reklama

Ako reagovat?

makovica , 20. 01. 2015 - 21:40

reklama

Ahojte mile zienky,

rada by som si precitala Vase nazory na moju temu. Mam problem s ludmi ktori mi vnucuju ich pohlady, nazory a moje ktore su odlisne ignoruju a za nic na svete nepripustaju. Tu je niekolko z nich: zeny ktore sa dozaduju nejakych prav ci si urcia hranice vo vychove alebo v partnerstve su zle/sekery, dominantne jezibaby/, chlap je chlap a zena ho musi posluchat, rozvod neprichadza do uvahy, po navrate domov musi zena muza obsluzit s vecerou/obedom atd, atd...
Ako reagovat ked ja mam na vacsinu veci uplne iny nazor/pohlad a za vsetko dostanem hned peciatku ze som zla???


reklama


reklama

Kamila, St, 21. 01. 2015 - 08:03

Na zaciatok otazka. Ziju títo ludia s tebou v jednej domacnosti? Ak nie, tak je to ich problem, ze maju na tvoj sposob zivota iny pohlad. Tu pomôže? odpoved? "Chapem, ze toto je vas nazor, ale toto je moj zivot a ja ho zijem najlepsie ako viem?"
Verim, ze ak je to blizka rodina moze nahlodavat tvoj "system" cez partnera, deti?
Pre teba je asi najdolezitejsie, ako v naznacenych oblastiach vychadzas partnerom, ci su deti "vyrovnane" , napreduju bez zbytocneho stresu, velkeho napatia ... Kolko radosti je v rodine.

makovica, St, 21. 01. 2015 - 11:25

Ano ziju, kvoli chorobe rodicov som na nejaky cas v ich domacnosti. Kazdy den sa stretavam s rozlicnostou nazorov. Problem prichadza ked som za moj nazor na cokolvek hned odsudena. Rodicia drzia spolu a ja som ta zla. Velmi ma to zranuje pretoze ja sa nepokusam nikoho menit len chcem byt aj ja prijata. Viem, ze ich nezmenim, maju vytvoreny svoj vlastny svet nazorov a ine neakceptuju. Zijem uz par rokov za hranicami a tym padom mam aj vela odlisnosti v pohlade na zivot.
S kamaratkami tento problem nemam, vzajomne sa akceptujeme.

Kamila, St, 21. 01. 2015 - 11:56

Ak su to tvoji rodicia, viac sa ta dotyka ich nesuhlas s cimkolvek co robis inak ako oni. Tu pomoze asi sa len obrnit bozskou trpezlivostou.

púpavienka, St, 21. 01. 2015 - 08:37

Myslím že ty vieš ako reagovať, len nie vždy tak aj reagujeme, lebo je to priateľka, je to rodina alebo iné a potom sa vlastne hnevame aj na seba.

margesimpson, St, 21. 01. 2015 - 09:36

nereaguj. Castokrat vobec nezalezi na tom, co povies. Nazor ma oponujuci aj tak vytvoreny :D.
Najtazsie a najucinnejsie co som sa kedy naucila je jednoduche NIE bez akehokolvek dodatku. Vacsina z nas ma tendenciu svoje "Nie, nesuhlasim" vysvetlovat a to je uplne zbytocne. Jediny kto ma pravo a plne vedomosti vstupovat do tvojho zivota je ten, s kym zijes. A potom este ciastocne rodinu respektujem, aby sa vyjadrila. Zbytok sa vyjadrit moze, ale je mi to uuuuplne jedno. Dobra rada, ked to seknes hned na zaciatku a dalej to uz nikdy nerozoberas, vyhnes sa vela hadkam a zlym pocitom Mrkám.

ja_hodka, St, 21. 01. 2015 - 09:51

zažila som také kedysi...muž zo širšej rodiny mi chcel vštepiť, ako by som mala robiť a nerobiť, žena má to a hento, pozri veď muž ti prišiel, daj mu jesť Veľký úsmev ...a pod. Pomohlo nakoniec úplné ignorovanie. Dohovoril, popočúvala som, nepovedala nič, my s mužom máme jasno, tak načo by som to obhajovala. Ľudia, ktorí sa cítia povolaní vysvetľovať ostatným ako majú žiť, väčšinou nie sú prístupní žiadnym argumentom, zbytočné mrhanie energiou.

makovica, St, 21. 01. 2015 - 11:35

Aj ja mam taketo skusenosti, znama mojich rodicov mi tiez povie co mam a nemam robit v mojom zivote.
Po niekolkych takych "'dobre mienenych rad"' som jej konecne povedala nestarajte sa do mojho zivota a teraz mam klud. Ak by som nebola zakrocila bolo by to stale horsie a horsie.

ja_hodka, St, 21. 01. 2015 - 13:06

sú ľudia, ktorých nezastaví nič v tom, aby sa miešali do života iným...myslia si, že majú požehnanie zhora Chichocem sa ...ono nie je naozaj najlepšie riešenie sa im postaviť, lebo to stojí čas a energiu. Ideálne je ich proste nechať si tliachať a robiť si po svojom. Niekedy ani to "nestarajte sa" nie je dobré, lebo potom buď "účinkujú" v pozadí (hučia ohľadom teba do príbuzných), alebo oponujú a argumentujú. Mne ozaj fungovalo nechať ich vykecať sa do sýtosti a nechať tak. Prestalo ich to baviť, keď neboli ani debaty, ani oponencia, ani sa nikto podľa ich názorov neriadil.

Ariesa, St, 21. 01. 2015 - 15:56

peciatka tej zlej ... vies si to nebrat velmi k srdcu? Nevyhovies vsetkym. A najma pokial ide o tvoj zivot. Neumlcis vsetkych. Vypocut rodicov, mat trpezlivost ako mali rodicia s tebou, ked si bola mala. Zamysliet sa, ak je to myslene v dobrom, ale ak to ide mimo tvojich zaujmov, tak jednym uchom dnu, druhym von. Asi je prinosnejsie vyriesit v sebe vnimanie sa, miesto ziadania inych, aby nemali nazor a snahy Mrkám . Vytesnit hadam len tych, ktorym ide len o prizivovanie sa na tebe, tvojich vztahoch.

makovica, St, 21. 01. 2015 - 17:21

Dievcence dakujem Vam vsetkym za komentare. Úsmev
Nebrat si to k srdcu? Hmmm, to sa v mojom pripade mne neda. Ako aj, ked musis uz roky pocuvat nesuhlas skoro zo vsetkym co povies alebo konas? Napr. nemam telefonovat s manzelom, najradsej vratit sa na SK, ved ani jeden muz nestoji za to, Prekvapenie , ludia ktori nemaju vlastny dom nic nenadobudli, kto si dopraje dovolenku alebo castejsie nakupuje utraca peniaze, atd, atd.
Vela krat sa jedna o citove temy ktorymi vedia zranit bez ich uvedomomenia. Smútok

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama