reklama

Iba mariška

Tominkalka , 13. 05. 2013 - 20:41

reklama

Som matka 17 ročnej dcéry.Od malička bola veľmi šikovná,vnímavejšia na svoj vek,ako ostatné detičky.Robila nám veľkú radosť a veľmi ľúbila svojho ocka.Dokázali dlho do noci fylozofovať o všeličom.Ešte do 12 rokov sa pchala do posteli medzi nás a večer si nechávala medzeru medzi dverami od nás,do svojej izby,aby sme boli spojení.
V škole patrila medzi najlepších,už dávno poznala písmenká,sama na to prišla.Učenie jej šlo,ako po masle.
Keď prišla do puberty,našla si novú kamošku.Prišla do triedy veľká,zakomplexovaná dievčina.Ona mala poruch štítnej žlazy,tak preto bola trochu iná.Moja dcéra mala pred tým tiež dobrú kamošku,s ktorou tvorili team,ale tá odišla.Bola taká milá,švitorivá,podobný typ ako naša Lucka.
No ,keď odišla,skamarátila sa z novou Evou.Boli autsaiderky a každý sa z nich vysmieval.Jedna vraj veľká-tučná a druhá s odstávajúcimi ušami.Tak sa samozrejme izolovali.Moja dcéra dovtedy nempoznala,čo sú to komplexy.Eva už prišla zakomplexovaná a prenieslo sa to aj na Lucku.Po čase Eva z toho vyrástla,bola v dvojici od začiatku vodca a Lucka ju slepo počúvala.Bola submisívna a nepriebojná.Nechcela už byť bez Evy.Ona mala na Lucku nie dobrý vplyv,už začínala vzdorovať rodičom a hlavne klamať.Robili samozrejme blbosti,ale Lucka potom vždy povedala aspoň pravdu.
Začali sme mať výchovné problémy a vyhladali sme aj pomoc psychologičky.
Ona nám povedala,že by sme ich mali oddeliť a Lucke odporučila psychiatra a liečbu,lebo sa jej zdala depresívnejšia.Dodala,že ak oni dve to budú ďalej spolu ťahať,skončia na mariške.My sme jej zrušili všetky čierne veci ,aj plagáty zo steny,plné depresínych idolov s tmavými kruhmi pod očami.
Potom sa naše autsiderky dali do partie s dvomi nezvádnutelnými chlapcami,čo chodili poza školu.Jeden dodnes nechodí ani na strednú a druhý skončil zš ako 17 ročný.Dali im prvé cigarety a ako sme sa neskôr dozvedeli aj marišku.
Potom išla na strednú a trvali sme na tom ,aby išla inde ako Eva,lebo nebudeme so školou súhlasiť.
Nevedela si tam zvyknúť na spolužiačky,lebo boli také iné-podľa nej,ešte deti.Bola na internáte,dosttávala aj vreckové,myslím primerané.
Dozvedeli sme sa najhoršiu správu,keď bola dcéra ,po hospitalizácii v nemocnici,keď dostala vraj epileptický záchvat v škole.Volali mi zo školy,hneď sme utekali do nemocnice.
Doktor nás vzal bokom a vyčítavo sa nás pýtal,či nevieme,že naša dcéra užíva návykové látky,silný nikotinizmus a mariška a záchvat mala z lieku,čo chcela len tak cez hodinu vyskúšať. Doma sme si nič nevšimli,tak sme ostali ako obarení.Potom zase nasledovali psychiatrické vyšetrenia a lieky,ktoré ju utlmovali a ešte bola aj bez nich spomalený film.
Liečbu preto odmietla.Kontrolovali jej aj moč a keď už boli výsledky aj negatívne a mysleli sme si,že už ndostala rozum,prestali sme ju tam objednávať.
Teraz saze berie maríšku a netají sa tým,vobec to vraj nechápeme,že to nie je návykové adt.Večer sa túla po nociach,keď príde na výkend domov,vypína si mobil,keď jej voláme.
V škole je výborná žiáčka,na internáte robí sem tam dáky prúser,ale tam je pod kontrolou.
Cheme ju dať cez prázdniny do centra drogových závislostí.
Neviem,či je toto dosť dobrý dôvod,lebo liečba trvá 12 týždňov.Počula som aj názor,že mariška je len taký menší úlet,že to časom prejde.
Ja sa o ňu bojím,že si kôli tomu pokazí celý život,keď s tým neprestane.


reklama


reklama

Ariesa, Po, 13. 05. 2013 - 21:21

ahoj, neviem sa vyjadrit ku vsetkemu a vy uz aj komunikujete s odbornikmi ... co sa tyka marisky, pitia alebo fajcenia, tak ulet je to v tomto veku mozno tak 1x do mesiaca. skusanie liekov a zachvat ju od travy neodradili? podla mna niet velmi nad cim rozmyslat a treba pomoc. (heart) drzim palce

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 21:16

ja viem,číta to veľa ľudí a neviem,či sa o tejto téme môže diskutovať,či?Je to tu tabu?Každopádne ďakujem za každý koment.

administrátor, Po, 13. 05. 2013 - 21:24

Nie je jediný dôvod, prečo by sa tu o tejto téme nemohlo diskutovať.

Ariesa, Po, 13. 05. 2013 - 21:27

Vyskusame podiskutovat. Ulet je prezurovana sobota a vyparatena nejaka konina. Nie zivotny styl a hnanie to do extremov, hazardovanie so zdravim a pokazene vztahy. Paa

crystall, Po, 13. 05. 2013 - 21:31

ahoj, no vieš. Poznám dosť ľudí, čo žijú v Holandsku a tam sa konope pestuje v záhrade ako naše muškáty a ke´d vycestujú, poprípade odídu natrvalo, žiadne abstinenčné príznaky nepociťujú. Ale vieš... kebyže mi to takto povie moje dieťa, tak skáčem dvametre50.
Čítala som minule článok, Moja dcéra berie drogy a boli tam rady psychologičky, viem, že som to preberala som synom. Bolo tam niečo v tom zmysle, že máš právo vyžadovať dodržiavanie pravidiel, máš právo ju kontrolovať a máš právo urobiť čokoľvek pre jej dobro.
ďalej by som už iba teoretizovala.
Veľmi držím palce. Oddeľ ju od tej spoločnosti a ak má dobré základy, pochopí, že tadiaľ cesta nevedie.

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 21:35

Presne to si aj ja myslím,že to je dosť vážne,keď sa dieťa na také veci dá a to že je to úlet tvrdí pedagóg,tak ma to zarazilo.

loulou, Po, 13. 05. 2013 - 21:36

Tominkalka, ja osobne považujem marihuanu za pomerne neškodnú drogu, neškodnejšiu ako alkohol - ALE: iba v prípade, že ju užíva dospelý človek, nekombinuje ju s kadečím a neužíva ju nonstop.
V prípade Tvojej dcéry sa prikláňam k názoru, že je to vstupná brána do sveta tvrdých drog - Tvoja dcéra totiž takýmto spôsobom na seba upozorňuje svoje okolie a lieči si komplexy, obávam sa, že trávou to tu zďaleka končiť nebude. Nie je dospelá, nevie si zvážiť dôsledky svojich činov do detailov - osobne si myslím, že v prípade užívania drog človek dospieva nie v osemnástich, ale po dvadsiatke.
Na Tvojom mieste veľmi tvrdo zakročím, ale to by som už bola urobila hneď v zárodkoch, teraz je už podľa mňa dosť neskoro a budete mať čo robiť. To, že jej tolerujete, že ide von a vypne si mobil je jeden z príkladov, prečo vás absolútne nerešpektuje. Ja osobne by som jej nedovolila ísť na internátnu školu, keď už predtým robila prúsery.
Nie som odborník, toto je môj osobný názor, môžem sa mýliť. Ale takto to vnímam na základe toho, čo si napísala.

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 21:39

Ja som zase počula,že holaďania sú už strašne zdegenerovaní z marišky,tak neviem,

crystall, Po, 13. 05. 2013 - 21:42

Holanďania možno, ale ja poznám iba Slovákov. :-)

Držte sa.

Ariesa, Po, 13. 05. 2013 - 21:51

Nie som si ista, ci su na tom slovenske spitiny nejak lepsie.

Zato flaska vina vo dvojici dokaze nastartovat na rozne tvorive cinnosti. :-) Nehadzat holandanov a slovakov do jedneho vreca.

púpavienka, Po, 13. 05. 2013 - 21:40

(hug) potrebuješ veľa síl a treba to riešiť (hug) (hug) (hug)

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 21:55

Dakedy nechápem,ako môžem ešte takto vôbec fugovať,v noci nespím a nemôžem už ani pracovať,kým sa to nevyrieši,preto aj píšem,aby som sa nezbláznila

púpavienka, Po, 13. 05. 2013 - 22:01

Viem si to predstaviť, mne pomáha podeliť sa s niekým o svoje starosti a bôle (sun)

loulou, Po, 13. 05. 2013 - 21:43

Tominkalka, ešte inak by som to otočila: podľa mňa si nesprávne položila otázku: tu totiž vôbec nejde o to, či je alebo nie je tráva nebezpečná a návyková droga. Ide o to, že Tvoje dieťa už dlhý čas ide nesprávnym smerom,

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 22:14

vieš,kamarátov jej nezakážeš,ale ja neviem,prečo ide takým smerom,keď bola rozumná a my vedieme usporiadný život.Má úplne prevrátené hodnoty a nevyhovorím ich ,neprijme môj názor,už je to k zúfaniu

loulou, Po, 13. 05. 2013 - 22:23

Tominkalka, preto hovorím, že podľa mňa je neskoro. V sedemnástich ťažko niečo zakážeš, keď si doteraz dovoľovala. Úprimne - na Tvojom mieste, teda v čase, kedy by mi došlo, že s dieťaťom sa už dlhý čas deje niečo zlé, by som vážne uvažovala o krajnej možnosti - o odsťahovaní sa z miesta bydliska, buď úplne do inej krajiny, alebo niekam na totálny vidiek. V tomto prípade mám totiž pocit, že je úplne jedno, či je dieťa na tráve alebo na heroíne, ide priamym smerom k sebadeštrukcii - to mi hlavne napovedá ten prípad, kedy si v škole "len tak" dala liek, ktorý jej vyvolal epileptický záchvat.
Samozrejme nemôžem povedať, či by som to spravila, pretože som nikdy v tej situácii nebola a dúfam, že ani nikdy nebudem, ale zvažovala by som krajné riešenia. Ale to som ja.
Mala som na strednej takú spolužiačku, robila presne to isté, nakoniec jej švihlo, prestala úplne chodiť do školy rok pred maturitou, otehotnela a o dieťa sa nestará. Proste signály, ktoré vysiela, sú pre mňa alarmujúce. Nechcem Ťa zbytočne stresovať, ale osobne mám pocit, že sa to snažiš vidieť v tých ružovejších farbách, ako to v skutočnosti je.
Dokonca si myslím, že bez toho, aby ste radikálne zmenili prístup k nej, nepomôže ani odvykacie liečenie. Dievča volá o pozornosť a pomoc, to je môj názor.
Každopádne Ti odporúčam kontaktovať jednu z naničmám - eva m, ona sa profesionálne venuje problémovým dievčatám, myslím, že by Ti mohla poradiť, ako postupovať.

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 22:38

nikdy nie je neskoro,ja tomu verím,že keď dostane rozum a ustúpia hormóny,bude opať mije dievčatko,lebo sú aj chvíle,keď si rozumieme.ja ju veľmi ľúbim a nedopustím,aby si zničila život a školu musí ďokončiť.Radikálny prístuj bude len tvrdé narazenie na mantinel ma dočasná strata slobody

loulou, Po, 13. 05. 2013 - 22:51

Je mi jasné čo chceš počuť. No ja Ti to nepoviem. Fakt oslov evu m, ona Ti bude vedieť poskytnúť odbornú radu.

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 22:54

ok,skúsim ju nájsť a dík

Tominkalka, Po, 13. 05. 2013 - 21:45

Ja som jej mobil už zrušila ,ale nemôžem ju doma priviazať,tak si myslím,že stratí načas kontakty a bude aj trošku nad vecami premýšlať a možno jej aj po čase svitne,že jej chceme len dobre

púpavienka, Ut, 14. 05. 2013 - 06:42

Bolí ma to, ale súhlasím s Loulou, dievča žiada pozornosť a stopnutie, to všetko sú zúfalé výkriky mladej dievčiny. Nikdy nie je neskoro a predsa ak by ste to boli stopli skôr, ale to by bolo - keby bolo keby- jednoducho rieš to čo najradikalnejšie, myslím že tu už iné veci málo závažia,
Možno sa jej to doma videlo stereotypné. možno niečo videla čo nebolo dobre, hlavne také dieťa vníma rozpor - iné sa hovorí a iné sa robí.

preto som už vyššie písala, potrebuješ veľa sily, aby si to zvládla, ale urob všetko čo je v tvojich silach, robíš to pre svoje dieťa, ak nepomôže aspoň si to skúsila.
V tom blogu si dosť odborne popísala vplyv jej priateľky, lenže čo ak to tak nie je?
Vždy chceme svoje dieťa vidieť v tom lepšom svetle a nálepku zlá dať niekomu inému, lenže nič nie je náhoda a tvoja dcéra hľadala taký vzor, ktorý aj našla, ak by to nebola ona, bol by to niekto iný.
Vo svojom vnútri hlavne pre svoj pokoj odpusť svojej dcére, odpusť aj jej priateľke a hlavne odpusť sebe, aby si načerpala silu do boja (hug)

Tominkalka, Ut, 14. 05. 2013 - 08:41

Vieš,čo sú to prebdeté noci,keď príde na víkend z internátu a v noci nepríde domov?To rozmýšleš,či sa jej niečo nestalo,keď ndvíha mobil,máš chuť ju zmlátiť,aby sa ti ulavilo,nakoniec príde niekedy na obed a s nevinnou tvárou povie,že veď sa mi nič nestalo.Už nemám na ňu žiadne páky,keď ešte povie,že mariška nie je ani o peniazoch.Vlečie sa to už takto,ani psychológ nepomohol,nerešpektuje nič,tak toto je už posledný pokus,potom musí už len sama padnúť na hubu,ako sa vraví,aby sa apamatala.

púpavienka, Ut, 14. 05. 2013 - 08:55

Myslím že viem aké to je a viem že je to naozaj nad sily človeka, ale pre niečo ste takto spolu a musí to mať nejaký zmysel, aj ked ho teraz nevidíš.
Daj na seba pozor (hug)

loulou, Ut, 14. 05. 2013 - 09:25

Tominkalka nehnevaj sa na mňa, ale Ty argumentuješ, ako keby Tvoja dcéra mala 20, nie 17. Ako že nemáš páky? Si za ňu zodpovedná, fakt jej dovolíš robiť všetko, čo si zmyslí? Lebo jej to dovoľuješ. Príliš ľahko ju púšťaš, aby "padla na hubu".
Vieš, keď som mala 17, spravila som tiež parádny prúser. Keby sa naši boli spoliehali na to, že veď hádam dostanem rozum a budem opäť ich milé dievčatko, tak dnes som niekde úplne inde - s deckom na krku od chlapa, ktorý vymetá basy a popri tom ma vyžiera ako sa dá.
Spoznala som ho na diskotéke. No a rodičia mi - predstav si - v sedemnástich zakázali chodiť von, nielen po večeroch, vozili ma ešte zo školy aj do školy. Až kým nedošlo na ich slová a toho muže nezabásli kukláči pri pokuse o vydieranie. Až vtedy sa mi otvorili oči.
Prečo chceš svoje dieťa nechať tak? Len preto, aby si nebola za zlú? Že jej zakážeš?
Ona sa Ti vláči Bohvie kde Bohvie s kým, a Ty to prezentuješ, ako sa strašne trápiš. A pri ďalšej príležitosti ju kľudne pustíš von, s vedomím, že si vypne telefón - to je podľa Teba správne riešenie?
Ako môžeš tvrdiť, že na ňu nemáš žiadne páky? Veď si jej rodič, nie kamarátka. Správaj sa podľa toho. Prepáč ale musela som Ti to napísať, od včera myslím na Tvoju dcéru a nedalo mi to. Aj keď sa obávam, že to prd pomôže. Chyba nie je v kamarátke. Ani v partii. Ani v Tvojej dcére a dokonca ani v tráve. Chyba je vo vás ako rodičoch.

Lenka R, Ut, 14. 05. 2013 - 10:08

Nie je neskoro , teraz ešte môžeš v rámci prázdnin zasiahnuť a dať ju do centra drogových závislosti. Myslím si, že u tvojej dcéry už nejde len o úlet. O rok , už keď bude dospelá , tak ju nasilu neprinútiš.
A argumenty , že mariška je len "ľahká droga" neberiem.
Vzniká tu závislosť, nie fyzická - ale psychická. A keď sa už niekto namotá, spraví všetko preto, aby si tú marišku dal. Vrátane toho, že si zabezpečí prostriedky na jej nákup akýmkoľvek spôsobom. Treba určite konať, čím skôr. Vravím zo skúsenosti. Moja známa zistila, že jej syn berie marišku náhodou, keď im zmizla väčšia finančná hotovosť. Niekedy je ťažké si všimnúť, tieto deti sú už tak informované , že si nakvapkajú kvapky do očí a všelijak to maskujú, že je pre rodiča veľmi ťažké si všimnúť, že sa niečo deje... začali chodiť do poradne na Hraničnú / v BA/ a opakovane bez výstrahy dieťa testovali, aby netušil kedy a tvrde kontrolovali. Išlo o mladšie dieťa, ale nikdy nie je neskoro.
Nakoniec to dobre dopadlo , tu tiež šlo hlavne o vplyv partie a nevhodných kamarátov. A nie vždy za to môžu rodičia. Týchto náhodou veľmi dobre poznám, normálni, slušní , celkom solventní , deťom sa maximálne venovali a predsa sa stalo ... Takže netreba sa obviňovať, ale určite treba KONAŤ a zabrániť dcérke v tom , čím skôr.
A nedá sa spoľahnúť , že je to IBA mariška, ono je to väčšinou len začiatok. Moc držím palce, aby ste to spoločne zvládli (hug)

dagaz, Ut, 14. 05. 2013 - 10:27

Tomu sa nehovori ulet, tomu sa povie zavislost...kazdy koho poznam z radu narkomanov zacali mariskou...casom im to nestacilo a presli na nieco lepsie, tvrdsie....a neskoro nieje....len treba zasiahnut a aspon skusit dat ju do centra...neviem ako by som to riesila ja kebyze sa mi nieco take stane ....je to bludny kruh a pokial same dieta nechce tak rodicia sa mozu aj na hlavu stavat....Tominkalka...drzim ti palce aby sa Vam to podarilo,aby ste to zvladli.. (hug)

Tominkalka, Ut, 14. 05. 2013 - 12:14

Ďakujem všetkým za rady,aj tým čo to celkom nepochopili,nazvala som článok preto Iba mariška,lebo sa to často zľahčuje v očiach verejnosti a tiež si myslím,že je to začiatok závislosti a preto budem pokračovať a mala som len výčitky,či to nebude dosť tvrdé pre dcéru,dať ju do DC,ale vidím,že aj vy to schvalujete a som zato rada a ďakujem baby.

dolcevita, Ut, 14. 05. 2013 - 13:15

Skus sa s nou este viac skamaradit najst si znovu cestu, ukaz jej aky si ti kamarati nedokonaly sprav si znich srandu obrat to tak aby ich nevidela ako lepsich ako inych..marihuana v jej dospievajucom veku sposobi vela zla bude vymleta ako sa vravi - strata sustredenia, vyvin psychickych poruch, zaostalost v mysleni, ohranicene zaujmy, to co teraz pokazi tazko bude spät, este nikdo dobre nedopadol kto sa takto zahraval, to, ze chce byt ina nebude lebo touto cestou sa uberaju mnohy, ona potrebuje podla mna iste inych ludi a predovsetkym Vas, mozno dovolenka spolocna, zodpovednost za nieco, mozno nejake zviera psa nema zaujem? Tieto veci robia ludia ktory maju vnutorny problem a takto utekaju..nieco ich trapi. Ona si fakt mysli ze je to neskodne? Dobre ze zasahujes neskor Ti bude vdacna najhorsie je nechat ju v tom samu. Ma problem a nenechajte ju v tom. Ja by som za nou chodila aj do podnikov hocikde by bola a odvliekla ju domov bojovala o nu, lebo ak nie znici ju to. Com skor tym lepsie ked spravis razne kroky a budes tlacit na jej uvedomenie sa. Fakt je to vazne preto ju otrhni od zlej spolocnosti a ukaz ze Ti na nej zalezi a ona ma povinnosti aj voci Tebe..a plnit to co jej povies teda posluchat..v normalnychbveciach ako navarit, ist nieco spravit, vsak nech pridu k Vam aj s kamaratkou na nejaku oslavu a potom von ale s tym ze si nema co vypinat mobil to je vrchol naozaj to by som je hladalampo podnikochnco kde sa tara a priviedla ju domov to by si nemala dovolovat absolutne vypinat mobil, kurnik si ju vychovchovala a nejakej hlupej spolocnosti nedovol aby ju znicila a ona nech sa spamata ze je zle co robi a ublizuje Vam, Tebe. Je plno zavislakov a nevexia sa spamatat cely zivot prave toto v jej veku jej moze pokazit cely zivot to je fakt overena pravda. aj aby sa s Tebou citila dobre ked budete spolu, ale s tym ze aj pociti Tvoju zodpovednost ze ju mas rada a naozaj musi pochopit ze trava neni dobra v jej veku to sa ona vyvija este neskor bude mat problemy kedze zasahuje psychotropnou latkou do organizmu. Mozno su to blbosti co pisem ale ja si to myslim.

Tominkalka, Ut, 14. 05. 2013 - 13:30

Nie sú to blbosti,presne to si myslím aj ja.My tiež chodíme za nou,keď niekam ide a nedovolili sme jej.Už sme ju aj raz odchytili na stope do Prahy a u kamoša na párty,keď mala ísť na intrák a nešla.Teraz už neviem,čo vymyslí,ale povedala som jej,že to všetko sa bude riešiť ,aj jej kamoši,keď nebude rozumná.Ja by som šla aj na udania na polícii,ak sa nájde aj niečo iné vo vzorkách.Má len 17 a jej kamoši sú aj 25 roční.Ak mi ešte ostanú na dovolenku dáke peniaze,tak pojdeme spolu,presne to ma tiež napadlo.

dolcevita, Ut, 14. 05. 2013 - 18:09

No ved ano ma zlu spolocnost. Aj im by mozno bolo treba povedat nech ju nechaju na pokoji..

georgina, Ut, 14. 05. 2013 - 19:10

Vážne si myslíš, že 17 až 25-roční mladí ľudia okamžite skočia do haptáku a urobia, čo im Tominkalka povie?

dolcevita, St, 15. 05. 2013 - 07:51

No ano velmi strucne.. kamaratom co ju kazia ked by sa inak nedalo ze by to nepochopili ze jej maju dat pokoj nevplat, nekontaktovat tak ist za nimi a vysvetlit im kde vidim problem. Pochybujem ze by jummali tak radi a hned by ju nechali tak, iba ju zneuzivaju ze je mlada baba a je s nimi v spolocnosti. Avsak je od nich hlupe ak maju 25 a daju jej travu, tak nech vedia ze rodiacia su to nepraju ich ovplyvnovanie dcery,motanie sa po nociach ked ona este dozrieva len..ma spat, nebude mat vela melatoninu co sa vyvija v jej veku a neskor v zivote nebude vediet spavat..o inom ani nehovorim.

georgina, St, 15. 05. 2013 - 08:05

Predpokladám, že ani jedno z toho, čo si vymenovala, by ich vonkoncom nezaujímalo.
A ani kopec ďalších vecí.

akalenkak67, St, 15. 05. 2013 - 22:49

(y) (y) súhlasím. :-)

crystall, St, 15. 05. 2013 - 10:26

nuž ja mám skôr skúsenosť, že pokiaľ sa do toho zamontujú rodičia, tak banda sa odizoluje. Nechceli sa tým zaoberať.

Teda, čo som mala aj problémové spolužiačky. Keď to zobrali do rúk rodičia, kriky, výhražky, policajti, tak banda sa stiahla. Tie dievčatá, každá jedna už nebola pre bandu lukratívna. Nikto nechce parťáka s "problémovými rodičmi".

Ale myslím si, že závisí od "vodcov" buď deco podporia proti rodičom, alebo s nimi nebudú mať chcieť nič spoločné.

aramana, Ut, 14. 05. 2013 - 18:57

...ja len k tým pákam a iným akože "možnostiam", že čo môžeš, ešte, čo nie, či ozaj doma priviazať, či ozaj chodiť pre ňu do školy, či ozaj "pozabíjať" všetkých kamarátov zo zlej spoločnosti...
má 17.za chvíľu asi 18, však?
...to sa môže dievča zbaliť, tresnúť dvermi a nechať za nimi tvoje ideály v slušného, vyrovnaného, spoločensky uznávaného, harmonického človeka...

Za koľko mesiacov má 18?
Ako dlho si ešte budeš myslieť že ju "zachrániš"?

aramana, Ut, 14. 05. 2013 - 19:01

Predsa dodám...nie, nie je to o tom do akej spoločnosti sa dostane.Problém bude niekde tam, že nebola naučená sa rozhodovať.Asi si všetko riešila za ňu alebo niečo také...proste nech sa dostane do akejkoľvek spoločnosti, je len na nej, čo urobí - urobí dľa toho, aké pevné má základy z výchovy.

Tominkalka, Ut, 14. 05. 2013 - 20:32

V niečom máš aj pravdu.Sama si vybrala školu,dali sme ju na internát,kde si nevedela zvyknúť.Teraz tento rok je to už lepšie,len tam nemá priateľku vo svojom veku.Hladá si staršie spolužiačky.myslím si ,že keď je tam sama odkázaná,musí sa predsa rozhodovať ,rieši´t,čo príde.majú ju tam za veľmi slušné a šikovné dievča.Doma má problém s túlaním,kamarátmi a mariškou.Len tie mimoškolské aktivity.Páči sa jej voľný život a tkzv.nezávisláci.Potom,ale zbadá,že nemajú vzdelanie,prácu a ani peniaze.Tým pádom ani tá nezávislosť nemusí byť až taká super.

georgina, St, 15. 05. 2013 - 08:32

Tominkalka, odporúčam ti spojiť sa aj s pánom Schwandtnerom, má s drogujúcimi mladými ľuďmi veľa skvelých výsledkov: http://www.drogy-sos.sk/

Karolinka71, St, 15. 05. 2013 - 08:51

Dievčatá napísali kde čo, radili ,každá sa snaží poradiť zo svojho uhla .S niečim súhlasím ale s niečim nie.
Hľadáš riešenia, stojíte pri dcére ,snažíš sa ale ver je to málo.
Musíš pristupiť k tvrdším opatreniam.
Okamžite by som vyhľadala odborníka.v centrách proti drogových závislosti ,psychológa ktorý ma skúsenosti s prácou už našľapnutých mladých ludi .
Niekde som sa stretla s vyhlásením že bežný psychológ by nemal alebo dokonca nesmie" liečiť" drogovo aktívnych !
Nečakala by som na koniec školského roku ,určite by som konala hneď,či DC alebo iné liečenie.
Môže mat individuálny plán.Školu zvládne
Nečakaj konaj.
Toto už sú situácie kedy je potrebne aby zasiahol odborník /len si vyber správne/
Sme len obyčajne mamy a nemôžeme vedieť všetko aj keď sa snažíme.Situácia je zložitá potrebuje odborné rady.
Ono to je v podstate už pekne ochodený dobre zamotaný kruh.
Dohováraš jej lebo jej chceš pomôcť. Zatína sa lebo jej dohováraš a ide do ďalšej provokácie.
To je už priestor aby do vášho vzťahu vstúpil niekto další.
Inak bude vnímať rozhovory od odbornej osoby ako od teba.
Dobrý odborník bude pracovať aj na tom aby sa stal akoby mediátorom vo vašom vzťahu a pomôže veľa napraviť .Poukáže na chyby oboch strán , na to kto za čo nesie zodpovednosť.
Ešte sa dá veľa zachrániť ale už nezvládneš v kruhu rodiny.Problém tieto hranice už prekročil .
Evam tu na stránke ti skutočne môže poradiť ako postupovať .Vyhľadaj ju a okamžite konaj.
Ver viem o čom píšem.

eva m, St, 15. 05. 2013 - 09:17

Karolinka,
suhlas. tiez si myslim, ze taketo problemy, tak hlboke, patria do ruk odbornika.
S Tominkalkou som bola v kontakte, hlada riesenia, hlada pomoc, ma uz nieco rozbehnute. Takze silno drzim palce.
Eva (sun)

Anezka z Moravy, St, 15. 05. 2013 - 22:30

Aj ja drzim palce.Iba prosim Ta,neprerusuj liecbu,ak aj bude cista,treba spolupracovat s odbornikmi dokial to bude potrebne.Sama neukoncuj,viem,ze sa opakujem,ale vlani som preplakala cele leto,lebo jeden hajz.l zo zbytkami drogy mi skoro zabil dceru.Zije vdaka lekarom...Synovec so zienkou jeli ku nam na svadobnu cestu,dopadlo to tak,ze mlada pani je doteraz na invalidnom voziku.....Nechcem strasit,ale ked si bachla v skole liek...Potesil ma teraz komentar od Evy m.ze sa to riesi.Vela trpezlivosti,sil,lasky,zela Anezka

Tominkalka, Št, 16. 05. 2013 - 20:30

Ďakujem za podporu,musíme len vydržať,kým ju vezmú na liečbu,ešte zajtra ideme po ňu do školy a pojde na testy,potom má doma prax na prevádzke.Musíme to dáko ustáť,celú noc som nespala,ale ešte raz vám všetkým ďakujem (brokenheart) (brokenheart) (brokenheart)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama