...paráda...
.... percentá pre udelenie známok sú u vás omnoho prísnejšie
btw. rozumiem správne, že 4 včeličky vytvoria jeden úľ?
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
...paráda...
.... percentá pre udelenie známok sú u vás omnoho prísnejšie
btw. rozumiem správne, že 4 včeličky vytvoria jeden úľ?
Tak, tak, ak má niektorý žiak štyri včeličky, vytvoria úľ. Ak si potom žiak (napr.) nespraví domácu úlohu, dostane prasiatko. A to si v žiackej pekne krochká, až dovtedy, kým sa nepodarí žiakovi získať ďalšie dve včeličky, ktoré ho dopichajú. Prasiatko uhynie, aj dve včeličky, zostane jeden úľ.
Prasiatka, ktoré zostanú žiť, samozrejme, znižujú celkové hodnotenie žiaka z daného predmetu.
to hodnotenie, co opisujes, sa mi vidi presnejsia a teda spravodlivejsie ako tradicna stupnica.
Tie vcelicky a prasiatka su lubezne, ale ako to vnimaju ti starsi ziaci? Prijimaju to vo svojej pubertalnej blahosklonnosti?
Eva
Jasne, že robia formu a navonok sa zo svojej výšky blahosklonne usmievajú nad "trafeným" učiteľom, ale prasiatka sa snažia zlikvidovať.
A o to tu predsa ide
Inak, ten učiteľ je naozaj skvelý, milujú ho tuším všetci žiaci (teda asi až na tých, ktorí na jeho predmety "nemajú bunky"). Mal na škole všetky svoje deti, takže veľmi dobre vie, ako na nich.
skvela kombinacia - dobry ucitel, inovativne metody
Eva
Presne.
Na tej istej škole kde učí on mal všetky svoje deti ?
Hej. Je to špeciálna výberová škola, jediná na Slovensku, takže ak má niekto dietko (či deti), ktoré spĺňajú podmienky na prijatie, veľmi inú školu v ponuke nemá.
S učiteľmi je tam inak večný problém, pani riaditeľka má vysoké nároky aj na nich, a nie každý je za tie peniaze ochotný učiť takéto deti. Väčšina z nich je totiž prudko hyperaktívna, majú svoj vlastný názor a vedia si ho vyargumentovať, potrebujú špeciálne učebné metódy, ktoré im učitelia "šijú na mieru" a vyrábajú si na to aj pomôcky, pracovné listy a v niektorých prípadoch aj učebnice... a tak.
Takže pozná veľmi dobre vnútro školy aj z tej druhej strany...než "len" ako pedagóg
Myslím, že to je jeden z dôvodov, prečo je taký dobrý.
Som o tom presvedčená....
ahoj, geo, no ja som toto riešila minulý týždeň. Syn je piatak, z MAT zacal nosiť v žiackej percentá, ma skoro vystrelo. Bez akejkoľvek vysvetlivky a čo je 92,6% som si mohla tak domýšľať, akú stupnicu má učiteľka.
Potom na rodičku nám vysvetlili to isté, čo ty máš hore. Že je to spradlivejší systém, že je to priehľadné a že učiteľ nemôže polepšiť ani pohoršiť a tým pádom nie je ukrivdený ani žiak, ani učiteľ. Tak nejak v tom zmysle.
Dali nám aj stupnicu, aj to isté bodovanie: počet získaných bodov/počet možných bodov, akurát naši nemajú včeličky, učiteľka pripisuje akési bonusové body, to mám pod bodovaním, že +5bonusových bodov, akurát doteraz neviem, či je to vrátane, alebo plus. Tak isto bodujú: za písomky, za snahu, domáce úlohy... na to nám ukázali zvlášť klasifikačný, kde je prehľadne napísané, možné body, ktoré mohol žiak získať a koľko získal, s tým, že na konci sa to ščíta a vypočíta sa známka. Že pomocou toho vedia vypočítať štatistiku triedy, čo nám aj povedala a ročníka. Takže boduje sa asi všetko, plus nadsnaha ako bonusy.
Ja ti neviem...ja si na to ešte len zvykám, ja ako rodič by som radšej videla hneď jednotku-dvojku a vidím priemer, takto mám pocit, že sa výsledok dozviem až na konci. No a že ak si bude na konci chcieť polepšiť v bodoch, tak môže požiadať o opravnú písomku, z tých príkladov, kde získal najnižšie bodovanie, ak nespraví, ostane mu pôvodné, ak polepší, tak zlepšia známku.
...proste vidím, že celé je to na dieťati a ja s tým nič neurobím. Najviac sa bojím toho, že darmo bude valiť 100% písomky, keď stratí body napríklad na domácich úlohách, aj keď si len zabudne zošit, čo je u nás bežné, lebo čo si syn zabalí, to mu baby vytiahnu. To už musíme byť v pozore celá rodina, plus decká musia odovzdávať úlohy z matiky ešte ráno predvstupom do triedy.
...nuž, pravdu, z praktickej stránky, nemám z toho dobrý pocit...
...a to nám ešte oznámili, že piataci budú písať monitor, že bude platený, aby decká zamakali a vedeli, čo ich v deviatke čaká...
Crystall, bonusové body majú aj na tejto škole, na všetkých ostatných predmetoch, ktoré neučí tento učiteľ. A je to plus, takže konečný stav na polroka alebo na konci roka sa môže dostať trebárs na 125/100.
Ako na tom dieťa je, si však môžeš počítať priebežne. Jasne, je to pre rodiča zdĺhavejšie, ale skutočne pre dieťa spravodlivejšie hodnotenie.
Len si treba zvyknúť
...zošediviem predčasne.... ááách jo...
tak potom rozumiem, takže si doma zavediem pekne tabuľku, aby som mala prehľad a mala to na očiach a budem apelovať na to moje premúdre lajdácke dietko, že bonusové body istia prípadný prúser...
Áno, "bonusáky" môžu hodne pomôcť, aj tie opravné písomky.
Má to ale aj druhú stranu - chronickí lajdáci sa spoliehali, že však si to pred vysvedčením vyžehlia. Takže tomuto na škole urobili koniec, každý má možnosť maximálne troch opravných (pričom sa berú do úvahy všetky predmety), lebo boli aj takí, čo behali za učiteľkou po každej písomke, že si ju chcú opraviť (a to aj vtedy, ak bola dopredu avizovaná).
...no pekne...
idem ukladať bandu... pozdravujem
Neboj, dobre to nakoniec bude
A ďakujem
"Tlieskam učiteľovi, ktorí si trúfol na unudených puberťákov s takouto infantilnosťou - a dokonca ich na to dostal!!!"
presne tak geo, uplny suhlas
Geo, to je škola pre ADHD deti? Resp. pre nadané deti? Alebo tie, ktoré majú nejaké dys-ky a majú normálne, alebo nadpriemerné IQ? Lebo Dodko chodí tiež do špeciálnej, ale tá sa pred tým volala "osobitná". Čo je toto teda za školu? Ak je to pre Teba príliš intímna otázka nemusíš na ňu odpovedať, ja len, že našim deckám by sa tie včeličky páčili, len už by nesmeli likvidovať prasiatka, lebo naše decká neznesú, aby sa niekomu ubližovalo. Ale zasa naši sú asi o inom, ako Tvoj synátor. V Dodkovej škole ma rozčuľuje napr. to, že im zapisujú iba jednotky do žiackej a ak dieťa na jednotku nevie, tak neoznámkujú. Jeho to potom nemotivuje, lebo ak vie /snaží sa/ dostane jednotku, ak nevie, tak sa nič nedeje. Pani učiteľka vždy apeluje na to, že deti sú B variant, tak im zbytočne nebudú dávať zlé známky. Hm. To percentuálne hodnotenie sa mi tiež páči, je presnejšie a ja mám rada čísielka, tak by to pre mňa bolo lepšie. Akurát neviem, čo by na to povedali deťúrence, resp. už dospelí ľudia v praktickej škole, nič by im to nehovorilo. Fakt zaujímavé hodnotenie, ktoré by sa mi páčilo.
Sylvush, zámerne sa vyhýbam tomu, aby som tu presne špecifikovala, o akú školu sa vlastne jedná.
Ono, niektoré veci je so všetkým, čo k tomu patrí, veľmi ťažko vysvetliť aj Face to Face, nieto cez písmenká, a ver, skúšala som to pomerne dlho. Nakoniec som to vzdala, a aj v bežnom rozhovore, ak sa napríklad niekto spýta, prečo vlastne chalan cestuje toľké kilometre do školy v BA, odpovedám: "Lebo chodí na špeciálnu školu." Celkom sa bavím na tom, že málokto naberie guráž a spýta sa, na akú vlastne. Potom už poviem presne.
Ale naozaj - len osobne, prípadne do mailu. Mnoho naničmám to tu vie, nie je to žiadne "zahanbujúce" tajomstvo, len to tu proste nemienim verejne vytrubovať.
K známkovaniu na vašej škole. Rovnako ako ty si myslím, že aj neúspech treba nejako "označiť", veď vaše "deti" to vedia pochopiť
.
jasne, jasne, OK, plne rešpektujem. Ja len, prečo nevedia byť na tej Dodkovej škole takí kreatívni, aj keď teda pred pani učiteľkami klobúk dolu. Ja mám len jedného takého Dodka doma, ona ich tam má 8, čo je maximum a dokáže ich s pomocou iba jedného pomocného pedagóga ukorigovať, obdivujem a znovu "smekám". Nie je im čo závidieť, zaslúžili by si platy fakt kráľovské. Nie je tu taký smajlo, čo sníma klobúk, ale teda vážne majú môj hlboký obdiv. A matikár Tvojho šuhajka u mňa teda má jedno obrovské plus, aj keď asi mu to nepomôže však.
Áno, mnohí Páni Učitelia a Pani Učiteľky by mali byť vyvážení zlatom
Necitala som to cele, ospravedlnujem sa, mam dnes, vecer blbec, ale mne osobne vadia dopichane a uhynute prasiatka. A zazila som aj percentualne hodnotenie, ktore sa ukazalo nakoniec tak zbytocne, ako aj priemer znamok, kde sa matikar rozhodol zobrat do uvahy, viacmenej dve velke pisomky a ostatne znamky boli vedlajsie.
Kami, keby sa jednalo o maličkých prváčikov, tak by dopichané prasiatka a uhynuté včeličky prekážali aj mne. Tu však treba aj trochu recesie a ťažkého nadhľadu, inak by to asi tí kolohnáti nevzali.
Percentuálne hodnotenie nie je liek na všetko, navyše ak učiteľ vyberie len to, čo sa mu hodí, stráca načisto zmysel.
Nemam na mysli prvacikov, ale seba v akomkolvek veku ...
No jo, ty si taká citlivá duša v tom najlepšom slova zmysle
A čo keď je nás takých náhodou viac? Alebo s bujnou fantáziou, ktoré si celý ten proces predstavia?
Kami, tuho som nad tým dumala, ale teda furt neviem - takých vyslovene virtuálnych prasiatok a včeličiek mi nie je ľúto, zvlášť, ak poctivo plnia účel, na ktorý boli vymyslení.
To by ma musel trápiť aj osud Červenej Čiapočky, ktorú chudinku zhltol vlk, a tiež osudy hromady iných vymyslených postáv, však kuk do Dobšinského, tam ti je na každej strane iný masaker
JA osobne aj na prvom stupni každú prácu, za ktorú sa v úlohách prideľujú body, hodnotím percentuálne a počet percent zapisujem rodičom aj do žiackej knižky do zátvorky popri známke .Stretla som sa samozrejme aj s tým, že si rodičia myslia, že známka na vysvedčenie vzniká z priemeru známok, to ale nie je spoľahlivý ukazovateľ, nie sú známky ako známky. Pri percentách presne ako píše Geo si na konci polroka spriemerujem všetky hodnotené práce, ak je na hranici potom pozerám na ďalšie stránky práce žiaka/ aktivitu, tvorivosť/. Nemusím vôbec uvažovať nad tým, či má priemer známok 1,5 a či je teda medzi jednotkou a dvojkou, percentá nepustia. Dieťa má šancu aj pri jednej, dvoch slabších prácach výbornými výsledkami v iných percentá napraviť a vôbec ma netrápi, či mal v hárku nejakú trojku či štvorku. Obe moje deti mali tento systém na základnej škole najmä pri matematike, namiesto prasiatok a včeličiek mali systém plusiek a mínusiek.
Stupnica na škole tvojho syna, Geo,sa mi vidí veľmi prísna od trojky nadol, urobiť niečo na 45% a považovať to za nedostatočné sa mi veru nepáči . Ja na percentá nedám dopustiť a kupodivu aj deti , ktoré v prvej triede rátajú ešte len do 20 tomu rozumia, že čím sú bližšie číslu 100, tak je to lepšie.
Súhlasím, je to veľmi prísna stupnica, ale je na to aj dôvod, a osobne pani riaditeľke veľmi fandím za to, že sa snaží z tých detí dostať ich plný potenciál, vrátane rozvoja osobnosti a celkového vystupovania a tak ďalej.
A ďakujem za pohľad zo strany učiteľa na tento spôsob hodnotenia
na nasej skole je to podobne. Tiez percentualne hodnotenie. Navyse ku kazdej pisomke/odpovedi je priradena "vaha", tzn. 1 z diktatu ma vahu 20 (najvyssiu) a 1 z aktivity ma vahu 5 (najnizsiu). Potom sa to cele priemeruje a vahuje a vysledny priemer je u nas "posvatny". S tym uplne suhlasim.
Fu, to majú teda inak vymakaný systém - ešte aj rôzne váhy! Super!
aj ja si myslim, naozaj tie znamky nie su rovnocenne. Doteraz sice nechapem system akym sa to priemeruje, ale vzdy je v internetovej knizke hned aj ratany priebezny priemer znamok, takze nemusim sa s tym zaoberat ja, vidim uz len vysledok :)
Pokiaľ to funguje, nie je o čom!
Náš prváčik má v škole včeličky (pozit.hodnot.), zajacov (neutr.hodnot.) a prasiatka (negat.hodnot.). Samozrejme najradšej včeličujeme Ale doniesol už aj jedného zajaca, keď vyplnil úlohu hala-bala, riadok-neriadok. Presnejšie preškrtnutého zajaca. Ja, že: "Jakub, prečo je ten zajac preškrtnutý???" a Kubik sklopil uši, že: "Aj pani učiteľka sa ma na to pýtala". "A čo si jej povedal?" " Nič, lebo som nemohol rozprávať. Pozerala na mňa tak prísne, že sa mi chcelo plakať a nevychádzal hlas". Skrátka, neutrálne hodnotenie mu nebolo dosť dobré, tak si ho preškrtol. Ale odvtedy je trošku dôkladnejší. Dokonca si vyžiadal cvičebnice nad rámec vyučovania a doma precvičuje navyše. Neutrálne hodnotenie u prvákov bolo pre mňa novinkou a u môjho syna zaúčinkovalo.
No a špeciálne hodnotenie za obzvlášť pekne vypracované cvičenia majú robené formou nálepiek. A za 5 nálepiek je jednotka do žiackej. Zatiaľ máme 3
Zmysel neutrálneho hodnotenia nejako uniká aj mne a byť na mieste tvojho synka, zrejme zajaca preškrtnem tiež
.
Ked sa tak zamýšľam....prasiatka.....včeličky....
Ako dlho ich už poznáme z hodnotení v školskom systéme?
Pri tej citlivej poznámke, že včeličky zničia-dopichajú prasiatka...tiež mi je ľúto prasiatok...
Potkani by mi napríklad nevadili
Hodne dlho sa používajú, včeličky som dostávala už ja, prasiatka sme nemali. Bolo to pred skoro štyridsiatimi rokmi, keď som bola prváčka na základnej škole.
Pri 16 až 17-ročných výrastkoch, ktorí na budúci školský rok maturujú - to je pre mňa novinka
A keď je vám tak ľúto virtuálnych prasiatok...
To si zase ja tak niekedy dumám (a pozor, budem hnusná), koľko mäsožravcov z rodu homo sapiens sapies by zostalo, keby každý, kto má chuť na mäsko, musel toho-ktorého živočícha, ktorého chce zjesť, najprv uloviť, potom zabiť (prípadne súčasne), potom odrať z kože (alebo ošklbať z peria), vyvrhnúť, naporcovať...
Moc by ich asi nebolo.
Ale ľútosť v supermarkete nad pekne naservírovanými a nasvietenými stehienkami, plieckami, prsíčkami, krídelkami... atď.
Nič?
Včielky a prasiatka sme mali aj my (to len posúvam hranicu ich výskytu ešte ďalších pár rokov dopredu) - akurát že mne sa tie prasiatka páčili omnoho viac ako včely ale za ten živý svet sa mi nedarilo žiadne získať!!!! Ako som ja len závidela tým "šťastnejším" spolužiakom, čo ich mali v zrkadielkach za celý chlievik
No, nemyslím, že by tie počty až tak klesli, lebo na dedinách zabíjačky sú úplne bežná vec ešte aj dnes a hydinu stále tiež dosť veľký počet ľudí chová (a určite nie iba na vajcia či na okrasu) - alebo potom by zažili booom takí ľudia ako moja mama, ktorá spracovanie hydiny mala vyslovene rada a keď už žila tu v BA, tak chodila s týmito úkonmi pomáhať kolegyniam, čo si na trhu kúpili domácu (síce už podrezanú a ošklabanú, ale nevykuchanú) hydinu ....
Adus, nemyslím na žiadnu deľbu práce (tak je to teraz). Každý jeden mäsožravec by musel vlastnoručne zabíjať a kuchať vnútornosti a tak ďalej. Nie sused poľovník mi dá krásny kus jeleniny, či suseda z druhej strany podrezanú kuru.
Je mi jasné, že mnoho ľudí toto všetko dokáže, ale omnoho viac je takých, čo nie. Ani by asi nevedeli, ako na to. O prípadnej ľútosti nad skutočným zvieraťom ani nehovorím.
(Sme od témy a dosť - viem, ja som s tým začala
)
hoci pre nazornost ... ale aj tak je ten priklad nie je uplne koser, skor pritiahnuty za vlasy. kazdy, komu je zima, nech si ide vyrubat strom, nadolovat uhlie.
OK, zaujímavá téma, hodná "rozpitvania", prenesiem to radšej do extra debaty .
ja som najprv precitala, ze hodnotenie žralokov
ale uff pri pocitani priemeru by som sa aj ja ako rodic zapotila, ze ako na tom vlastne aktualne stojime.
musela by som si vyrobit tabulku v exceli na to.
Nie je to také zložité, ako to na prvý pohľad vyzerá, len to trochu dlhšie trvá.
Hodnotenie žralokov je dobré, to si nad tým podumám
Na chalanovej škole učitelia používajú ako spôsob hodnotenia vedomostí žiakov bodovanie.
Pre tých, ktorí sa s tým ešte nestretli, vysvetlím.
Za (napr.) písomný test s desiatimi otázkami je možné získať (napr.) 20 bodov, ak žiak zodpovie všetky otázky správne. Logicky - jedna správne zodpovedaná otázka = dva body. Nie je to však do skaly vytesané pravidlo, učiteľ môže jednoduché otázky obodovať len jedným bodom, zložité trebárs tromi. Samozrejme, žiakov s tým dopredu oboznámi.
Takže žiak môže získať z testu dajme tomu osemnásť z dvadsať bodov. Môže však dostať aj dvadsaťdva bodov, ak niektorú otázku vypracuje obzvlášť dôkladne, alebo trebárs doplní niečo, čo sa podľa osnov ešte neučili.
Jednotlivé body (za test, za projekt, za ústnu odpoveď...) sa spočítavajú - napr. 18/20 + 48/45 + 15/35 = 81/100. Tento výsledok sa potom na polroka a na konci školského roku prepočíta na percentá, v tomto prípade žiak z daného predmetu získal 81%.
Percentá sa potom prevádzajú na "skutočné" známky podľa tabuľky:
100% - 90% = 1
89% - 75% = 2
74% - 60% = 3
59% - 45% = 4
44% - 0% = 5
Tento spôsob hodnotenia je trochu zložitejší na prepočet, ako na tom vlastne dietko je, ale považujem ho za spravodlivejší ako bežne používané známkovanie.
Okrem tejto špecialitky majú na škole aj internetovú žiacku knižku. Kontrolujem ju málokedy, nie je totiž treba. Chalan zvyčajne (bez nejakého mučenia) sám oznámi, koľko bodov a z čoho v ten deň dostal, takže aký-taký zbežný prehľad mám.
Tento školský rok robili na webstránke školy nejaké úpravy, zmenila sa aj internetová žiacka, okrem iného sa tam už majú zobrazovať prepočty bodov na percentá, aby rodičia nemuseli nacvičovať s kalkulačkou. MM na rodičku minulý týždeň dostal papierik s novým prihlasovacím menom a heslom. Tak som sa až dnes skúsila prihlásiť, reku, či sa tam vôbec dostanem.
Dostala, a kukala som ako mucha puk.
Vedela som, že chalan má doteraz AŽ jedno hodnotenie (10/10 z matematiky), ale v žiackej pribudla nová kolónka - pochvaly a zvláštne ocenenia.
A tam svietili dve včeličky. Áno, prosím, VČELIČKY.
Rozosmiala som sa na celé kolo, až tak, že som nemohla dýchať. Chalan dobehol, že čo mi je, či už som sa nadobro zbláznila, či čo. Tak som sa (s veľkým úsilím) dosmiala a spýtala sa ho, o čom to vlastne je.
Nuž, učiteľ matematiky dáva za extra snahu včeličky, za lajdáckosť prasiatka. Dve včeličky môžu popichať jedno prasiatko - až tak, že uhynie. Ale včeličky, ako je známe, bodnutím uhynú tiež.
Štyri včeličky sa zatvoria do úľa robiť med a už nechodia pichať prípadné prasiatko.
Na polroka jeden úľ vytvorí jedno 10/10 (dva úle 20/20...), na konci roka už však na jedno 10/10 treba mať štyri úle.
Len podotknem, že náš chalan bude mať v januári 16 rokov, je odo mňa o hlavu vyšší, jeho spolužiaci sú o rok starší.
Tlieskam učiteľovi, ktorí si trúfol na unudených puberťákov s takouto infantilnosťou - a dokonca ich na to dostal!!!
Krásny kreatívny prístup!
A zaujímalo by ma - ako učitelia hodnotia a motivujú vaše deti na ich školách?