reklama

Odkedy dr.House?

nielen žienka domáca , 04. 02. 2010 - 08:53

reklama

Baby, je tam dvanástka v krúžku, ale chodí to 18:20 a môj malý je do toho zbláznený. Môj mužík je zásadne proti, tak som to načas "vysadila", nechcem aby mal malý nejaké traumy...

...ale: nie je ten seriál poučný? Odkedy pozerali vaši malí?

Môj má štyri. Viem, že je to málo, ale fascinuje ho ľudské telo, pozeráva Bol raz jeden život/vynálezca/človek a podobne (náučné detské seriály), na Vianoce si vypýtal glóbus a encyklopédiu, teraz túži po mikroskope... Mne sa to nezdá nevhodné. Neviem však posúdiť, či nezíska nejaký strach z doktorov, keďže tam bývajú občas aj škaredé záchvaty a veľa krvi... Zatiaľ je aj pri operáciách skôr fascinovaný ako vystrašený.

Váš názor?


reklama


reklama

mikve, Št, 04. 02. 2010 - 08:58

neviem od kolkych rokov...ja tam nevidim nic zle moji topozeravaju obaja ale oni su o dost stasrsi....

Ariesa, Št, 04. 02. 2010 - 09:30

ked sa to tyka ludskeho tela - zachvat, krv, alebo uhynute zviera von ... s tym maly problem nema. je to normalne. mame skor problem s nasilim a hadkami v realnom zivote, vo filmoch aj kreslenych rozpravkach. domieta to pozerat ked sa hadaju alebo sa ide ku mne schovat.

ak ten serial maly zvlada, nevidim v tom problem. mna niekedy viac vytacaju disneyho hrane serialy, kde sa deti podcenuju navzajom a urazaju. a vsetko vramci ohromnej srandy. a ani ta mravoucna pointa na konci to nevykompenzuje.

sonia, Št, 04. 02. 2010 - 09:34

Môj muž ten seriál "žerie",ale on má čochvíla 34 Chichocem sa takže asi ti neporadím Vyplazený jazyk ...

ivet36, Št, 04. 02. 2010 - 15:26

Pyta sa potom na nejake veci okolo?Rozpravate sa o tom?
ivetMrkám

andula.72 (bez overenia), Št, 04. 02. 2010 - 19:06

ja by som deťom ten seriál nedovolila pozerať... prestala som ho pozerať už dávno-nemá nič spoločné s realitou (mám s doktormi veľa osobných skúseností). Takýto seriál môže aj v dospelom vyvolať mylné predstavy o lekároch a liečbe, nadmerné sebapozorovanie a psychickú traumu... v žiadnej nemocnici to nefunguje tak ako v TV... a deti majú pozerať rozprávky a relácie primerané svojmu veku... radšej mu kúpte detskú knihu o ľudskom tele než hen taký seriál...

mary73, Št, 04. 02. 2010 - 23:20

ja som sa o tom rozpravala s jednym lekarom a povedal ze diagnozy su vacsinou v pohode, ale ta diagnostika u nas by nebola mozna koli vybavenosti nasich nemocnic

nielen žienka domáca, Pi, 05. 02. 2010 - 08:26

toto je zaujímavý názor Úsmev keď aj vynecháme deti, dospelý predsa sleduje a má určitú súdnosť a vie, že v našich nemocniciach nemáme ani zďaleka také vybavenie, nie? ja som si z neho skôr zobrala to, že pre lekára je naozaj náročné stanovovanie diagnóz. kedysi som mala predstavu, že keď vyštuduje medicínu, zrazu všetko vie a keď som počula, že niekomu stanovili zlú diagnózu a pohoršilo sa mu alebo zomrel, bola som nesmierne pobúrená a nahnevaná na celú lekársku obec Pohoda teraz mi je troška jasnejšie, o čo je to celé komplikovanejšie. tiež už viem, ako to vyzerá, keď niekomu robia magnetickú rezonanciu a podobné srandičky, o ktorých som predtým mala extrémne skreslenú predstavu. či je to nejaké potrebné pre môj život, neviem. ale z pohľadu dieťaťa, ktoré chcú strčiť do veľkého čudného stroja, mi pripadá osožnejšie, keď ten stroj už videl v telke a vie, že práve pomocou neho mu vedia doktori pomôcť Úsmev

ako si to myslela s tou psychickou traumou z pozerania? že si človek začne navrávať, že sa tie choroby týkajú aj jeho? alebo si na základe seriálu vybuduje hypochondriu? to by sa mohlo stať na základe akéhokoľvek seriálu; pri detektívnych môže ostať paranoidný; pri telenovelách intrigánsky Úsmev z čoho vyplýva, že seriály sú celkovo na nič Mrkám s tým súhlasím. akurát House-a mám rada. ja som ho predtým nepozerávala, lebo zaspávam skoro ako bábätko alebo som o takom čase ešte v práci Pohoda , možnože aj mňa po čase znechutí. Mrkám zatiaľ ma to celkom baví a zdá sa mi poučné.

