reklama

Zelený štvrtok

kuriatko , 18. 06. 2010 - 11:10

reklama

Neviem, či ste včera postrehli v Tv, ale v Blave bol pochod za dekriminalizáciu marihuany.Zaujíma ma váš názor na tento problém aj z pohľadu matiek dospievajúcich detí, ale aj ich názor.Ako sa na to pozeráte, ste za, proti atď.? Ďakujem.Kvietok


reklama


reklama

loulou, Pi, 18. 06. 2010 - 12:55

Kuriatko ja som za dekriminalizáciu. Deti ešte nemám, ale fakt, či bude marihuana kriminalizovaná alebo rovno voľne predajná v každých potravinách nič nezmení na mojom spôsobe výchovy detí, a som presvedčená, že ak by chceli, tak sa k tráve dostanú nech je hoci za ňu aj trest smrti. Takže dekriminalizácia podľa môjho názoru situáciu nezhorší, práve naopak. Ľudia, ktorí trávu fajčia (alebo z nej varia), budú môcť kľudne spávať, lebo ak by ich chytili s "brkom" v ruke, nebudú mať záznam v registri a nezničí im to život.
Okrem toho mám na marihuanu ujasnený názor, myslím, že je menej nebezpečná ako alkohol, a tvrdenia typu: je to brána k tvrdým drogám sú scestné, lebo brána k tvrdým drogám je tým pádom aj alkohol a fajčenie. Závisí to od konkrétneho jedinca, ale väčšina mladých, ktorých poznám, nie sú závisláci, sú to vysoko inteligentní ľudia, úspešní a aj tak si raz za čas v piatok večer pofajčia, posmejú sa, a na druhý deň ich aspoň nebolí hlava. Akurát sa trasú, že ak by to niekto u nich náhodou našiel, tak majú po kariére...

georgina, Pi, 18. 06. 2010 - 13:21

Loulou, presne takto by som to napísala aj ja Áno Áno Áno. S jedinou zmenou - deti už mám Úsmev Mrkám.

aretta, Pi, 18. 06. 2010 - 13:41

Súhlasím Áno Ja už mám deti, dokonca dve dospelé dcéry (podľa občianskeho preukazu) a určite by som ich videla radšej raz za čas s marihuanovou cigaretou ako spité pod obraz boží. Zatiaľ sa mi síce to ani to nestalo, ale človek nevie Pohoda No a hlavne videla som už dosť puberťákov v stave, že ja by som tolko alkoholu asi neprežila.

slovenka, Pi, 18. 06. 2010 - 13:12

Ja som tam bola mne osobne sa to nepáčilo lebo tam bolo toľko sfetovaných detí. policajtov tam bolo ako (brokenheart) maku že mi to pripomínalo 68 roky.Nikto ich nekontroloval či sú pod vplyvom alebo nie a keď sa presunuli na bývalý Gotwalďak čo ich obrnenci sprevádzali tak tam mali postavené ešte stánky Steinu pivom cigánskou a zasa ničili pekný park Ja som zásadne proti alkoholu a drogám ani nehovorím koľko matiek tým trpí že možná deti začali prve mariškou a potom to už pokračovalo ale to už je o inom.

loulou, Pi, 18. 06. 2010 - 13:17

slovenka a myslíš, že nebyť marišky, tak to s tými deťmi nepokračuje? Že by z nich vyrástli slušní abstinujúci ľudia? Vážne si to myslíš??? A vážne si presvedčená, že tento problém vyrieši zákon?

Plačkulica, Pi, 18. 06. 2010 - 13:24

Píšem za seba, jednoznačne som proti marihuane, mám s tým osobnú skúsenosť, dcéra začala mariškou, pokračovalo to perníkom, myslím, že tu u nás je chorá spoločnosť, prístup lekárov, ale o tom niekedy inokedy.

slovenka, Pi, 18. 06. 2010 - 13:30

Prečo tento ton ja som iba povedala môj názor že sa mi to nepáči. Čo vyrieši zákon, nič Sulík aby sa dostal do parlamentu im to sľúbil ti čo pôjdu s nim mu to určite nedovolia to je môj názor ja to nezmenim nato sú iný ľudia. Až by som mala takú moc určite by som to zakázala.Čítam noviny čo dokážu sfetovaní ľudia nemusia k nim patriť všetci.

loulou, Pi, 18. 06. 2010 - 13:34

slovenka aký tón? Vážne som sa pýtala, či si o tom presvedčená. Je to Tvoj názor, ja Ti ho neberiem, iba diskutujem. A čo dokážu sfetovaní ľudia? - teraz neviem, či hovoríš všeobecne, alebo o ľuďoch pod vplyvom marihuany, lebo tí sa dokážu tak maximálne smiať, až ich bruchá bolia, ešte nikdy som nevidela človeka, ktorý by bol pod vplyvom THC a bol by agresívny. Naozaj nikdy.

slovenka, Pi, 18. 06. 2010 - 13:38

Možno tomu dosť nerozummiem ale minule v telke bolo že sfetovaný zabil svoju matku.

lydusha (bez overenia), Pi, 18. 06. 2010 - 13:44

Myslis, ze ju zabil preto, lebo bol sfetovany? Mohol to byt rovnako dosledok predchadzajucich sporov a konfliktov.

slovenka, Pi, 18. 06. 2010 - 13:51

Myslím že škoda rečí hlásateľka povedala sfetovaný a susedia že nerobil fetoval a pil. A mne je to jedno či to zlegalizujú alebo nie. Ja som proti pitiu fajčeniu a mariš. Ale z čoho by tento štát skrachovaný žil. Prajem Vám príjemný víkend dúfajme že bez dažďa.

loulou, Pi, 18. 06. 2010 - 14:13

slovenka pod pojmom sfetovaný rozumiem skôr byť pod vplyvom toluénu, ako trávy (inak tomu sa hovorí byť zhulený alebo nafajčený) - aj keď nevylučujem, že veľa ľudí tento termín môže používať pre všeobecný stav pod vplyvom drog.
Inak si nemyslím, že náš štát žije z marihuany a alkoholu - aj keď je dosť dobre možné, že ak by trávu dekriminalizovali, malo by to pozitívny vedľajší vplyv aj na ekonomiku - výrazne by sa znížila tzv. šedá ekonomika a cena marihuany by sa začala správať podľa trhových princípov.
Ale to sú už hypotézy, ktorým sa možno raz budú venovať odborníci Úsmev Pekný víkend aj Tebe.

georgina, Pi, 18. 06. 2010 - 13:47

Slovenka, sfetovaný je naozaj veľmi, veľmi široký pojem. A dovolím si silno pochybovať, že konkrétne tento násilník bol pod vplyvom marihuany. Ako píše Loulou, marihuana nevzbudzuje v nikom agresívnosť.

slovenka, Pi, 18. 06. 2010 - 14:07

Georgina určite je to široký pojem, môj názor je že začínaš marihuanou a môžeš skončiť kokainom.Určite k nim nepatria kto si zapáli jednu cigu.Ale potom by tu nesmeli byť tí ktorí ponúkajú iné drogy viď pentagon v Bratislave.

georgina, So, 19. 06. 2010 - 11:30

Alkoholikom sa tiež môžeš stať - začať jedným pohárikom višňového likéru a skončiť litrom "tvrdého" denne. Pritom alkohol je legálne povolená droga a je bežne dostupný v naozaj širokej ponuke druhov.

lydusha (bez overenia), Pi, 18. 06. 2010 - 13:38

Suhlasim s loulou
Nemam problem s travou, neskusala som ju a ani sa skust nechystam, ci uz bude dekriminalizovana alebo nebude.
Kto chce, ten si cestu k nej najde tak ci tak.
Aj kava je droga, aj cokolada a istym sposobom je nebezpecne aj uzivanie liekov.
Jaj a minule som postrehla, ze ak clovek zje sest makovych kolacikov, ma pozitivne testy na drogy. Tak to som sa ja makoholik pobavila Veľký úsmev Som makovy zavislak Veľký úsmev

fidorka, Pi, 18. 06. 2010 - 13:49

to fakt?to potom naši chalani sú zhulený každú chvíľu z makových koláčov a so mnou na čele,my by sme doma potrebovali sponzora na mak...bratislavské rožky s makovo-lekvárovou plnkou,makové štrúdle s višňami,makovník,kysnutá vianočka s makom...mňáám Vyplazený jazyk

fidorka, Pi, 18. 06. 2010 - 14:15

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa ,to aby som ani nepriznala v škôlke,že včera na raňajky sme mali makový koláč,lebo zoberú synáčikovi medailu z olympiády Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

magic, Pi, 18. 06. 2010 - 14:04

mna nejak rodicia dokazali slovne presvedcit (na sposob kvapkajucej vody - nikdy striktne zakazy a varovania), ze drogy su hnus (vratane cigariet a alkoholu). takze, ci to bude volnopredajne alebo nie, nemam zaujem.
a dufam, ze v tomto duchu sa mi podari presvedcit aj moje deti.

slovenka, Pi, 18. 06. 2010 - 14:15

Magic veľmi výstižné držím Ti palceÁno

dasa_, Pi, 18. 06. 2010 - 16:50

Neviem, či máte predstavu, ako to u nás beži.
Len taký malý príklad, kto bude chcieť, podložím aj paragrafmi.

Za neúmyselné zabitie môže byť maximálny trest 3 roky "natvrdo"

Za držanie aj jednej dávky marihuany pre vlastnú spotrebu maximálny trest až 3 roky "natvrdo"

lydusha (bez overenia), Pi, 18. 06. 2010 - 16:52

No pekne.

Lottika, Pi, 18. 06. 2010 - 16:56

U nás na dedine mariška veľmi fičí. To, že nie je zlegalizovaná asi nikoho netrápi. Dokonca, ak si poriadne nevytrhám burinu, tak ju pestujem už aj ja.Chichocem sa Ale netvrdila by som, že nie je nebezpečná. Manžel musel prepustiť už viac mladých brigádnikov, čo ju fajčili. Oni, ak ju fajčia sú strašne nezodpovední, a keď ju nemajú už začínajú byť agresívni, navyše mnohí ju začali predávať už fakt malým deťom, proste žiadna zodpovednosť.

loulou, Pi, 18. 06. 2010 - 17:09

Lolittka ale to je o inom. Samozrejme, že fajčiť trávu v práci môže spôsobiť obrovské škody. Pozornosť výrazne klesá, takisto ako aj reflexy, ale to je aj s alkoholom. Keby som našla sfajčených zamestnancov, tak ich vyhodím na hodinu. Ale vo voľnom čase nech si každý robí čo chce, to je skôr o pracovnej morálke.
Jo a ešte by som sa vyjadrila k tej agresivite: je dôležité rozlišovať medzi trávou pestovanou vonku (v exteriéri) a tzv. podlampovky, ktoré sa v posledných rokoch na našom území výrazne rozšírili. Tieto podlampovky sú pestované tak, aby obsahovali čo najväčšie percento THC, tieto druhy spôsobujú iné stavy ako tráva pestovaná vonku, skôr to utlmí človeka ako rozosmeje. A môžu dokonca spôsobovať psychické problémy. Ja osobne som proti podlampovkám, ktoré u nás pestujú väčšinou vietnamci.
Dekriminalizácia marihuany by spôsobila takisto výrazný pokles konzumácie týchto umelých druhov, keby ľudia holdujúci marihuane mohli, každý by si ju pestoval pre svoju potrebu niekde na záhradke, a aj by si ju sám sfajčil.
Takto, keď sú všetci v strese, kto ich kde chytí, zoberú, čo im díler ponúka Smútok

Lottika, Pi, 18. 06. 2010 - 17:27

Osobne si tiež myslím, že dekriminalizáciou marihuany sa určite nestane viac ľudí závislých od drog. Ale pozorovaním vidím, že po rokoch fajčenia sa tí chlapci stávajú ,, nervóznejšími´´. A poznám maminku, čo už teraz povolila synovi, pestovať si marišku v starej chladničke. Vraj aby si nemusel kupovať bohvie čo.

meryrous, Pi, 18. 06. 2010 - 17:29

tiež nemám nič proti dekriminalizácii, kto totižto chce, spôsob si nájde a absolútne nesúhlasím s tým tvrdením, že kto začne marihuanou, následne prepadne ťažkým drogám... je to veľmi individuálne
ja ako kedysi "správna" vysokoškoláčka som taktiež marišku asi zo 2x vyskúšala... ale žeby ma to nejak "dostalo", to nie
marihuana nie je až taká nebezpečná (obsahuje asi 2-10% THC), lenže k tejto skupine drog patrí aj hašiš (20% THC) či hašišivý olej (60% THC), to je rozdiel... a o dačom inom
a súhlasím s loulou v tom, že niektorí mladí ľudia v snahe si niečo zohnať ani nevedia, čo kupujú, zoberú hocčo čo im ponúkne a môže to mať veľmi neblahé následky...

dasa_, Pi, 18. 06. 2010 - 17:37

A si predstav, že by ťa pri tom skúšaní chytili a ty si mohla "chytiť" 3 roky natvrdo.

Je to fakt postavené na hlavu.

mmch, ani z každého, kto skúsi alkohol sa nestane alkoholik

meryrous, Pi, 18. 06. 2010 - 17:43

viac veci je v našom štáte postavených nahlavu Chichocem sa Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe
veď práve, skoro každého láka čo to si v živote odskúšať a poniektorí ako ja sa aj ubezpečia, že im to nič nedá a závislosti neprepadnúChichocem sa

kuriatko, Pi, 18. 06. 2010 - 17:36

Ďakujem za vaše názory.Plne sa s niektorými stotožňujem.To znamená, že by mal zákon rozlišovať, či si dám jedného jointa alebo tú trávu pestujem a distribuujem.Za zabitie dostanem 3 roky basy a za jointa detto.Trošku pritiahnuté za vlasy.Tiež si myslím, že by sa mohla marihuana používať na lekárske účely. Je mnoho pacientov, ktorým práve mariška pomohla pri zmiernení bolestí.Čo sa mňa týka, nikdy som trávu nefajčila a ani sa nechystám, ale neodsudzujem iných.Slnko

stakola, Pi, 18. 06. 2010 - 17:55

No strana SaS mala vo svojom programe oveľa viac a hlavne dôležitejších bodov. Pripadá mi pritiahnuté za vlasy, že si mnohí ľudia začali túto stranu a jej politiku spájať iba s drogami a homosexuálmi. Smútok A tiež sú prehnané takéto pochody, ako je "zelený štvrtok", kedy pár dní po voľbách vyšli mladí ľudia do ulíc a huráááááá! Je to smutné, ak toľko mladých ľudí oslovil práve tento bod programu, akoby nemali iné priority, ako beztrestne fajčiť marišku. Táto doba je fakt chorá. Neodsudzujem fajčenie marišky a tiež sa prikláňam k názoru, že má aj liečivé účinky, len by som nevidela nič až tak úžasné a hlavne dôležité, aby sa hneď museli robiť okolo toho také ceremónie. Sú aj dôležitejšie veci. A čo som videla na záberoch, no comment...

ja_hodka (bez overenia), Pi, 18. 06. 2010 - 19:30

Ako uz niekto vyssie napisal, ziadny zakon ziadnu zavislost nevyriesi a myslim, ze ani len neureguluje, ani neuchrani jednotlivca pred padom do zavislosti.
Mamy maju vplyv na to, aky dieta nadobudne k drogam vztah - ale to nijak nesuvisi s platnou legislativou.

akalenkak67, So, 19. 06. 2010 - 01:10

Môj názor je tiež taký,že zákonom sa nič nezmení.Mám už daleko po 40-iatke.Poznám feťákov z mojich tínedžerskych čias,ktorí fetovali toulén,rôzne toxické látky,tabletky od bolesti miešali v alkohole.Ak niekto chce byť narkoman,spôsob,akým to zrobí si nájde,aj keby marišku prestali pestovať.Im je jedno,čím si zničia zdravie,hlavne že sú v akomsi opojení.Smútok

vierča, So, 19. 06. 2010 - 10:04

ALE ZMENI! Pribudne nam dalsia legalna droga k cigaretam a alkoholu.Som znechutena z vasich reakcii..neverim,ze ste dospele zeny a matky.:( Nereagujte na mna,nestojim o urazky,vyjadrila som len svoj nazor a vas uz poznam.

georgina, So, 19. 06. 2010 - 10:55

Vierča, legalizácia a dekriminalizácia je poriadny rozdiel.
Legalizácia by znamenala uznanie marihuany ako iných bežne používaných drog (napr. cigarety a alkohol), t.j. predaj marihuany by nebol trestný.
Dekriminalizácia znamená len toľko, že nebude potrestané držanie malého množstva marihuany pre osobnú spotrebu. T.j. ak niekomu nájdu pri osobnej prehliadke jednu-dve dávky, nebude za to potrestaný až troma rokmi väzenia "na tvrdo", ako je to teraz. Predaj marihuany však naďalej bude trestným činom.

(Mimochodom, príkazy typu: "Nereagujte na mňa!" sú úplne zbytočné - nik nie je povinný ich rešpektovať. Nie si tu totiž nikomu nadriadená. Skús si všimnúť - keď po užívateľoch stránky niečo chce Kamilka, ktorá je majiteľkou stránky aj adminom, vždy slušne poprosí.)

lydusha (bez overenia), So, 19. 06. 2010 - 11:29

geoÁno Áno Áno Áno

lydusha (bez overenia), So, 19. 06. 2010 - 11:32

Vierča, ked vies, ako si vychovala svoje deti a aka si ty sama, nerozumiem, coho sa tak bojis? myslis , ze ak by za tebou aj ktosi prisiel a nukal ti travu, ze neodolas? To je potom ale tvoj problem a nie tych, ktori s tym problem nemaju. Praveze dospeli ludia maju tu "moc" povedat si nie a maju aj moc vychovat svojich potomkov v tom istom duchu...
Sranda ze okolo alkoholo sa tolko povyku nerobi a ten je teda ovela horsi ako jeden joint.

Ariesa, So, 19. 06. 2010 - 10:16

mam viac predsudkov voci alkoholu ako voci trave.

existuju rozne sexualne uchylky a napriek tomu sex este furt zakazany nie je. mimo zakon je praktizovanie pedofilie, kupcenie s bielym masom, sexualne nasilie, incest. ale samotny sex, ci rozneho alebo rovnakeho pohlavia, ci do 18 rokov je "v pohode" a kazdeho osobna vec, pokial neublizujete inym (teda proti ich voli, ani rozne sado-maso praktiky nie su mimo zakon).

a dekriminalizacia neznamena, ze odteraz sa bude marihuana distribuovat do novinovych stankov UPSkou.

Juliana, So, 19. 06. 2010 - 15:57

Ja by som velmi mariuanu nelegalizovala...viem ze zakazane najviac chuti...Mne ako matke je pohlad na dieta alebo cloveka,opiteho,alebo s mariuany omameneho dost smutny...Ak sa zlegalizuje mariuana je to ako uz bolo pisane s alkoholom,alebo cigaretami,proste viacej pristupna,vetsia moznost si ju kupit...Mam osobnu skusenost aj s cigaretami,aj s alkoholom,aj s mariuanou,aj s hasisom...Nemyslim si ze mariuana je lepsia ako alkohol,tuto drogu,som ochutnala v stave ked som mala velky problem,zazitok z nej bol "uzasny"problen sa "stratil"zrazu som citila uvolnenie,proste bolo to prec...ale len na chvilku,kym droga vyprchala,potom bolo vsetko naspet,problen,nic sa nezmenilo...Nastastie som bola uz vekovo dost zrela nato aby som dokazala problem prekonat aj bez drogy.To je na tej droge nebezpecne,ze jednoducho ked ju mate je vsetko "ok"ked vyprcha je problem opat,tu je nebezpecie ze si ju dieta,clovek zoberie potom opet aby na chbvilku zabudol na problem...z toho sa stava zavislost.Preto si mysliz ze ludia by sa mali viacej zaoberat,propagovat tym ako mladym ludom,detom pomahat a nie legalizovat nejaku drogu co na chvilku navodi omamny pocit "straty"problemu.Takze ja osobne,drogy nie.A cim mladsi clovek,dieta,tym horsie ked vyskusa drogu,alkohol,cigaretu.Deti potrebuju inu propagaciiu,na riesenie ich problemou.

georgina, So, 19. 06. 2010 - 16:00

Juliana, v komentároch vyššie je niekoľkokrát rozpísané, že sa nikto nechystá marihuanu legalizovať. Ide o dekriminalizáciu - a v tých dvoch pojmoch je poriadny rozdiel.

Juliana, So, 19. 06. 2010 - 16:20

Jaaaj to som nedvosledne citala...ale aj tak sa mi to zda byt dost protirecive,proste predaj drogy je zakazany,ale ked uz niekto pre svoju potrebu to ma je to ok a co ten co to mu predal??Sak ten moze tiez povedat,ze to ma pre svoju potrebu nie?No neviem,dost protichodne,to je take navadzajuce,ze sak ked ju mozem pre seba mat,tak si ju predsa kupim a v pohodicke...

lydusha (bez overenia), So, 19. 06. 2010 - 16:22

Marisu si mozes dopestovat aj v kvetinaci na balkone...a ten co predava mava pri sebe obycajne viac ako jednu cigu...

Juliana, So, 19. 06. 2010 - 16:44

Skoda ze som,nevidela ten pochod,teda dokument v telke za tu dekriminalizaciu...Zaujimalo by ma kto vlastne ten pochod organizoval a zucastnil sa ho...ty co su zavisli na mariuanu,alebo ti co ju predavaju,popripade ti co by si ju chceli kupit...???

kuriatko, So, 19. 06. 2010 - 16:58

Geo, tebe to ide rýchlejšie, máš šikovné prstíky.Slnko

Juliana, Ne, 20. 06. 2010 - 00:00

Pozrela som si to...take trochu cudne mi to pripadalo,ako som ocakavala...Ten starsi pan co ich tam odsudil,ze "do plynu" a pod...tak to je velka skoda,asi typicka ta starsia generacia,co s takymi to "vecami nemala problemi",tak nechape velmi...Skoda...ty mlady tam mi tak aj tak pripadali,ako som ocakavala,napoly"zhuleny"ale nechcem ich samozrejme urazat...Ja nemam z toho dobry dojem,alebo taky"zhuleny"dojem,boj o nieco co vlastne nieje ani velmi"realne" o nieco co nedava velmi zmysel...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama