Tak prosím - popíšte si, kto má písať kde, ako, kedy, prečo, začo, načo...
Už tu dlho nič také nebolo...
Súvisiaci článok: Právna poradňa
Isteže.
"Pravnici, ktori sem prispievaju, poskytuju svoje odborne skusenosti zadarmo, su to ludia, ktori pravo studovali, maju tu svoje vizitky, odkazy na webove stranky, da s nimi skontaktovat a dalej spolupracovat sukromne. No ked sem napise ktokolvek iny nejaku fundovanu odpoved- nema nik dovod verit, ze ta odpoved aj naozaj fundovana je a som zvedava, ako by si mi pomohla, keby moj pripad pokrocil, ako by si ma zastupovala na sude a vypracovavala pre mna zmluvy a podobne. Ci to by som uz potom otravovala pravnika, hlavne ze ty si bola zo startu mudra? Toto nie je hop alebo trop, trafim ci uhadnem, ale je to ovela zlozitejsie ako si dve so soniou dokazete v tych vasich hlavickach poukladat. No to uz vonkoncom nie je moj problem, ze s tym mate vy problem, ja pisem svoj nazor od zaciatku ako vznikla pravna poradna- ze je najvyssi cas, aby kamila tuto rubriku zamkla a mohol sem prispievat iba ten, ktory ma na odpoved vysostne pravo.! (napísala Lydusha v diskusii k článku Právna poradňa)
Konkrétne v tomto príspevku Strieborná určite nepotrebovala žiadne ďalšie zastupovanie na súde. Mala obavy o svoj majetok, či oň môže prísť, alebo nie. Napísala som jej odpoveď preto, aby sa zbytočne netrápila - a napísala som jej odpoveď nie v zmysle "hop alebo trop", nehádala som. Nevidím nič zlé na tom, keď má niekto skúsenosť, prípadne vie odpovedať, prečo by tak urobiť nemohol. Len kvôli nejakým vymysleným pravidlám bežného užívateľa, ako je Lydusha? A vo svojej hlavičke mám ohľadne týchto vecí poukladané všetko, nemusíš sa obávať. Hlavne vďaka práci môjho manžela som si vedomá, že právo nie je o pocitoch, ale o faktoch.
"Vložil(a) Kamila, 12. Máj 2012 - 14:36
Keby sme mali pravidla, na to, ze v poradni moze odpovedat, len pan advokat, tak to tak nastavime. Pan advokat tu dava len zakladne smerodajne udaje, za co sme mu velmi vdacni, lebo vie nasmerovat ludi ako dalej, zorientovat sa v sitacii, co je dolezite. Zaroven tu moze pridat devy aj svoje sksuenosti, ak sa ocitli v podobnej sitacii aj ked je tu riziko, ze tu bude z roznych dovodov veselo."
--------------------------------------------------------
Nechápem potom, aký má význam rubrika Právna poradňa a nerozumiem potrebe mať právnikov pro bono na naničmame. Písať svojme dojmy a pojmy a postrehy do právnej poradne je kravina. Koho to zaujíma? Nepíšu tí ľudia právnikovi? Mala by si jasne zadefinovať názvy rubrík, celkom by stačilo poradňa a nemusí sa to honosiť názvom právna. Načo vlastne majú rubriky názvy a na čo geo rieši premiestňovanie nesprávne zadaných príspevkov, veď je to v konečnom dôsledku úúúúúplne jedno.
Vola sa to pravna poradna, pretoze tam dava zakladne pravne rady pravnik, ale to neznamena, ze nik iny sa nemoze ozvat.
Lydusha a podľa čoho súdiš, že ľudí, ktorí píšu do právnej poradne nezaujímajú názory, skúsenosti či rady ľudí, ktorí píšu do právnej poradne svoje problémy? Ostatne chápať nemusíš, stačí rešpektovať pravidlá ktoré sú a nie vymýšľať si pravidlá na ktoré nemáš žiadne kompetencie a dokonca ich vyhlasovať za platné (tak ako si bohorovne tvrdila, že pravidlá na NM sú, že do právnej poradne má písať iba právnik). Keby niekto chcel, aby mu odpísal len právnik, môže ho predsa kontaktovať cez kontakt, prípadne mail.
Inak, celý problém vznikol tým, že sú ľudia, ktorí veľmi radi rýpu do druhých. Strieborná napísala svoj problém do právnej poradne. Ja som jej odpovedala. Právnik napísal, že sa stotožňuje s tým, čo som jej napísala. Následne na to, keď už Strieborná mala odpoveď na svoju otázku aj s odobrením právnika a teda problém vyriešený, musela sa do toho samozrejme zamontovať večne rýpajúca linda999 a snažiť sa zosmiešňovať svojimi poznámkami úplne od veci dobre mienené rady. Keď sa rozvírila okolo toho diskusia, tak samozrejme zaliezla. Zrejme jej stačilo, že rozpútala to, o čo sa snažila.
"Lydusha a podľa čoho súdiš, že ľudí, ktorí píšu do právnej poradne nezaujímajú názory, skúsenosti či rady ľudí, ktorí píšu do právnej poradne svoje problémy?"
Vycucala som si to z prsta, dulka.
Zakulisne tamtamy funguju nielen na tvojom maily ak si si to este stale nevsimla.
Nemyslim si, ze linda je ta, co vecne rype a uz vobec si nemyslim, ze by linda rozvirila hladinu a zaliezla. Mozno len nesedi cely den na webe a nehliadkuje kde co kto popisal.
Nuž, mám na to iný názor, či sa Ti to páči, alebo nie
Je mi to ukradnuté.
Pravdaže - v tomto sme na tom rovnako. Tiež mi je ukradnuté čo si o tom myslíš Ty.
Dulka,
a ty poznáš Lindu osobne, keď sa o nej tak bohorovne vyjadruješ ? Lebo ja áno, a teda tvoj opis na ňu vôbec nesedí. Každopádne ako podotkla Lydush vyššie - nie každý hliadkuje, kto čo píše. Niekto môže mať na víkend program, alebo doma maličké dieťa. Napadlo ťa to ? Asi nie, ako pozerám. Ale záver si si už spravila.
Polárka, názor som si vytvorila už dávno, to máš pravdu. A inak, ani dnes nezabudla prispieť svojimi podpichovačnými príspevkami v inom blogu.
Myslím, že niektoré veci si jednoducho berieš príliš osobne, najmä od ľudí čo majú iné názory, ako ty (mám s tebou veľmi podobnú skúsenosť). S Lindou som v podstate stále v kontakte a poznáme sa aj osobne. A tvoj opis na ňu proste nesedí.
(a to v zásade s tebou súhlasím, nech si do právnej poradne prispieva kto chce, je každého osobná vec, či si zájde za právnikom, či počká na odpoveď od právnika na stránke, alebo si nechá poradiť od prispievateľov)
Vieš Polárka, ono dosť záleží na tom, akým štýlom to človek napíše. Ja tu nemienim rozoberať Lindu, len som napísala priebeh diskusie zo svojho pohľadu - nič viac, nič menej. Je to môj subjektívny názor, nie opis osoby.
Ad. 1 - áno samozrejme, všetci sme povinný vypisovať tak, aby sa to náhodou niekoho nedotklo
- toto fakt nemyslíš vážne ???
Ad. 2 - ak nemáš chuť niečo rozoberať, načo to rozoberáš - veď môžeš diskusii pokojne odignorovať, ak ťa nenapĺňa, neobohacuje, či máš pocit, že sa musíš obhájiť, alebo, že sme dostatočne nepochopili čo chceš povedať - ono je to v zásade jedno.
Myslím si, že si v celku inteligentná žena. Preto verím, že ťa nerozhádže každá prkotina, lebo niekto píše nejakým spôsobom. Alebo sa mýlim ? Tvoje pocity, uzávery a sympatie sú späté len s tým či niekto okolo teba tancuje po špičkách ?
Nemusíš mi odpovedať, to bola skôr rečnícka otázka. Nemám záujem sa doťahovať o lopatku. Len tú Lindu proste poznám, a rozhodne to nie je plytká osoba. Ten komentár od niekoho kto o nej nič nevie ma proste rozladil.
Ad. 1 - nie, nie sme všetci povinní vypisovať tak, aby sa to náhodou niekoho nedotklo. Je to na každom, ako sa prezentuje. A na každom z nás je, aby sme si na základe toho vytvorili svoj názor.
Ad. 2 - nerozumiem čo si tým myslela. Vždy reagujem len na to, na čo reagovať chcem.
Nie, moje sympatie nie sú spojené s tým, či okolo mňa niekto tancuje - Ty si toho jasným príkladom. Nie vždy sa zhodneme a na mnohé veci máme iné názory, ale v zásade si mi sympatická. Mne osobne je určite sympatickejšie, keď mi niekto priamo napíše, že so mnou nesúhlasí, ako keď o mne píše akože tretej osobe.
"Mne osobne je určite sympatickejšie, keď mi niekto priamo napíše, že so mnou nesúhlasí, ako keď o mne píše akože tretej osobe."
to je super, podobný postup uprednostňujem aj ja, ale na druhej strane nikto nie je povinný tancovať, ako mu ja pískam - proste ľudia sa vyjadrujú všelijak, aj v tretej osobe, aj štvrtej keby mohli a dalo sa to... No a ? Nech si píše, hovorí, kto čo chce a ako chce... MNH, či nie ?
Zaujimave je, ze urazene ego dokaze taak dlho uradovat.
veď toto
Aj mne sa to zdá zaujímavé
A môžem sa ozvať aj ked ma prsty nesvrbia? Mňa totižto prst bolí, už druhý deň Asi som ten ukazovák niekam pchala alebo na bosorku ukazovala
Ozvať sa môže predsa ktokoľvek, len by bol fajn, keby to bolo k veci . Alebo som niečo nepochopila?
Teraz je diskusia v ringu volnom, takze moze pisat o comkolvek
No, ja si myslím, že príspevky od laikov nie sú tak celkom od veci, pretože je dávno dobre známe, že "dvaja právnici a minimálne 3 právne názory" - takže, verím síce tomu, čo sem fundovaní právnici napíšu ale ....
1) nie každý právnik je úplne na 100% doma v každej oblasti práva - daný problém si môže naštudovať, ako odborník skôr vie kde a ako, to je jasné, dá na základe toho radu, celkom určite s tým, že povedzme odporučí, aby to ten čo sa pýtal konzultoval ešte s odborníkom na (trestné, obchodné,.....) právo - ale! Medzi ostatnými čo sem zablúdia môže byť niektor, kto taký istý problém už riešil a bude vedieť potvrdiť/vyvrátiť to, čo fundovaný právnik navrhoval ako možné riešenie - takáto situácia by bola dokonca dvojnásobne prospešná, lebo aj sám právnik by si potvrdil/vyvrátil svoju - hoc aj vysoku fundovanú - ale predsa len "domnienku"
2) do diskusie sa zapojí niekto, kto má rovnaký problém, ale úúúúplne iné riešenie, než ako navrhuje tu pôsobiaci právnik. Tento človek by inak vôbec nemusel prísť na to, že v jeho prípade povedzme súd rozhodol nesprávne, alebo jeho právnik mu zle radí, alebo .... Neobstojí celkom argument, že nech si takýto človek založí svoj vlastný dotaz v právnej poradni, lebo práve na porovnávaní dvoch (takmer) identických problémov sa dá lepšie a názornejšie poukázať na to "kde je pes zakopaný".
adus,
pekne si to, aj mne tak z duse
Eva
ta ne? Som pôvodne chcela napísať iba "viac hláv - viac kapusty", ale poznáš ma, ja som halt ukecaná ....
múdro si to rozpísala
Ja byt pravnik tak si vazne rozmyslim, ci mi stoji za namahu vobec tu nieco riesit ked je tu aj tak kopec inych odbornikov na vsetko. V podstate aj v realnom zivote mam jedneho pravnika a s nim si riesim vsetko, nebeham za dvadsiatimi a neradim sa s nimi kym nenajdem nejake schodnejsie riesenie, skratka mu doverujem a to je tak cele. Cela pravna poradna pre mna tymto straca zmysel a dehonestuje poracu advokatov prispievajucich svojimi radami zadarmo na totmo fore.
lydush, strielas slepymi a este aj hlava-nehlava
Myslis? Tak super. Kludne si hovkajte na vavrinoch a utuzujte sa navzajom vo svojich vyjadreniach
Lydusha, ale Ty nie si právnik, ktorý funguje tu na fóre, tak by bolo fajn, keby si to prenechala na jeho rozhodnutí, či chce na tomto fóre prispievať, alebo nie, za podmienok, ktoré tu fungujú. Inak naozaj nerozumiem prečo stále používaš výraz "odborníci na všetko"?
Jezismaaaria myslela som si, ze su ti moje vyjadrenia ukradnute, tak co zasa chces?
Napísala som, že mi je ukradnuté čo si myslíš o tom, čo sme si písali vyššie. Prečo používaš tento výraz ma vážne zaujíma.
Hm, akosi mi zas niečo ušlo :D :D
To nevadí, prečítaj si súvisiaci príspevok a budeš v obraze
Už som sa bála, že som sama, čo nevie, o čom to tu je
už se poprali?
Dulka,
ako vravis,pravo je o faktoch, nie o pocitoch, takze tu su fakty aj s casmi odpovedi:
Vložil(a) dulka, 12. Máj 2012 - 18:29
"Následne na to, keď už Strieborná mala odpoveď na svoju otázku aj s odobrením právnika"
klamstvo, nie fakt.
Vložil(a) strieborna, 9. Máj 2012 - 21:20
Zaujímal ma názor pána právnika, ale zrejme som to zle adresovala- kde som spravila chybu ?
Ďakujem.
JA som reagovala na tuto otazku Striebornej, cize moj koment nebol od veci. Vysvetlila som je, ako to tu chodi.
Odpoved od pravnika:
Vložil(a) advokát BÁNOS, 9. Máj 2012 - 22:52
Dobrý večer,.....nasleduje odpoved pravnika.
Vložil(a) dulka, 12. Máj 2012 - 18:29
"Keď sa rozvírila okolo toho diskusia"
diskusiu si rozvirila TY, dulka. Ja som napisala iba odpoved Striebornej, ktora, vidiac komenty od kdekoho len nie od pana pravnika, sa pytala, co sa deje. Tiez som jej chcela pomoct, ako aj ty.
K ostatnemu napadaniu sa vyjadrovat nebudem, dobre som sa bavila pri citani Ringu.
Ani vracat ti hlupe reci nebudem, je to pod moju uroven. Nemozes zniest, ze uz dlhu dobu na teba nereagujem, hlavne ze ty tu pises, ako ti je vsetko fuk a ako ti je jedno, co si napr. Lydusha mysli, pritom sa tu ides do krvi hadat
Navyse, velmi sa pravidiel nedovolavaj, lebo ty si ta, co si tu dovolila nadhanat si cez jednu diskusiu ludi na poistky, akoze "pomahas". Co, nejdu ksefty ked tu sedis cely den a sledujes kto kam prispel?
Charakter ludi sa tu pekne ukazuje.
A posledna vec: uz davno neexistuje take ze "pani pravnikova", "pani doktorova", ked sa od vzdelania muza odvijal aj spolocensky status zeny.
Navyse, ludia co sa pytaju nevidia cez monitor diplom z prava tvojho manzela na stene u vas doma.
Takze ti nemusia verit.
Som za to, aby ludia pisali svoje zazitky a skusenosti s roznymi pravnymi pripadmi, ale nie pod otazky na pravnika.
Lydusha ti chcela naznacit, ze zrejme vela pravne gramotnych ludi by vedelo odpovedat, ALE TO NEROBIA, lebo nechavaju priestor pod otazkou pre pana Banosa. Nuz ale, jesitnost je naozaj silna motivacia vsade sa pchat.
Vložil(a) dulka, 12. Máj 2012 - 20:59
"Polárka, názor som si vytvorila už dávno, to máš pravdu"
tak co riesis?
Prajem ti vela spokojnosti v zivote a idem sa venovat svojmu programu.
Veru, venuj sa radšej svojmu programu, lebo čo sa týka rozoberaniu toho ostatného tak triafaš poriadne vedľa
Dulka,na tebe sa mi páči jedna vec-nikdy nesklameš.Nechodíš tu každý deň,jasné,chápem,každý tu nemusí vysedávať 24h.denne,máme aj iné povinnosti,ale keď dohrmíš,vytiahneš pomyselný bič a robíš poriadky v bordeli,ktorý sme tu za ten čas,čo si tu nebola narobili
Popridávaš nám rôzne funkcie,ktoré podľa teba máme,prikážeš a zakážeš,čo má kto kde kedy napísať,perfekcionista ....aby si mala vo všetkom prehľad,hlavne aby to klapalo,tak ako si ty predstavuješ a nalinkuješ
V tom predchádzajúcom blogu,na základe ktorého vznikla táto prestrelka,si ty jediná,ktorá tam reaguje štipľavo,nie je to ani Lyduška,ani Linda-tie ti tam evidentne najviac ležia v žalúdku.Asi to bude tým,že každý sa bojí najviac tých,z ktorých cítime silu.Robíš ale chybu,že svojimi neuváženými reakciami si takýchto ľudí od seba odháňaš,veľa by ťa naučili.
A nemysli si,keď ti niekto okamžite,alebo vôbec neodpovedá,že mu došli argumenty.Len jednoducho necíti potrebu ťahať debatu do slepej uličky,alebo nezmyselne vysvetľovať,prečo si myslí"A" a prečo si nemyslí "B".Nik nie je povinný odpovedať a reagovať na všetko a na každého.
Fidorka,zatial si ani ti nikdy nesklamala ,zasa si pobavila
...
Fidorka, nikomu žiadne funkcie nepridávam. Akurát sa tu niekto iný snažil dávať do pozornosti nejaké pravidlá, ktoré tu akože sú (pričom nie sú). Čo sa týka Lydushi - áno, uznávam, že veľa jej názorov je veľmi rozumných a prospešných (aj mne dala na niektoré veci iný pohľad na vec, keď som ju v maily zopár krát poprosila o radu, poradila). To však neznamená, že jej budem na všetko prikyvovať, aj keď mám iný názor. A ja si myslím, že Lydusha je natoľko inteligentný človek, že chápe, že nemôže mať vždy každý na všetko rovnaký názor ako ona. A ohľadne toho strachu - akože prečo by sa ich mala báť? .
A čo sa týka toho, kto reagoval štipľavo a kto nie - máme na to zrejme každá inú optiku. Ja to vidím inak
dulka,s tebou sa jednoducho nedá diskutovať.s tebou buď niekto súhlasí a tým pádom nemáte čo riešiť,lebo si navzájom len pritakávate,alebo s tebou niekto nesúhlasí a tým pádom je tvoj úhlavný nepriateľ,ktorého treba zničiť.len doteraz sa ti to ešte nepodarilo tu na naničmame,zatiaľ mali všetci viac rozumných argumentov proti tebe,ako ty.ale trpezlivosť ruže prináša,smej sa aj naďalej,ja sa tiež rada zasmejem,ale keď je na čom a úprimne od srdca....
Fidorka, veľmi sa mýliš. V diskusii je normálne, že sa stretnú ľudia s rôznymi názormi. Na Tvoju analýzu mojej osoby reagovať ani nejdem.
Ja len tolko linda:
Môžem tu prekopírovať jeden príspevok zo súvisiaceho blogu, na ktorý chcem reagovať?