mikve, Pi, 05. 02. 2010 - 20:33

Ale Andula, a Snehulienka ma nieco spolocne s realitou? Myslis ze sa najomny vrah zlutuje nad Snehulienkou? Ze nejakych sedem trpaslikov ju s otvorenym narucim prijme. Ze nemoze vyvolat paranoju z toho ze ktokolvek v okoli moze byt prezlecena zla kralovna? Je to len o uhle pohladu, nie?Mrkám

andula.72 (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 22:51

tá reálnosť či nereálnosť lekárskych seriálov bola myslená pre dospelákov, nie pre deti, ktoré si nevedia dať spojitosť aj v tých vzťahových a sociálnych väzbách postáv... deti majú pozerať detské programi, na tom trvám Vyplazený jazyk ja deti nemám, ale keď som u kamarátky a tá má 2 deti, tak vidím že vnímajú všetko o čom sa my dospeláci bavíme i keď oni sa HRAJU v inej časti miestnosti alebo keď spolu len telfonujeme, všetko vnímajú a potom sa im to ukladá do hlavy a spracúvajú to v sebe a potom aj prejavia navonok... ja by som svoje malé deti takým seriálom nezaťžovala... vo vyššom veku keď už sú dajme tomu na 2.stupni ZŠ tak už môžu viac programov než nejaký malý škôlkar... nemusia mať nočné strachy z filmov...
Vyplazený jazyk

loulou, Št, 04. 02. 2010 - 19:14

dr. House je fajn. Ale pre väčších, ja ho nedovolím pozerať ani manželovej dcére keď je u nás, ktorá má 8.

klodik, Št, 04. 02. 2010 - 19:32

nadhodila som doma túto tému a Filip sa vyjadril, že Dr. House je v pohode, že maminka veď keď sme boli malí tiež sme aj Kobru pozerali a bolo to v pohode...

Myslím si že ak synček nemá nejaké zlé, negatívne pocity z tohto seriálu tak to môže pozerať s tým, že mu vysvetlíš jeho prípadné otázky...

katl, Št, 04. 02. 2010 - 19:48

To poznam Úsmev aj moj syn ked mal 4 roky bol zblazneny do Medicopter,to bol vtedy serial(pred 7 rokmi)tiez o lekaroch,bolo tam vela krvi,havarky a podobne ,vtedy mal Daniel dost problemy zaspat,ale ked sme ho nechali pozerat tento serial potom zaspal ako anjelicek Prekvapenie ,takze neporadim konvalinkova,pretoze ja som vtedy tiez premyslala nad tym ci ano,alebo nie,ale vsetko to preslo a ziadnu traumu som si zatial nevsimla Chichocem sa ...inak paci sa mu velmi serial Dr.Haus,ale tu ho davaju az o 21.30,takze nema sancu ho pozerat,tedaaa sem-tam 10 min ked ma uprosi Hambím sa

lubka.m, Št, 04. 02. 2010 - 19:58

Moja mala (6) ho tiez pozera..ju bavia taketo filmy o lekaroch,aj medicopter 117 obcas pozera..ja myslim ze to je v pohode :)

svetlana (bez overenia), Št, 04. 02. 2010 - 21:31

on tomu rozumie ?
u nas to chodi tiez neskor a teda ja mam co robit, ked on zacne mlet (s nemeckym dabingom) Úsmev uz som daaavmo nepozerala.

akalenkak67, Pi, 05. 02. 2010 - 00:24

Ja detom dovolím pozerať všetko,čo sledujeme my.Psychologovia hovoria,že pokial dieťa sleduje telku s rodičmi,je to v poriadku.Ak niečo nechape,spýta sa.A vela programou deti prestanu automaticky sledovať,lebo sa nudia.Ale ked sa niečo zakaže,to chcu pozerať,lebo chcu zistiť,prečo to nemaju dovolene.A Hausa syn sledoval ked začal.Pozera aj rozne akčne filmy.Ma 8 rokou.Nasilie nepacha.My sme mu už davno vysvetlili veci,ktore su len vo filmoch.Aj pri Hausovi sme vysvetlili,že vela vecí je len príbeh a lekari všetko nedokažu.Pozerať može dieťa čokolvek,ale treba sa o tom s dieťaťom zhovarať a ked ma otazky,primerane veku odpovedať.Vtedy to neublíži.

nielen žienka domáca, Pi, 05. 02. 2010 - 08:12

Ďakujem za názory Úsmev

Rozprávame (/li sme) sa o tom v priebehu seriálu; pýtal sa na orgány a tak alebo prečo sa teta trasie; prečo jej pichajú injekciu... Knižku o ľudskom tele samozrejme má Úsmev no ako to už chodí u zvedavých detí, hľadá stále nové zdroje.

Mám skôr teoriu, že keď to bude vidieť v seriály - injekcie, operácie, biele plášte... nebude mať taký strach, keby sme museli riešiť nejakú vec v nemocnici alebou lekárky (mne napríklad 5-ročnej vyberali mandle a dosť ma traumatizovalo, že som ani poriadne nevedela, kde som a prečo som tam sama a tak... a áno, pravdaže som predtým počula o nemocniciach, ktoré slúžia na liečenie). Podľa mňa by to bral ako veľké dobrodružstvo. Aj keď by bol asi sklamaný, že ho nelieči dr. House Slnko

No na druhej strane - rozprávky. Ako poznamenala Ariesa, mne sa naozaj mnoho rozprávočiek zdá oveľa oveľa nevhodnejších. Počnúc Dopšinským, z ktorého mám zimomriavky, cez nejakých Tom a Jerry, Oggy a šváby... až po robotické strieľačky a podobne. Kebyže máme čokoľvek doma z toho (Oggyho máme - omylom Váľam sa od smiechu po podlahe ), určite ho to fascinuje rovnako ako dr.House Pohoda Doma nemáme žiadne pištolky a pravdaže sa dozvedel, čo sú zbrane a teraz si podľa chute mení funkciu vŕtačky z vŕtania na strieľanie. Násilie, bitky, výbuchy, strieľačky - to je vec, ktorá by ho ako malého chlapca určite fascinovala.

Pravdaže je na mne, aké rozprávky mu vyberiem a dovolím pozerať. Mrkám To mi je jasné a túto výsadu plne využívam. Preto sa veľmi teším, keď u nás zaznie: "Maminka, môžem si pustiť Darwin a evolúcia?" Pohoda

georgina, Pi, 05. 02. 2010 - 08:37

Katka, porovnávať Dobšinského s Hausom je mierne zcestné.

Folklórna rozprávka ako žáner intencionálnej detskej literatúry zohráva zrejme
najdôležitejšiu úlohu v genéze detského vývinu. Fantazijnosť a bohatá obraznosť rozvíjaná
v paralele s jednoduchou formou rozprávkového sujetu akosi prirodzene zodpovedá túžbe
dieťaťa po čarovnosti sveta a napĺňa tým aj psychologické detské potreby. Má mu pomôcť
vytvoriť si morálny kódex pre život s vierou, že všetko bude spieť k dobrému zavŕšeniu a zlo
bude potrestané.
Najdôležitejšie obdobie v rámci budovania zážitkového sveta dieťaťa má nepochybne
predškolský vek. Je to typické obdobie detských hier, ktoré napĺňajú kontaktnú funkciu vo
vzťahu k poznávaniu vonkajšieho sveta. Svet tradičných ľudových rozprávok v tomto štádiu
detstva umožňuje dospelým uplatniť mnohé pozitívne výchovné prvky, ako náklonnosť
k dobru, pracovitosti, čistote či spravodlivosti. Bolo by však omylom a skreslením oklieštiť
funkcie rozprávky v tomto veku na rýdzo výchovné ciele, ktoré by tým činom premrhali aj
estetický potenciál premeny detského sveta a zároveň by pohrdli nesmiernou vnútornou
vybavenosťou malého dieťaťa v procese jeho osobnostného konštituovania sa.

www.pulib.sk/elpub2/PF/Rusnak1/pdf_doc/1.pdf

Pamätám si, ako ma ako dieťa fascinovali ľudové rozprávky (Dobšinského nevynímajúc) a čítala som ich stále dokola (vedela som čítať skoro). Neprekážali mi ani najmenej sťaté dračie hlavy, zakliatia a podobné strasti, ktorými prechádzali kladní hrdinovia. Vedela som, že nakoniec dobro vyhrá a zlo bude potrestané a bola som zvedavá, ako k tomu príde.
Na druhej strane, ak sa mi niekedy podarilo ukradomky vidieť niečo z "dospeláckych" filmov, bola som riadne zmätená a vydesená. Ani najmenej tam nefungovali rozprávkové pravidlá.

Naše deti nepozerajú filmy pre dospelých. Ani "moderné" rozprávky. V TV pozerali a pozerajú len vysielanie pre najmenších, klasické rozprávky a vzdelávacie programy pre deti. Čítame si knižky a encyklopédie. A veľa sa rozprávame.

nielen žienka domáca, Pi, 05. 02. 2010 - 09:01

Ja viem, že ty na Dobšinského nedáš dopustiť Úsmev

My sme tiež mali zakázané dospelácke veci; aj oveľa neskôr ako v štyroch rokoch. Možno tak od tých 11-12 začali nejaké vybrané večerné filmy.

Keď to už aj vezmeme z toho hľadiska, že sú tam vyzdvihované a "vyhrávajú" dobré osoby, tak je tam tiež vyzdvihované podriaďovanie ženy mužovi; alebo v kozliatkach mame nestačí, že vyslobodila kozliatka, ale ešte mu aj napchá do brucha kamene, aby sa utopil; Ďuro-truľo požerie mačence a vylúpne ovciam oči... a mnoho iných aspektov, ktoré mi výchovné vôbec nepripadajú Úsmev No nič - pre Dobšinského slabosť nemám.

A zas v moderných rozprávkach tiež viem nájsť aj milé - taký wall E, to je paráda a lákavé pre dieťa (roboty) a aj výchovné (ako to bude na zemi vyzerať, keď ľudia nebudú premýšľať nad odpadmi a podobne).

Úsmev OK. Chápem asi, čo si chcela povedať.

Aj 14-ročný junák pozeráva len detské programy? Nebúri sa? Úsmev

svetlana (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 09:12

spolahni sa na svoj brusny pocit Úsmev

o tom sme tiez uz - "moderne rozpravky" su podla mna tiez tak trochu o tom istom, o com boli tie stare - taka barby akoby popoluske z oka vypadla, moj muz minule skonstatoval, ze autori carodejnikov (hrany serial pre teenegerov, urcite to chodi ja na SKK) zrejme okopirovali arabelu Úsmev
a tak by sme mohli pokracovat.

georgina, Pi, 05. 02. 2010 - 09:57

Katka, náš chalan má 13 rokov a práve preto som použila aj minulý čas (v TV pozerali a pozerajú...). Do takých 8 rokov pozerával rozprávky a potom postupne cez vzdelávacie programy pre deti prešiel na dokumentárne filmy.

Na Dobšinského nedám dopustiť - to máš pravdu Mrkám. Jeho tri zväzky Prostonárodných slovenských povestí mám doteraz v knižnici Úsmev.
Keď dospelý hodnotí rozprávky svojimi dospelými očami, vidí tam všeličo, čo je deťom ukradnuté. A na druhej strane dospelý nevníma (alebo to vníma ako druhoradé) to, čo je pre deti v rozprávkach to podstatné.
Vieš, nepamätám si len to, čo som ako dieťa robila, ale pamätám si aj to, ako som sa vtedy cítila. A aj podľa toho sa riadim pri výchove našich detí.

Pod "modernými" rozprávkami som myslela rozprávky typu Tom a Jerry (OK, mala som to upresniť už o komentár vyššie). Nezavrhujem všetky moderné rozprávky do radu.

V Hausovi sa neriešia len operácie a choroby, ale aj dospelácke problémy, ktoré dieťa nemá šancu správne "dešifrovať". Nehovoriac o charaktere hlavnej postavy...

svetlana (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 10:12

no ono tak ako jak vnimam konvalinku, tak mi je nejako jasne, ze jej moze byt hause ako postava sympaticky. vsak sa nemylim, konvalinka ? Chichocem sa Úsmev
to aj tiez skor morbidnejsie typy Úsmev

georgina, Pi, 05. 02. 2010 - 10:32

Svetlanka, ale Konvalinka je dospelá. Jej syn je dieťa. A dospelý hodnotí duševné poryvy arogantného, depresívneho a morbídneho štyridsiatnika trochu inak.
Keď som mala dvanásť rokov, čítala som knihu od Betty Mac Donald Vajce a ja. Požičala som si ju v knižnici, lebo som počula, že je to veľmi vtipná knižka. No, nech som čítala ako chcela, jednoducho som nerozumela, čo je na nej smiešne. Pocity dospelej ženy a jej nadhľad mi úplne unikali. O nejakých 15 rokov neskôr som si tú knihu prečítala znova - a váľala som sa od smiechu.

Vo vnímaní dieťaťa a dospelého je proste dosť podstatný rozdiel.
Ale je mi jasné, že Konvalinka si aj tak nakoniec urobí podľa seba. Pohoda

svetlana (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 10:35

Ale je mi jasné, že Konvalinka si aj tak nakoniec urobí podľa seba.

a urobi najlepsie, co moze Áno

Polárka (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 10:25

Odhliadnuc od toho hlavny hrdina je FETAK a navyse vykonava prax. Aky priklad si z toho moze vziat dieta ?

adus, Pi, 05. 02. 2010 - 09:07

Geo, v zásade súhlasím s tým citovaným textom, ale nedá mi, aby som neopísala skúsenosť mojej najlepšej kamarátky zo študentských čias.
Študovala v Brne a v rámci výmeny rôznych informácií, skúseností, zvykov,...atď došlo aj na výmenu rozprávkových knižiek - doniesla svojim českým a moravským spolužiakom práve Dobšinského a tí jej knihu po čase vrátili celí zdesení, že či toto ozaj čítame/dávame čítať deťom (práve tie postínané hlavy, kade plné ľudských hnátov a pod.) - české rozprávky to nepoznajú, tam majú skôr toho (na oko) hlúpeho Honzu, ktorý všetkých okabáti a dostane tú princeznú nie hrubou silou, ale svojou "vychytralosťou"...
No a to mi pripomenulo vtip, čo kedysi za starého režimu koloval (nemá súvis s témou, iba s tými bratmi Čechmi)- ktorý národ koľko prstov používa pri práci: malo by sa to síce "ukazovať", ale to na nete dosť dobre nejde , tak opíšem
Slováci - všetkých 10 (zvierajú rúčku od lopaty)
Nemci - päť (Sieg-Heil)
Česi - dva (ukazovák: vodsaď to seber a palec: zanes to tam)
Rusi - jeden (No, no, no!)

svetlana (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 09:13

to je zaujimave, to som este nepocula.

georgina, Pi, 05. 02. 2010 - 09:59

Adus, ako som napísala vyššie - keď dospelý číta detské rozprávky, vidí tam iné veci ako dieťa.

ivet36, Pi, 05. 02. 2010 - 11:58

Nielen cesky kamosi, ale pamatam si, ze ani ja som nemala bohvieaky dobry pocit z Dobsinskeho rozpravok-ako mala-ak mam byt uprimna....ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 10:45

Podla mna je na taky serial maly. Deti maju byt detmi a nie predcasne dospelymi detmi. Maju sa obliekat ako deti aj spravat ako deti. Nie je nic smiesnejsie ako mala kopia dospeleho- ci uz oblecena alebo rozpravajuca ako dospelak. Na to vsetko maju cas ked vyrastu...

andula.72 (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 12:26

pred rokmi som bola už zhrozená keď som bola u jednej známej a jej 3ročný syn mal prejav ako dospelácka knižka... stále bol s dospelákmi a nie s deťmi svojho veku... som si vtedy povedala, to dieťa by namalo byť DIEŤA? veď je to zmrsknutý dospelák v detskom tele... Smútok nebolo to milé... dieťaťu do zoberie detské myslenie a ničím nezaťaženú radosť a hravosť ich veku...Mlčím

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 13:19

Aj ja sa usmievam, ked vidim doobliekane, dohabane male deti- ciste "obete" svojich matiek, ktore si na nich kompenzuju svoje "stratene" sny. Ale ved to je kazdeho osobna vec, len mi je smutno co z tychto malych star rastie...malo sledujem bulvar, ale neusla mi napriklad taka Suri Cruisova, od dvoch rokov na opatkoch, des...

Ariesa, Pi, 05. 02. 2010 - 10:46

mam rada dobsinskeho, pretoze mame vydania ilustrovane Fullom a Brunovskym. kvoli rozpravkam som ich nikdy neotvarala, pretoze jezibaby vyhadzujuce deti z okna a podobne ... to ee.

kamarati divadelnici maju na dobsinskeho parodiu, divacky oblubena - u tych starsich samozrejme, deti z predstavenia utekaju. a pritom je to parodia ... nadlahcena a vytvarne spracovana ... ale aj tak je to dost Mrkám

obcas ideme na divadelne predstavenie, obcas na pantomimu detskych suborov. toto nam asi vyhovuje najviac. je tam vtip, pointa a spracovanie bez slov a casto neviditelnymi rekvizitami ... vyborneÁno

fidorka, Pi, 05. 02. 2010 - 10:59

U nás sa dr.Haus nepozerá,nemá u nás fanúšika totiž ani jedného.Je to nereálny seriál a malým deťom blázni hlavy.Ak chceš ukázať svojmu synovi,ako prebiehajú operácie,alebo vyšetrenie magnetickou rezonanciou,či operácie nádorov na mozgu,zapni mu Spektrum,tam je niekoľko takýchto serálov.Sú veľmi poučné a hlavne pravdivé.
Malým deťom nie je treba predčasne vstupovať do sveta dospelých.Pokiaľ tvojho syna zaujíma stavba ľudského tela a všetko čo sa tíka medicíny,je na trhu milion kníh,DVD filmov a pod.ako mu to ukázať tak,aby to pochopil v jeho detskej hlavičke.

libuška, Pi, 05. 02. 2010 - 13:11

Ja osobne by som takému malému dieťaťu tiež nedávala pozerať dr. Housa, ak je vyspelý a zaujímajú ho rôzne veci na Spektrume je naozaj veľa dobrých seriálov, o ľudskom tele sa mne najviac páčil kedysi seriálv TV Bol raz jeden život, to by som si aj kúpila na DVD, že pre vnúčatá do budúcnosti Chichocem sa

-, Pi, 05. 02. 2010 - 13:58

Kati, môj pohľad... ?
Sledujte všetko, čo dokážete aj vysvetliť.
House je feťák a neviem čo ešte, ale neviem, či toto dieťa vníma. Naopak je veľmi dôsledný a musí nájsť riešenie, hoci iný sa už vzdávajú.
Prečo musia mať deti iba dobré "príklady"? Neexistujú u detí aj príklady ako to vyzerať nemá? Teda ak rodič dokáže dieťaťu vysvetliť, čo je dobré a čo je zlé.
Všetko- Dobšinský alebo House je obrátiteľný z každej strany- negatívneho vnímania ale aj pozitívneho. Je to na tebe, mama.

Nicol pozeráva iba Mickeyho mousa, je to rozprávka pre naozaj najmenšie deti. A na CD počúva dve rozprávky, pričom si začínam všímať že už z nich niektoré pasáže ovláda naspamäťChichocem sa
Obliekanie a podobne vôbec neriešim, neviem či to má čosi spoločné s témou. Ak dieťaťu veci neškodia fyzicky- (podpätky pre 2 ročné detičky alebo bundička do pása ku ktorej mamina v zime neoblečie ani tielko kvôli móde), nech si deti nosia čo je im rodičom miléÚsmev

Polárka (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 14:03

Hlavny hrdina - je fetak. Pochybujem, ze v Dobsinskeho rozpravkach je hlavny hrdina sebadestruktivna osobnost. Navyse deti sa radi identifikuju z hlavnymi hrdinami.
Este ked je to princ co zotne drakovi hlavu - da sa to vysvetlit tak, ze bojuje za dobro. Nevrazdi cloveka, ale mysticku bytost.
Lenze, ako vysvetlit dietatu, ze drogy su zle, ked ich berie sam lekar, hlavny hrdina - na ktoreho sa deti chcu casto podobat ? Staci, len rodicovske vysvetlenie ?

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 14:11

Okrem toho deti ukladaju obrazy do dlhodobej pamate, ucia sa, nasavaju a aj ked to vyzera ze teraz nevedia zurocit co vidia, budu to mat ulozene do buducna Mrkám Fuj jarousi, zase sme negativisticke? Sa CUDUJEM ze sem este nikto nenabehol a nevynadal nam ze prudime na taky skvely serial- najvhodnejsie sledovanie pre male deti.

fidorka, Pi, 05. 02. 2010 - 15:22

Je to pravda,že deti nasávajú všetko okolo seba ako špongia.My sa doma smejeme,že "nahrávajú" a niekedy v budúcnosti,keď nastane príhodná chvíľa,veru vyťahujú "archívne diskety" a nestačíme sa čudovať,koľko rokov do zadu staré veci si pamätajú...Treba aj s tým rátať,že keď skončí dr.Haus a dieťa nemá žiadne otázky,neznamená to ešte,že v jeho hlavičke,je všetko vyriešené,tak ako v tom filme.

-, Pi, 05. 02. 2010 - 15:23

ale House predsa nevraždí- pomáha, zachraňuje životy. A ja priveľký rozdiel medzi zabitím mýtickej bytosti a človeka nevidím- živý tvor je živý tvor a pre to dieťa je aj drak živý tvor.
Ako teda vysvetliť dieťaťu, že zabiť zviera je zlé, hoci v rozprávke draka zabíjajú bežne a dokonca to považujeme za dobro?
Ja mám pocit, že je to prašť ako uhoď a keď rodič nevie dieťaťu podať pomocnú ruku pri rozlišovaní kvázi dobra a kvázi zla, nemalo by asi pozerať televízor vôbec.

Vieš, ako sa dá obhájiť zabitie zvieraťa tým, že to bolo pre záchranu ľudí, ktorým robilo to zviera zle, dá sa dieťaťu povedať aj, že House je toľko liekov preto, lebo ho veľmi bolí noha. A naozaj neviem, čo je väčšia lož...

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:24

A preco by sa malo detom klamat?

-, Pi, 05. 02. 2010 - 15:32

lebo vychádzame z toho, že im klameme--- hovoríme im, že keď princ zotne drakovi hlavu, je to správne. Že je správne nahádzať vlkovi z pomsty do brucha kamene. ...
pre mňa nie je na pozeranie detským divákom vhodné ani jedno... ale je to na rodičovi...

Polárka (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:31

Vykreslenie FETAKA ako kladneho hrdinu - co to asi tak moze Akira sposobit v detskej hlave ?? Hmm ??
Ze byt FETAKOM je cool ??
No zbohom rodina.

Btw. k drakovi sa asi tazko dostaneme v nasom svete Mrkám, kdezto fet mas takmer na kazdom kroku Kvietok

-, Pi, 05. 02. 2010 - 15:38

Ale chápe dieťa, že jesť lieky je nesprávne? Veď keď je choré, s láskou mu vysvetľujeme, že mu pomôžu. A vníma to vôbec dieťa????
Nie je lož, že House lieky užíva kvôli bolestiam, ktoré má.

A mimochodom--- House je lieky, nepichá si do žily kokaín. A teda keď lieky = drogy môže sa aj mačka rovnať drakovi. Živá bytosť je živá bytosť...

Polárka (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:43

Lieky a fet je rozdiel.
Pichat si do zili nic nemusi, staci, ze to zerie, ako lentilky Mrkám a SAM priznava, ze je zavisly. V zasade je vykresleny v serialy, ako kladna postava, ktora si sama uvedomuje svoju zavislot. A je tym este viac cool Kvietok
Ja stale uvazujem, co to detom moze dat Úsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:44

Okrem toho, kto vravi ze lieky nam pomahaju? Tu pomozu, tam uskodia, takze by som na tuto kartu prilis nevsadzala.

fidorka, Pi, 05. 02. 2010 - 15:34

Drak,ktorému princ odsekne hlavu,je rozprávková bytosť,ktorá predstavuje zlo.
Dr.Haus je,teda mal by byť reálna,bytosť,lekár,človek,ktorý pomáha ľuďom.Ale nie je to celkom tak.Dr.Haus je postava,ktorá by NIKDY nemohla pracovať v zdravotníctve,pretože jeho metody sú veľmi kontroverzné,pacienti a choroby sú vymyslené a nie je to ničím reálnym podložené.Dokonca ani také prístroje (nie všetky) lekári nepoužívajú...
Takže,draka s dr.Hausom porovnávať nemožno ako príklad pre deti.Drakovi porozumie aj dvoj-trojročné dieťa,ale dr.Hausa pochopí len dospelý človek.

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:42

Dnes mi setris prsty SoniÚsmevTlieskam Tlieskam Tlieskam

fidorka, Pi, 05. 02. 2010 - 15:45

Inokedy ich šetríš ty mne,raz to môžem pre teba spraviť aj ja Mrkám Úsmev

Polárka (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:44

Fidorka 1000 bodov Mrkám Tlieskam

klodik, Pi, 05. 02. 2010 - 14:10

Akira svieži vánok tu zavial...Slnko Slnko Slnko

-, Pi, 05. 02. 2010 - 15:48

Slnko Slnko Slnko rezignujem... necítim sa na NM už vôbec dobreSmútok

-, Pi, 05. 02. 2010 - 15:50

neviemSmútok nejak som tu už neni domaSmútok A čím ďalej tým je mi viac smutno, keď otvorím nejaký blog...

eva m, Pi, 05. 02. 2010 - 15:52

to ma mrzi.
Je tu vzdy kopa dobrych tem, kopa roznych nazorov a ak sa v nazore nestretneme, to nemusi znamenat, ze je to nieco zle. Naopak, moze nam to otvorit iny pohlad. Ale ved to ty viesKvietok
Objímam Objímam Objímam
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:51

Pretoze nie vsetci s nou suhlasia?? Toto je na NM casty javm napises mi nieco s cim nesuhlasim, urazim sa na panisem ze sa tu uz necitim dobre, neni to to, co byvalo a koncim a cakam, ze ma minimalne tretina zacne volat spat a prezlece sa do koze pitbula a bude ma branit.Pohoda

nielen žienka domáca, Pi, 05. 02. 2010 - 16:32

Lydush, neviem, či máš krátku pamäť (alebo ja Pohoda ) alebo čímže to je, ale tento istý ťah som už určite čítala aj od teba ("odchádzam, už nebudem prispievať"). Mýlim sa?

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 19:30

Hej, pisala, lenze to nebolo preto lebo ty mas krajsi kyblik a lopatku a nehram sa s tebou lebo mi ten moj nechvalisVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

fidorka, Pi, 05. 02. 2010 - 15:51

Akira a to že je v rohu obrazovky dvanástka v krúžku,to nasvedčuje tomu,že to je určené malým deťom?Nie je to tam zo srandy,a tie kategorie filmov,rozprávok a všetkých relácii triedili odborníci,nie len tak hoc kto...

klodik, Pi, 05. 02. 2010 - 16:00

no do kelu Akira a mne práve ten tvoj svieži pohľad pozdvihol náladuObjímam Objímam Objímam

eva m, Pi, 05. 02. 2010 - 15:48

a preco by male deti MALI pozerat tento serial?
nevidim jediny dovod, preco ano, ale vela dovodov, preco nie.
Priklanam sa k tomu, co pise georgina.
Detsky svet je detsky svet, so vsetkym, co k nemu patri. Dieta vnima veci inac ako dospely.
Ak chcem, aby dieta poznalo ludske telo, pochody v nom, operacie atd. atd, na to naozaj prefektne sluzia DVD Bol raz jeden zivot. Krasne, detskou formou vysvetlene, zrozumitelny, putavy dej.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 15:55

Áno Áno Áno Áno
Niekedy je dost pohodlne posadit dieta k telke, vzdy je tam nieco co ho zaujme a videla som to u ex- bol to extrem, maleho vzdy ked mohli dali k telke az jedneho dna zistili ze on nehovori ale mluviiii...
---------------------------------------------
Katka, ty vies co je pre jakuba najlepsie a neptrebujes odobrovanie od nikoho. Ak to tebe tak vyhovuje potom ok. Nie je o com.

nielen žienka domáca, Pi, 05. 02. 2010 - 16:28

Viem, že si môžem urobiť, čo chcem Pohoda a nepotrebujem odobrovanie Veľký úsmev . Na rozdiel od ludi, ktori cerpaju nekriticky z pre niekoho pofidernej literatury Vyplazený jazyk , ja cerpam zo zivota a zo skusenosti mamiciek, preto diskutujem na mamickovskej stranke. Pytam sa a tak. V zasade som OCAKAVALA, ze mi vacsina zien napise, ze House rozhodne nie; aj som sa divila, ze zo zaciatku to tak nebolo Váľam sa od smiechu po podlahe Zaujimal ma postoj kazdeho diskutujuceho a konkretne dovody, ako sa na to diva. Ten serial podvecer zvyknem pozeravat JA (popri pripravovani vecere a taaaak; ved to kazda poznate), cize neviem, ci sa da povedat, ze je to odlozenie mojho dietata k telke; koniec-koncov je to jedno. Pre mna v tejto chvili urcite.

Nech si vravi kto chce, co chce, ze len vyjadruje nazor Mrkám vec sa ma tak, ze su proste typy, ktore ten nazor vyjadruju tak protivne, ze tu na celej nanicmame zamoruju ovzdusie. Skutocne nemam nic proti nikomu Váľam sa od smiechu po podlahe akoze osobne alebo tak; ale co za dusno vedia par prispevkami ostre vsevedky urobit, to je priam umenie. Umenie znicit dobry pocit z fantastickej diskusnej stranky. Slnko

Kvietok Dakujem za ucast, damy. Kvietok

Polárka (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 17:15

Ja mam v uvodzovka skutocne rada oznacenie "niekto", "niektory/i" A neda sa konkretnejsie Pohoda ?

A s akych skusenosti mozes cerpat, ked ma Jakubko 4 roky Prekvapenie ? Ty vies ake to ne/bude mat v buducnosti nasledky Prekvapenie . Tak potom klobuk dole Mrkám

nielen žienka domáca, St, 10. 02. 2010 - 10:17

Považujem za slušnosť zodpovedať otázku, čo mi niekto položí, len sa mi do toho nechcelo Váľam sa od smiechu po podlahe , tak až teraz. tak po prvé - keď nenapíšem meno, každý si dosadí, koho chce a viac ľudí so mnou súhlasí Váľam sa od smiechu po podlahe A po druhé, na čo dosadzovať, keď vždy pekne reaguje ten, čo si myslí, že sa to týka jeho Vyplazený jazyk Zhodou náhod, teba Poláročka nemám na mysli; mne sa páči, že hľadáš odpovede, aj keď už menej z akých zdrojov, ale to je na tebe Mrkám necítiš sa vševedúca a zamýšľaš sa aj nad záležitosťami, čo si nečítala na svojej obľúbenej stránke; dávaš priestor diskusii, neomieľaš si svoje dokola (ako kedy hehehe Vyplazený jazyk v dobróóóm...!!! každý si predsa melieme to svoje Mrkám ), skrátka... zhrňme to, pravdaže som myslela najmä Lydushu, ktorá má dáke negatívne životné obdobie, že je taká jedovatáááááá a nedotklivá. pivo

K druhej otázke - nerozumiem. Ale skúsim zodpovedať Veľký úsmev Čerpať môžem aj zo svojho detstva a keď si neviem rady, tak dám diskusiu a baby povedia, ako to bolo u nich. A čo mi je blízke, si vyberiem. Mrkám

lydusha (bez overenia), St, 10. 02. 2010 - 13:38

pravdaže som myslela najmä Lydushu, ktorá má dáke negatívne životné obdobie, že je taká jedovatáááááá a nedotklivá.
Si uz minimalne tretia co mi "sedi v hlave" a hovori za mna ale ubezpecujem ta ze sa myslis....kiez by si bola v takej nalade ako ja, prajem ti to najma teraz, v tvojom stave...sranda ze sa do mna obuva druha tehula, asi vazne hormony dievcence, setrite sa....
To ze sa ti zdam jedovata Veľký úsmev pohoda. Ja viem svoje a co vidis ty je mi sum a fuk.

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 19:29

katka, mozes sa aj pokrajat ja nezacnem pisat sladko a pre mna od veci len kvoli tomu ze "niekomu" sa to nepaci.

sonia, Pi, 05. 02. 2010 - 19:40

Tvoja prezentácia je stále lepšia a lepšia Áno Áno Áno ...

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 19:57

Myslis, ze si na tom lepsie tym prikyvovanim na vsetko co je mojim opozitom? Veľký úsmev Veľký úsmev Ja mam aspon kozu na tvari a vlastny nazor- na rozdiel od tebaVeľký úsmev

brona, Pi, 05. 02. 2010 - 19:59

Jééémine, ja mam kozy celkom inde- ale Lydush, fakt ta musim cim skor vidiet- ja som nikdy nevidela cloveka s kozou na tvari- vlastne my obdarene mame na nej hned dve-ked cvicime predklon...Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 05. 02. 2010 - 20:05

No vidiiiiis aka si, ja mam len jednu na tvari a ty hned dve.Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

fidorka, Pi, 05. 02. 2010 - 20:06

broňa,ty sa nezdášVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Áno

sonia, Pi, 05. 02. 2010 - 20:00

Ved píšem si stále lepšia a lepšia Áno Váľam sa od smiechu po podlahe Áno ...

brona, Pi, 05. 02. 2010 - 20:10

Ani nie, iba stracam hanblivost, odkedy Vas poznam niektore osobne a viem ze som medzi svojimi.Slnko

fantika, Pi, 05. 02. 2010 - 16:30

akira ja suuhlasiim s tebou...moja malaa od mala pozeraavala s nami telku,vela takyych filmov ktoree mali v kruuzku 12-ku alebo 15-ku..a nevidiim na nej ani jedinuu deformaaciu z toho..dokonca sa jej paacia aj horory!upiiry a podobnee..ja by som to nepozerala lebo mne sa to hnusii ale ona s manzelom ano..proste vie si dat v hlavicke do poriadku,ze je to len film,fikcia,nic viac..pozeraavala snami aj Housa,aj Spriaznenyych duchov a podobnee veci..a medzi tyym aj rozpraavky a detskee filmy a komedie a romantiky..vsehochut..kazdyy dovolii dietatu to co uznaa za vhodnee...akira,mne tu chyybas..Objímam

veronicka1901, Pi, 05. 02. 2010 - 16:39

Ja len premyslam nad tym, ci vlastne 4 rocne dieta moze takemuto serialu rozumiet. Ale myslim, ze rozhodnutie je na rodicoch. Ja som to kedysi pozerala, ale nejako ma to prestalo bavit, lebo realita a tento serial su trosicku o niecom inom, aspon teda pre mna. Slnko

crystall, Pi, 05. 02. 2010 - 17:07

...ja som si presla vsetky vase komentare a pravda je, ze hausa nesledujeme vobec, ani uputavky ani nic, syn ak ma cas, tak si pusti discovery alebo v SO-NE doobeda rozpravky, uz si zvykla aj malinka....

...ale neda mi, jedine co viem o hausovi z pocutia, ze on ma akysi citujem "specificky" humor... tak neviem... asi si to nahram a pozriem o com tocite...

sonia, Pi, 05. 02. 2010 - 18:10

Crystall,ja tiež netuším o čom to presne je - mám to ako kulisu ked to sleduje muž - a s jeho rozprávania viem že tam je všetko "trochu pritiahnuté za vlasy" a vzdialené realite...Slnko Kvietok Slnko

magic, Pi, 05. 02. 2010 - 18:15

nuz, ja som kedysi pisala o tom, ze ma potesilo, ked si moj syn upravil drasticku riekanku o slimakovi na taku s happyendom, ale...
uz som za to, aby sa detom citali rozpravky s drakmi a zabijanim a vlkom s kamenmi v bruchu. myslim, ze deti najprv potrebuju vidiet jasny striktny rozdiel medzi dobrom a zlom a vidiet, ze zlo je vzdy potrestane bez okolkov. cierny a biely svet.
az neskor je spravne do tohoto pohladu pridavat te jemne nuansy medzi trestom a "trestom", spravodlivostou a "spravodlivostou"... proste zacat miesat ten ciernobiely svet na sedivy, taky aky je. nemozme po nich chciet, aby hned od zaciatku nasavali svet taky, aky je, lebo ich to matie.

k dr.housovi len tolko. je na rodicovi, aby si svoje dieta poznal a vedel zhodnotit, ci mu ten serial robi dobre. moze ho skutocne zaujimat len to okolo liecenia a vsetky tie ostatne vztahy medzi postavami moze filtrovat ako nudne bezpredmetne pasaze.
ale mozu ho aj miast, pretoze tie pasaze su v tom serialy casto dominantne pre ozivenie deja a su koncipovane pre dospelych. su pojitkom medzi castami a udavaju serialu vyvoj a pritahuju sledovanost. preto cim kontroverznejsie naznaky, tym lepsie. dospelych to zaujima a laka. deti to moze poriadne zmiast, pretoze tym odtienkom a naznakom nerozumeju. vie ich dost zmiast dusna atmosfera medzi rozvadzajucimi sa rodicmi, preco by mali serialove spletite vztahy chapat?

poznam dvoch chlapcov, co vyrastali uz medzi dospelakmi, lebo sa rodicom narodil neskoro. jeden mal so vztahmi s ludmi problemy, lebo mu chybalo to prave detstvo. druhy je v pohode, lebo jeho rodicia si dali tu namahu, aby boli k nemu ako k dietatu. hoci na svoj vek boli obaja vyspelejsi nez deti v ich veku (predsa len vyrastali hlavne medzi dospelakmi, takze inak mysleli, rozpravali a pristupovali k situaciam), ten pristup a snaha nevtahovat dieta do sveta dospelych prv ako treba sa odrazila. takze nieco na tom bude. (a samozrejme berme do uvahy vrodenu povahu, atd, atp. ale aj tak.)

26ela, Pi, 05. 02. 2010 - 18:59

26elaKvietok
Aj moje 3 deti vyrastali na rozprávkach od Dopšinského a viem, že ich pohľad v detstve bol iný, aký majú dnes ako stredoškoláci a dospelák.A veru radi sa k ním vracali a vedeli,že len dobrom sa dá poraziť zlo a nie naopak.
Preto aj filmy inač chápe dieťa a inač dospelý človek.A čo sa týky dr.Hausa,či je poučné,je na zamyslenie,keď človek začuje jeho výrazy,ktoré používa k svojím pacientom ako lekár.Neviem, či by mnohé matky vedeli prijať takú reč aj učiteľov v škole,alebo škôlke pred ich ratolesťami-ako výchovnú metódu,alebo keby chodil do školy nadrogovaný,nafetovaný,hoci by deti vedel správne pripraviť do života.Aký by im potom dával príklad?Objímam Prekvapenie

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama