reklama

Prázdniny, detičky, práca...

ramzesa , 23. 06. 2010 - 18:34

reklama

Zaujímalo by ma, tie ktoré máte menšie detičky, aký máte program cez prázdniny. Hlavne ak pracujete. Či ich dávate do denných táborov, normálnych táborov, alebo sú u starých rodičov...prípadne v škôlke. Doteraz som s nimi bola doma, ale začala som pracovať... škôlka je k dispozícii celé leto,ale nejako mám z toho divný pocit... doteraz som to nepotrebovala riešiť a myslela som si, že sa v lete škôlka normálne využíva, ale nejako pociťujem tlak zo strany škôlky, akoby to bolo čosi nenormálne tam mať cez leto dieťa Smútok. A čo bude počas školy? Lebo toto budeme riešiť budúci rok.


reklama


reklama

sonia, St, 23. 06. 2010 - 18:37

No u nás sa to rieši cez babku Mrkám a kedže obidve sestry sú učitelky tak majú volno - môjho im nasáčkujem /na striedačku s babkou/ nenápadneChichocem sa že pri svojich toho jedného navyše ani nezbadajúúú Chichocem sa Úsmev ...

ramzesa, St, 23. 06. 2010 - 18:41

sonia, to máš fajn Úsmev... ja musím niekomu šupnúť dvoch a verím, že ich zbadajú Úsmev a bojím sa toho, že dva mesiace sú dosť vyčerpávajúce Vyplazený jazyk. Preto premýšľam, čo by sa tak dalo, aby mali nejaký zaujímavý program. Babky ešte nemáme na dôchodku...

marikat, St, 23. 06. 2010 - 18:41

ja som tiež museladávať deti cez prázdniny do školky, prežili to oni, aj učiteľky

ramzesa, St, 23. 06. 2010 - 18:43

marikat, tak som rada... lebo už niekoľkokrát mi p.učiteľka naznačovala, že by som nemala mať deti celé prázdniny v škôlke a prišla som si ako jediná matka a moje deti jediné, ktoré tam budú Vyplazený jazyk.

marikat, St, 23. 06. 2010 - 19:24

joj, moja, na mna isla pani učiteľka prosebným pohľadom, vraj detí nebude, možno iba 2-3, bolo by dobre keby som si našla niekoho, kam ich dám....
našla som si - ju v škôlke a detí chodí do skôlky cez prázdniny toľko, že by sa aj 3 triedy uživili - boli otvorené iba 2 a deti rôznych vekových skupín pospájané

lydusha (bez overenia), St, 23. 06. 2010 - 18:51

U nas bola skolka len mesiac. Takze mesiac v skolke, a mesiac sa podelil- babka, krstna a dovolenka.
My so sestrou sme byvali u babiek- podelene- jedna u jednej, druha u druhej, pretoze ked sme boli spolu tak sme tlkli jak psi.

sonia, St, 23. 06. 2010 - 18:54

Ramzesa a tak ma napadá určite budeš mať aj nejaký ten týžden - dva - tri dovolenku,to dosť pomôže a na učitelky sa nedívaj - je to ich práca a sú za nu platené - vari ti budú detičky "strážiť" zadarmo???

ramzesa, St, 23. 06. 2010 - 19:53

sonia, som v skúšobnej dobe... ale uvidím, možno mi sami navrhnú dovolenku... ale ajtak... 4 týždne dovolenky na rok ja a 4 manžel... to nie je šanca pokryť všetky prázdniny Vyplazený jazyk... a nespomínam ani spoločnú celorodinnú dovolenku Vyplazený jazyk... ale potešilo ma, že sú prímestské tábory už od 6-7 rokov... cez noc deti doma a cez deň v tábore Úsmev. Som ani nevedela, že také čosi je Úsmev.

Lusky, St, 23. 06. 2010 - 18:57

Neboj, určite Tvoje deti nebudú v škôlke jediné, lebo veľa rodičov pracuje. Aj môj malý bol celé minulé prázdniny v škôlke, lebo som nastúpila od 1.7. A dala som ho do súkromnej škôlky, lebo iba tam fungovali cez celé prázdniny. A tiež mi pani učiteľka povedala, že nech sa napíšem do zoznamu, ktorý týždeň bude malý chodiť a ktorý bude doma, lebo aj učiteľky potrebujú čerpať dovolenku. Tak som sa bola opýtať pani riaditeľky ako to vlastne je, lebo na letákoch v meste mali všade napísané, že škôlka funguje cez celé prázdniny a ona sa zháčila a povedala mi, že som učiteľku asi zle pochopila a nakoniec sa mi ospravedlnila a malý tam chodil celé prázdniny, lebo ja som nemohla čerpať dovolenku. Trieda bola spoločná mladšie, aj staršie deti.Slnko Kvietok Slnko

georgina, St, 23. 06. 2010 - 19:50

Ramzesa, učiteľky v škôlke majú tiež nárok na dovolenku. A aby si mohli všetky vyčerpať aspoň časť dovolenky a aby zároveň zabezpečili aspoň čiastočný chod škôlky, musia triedy pospájať. Pri plnom počte detí sa to zväčša nedá (máloktorá škôlka má tak málo detí, aby dve spojené triedy boli v limite, ktorý je určený pre jednu učiteľku). Preto sú snahy, aby do škôlky v lete chodili len tie deti, ktoré rodičia naozaj nemajú kde dať.

ramzesa, St, 23. 06. 2010 - 19:59

georgina, ja to chápem, ale keď som v skúšobnej dobe? Doteraz som detičky každé prázdniny nechávala doma, prečo teraz keď to potrebujem, by som mala mať výčitky svedomia? A pritom viem, že MŠ využívajú aj mamičky na RD.

georgina, St, 23. 06. 2010 - 20:07

A prečo by si mala mať výčitky svedomia? Keby bola škôlka zatvorená a ty by si si vydupala, že tam tvoje dieťa jednoducho bude - to by bolo iné. Nemáš kde dieťa dať - bude v škôlke. Bodka.

Tu ide len o to, že snahy učiteliek o zníženie počtu detí v škôlke cez prázdniny je zbytočné brať inak, ako to v skutočnosti je. Táto práce je veľmi krásna, ale zároveň aj veľmi náročná. Učiteľky potrebujú dovolenku ako soľ. Zároveň potrebujú zabezpečiť aspoň čiastočný chod škôlky. Hľadajú proste spôsob, ako zvládnuť aj jedno, aj druhé.

ramzesa, St, 23. 06. 2010 - 20:11

georgina, už sa mi nepodarilo dopísať k príspevku (asi si ma už predbehla Úsmev )... škôlka funguje cez prázdniny jeden mesiac, ďalší mesiac je náhradná škôlka ( dve škôlky zlúčia deti), čiže ten jeden mesiac by mali mať p.učiteľky voľno... alebo neviem,ako to funguje s dovolenkami v MŠ.

georgina, St, 23. 06. 2010 - 20:19

Učiteľky materských škôl majú zo zákona (podobne ako učitelia v základných a v stredných školách) deväť týždňov dovolenky. Dovolenku môžu čerpať väčšinou len počas letných prázdnin. Na jednu škôlkársku triedu potrebuješ denne dve učiteľky. Ako inak, ako spôsobom, ktorý si opísala, to chceš vyriešiť?

ramzesa, St, 23. 06. 2010 - 21:21

georgina, veď mne to neprekáža, ja som len chcela vedieť, ako to riešia iné mamičky (a nenapísala som, že škôlka funguje len jeden mesiac a druhý funguje iná škôlka, tak som to dopísala, lebo takto to vyzeralo, že funguje vkuse, asi som už unavená a píšem nezrozumiteľne)... chcela som vedieť, či sú aj iné možnosti v lete s tak malinkými detičkami... škôlkári a prvý stupeň...

georgina, St, 23. 06. 2010 - 21:37

Ramzesa, veď ja len vysvetľujem, ako to vyzerá z druhej strany. Vyššie je totiž v pár komentároch napísané niečo na spôsob, že učiteľky v škôlke majú držať hubu a krok a opatrovať od vidím do nevidím a najlepšie 365 dní v roku - lebo však zadarmo to nerobia. (Alebo aspoň som z toho mala taký dojem - možno nesprávny.)

Pozri, aj ja som v presne takej istej situácii ako ty - nastupujem do práce v polovici júla, škôlka bude až od septembra. No, ale keď sa nedá, tak sa nedá - učiteľky sú tiež len ľudia. Tak budeme "lepiť" ako sa bude dať. Niečo "vykryje" manželova dovolenka, niečo babičky.

dvojcata a ja, St, 23. 06. 2010 - 23:04

my mame skolku iba v juli. August je teda problemovy, nahradna skolka nefunguje. Riesili sme to tak, ze ja som mala v auguste 2 tyzdne dovolenky, moja sestra si ich zobrala na tyzden a tyzden bol s nimi doma manzel. Neviem ako to bude tento rok, sm dlho marodovala, asi si dovolenku nebudem moct vziat, alebo ma nahradia v praci a budem bez roboty , teda o dti postarane. Dufam, ze tento katastroficky scenar nenastane a dopadne to ok. Vtedy planujem, Jul skolka, prvy tyzden sestra, druhy tyzden mama, treti svokrovci a stvrty manzel, hotovo

lua, Št, 24. 06. 2010 - 08:57

moja dcéra tiež chodievala na mesiac do škôlky, teraz ten mesiac vykrývame mestskými tábormi, má aj 3-4 turnusy, potom spoločná dovolenka, babky , no je to o dušu ale dá sa, keby neboli tie tábory, tak neviem, neviem,

lua, Št, 24. 06. 2010 - 08:59

9 týždňov dovolenky, čo by som ja za to dala, ved je to 2x toľko čo mám ja
a počas roka si ani ja nemôžem zobrať volno kedy chcem,

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 09:17

Ludka, bola som zvedavá, kedy tu padne takáto pripomienka. Dlho som čakať nemusela...

Pozri, ja som učila v škôlke len päť rokov a to som bola mladá a plná sily. A dalo mi to zabrať poriadne.
Doma máme na starosti jedno-dve, či tri deti. Učiteľka v MŠ ich má často na starosť 25 a to niekoľko hodín denne v kuse. A to nie je len o tom, že na ne dáva pozor. Málokto z rodičov vie, že aj deti v škôlke sa učia. Nie síce tak, ako sa učia deti v škole - ale učia sa.
V MŠ majú deti hudobnú, výtvarnú, telesnú, literárnu výchovu a matematické predstavy. Denne jedno z toho, predškoláci dve. Pri tom všetkom treba udržať v triede (a na školskom dvore a na prechádzke) celý čas pokoj a disciplínu.
Okrem toho učiteľky deti aj vychovávajú. Naozaj to nie je o tom, že detičky sa pekne hrajú a pani učiteľky si len sedia, prekladajú jednu nohu cez druhú a potom späť, a pijú pri tom kávičku.

Pred časom som tu písala jednu príhodu z čias môjho učiteľovania:

Kuchárka priviezla na servírovacom vozíku do triedy obed. Pracovala v škôlke už dlho, poznala všetky deti menom, oni poznali ju. Mala vlastné tri deti. Poznala som sa dobre s ňou aj ja. Veľa krát mi hovorila, že považuje moju prácu za ľahkú. Veď sa len hrám s detičkami...
No, doviezla obed a odovzdala mi odkaz od riaditeľky, že mám ísť na chvíľu do kancelárie kvôli nejakým vybavovačkám. A že ona dá zatiaľ deťom obed a postará sa, aby bolo všetko v poriadku. OK!

Keď som odchádzala, trieda bola vzorne uprataná, deti sedeli každé na svojom mieste pri stolíkoch, všetky boli pokojné a usmiate.
Keď som sa za cca 15 min. vrátila do triedy, boli všetky hračky rozhádzané, deti behali po triede, jačali a skákali ako malé opice... Uprostred toho chaosu sedela na malej detskej stoličke zúfalá kuchárka s hlavou v dlaniach...
Tá kuchárka mi už potom nikdy nepovedala, že mám ľahkú prácu...

dvojcata a ja, Št, 24. 06. 2010 - 10:27

Uplne s Tebou suhlasim a ucitelky si tu dovolenku zasluzia. Ja mam doma dve deti rovnakeho veku a byvam obcas z nich totalne zufala. Ja som to aj ucitelkam v skolke povedala, ze obdivujem ake maju pevne nervy. Stale mile na deti, nikdy som ich nepocula nejak kricat alebo tak. Ja by som z nich skakala z okna. Klobuk dolu pred ich trpezlivostou

ja_hodka (bez overenia), Št, 24. 06. 2010 - 10:59

Verim, ze je to narocna praca - ako nakoniec vela dalsich profesii a nemam pocit, ze by to tu niekto spochybnoval.
Jedine, s cim nesuhlasim - nemyslim, ze skolka ma deti vychovavat. Ma podla mna v prvom rade deti ustrazit a urobit prve krociky k vzdelaniu. Vychovu by mali ucitelky prenechat rodicom.

eva m, Št, 24. 06. 2010 - 12:20

deti travia v skolke podstatnu cast dna. Cas, kedy su aktivne, vnimave, schopne vnimat a vselico sa naucit. Podla mna by bola velka skoda, keby v tomto case ucitelky deti len strazili a robili prve krociky k vzdelaniu. Je to optimalny cas aj na vychovu. Vychova deti je podla mna suhra rodinnej a institucionalnej vychovy.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 24. 06. 2010 - 18:13

Super EviÁno Áno Áno

lua, Št, 24. 06. 2010 - 13:27

georgina ja som nepovedala že je to ľahká práca iba som vyjadrila svoju túžbu po 9 týždňoch dovolenky,Slnko ja mám nárok na 4 týždne, hocikedy si ju nemôžem zobrať, takže sa niekedy stane ked ju súrne potrebujem, nemám a ked ju nepotrebujem príde šéf že bolo by dobré trochu si vybrať dovolenky, a na čo? mám doma sama sedieť? takže tak, a stále túžim mať 9 týždňov dovolenky, Mrkám
(len tak okrajovo, raz som mala robotu, skoro min. mzda, sedela som tam 10 hodín denne, pracovala s ludmi, peniazmi, zodpovednosť, a šéf - škoda reči, nič sa mu nepáčilo, stále kritizoval, vyvodzoval dôsledky, kričal, zúril, no proste des, ľudia sú tiež všelijakí,s niektorými sa ťažko jednalo, kedysi som tiež pracovala s detičkami ale kvôli nízkemu príjmu som si našla inú prácu, možno sa k práci s deťmi aj vrátim neviem, nebolo to jednoduché ale ani žiadny horor, proste každá práca je náročná svojim spôsobom, takže neznevažujem prácu učiteliek ale ked si spomeniem na to moje jedno hrozné povolanie, tak jednoducho niekedy ma rozčúlia reči učiteliek aký majú plat, akú prácu, neviem či by niektorá z nich menila napr. za prácu v nejakej firme za nižší plat, s nervoznym šéfom a dlhšou pracovnou dobou, mám zopár známych učiteliek, niektoré z nich mali toho už plné zuby /nadávali na školstvo/ tak si našli inú prácu a do dvoch rokov boli všetky späť v školstve a už sú spokojné, síce občas zanadávajú ale to asi každý, ved ideálnu prácu má asi málokto a každá práca má svoje negatíva a pozitíva a každému vyhovuje niečo iné Slnko Slnko Slnko

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 14:24

Ludka, nepoznám človeka, ktorý by nechcel deväť týždňov dovolenky.

Ja som zmenila prácu učiteľky a z tvojho pozorovania sa vymykám - učila som päť rokov, dvadsať rokov som mimo školstva. A zmenila som za prácu, ktorá sa veľmi podobá tvojmu opisu - zodpovedná, náročná na vzdelanie, pohotovosť, s ľuďmi, s peniazmi, so šibeničnými termínmi, s nervóznym šéfom a pracovná doba od vidím do nevidím. Dovolenku mám päť týždňov, plat mám vyšší ako v školstve.

Ale keby som si mala znova vyberať - nejdem naspäť do školstva. Nie kvôli nízkemu platu, ale kvôli vysokej náročnosti a psychickej vyčerpanosti, keď som domov prichádzala ako vyfľusnutá. A to nehovorím o tom, že učiteľka je vlastne stále jednou nohou v kriminále - keby sa niektorému dieťaťu niečo stalo, zodpovedná je v plnej miere ona.
Navyše - plánovali sme s manželom deti a jednoducho som si nevedela predstaviť, že po dni, odučenom v škôlke, sa ešte budem naplno venovať vlastným deťom.

Mimochodom, hovorí ti niečo termín syndróm vyhorenia? Učitelia na všetkých stupňoch školstva patria ku skupinám, ktoré sú ním ohrozené najviac. Aj preto majú tak dlhú dovolenku.

Ale však keď vidíš také plus v dlhej dovolenke, choď naspäť do školstva. Čo ti vlastne bráni?

lua, Št, 24. 06. 2010 - 14:45

georgina, nenapísala som že tá dovolenka je také veľké plus, a čo mi bráni? vzdelanie, pracovala som síce s detičkami ale nie v školstve, ale už pracujem na vzdelaní aby som mohla v školstve robiť, tak snád raz a nie iba kvôli tej dovolenke, to nebolo rozhodujúce ked som sa rozhodovala či študovať a ísť do školstva, možno tam skončím možno nie, neviem čo prinesie budúcnosť, každému vyhovuje niečo iné, nenapísala som že byť učitelkou je super, jednoducho nech si každý vyberie čo mu viac vyhovuje a syndrom vyhorenia mávam aj ja ked robím dlho jednu a tú istú prácu, ono sa to môže prihodiť každému nie len učitelkám, ale nechcem sa tu o tom dohadovať, téma bola o inom a kedže každému vyhovuje iné a každý má iný názor nemá zmysel sa tu handrkovať kto má pravdu , keďže každý má tu svoju pravduSlnko

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 15:01

Nuž a ja som zase nenapísala, že syndróm vyhorenia je záležitosťou výlučne učiteľov.

Ale máš pravdu v tom, že nemá veľký zmysel sa tu dohadovať o tom, kto to má v práci ľahšie alebo ťažšie.
Téma debaty bola pôvodne naozaj o inom, ale reagovala som na tie "poznámky" v komentároch vyššie + potom na tvoj komentár o dlhej dovolenke.

Všeobecne sledujem, aká nízka mienka je v spoločnosti o učiteľoch a nepovažujem to za korektné. Reagujem takmer vždy, keď sa tu niečo také spomenie - a nielen preto, že som pôvodne učiteľovala aj ja. Toto povolanie (nie zamestnanie) je podľa mňa jedno z najzáslužnejších, ktoré v tejto spoločnosti sú a klobúk dole pred všetkými učiteľmi a učiteľkami, ktoré naše deti učia s láskou a pochopením pre detské videnie sveta.

ramzesa, Št, 24. 06. 2010 - 18:08

Myslím si, že každé povolanie má svoje plusy a mínusy. Najdôležitejšie je,aby to toho človeka aj bavilo. Ja som tiež rozmýšľala nad školstvom, ale to by som učila skôr na nejakej strednej škole a to si nie som istá, či by som prežila Prekvapenie . Keby mi nejaký pubertiak papuľoval a bol drzý... no neviem, neviem. Na to treba mať a nielen vzdelanie. 
Už ani neviem, na ktorý príspevok vlastne reagujem, takže ak som to zle zavesila, tak sa ospravedlňujem .

meryrous, Št, 24. 06. 2010 - 14:41

ludkaaa osobne si myslím, že hocaká práca je vo všeobecnosti náročná a záleží skôr od prístupu ľudí, ako sa k tomu postavia, ako to berú, ako vedia jednať s ľudmi, ako sa dokážu vyrovnávať so stresom, či nakoľko svoje osobné pocity a problémy vnášajú do práce...
už čo to som aj odskúšala a prešla všeličím, robila som barmanku, v lete detstké tábory s deťmi, či za pokladňou na benzínke... každá práca bola o niečom inom, ale cítila som pri každej veľkú zodpovednosť. v bare mi najviac prekážali opilci a premenlivá zmena, nikdy som nevedela, kedy skončím... pri deťoch som sa veľmi bála, to bolo 24 hod vyťaženie, ale aj tak viac mi liezli na nervy rodičia niektorých detí, hlavne svojím spôsobom vystupovania a jednania s nami ako ich vedúcimi... a na benzínke okrem náročných vedúcich (jak sa vyspali, takí bol celý deň) a priveľa ťažkej práce tu boli ešte poniektorí zákazníci, ktorí vôbec nebrali ohľad na našu 12 hodinovú šichtu a neváhali ani s vrieskaním, však sme len "blbé predavačky" ...
lebo tak ako ty by si chcela 9 týždňov dovolenky, oni zase si povedia, že však máš ľahšiu prácu, lebo sa nemusíš celý deň plahočiť a strážiť deti a v práci si "oddychneš"... ono to je skôr o vzájomnej tolerancii
ja osobne mám v zuboch občas úradníčky, prídeš pekne pozdravíš, slušne sa opýtaš a k tomu Ti odpovie medzi zubami a ešte je odporná, "načo chodíš otravovať", pritom zakaždým čo tam prídem tak ju vidím len s kávou v ruke... niektorých zase práca veľmi "baví", ale to zas o niečom inom...
ideálna práca proste neexistuje!!!

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 15:03

...hocaká práca je vo všeobecnosti náročná a záleží skôr od prístupu ľudí, ako sa k tomu postavia, ako to berú, ako vedia jednať s ľudmi, ako sa dokážu vyrovnávať so stresom, či nakoľko svoje osobné pocity a problémy vnášajú do práce...

Meryrous Áno Áno Áno

eva m, Št, 24. 06. 2010 - 15:07

"ideálna práca proste neexistuje!!!"
- moja praca je idealna. Lebo ju robim rada a s laskou.
Ak by som chcela, urcite by som nasla veeela negativPohoda . Ale nechcem.Úsmev
Eva Slnko

meryrous, Št, 24. 06. 2010 - 18:56

evi áno, máš podľa tvojich slov ideálnu prácu, lebo určite robíš to čo si chcela, čo ťa baví a napĺňa... ale nájdu sa aj ľudia, pre ktorých tá tvoja práca až taká ideálna nie je, lebo u nich prevažujú práve tie negatíva, ktoré ty prehliadaš a svoju prácu doslova "trpia". možno by som ju nenazvala ideálnou, ale skôr vytúženou, ale to je už vec pohľaduSlnko

eva m, Št, 24. 06. 2010 - 19:57

ano, meryrous, suhlasim. Moja praca ma z vonkajsieho pohladu vela negativ. Ale presne o tom to je, ze ich zamerne prehliadam, lebo ma praca naplna a je pre mna nejaka "osudova". Myslim, ze je to sucast osobnej vyrovnanosti a stastia, ked ma clovek pracu, do ktorej chodi rad.
Ale som uz od temy, co?Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Hambím sa
Eva Slnko

meryrous, Št, 24. 06. 2010 - 20:10

Tlieskam Tlieskam dá sa povedať, že si šťastný človek Mrkám
a nevadííí oooch nevadííí Kvietok Slnko

ja_hodka (bez overenia), Št, 24. 06. 2010 - 13:43

Mala som na mysli vychovu malej osobky mimo toho zakladneho, cim su napriklad zakladne pravidla spravania sa medzi ludmi, ktore sa od nej budu vyzadovat v kazdom kolektive. To nepovazujem za vychovu - su to proste pravidla, na ktorych ucitelky trvaju, maju plne pravo na nich trvat a bodka. Ak sa jedna o vychovu ako usmernovanie k postojom, pristupom, zrejme ciastocne aj k svetonazoru - to by malo byt uz z principu respektovane ako vylucne rodicovska zalezitost, nehovoriac o tom, ze samozvane vychovne metody ucitelky nemnusia byt v sulade s predstavami rodicov. V skole/skolke sa ma podla mna aktivita a vnimavost deti kanalizovat spravnym sposobom tak, aby sa co najviac vyuzil ich potencial ucit sa. Sucastou vzdelavania su aj predmety ako etika napriklad - to je z mojho pohladu jedina adekvatna forma vychovy, ktoru moze skola poskytnut.

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 14:10

Jahôdka, pod pojem výchova sa zmestí veľmi veľa vecí - od vyššie spomenutých výtvarnej, hudobnej, telesnej a literárnej, až po etiku a výchovu k svetonázoru. O tom, ako v škôlke učiteľky vychovávajú deti, som písala minule tu: http://www.nanicmama.sk/filozoficke-zamyslenia/robert-fulghum-vsetko-co… Myslím, že proti takej výchove je naozaj ťažko niečo namietať.

ja_hodka (bez overenia), Št, 24. 06. 2010 - 14:55

Telesnu, vytvarnu vychovu atd. pokladam za vzdelavanie. Ty si pisala o vyucovani deti a naviac este o vychovavani. Na to druhe som reagovala.
Neviem, co si presne mala na mysli, ale ja osobne by som dala prednost tomu, aby sa ucitel zaoberal vzdelavanim mojich deti. Pochopitelne, bude trvat na dodrziavani urcitych pravidiel, co ja budem maximalne podporovat, ale tam su hranice jeho kompetencii, co sa vychovy tyka.

georgina, Št, 24. 06. 2010 - 15:11

Myslím, že to je otázka len terminológie. Pokojne môžeme telesnú, výtvarnú, hudobnú a literárnu výchovu začleniť do vzdelávania.

Vedenie detí k dodržiavaniu pravidiel však podľa mňa už spadá výlučne do oblasti výchovy. A pravda je taká, že dodržiavanie kolektívnych pravidiel a správaniu sa v kolektíve sa dieťa môže naučiť len v kolektíve. To rodič jednoducho nemá ako zvládať - jedine, že by bol sám učiteľom a svoje deti mal vo vlastnej triede.

A kedže už s tým začala Meryrous vyššie, napíšem niečo aj ja - mnoho detí jedinú výchovu, ktorú dostane, má tú od učiteľov (či už v škôlke, alebo v škole). Ich rodičia totiž robia všetko možné - okrem vychovávania vlastných detí.

Myslím si však, že čo sa obsahu výchovy týka - ak rodič a učiteľ spolupracujú, je vždy možné sa dohodnúť na takom riešení, ktoré jednak vyhovuje obom a jednak je k prospechu dieťaťa. A to je zrejme to hlavné, o čo tu ide - o spokojné dieťa.

eva m, Št, 24. 06. 2010 - 15:12

to mi uz trosku pride ako hra so slovickami.
Myslim, ze vychova a vzdelavanie su prepojene a nie je mozne ich oddelit.
Isteze, su oblasti, v ktorych ma mat rozhodujuce stanovisko rodina (napr. spomenuty svetonazor) ale inac je vychovny vplyv skoly - skolky neopomenutelny.
Eva Slnko

ramzesa, Št, 24. 06. 2010 - 18:20

No vidím, že sa to už zvrtlo úplne iným smerom Úsmev, ale nevadí Úsmev. Ja len stále rozmýšľam nad tým,ako naplniť deťom prázdniny... 
hlavne tie ďalšie, keď už budú chodiť do školy. 
Predsalen byť celé dva mesiace u jednej osoby, ktorá ich bude strážiť, alebo aby sa podávali stále niekomu inému, mi príde divné.
 V tom prvom prípade to to dieťa môže riadne omrzieť
(aspoň čo mám skúsenosť, keď som s nimi bola vkuse doma ja), ale aj ten dospelí ak stráži dve deti od rána do večera si tiež veľmi neoddýchne. 
A v tom druhom prípade je to tiež náročné aj pre to dieťa aj rodičov, stále riešiť a plátať. To sú také prázdniny, neprázdniny. 
Všimla som si tie prímestské tábory, čo dieťatko večer spí doma a cez deň je vymyslený program. Skúšali ste to už? A boli ste aj s detičkami spokojní?
Alebo fungujú aj školské letné družiny ako kedysi? 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama