reklama

dyslexia

lubomir strojny , 25. 05. 2010 - 11:27

reklama

ja mam 12 rocneho syna,ktoremu zistili ze ma dyslexiu.lenze niektorí učitelia to nechcú akceptovat a podla toho ho hodnotit.on naozaj sa snaží chodí aj na doučovanie atd.prosím poradte mi kam sa mám obratiť aby aj učitelia to akceptovali a hodnotili ho podla toho.dakujemMlčím


reklama


reklama

marikat, Ut, 25. 05. 2010 - 12:26

moj sn ma tiez dislexiu, alenaš iba lahku formu v v 2 roč ho stale bolievalo bruško aučitelka mi vyhadzovala na oči, že dieta nevie čitat a nevie čitat a nevie...... odvažla som sa povedat paniučitelke aj par ostrých slov na svoju obranu a na obranu svojho syna abola som asi ta najhorsia matka na svete ale ked hned na zaciatku 3 roč dostal neidetifikovateľnu koliku a srdcervuci plačm odprevadila som ho s prísnou tvarou do skolym ze musíš a hotovo, a isla som k psychologicke.....
som doteraz pobubena tým, ze ucitelka nebola schopna si všimnutm ze žiak ma problemy take ake ma ja ako matka som to sice videla, ale co uz ja hlupam nepedagogicky vzdelana, nemam predsa ziadne skusenosti.......... ak to niektorí učitelia odmietaju akceptovatm skus zajst za riaditelkou a pokecat s nou aked to neúpomoze zmen skolu. niektore skolymaju vo svojich vzdelavacích programoch aj riešenie dislexií a pod, su skoly, kde sa takýmtodetom venuju zvlast pedagogovia na klučových predmetoch - slovenčina, matika a pod. Pomoc by si mal hladat hlavne v pedagogickejporadni, kde diagnostikovali dislexiu , tam ti moznoporadia aj ini skolu aledo triedu
drzim palce

n.e.l.i.n.k.a, Ut, 25. 05. 2010 - 12:47

Učiteľ by si hneď v prvom ročníku mal všimnúť, že sa niečo deje. My máme deti skôr s dysgrafiou, no sú integrované, čo znamená, že idú pomalším tempom, majú špec. vzdelávací plán a pod. Malo by sa im venovať osobitne. Treba zájsť za psychologičkou a potom podľa toho postupovať. Samozr, je to robota naviec pre učiteľa, preto poniektori nechcu integrovať. Dnes celý vyučovací proces závisí od schopnosti učiteľa.......

marikat, Ut, 25. 05. 2010 - 13:00

ano, mal by si to vsimnut, ale zial.... ta nasa pani ucitelka asi mala strach, ze kedy priznala, ze ma dieta s dislexiou, nemala by majlepsiu triedu teraz je sym siestak, ona musela respektovat jeho citanie aj pisanie/nema vivynutu jemnu motoriku, neda sa po nom ani precitat, ma zdvojene citanie, ale chodi na mat olympiady) os septembra nastupy do novej skoly pretoze sa stahujeme atiez son zvedava akoto tam budem ale uz som si zistila,ze v tej skolemaju triedy pre integrovaných.

marikat, Ut, 25. 05. 2010 - 13:02

ked to takcitam, co som napisala, vyzera to ze aj ja mam velky problem so slovencinou a pisem ako negramotna ale to preto, lebo si utekaju prsty po klavesnici ospravedlnujem sa

Eva.N, Ut, 25. 05. 2010 - 14:38

Kvietok
Lubomír najskôr zajdi u vás do Pedagogicko psychologickej poradne,kde sú na to špecializované pracovníčky.Urobia testy a dajú ti doporučenie do školy,ak budeš súhlasiť,aby ti syna integrovali zo slovenčiny.Dislexia nie je sranda a ja s mojim synom som si prešla svojim.Ale nič nie je stratené,treba veeľa trpezlivosti a času pre tvojho syna.Hlavne pokoj a kľudné učenie sa doma.
Nám sa podarilo dislexiu poraziť a je pre nás minulosťou.

Určite zajdi do PPPoradne a oni ti tam povedia všetko potrebné..držím palce!!
Slnko

mikve, St, 26. 05. 2010 - 10:40

Evi ako sa da dyslexia porazit? Pytam sa vaxzne vies ze aj Luki ma problemy aj s dysgrafiou a drieme ako kone a stale sa nam vobec nedari sa zlepsit. Ako sa vam to podarilo?

Eva.N, St, 26. 05. 2010 - 14:56

Kvietok
Kristynka, nebolo to zo dňa na deň. Môj syn mal diagnostikovanú okrem iných dis-kov, aj spomenutú dislexiu.
Do PP-poradne som s ním chodila ako na klavír. Naša poradkyňa - skvelá a trpezlivá žena - mi aj domov dala prefotené listy pre deti s dislx. a aj tabuľky a okienka na čítanie..potom to boli tie nahustené riadky s písmenkami sebe podobnými, cviky na zvládnutie opakovaných činností, ktoré sú iným automatické..bolo toho neúrekom. Toto všetko plus ne/dobrovoľné čítanie a spoločné rozoberanie prečítaného, samovytváranie rozprávok,keď mi syn napísal rozprávku a vedel aj pokračovať v nej.Trpezlivosť,nenásilné zaujatie a trpezlivosť a trpezlivosť..zabudla som na niečo?..hmm,jaj TRPEZLIVOSŤ Mrkám sa mi oplatila. Teraz sa dokáže sám naučiť do školy trebárs zemepis a čo mu ide najlepšie, tak to je prerozprávanie príbehu rozprávky,ktorú miluje naj najviac, sú to Simpsonovci.Nechala som ho,aby hoci česky, ale vedel povedať o čom bol ten ktorý diel. Prišiel na to, že či čeština či slovenčina nevadí mu, sám si preloží. Veľa krát sa stane, že sa hrá či bojuje so svojimi hračkam, vytvára si dej a celú dobu po česky.Je to úspech a ja som rada aspom tomuto. Zvláda slovenský text a všetko okolo toho potrebné a dokonca mu nerobí problém čeština. Ak by som porátala aká doba ubehla,hmm..no dobrých päť rokov.
No čo nezvláda je rozbor vety,ktorý neviem na čo sa v škole učia, či rozobrať slová na členy a priradiť im časy, či ako sa to všetko volá..
Tak v skratke aspom niečo. Ak by si vedela,ako by som ti mohla byť nápomocná, napíš email, rada sa podelím o skúsenosti či poradím ako na to..Slnko

mikve, St, 26. 05. 2010 - 15:19

Dakujem Evka my sa tiez snazime, no nejde nam, to a tie ustavicne boje lukasovi nerobili dobre, zaujat sa ho nedalo citanie nenavidi, ucitelia ho v skole casto ponizovali, nadavali mu do debilov a podobne takze sa nedivim, teraz obcas sam cita doma kroniku rodu Spiderkwickovcov (neviem ci som to spravne) to su take male knizocky tak som mu kupila vsetky len nech si cita ale inak sa tomu vyhyba, ostatne predmety sa nauci a co mu nejde s tym pomozem, ale gramatika je jednoducho hrozna, anglictina jednoducho pre neho nie je predmet pre neho cudzi jazyk neexistuje to su len zvuky ktore on vie obcas zreprodukovat ale nie je uz schopny prekladat vety ale podobne veci. Prirodne vedy, zemepis, dejepis a podbne veci zvladame v pohode, fyzika, matika ide horsie no a slovencina s tou bojuje...takze to mame pestre....

Eva.N, St, 26. 05. 2010 - 17:43

Kvietok
Jaaaj cudzie jazyky,no jasnee..len zvuky a nič..Každá pani učiteľka vie o jeho probléme,ale nieeee,aj on musí písať písomku ako ostatní a učiť sa básničky v nemčine aj angline.Nadarmo som hovorila,že pretrvávajú u neho s chápaním cudzieho jazyka problémy..ak by vyučovali češtinu,bol by hviezda.
Netlač na neho,ani nestresuj ak má úlohu a nevie s ňou pohnúť.Ani mu nepomáhaj,lebo ty mu to sice napíšeš,no v triede s tým nepohne.Dáávno som upustila od toho,že musíme mať domácu z jazykov.A učiteľky to už tak aj berú,že ak je to nad jeho možnosti,nedajú mu poznámku za neurobenú d.ú.
No ale zase nemysli si,že fláka školu.Kdežee,aj tie predmety,čo mu nejdú,s ním preberám a aj tie cudzie dva jazyky,ktoré má,s ním prejdem.Či je to výslovnosť, alebo pár slovíčok. U nás zaberá preklad pesničiek, ktoré sa mu páčia.Skús tak,že si ťukneš na pesničku,aká sa malému páči a najdeš si text.Bude počuť zvuk jazyka a vidieť napísaný text.Nevravím,že hneď sa chytí,ale nechaj ho pohrať sa s tým.Lebo anglina je div,kde inak napíšeš a inak vyslovíš.Povedal mi to moj syn,ja som to brala ako samozrejmosť.Nenapadlo ma,ako to on vidí.Našťastie je taký,že všetko mi povie,veľa sa pýta.
Ešte mi napadlo,neviem,či to neskúšaš,ale jednoduché básničky sa sem tam s ním učím.Normál niekde z čítanky alebo detskej knižky. Pomáha to na rozvoj pamäti,slovnej zásoby a cibrenia jazyka. Aj prepisuje čo prečíta.Je to niekedy boj titánov,ale nepopustím,lebo viem,že to je pre jeho dobre.Viem odhadnúť,kedy je unavený a kedy jednoducho lenivý..takže takMrkám

sadlonka, Ut, 25. 05. 2010 - 19:46

Veľmi záleží od toho, či má dieťa poruchu učenia diagnostikovanú/ záver poradne na doklade/, alebo len vykazuje symptómy nejakej poruchy / aj to musí byť záver ped.-psych.vyšetrenia/. V tom prvom prípade musia učitelia zohľadniť výsledky vyšetrenia a dieťa má rôzne "úľavy",je inak hodnotené/ napr.slovne, počtom chýb, percentom úapešnosti/ rovnako na vysvedčení je v poznámke napísané, že bolo hodnotené podľa Metodických pokynov pre deti so zvýšenou starostlivosťou. Ten druhý prípad je zložitejší, poradňa pošle učiteľovi len doporučenia k práci s takýmto dieťaťom, z vlastnej skúsenosti viem, že som obdržala tie isté doporučenia pre úplne odlišné "diagnózy", navyše veľmi všeobecné, úľavy v hodnotení tam nie sú, len dieťa by malo dostať napr. text na dopĺňanie, toľko neodpisuje, má menší počet úloh a pod.Mne osobne tie pokyny veľmi nepomohli, učitelia na školách neboli na to pripravení a veľa razy to ani nie je jednoduché.Samozrejme, že taktný učiteľ sa dokáže prispôsobiť a dohodnúť sa aj s rodičom na spoločnom postupe.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama