reklama

Deti a dysfunkčná rodina-článok, plus dobrý časopis

lia6 , 19. 10. 2009 - 16:38

reklama

Pár dní dozadu som tu v jednej diskusii spomínala článok, ktorý ma velmi zaujal a dlhšiu dobu ho nosím v hlave. Nemala som odvahu to sem dať, lebo mám pocit, žeby sa to tu zvrhlo do roviny, ktorú ja moc nemusím, ale Fidorka ma presvedčila(dala som jej to prečítať), že je dobrý, resp., žeby bolo dobré, keby ste si ho prečítali aj vy. Chcela by som dať aj do pozornosti ten časopis, v ktorom to bolo publikované-je ozaj skvelý. Neviem, či sa dá kúpiť(ja som ho nikde nevidela a dala mi ho švagrina-oni ho dostávajú v práci), ale zistila som, že je na nete-tak snáď môžete z neho čítať a brať inšpiráciu.
http://www.bedekerzdravia.sk/?main=article@id=543
výjde vám hlavná stránka, kliknete v menu na DETI a v tom kliknete na článok DETI A DYSFUNKČNÁ RODINA.
Rada by som počuť, či sa vám to páči, resp.či sa s tým stotožňujete-vaše názory na tie charakteristiky-hlavne na tú poslednú "Kto nekričí, je poslušný"
Nie je to pre nikoho iného, ani nerobím žiadnu úlohu-je to čisto pre mňa, velmi ma to zaujímaSlnko
PS:rada by som iba počuť názory, naozaj by som tu nechcela nič rozvracaťSlnko
Ďakujem FidorkaSlnko


reklama


reklama

lia6, Po, 19. 10. 2009 - 17:45

jéj, super-ďakujem. Jasné, že sa nehnevámSlnko

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 21:23

Tak toto je super clanok.
Ked bola Lucia mala, nekricala som na nu za veci ako teplaky od blata, rozbite pohare, znicene hracky, vyhrabany kvetinac, nespanie ci nejedenie ,nalady a ine neposluchanie....
Teraz kricim ale je to skor akcia reakcia. Kricis ty, kricim ja.
Okrem toho ja vraj kricim aj bezne (to bude asi dosledok toho, ze som hlucha ako delostrelecky konVeľký úsmev)
Inak Lucia je typicky baran, na nu neplati krik, jedine dohoda.
A mm....na toho krik posobi priam ukazkovo. Ostane bez zvuku.
Celkovo...ten clanok je vyborny, super Lius

fidorka, Po, 19. 10. 2009 - 21:30

ty delostrelecký kôň...Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
skoro som oslintala monitor,tak sa tu rehocem,ja som zase hluchá ako poleno...Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Mrkám

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 22:06

prooooosiiiiim?aaaaakooo?
Veľký úsmev
aha, toto sa cita, toto sa nepocuje Veľký úsmev

fidorka, Po, 19. 10. 2009 - 22:09

a dnes som ešte aj iná ,nie len hluchá...veď chapéééš!Pohoda ešte,že sa teraz nevidíme Veľký úsmev Vyplazený jazyk

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 22:19

jaaaakaaaaaa?! Coooo ti jeeeeee?!
Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

fidorka, Po, 19. 10. 2009 - 22:29

ješíííííš,no šak dnes mi od rána niekto na kábli stojí...len sa búcham po čele!Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Po, 19. 10. 2009 - 22:37

ahaaaaa tak to sme dve potom!Veľký úsmev Veľký úsmev

eva m, Po, 19. 10. 2009 - 21:36

lia,
pre mna zaujimavy clanok.
A trochu ma desi, ze som sa v niektorych typoch problemovych rodin nasla. Nie uplne, ale v naznakoch.
- kriticizmus
- nehovor
- tanec medzi vajcami
Mam nad cim rozmyslat.
Eva Slnko

Dreya, Po, 19. 10. 2009 - 21:43

Dievčatá....tanec medzi vajcami je "odkukaný" z našej rodiny....

Vreculka, Po, 19. 10. 2009 - 21:51

uff,dobry clanok,mam o com rozmyslat,dakujem

lia6, Po, 19. 10. 2009 - 22:09

Som rada, že sa páči ten článok-mne odkedy som ho čítala nedá doslova spávať. A velmi som rada aj tomu, že ste sa zapojili. Ja som sa tam tiež "našla"Smútok -perfekcionizmus, na tom musím popracovaťHambím sa a tá prvá charakteristika(donucovacie praktiky a nutkavé jednanie), táto charakteristika u mňa síce nie je až tak "viditeľná" ale viem, že to musím zmeniť. Súvisí to s tým, že mám nutkavé obavy, že sa niečo zlé prihodí, zanedbá a následky budú katastrofálneSmútok (ako sa to píše v článku)viem, že ma to môže ospravedlniť, ale vedzte-nie som na seba hrdáSmútok S poslednou charakteristikou "Kto nekričí, je poslušný" sa stotožňujem. Netvrdím, že vrieskam stále a každý deň, ale ten hnev musím nejako dostať von. Tu ma ospravedlňuje fakt, že sa snažím(aj sa mi to darí)neprenášať svoj hnev na maléhoSlnko Vreculka, máš pravdu-dobrý článok, aj ja mám o čom rozmýšlaťSlnko

tyjamy, Po, 19. 10. 2009 - 22:11

vyrastala som v dysfunkcnej rodine..podla toho co sa tam pise..aspon viem..preco som to mala vsetko take tazke a ten chaos ...hlavne pri stretnutiach sa s rodinnymi prislusnikmi...nieco vo mne pracuje..ale neviem to definovat...co uz...rodinu si nevyberame..alebo ano ?..Pohoda ..to uz je odpoved medzi nebom a zemou...Úsmev

Ariesa, Po, 19. 10. 2009 - 22:13

kebyze som moji susedia, asi sa obcas bojim, co sa u nas deje. lebo u nas je tolko hluku ... 4 ludia / 3 generacie.

u nas sa vyska od radosti ale i krici. a dakedy je to tazko rozoznat i pre nas, ked sme v akcii Vyplazený jazyk ... ale so susedmi sa zdravime, tak je to hadam v pohode, nocny klud nerusime Chichocem sa .

akurat mam problem s tym, ze traja(obcas styria) dospeli vychovavame jedno dieta. co je v pohode mne, neni v pohode mojej mame a samozrejme aj naopak (ked mi vytkne, ze by som nemala na maleho byt ako na "svojho"). brat je ok, je trpezlivy a to vplyva i na riska ked su spolu Áno . ocino je s riskom dost malo a preto obcas proti nemu stojim ja a trvam na tom aby bol laskavejsi, miesto autoritativneho. on to ma tazke, tazko sa hlada miesto, ked to nieje na "plny uvazok". a to ani nespominam navstevy ocinovych rodicov a mojich starych rodicov. vsade je ina a "uroven hluku a tolerancie". zabudla som na skolku, kapitola sama o sebe.

vsade okolo kazdeho jedneho dietata je tolko lasky a starostlivosti, podnetov. mam v tom gulas a tazko hladam sposob ako ustriehnut tu spravnu mieru vsetkeho.

Zuzana1978, Ut, 20. 10. 2009 - 09:44

Lia, velmi pekny clanok.
Este poznamka na margo NM, ktore sa vyjadrili, ze sa v urcitych charakteristikach nachadzaju, myslim, ze ste od toho hodne daleko, lebo ludia, ktori ziju v opisanych sterotypoch si to neuvedomuju a aj ked by im to bolo nazorne ukazane, tak si nepripustia, ze je to o nich..

eva m, Ut, 20. 10. 2009 - 10:14

Zuzana,
to, ze si uvedomujeme, ze sa v niecom vidime, moze byt krok k tomu, aby sme to nenechali prerast az do stavu, kedy to ohrozi nase deti.
A suhlasim s tym, ze ti, ktorych sa to tyka viac, si to neuvedomuju, alebo nepripustaju.
Eva Slnko

georgina, Ut, 20. 10. 2009 - 12:06

Súhlasím s Evkou - tiež si myslím, že ak niekto vidí vo svojej rodine niečo z javov, popísaných v článku, hovorí to skôr o jeho zdravej sebakritickosti.

Na druhej strane, ak niekto nič také vo svojej rodine nevidí, neznamená to automaticky, že v tých stereotypoch skutočne žije - a preto nie je schopný ich rozoznať Úsmev Mrkám.

denisa123, Ut, 20. 10. 2009 - 10:09

Lia, naozaj dobrý článok. A v niektorých bodoch som sa našla, až ma zamrazilo.
A akurát čítam komentár Zuzany, tak dúfam, že má pravdu. Len aby som si to nenahovárala...
Úsmev DenisaÚsmev

georgina, Ut, 20. 10. 2009 - 12:09

K tej poslednej charakteristike:

"Kto nekričí, je poslušný"

Pravidlo, ktorému učia rodičia v rodinách , kde sa nikdy nezvyšuje hlas, kde sa nikdy neháda. Potlačený hnev však vytvára vysoký stupeň napätia a učí celému radu ústupových reakcií.

Dieťa sa v tomto type rodiny učí na problém nepýtať, pretože keby aj niečo nebolo v poriadku, všetci by to popreli.

Myslím si, že je to mienené na rodiny, kde sa síce nekričí a neháda - ale za cenu toho, že sa o negatívnych veciach a javoch proste mlčí Úsmev Mrkám.

ivet36, Ut, 20. 10. 2009 - 12:14

....vynikajuci clanok!Áno Áno Áno
ivetMrkám

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama