reklama

Dysortografia a dysgrafia

Inga68 , 05. 06. 2013 - 12:03

reklama

Ahoj!
Už dva dni sa potulujem po nete a hľadám info ohľadom týchto dvoch dys Úsmev
Potrebujem sa poradiť ako ďalej s mojím krpcom, a možno len tak vykecať. Už som unavená zo školy. Môj syn Alex je tretiak. Od prvej triedy sme mali problémy so školou. Aj zlá adaptácia aj problémy s učením. Najskôr mu diagnostikovali ADHD. Tento rok sme si prebehli kontrolné vyšetrenia a zistilo sa že je rok vývojovo pozadu a určili mu dysortografiu a dysgrafiu. Síce máme tento rok pekné výsledky, ale sú tvrdo vydreté. Zaujímalo by ma ako to riešite vy s takýmito deťmi. V škole neviem ako dopadneme, lebo jeho pani učiteľka triedna je niekde mimo školy, tak až na budúci týždeň to budem riešiť s ňou. Len mám z toho obavy, naposledy sa sťažovala, že ich je v triede veľa problémových. Tak zisťujem čo sa dá pre deti urobiť a ako pomôcť aj pani učiteľke, aby to zvládla s nimi. Verím, že to nemajú ľahké ani učitelia. Takých iných detí je veľa.


reklama


reklama

gladys, St, 05. 06. 2013 - 19:10

Mám už dospelú dcéru, ktorá ma dve maturity a dva tituly. A keby ste ju počuli čítať, tak sa začudujete. Až ako dospelej jej psychologička zistila slabú dyslekciu (zámena písmeniek pri čítaní) a dysfáziu (zámena zmyslu slov).Ona kľudne zamení víchricu za fujavicu. Veľký úsmev Ale našťastie je zaťatá a vždy si ide za svojim cieľom. Aj keď za cenu väčšej driny.
Myslím, že časom sa to poddá, len nie je potrebné dieťa na to upozorňovať. Áno

Tereza San, Po, 24. 06. 2013 - 21:43

Držím palce všetkým mamám takýchto " skvelých " detí. Ja sama som strašne vyčerpaná a neraz si aj poplačem , nie nad mojim skvelým synom, ale nad tým ako dokážu byť zlí učitelia v škole. Je prvákom na osemročnom gymnáziu / bez úľav má na vysvedčení 1 trojku !!!/ každú známku má tvrdo vydretú , no v škole mu jasne a zrozumiteľne dávajú najavo že tam nepatrí. Nepatrí tam, lebo nezapadá do tabuliek, že žiak musí na hodine písať poznámky - čo on nie je schopný pri svojej poruche- dysgrafii, a čítať pred celou triedou - dyslexia. Je mi ľúto všetkých učiteliek, ktoré nechcú pracovať s takýmito deťmi.Prichádzajú o veľa. A to viem, lebo mne to prináša strašne , strašne veľa. Inga ak máte učiteľku, ktorá vie a chce pracovať s vašim synom strašne vám držím palce. V tomto prípade si myslím , že je dôležitejšie ak učiteľ chce . Lebo postupne si nájde spôsob ako pracovať s vaším synom, len musí mu na tom záležať. My sme takého ešte nenašli. Ale , možno raz. Alebo to budeme musieť zvládnuť sami.
PS : Určite to netreba nechať tak.Držím palce.

priskaa, St, 30. 10. 2013 - 07:07

Hraj s ním hry, napr. má zavreté oči, podaj mu nejakú vec, ovocie,... nech povie, čo drží, nech to vyslabikuje s tlieskaním a potom, vypísmenkuje/"speluje" a potom napíše (potom nakreslí). Alebo sa dohodni s ním - kedykoľvek tlieskneš, ukáže na nejakú vec, vyslabikuje ju s tlieskaním, vypísmenkuje (môžete to variovať, že napr. trikrát za sebou) a potom opäť napíše (tiež napr. trikrát za sebou). Môžeš to rozšíriť, keď budete mať viac času, že to aj potom nakreslí... Treba veľa, veľa cvičiť, ale musí mať akú-takú radosť (aj Ty :) )... A lepšie je párkrát intenzívne, sústredene, ako veľa razy a povrchne... :)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama