reklama

Vratenie zalohy za svadobne saty

Pridal/a Adamina6 dňa 29. 11. 2018 - 00:00

reklama

Otázka používateľa
Mam narok na vratenie zalohy?

Dobry den,

dna 22. 11. 2018 som uhradila zálohu 200e za požičanie svadobných šiat na jun 2019 za co mi vystavili potvrdenie o prevzati zalohy za rezervaciu s vetou ze sa zaloha nevracia pretoze by zmarila ine nasledujuce zmluvy. Uprava siat na mieru by sa konala az 2 tyzdne pred svadbou pretoze dovtedy ich budu pouzivat ine zakaznicky. To znamena, ziadna korekcia tovaru kvôli mne zatial nenastala.

O 2 dni som sa rozhodla svoju rezervaciu zrusit pretoze som si vyhliadla ine saty v inom salone. Mám v tomto pripade nárok na vrátenie zalohy? Dakujem za Vasu odpoved.

Odpovedá
advokát Bános

Dobrý deň,

pokiaľ disponujete potvrdením o prevzatí zálohy na budúce služby, ktoré doposiaľ neboli realizované, môžete z postavenia spotrebiteľa požadovať vrátenie tejto zálohy z dôvodu odstúpenia od zmluvy. Pre prípad, že by Vám salón túto zálohu nechcel vrátiť, a odkazoval by na svoje zmluvné práva, môže ísť v tomto prípade o neprijateľné zmluvné podmienky v zmysle Občianskeho zákonníka. Za neprijateľné podmienky uvedené v spotrebiteľskej zmluve sa považujú najmä ustanovenia, ktoré umožňujú dodávateľovi, aby spotrebiteľovi nevydal ním poskytnuté plnenie aj v prípade, ak spotrebiteľ neuzavrie s dodávateľom zmluvu alebo od nej odstúpi, alebo požadujú od spotrebiteľa, ktorý nesplnil svoj záväzok, aby zaplatil neprimerane vysokú sumu ako sankciu spojenú s nesplnením jeho záväzku. Týka sa to prípadov, keď dodávateľ nie je podľa zmluvného dojednania povinný vrátiť spotrebiteľovi ním poskytnuté plnenie, a to najmä v prípade, keď sa poskytol dodávateľovi preddavok (zálohu) na budúce plnenie a k uzavretiu zmluvy by následne nedošlo alebo v prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy. Väčšina takýchto prípadov by sa dala posúdiť i ako bezdôvodné obohatenie podľa Občianskeho zákonníka. Pod sankciou, ktorá má postihovať spotrebiteľa, má zákon na mysli najmä zmluvnú pokutu. Zmluvnú pokutu možno v spotrebiteľskej zmluve dojednať iba za nesplnenie zmluvnej povinnosti a nie pre prípad odstúpenia od zmluvy. Neprijateľné podmienky upravené v spotrebiteľských zmluvách sú absolútne neplatné. V prípade, ak by Vám odmietli vrátiť zálohu, môžete podať žalobu na príslušný súd vo veci nevrátenia zálohy. 

JUDr. Róbert Bános,  advokátska kancelária v Bratislave, Galante, Trenčíne, Žiline, Dunajskej Strede, Vrábľoch a Nitr


reklama


reklama

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama