reklama

Škola a my rodičia

carly , 30. 06. 2010 - 15:36

reklama

Vysvedčenia sú rozdané, deti nám už začali prázdninovať a s nimi si vydýchneme aj my rodičia.
Rada by som sa vás spýtala, ako zvládate vy ten stres na konci roka pri uzatváraní známok. Boli ste už niekedy orodovať za svoje dieťa v škole kvôli nejakej známke ?
My sme sa dnes v práci bavili na túto tému. Niektoré kolegyne ma presviedčali, že pokiaľ sa im nezdá ohodnotenie ich detí, nemajú problém ísť za učiteľkou a povedať jej
svoj názor. Som z toho trocha v rozpakoch lebo ja som doteraz našťastie nič také nemusela riešiť a ako sa poznám, tak kvôli známkam by som ani nešla. Ja dcéru od prvej triedy vediem k tomu, že za známky si je zodpovedná sama, je to jej ohodnotenie, tak ako moje je výplata. Nie je pre ňu hanba, ak niečo nevie a za to dostane horšiu známku -
doučí sa a opraví si ju, ale hanba je a tým aj jej zodpovednosť ak niečo odflákne a odzrkadlí sa to na jej výsledkoch.
Ako je to s vami ?


reklama


reklama

ivet36, St, 30. 06. 2010 - 15:53

Stres z uzatvarania znamok ja ako mama rozhodne nemam, ani som nikdy nemala- su to zalezitosti a vysledky mojich deti- a ruku na srdce-ten zhon oklolo -vobec im nezavidim.
Kazde dieta chce byt najlepsie a mat len dobre znamky....tak rozhodne ocenim aspon snahu. A viem,aj ako sa ktore snazilo.....Úsmev ivetMrkám

lydusha (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 16:00

Tak to sme dve Úsmev Ja zas viem, ze Lucia v obdobi na strednej ma znamky adekvatne vedomostiam plus vykon v skole, hehe. Niektore predmety skratka vie, niektore nevie a niektore nechce vediet. Ok, aj tak sa da. A aj by sla studovat dalej, mozno vyska, mozno bude pokracovat v Irsku...a mozno zaktovi v Grecku. Jej plany sa menia- neviem , mozno podla nalady Úsmev a ja ju len sem tam velmi jemne smerujem tam, o com si myslim, ze by bolo lepsie.Úsmev Netlacim na pilu- u nej plati zarucene- cim vacsi tlak, tym vacsi odpor....

mikve, St, 30. 06. 2010 - 16:13

Slnko Orodovat nechodim, raz som sa bola opytat preco ma lukas na vysvedceni (polrocnom) trojku zo slovenskeho jazyka ked zo znamok mu vychadz ale cista dvojka a ja osobne som presvedcena kedze sa s dieckom ucim a aj ho skusam ze si tu dvojku aj zasluzi...vtedy ucitelka nevedela kam z konopi a povedala ze on je dyslektik a ma individualny ucebny plan, ze mu teda nebude davat znamku podla priemeru znamok, ale ze ako ona uzna za vhodne, tak vtedy som sla za riaditelkou, ci sa jej take nieco zda byt v poriadku. Riaditelka uz majuc skusenosti so mnou ma zas poslala nazad za ucitelkou aby som si to vydiskutovala s nou, tak som veru sla a povedala som jej len tolko: Moj syn je dyslektik, okrem toho ma mnoho dalsich dys, prave kvoli tymto diagnozam, sedi nad ucenim tolko casu, kolko sa inym detom ani nesnim a vy ho kvoli jeho diagnozam diskriminujete absolutne nechutnym sposobom, zranili ste dieta ktore sa vo vasej triede snazi mozno najviac zo vsetkych (nehovoriach uz o tom kolko krat pocul ze je hlupy) ... pocas polrocnych prazdnin som vybavila prestup na inu skolu, bez slova som ho prelozila a to bolo prvy raz a dufam ze aj naposledy co som nieco riesila za moje dieta co sa znamok tyka...
Inak so skolami mojich deti spolupracujem samozrejme ako mi to cas dovoli, kym som podnikala a bola viac doma, tak to bolo omnoho viac...teraz sa snazim aspon tak ako mi to cas dovoli....

aretta, St, 30. 06. 2010 - 16:36

Ja mám čerstvú a trošku zvláštnu skúsenosť so známkami. Moje milé papuľnaté dítko už chodí na strednú a zišli sa tam pekná sebranka podobných detičiek v jednej triede. Učitelia ich triedu milujú a chodia tam za trest. Detičky si to už rozhádzali aj s triednou a tá sa im mierne pomstila. Každému o stupeň zhoršila známku. Ked sa ohlásili, že ako to, pozvala ich na komisionálky s tým, že ona si to obháji a dokáže ich znemožniť kompletne. Dcéra to u nej už raz s komisionálkami skúsila, pohorela. Učiteľ je šéf...

lýdia k (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 16:59

chválabohu moje dietkaSlnko sa učia veľmi dobre,takže do školy chodím akurát tak na rodičovské....a ked sa mojmu mladšiemu dietku niečo nepáči pri hodnotení písomky tak vstane a svojím "pyštekom"si to samé v rámci slušnosti vydiskutuje s učiteľom/no po kom asi je???/

cibinkals, St, 30. 06. 2010 - 17:20

moja Terez, mala na polroku štyrku z fyziky...totálne odflákla, nebaví ju to, nechápe...pobehali sme psychologov, vylučili dyskalkuliu, a pekne od pol roku s nou sedeli nad každou hodinou...vysledné známky za druhy polrok boli 1, 1, 2, 5...tu patku dostala, lebo nevedela, že bude patminutovka, a učitelka sa na nich v triede naštvala, tak im z nervou hodila písomku.
Jej chyba, ale čo užMlčím
Na konci roku som ale ratala s tým, že bude mat dvojku.Lenže učitelka si vyžiadala celoročné preskušanie...Terez sa týždeň učila...a dost svedomito...doháňala na poslednu chvilu, ale jej chyba, nelutovala som ju.
Lenže učitelka ju vyskušala, a povedala, že je pekné, že sa tak svedomito učila a aj ju za to chvali, ale o dva stupne jej známku zlepšit nemôžePrekvapenie
Terezka si to odplakala, ale mne sa aj tak stále do ust trela otázka, že čo by robila pani učitelka, keby tam nemala tu 5, ale napríklad 2-ku ???
Musela by jej dat o dva stupne lepšiu...

lýdia k (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 17:25

tak TerezkeSlnko patrí obdiv za snahu,aspoň ty ju pochváľ a Objímam a pani učiteľke???Mlčím ..prečo tie učiteľky ,ked sú nervnéChichocem sa sápajú hned päťminutovky???

lydusha (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 18:19

"prečo tie učiteľky ,ked sú nervné sápajú hned päťminutovky???"
A preco nie? Mozu cokolvek Úsmev aj sapat patminutovky aj vyskusat celu triedu naraz aj buchnut pisomku bez varovania

lýdia k (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 18:31

LydushSlnko ja som zato tiež nech im dávajú písomky bez toho aby ich upozornili,ved učiť sa majú z hodiny na hodinu a nie ked im pod pätami horí,čiže ked sa pripravuje nemá sa čoho žiak báťChichocem sa ..ale zas neuznávam,že príde "nervná"zo zborovne a v nervoch dá písomku a nedajbože ju v nervoch opravuje/toť skúsenosť mojej pyskane čiže dcéruši,zle jej spočítala body a po "reklamácii bola zrazu z 3-ky 1,keby čušala tak čo by bolo??/...inak ja si vážim učieľské povolanie ,je ťažké...nejde mi do hlavy ,ked má žiak 1 môže dostať 4 na vysvedčení ale potom logika mi hovorí,že by to malo byť aj naopak

lydusha (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 18:39

To je ale o tom, ze mame deti ucit nebat sa ozvat- v dospelosti tiez nebude ticho, ked ju oklamu na vyplateÚsmev A aj v obchode si urcite skontroluje vydavok, takze beriem, ze aj ucitelka sa pomyli.
V podstate sa stane ze je ucitel vynervovany ale zas je na deckach aby vtedy zbytocne nepovokovali...ono je to o akcii a reakcii.Mrkám

lýdia k (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 18:49

tak ti garantujem ,že moja slečna nemá problém ozvať sa,tá si porieši problém raz dva/zaujímavé na tom je,že sa pomýli furt len tá jedná učiteľka a len pri jedných a tých istých žiakochPrekvapenie a pri žiačke,ktorej mamka chodí orodovať sa nepomýliMlčím /tak to mi niečim zaváňa -tebe nie??.Máš pravdu,že niekedy tie deti učiteľa doslova provokujú,zas je to na ňom ako to on uhrá.Niekedy musí mať ten učiteľ zlaté nervy

lydusha (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 21:29

Skus sa na to pozriet z inej strany...ked teraz mamicka chodi za dieta orodovat za znamky, to mu bude cely zivot behat za zadkom a vybavovat za neho veci? Veľký úsmev Poznam takych "jednickarov"- dedinska zakladna skola, super znamky, monitor vydrety len tak tak- a na strednej koniec- tam uz mamicka nemala paky ani spoluziacky ucitelky ani ucitelky co ucili cele generacie jednej rodiny Veľký úsmev
A tak aspon ma tvoja "hubana" (ja mam doma presne take iste hubate) slusnu pripravu na zivot, tam sa s s nami tiez nikto nemazna- od sefov, cez kolegov po policajta co ta zastavi na prehliadkuÚsmev

lýdia k (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 22:07

Áno takých 1 poznám tiež a skoro zhasliÚsmev ...a že máme "hubane"Mrkám šak fajn aspoň sa v živote nestratiaVyplazený jazyk

carly, St, 30. 06. 2010 - 22:23

Ďakujem Lydush, tak nejako som chcela reagovať aj ja. Asi pred hodinou a pol som sa vrátila
od mamy (prišla po 3 týždňoch z liečenia) a od vtedy som len čumela a rozmýšľala ako
sa vyjadriť - skrátka z toho tepla som akási pripečená, nakoniec som to vzdala a išla si umyť vlasy. Vrátim sa naspäť a aha ho, môj komentár, ktorý som rozoberala v sprche
tu sám od seba naskočil. To sú mi veci.Chichocem sa

Tak som aj reagovala na kolegyne v práci a okrem toho ja nesedím s dcérou na vyučovaní
a neviem čo sa tam deje. Ukončili sme tú debatu asi tak, že každá robíme tak ako najlepšie vieme a čo matka to iný názor na výchovu.

sadlonka, St, 30. 06. 2010 - 22:34

trafená hus zagágaVeľký úsmev - "takých jedničkárov" nájdeš aj na mestskej školeMrkám a naopak z mojej malotriedky si niektorí samí jednotkári udržia známky aj na druhom stupni v mesteTlieskam Áno . Môj syn chodil u nás do školy, dnes ukončil deviatku , celý čas samé jednotky, množstvo úspechov v olympiádach a je prijatý na prestížne bilingválne gymnázium Áno .
Z mojej praxe - prišiel chlapec z mesta, na začiatku tretieho ročníka,len s dvojkou zo slovenčiny, u mňa mal na polroka trojku z matematikyPrekvapenie ,dievčatko z inej dediny prišlo so žiackou plnou jednotiek z čítania a gram. paťmin. typu: vymenuj tvrdé spoluhlásky , odpisy a doplňovačky samá chybaSmútok , učiteľka vôbec nekontrolovala písanky, ja som po učiteľkinej oprave našla v diktáte ešte tri chybyPlačem . Sú medzi nami učiteľmi naozaj aj takí, ktorí nemajú pedag.schopnosti a taktPrekvapenie Plačem , ale rovnako sa stretávame s množstvom nekritických rodičov. Ideálny stav sa dá v našom školstve očakávať ťažkoMlčím Mrkám .

carly, Št, 01. 07. 2010 - 07:02

Presne ako vravíš Sadlonka. Nie je jednotka ako jednotka. Moja Karolínka
robila vo 4.ročníku príjímacie skúšky na 8-ročné bilingválne gymnázium.
Spravila, bola prijatá, ale bola tretia od spodu. Celé prázdniny pred nástupom do školy som sa obávla ako to tam zvládne. Ale vďaka jej úžasnej pani učiteľke na 1. stupni to zvláda už druhý rok úplne v pohode - je stále vyznamenaná, dokonca na polroka dostala od triednej - slovenčinárky pochvalu, že má excelentný pravopis. Priznám sa, že aj ja keď si nie som istá ako sa čo správne gramaticky píše, spýtam sa dcéry. Zásluhu na tom má práve bývalá pani učiteľka.Úsmev Úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 01. 07. 2010 - 09:08

Mam odsledovane ze na gramatiku je super vec citanie knih. Cim viac clovek cita, tym viac mu kole oci nespravne napisane I,Y Úsmev
A vidim to aj okolo seba...sestrina mala co neprecitala ani jednu knihu ma s gramatikou velky problem...

lýdia k (bez overenia), Št, 01. 07. 2010 - 09:31

LydushSlnko moje deti stráááááášne veľa čítajú a fakt sa to odrazilo na slovenčine....učiteľka hned vedela ,že čítajú,lebo nemajú problém ani so slohom.

lydusha (bez overenia), Št, 01. 07. 2010 - 12:20

Áno Áno Áno preeesne aj lucia slohuje o dusu strapatu a tiez som so slohmi nemala problem (jasne ze aj knihy boli moje velke kamosky, od povinneho citania po maminu zakazanu kniznicu Chichocem sa )

lydusha (bez overenia), St, 30. 06. 2010 - 18:17

Nuz nie som si ista, mozno ma nejaka ucitelka opravi, ale nemusela....mohla by trvat na kompletnom preskusani, ci na tu lepsiu znamku o dva stupne skutocne ovlada ucivo.

eva m, So, 03. 07. 2010 - 18:19

nuz, cibinkals, neviem ja veru, ako je to osetrene v skolskom zakone - co vobec. Ale videla som v stredu vysvedcenie kolegyninej dcery, na polroku mala stvorku z fyziky a na konci jednotku! Tiez som si myslela, ze to nie je mozne - a je!
Eva Slnko

klodik, St, 30. 06. 2010 - 19:16

zo školy a známok stresy nemám...niekedy ma síce mrzí keď majú chlapci horšie známky ako sú ich schopnosti- niekedy proste lajdáčia a pod.

Teraz nášmu Matúškovi po prvý krát vychádzala trojka z fyziky, no nedalo sa s tým už nič robiť, jasný priemer na trojku, veľmi prísna pani učiteľka.A tak som mu povedala, že mi to je ĺúto,ale nadávať mu určite nebudem, pretože sme ako rodina mali posledný rok veľmi náročný, ťažký a ja som nemala čas sa mu venovať, fyzika je jediný predmet ktorý sa musí učiť na každú hodinu, venovať sa jej a občas potrebuje byť aj vyskúšaný buď mnou, alebo Filipkom.Prijali sme to ako fakt...no ale pani učiteľka keď uzatvárala známky sa Matúška opýtala: Matúš a ty mieniš mať z fyziky 3??? No a on sa toho chytil, zabral pár dní pred uzatváraním známok a vytiahol to na záverečnú 2.

Dnes po vysvečku tak hrdo držal hlavu hore, mal veselú náladu...Kvietok

abigail, Št, 01. 07. 2010 - 14:26

Dievcata nikdy nezabudnem ako som si obhajila 1 z dejin umenia na strednej.Mala som tam 5 jednotiek a jednu patku za nedopisane poznamky.Tak som si ju chcela opravit ale profesorka nechcela,ze prv musi dat moznost ziakom na opravu co prepadavaju.Tusila som ,ze nebude mat tolko casu ,nuz som prepadajucim nasepkavala.Tak som sa do toho nasepkavania vzila ,ze som zabudla ,ze nasepkavam.Profesorka sa pomylila v nejakom storoci ked opravovala skusaneho a ja som sa ho zastala a opravila ju uplne nahlas .Tak na konci hodiny my tu vybornu predsa zaokruhlila.
Tu v Australii hodnoteniu nerozumiem ,daju im dobry bod aj za kompletnu uniformu (nase znamkovanie tu nepoznaju ,ze vraj by mohlo znicit sebavedomie dietata),velmi s tym nesuhlasim ale neriesim co sama nezmenim.Myslim ,ze skoly na Slovensku su ovela prisnejsie a verte urcite sa deti viac naucia.Slnko Slnko Slnko Slnko prajem vela slniecka cez prazdniny.

marikat, Št, 01. 07. 2010 - 16:42

ja som známky nikdy neriešila, ale pravdupovediac mi až tak na známkaach nezáleží, skôr na synových vedomostiach. Z diktátu nemá totiž inú známku ako 5, ale neriešim to... už.
Omnoho viac ma nahnevalo, ked ešte v 2 triede pani učiteľka vymyslela pre deti celoročnú ,,súťaz,, v to, že kto prečíta najviac kníh.
Synko je dislektik, ale v tom čase sme o tom ešte nevedeli a on mal z čítania priam panický strach. Ked som jej povedala, že synko sa súťaže nechce zúčastniť (ved je dobrovoľná), opýtala sa ma, že či sa mi bude páčiť, ak bude poslednýPrekvapenie A jaj na to, že ako môže byť posledný v niečom, čoho sa nezúčastní...
Veľmi ma to mrzí, že na jeho problém som musela prísť sama a že ten prvotný podnet neprišiel od nej

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama