reklama

vôbec sa nečudujem

Pridal/a Ľubica.P dňa 08. 12. 2009 - 11:47

reklama

ak na Slovensku ostane žena s dvomi malými deťmi tehotná, že sa má čo narozmýšľať, čo a ako vymyslieť, aby sa rodina nedostala do krízy...
alebo nebodaj ostane tehotné dievča, ktoré nie je finančne zabezpečené a chce si bábo nechať...
no poviem vám máte čo robiť....
My sme v Írsku, nevravím, že teraz idem súdiť, ale nikdy som si neuvedomila aké to máte babeny na Slovensku ťažké, keď ešte nebodaj nedojčíte...
no skrátka nielen, že na Slovensku zarabájú na všetkom na čom sa dá, ale mám pocit, že na tom najnutnejšom pre detičky ešte viac...
tak len pre porovnanie...
v nedeľu ideme na dovolenku na SK, tak sme si chceli cez internet objednať nutrilon, keďže tu je materská len polrok, dlhšie som dojčiť nemohla, tak malý musel chtiac nechtiac prejsť na nutrilon...
tak sme dneska kontrolovali, aby sme vedeli povedať starkému aký typ nám má kúpiť, no tak sme teda prišli k tomu koľko to vôbec na SK stojí...skoro sme odpadli...
tak SK nutrilon stojí 15 eur a tu 8 eur... a to vám ani nebudem písať aký máme príjem.... mňa to tak rozhodilo, ako môžu byť na Sk na rodiny s deťmi taký nespravodlivý... a zarábať na takýchto veciach, veď je x mamičiek, ktoré ani dojčiť nemôžu a nebodaj majú dvojičky...ja vás fakt obdivujem a ešte si dovolíte si kúpiť šatky, ktoré stoja nehorázne peniaze.... a všetky tie veci, lebo ste predsa moderné a krásne maminy... fakt máte môj obdiv...
ale aj tak je to na zaplakanie...
veľmi som z toho smutná...a sklamaná, že to takto u nás vyzerá...


reklama

reklama

matam, Ut, 08. 12. 2009 - 11:56

Lubica mas pravdu samozrejme - ale ja by som bola smutna a sklamana aj z toho keby som musela ist od polrocneho miminka do roboty a keby som kvoli tomu musela prestat kojit...

fidorka, Ut, 08. 12. 2009 - 12:41

Bude to teraz vyzerať,že bránime naše Slovensko...ale tiež si myslím,že sa na to dá pozerať z rôznych strán.
Každému je dobre tam,kde to chce sám.A kto je od prírody nespokojný,môže cestovať a vymýšľať,nebude sa mu páčiť nikde.Všade žijú rovnakí ľudia a majú rovnaké starosti a radosti,či je to na Slovensku,alebo v Írsku,alebo v Maďarsku,alebo v Španielsku...Je len na nás čomu dáme prednosť.Všade je aj chudoba,aj bohatstvo a každý z nás má iné priority.

Heja, Št, 10. 12. 2009 - 06:24

fidorka súhlasí s tebou ,Áno Áno Áno

viktory, Ut, 08. 12. 2009 - 12:46

fidorka Áno Áno Áno . Mňa tak ani nerozhadzujú tie ceny(hoci naozaj by mohli byť nižšie), ale práve takéto reči spoza mora. Aj Ľubica vyrástla na Slovensku, prečo nezostala, alebo sa nevrátila a neurobila niečo pre nás "ťažko skúšaných"? Veď by mohla kandidovať do parlamentu! Prepáčte mi baby tento tón,(sama nemám veľa), ale takéto poznámky ma vytáčajú.

wanaika, St, 09. 12. 2009 - 12:23

dievčata toto myslíte vážne? Vy ste asi všetky od Bratislavy, že? Vám asi nič nehovoria hladové doliny. Ak si niekto nemôže nájsť prácu a vycestuje do zahraničia, čo je lepšie aby videl rodinu raz za pol roka, alebo aby za nim rodina vycestovala? Vy sa zastávate nenažraných slovenských obchodníkov, ktorí vás zdierajú? Ja som tu niečo asi zle pochopila, alebo mi niečo uniklo.

Ľubica.P, Ut, 08. 12. 2009 - 12:52

manžel je bez práce, to by urobila každá...
keby mal prácu, tak by som ostala doma...Veľký úsmev Bozkávam Slnko

fidorka, Ut, 08. 12. 2009 - 12:52

Mňa ešte v tejto súvislosti napadla taká vec...prečo sa všetci naši špičkoví športovci,ktorí si budujú kariéru v zahraničí nakoniec aj tak vrátia domov...na Slovensko?Veď majú krásne peniažky,vyžili by aj v cudzine,nie?Úsmev

Heja, Št, 10. 12. 2009 - 06:37

Vieš u nás je lacná i v niektorých prípadoch bezplatná starostlivosť a s ich peniazmi sú tu boháči.ja poznám jednu ženskú čo sa vrátila s USA .kúpila tu takú starú chajdu za pár šupiek .mala tu trvalý pobyt .Tam sa jej narodili dvojičky a boli chorľavé a jej sa rozpadal chrup.deti jej tu odrástli ona si dala urobiť zuby a potom odišla naspät to sú vypočítaví ľudia .A športovci majú tu rodičov a príbuzných.. a dobre si rozmyslia či tu budú žiť ako bohatí alebo vonku ako chudáci ,lebo keď skončia karieru tam za nimi ani pes neštekne a tu sa dostanú medzi smotánku a aj tam ostanú.Preto tie návraty nie preto ,že by milovalí svojú vlasť.Ale nie všetci ,Česť výnimkám

viktory, Ut, 08. 12. 2009 - 12:54

no, presne. A teraz Ľubica píše, že je manžel nezamestnaný-veď je to presne ako u nás, bola by som zvedavá, koľko to dievča má rokov..

loulou, Ut, 08. 12. 2009 - 13:16

Veď sa do Ľubice už toľko nenavážajte, myslela to dobre, chcela vyjadriť podporu mamám na Slovensku (poukazuje iba na takmer o 100% vyššiu cenu Nutrilonu, to zarazilo aj mňa). Ľubica súhlasím, že to je zderstvo, ale nebude trvať dlhý čas a ceny sa pomaličky v rámci EU začnú zjednocovať. Ale kvôli vyšším cenám potravín pre deti by som neostala v Írsku ani ja, doma je doma, a možnosť byť 3 roky s dieťaťom na materskej, je na nezaplatenie Úsmev

lydusha (bez overenia), Ut, 08. 12. 2009 - 13:20

Hej, ceny sa zacnu zjednocovat, ale ktorym smerom? Potom by bolo celkom fajn, keby sa zacali zjednocovat aj platy :-p Tak zarobit tolko ako nezamestnany v Rakusku by nebolo celkom od veci Veľký úsmev

loulou, Ut, 08. 12. 2009 - 13:42

Neboj sa nič, aj to bude. Ceny sa budú zjednocovať v smere menšieho odporu. Myslíš, že Íri, Francúzi alebo Nemci by nezačali kričať, keby im chceli firmy prudko zvyšovať ceny? Správanie trhu im to nedovolí, lebo sa zničia, takže ktorým smerom sa budú zjednocovať, o to by som sa nebála Úsmev

ivet36, Ut, 08. 12. 2009 - 13:18

Dievcata, ja neviem, preco sa do ľubici navazate.....ja tomu naozaj nerozumiem! Ved napisala len svoj nazor, postreh, nakoniec tak, ako mnohe ine maminy, ktore sem tiez prispievaju a ziju v zahranici.....ona vobec nechcela podla mna povedat, ake sme my tu na SK chudery, len zial, vy ste sa na zaklade vlastnej domnienky s nimi stotoznili a neviem, aky mate nato dovod......to je uz vas problem.
Mna nahodou Lubicine nazory este budu zaujimat, pretoze aspon mozeme porovnat rodinne a socialne politiky vdaka takymto maminam "zvonka"....a koho to nezaujima, nemusi predsa reagovat, ci nie???
ivetMrkám

lia6, Ut, 08. 12. 2009 - 13:26

Ale ja nikde nevidím, žeby sa tu niekto navážal...každý len vyjadril svoj názor...nik ju neuráža, ani neznevažuje jej postreh-ja ho beriem, ale aj ostatní môžu mať svoj názor...či sa mýlim?Slnko

georgina, Ut, 08. 12. 2009 - 14:35

Tiež si myslím, že tu nik Ľubicu neurazil. Len sa poukázalo na fakt, že v Írsku je síce lacnejší Nutrilon, ale zároveň podstatne kratšia materská a rodičovská dovolenka.

Mimochodom, o podmienkach matiek s malými deťmi som písala pred skoro dvoma rokmi článok pre jeden webový portál. Sú tam aj rozhovory s niektorými (služobne staršími) naničmamami. Kto chce, nech si prečíta, ako žijú ženy na materských a rodičovských dovolenkách v Nemecku, Írsku, USA, Spojených Arabských Emirátoch a v Saudskej Arábii:
http://www.karierabezhranic.sk/karierny-svet/zamestnanie/rovnovaha-prac…

Tu je porovnanie materských a rodičovských dovoleniek na Slovensku a vo svete:
http://www.karierabezhranic.sk/karierny-svet/zamestnanie/rovnovaha-prac…

http://www.karierabezhranic.sk/karierny-svet/zamestnanie/rovnovaha-prac…

A 10 tipov na zvádanie kariéry a dieťaťa:
http://www.karierabezhranic.sk/karierny-svet/zamestnanie/rovnovaha-prac…

len ja, Ut, 08. 12. 2009 - 13:35

Napíšem veľmi škaredý vtip, ktorý ma v tejto súvislosti napadol: Vylezú dva červíky z kopy hnoja - otec a syn.
Syn sa pýta, čo je to žlté svietiace hore?
Otec:To je slnko.
Syn : a čo je to pekné zelené dole?
Otec : to je tráva.
Syn : a prečo sme mi tu v tej kope hnoja?
Otec: lebo doma je doma!
Prepáčte, ale musela som. Ved ak Ľubica chcela odísť od polročného bábätka, je to jej vec. A takisto je Vaša vec, ak s ním ostávate do troch rokov. Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých som sa dotklaKvietok .

wanaika, St, 09. 12. 2009 - 12:28

asi takÁno . Ja by som dopriala pobyt v zahraničí každemu, aspoň na pol roka, získal by správny nadhľad a odstup.

magic, St, 09. 12. 2009 - 13:03

zila som v zahranici a trochu cestovala po danej krajine.
co sa teda tyka cien, mozem povedat len jedno. male mesto, male retazce - vyssie ceny. velke mesto, vacsie retazce, viac konkurencie - nizsie ceny. sukromne obchody, rodinne obchody - vyssie ceny. obchodne retazce - nizsie ceny. presne ako na slovensku. ziaden rozdiel.

wanaika, St, 09. 12. 2009 - 13:34

Ja som ani tak nemyslela ceny.

magic, St, 09. 12. 2009 - 13:38

ak si mala na mysli ich pristup a nas pristup k zivotu, tak suhlasim. maju, co si zasluzili. nemame sa preco stazovat, ze u nas tak nie je. musime si to najprv zasluzit.

Mira-Mária, Ut, 08. 12. 2009 - 13:40

Váľam sa od smiechu po podlahe tak toto sedi Len jaSlnko a necuduje sa iba Lubica.P, ale aj my ostatne "spoza mora"Pohoda ... a nielen zderstvu na SK, ale ako vidno na istych vasich nazoroch - zalezi od ludi...

svetlana (bez overenia), Ut, 08. 12. 2009 - 13:48

Lubica, len najprv technicku otazku - boli skutocne tie dva vyrobky aj objemovo rovnake ?
mne sa ten rozdiel zda totiz velmi velky ... ale ked si si ista, hmm.
REsp. mozes pripisat ake velke balenie stoji v Irsku 8EUR ?

Ľubica.P, Ut, 08. 12. 2009 - 14:08

je to presne to isté...dvojka nutrilon 800g a práve ten rozdiel ma tak dostal...

svetlana (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 12:39

aj tak je ten rozdiel velky .... hod si to do googla, tipujem, ze nikde nezozenies na webe taky vyrobok za taku cenu - urcite nie napr. nemecko, ale aj anglicko.

tiez do istej miery suhlasim, ze niektore veci su na slovensku proste drahe, ale nedaju sa porovnavat hrusky s jablkami a to som necitala tie georgi linky.
v kazdej krajine je trochu ina socialna politika, na SKK je trebars 3r materska, co v zapadnej europe neexistuje, ale zas su trebars krajiny, kde stat neplati zdravotne poistenie ani za deti, toboz za zenu, co je doma s dietatom a pod. a to by sme mohli pokracovat.

Daniela., Ut, 08. 12. 2009 - 14:01

Bola som toto leto aj s malym na dovolenke pri mori v jednej nemenovanej krajine, ale cenovo dostupnej, ziadny karibik. Chichocem sa . (Tu za rohom). Chcem prispiet svojou skusenostu. Kedze sme pocitali kila batoziny, pribalila som iba jednu krabicu Nutrilonu a jedno balenie plienok. Samozrejme, ze sa nam den pred odletom domov vsetko krasne minulo a boli sme nuteni navstivit miestnu lekaren, jedinu siroko daleko (na opacny koniec ostrova sa nam nechcelo, bali sme sa ludozrutovVeľký úsmev ). Zaver z nakupneho vyletu bol ten, ze Nutrilon stal 18 euro, pricom chutil uplne inac, ten u nas je taky jemnucky a chuti sunarovo, mliecne, ten ich vyzeral skor ako jemne zomleta krupica a bol aj viac bez chuti, nieco ako krieda. Podotykam, ten isty Nutrilon, na ten isty vek. Plienka nas vysla kus za 3 euro. Netusim, ci to bola cestovna prirazka, ale ak v tamtej krajine maju taketo ceny, tak sa nedivim, ze hojne chovaju kozy. To nemozu utiahnut.

lydusha (bez overenia), Ut, 08. 12. 2009 - 14:03

A vies ake je kozie mlieko zdrave? Úsmev Dokonca posobi proti rakovine. Ked budem mat dom, aj ja budem chovat kozenku, Lizinku.

Daniela., Ut, 08. 12. 2009 - 14:30

Úsmev A k tomu vsade plno kvetovKvietok Kvietok Kvietok . Aj ja by som rada mala, len Lizinky musia byt na retiazke, aby vsetko nepopapkali. Tie sa teda vedia pustit.Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Ja milujem zvierata. Objímam

lia6, Ut, 08. 12. 2009 - 14:38

Kozie mlieko je síce zdravé, ale nie je vhodné pre také malé detičky-hovorili v televízoriVyplazený jazyk Slnko

Daniela., Ut, 08. 12. 2009 - 14:46

Ved mi by sme len tak chovali, ako sa hovori, na okrasu. Chichocem sa Pohoda

lydusha (bez overenia), Ut, 08. 12. 2009 - 15:30

Veru. Len tak, na paradu. A s kozim mleeeckom by sme kseftovali.Úsmev

lia6, Ut, 08. 12. 2009 - 16:10

Beriem, ani pán googel nemmusí mať pravduVyplazený jazyk ale je pravda, že aj v televízoriVyplazený jazyk aj keď sú to vedci, môžu trepať blbostiÚsmev Slnko

laura05, Ut, 08. 12. 2009 - 14:04

Ahoj Lubica,
to, ze si sla od polrocneho mimi do prace, pretoze si to tak bohuzial vyzadovala vasa financna situacia je podla mna ludske.Snazim sa pochopit samozrejme aj komentare matiek, ktore maju vdaka manzelovi, rodicom ci vdaka sebe samej vytvorene dobre zazemie a nikdy sa nedostali do situacie, kedy museli ist od dietatka do prace nie preto, lebo to bol ich rozmar, ale pretoze potrebovali z niecoho prezit alebo chceli dopriat dostojny zivot nielen sebe ale najma svojim najblizsim.

Ja som ten pripad maminy so syncekom, ktory od malicka vzhladom k tomu, ze som nemala mliecko pije Bebu. Snazila som sa mu dat to najlepsie svojim zlozenim a ta ma stala prve mesiace okolo 16 Eur na cca tyzden a teraz 11 Eur na dva tyzdne lebo mlieko pije len v noci. Maly ma rok, ine deticky uz asi prechadzaju na kravske prevarene alebo neviem ale ja mam dokonca to "stastie", ze ma maly alergiu na kravsku bielkovinu, cize normalne mliecne vyrobky nehrozia..
Mas bohuzial pravdu, na Slovensku to s cenami vyrobkov pre deti skutocne prehanaju.

lydusha (bez overenia), Ut, 08. 12. 2009 - 14:08

Tebe som pisala maila a cakam, cakam na odpoveeed

laura05, Ut, 08. 12. 2009 - 14:21

ale ved ja som odpisala Smútok

Ľubica.P, Ut, 08. 12. 2009 - 14:05

toto baby nebola nijaká kritika skôr povzdych, do parlamentu som by som sa nedostala, lebo neviem lízať tie pravé zadky a neberte to ako mudrovanie spoza mora, do írska som išla s manželom preto lebo mi na Sk žiadna banka nechcela poskytnúť úver na bývanie...
preto sme sa rozhodli ísť si zarobiť a prečo som sa ešte nevrátila???
lebo sa mi nechce sa vracať...
ja som len chcela vám všetkým čo ste doma povedať, že ste obdivuhodné, že to zvládate takto...nechcela som sa chváliť, že je tu super, len proste mi nejde do rozumu, že prečo tu to môže byť tak, že podporujú rodiny s deťmi aj v tom, že veci pre detičky sú lacné a kvalitné a u nás, kde by ste to viac potrebovali, tak sú tie vecičky drahšie...toto je pre mňa nepochopiteľné... hocijaké somariny sú u nás lacnejšie, len tieto veci sú u nás drahšie...

lia6, Ut, 08. 12. 2009 - 14:35

Ale Lubi, ja som to tak aj brala...nie žeby si niečo kritizovala, len si si povzdychla...neviem prečo si niekto myslí, žeby sa do Teba niekto navážal...ja to tiež nechápem...malý papal mlieko bezlaktózové od roka a pol, ale už nemal nárok nato, aby mu poisťovňa preplácala polovicu-to sa môže iba do jedného roku-a ževraj, aby detičky pili viacej mlieka...a keď nato nemajú?...ale vieš, toto je aj inde...i keď môžno sa jedná o niečo iné-napr.to, že si sa musela vrátiť do práce po pol roku-a určite Ťa to trápi, mňa by to tiež...a to, že sa Ti nechce vracať domov...hm, tak možno ani mne by sa nechcelo...každý sme obdivuhodný, Ty tak isto- všetko dobré želámSlnko

Daniela., Ut, 08. 12. 2009 - 14:44

Mas uplnu pravdu Lubka, tvoj prispevok bol v pohode. Zila som isty cas v zahranici a naozaj, tam je socialna politika o niecom uplne inom.
Nikdy nezabudnem, ako som sa po mojom dlhodobejsom pobyte v cudzine, po navrate na Slovensko v jednom nemenovanom, cerstvootvorenom hypermarkete, rozrevala. Rozplakalo ma to, ked som videla nasich ludi, aki su stastni, ze maju hypermarket, ako to vsetko obdivovali, chodili, kupovali. Az kym mi nepadol pohlad na ovocie. Priblizne tie iste ceny, ale ovocie vyzeralo velmi uboho v porovnani s tym zo zahranicia. Prislo mi to velmi luto, ze kolko sa tito ludia musia narobit, a predsa si nemozu dopriat taku kvalitu, ako inde. Kosela blizsia ako kabat a aj ja mam svoju krajinu a jej "obycajnych" obyvatelov rada. Takze ta uplne chapem a je to velmi slachetne, ze si to napisala. Slnko Objímam

Maka, Ut, 08. 12. 2009 - 18:22

Obchodníci vedia veľmi dobre za čo je človek ochotný dať aj posledný groš. Za zdravie, za jedlo, a na našich najmenších. A ak by sa vám zdalo že sú niektoré veci pre deti drahé tak vám napíšem zopár našich bežných výdavkov pri našej 3-ročnej Zorke, za ktorú sa tak nádherne hlasovali v ankete Zlatíčko roka (ešte raz ďakujeme)
Tak naša mala je vysoká cca 105 cm, takže do bežného kočíka kúpeného v obchode sa nevojde. Takže sme odkázaní na kúpu "špecialného" - zatiaľ sme nezistili v čom je špeciálny. A ten nás teraz výjde na krásnych 1 889,- €. Bude to krásna modrá bugyna. Žiadne pozlátené kolieska, a neviem aké vymoženosti. Jednoduchý kočík pre postihnuté dieťa. Ale rodičovský príspevok mám taký istý ako ostatné mamičky.
Ak si pozriem ten istý kočík v iných krajinách tak ma ide trafiť šľak že by som mohla dosť ušetriť, ale tu nám nebude nikto robiť servis. A prečo? No z trucu. Na slovensku je to tak. Na zaplakanie.

betuska10, Ut, 08. 12. 2009 - 21:38

Maka,a pre také dieťatko ten kočík neprepláca ZP?som myslela,že ano.Aj keď si to asi treba dosť vybehávať.Susedka si vybavila pre dcérku 11r.trojkolku bicykel,ale musela najprv vybaviť v ZP,potom dať u ortopéda predpísať trojkolku,potom objednať...

Maka, Ut, 08. 12. 2009 - 21:58

áno prepláca. Na prvý kočík máš nárok zo zdravotnej poisťovne. V katalógu je ich asi 8. Len na dva sa nedopláca. Na ostatné sa dopláca od 10 € do 800 €.
My sme tiež prvý kočík zobrali za 10 € doplatok. Len keď nám ho priviezli tak sme zistili v čom je špeciálny. Nevošli sme s ním cez vchodové dvere. Veľmi široký. A to bolo to menšie číslo. Tak sme ho dali malej do škôlky kde majú 80-siatky dvere a prejdú s ním. My na domov sme potrebovali ďalší. Tak sme vyslovene hľadali golfový typ aby vošiel aj do kufra auta, aby tam boli popruhy, strieška a nánožník. To sú veci ktoré bežne pri športových kočíkoch pre zdravé deti máš. Ale v našom prípade je všetko za príplatok. Taký kryt na nohy stojí 265 €. 5-bodové zapinanie (tiež bežné v detských kočíkoch) si doplácame, aj striešku.
Na ďalší kočik zo zdravotnej poisťovne má nárok až o 5 rokov.
My sme na úhradu tých 1 889 vybavili príspevok cez UPSVaR a doplácať budeme len necelých 300 € čo sa dá už zvládnuť.
Ale ja som tým chcela napísať tu absurditu cenovej politiky u našich obchodníkov. Vedia aký je stav s kočíkmi na našom trhu a vyslovene to zneužívajú. A bez mihnutia oka ťa pošlú uháňať si sponzorov do nadácii a po firmách. A už vôbec nie sú ochotný dať čo i len 1% zľavy.

betuska10, Ut, 08. 12. 2009 - 22:16

No u nás sa zarába na všetkom.Aj na nešťastí druhých ,je to smutné.

Ľubica.P, St, 09. 12. 2009 - 02:17

presne na toto som chcela poukázať, aké je to pre vás neporovnateľné...

betuska10, Ut, 08. 12. 2009 - 22:12

Maka,nedalo mi.http://www.servisinvo.sk/docs/dp_kociky.html Dúfam,že nebude vadiť,že som to dala sem.Viem,že u nás velmi neporadia úradníci postihnutým na čo majú nárok.mám postihnutú 35r.sestru.pozri si to,sú tam aj ceny a doplatky poisťovne i pacienta.aspoň pre informáciu.

Maka, Ut, 08. 12. 2009 - 22:38

betuška žiadne info navyše vadiť nemôže. Len si skús tie kočíky aj osobne pozrieť a poprípade aj vyskúšať. Seď v tom kočíku 2 -3 hodinky a budeš mať zadok ako tie opice s červenými zadkami. (bez urážky). Nepriedušné materiály sú hitom. Ja mám za sebou 9 rokov zháňania kočíkov a rôznych pomôcok a na úrade ma už pozná aj upratovačka. Nie je kočík ako kočík.
Záleží od postihnutia dieťaťa a jeho schopnosti. Pre nás je dosť dôležité aby sme kočík v pohode zložili do auta. Pretože u niektorých potrebuješ odšrubovať najprv kolesá aby si ho zložila (trojkolky), prejsť s ním z izby do izby v paneláku. Dostať sa s ním do výťahu a pod. To sú technické veci. Treba brať ohľad na to či dieťa samo sedí alebo potrebuje ležať. Napríklad hneď prvý kočík na tej stránke je cena od 2600 €, na ten neprispieva poisťovňa. Potom je tam ďalší, ktorý sme mali pre syna. Tešila som sa z neho asi pol roka. Potom som už nevládala tlačiť 20 kg kočík s 20 kg synom a ešte niekedy aj nejaký nákup. A už vôbec som nevedela nájsť človeka, ktorý by mi pomohol vyložiť ho do MHD-čky. Do auta sa vojde len jeden taký kočík. My musíme mať dva.

Inca, Ut, 08. 12. 2009 - 18:26

lubica a dostavate aj prispevok na najom?lebo co ja viem tak tam je taka moznost kedze Ti manzel nerobi

Ľubica.P, St, 09. 12. 2009 - 02:21

nedostávame, ale ja mám dobrý zárobok, tak by sme ho ani nedostali.
keby nerobíme obaja, tak by nám platili aj nákupy pre malého, ale keďže ja pracujem na plný úväzok a dostávam také peniaze ako dostávam, tak na to nárok nemáme.

Ariesa, Ut, 08. 12. 2009 - 14:18

na dovolenke, pri mori sme boli tiez. vsetko tam bolo 2x drahsie ako u nas. v tej istej krajine, boli znami, ktori chodievaju castejsie, vedia kam maju ist, maju kooopec deti a tak si nasli oblast, kam nechodi tolko turistov a nakupovali za ceny rovnake ako u nas.

no ja neviem, skuste si dat pivo v blave v starom meste a pridte si ho dat ku nam pod vlek. tak vas za tu istu sumu u nas opijem, ze domov netrafite Mrkám a ziadne vysokohorske prirazky za zelen (ci namrazuVyplazený jazyk ) okolo.

lubka vdaka za prispevok. kazda info ma potesi.
matam Áno
len ja - vyborny vtip Chichocem sa

miriam5275, Ut, 08. 12. 2009 - 18:44

No ja sa tiež chcem troška zastať ľubici, áno je to neskutočné aké sú rozdiely v zahraničí a tu...ja som žila v nemecku 12 rokov a vrátila sa s dvojročným dieťaťom späť a keďže sme začali dosť chorľavieť tak som skoro spadla na zadok čo sa tu robí. A viete čo ? naučila som sa otvoriť ústa a povedať svoj názor, nepovedať áno pán doktor, máte pravdu lebo máte biely plášť a ten je takou imunitou na blbosť...nie je to tak, vrátila som sa domov lebo doma je len doma, len keď budeme trpieť a prikyvovať tak nič nezmeníme...je to tak so všetkým..koľkokrát som narobila bordel aj v zdravotnej poisťovni lebo oni také nepreplácajú a bla bla...nehovoriac o tom čo si tu dovoľujú stomatológovia, jeden mi po 15 minútovej diskusii dal za pravdu a povedal no nemusí to byť kaz, vlastne to je asi len taká pigmentová škvrna atď atď...naučili sa všetci že sa proste nebránime, začať musíme malými krokmi každý u seba, vo svojom okolí...keď som na konkrétne veci oslovila iné mamičky tak si vypočujem "ale ja nemám chuť to riešiť, aj tak to nič nezmení atď".....chcem povedať len jedno, máme krásnu krajinu, vždy môžeme niečo urobiť preto aby sa nám tu žilo lepšie, keď už nič tak je možné bombardovať výrobcov a dovozcov predražených vecí konkrétnymi otázkami a prípadne to zverejniť....ja som takýchto mojich pár bojov úspešne vyhrala, dokonca aj s mojim deckym lekárom a to som skončila až na okresnej hygiene ktorá mi dala za pravdu a čuduj sa svete, normálne sme sa skoro skamarátili a konečne môžem povedať že mu dôverujem...robím to hlavne aj kvôli malému...nejako mám pocit že tá železná opona síce padla, ale celkom z hlavy sme ju ešte nedostali....tu na slovensku má kopec firiem a podnikateľov pocit že sú ešte stále jediní a nemajú konkurenciu..tomu sa treba brániť a potom sa nebudeme musieť obhajovať že my vydržíme všetko...tak prajem všetkým odvážnym veľa úspechov...aj jeden maličký už stojí za to....

Baba, St, 09. 12. 2009 - 23:48

Miriam super, super, super! A este 3x hura, ze sa najde niekto ako Ty. Uz som tu pisala, ze na Slovensku ludia nie su zvyknuti dozadovat sa svojich prav. A to je presne to co nahrava vselijakym spekulantom. Takze,ci si smetiar, lekar, obchodnik zijes z toho co Ti ludia platia a teda aj sa tak spravaj a usiluj sa o tie peniaze! U nas zatial zdieraju lebo ludia drzia hubu a krok.
Preto je skoro vsetko v cudzine lacnejsie a ak nie tak neporovnatelne kvalitnejsie.
Dozadujme sa aj my toho!

Inca, Št, 10. 12. 2009 - 09:24

Baba no neviem ako sa toho da dozadovat.Aj teraz chcu policajtom znizit platy od buduceho roka ze kriza ale ze by si oni vo vlade znizili platy to nie.

andrea27, Ut, 08. 12. 2009 - 19:30

ja zijem na Slovensku a zacala som znova pracovat, ked mali dvojicky 5 mesiacov a kojila som ich do 15,5 mesiaca... proste financna situacia nas donutila, ked chceme nadalej nacas splacat hypoteku a xy inych poplatkov...vsetko potrebujeme dvojmo naraz a rodicovsky prispevok je len jeden...a ceny su bohuzial take ake su....

elca, St, 09. 12. 2009 - 07:39

to je tu na Slovensko tak so všetkým - aj keď pri tých najnutnejších veciach hlavne pre deti je to zvlášť nepríjemné...moja dcéra mala minulý týždeň stužkovú, na ktorú sme jej v Poľsku na trhoch kúpili za 50 € veľmi pekné, vínovočervené dlhé korzetové šaty. Presne tie isté no v inej farbe mala aj jedna jej spolužiačka, no kúpila ich v butiku u nás v centre Žiliny za 100 €. Možno som trepla od veci, no myslim že u nás je to hodne aj o nenažranosti obchodníkov a predajcov

de-ni, St, 09. 12. 2009 - 09:51

Ja som si to všimla napríklad na masle Rama, u nás je v porovnaní s Poľskom a Čechami najdrahšia a šokla ma gramáž. Tam predávajú 500 gramovky a u nás 400 gramovky za o dosť vyššiu sumu.

wanaika, St, 09. 12. 2009 - 12:38

stačí si všimnúť cenovky tovarov napr oblečenia, ktoré sú už predtačené SK (€), CZ, HUF, PL, keď si to prepočítate, hádajte kto zaplatí najviac.

Daniela., St, 09. 12. 2009 - 13:27

A ja som raz nasla rozdiel na tom istom svetri az 1400 sk!!! Taky isty sveter predaval iny sukromnik, len v mensom meste. Odvtedy som uz do nemenovanej predajne nikdy nevkrocila. A robim im vsade ucinnu antireklamu. Vyplazený jazyk

magic, St, 09. 12. 2009 - 13:30

to je fakt smiesne, taketo blsie porovnavanie...

Daniela., St, 09. 12. 2009 - 13:49

No, ked ti to pripada take smiesne, pri tvojom nasledujucom nakupe vyloz pokladnicke, len tak zo srandy 1400 sk navyse. Ked si taka frajerka. Pre niekoho je 1400sk slusna suma. A tykalo sa to temy zdierania zakaznikov obchodnikmi, takze dost obre nerozumiem tvojmu prispevku. S cim obchodujes?

magic, St, 09. 12. 2009 - 14:47

daniela, do vsetkeho vkladas hned strasne vela citov. nenazyvaj ma frajerkou a uz vobec nie tak arogantne.
keby som ti to mala vratit, tak sa ta spytam, ci by si sa ako ja vratila s pred dveri domu (tri kilometre) do masiarne len preto, ze ti v kosiku prehliadli kus masa za 15 eur a ty chces, aby si ho zaratali a chces ho zaplatit, hoci si ho mohla mat zadarmo. ci si taka frajerka.
ale to je detinske hecovanie. rovnako robenie zlej reklamy niekomu, o kom nevies preco ma taku cenu. urcite len nenazrane hrabe? alebo?

je to blsie. lebo na urovni zakaznika sa premienate na to, co v inych sferach (napr. vztahovych) neznasate. nepozerate, co je za tym. zaujima vas len vysledok.
chcete dostatok (a mozno este viac) za nizsiu cenu.
a ked mate dat vyssiu, hoci ini (trebars v inej krajine) si mohli dovolit dat nizsiu, vidite za tym zdieranie.
a co ak je za tym len drahsi dodavatel, marze? co ak je za tym len iny vyrobca, kvalita?

myslim, ze je vam jasne ako to v obchode (akomkolvek) bezi. ale odbijete to mavnutim - dzungla, prezije silnejsi, plati zakon zvierat. koniec zaujmu. zaujima vas len vysledok - cena. na jednej strane pravda - dzungla.
na druhej:
ak idete predavat, musite sa rozhodnut co ste - obchodnik alebo ludomil. preco predavate? aby ste mali z coho zit. co na to treba? zisk. ak mate moznost v jednej oblasti mat vyssi zisk ako v druhej, lebo vam to trh dovoli - date rovnaku cenu v oboch? nie. to je blbost. a hups, tu uz mnohi kricia - zdieranie. ale... kto prezije na trhu? najsilnejsi? aj taki uz padli. najsikovnejsi. ten co sa rozvija. ten, co investuje zisk. ten, co vie, ze musi mat v zasobe, aby preklenul financne turbulencie, suche obdobia, krizy. ten, co vie, ze bez rozvoja bude stagnovat na trhu a to sa rovna krachu (tak padlo napr. quelle).
na to treba zisk. nie mat vydavky rovne nakladom alebo len trosku vyssie, aby ste nemali dlhy v socpoist, nejakej tej zdravpoist, na DU a namiesto vyplaty sa mozete chodit sa past.
je tu samozrejme kriterium nenazranosti. ale to je v kazdom z nas. nielen v bohatych obchodnikoch.
aj zakaznik ma v sebe ten pud. mat viac za malo. ved to sami ukazujete. preco dat za tu istu vec viac, ked inde je lacnejsia?
je to vzdy setrenie alebo len vypomoc zadarmo vo vymlacovani konkurencie? ked totiz zmizne konkurencia, ktora tlacila cenu dole, ta cena po trosickach stupne. a zrazu je to za to iste, co mali kedysi ti, co dnes uz nie su. ale mozno boli blizsie. teraz platim to iste plus cenu benzinu/autobusoveho listku/casu...
a do toho este nezabudat, ze doba sa meni, podmienky na trhu, ta cena mohla narast aj tak... vela kriterii. dlha debata.

plus este zabudame vidiet, co oni robia preto, aby mali nizsie ceny a co my nerobime. len placeme, ze v porovnani s inymi statmi, my vychadzame najhorsie. to je blsie. problem je ovela globalnejsi.

a ako povedala svetlana - nieco mame horsie, ine lepsie. len sa zameriavame na to, co je horsie a na detaily. a nehladame riesenia. iba placeme, ze ci je to spravodlive. to je blsie.

svetlana (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 19:45

magic, no ale keby skutocne islo viac o tie detaily a pikosky, mozem kludne dodat Úsmev Chichocem sa Pohoda
Prave mi lezi na stole ucet z takej obycajnej kazdorocnej kontroly auta ... vymenili zopar filtrov, ziaroviek Úsmev Pohoda pivo

Daniela., St, 09. 12. 2009 - 21:50

Prepac mi ten ton, nechcela som ta urazit, asi som naozaj precitlivena. Slnko

magic, St, 09. 12. 2009 - 22:17

nie, nie som urazena. keby som ti to mohla hovorit osobne, mala by som uplne pokojny hlas (co tu zial nepocut).
len nechcem, aby sa tu taketo sprihnutia pouzivali. preto som to vytiahla.
casto sa totiz stava, ze vsetci presne pochopia, ako su myslene, ale ked niekto potom povie, ze je to urazlive, dotycna vyhlasuje, ze je to len obycajne slovo, kde vidime urazku... v podstate je to detinske a zosmiesnujuce ako sa schovava za slovickarenie ako dieta za mamine sukne... devalvuje to jej osobnost. aspon v mojich ociach.
nie je to tvoj pripad. viem, ze si pocitova, hlavne ked ta nieco chyti za srdce. ale aspon si za svojim stojis. neuhybas.
takze sa tiez ospravedlnujem, ze som to s tou "frajerkou" vytiahla prave na tebe.

lydusha (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 13:57

Je to smiesne, ja som si tiez vsimla, ze cajove sviecky 100ks u nas 2,50 v nemecku 0,50 Veľký úsmev
Babka k bace budu kapce, vies ako sa to vravi Úsmev

Daniela., St, 09. 12. 2009 - 14:02

No ved ano, preto sa obchodnikom dari.Úsmev Ale na druhej strane, aj my neobchodnici by sme radi mali kapce.
Ale bolo mi to luto (zistenie tohto rozdielu) a uplne mi to pokazilo naladu. Citila som sa oklamana. Ale aj poucena do buducnosti. Teraz uz nakupujem viac menej iba vzahranici, alebo vo vypredajoch. Slnko

lydusha (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 14:13

Verim ze ti to bolo luto, ale tym, ze budeme chodit nakupovat "von" nasu ekonomiku nepotiahneme. Neviem co s tym narobit, nemam nijaky navod, hadam len chodit tam, kde je lacnejsie, ale doma...pindame na madarov, dobre ze s nimi nerozvasnime vojnu a nosime im nase tazko zarobene eurase....

Baba, St, 09. 12. 2009 - 23:50

ÁnoÁnoÁnoa este k tomu pridaj aj Ös.

magic, St, 09. 12. 2009 - 13:34

uprimne, nepozerala by som na tie markantne rozdiely cien a zivotnej urovne u nas a v zahranici. ja by som plakala nad nasim pristupom k zivotu a ich pristupom. strihame si z jablonky v zachvate laickeho zahradnicenia posledny zivotaschopny konarik a placeme, ze sused mal na jesen urodu, aku svet nevidel. ci je toto spravodlive...

svetlana (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 13:53

ja to ale poznam aj opacne Úsmev
sem-tam si vypocujem od slovakov zijucich trebas v nasich koncinach, aka tu je nemozna staroslivost o deti, zlate slovenske skolky a jasle ... No Úsmev
starostlivost o deti (skolky, jasle, druzina pre starsie deti) je napr. v CH skutocne celkom drahy spas, no najst sa da vzdy (ja si myslim) a aj tak sa furt najdu ludia, co vidia trhlinky v systeme. Ono pre niektorych by zrejme ani raj nepostacoval Chichocem sa Úsmev

magic, St, 09. 12. 2009 - 13:58

ved prave. placeme nad detailami a celok nam unika.

alexa35, St, 09. 12. 2009 - 20:31

No-tak pracujem v oblasti, kde vidím súvislosti a veľa detailovPohoda . A-je to o snahe mať čím skôr, najlepšie už do pol roka po začatí podnikania, na konte melku... Je to tak. Bohužiaľ sme mladá kapitalistická krajina a naši podnikatelia sa za 2-5 rokov chcú životnou úrovňou vyrovnať západným, kde celé generácie dedov, otcov pracovali na budovaní jednej firmičky, ktorá postupne rástla v priebehu 50-100 rokov. Naši už vidia len ten súčasný efekt a chcú to isté a najlepšie hneď-a keď navyše k tomu prídu za babku v privatizácii-aký vzťah sa vytvoril? K čomu? To je moja skúsenosť-preto tie ceny. A nemyslím, že je to vina len tých posledných obchodníčkov, ale aj výrobcov, veľkoobchodu, celej siete. A zas-nie všetci sú takí... Príklad-mali sme na návšteve priateľa z Austrálie a boli v kúpeľoch na deň, kde stálo pred vstupnou halou fáro jedného z manažérov a masérky zarábajú pár šupiek, načo povedal, že u nich by si ten pán nedovolil chodiť tak drahým autom do práce... Náš známy-obyčajný kuchár v talianskom horskom hoteli má príjem asi ako 3x naša priemerná mzda v čistom, žena mohla byť doma a dieťa nosili do škôlky, kde bolo v triede 15 detí a na každých 5 jedna učiteľka. Priatelia, ktorí pracovali v Anglicku, Írsku-všetci sa vrátili domov len z dôvodu túžby po domove, do jedného konštatovali, že život tam je ľahší-finančne-detaily? A ešte skúsenosť všetkých žien-kámošiek, ktoré pracovali vonku je, že u nás ženy robia 3x toľko ako vonku-tam je doma, popritom má aj pomocnicu, ak robí, tiež pomocnica... a nielen v sociálne silných rodinách-máme sa ešte čo učiť, dlhá cesta pred nami. Ľubica, máš pravdu. Týmto debatám niekedy nerozumiem-fakty sú fakty. Prečo nie učiť sa, ako a prečo to vonku ide inak, lepšie? Prečo sme ako Ťapákovci-tak sme robili, robiť aj budeme, lebo len tak dobre.....

Polárka (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 22:05

Alexa

Ja poznam osobne 2. Maju malu firmicku. Vsetko si budovali od piky. A boli casy, ked nemali co do ust. Potom sa rozhodli, ze pojdu do toho. A nie tesne po 89. Nie su hamtaci. Na ceny ich sluzieb ich upozornila skolitelka. Nech si ceny zdvihnu, ved si platia drahe kurzy, a skolenia. Podnikaju a nerobia charitu. Ved aj oni musia zohladnit svoj vklad, ktory sa jednoznacne odzrkadli na cene.

A este nieco od Mareka z prace. Pracuje v jednej zahranicnej firme. A raz si chlapy z vlastnej iniciativy chceli nadrobit /nech sef vidi aky su sikovni/. Marek ich vsak rychle zhaltoval. Ano, oni zistia, ze za hodinu viete zvysit vykon o 70% a potom budete musiet makat, ako idioti Vyplazený jazyk . Naco ?

Ono je to niekedy o tej nasej slovenskej nedomyslavosti, a neskutocnej upipanosti...

alexa35, Št, 10. 12. 2009 - 08:17

Polárka, česť výnikmám, viem, že sú, len ich nejak prehlušia tí ostatní, veľkí...

Ľubica.P, Št, 10. 12. 2009 - 02:35

k tomuto všetkému dodám ešte z rozprávania mojej maminy, teraz je tu u nás druhý mesiac a po víkendovom nákupe mi povedala asi toto...
vieš už sa ti ani nečudujem, že sa ti nechce vracať domov, ľudia sú tu stále s úsmevom na tvári, predavačky sú milé, ľudia sa vždy pekne pozdravia a za nákup si zaplatila skoro len toľko čo u nás...
moja mama veľmi nerada počula, keď sa nás niekto opýtal, že kedy sa vrátime a my sme povedali, že nevieme...bola z toho nešťastná, ale teraz to vidí úplne z inej strany...to babeny nie je iba o peniazoch ale aj o tom ako sa ľudia k sebe chovajú, tu keď stratíte peňaženku, tak ju na druhý deň nájdete na polícii a máte tam všetko, nikto si ani nedovolí vám zobrať peniaze ani nič iné, môžete nechať naštartované auto a odísť si chytro kúpiť noviny... a takýchto banalít, ktoré robia život krajším je kopa, už len ten prístup napr. na letisku v BA...to je hneď po prílete facka, aby sme sa prebrali...
veru rada chodím domov, ale iba kvôli našim, aby som s nimi pobudla...
Slovensko mám rada je to moja rodná krajina, veľmi sa páči a raz by sme sa chceli vrátiť, ale či sa vrátime...nevieme, ale som rada, že už máme podporu aj v rodičoch, že už nechcú, aby sme sa silou mocou vrátili...
Objímam

alexa35, Št, 10. 12. 2009 - 09:04

Ľubica, toto vravia všetci, ktorí boli vonku dlhšie ako len na týždňovej dovolenke... Je to o istotách. Sú v pohode, lebo majú vystarané - o základné potreby. A vedia, že aj keby prišlo horšie, prišli by o prácu, o muža a pod., v pohode prežijú, nie ako u nás. Kedysi sme sa učili, že človek svoje potreby napĺňa postupne. Tie najvyššie, duchovné, napĺňa až potom, keď má naplnené základné biologické-jedlo, bývanie, oblečenie. Tu ťažko bude chodiť predavačka vyrehnená, keď musí mať vydelené na každý deň korunky, aby vyžili do ďalšej výplaty a nie že na víkend aby šla niekde s celou rodinou zrelaxovať...
Ľahšie to máme my, čo bývame vo väčších mestách-s prácou a pod-v okolí nemám napr. žiadneho nezamestnaného, ale sú oblasti, kde je bežné, že jeden z rodičov prácu nemá... Nemôžu sa predsa všetci presťahovať do BA alebo KE...
Mne je z toho tiež smutno a dúfam, že sa to bude postupne meniť k lepšiemu, lebo to degraduje ľudí a dôsledky je vidieť vo všetkých oblastiach života-potom rastie závisť, neprajnosť, nespokojnosť a v práci nedostaneš zvýšenie platu, lebo šak ty máš dosť-muž ti dobre zarába, máš dom, nebodaj chodíš vysmiata, tak si asi príliš spokojná a nič ti netreba dať...Mrkám "nic nebude, BohušuVeľký úsmev "

Inca, Št, 10. 12. 2009 - 09:40

Lubka toto hovori stale aj moj muz.Je v S.Irsku ze tam su ludia ini nezavidia a co tam je tak este nepocul ze by sa tam kradlo.A ked pride sem tak hovori co mame o co drahsie ako tam.

wanaika, Št, 10. 12. 2009 - 11:33

a o tom to celé je. Darmo máme supermarkety, darmo máme euro, ešte veľa vody pretečie, kým sa zmení mentalita a zmýšľanie ľudí, ak sa vôbec niekedy zmení. Mám na mysli tisíc každodenných drobností. Nevedela som si zvyknúť napríklad nato, že som na prechode pre chodcov nemusela byť v strehu. Bolo mi to už trápne, lebo len čo som sa priblížila k prechodu už vodiči dupali na brzdu a ja som ešte nebola rozhodnutá, či prejdemVyplazený jazyk Hambím sa Chichocem sa .

ivka22, Št, 10. 12. 2009 - 13:10

Ja uplne suhlasim s Lubicou. Viem o com hovori aj ked som dlhodobo nikdy v zahranici nezila, chodim ale kazde leto ku sestre, ktora zije v Skotsku a situacia tu a tam sa neda ani zdaleka porovnavat...ci uz pristupom ludi alebo cenami tam a u nas doma. Cakame teraz babatko a celu vybavicku som nakupila tam a vysla ma minimalne 3x lacnejsie ako keby som je kupovala na Slovensku (ceny som si porovnavala aj na internete aj v obchodoch!)...myslim, ze ked si clovek porovna ich prijmi s nasimi je to na zaplakanie...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama