reklama

čo robiť ked zlatá stredná cesta nie je

Pridal/a akalenkak67 dňa 10. 05. 2013 - 01:54

reklama

Dnes som sa zase dostala do situácie kedy som sa začala dusiť.Na hrdle mi navrela obrovská hrča ktorá mi nedala dýchať.Injekcia,pokoj.Je už dobre.
No a čo to spôsobilo?Oslovili nás dnes z Reflexu.Pomoc ktorá sa síce ponúka,lenže musím ju odmietnuť.Nemôžeme natáčať.Oficiálne môžeme ale nie v dome v ktorom žijeme.V obci kde nemáme ani trvalý pobyt to jednoducho nechcú.MM pýtal povolenie.Ak prídu filmári za nami,môžeme sa k 1.6.2013 vysťahovať.Nemáme sa kde.Aj keby sme našli bývanie,ťažko by sme ho utiahli.Volné sú len v rozpätí 600-800€ mesačne.Kde by som na to zobrala?Sťahovacie náklady by nás dostali už úplne na kolená.Alternatíva natáčať za dedinou na lúke?Na to ja nemám vôlu ani silu.Na pár minút sťahovať stroje MM za obec,požičať elektrocentrálu...Nie.Rezignovala som.Jednoducho nevládzem.
Cez obed som dlho rozmýšlala,zvažovala.Došla som k bodu centrum pre opustené matky s deťmi a začala som sa dusiť.Ach ako sa doma všetci zlakli.Ja celé roky zdravá zrazu nemôžem pohnúť hlavou,mám opuch hrdla.Obrovská hrča na pravej strane.To spôsobil strach.Neskutočný strach žeby som sa mala vrátiť na miesto kde som mala obmedzenú slobodu,celé dni som varila,robila rajóny a za to všetko si ešte platila ako v luxusnom hoteli.Zapisovať príchod-odchod ked bolo niečo treba vybaviť.
Premýšlala som.Neprišla som na žiadnu zlatú strednú cestu ako prijať ponúknutú pomoc.Kladiem si celý den jedinú otázku.Poruším podmienky prenájmu a nedostanem žiadnu pomoc.Oplatí sa mi riskovať osud mojej rodiny?Neoplatí.Zajtra budem síce ako poriadny nevdačník,ale žiadna pomoc nestojí za to,aby sa mi rodina rozpadla.
Robím dobre?Robím zle?Neviem.Možno budem toto odmietnutie časom lutovať,možno nie.Robím dobre?Chcem počuť váš názor nech je akýkolvek.Možno ma to nakopne niekam a prestanem sa trápiť či robím dobre,alebo zle.S MM sme to dlho rozoberali.Rozoberali sme to aj s deťmi.Až kým som ich nevyplašila tým opuchom.To sa ohlásil strach a nervy.Strach že ked stratím bývanie,stratím jediné moje bohatstvo moje deti. :-( :-( :-(


reklama

reklama

púpavienka, Pi, 10. 05. 2013 - 06:57

(hug) (hug) (hug) Alenka neviem poradiť, rob to čo cítiš v srdci, ale poznám tu hrču opuchu v hrdle. Z ničoho nič behom sekundy ,á, hlavne prvú ozlinu ako velikánske vajce, aj ja som na to prišla že je to stres, aj ked veľakrát ide v závese viroza.
Naozaj ti neviem pomôcť a preto ešte raz - rozhodni sa podľa srdca (hug) (heart) (sun) :-*

eva m, Pi, 10. 05. 2013 - 07:13

alenka,
tiez neviem poradit (hug) (hug)
ja som momentalne pri sile, tak by som asi sla na tu luku, stahovala stroje, poziciavala elektrocentralu, hladala moznosti. Ale chapem, ze ty uz nevladzes...
Aky ma nazor tvoj manzel? A deti? Ak je totiz sanca, ze by to natacanie prinieslo uzitok, bola by asi skoda to nevyuzit...
Eva (sun)

jancila, Pi, 10. 05. 2013 - 08:22

Alenka, keď už filmári ponúkli pomoc - nevedia to spracovať v štúdiu, alebo v primeraných exteriéroch? Určite vedia pracovať aj s prenosnou technikou, bez elektrocentrály... Veď musia pochopiť, že proste "autentické" zábery by Vám ešte viac skomplikovali situáciu...

Či robíš dobre - možno áno, možno Vám to prinesie opäť neprajné komentáre. Ale snáď už horšie by to nemalo byť. Či? Neviem ako to funguje s takýmito novinármi, ale dôležité je nechať si právo posúdiť výsledný dokument, alebo čo z toho vzíde. Aby si mohla rozhodnúť, či to pôjde von, alebo nie. Proste asi nedať vopred bezvýhradný súhlas so zverejnením.

Držím palce (hug)

kefara, Pi, 10. 05. 2013 - 09:31

akalenka (hug)

Ja by som, podobne ako jancila predo mnou, skúsila filmový štáb uviesť do obrazu, aký kontraproduktívny dopad by mohla mať ich pomoc.

Situáciu, ktorú spomínaš, im môže nahrať do karát, váš neľahký príbeh môže týmto získať viac na dramatickosti a ...prepáč, nepíše sa mi to ľahko, ale svet TV je krutý aj na "zaujímavosti".

Bolo by škoda zahodiť šancu, ktorá sa vám ponúka, ale ... nechoď proti sebe a svojim najbližším.

Veľmi držím palce a zo (heart) prajem, nech celá situácia dopadne k čo najväčššej spokojnosti.

loulou, Pi, 10. 05. 2013 - 18:54

(y) súhlasím s kefarou. Zbytočne sa netráp a konzultuj problém so štábom. Nakoniec z toho ešte môžete vyťažiť, uvidíš :-)

ja_hodka, Pi, 10. 05. 2013 - 09:50

Môj názor je, že TV chce len ďalší emotívny príbeh pre otupených divákov a vyššiu sledovanosť. Neviem aký druh pomoci ponúkajú, ale zrejme nejakú finančnú odmenu. S tým zverejňovaním takýchto príbehov ide kopec ďalších vecí, ja v tom nevidím veľa zdravého a navyše sa tým trvalo nič nerieši, ako píšeš stanete sa terčom pripomienok, možno ohovárania...stojí to za to?
A odmietnuť je tvoje právo, neznamená nevďak, oni ti neponúkajú nič nezištne, je to obchod. Zváž si to, ale ak ti prišlo fyzicky zle pri pomyslení na následky, tak asi viac už ani netreba.
Držte sa (hug)

Kamila, Pi, 10. 05. 2013 - 10:24

Plne súhlasím s tým čo napísala ja_hodka. TV potrebuje emotívne pribehy. Sama vies ako to dopadlo po poslednej medializacii, ako si sa cítila po niektorých reakciach ludi ... Podla mna hrca na krku ti nieco signalizuje. Drzim palce.

nemozna (bez overenia), Pi, 10. 05. 2013 - 10:03

Sprav si na papier dve oddelenia - pre a proti a uvidíš.
Ja keď sa neviem rozhodnúť urobím to takto a veci sú jasné.

nemozna (bez overenia), Pi, 10. 05. 2013 - 10:06

Nepoznám Tvoj celý príbeh, ale nechápem jednej veci. Na celej naničmame a okolí sa nenájde niekto kto by vedel pomôcť - právne a pod. Alebo teda sa spojme a keď nás bude viac poďme spolu v jednom šíku a niečo urobme konkrétne. Skús napísať konkrétne akú pomoc by si potrebovala akútne. Čo potrebuješ akútne riešiť. (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug)

Karolinka71, Pi, 10. 05. 2013 - 10:19

Ver že presne toto som riešila niekoľko krát.
Moja skúsenosť je áno, je to obchod, ale si rovnocenný partner ak sa rozhodneš že chceš točiť a svoj príbeh zverejníš je to na tebe. To je najdôležitejšie rozhodnutie .
Štáb vie prijať tvoje podmienky, vie hľadať riešenia.Komunikuj.
Ked nájdeš odpoveď v sebe vo svojej rodine či idete s kožou na trh za cenu odhalenia,určite nájdeš riešenie.
Natáčať sa dá ,miesto sa nájde hľadaj ,rôzne komunitné centrá
materské centrum ,v neposlednej rade cirkevne alebo aj fara.
Máš obavu strach ,rozumiem ale potrebuješ pomoc.Spoločne s rodinou nájdite odpoveď .
Môžem ti povedať svoj názor na základe prežitého
váš príbeh už je odhalený,do "hrnca" vašej rodiny nakuklo už veľa ludi
Ak nájdete silu postaviť sa pred kameru urob to .
najhoršie je neskor si klásť otázku, keď by som to urobila.Ja osobne viem koľko sil ma stoji môj boj ale najhoršia vec na tom je strach že neskúsim niečo čo by mohlo pomoc. Bolesť z nepodareného či neefektívneho je chvíľková ale potrebujem žiť s tým že som skúsila všetko, každú cestu .
Pre dobro veci je najdôležitejšie aby ste spolu ako rodina našli odpoveď na to či idete do toho alebo nie .To ostatné už len technicky doriešiť.
Držím palce (heart)
Ako koľvek sa rozhodnete bude to správne, lebo to je vaše rozhodnutie

crystall, Pi, 10. 05. 2013 - 10:44

Aký konkrétny druh pomoci ponúkajú? Nerozumiem, prepáč, nechcem ti to sťažovať.

Druh pomoci.

Čo to je? Z tvojho hľadiska, čo ty konkrétne z toho budeš mať? Za odvysielanie v reflexe budete mať peniaze? Ako veľmi zaváži tento zdroj príjmu. Nespoliehaj sa v žiadnom prípade, že odvysielanie ti pomôže. Možno, keby šlo čiste o vašu rodinu, Lesanka, ale určite nie v súvislosti s tretími osobami.

Za seba napíšem, v žiadnom mprípade.

lydusha (bez overenia), Pi, 10. 05. 2013 - 10:54

Ako niekto pisal vyssie, je to biznis, oni chcu senzaciu, ty nemas priestor, oni ti ho velmi radi poskytnu...len komunikuj.
Hrca v krku...obycajne je strach velky carodejnik a skus sa naucit mat zalozne riesenie ked problem naozaj aj nastane a nie ked je este len vo faze "co ked sa stane"
Tak sa naucis nebat v lete snehuliaka...
Media aj politici, cely svet sa snazi drzat ludi v sachu strachom, vzdy sa vymysli nejaky koniec sveta, jadrova hrozba (ktora by ma obisla, nebyt Fidorky, pretoze nemam funkcnu telku a ani mi nechyba, no ona mi to stihla zavolat :-)) skratka nieco, cim sa zivi v ludoch strach, ktory nam brani plnit si svoje sny a byt stastny...
Nauc sa, ze ludia a ich reci su NIC....nie je to....neexistuje...nik nezije tvoj zivot a aj keby si hned minula sto litorv na sminky, je to tvoja vec...kazdy ti moze fukat praskovy cukor...
Nie sme obete...same sa do tej pozicie pasujeme a evidentne nam mnohym tato uloha vyhovuje...

ja_hodka, Pi, 10. 05. 2013 - 17:18

súhlasím - ľudské reči sú nič. Samozrejmosť pre niekoho, kto to má zvládnuté. Energie, ktoré sú za nimi a ktorým sa dobrovoľne vystaví, zas až tak nič nie sú, zvlášť ak nie je voči nim odolná, čo nie je, písala o tom minule. Zvlášť v situácii, keď má už aj bez toho málo síl. To ako nechcem polemizovať, ozaj si myslím, že to nie je pomoc.

akalenkak67, Pi, 10. 05. 2013 - 11:26

Už sme sa viac menej rozhodli.Ak nájdu riešenie nebránime sa zverejneniu nášho príbehu.Tu kde bývame filmovať nesmieme.To rešpektujem.Som rada že bývame.Porušiť pravidlá a zostať na ulici ma akosi neláka.
Teraz idem do záhrady.Posadím ešte čo sa dá.Aspon prídem vonku na iné myšlienky.
Rozhodnutie je naozaj len na nás.Stále však vo mne nahlodáva akési akoby varovanie že pomoc nebude žiadna a ja stratím aj terajšiu strechu nad hlavou.A potom už asi nebude záujem niečo filmovať.
Moja hrča v krku naozaj môže byť strach.Strach že čo budeme robiť dalej.Hrozí nám stále výpoved z nájmu.A nenašli sme žiadnu dalšiu alternatívu.Ten strach že nebude moja rodinka spolu je neskutočný.Preto idem do tej záhrady.Možno na tých hrudách vybijem všetku bezmocnosť.

ja_hodka, Pi, 10. 05. 2013 - 17:21

budem držať palce. Ak máš chuť, napíš viac o vašej situácii, ako niekto hore navrhoval, možno sa bude dať pomôcť nejak inak.

dulka, Pi, 10. 05. 2013 - 11:49

Alenka, ťažká situácia. Ak v Tebe nahlodáva nejaké "varovanie", asi by si ho mala počúvnuť. Nie som si totiž úplne istá, či Reflex budete zaujímať aj po tom, ako o Vás niečo odvysielajú. Oni budú mať svoj príbeh a či si ešte potom na Vás spomenú, ťažko povedať.
Sľúbili Vám nejakú konkrétnu pomoc? Lebo sama vidíš, po zverejnení Tvojho príbehu v istom denníku to Tvojej rodine v ničom nepomohlo, skôr naopak. Ja myslím, že Tvoja intuícia Ti našepkáva jasne, čo ne/máš urobiť (hug) (hug) (hug) .

Evka1223, Pi, 10. 05. 2013 - 15:19

akalenkak67, vnútorné varovanie a strach sú dve rozdielne veci pochádzajúce z dvoch opačných pólov.
Strach je produktom ega. Ego sa bojí, ego má strach.
Vnútro sa prihovára z hora....vnútro nikdy nesklame. Rozlíšiť však tieto dve veci je dosť ťažké.
Máš veľmi zložitú situáciu, neviem, nepoznám presne tvoj príbeh a myslím, že nie je v tejto chvíli ani potrebné vedieť viac. Potrebné je povzbudiť a vyslať aspoň takto virtuálne (hug) (sun) (hug).
Ako sa cítiš v poslednom období?
Stagnujete alebo ste sa posunuli ďalej?
Ak máš pocit stagnácie, čo ak je toto príležitosť záhadných síl mocností zhora? Posielajú nám všakovaké ponuky....no rozhodovať o ich prijatí či odmietnutí musíme sami. Máme predsa slobodnú vôľu....tak prajem správne rozhodnutie a držím silno palce (heart)

akalenkak67, So, 11. 05. 2013 - 01:25

Tak na tomto sme sa doma zhodli všetci.Bývanie riskovať nechceme.
Už nemám náladu ani na dalšie súdy.Chystám sa hovoriť aj s právničkou.Ak zase nepochodíme ani pri tomto odvolaní je mi už jedno ako to dopadne.Ved v podstate už máme nové spotrebiče,nový nábytok,riad....Oblečenie a všetko ostatné po viac ako štyroch rokoch by som asi nevyužila.Ved z detí sa stali medzitým dospelé baby.Máme plné zuby z intríg tej rodiny.Naše súdy sú pomalé a poväčšine vyhrá kto má známosti a peniaze.
Okradla a zničila svoju svokru,jednu rodinu a ešte nás.
Akosi mi niečo vnútorne hovorí že raz sa spáli a všetko sa jej vráti.Jediné za čím mi je lúto sú albumy s fotkami mojich detí ked boli bábätká a za knihami.Rada čítam.Mala som poriadnu zbierku kníh všelijakého žánru.Tie knihy sa už nepredávajú.Všetko ostatné mi je už lahostajné.Chcela som bojovať dalej,ale tam už potrebujem plateného právnika.Asi nám to nie je súdené,tak necháme tak.Jedlo si dopestujeme,ak mi mravce neodnesú všetky semiačka ktoré sme zasiali. :-D Takú hromadu mravcov som ešte na žiadnej záhrade nevidela ako je na tej našej.
Aj vnučka sa ma spýtala že starká krmiš mravčeky? (rofl)
Možno ked všetko toto okolo nás necháme ukončiť,tak čo má prísť príde.Možno je to len tým že všetok hnev a beznádej som si dnes vybila na záhrade.Zorali sme totiž záhradu kde už 10 rokov rástla iba burina.Tak som mala celé poobedie do čoho trieskať a cítim sa výborne.Unavená ale spokojná. :-)

dasa_, So, 11. 05. 2013 - 10:49

Otázka trochu od veci - aké knihy si rada čítala?

akalenkak67, So, 11. 05. 2013 - 19:51

Na knihy nemám vyhradené nič.Ja čítam všetko čo sa dá čítať.Len z niektorej beletrie som mala celé zbierky.Z edície čajka pre mládež snád všetky.Zo starých slovenských rozprávok všetko od detstva.Nejké knihy ako Nehante vlka,Ako objaviť Tróju....Aj teraz čítam.Poväčšine z knižnice,od kamarátok.Ale už len cez zimu,alebo ked chodím s MM na jarmok a nudím sa cez večery.

Evka1223, So, 11. 05. 2013 - 19:29

V počte mravcov môže moja záhrada smelo konkurovať tej vašej... (giggle)
Prestávam ich biologicky ničiť, chemicky nechcem, tak uvažujem, že ich budem nejako "krotiť" a "cvičiť" na ušľachtilé ciele. Čo ak by sa mi podarilo mať z nich pomocných záhradníkov či pestovateľov (giggle) (giggle) (giggle) Jeden nikdy nevie :-D
Mám ich niekoľko druhov....alebo by som ich mohla navzájom znepriateliť a samé sa vytlčú B-]

akalenkak67, So, 11. 05. 2013 - 19:56

Dnes som pozerala.Okrem mravcov samá diera po daždovkách.No čo už.Ak mi na hriadkach nič nezostane nasejem burgynu.Aspon budú mať sliepky v zime hostinu. (giggle) Horšie že sa mi to už tlačí to mravenisko do kuchyne. :-O Dnes som vyhodila cukor.Nedalo sa s ním už nič iné zrobiť.Tam už jedine chémia pomôže.

dasa_, So, 11. 05. 2013 - 20:42

ja som niekde čítala, že na mravcov je dobré použiť vykvasenú žihľavu, koncentrovanú, neriedenú ako hnojivo.Aj som to minulý rok skúšala, ale ani neviem, ako to dopadlo, proste som ten kúsok, kde sa udadili, musela nechať voľný, aj tak tam nič nerástlo...

akalenkak67, So, 11. 05. 2013 - 20:56

Ked sme bývali u MM rodičov,namiešali sme droždie s pivom a položili na parapetu kde najviac chodili.Oni sa najedli.S lupou sme pozerali.Oni normälne praskali.Ale zničili sme ich stejne len biolitom na mravce.

akalenkak67, So, 11. 05. 2013 - 01:30

Len máme ešte obavy ako sa rozhodne majitel.Dúfame že nám zmluvu predlži.Snád ked okolo nás všetko utíchne aj majitel nás nechá pokial sa nepredá mužovo dedičstvo.Niečo by nám doplatil môj brat a mali by sme konečne svoje.Na hypotéku mi nikdy mať príjem nebudeme.

nemozna (bez overenia), So, 11. 05. 2013 - 10:44

(hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug)

motylik, Ne, 12. 05. 2013 - 15:23

Alenka daj od Narkózy ruky preč! sú to hyeny, zarobia na vás a vám to akurát uškodí :-|

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama