reklama

Svetovy den boja proti nasiliu na zenach

Pridal/a haslerka dňa 25. 11. 2008 - 14:36

reklama

Ahojte dievcence!
Len vam chcem vsetkym pripomenut ze dnes je Svetovy den boja proti nasiliu na zenach a chcem touto cestou povzbudit vsetky zeny, ktorych by sa to mohlo tykat k tomu, aby urobili to co vedia ze by mali urobit, ale maju strach...
Pekny den vsetkym!Kvietok


reklama

reklama

filipka, Ut, 25. 11. 2008 - 16:05

Neviem, neviem Haslerka... mne sa tieto dni BOJA proti niečomu akosi nepáčia.
Prečo?
Bojovaním proti niečomu (niekomu) vraj dávame tej druhej strane (teraz konkrétne násiliu)silu. Neviem či to tak je, ale táto možnosť sa mi tak zapáčila, že som sa rozhodla bojovať jedine sama so sebou.

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 11:21

Ahoj Filipka!
Tak ho nazvime, povedzme, Medzinárodny den proti nasiliu na zenach... Lepsie? Úsmev

elin, Ut, 25. 11. 2008 - 17:26

filipka,
ked sa rozhodnes nebojovat ani sama so sebou, daj vediet, potom budem s tvojim prispevkom suhlasit bez vyhrad... Úsmev

elin, Ut, 25. 11. 2008 - 18:05

... na druhej strane - myslim, ze chapem, co chcela haslerka dievcatam odkazat, clovek nikdy nevie, co kedy moze druhemu pomoct spravit ten rozhodny krok... vela odvahy vsetkym, ktore ju potrebuju...

yaya, Ut, 25. 11. 2008 - 18:28

....veľa žien má strach a veľa ľudí z druhej strany nevie, či má zasiahnuť, alebo nie, či tým pomôžu, alebo práve ublížia....je to dvojsečná zbraň...ja im len želám, aby v sebe našli šiesty zmysel, ktorý im povie, že to nie je z lásky...aby v sebe našli silu, ktorá im dovolí odísť a aby v sebe našli dôveru, že im niekto chce naozaj pomôcť.... Zlomené srdce

Lottika, Ut, 25. 11. 2008 - 18:53

...pridávam sa, aj ja im želám silu a odvahu dostať sa zo začarovaného kruhu násilia.

Natinka, Ut, 25. 11. 2008 - 20:23

Myslím, že keď sa na problémy poukazuje, tak veľa ľudí otvorí oči a začne ich vnímať. ..a riešiť.
Dovolím si malú štatistiku:

Do roku 1989 informovali Úrady v trestnim konaní o tom, že každých 18 sekúnd je na svete bitá jedna žena. Po roku 1989 sa tento interval skrátil na 15 sekúnd. Začiatkom 1990 je to 12 sekúnd.
V roku 1989 štasticky vychádzalo, že každých 22 dní zavraždil ženu manžel alebo milenec. V roku 1992 sa táto udalosť stane každých 19 dní.

Čo dodať? Násila pribúda, nepribúdajú iba správy. Pribúda násila. Na ženách, na deťoch.

Sexuálne násilie:
v roku 1996 bol zaznamenaný počet sexuálne zneužívaných detí takto:

vek dieťaťa 1-3 roky ......19,8 % čo je počet prípadov v percentách
3-6 rokov......18,3 %
6-10 .........19,1 %
10-15..........29,8 %
15-18 .........10,7 %

ešte stále nie je za čo bojovať?????Prekvapenie

(zdroj bakalárska práca)

georgina, Ut, 25. 11. 2008 - 21:15

Natálka, to je taká idea - NEBOJOVAŤ PROTI vojne, PROTI násiliu, PROTI hladu... Miesto toho byť celým srdcom ZA mier, ZA toleranciu a pochopenie, ZA blahobyt pre všetkých...

Objímam Objímam Objímam

Natinka, Ut, 25. 11. 2008 - 21:18

vždy je za čo bojovať.... za lásku, za priateľstvo, za úsmev našich detí... a oplatí sa...samozrejme nie cez mŕtvoly, ale srdcom. Aj to je boj...

georgina, St, 26. 11. 2008 - 10:14

Natálka, od včera večera som ti sem trikrát napísala - a trikrát som to aj vymazala... To je cez písmenká veľmi ťažko vysvetľovať...

Skúsime to prebrať pri tých zázvorníkoch, dobre? Objímam

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 11:27

Georgina, myslim, ze viem co ches povedat, ale nesuhlasim.
Su len dve moznosti (a aby sme sa vyhli zbytocnym diskusiam tipu "bojovat proti vojne"... nahradim slovicko bojovat slovickom Vzopriet sa... aby si aj ty pochopila rozdiel a nechytala stale za slovicka (nic v zlom)):
1) nebudes "bojovat"/nevzopries sa a nechas sa mlatit
2) vzopries sa
Co je lepsie?

georgina, St, 26. 11. 2008 - 11:35

Hašlerka, to je ten problém - takto cez písmenká to vyzerá naozaj ako naťahovanie sa o slovíčka... Ale ide o iné - o celkový postoj... To je tretia možnosť riešenia...

Odkiaľ si? Nechceš prísť v piatok do BA na stretnutie naničmám? Mohli by sme o tom pokecať... Zlomené srdce

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 11:58

Georgina, velmi rada by som prisla, aj vzdy sledujem kedy bude stretavka, ale to len tak "masochisticky" aby som vedela, ze sa stretnete a ja nebudem moct prist pretoze (a uz sa dostavamm k podstate veci Úsmev) som v zahranici. V Spanielsku - s Jahodkou Úsmev
A este tu pobudnem rok a pol. Ale potom urcite na stretavku pridem!!! Kvietok

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 12:05

Ty si tu??? ÚsmevA kde, ak to nie je tajomstvo? No tak to sa mozme stretnut aspon tych par bab, co sme tu. Zanulienka a este par, ktorych nick si nepamatam.
No tak to teda dobre poznas, ako to tu chodi...Tak vidis. Nie nahodou si tu temu spomenula. Ja som zhrozena, kolko tu zomiera zien tymto sposobom.

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 12:19

No ved prave, ze vidim ako to tu chodi... Tento rok tu maju tusim uz vyse 40 obeti (aj ked zase treba objektivne uznat, ze vacsina su cudzinci - aj zeny aj pachatelia). Ale tu sa aspon o tom hovori (bodaj by sa nehovorilo, ked skoro kazdy tyzden je v spravach nova obet...) a na Slovensku len sem tam ide spot na "kazdu piatu zenu", tak som chcela trochy vytiahnut tu temu Úsmev
Som v Madride aj s manzelom, minule sme si pisali aj so Zanulienkou ak sa pamatas (uz neviem na akom blogu to bolo). Aj o tom ako budes travit Vianoce atd...
Nejake stretnutie by sme mohli vymysliet, aj ked teda sme trochu od ruky, ale nieco by sa vymyslelo Úsmev

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 12:28

Aha. Jasne, uz si spominam. No nieco by sme mohli namysliet.Úsmev
Ja by som nemala problem prist do Madridu napriklad. Alebo niekde na pol ceste?

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 11:40

Haslerka, myslim, ze kto chce pochopi, aj bez toho, aby si to preformulovala. To je nepodstatne.
Ak to nazves akokolvek, bude to mojich ociach nieco ako poza a klasicke ludske pokrytectvo. Sme predsa humanni. Aj tyrane zeny maju svoj den. Mozno ich manzel prave v ten den nezmlati a v mediach sa tema zviditelni trochu viac, nez obycajne.
Chapem tvoj dobry umysel. Ale neviem, ako by sme tym, ze si na tyrane zeny v ten den spomenieme, mohli pomoct.
Ked si hladna, neponuknem ti peknu myslienku, ale kus chleba.
Nizsie pisem o tom, ako sa to (ne)riesi tu. A po dalsie:
Zmenit sa musi legislativa, aby nasilnika nezavreli az ked je zena mrtva.
Proste nieco robit. Tak naozaj, vies.

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 11:55

Ved ja viem a rozumiem tomu co hovoris (a tiez o tom pisem nizsie Úsmev), tiez chapem, ze zato ze bol vcera svetovy den... sa problem nevyriesi, ale nevidim nic zle na tom, aby sa problem ASPON v tento den nepripomenul vsetkym (tyranim, netyranim, tyranom, zakonodarcom, priatelom, pribuznym, susedom, kolegom...).
Mam pocit, ze obidve hovorime o tom istom, len sa nejako nevieme pochopit Úsmev Ja som za systematicke riesenie pocas celeho roka, zmenu legislativy, konstruktivne riesenie problemu ako takeho, ktore by odstranilo podstatu a pricinu problemu + som za ASPON jeden den v roku ktory by sa venoval len tomuto problemu... nic viac, nic menej.

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 12:00

Ja ta chapem uplne a viem aj to, ze nepovazujes ten den za riesenie problemu.
Napisala si to s dobrym umyslom.Úsmev A ten den urcite nemoze byt na skodu.

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 12:03

Dakujem Úsmev Uf, ale mi odlahlo, uz som pomaly zacinala histercit, ze "jeeeeezis, ved takto som to nemyslela"... a to sa potom tazko vysvetluje ces pismenka a clovek sa stale viac zamotava... Tak som rada, ze to teda takto pekne mozme uzavriet Úsmev

georgina, St, 26. 11. 2008 - 11:57

Tak nejako... Nestačí len búchať sa do hrude, že som PROTI! Treba aj niečo urobiť - ZA to, aby sa stav vecí zmenil... Napríklad pomôcť niekomu konkrétnemu...

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 12:01

Ved ja viem Úsmev a suhlasim!
Ale mozno je vela ludi, ktori by vedeli a chceli pomoct ale ani netusia, ze nejake tyrane zeny existuju... Tak som len chcela vsetkym pripomenut, ze existuju... Akosi sa to obratilo proti mne Mrkám

Natinka, St, 26. 11. 2008 - 12:08

to sa tu bezne stava. Vsetko sa prekruti, kazdy povie to svoje a je z toho taky gulas, ze az. Pozri kto chce si vezme o co ti slo, prekrucaci radi prekrutia, ostatni si pripomenuli, ze sa maju dobre, lebo sa ich toho netyka a mozno sa aj najde niekto, kto nieco robi. A ja som rada, ze si nahodila tuto temu, ja sa snazim na taketo veci upozornovat davno. Ale vies aka je ludska natura - mna sa to netyka, tak to neriesim. Nikto si neuvedomuje, ze sa moze dostat do takej situacie. Ak nie my, mozno nase deti, kamaratky, mamy...a potom zacneme hasit aj co nas nepali.
Takze ak mas sil - bojuj, alebo pre ostatnych vzpieraj sa... ja to robim a nebudem sa pred nikym za to obhajovat. Vdaka mojej tvrdohlavosti ostalo par zien spokojnych a bez monoklov na tvari....a ja som jedna z nich.

georgina, St, 26. 11. 2008 - 12:30

Natálka, Hašlerka - nespochybňujem vašu snahu a ochotu pomáhať. Netvrdím, že netreba nič robiť, práve naopak - treba pomáhať.

Ale BOJOVAŤ nie podľa mňa správne. Podľa mňa treba ísť na to inak... Bez boja...

Pre niekoho je to naťahovanie o slovíčka, pre niekoho prekrúcanie... Ale nie je to ani jedno, ani druhé...

Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

ryka, St, 26. 11. 2008 - 12:39

panebože, nechápem ako môže niekto znasilniť babatko???!!! veď to je maximalne chore! mala som tu možnosť pri robení jednej práce do školy si prezrieť knihu kde boli odfotené týrané deti. ešte dnes mi je z toho zle! a to už ubehlo 6 rokov. dopriala by som tým aktérom podobný zážitok. fuu!

Ajkak, St, 26. 11. 2008 - 08:52

ja si myslím, že tie koho sa to týka musia chcieť bojovať a musia vedieť, či chcú bojovať. inak darmo niekto cudzí zasahuje ... najskôr musí chcieť tá žena a až potom môžu aj ostatní pomáhať.

bettty, St, 26. 11. 2008 - 08:55

A teraz mi povedzte čo je horšie: fyzické týranie alebo psychické???

magic, St, 26. 11. 2008 - 09:42

jedno nadvazuje na druhe, nemozes ich oddelit.
ked ta psychicky (a inak tyraju), nakoniec trpis aj telesne. ked ta mlatia, trpis aj dusevne. aj ked voci tomu otupies, stale trpis dusou.

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 10:06

Ani mne tie dni boja za nieco, alebo proti niecomu prilis vela nehovoria.
Pokial nie je snaha riesit problem konstruktivne a systematicky kazdy den, take dni nemaju zmysel.Nieco ako: budme na seba dobri, lebo su sviatky pokoja. Potom sa mozme hlusit dalej...
Spanielsko v tejto teme v ramci Europy vedie.Uplne nedavno prijali opatrenia, ktore zene zabezpecuju telesnu ochranu, pokial o to poziada. Nie kazdej sa vyhovie...musi splnat urcite podmienky. Co mi pripada absurdne. Tazko by o to ziadal niekto, kto sa neciti ohrozeny...Ale dobre. Dalej.
V Baskicku zomrie viac zien rukou svojho partnera, nez je obeti terorizmu, co je pri tom, ako tam vystraja ETA, dost zaujimavy fakt.
Kazdy politicky cinny cloviecik na telesnu ochranu pravo ma a to bez vyhrad!!!
Zeny ziadaju, apeluju, organizuju. Chcu mat rovnake pravo bez vyhrad. A oni im daju den boja proti domacemu nasiliu...

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 11:33

Jahodka, tieto medzinarodne dni nie su o tom, aby sa za ten jeden den vsetko vyriesilo. Samozrejme, ze sa nevyriesi, ale ide o to, aby sa o probleme hovorilo, aby si ho aspon raz za rok uvedomili aj ludia, ktory s tym nemaju osobnu skusenost a v beznom zivote ani nevedia, ze taky problem existuje...
To je ako ked niekto argumentuje proti valentinovi, alebo, cojaviem, proti dnu matiek, ze je to zbytocne, lebo ked som raz zamilovany, tak to budem partnerovi dokazovat kazdy den a nepotrebujem na to valentina a bla bla bla. Ved ano, kto mu brani dokazovat to kazdy den (vratane valentina)?

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 11:46

Vidim to ako pokrytectvo. Lebo sa v podstate nic nerobi, alebo sa robi len malo a aj to malo snahy je politicky motivovana.Pisem samozrejme o situacii v Spain. Neviem, ako to funguje na Slovensku.
Vsetka snaha skutocne pomoct, je bohuzial mimo oficialnych autorit. Dobrocinne organizacie robia viac, nez stat. Co je chore.

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 12:06

vsetko jasne, haslerkaÚsmev Podme zorganizovat mini stretkoÚsmev

haslerka, St, 26. 11. 2008 - 12:23

Vies este o niekom tu? Okrem Zanulienky? Este myslim aj Cielito, ale tu som tu uz davno nevidela.

ja_hodka (bez overenia), St, 26. 11. 2008 - 12:31

Myslim, ze som tu videla este jeden nick, co znel tak hispansky okrem Cielita...Pozriem sa v kto je kto, ked si spomeniem ako znel.
No aj v trojke by mohla byt sranda. Úsmev

sonia, St, 26. 11. 2008 - 12:45

Ahojte,priznávam nečítala som všetky príspevky od začiatku ale mám aj ja jednu skúsenost s domácim násilím.Mala som jednu kolegynku,ktorá si niečím takýmto prešla a obávam sa že ešte aj prechádza...Ked sa mi prvý krat s týmto zdôverila,neverila som vlastným ušiam a počúvala som ju so zatajeným dychom-no proste neverila som,s niečím takým som sa doteraz ešte nestretla.Začalo to tým že ju drahý mužíček začal podvádzat a začal si priatelky vodit aj domov/do domu ktorý si spoločne postavili/,ked sa samozrejme proti tomu postavila a ohradila začal ju fyzicky napádat,a to až tak že ked prišla do roboty mala celé ruky posiate modrinami,vytrhané vlasy ktoré aj tých pár čo jej ostalo si preložila cez plešinu ktorú jej spôsobil.Sto krát sme jej radili nech od neho odíde,ale to samozrejme nechcela kedže dom stavali spoločne a prečo by mu malo ostat všetko a ona by sa musela aj s dcérkou pretlkat životom možno po podnájmoch kedže nemala kde íst.Po čase zistila že je tehotná/to vôbec nepochopím,videla že má chlapa tyrana a násilníka a nechala si urobit druhé dieta/,možno myslela že sa zmení...ale to bol omyl.Ona odišla na materskú a ja som s nou stratila kontakt,ale čo som počula tak sa nič nezmenilo a už zopárkrát tam museli zasahovat aj policajti/ale kedže má chlapec kontakty.nič sa nestalo a nezasiahli ani ako by mali/.Tak strašne som jej chcela pomôct,ale nevedela som ako-a ked ani kompetentní nevedia zasiahnut tak je to velmi tažké...Odvtedy som sa s nou nestretla...Zlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama