premavka NIE JE len o autach a o vodicoch, je to aj o tom, ze existuje svet OKOLO teba, nie len pred tebou a ze musis kukat do spatnych zrkadielok a predvidat.. a TOTO by mal robit aj chodec, bohuzial NIE VZDY je to tak.. Ja napriklad vchadzam do vozovky AZ vtedy, ked prejdu auta (ak nie je semafor a ak nie je kolona) Kukam sa na to z pohladu vodica a ekologie Vyplazený jazyk Musia brzdit, znovu zaradit 1, exhalaty tym padom zvysuju (kazde zastavenie a brzdenie) a ak vidim, ze ide 3 auta a potom nic, nevidim dovod preco ich zastavovat.. je to o pohlade na dane veci.. a mozno je to trosku deformacia z oboru Pohoda

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 22:16

ale ano, ani ja nezastavim, ked sa niekto priruti k prechodu a ja som povedzme 5m od neho ... ale fakt sa snazim aspon na znamych trasach predvidat a radsej ist ovela pomalsie ako by som mala ... a tak to mylsim v Baseli nerobim sama. tu je naviac 50-ka, takze nie je vobec vynimka, ked sa cez neprehladne stvrte ide este pomalsie (pokuty dostavam na dialnici Chichocem sa ) ... hlavne mylsim neprehladne prechody, kde zaclanaju stojace auta a pod.

a asi som aj poznacena tym, ze mi raz okvakala bundu krv, co tiekla z hlavy jednej babky, kt. skolil jeden sofer na prechode ... ona sa nepozrela, ale on sa zas rutil ... presne na jednom "neprehladnom prechode", este k tomu za sera ...

eifelovka, Pi, 29. 02. 2008 - 12:19

Vidis, ale to uz je o niecom inom - o predvidani.. a o tom sme tu na zaciatku netocili Veľký úsmev Kazdopadne ja si myslim, ze aj ti, co su extra pomali su velkym rizikom pre ludi.. a skoncime to tym, ze sa vsetci znazime jazdit ci prechadzat cez prechody tak,ze vnimame vsetko naokolo nas nie? Mrkám

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 14:00

svetlana, jasné, že áno,nech sa páči
Chodci
§ 52

(1) Chodec je povinný používať predovšetkým chodník. Po chodníku sa chodí vpravo. Tam, kde chodník nie je alebo kde je neschodný, chodí sa po ľavej krajnici, tam, kde nie je krajnica alebo kde je krajnica neschodná, chodí sa čo najbližšie pri ľavom okraji vozovky. To platí aj pre chodca, ktorý nesie predmet, ktorým by mohol ohroziť premávku na chodníku alebo na krajnici. Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať, ak dopravnou značkou nie je určené inak.

(2) Chodci smú ísť po krajnici alebo po okraji vozovky najviac dvaja vedľa seba, ak tým, najmä za zníženej viditeľnosti alebo za zvýšenej premávky, neohrozia alebo neobmedzia cestnú premávku.

(3) Zdravotne postihnutá osoba, ktorá sa pohybuje pomocou pre ňu určeného ručného alebo motorového vozíka, smie použiť ktorúkoľvek krajnicu alebo ktorýkoľvek okraj vozovky; ak použije chodník, nesmie prekročiť rýchlosť chôdze. Osoba, ktorá tlačí bicykel alebo moped, smie použiť chodník, len ak neohrozí chodcov; inak musí použiť pravú krajnicu alebo pravý okraj vozovky. Osoba, ktorá sa pohybuje po chodníku na lyžiach, kolieskových korčuliach alebo iným obdobným spôsobom, nesmie prekročiť rýchlosť chôdze. Prekročiť rýchlosť chôdze sa smie, len ak sa tým neohrozia ani neobmedzia ostatní chodci.

§ 53

(1) Ak je v blízkosti križovatky s riadenou premávkou priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod, chodec smie prechádzať len na týchto miestach. Dopravnou značkou sa môže chodcom aj v iných prípadoch prikázať, aby použili priechod, nadchod alebo podchod. Chodec nesmie prekonávať zábradlie ani iné zábrany.

(2) Na priechode pre chodcov sa chodí vpravo. Mimo priechodu sa smie cez vozovku prechádzať len kolmo na jej os. Pred vstupom na vozovku chodec sa musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva. Len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, ak prichádzajú vozidlá s právom prednostnej jazdy; ak sa chodec nachádza na vozovke, musí vozidlám bez meškania uvoľniť priestor na prejazd.

(3) Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod určený pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. To platí aj voči vodičom odbočujúcim na cestu, cez ktorú chodci prechádzajú. V iných prípadoch chodci smú prechádzať cez vozovku, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonútia ich vodičov na zmenu smeru alebo rýchlosti jazdy.

§ 54

Pre chodcov platia primerane aj ustanovenia § 25 až 27 o železničných priecestiach.

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 21:59

no super mirec Áno som sa zas cosi dozvedela Úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 19:59

Najlepsi su ti chodcovia co jednym okom mrknu ci mam ja cervenu a pod ho cez prechod, lenze zabudaju ze farby na semafore sa dost rychlo menia a tym nechcem povedat ze ja vyrazim a sundam ho ale co ked prave nejake auto "pardi" mestom a naskocila mu zelena, tazko rata s tym ze si niekto zmyslel prechadzat na cervenu v domneni ze este stiha....a to som tu v NR zazila tiez IKSkratPohoda
hlavne tak na Chrenovej, tam si chodia ludia ako na promenade, cervena necervena.....a taky dobre nalozeny a rozbehnuty kamion ma veru dlhu brzdnu drahuPohoda

Unbelami (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 10:30

Mirec, Tebe dnes ide karta Áno Váľam sa od smiechu po podlahe

Ako spomenula JankaT, ked si napisu a maju na to pravo. Ja mam len dve moznosti. Akceptovat alebo nie. Úsmev

Mira-Mária, Št, 28. 02. 2008 - 10:57

Áno môj plný súhlas... mládi nechápe ešte právo slobody prejavu a asertívne právo vlastného názoruMrkám

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 11:38

Unbelami, myslím si,že nie som konfrontačný typ, ale niekedy sa "odbrzdím" keď cítím, že ma atakuje ľudská hlúposť Mrkám. Inak samozrejme súhlasím, každý má právo si napíať čo chce, dokonca aj slovo chlapi s "y". Netvrdím, že neurobim nejakú chybičku, len nesúhlasím s tvrdením že si niektorí zamieňajú právo na vlastný názor a slobodu prevaju s tým, že môžu vravieť čo len chcú mysliac si, že s pravdou môžu všetko páliť. Slnko Dnes pekne svieti oskar.

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 11:43

Neklam, tu oskar nesvieti Veľký úsmev Kazdopadne Mirec, ja sa teraz smejem "popod fuz" (niezeby som nejaky mala) a cakam kedy zacne bombardovanie z inej strany pomocou tvojich "zakodovanym" bomb Chichocem sa Inac si to opisal vlastne tak ako som to vcera pocitovala aj ja, takze suhlas Pohoda

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 12:37

eifi, ty nemáš fúz? žiaden?Chichocem sa
Ty presne vieš, čo píšem. Fajn. Nuž vedel by som aj viac zakodovať, ale potom by nebola dostatočná zlúčiteľnosť medzi niektoými príspevkami a minulo by sa to účinkom. Teraz som za blbca ja. Dobre mi tak. Heslo dňa stále platí. Mrkám Tu teda oskar riadne prikladá do pece. Slnko Slnko

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 12:12

Mirec, to je vskutku zaujimava myslienka, len mi prosim ta osvetli, koho pozyvas do takeho suboju ako rozhodcu Vyplazený jazyk Chichocem sa Veľký úsmev

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 12:33

svetlana, aký zdroj, taká myšlienka.
Aký súboj máš na mysli? Ja nechcem súboj.

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 13:43

slovencina moja ...
napisem radsej, ako som pochopila ten predchadzajuci prispevok: sloboda prejavu sa nerovna tomu, ze si kazdy moze hlasat bludy, "svoje pravdy", ..... teda sloboda prejavu konci tam, kde vyrok prestava byt pravdou.
tak nejak si to myslel ?

inka tie slovenske viacnasobne negacie vo vete, to je fakt lahodka Mrkám

Mira-Mária, Št, 28. 02. 2008 - 13:47

a teraz si jakou rečou hovorila, draháVeľký úsmev Veľký úsmev

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 14:02

No recou "tvojho" kmena to urcite nebolo Veľký úsmev

Mira-Mária, Št, 28. 02. 2008 - 14:04

mno pravdu vravíš, dievka moja- akoby sme sa dávno poznaliÁno doteraz som zabŕdla tu i tam, dnes sa dajak veľavravne cítimVeľký úsmev a som sama domaSmútok no tutok sa mi teraz najväčmi začalo páčiťVáľam sa od smiechu po podlahe

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 14:06

To bude tou "kodovacou" recou Veľký úsmev A ja som v praci, ale tiez vlastne viac menej sama Veľký úsmev

eifelovka, Št, 28. 02. 2008 - 13:57

Svetluska, ak to chces cele pochopit, tak si otvor vcerajsiu diskusiu na temu "po akych zenach tuzia muzi" ci tak sa to nejak volalo a precitaj si to tam.. Pohoda to jest taka mala "napoveda" na rozlustenie mircovho tajneho kodu Veľký úsmev

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 14:22

svetlana, dá sa to aj takto povedať, len by som ten tvoj výrok trošičku poupravil v tom zmysle, že:
"sloboda prejavu konci tam, kde vyrok prestava byt pravdou".
Presnejšie a vystižnejšie čo som myslel je: sloboda prejavu je garantovaná a na to má každý právo aj nárok. Nie že končí tam, kde prestáva byť pravdou, pretože aj na výrok, ktorý nie je pravdivý máš nárok a právo, len musíš by pripravená prijať sankciu zaň ak nie je pravdivý. Teda: Buď je to v rozpore s právnou normou - môžu ťa brať k zodpovednosti za ohováranie, alebo je to v rozore s administratívnou zodpovednosťou, teda za praestupok, ale aj s morálnou normou, a teda človek sa zhovadí. Ale v princípe súhlasím s tebou aj v tomto podaní. Nechcem však aby ste si mysleli, že človek môže hovoriť len pravdu. Nie, môže aj tárať, ale potom ...

mirec, Št, 28. 02. 2008 - 14:30

svetlana, ešte by som dodal, že i napreik tomu, že má človek pravdu (i keď čo je vlastne pravda?)i napriek tomu, nemôže ju nanútiť inému a nepríslucha mu pravdou bičovať vôkol seba. Slnko

svetlana (bez overenia), Št, 28. 02. 2008 - 22:01

no ved ze som najprv pochopila, ze si mylsis, ze sa da rozlisit, co este pravda je a co uz nie.
ja si skormne myslim, ze sa to nie celkom dobre da ... mozeme sa dohodnut ako skupina ludi na nejkaych normach, zakonoch, ale tym to asi aj skocilo.

mirec, Pi, 29. 02. 2008 - 06:56

už iba kratučko a end.
ak poviem, že po dni streda nasleduje piatok - tu sa dá rýchlo zistiť, či to pravda je alebo nie. Ale ak jeden tvrdí, že priaznivejšie je cestovať z bodu A do bodu B práve tadiaľ a iný tvrdí, že iná trasa je lepšia, kde je pravda? Tam je viac faktorov a alternatív - vzdialenosť, rýchlosť, ekonomickosť, bezpečnosť a pod. Takže tam je to už s pravdou ťažšie. Ale odstatné je vážiť si názor aj toho druhého - samozrejme ak to má logiku alebo aspoň reálne opodstatnenie. Pekný deň.

JankaT, Pi, 29. 02. 2008 - 13:15

...teda ak môžem do tohto trošku zabrdnúť:
mirec máš absolútnu pravdu (inak toto slovné spojenie je absurdné) - práve dnes som sa na vlastnej koži presvedčila, že môžu existovať dve pravdy stojace proti sebe a vyvrycajúce jedna druhú - ale obe opodstatnené. Tu nepomôže nič, len vzájomný kompromis a kompromis je o komunikácii...
A inak dnes je hnusné počasie...Chichocem sa

eifelovka, Pi, 29. 02. 2008 - 13:19

Janka.. vidis, a tu je dnes krasne.. Vcera ste mali oskara a tu nebolo ani na krok vidiet.. takze co k tej pravde? Veľký úsmev Chichocem sa ze zalezi, z ktoreho "miesta" sa na tu pravdu divas? Chichocem sa

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama