reklama

nechcem byť zlá mama

larvitania , 19. 11. 2010 - 10:42

reklama

Ahojte , dnes som sa tu zaregistrovala , pretože nikde ani na stránkach "nanič mama" som nenašla tému podobnú mojmu problému. Môj problém je , že som zlou mamou - večne ukričaná , kritizujúca , nervózna , možno veľmi náročná a viac očakávajúca , ktorá sa neteší z výsledkou svojho dieťaťa a vidí len tie jeho nedostatky , matka , ktorá v momentálnej chvíli svoje dieťa neznáša , a je rada keď nie je so svojím dieťaťom. Mnohí ľudia ma za tie dva posledné opisy hneď odsúdia , ale nechcem aby ma niekto odsudzoval ale aby mi pomohol ... Nikde som sa nedočítala , žeby niekto použil slová neznášam svoje dieťa alebo že je rád , keď s ním nemusí byť. Možno som sama na svete ,možno nie , ale nabrala som odvahu to dať zo seba von.
Nechcem byť taká , chcem svoje dieťa milovať a tešiť sa z neho.
Žijem v šťastnom manželstve 11rokov , s manželom sa veľmi ľúbime , a aj po materiálnej stránke sa máme veľmi dobre. Manžel je počas týždňa preč , spolu sme len cez víkend , a a preto sa aj viac lúbime a na seba tešíme.
Máme 9-ročnú dcéru , ktorá sa narodila plánovane a z lásky. Ako miminko , batoľa , škôlkárka bola veľmi dobré dieťa. Večne usmiate , milé , bezproblémové , všímavé , a bola som na ňu veľmi hrdá. Nikdy neplakávala , nepoznali sme detské trucovitosti , hádzanie sa o zem , a rôzne iné detské problémy. Zlaté , ukážkové dieťa. Bolo to moje dievčatko , ktoré som milovala. Ako začala škola tak každym rokom - ročníkom čo je v škole sa to zhoršuje. Najprv som si myslela , že to vidím len ja , lebo chcem od nej niečo viac.... , ale vidí to už aj moja mama , svokra. No svokra to nevidí ako problém , povie na to všetko : " veď je to dieťa..." Muž sa na to nevyjadruje , a ani nevidí že by mal byť nejaký problém , on je uplný flegmatik a jeho výchova je taká , že keďže je s ňou len cez víkend , tak je to jeho dievčatko , na ktoré on nikdy nekričí , nezakazuje a absolútne nevidí žiadne chyby. Tie chyby nevidí asi preto , pretože on má tie chyby podobné. No na ňom mi to nevadí , lebo som sa naučila s tým žiť a milovať ho aj napriek tomu , a vôbec to ani neriešim. Veď každý ma nejaké chyby , takisto ako aj ja. Inak , každý z okolia aj zo školy mi vravia , aké mám dobré dieťa .... Ona je aj dobrá , v škole sa učí na jednotky /napriek tomu že to vobec od nej nevyžadujem/ , učí sa samostatne , nikdy som s nou nerobila domáce ulohy /ani v prvej triede/ , čo sa týka školy a učenia je samostatná a bezproblémová.Učiteľka ju miluje , a neustále chváli aká je milá a šikovná , poslušná. Doma od malička mávala v izbe poriadok , hračky maju svoje miesto , obrázky , škola , oblečenie..... No ako chodí do školy už ten poriadok nie je u nej samozrejmosť , a musím jej to pripomínať .... A ten problém , ktorý s ňou mám je , že večne a dennodenne jej musím všetko pripomínať , kontrolovať ... 4 roky každý deň to isté. Už som jej napísala aj rozvrh , že ked nevie čo má robiť aby sa pozrela naň , pripadne podla neho nech si skontroluje či všetko má nachystané , uložené... No aj ten rozvrh je zbytočný. Má ho nad písacím stolom , a aj tak ju musím upozorňovať a pripomínať čo ma spraviť. Učím ju k samostatnosti a preto ma privádza do nervov. Viem že taká nebola pokiaľ nechodila do školy. Záležalo jej , aby mala poriadok , aby bola pekne oblečnená , pekne zladená , chovala sa ako slečna , radi sme chodili po reštauráciach , vedela slušne sedieť , slušne jesť. Teraz chodí zo školy domov večne rozgajdaná , špinavá , nezáleží jej aby bola pekná slečna. či má suknu alebo nie - sedí ako chalan , sukňa nakrivo , nohy od seba , vlasy na všetky strany.Ked sme v reštyke či doma sedí ako ožran , príbor jej večne padá , sme na prechádzke alebo na nákupoch - večne uteká popred nás , nevie s nami - vedľa nás isť, keď niekoho stretneme /známeho/ nevie komunikovať , odpovedať na otázky typu ako sa máš , ako v škole , bud neodpovie alebo na všetko jedno slovo - dobre . dobre.Ked príde zo školy domov , tak ako sa v chodbe vyzuje a hodi bundu tak je to tam. Hned sa ide učiť - pri tom vie, že si ma umyť ruky , prezliecť sa , najesť a až potom učiť.Začala som ju učiť že treba občas aj v domacnosti pomocť. Sama od seba sa nechytí , len ked jej poviem. Oblečenie si nehá hodené na zemi , či domáce alebo vonkajšie oblečenie si zladí katastrofálne / pri tom , ked bola školkarka taká nikdy nebola , záležalo jej aby bola zladená a pekná/. Počas dňa jej musím všetko pripomínať niekolko rázy , napriek napísanému akože " rozvrhu" ma to ma ubíja. 4 roky - dennodenne to isté. A pri tom viem , že nechcem od nej nič nové a nič ťažké.Bol to náš životný štýl a samozrejmosť.A ked jej nič nepripomeniem tak má svoj čas , a ked ide spať tak začne rychlo a na poslednu chvilu , a unavená všetko naraz robiť. chystať sa do školy , poriadok v izbe , oblečenie nachystať / aj ked jej ho neustále chystám ja , lebo jej kombinacie su prišerné / a to už po niekolkom vysvetlovaní , ukážkach : čo k čomu je vhodné../ alebo to nestihne/ možno niekomu sa to zdá , ako blbosť , ale ja viem že bola iná , že to u nás nebol problém , ide mať 10 rokov - nejaká tá samostatnosť už musí byť. Náše spoločné chvíle sú už len samé upozorňovanie , pripomínanie a debaty formy : " Miška prečo si taká , prečo nie si taká a taká" ona po týchto debatách je velmi smutná ,ale aj tak si z toho nič nevezme , lebo nasledujúci deň je taký istý. Keď jej niečo vysvetlujem , tak je ticho , myslím že ma ani nepočúva a potom sa ma hneď na to od veci opýta : napr. čo bude dnes v telke. Keď sa snažím s ňou kamošiť , tak to zneužíva ,nevie odkial - pokial , ked sa začne smiať tak akoby bola mimo a smeje sa na ničom do nekonečna. Na pubertu sa mi to zdá byť veľmi skoro. Každé ráno sa rozčulujem , lebo opäť niečo zabudla alebo nestíha , nevie sa ogabať .... a tak už naše rána bývajú plné mojho kriku a už aj nadávok " bože prečo si taká hlúpa". tak ako aj dnes. Opäť ten istý problém a môj výbuch. ked odíde tak plačem.v tej chvíli ju neznášam . príde zo školy domov a opäť sa zatvorí do izby , neprezlečie , okolo nej bordel..... nezájem že by bolo treba aj niečo pomocť... cez vikend ked jej nepoviem aby sa prezliekla , tak je v pyžame a neumytá aj do tretej. A pre tieto jej "chyby" som nervozna , kričím , potom ju neznášam , nedokážem prejaviť lasku .... len ked večer spí tak ju pohladkám , dám pusku a poviem lubim ťa. a ked sa nad tým zamýšlam tak plačem. nechcem kričať , nechcem nadávať , nechcem byť zlá matka , chcem jej ukazať lásku ale nedokážem to. stále myslím len na to , že chcem späť to malé zlaté dievčatko. aj ked si poviem , že kašlem na to , to ju prejde časom - nevydržim to. Chcem aby premýšlala nad tým čo robí , mala nejaký režim , vedela rozlišovať čo sa patrí a čo nie , vedela sama od seba že niečo aj treba.... chcem aby bola samostatná aspoň v tých denndodenných povinnostiach.4 roky dennodenné pripomínanie ma ubíja.Niekedy mi príde , že to robí mne naschvál , ale nato nie je ešte taká prešpekulovaná. Potom som na ňu zlá a trápime sa obe. Neviem čo a ako mám robiť , aby to tak nebolo. Už nechcem s nou ani nikam chodiť , lebo je to opäť len o upozorňovaní. Chcem aby sme boli kamošky , vychádzali spolu ale nedokážem to. Už mi začína vadiť na nej aj to dobré. Bola som nedávno na takej oddychovej týždnovej dovolenke a uvedomila som si , že mi vôbec nechýba a to je kruté , aby niečo také povedala matka.Viac mi chýba môj muž ako ona. A ked sa nad tým zamyslím , ma to velmi bolí. Určite ju lúbim , len tie dennodenné možno " malichernosti" mi nedávajú tú možnosť prejaviť a v tom. Neodsudujte ma za tieto slová ale skúste mi poradiť. ďakujem


reklama


reklama

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 11:04

Larvitania, vôbec sa reakcii tvojej dcéry nečudujem. Dávno nie som dieťa, mám 43 rokov preč, všeličo zvládam lepšie, ako deti... Ale ak by ma niekto čo len štyri dni večne upozorňoval na to, čo robím zle a komentoval, aká som hlúpa, tak by som sa z výšky vykašľala na nejakú snahu dotyčnému vyhovieť: "Nepáči sa ti? Tvoj problém!"

Čo keby si miesto nespokojnosti a výčitiek, že niečo nespravila, skúsila dcérku oceňovať a chváliť za to, čo urobí?

loulou, Pi, 19. 11. 2010 - 11:07

larvitania, nie je dôvod, aby Ťa ktokoľvek odsudzoval, myslím, že máš len trošku "pomýlené" nároky na svoje dieťa a na seba.
Máš 9 ročnú dcéru, a Ty chceš, aby z nej bol hotový človek. Dáma každým coulem. Nuž priprav sa, že to sa ešte tak 10 - 12 rokov neudeje Úsmev Výchova dieťaťa netrvá 9 rokov, ale celý rast a dospievanie, Tvoja dcéra sa prirodzene mení a prispôsobuje novému prostrediu (škole a spolužiakom). Máš zdravé inteligentné a veľmi šikovné dieťa, ktoré sa správa úplne normálne na svoj vek. Skús sa na to pozrieť z jej pohľadu: keby si bola malé normálne dievčatko, čo má neporiadok v izbe, chodí rozcuchaná a rozgajdaná zo školy (ale vyhratá a šťastná), a doma by Ti mama stále pripomínala, že si "taká a taká", nerozosmutnilo by Ťa to? Nehovor jej aká je a prečo nie je iná, hovor jej, čo Ti vadí, keď robí, alebo nerobí. Keď jej budeš stále vyhadzovať na oči, že je neporiadna, na nič nemyslí, je nesamostatná a nezodpovedná, tak nakoniec tieto Tvoje tvrdenia prijme za svoje. Radšej jej hovor, že sa Ti nepáči, že má v izbe neporiadok, že chceš, aby Ti pomohla (schvále - vážne si si myslela, že je normálne, aby 9 ročné deti samé od seba pomáhali?)
A hlavne skús ukľudniť sama - fakt, že nie je dokonalá, je úplne v poriadku, podľa toho čo píšeš z nej rastie inteligentný a šikovný, samostatný človek, a to, že je dieťa, a že sa nespráva vždy podľa Tvojich predstáv je prirodzené. Skús dať do toho trošku uvoľnenia, humoru, a váš vzťah sa dá zasa do poriadku.
Ozaj, a ešte niečo: "Chcem aby sme boli kamošky" - nezabúdaj, že Ty si jej matka, a ona Tvoja dcéra, nie kamoška...

larvitania, Pi, 19. 11. 2010 - 11:16

loulou - díky Úsmev

loulou, Pi, 19. 11. 2010 - 11:24

Mrkám

waikiki, Pi, 19. 11. 2010 - 11:17

"Neodsudujte ma za tieto slová ale skúste mi poradiť."

Skúsim ti poradiť, ale nemôžeš chcieť, aby som do príspevku nevložila emócie.
Keď si zhrniem, čo si napísala, máš priam geniálne dieťa, polorobota, nemusela si sa s ňou pripravovať do školy, ani keď bola prváčka. Waw.
Keď bola menšia, cítila, že sa ti zapáči práve tým spôsobom, ktorý od nej vyžaduješ. Priam snobské maniere (riešiš sedenie v reštaurácii a schopnosť zladiť oblečenie). Túto druhú schopnosť žiaľ niekedy nemajú ani dospelé ženy. Robila, čo si chcela, mala si z nej poslušnú bábiku. Výborný prospech, výborné správanie.

Ale áno, teraz dieťa pomaličky vstupuje do puberty, naplno to prepukne za 2-3 roky.
Už sa búri, nerobí všetko presne ako na kľúčik, nechce, aby si lásku k nej podmieňovala zoznamom vecí, čo má urobiť.

Ak ju budeš stále len kritizovať, aj keď z môjho pohľadu takmer nie je za čo (snáď len tie neumyté ruky), zarábaš si na veľkú vzburu v skutočnej puberte. Známky, správanie v škole, nevhodná partia...

Si mama, mala by ti predsa vychádzať zo srdiečka NEPODMIENEČNÁ láska k dieťaťu. Ľúbiť ju takú aká je, aj s jej negatívnejšími povahovými črtami. Iba tak si ju znovu
získaš, ona musí cítiť, že ju ľúbiš. Ak tú lásku v sebe neobjavíš, o pár rokov bude situácia pravdepodobne značne dramatickejšia. Nerieš blbosti, rieš iba skutočné problémy. Prajem ti, aby si sa naučila ľúbiť dcérku takú aká naozaj je, nie predstavu o nej, aká by mala byť. Slnko

Vlamonka, Pi, 19. 11. 2010 - 11:22

Lavritania asi by si sa mala ist liecit... nic v zlom...musis pochopit , ze tvoja dcerka je ina , ina osoba , inak uvazuje ... potrebuje lasku a nie , aby si jej vnucovala svoj zivot , svoje myslienky.. mne to pripada akoby si z nej chcela mat robota , aby neodvravala , pekne sedela , jedla , obliekala sa ..atd...uvazujes , vlastne , ze co robis? sice asi ano ked si to sem napisala...preboha ved je to este len dieta ... a inak moja dcerka sa dostala do puberty ked mala 9 tiez bola ukazkova slecinka a teraz ...jedina z triedy dostala pokarhanie za to , ze odvrava ucitelom , maluje vulgarne obrazky..atd...ked nastupila do skoly

najkrajsie pisala , ucila sa velmi dobre...a teraz nic... to mam na nu stale revat? pozri vezmem ju k sebe porozpravame sa o tom , ze preco to urobila , slubi , ze uz to robit nebude ...verim jej , je to moja dcera..opakuje sa to stale dookola ...ale velmi ju milujem ..je to predsa moja dcera!!!

babka Betka, Pi, 19. 11. 2010 - 12:34

Krásne si to napísala... to by som písala aj ja...Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

larvitania, Pi, 19. 11. 2010 - 11:25

waikiki , tiež ďakujem.
mne nevadia tie " neumyté ruky ani neporiadok" ale ide mi len o to večné pripomínanie.... že prečo je to tak....
ale je pravda , že dieťa sa mení , pomaly príde do puberty a bude si názory vytvárať sama ako aj jej osobnosť človeka sa bude vytvárať.
ani mi to velmi nevadilo , kym na to neupozorňovala aj mama , a aj svokra.
díky za komenty, určite pomôžu. Kvietok

waikiki, Pi, 19. 11. 2010 - 11:37

Larvitania, nedaj sa ovplyvňovať zvonka, aj keď sú to staré mamy. Rozvíjaj vzťah medzi tebou a dcérou,zbytočne ju nekritizuj, ale radšej chváľ.Objímam

anita, Pi, 19. 11. 2010 - 11:28

Larvitania, po prečítaní tvojho blogu mi napadlo, že ti požičiam moje deti - syn 16 r. a dcéra 9 r. A ver mi, že by si mi ich do dvoch hodín priniesla späť a mala by si po probléme Mrkám .
Ale teraz vážne, máš normálnu 9 r. dcérku. Tak isto i tá moja príde zo školy strapatá, rozopravaná, veď v zápale hry si to ani nevšimla. Kombinácie, ktoré je schopná si obliecť len preto, že ich mala kamarátka - spolužiačka, sú niekedy na plač, niekedy na smiech.
Neporiadok v izbe majú všetky deti. Tie moje sa vyhovárali vždy na toho druhého. Tak sme spravili každému samostatnú izbu. A hádaj čo? Áno, dnes je neporiadok v dvoch izbách. Ja hovorím, že tam majú živé s mŕtvym, ale v sobotu si vždy upracú vzorovo.
Buď rada, že máš zdravú dcérku. Skús si spomenúť na seba v jej veku, možno sa ti bude lepšie chápať jej pohľad na svet. Držím palce.

martinag, Pi, 19. 11. 2010 - 11:31

Larvitania, tiež som mala pred nejakým časom podobný problém. Môj syn mal tiež vtedy 9-10 rokov, mala som pocit, že s ním neustále bojujem.Tiež som mala dojem, že ho len kritizujem a napomínam, v zápätí ma to mrzelo. Veď on je len dieťa, ktoré ma napriek mojej neustálej kritike zbožňuje. Tak som si zopárkrát zahryzla do jazyka, začala mu viacej prejavovať lásku, lebo aj keď sa tvári , že je už veľký, ešte sa strašne rád pomojká.Začala som ho rešpektovať takého aký je.Hoci ešte aj teraz ma dokáže vytočiť, keď sa celý večer motá po dome a pol desiatej zistí, že má robiť na ďalší deň projekt. Ale neriešim to, tak je hore dlhšie , je síce unavený, ale aspoň sa poučí pre ďalší krát. A keď som ho prestala kritizovať a napomínať, zistila som, že je mi je s ním strašne fajn a rastie z neho veľmi príjemný spoločník. Skús tie nedostatky svojej dcérky neriešiť, možno budeš zatínať občas zuby, ale uvidíš, že sa atmosféra uvolní a bude ti s ňou strašne fajn. Pretože môže sa ti stať, že sa ti úplne odcudzí,a ťažko si znovu získaš jej dôveru.

novacka, Pi, 19. 11. 2010 - 11:36

Ahoj, podla mna je ona este skutocne dieta a ty mas na nu velke naroky. mozno nerada upratuje, mozno by bola radsej keby tebe pomahala s upratovani a robili by ste to spolu.

ivana2, Pi, 19. 11. 2010 - 11:44

Moji chlapci?
Ani neviem kedy som im nemusela niečo pripomenúť.
Ale viem ,že keď ich pochválim, pohladím a tiež keď cítia, že som smutná z toho čo urobia alebo neurobia , chcú to napraviť. A tešia sa z pekného slova. Aj keď na druhý deň, alebo už o hodinu je zas niečo za čo ich treba napomenúť. Ale často krát to treba nehať tak len preto , aby sme nenarušili
čaro peknej chvíle, napríklad ako s nadšením rozpráva čo sa udialo v škole
a chutí mu pri tom obed až sa oblizuje....
Zameraj sa na pekné chvíle, daj jej lásku a ona ti to oplatí.

slavia, Pi, 19. 11. 2010 - 11:54

To čo napíšem asi vyznie veľmi hlúpo, možno až hnusne, kľudne mi za to vynadajte, ale toto mi jednoducho nedá. Larvitania, na jeden jediný deň Ti "požičiam" môjho syna, je síce o 2 rôčky starší od Tvojej, ale, garantujem Ti, že tých 24 hodín Ti bude stačiť na to, aby si pochopila akú úžasnú dcéru doma máš a budeš ju milovať nadovšetko na svete a vôbec Ti nebude vadiť, ani to, keby došla zo školy zablatená až po ušká a mala by po izbe porozhadzované všetky barbiny, ktoré doma má. Podľa môjho skromného úsudku, je problém v Tvojich , dovolím si napísať sakra prehnaných očakávaniach. 9ročné dieťa, tak ako píšu hore dievčence, nie je dospelá žena. Je to dieťa a nehnevaj sa na mňa, ale Ty ju chceš o jej krásne nevinné detstvo obrať. Chcela by som vedieť, či aj Ty ako dieťa, si mávala izbu vyupratovanú tak, že sa tam smietko nenašlo. či si si nikdy nepohodila oblečenie, hračky. Aj Ty si odjakživa vedela, že modré pančušky sa nehodia k zelenej sukni a fialovému tričku? Píšeš, že dcéra sa zmenila až po nástupe do školy. To je jasné, vplývajú na ňu jej spolužiaci, deti sa medzi sebou rozprávajú, myslíš, že každé dieťa doma automaticky vie, že teraz treba vyniesť smetí, že treba naložiť prádlo do práčky, či povysávať? nemôžeš od 9 ročného dieťaťa chcieť, aby fungovalo ako dospelý samostatný človek, ktorý si riadi vlastnú domácnosť. Pokiaľ dcéra bola ovplyvňovaná viac menej iba Tebou ako matkou, dá sa očakávať, že sa bude správať podľa tvojich očakávaní, ale ak už v jej živote na ňu majú vplyv viacerí ľudia( spolužiaci) snaží sa prispôsobiť svojím chovaním, správaním aj im. Myslíš, že keby Tvoja dcéra sedela stále niekde v kúte, ako madona, lebo panebože pocuchajú sa mi vlasy, či nebodaj na mňa padne kvapka z kaluže, tak jej bude v škole fajn a bude mať tak skvelé výsledky? Deti sú kruté, a tak ako nemajú radi tých čo stále robia iba zle, tak isto nemajú radi ani tých čo sú ako barbinky z katalogu.
Môj syn, mal v škole 1x košeľu, ktorá stála pre mňa nemalé peniaze, no a došiel zo školy z roztrhnutým rukávom, a čo? milujem ho aj tak. a nekričala som naňho za to, vysvetlila som mu, že veci si musí vážiť, či stoja 1e či 100e, košeľu som mu zašila nuž a chodí so zašitým rukávom, ale to neznamená, že ho mám menej rada ako predtým. Jasne, aj mňa rozčúli keĎ je v detskej izbe tak, že nie je ako prejsť k oknu, nuž ale, na tom predsa svet nestojí. Myslím, že by si si mala tu nájsť tie krásne článočky o očakávaniach, bezpodmienečnej láske, a asi aj vyhľadať pomoc odborníka, lebo tie Tvoje nároky sú ozaj privysoké na 9ročné dieťa. Tým ale nechcem povedať, že ťa odsudzujem, alebo niečo podobné, vôbec nie, aj ja viem teda riadne vrešťať sťa malý paviánChichocem sa Len stojí to za zamyslenie, aby si malej nejakým spôsobom nevedome neublížila. Tie Tvoje výčitky, jej naozaj dobre nerobia, pretože v nej jednoducho vyvolávaš ten pocit, že je "neschopná" . Keď jej to budeš dennodenne vykrikovať, tak ver, že sa takou stane, lebo nezabúdaj, že tisíc krát opakovaná lož sa stane skutočnosťou a malá sa s tým stotožní, že veď mama si o mne aj tak myslí a stále mi to hovorí, že som taká, onaká, tak naozaj taká som...a aj bude. začni tým, ako píšu dievčence, skús pár dní nevyčítať, ale vyzdvihuj všetko to dobré. Buď všímava a za každú maličkosť ju pochváľ. A ak žiadaš aby upratala, tak jej povedz : moja, akú krásnu izbu si mala včera, keď si mala tie hračky uložené v poličke, uložíš ich, aby to bolo opäť pekné? ...a uvidíš, že dcéra iste uprace skôr a radšej ak okeď na ňu vybuchneš a s krikom na ňu budeš revať : Ty si taká bordelárka, okamžite uprac ten bordel! chce to moja veľa veľa odhodlania, trpezlivosti a nekonečné množstvo lásky. Tak hlavne tú lásku Ti želámZlomené srdce hľadaj info, raď sa tu so šikovnými dievčencami, nájdi si psychológa, lebo máš doma úžasnú dcéru, ktorá túži po Tvojej láske a ver, že si ju zaslúži.

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 12:08

Slavia, veľmi pekne si to napísala Úsmev Slnko Slnko Slnko

Ale tie posledné štyri slová mi "poškriabali" oči... Nikto si nemusí lásku kohokoľvek akokoľvek zasluhovať. A deti už vôbec nie Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

slavia, Pi, 19. 11. 2010 - 12:26

nevedela som nájsť vhodné slovko, ale nemyslela som to tak že : ľúbim ťa, lebo si upratala, ľúbim ťa lebo si dostala jednotku, proste láska k dieťaťu je bezpodmienečná a dieťa neľúbim raz viac, inokedy menej, ľúbim ho stále, či je krásne, či špinavé, či mi donesie pätorku, ľúbim ho, lebo je, žije,existuje, narodilo sa...no proste ľúbim ho. Zaslúžiť si môžeme iba rád "myšího kožíšku"Chichocem sa alebo zaslúžiť si môžeme prémie k platu ak sme odviedli nadpriemernú prácu, ale láska sa "zaslúžiť" nedá. Tak dúfam, že som správne doplnila, aby nedošlo k omylu.

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 12:38

Áno Áno Áno Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

aleg, Pi, 19. 11. 2010 - 11:56

larvitania,
mám rovnako starú dcéru- minulý týždeň mala 10. Tiež som niekedy z nej na nervy. A tiež dookola opakujem to isté. Výnimočne pomáha sama od seba. Minule utierala v detskej prach a po každej poličke sa ma prišla spýtať, či si už môže dať konečne prestávku.Každé ráno 6 rokov jej robím vlasy a asi v 2% si nachystala sama gumičky a sponky. O 20:30 hod. si spomenie, že sa mala učiť vlastivedu alebo prírodovedu a pritom sme sa jej 20x z manželom pýtali, či ma všetko do školy nachystané....Tiež je inak veľmi šikovná a veľakrát ma to zvádza narevať na ňu za všetko čo nespravila alebo urobila zle. Tak si stále opakujem tie pozitívne veci. Mám ešte 2 mladšie deti, takže to mi často pomôže odpútať pozornosťChichocem sa
A vieš čo som si všimla? Že ma najviac na nej vytáčajú veci, ktoré som robila aj ja. Niekedy ako keby som videla seba v jej veku(to si vždy tak s odstupom uvedomím)Chichocem sa
Je to tak, že musíme našim deťom nechať vlastný priestor, aj na chyby, lajdáckosť, leňošenie a tak podobne. A každý deň ďakovať, že máme také úžasné a zdravé deti Slnko

Silvika1, Pi, 19. 11. 2010 - 11:57

Ja by som Vám navrhovala oddýchnuť si od seba. Vyvetrať hlavu. Nesústreďuj sa len na ňu. Prečo ako robí. Je to veľké samostatné dievča, ktoré začína mať pubertu. Skús sa vrátiť v rokoch späť, aká si ty bola.
Nieje dôležité či je tričko na mieste a v izbe 100% poriadok. Ber to tak že izba je jej priestok a ona si robí v ňom to čo chce a cíti sa tam dobre tak ako to má.
Tieto veci sú banalita. Buď rada že je zdravá, úspešná vo veciach čo robí aj napriek nedostatkom ktoré uvádzaš.
Prajem veľa pevnej vôle.

brestik, Pi, 19. 11. 2010 - 11:57

larvitania mas vela odvahy napisat takyto clanok!podla toho co pises mas ozaj velmi sikovnu dcerkuTlieskam nemen ju a neber jej tu sikovnost ona bude ina .a neboj nie je tu nikto komu by neuslo nenakricat na svoju ratolest.tak ako mas ty zelania na nu ,skus aby mala zelania na teba a skuste sa akceptovat.na co by si nemala zabudnut je LASKA kazdy den ju pomojkaj a povedz jej to,nie ked spi ale ked ta pocuje a citiObjímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam ja stale hovorim pomaly je neraz rychlo TrPEZLIVOSTSlnko

slavia, Pi, 19. 11. 2010 - 12:15

to nie je o odvahe, to je už naozaj pocit zúfalstva, a je dobré, že to sem napísala, lebo získa tak trošku nadhľad a možno pochopí, že má doma úžasnú dcéru...koľké z nás by také deti mať chceli, ale máme iné, no aj tak naše, úžasné,jedinečné a milujeme ich také aké sú. larvitania nie je zlá mama, je iba zúfalá mama, ktorá nezvládla svoje očakávania. Ale ona to zvládne a onedlho si prečítame, ako veľmi svoju dcérku ľúbiZlomené srdce Tak ako naše deti nie sú dokonalé, ani my mamy nie sme dokonalé, veĎ všetci sme ľudia, či máme 9 či 40 rokovChichocem sa

ivana2, Pi, 19. 11. 2010 - 12:12

My si niekedy s chlapcami 12 a 10 r. robíme také večery, že sa rozprávame čo
koho trápi,opýtam sa ich aké výhrady majú na mňa, či chcú aj oni počuť maje výhrady na nich a čo trápi mňa. Nakonie si povieme, že sa posnažíme s tým niečo urobiť. Ďalší deň vidím že sa snažia. Ale niekedy na to rýcho zabudnú.Veď sú to deti.

Pegybabi, Pi, 19. 11. 2010 - 12:18

Larvitania, len a len veľa trpezlivosti a veľa preveľa lásky potrebuje tvoja dcérka.
Je to človiečik, ktorý si hľadá cestu, nevie sa orientovať ako vo svojich, tak aj v tvojich citoch.
Nikdy jej nehovor, že je nemožná, že je nemehlo a podobne - nerobí to dobre, bude sa cítiť menejcenná a odstrkovaná. Aj keď nie vždy všetko spraví podľa tvojich predstáv, pochváľ ju za to a povedz jej, že to nabudúce bude lepšie. Dávaj jej najavo svoju lásku a veľa, veľa jej hovor o tom, že ako veľmi ju ľúbiš, aká si šťastná, že ju máš. Krikom nič nevyriešiš, len tú malú dušičku týmto udupávaš. Chce to trpezlivosť. Želám ti hlavne pokojnú myseľ a v srdci pre tvoju dcérku veľa lásky.Zlomené srdceZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam

adus, Pi, 19. 11. 2010 - 12:20

Larvitania,

mám dnes už dospelé (minimálne vekom ) deti - vedia jesť príborom a sedieť slušne pri stole vystreté ako sviece - keď je to treba (na recepcii u anglickej kráľovnej a pod.Mrkám ). Doma by si ich takto nikdy nenašla, hádanky typu za stolom sedia 4 ľudia, koľko nôh je pod stolom sú u nás neriešiteľným rébusom, lebo občas tam má každý spustenú aspoň jednu a občas ani to nie. Od čias, kedy sa vedia obliecť samé, neriešim ICH kombinácie, maximálne upozorním na holé kríže, ale aj to veľmi netreba, lebo už prišli na to, že zima je zima. Keď som si uvedomila, že čím viac kriku robím kvôli neporiadku, tým sú "rezistentnejší" prestala som to riešiť - ich izby sú ich vizitkou, keď im nevadí, že to vidia kamoši čo chodia na návštevu, prečo by to malo vadiť mne. Možno by si sa čudovala, ale pri takomto lážo-plážo prístupe ich veru čas o času chytí šajba a upracú si aj bez mojich príkazov. Sú tak nedokonalí ako sa len dá - ale sme tak šťastní, ako sa len dá.
Prečo sa tak "zmenila" tvoja dcéra a prečo práve od momentu keď začala chodiť do školy - pochopila, že existuje aj iný svet ako ten tvoj vysnívaný a chce ho vyskúšať. Vidí, že iné deti a iní rodičia fungujú inak, porovnáva, pozoruje, testuje - je to úplne prirodzené.

lienka, Pi, 19. 11. 2010 - 13:23

Áno Áno Áno
Sú tak nedokonalí ako sa len dá - ale sme tak šťastní, ako sa len dá
Zlomené srdce Bozkávam

hanele, Pi, 19. 11. 2010 - 14:20

Áno Áno Áno ...tak tak

larvitania, Pi, 19. 11. 2010 - 12:29

ďakujem vám velmi pekne za všetky komenty, už teraz pomáhajú. Mrkám

aleg, Pi, 19. 11. 2010 - 12:34

Áno Áno Áno Tlieskam Slnko

babka Betka, Pi, 19. 11. 2010 - 12:41

A v čom, ak sa môžem opýtať?? Prepáč moju zvedavosť...

matam, Pi, 19. 11. 2010 - 12:31

Podstatou materinskej lásky k dieťaťu je bezvýhradné prijatie. Normálna, zdravá matka nepotrebuje k láske k svojmu dieťaťu žiaden iný dôvod, než holú skutočnosť, že je na svete. Malé dieťa nemusí robiť nič pre to, aby si jej lásku zaslúžilo. Nie je viazaná na žiadne podmienky. Ide o nepodmienenú lásku Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce
Naschval som tu pohladala tento nadherny vyrok... larvitania prosiiim zamysli sa nad nim...
A este nieco... keby bola tvoja dcerka chora... naco by ti bolo to ze by aj dokonale splnala tvoje poziadavky??? Mozno by si sa mala trosku naucit vazit si co mas. Vies napr. ja som o svoje dieta mohla hned po jej narodeni prist a poviem ti vzdy ked si na to spomeniem hned si ujasnim priority...

vierča, Pi, 19. 11. 2010 - 12:46

Si na nu prehnane narocna,nechaj ju zit!Bolo by dobre vediet aj nieco o tebe.Mozno si nezamestnana,znudena nespokojna...Skus najprv popracovat na sebe,vykecaj sa psychologicke,mozno tak najdes v com je problem.

larvitania, Pi, 19. 11. 2010 - 12:52

ono to tak býva že človek si väčšinou neváži čo má , a chce mať väčšinou ešte viac a byť lepším - no aj tak to o sebe až - tak netvrdím.
ale som rada , že som sem napísala , lebo ja som si tiež myslela , že od dieťaťa nemožem žiadať viac , a že ako to je - je v poriadku.má svoj detský svet.... len moja rodina mi spochybnila názory kritizovaním môjho dieťaťa , : že už by mala vedieť to a to , že ja ako dieťa som bola uplne iná - šikovnejšia.... , vedela som už to a to...
no - ono bola aj iná doba - ako je teraz.
ale opakujem , že mne nejde o poriadok , pomáhanie či čisté ruky ale o to , že ked jej niečo vravím / nemyslím len kritizovanie/ tak ona akoby hned zabudla alebo ja neviem... ked jej nepripomeniem rano : máš preukažku , maš kluče , maš to alebo to , tak to nemá , a to je každy deň.... ide mi o to , že ma trápi to že nepočúva a neuvedomuje si o čom hovorím... jej myšlienku su niekde pri hanne Montane alebo superstar či ine aktivity. to ma najviac mrzí. a moj muž je taky istý. ked odchádza na týždňovku : tak je to to isté - pripomenuť či všetko má. No asi to bude povahou. Úsmev

linda999, Pi, 19. 11. 2010 - 12:58

roztrzitost, nesustredenost a neustale zabudanie, kazdy den akoby bol znova od zakladu - to byva aj priznakom ADHD, ale to uz by musel posudit odbornik. skus si precitat priznaky ADHD poruchy, ty poznas dceru najlepsie, uvidis, ci je tam nieco spolocne.
Drzim palceÚsmev

aleg, Pi, 19. 11. 2010 - 13:06

ako keby si písala o mojej dcére!Chichocem sa niekedy jej niečo poviem, prejde 2 metre, otočí sa a že: "Čo som to mala spraviť?" Alebo to jednoducho nespraví. Jedným uchom dnu, druhým von. Bude to asi povahou, majú svoj svet, svoje dôležitejšie myšlienkyÚsmev
A nám zostáva len byť trpezlivé. Pohoda
Niekedy je ťažké odolávať "tlaku" rodiny.Ale ty si ju poznáš najlepšie!

slavia, Pi, 19. 11. 2010 - 13:16

vieš čo mne moja svokra vravievala na adresu môjho syna,keď nespĺňal jej predstavy o dokonalom vnúčikovi? že jeho ocko (môj manžel) chodil v 7(slovom siedmych či siedmich? dievčence v tomto mám medzierku, tak si dosaďte správne i/yChichocem sa ) MESIACOCH a keď mal 1(slovom jeden) rok tak recitoval v autobuse básničky, keď chodil do prvej triedy nosil biele nohavice a NIKDY ich neušpinil!!! a rapotala to pri každej príležitosti aby poukázala na chyby mojej výchovy, lebo môj malý začal chodiť "až" v keĎ mal rok a rozprávať začal, až keď mal 3,5 roka a čítať sa naučil až keď bol tretiak! a jedného krásneho dňa som sa jej teda opýtala, prečo jej geniálny syn, (môj manžel) má ukončenú iba 3ročnú učňovku bez maturity, prečo si ako 18ročný roztrhol achilovku a dostal modrú knižku ? keď bol tak geniálnym, poslušným, čistotným dieťaťom? A od vtedy mi ani slovíčkom nezasahuje do výchovy mojich detí.NIK NIE JE DOKONALÝ! Nestresuj moja, toto všetko je iba ten malinký problém v očakávaniach. Máš šikovnú dcérku a Ty si jej skvelá mama. A tak medzi nami dievčatami, Ty nikdy nič nezabudneš? Chichocem sa

eva m, Pi, 19. 11. 2010 - 12:55

larvitania,
nechces odsudzovanie, ale radu, chapem...
hoci ako mame je mi velmi tazke citat tvoje riadky.
Rezonuje vo mne otazka, PRECO je pre teba dolezita "dokonalost" tvojej dcery.
Eva Slnko

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 12:59

Rezonuje vo mne otazka, PRECO je pre teba dolezita "dokonalost" tvojej dcery.

Áno Áno Áno

fidorka, Pi, 19. 11. 2010 - 13:02

Larvitania,v celom tom tvojom opise vzťahu matka-dcéra prevláda jedno slovíčko - CHCEM.Tu by si mala začať.Vieš,nikto sa nebude chovať tak ako chceme my,len preto že to chceme.A už vôbec sa ti to nepodarí tak ako to robíš.Na tejto stránke je veľa žien,ktoré tvrdia,aj sa o tom už veľa krát presvedčili (ja som jedna z nich),že keď niečo CHCEM ja od iného,musím niečo zmeniť najskôr ja,v tomto prípade,musíš zmeniť ty seba,svoje chovanie,postoj,reakcie,všetko.Viem si predstaviť aké to je ťažké.Ak si na to sama netrúfaš,zájdi za psychológom,majú s tým bohaté skúsenosti,určite ti niečo dobré poradí.
Len ako perličku ti poviem vlastnú skúsenosť.Mám štyroch chlapcov,keby si videla,čo oni dokážu každý jeden deň,aký bordel a spúšť,aký hrmot okolo stola,smiech a "hlasné diskusie",asi by ti dupkom vlasy stáli.Do určitej fázy to vôbec neriešim,ale keď prekročia hranicu,ktorú sme si dohodli,stačí môj jediný pohľad a vedia čo od nich chcem.Tak isto ako vedia,že majú slušne sedieť za stolom,keď ideme do reštaurácie,že nemajú vyrušovať druhých v kine atď.aj keď doma sa s nimi televízia veľmi ťažko sleduje,pretože majú na všetko kopec otázok,pripomienok,komentárov,za stolom tiež trúsia a rozsýpajú,jeden si sedí na nohách,druhý ich má zložené ako indián,tretí si hlavu podopiera o ruku...
Boli sme pozvaní na svadbu,kde bolo veľmi veľa ľudí a vyberaná spoločnosť,ja som doslova tŕpla,či si nemám zobrať kuklu na hlavu a tajne si ju navliecť na hlavu,tváriť sa,že nepatrím k mojej rodine.Ale nebolo treba,chlapci boli zlatí,milí a ja som bola na nich pyšná.
Verím,že aj tvoja dcéra vie veľmi dobre,ako sa má správať v spoločnosti a toto všetko čo robí a tebe sa to nepáči,to je len jej "nová reč",ktorou ti chce ukázať,že sa jej nepáči,ako spolu vychádzate vy dve.Preto robí prieky.
Dopraj jej viac voľnosti,nesmieš byť taká upnutá a chcieť všetko dokonalé.Ona potrebuje úplne normálne detstvo a nie takéto kasárne,uvidíš,že vás to zblíži Slnko

linda999, Pi, 19. 11. 2010 - 13:29

fidorka,

super napisane a vystihnute, ucim sa Áno Objímam

fidorka, Pi, 19. 11. 2010 - 13:39

ďakujem,ja sa tiež stále učím,aj tu od vás,aj od svojich detí,aj od predavačky v obchode,alebo aj môjho strýka....ten mi dal aj dnes jednu lekciu,že som nevedela či sa mám smiať,alebo ho ľutovať.Ale dýcham zhlboka a usmievam sa Mrkám Slnko

marikat, Pi, 19. 11. 2010 - 13:07

ako to citam....aj ja pripominam svojim detom vsetko ale...
co by sa stalo, ak by bola odkazana iba sama na seba, ak by sa musela sama vystrojit do skoly a zabudla by si preukazku, kluce, peniaze a co ja viem co este vsetko
zabudla by si to raz, druhy, ale casom by sa naucila.
ked jej to budes pripominat, ona sa podvedome na teba spolieha. ved ju nechaj, nech si zabudne. a potom si uvedomi. ved ty jej nijako nepomahas, ked jej to pripominas, vodis ju za ruku.
aj moje deti si zabudli, neraz zostali bez obeda, adam dokonca raz stravil cele uprsane popoludnie na dvore bez klucov. ale viackrat sa to nestalo
neupozornuj ju, nechaj ju zit a ucit sa i na vlastnych chybach

marikat, Pi, 19. 11. 2010 - 13:09

a mas iba ju
keby si mala viac deti, mozno by si sa na to pozerala inak

matam, Pi, 19. 11. 2010 - 13:16

s tymto aj s casti suhlasim... vychovavat k samostatnosti... ale zase odtial-potial lebo deti nie su mali dospeli!!! potrebuju nas

larvitania, Pi, 19. 11. 2010 - 13:15

ved to - takisto svadba vo vybranej spoločnosti -tá vyprovokovala tento problém. no len ja som sa zahanbila... ale nejdem sa k tomu vracať.
vobec nechcem aby bola dokonalá , to nie som ani ja a ani by som nechcela byť.
linda999 - ďakujem veľmi pekne. práve o tom čítam. je to dosť k nám podobné , poradím sa , vďaka...

Polárka (bez overenia), Pi, 19. 11. 2010 - 13:26

Keď chce človek postaviť stavebnicu, väčšinou potrebuje na to návod. Existuje zopár veľmi nadaných jedincov, ktorí ho nepotrebujú. No tých je skutočne málo.
Výchova dieťaťa, teda skôr človeka je omnoho zložitejšia, ako stavebnica - cezto všetko sú ľudia, a nie je ich málo, ktorí si myslia, že nepotrebujú žiadny návod. Postupujú cestou pokus, omyl. Aj tak sa dá.
Ale vždy je dobré mať po ruke niečo, kde si človek môže nájsť a porovnať výchovné postupy.
pre inšpiráciu :
http://www.martinus.sk/?uItem=68554
http://www.martinus.sk/?uItem=32022

lienka, Pi, 19. 11. 2010 - 13:36

A čo ty Larvitania, zo svojim životom si spokojná?? Nepíšeš nič o sebe, pracuješ??? Vňikendy asi venuješ tomu, že obsluhuješ manžela...či?? On príde na víkend a robí si s malou aj samostatný program, podporuje ju v záujmoch??vodí ju na krúžky?? či bráva na fotbal...
začni od seba zdáš sa mi strašne "zošrúbovaná", máš aj nejakého koníčka?? venuješ sa ešte niečomu inému okrem domácnosti??
Držím ti palce, aby si si našla k dcére cestu a aby ste nemali naozaj vážne problémy...

larvitania, Pi, 19. 11. 2010 - 13:50

ano ja som spokojna so svojim životom. momentálne nepracujem ,a ked som pracovala - tak len na polovičny uväzok. cez týžden sa venujem domácnosti , kávičkam s kamarátkami ,plávaniu, spoločne s dcerou aerobiku i bez nej, vodím dcéru na kružky , kde ju čakám. a cez vikend nerobíme nič - muž sa venujem nám , žiadne upratovanie , máme víkend len pre seba , a on väčšinou obsluhuje nás / raňajky do postele , či ním uvarená večera/ a máme spoločné programy.
čiže muža som odbremenila od všetkého , naš dom , autá , učty , a všetko okolo života , a aj dcéra su na mojej hlave.ono mi to vyhovuje, som spokojná ako to je , a ked už niečo potrebujem tak mi pomože.
ďakujem vám Kvietok

Veron, Pi, 19. 11. 2010 - 14:06

Larvitania a tráviš so svojou dcérou čas?Počúvaš čo ju trápi?Skús sa poradiť s psychológom a možno zistíš kde je chyba.Držím palce a výčitky od svokry a mamy ber s rezervou oni s tvojou dcérou nežijú ty áno Kvietok

brestik, Pi, 19. 11. 2010 - 14:15

wau citam este raz ale toto som daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavno nepocula!!!!spokojna so svojim zivotomTlieskam Áno

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 14:19

Brestík, neviem - tvrdiť, že som spokojná so svojim životom, a zároveň písať, že som nervózna a frustrovaná a že kričím na vlastné a jediné dieťa, ktoré mi lezie na nervy...

No, nejako mi to nejde spolu dokopy...

fidorka, Pi, 19. 11. 2010 - 14:22

Áno ani mne to nejde dokopy...

Polárka (bez overenia), Pi, 19. 11. 2010 - 14:25

Áno Áno Áno

linda999, Pi, 19. 11. 2010 - 14:36

Geo,

mam pocit, ze to larvitania myslela tak, ze so vsetkym okrem dcery je spokojna, klape jej to, ako chce - domacnost, kavicky, relax atd...
V podstate ma pohodu, ktoru jej narusa jej dcera, ktora nesplna jej predstavy.
Pise, ze jej ani nechyba ked s nou nie je. Zrejme pre kazdu matku nie je dieta stredobodom zivota...

Tak to vidim a pochopila som ja. Mozem sa samozrejme mylit, vychadzam len z clanku a komentarov.

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 14:47

Linda, práve toť nižšie to krásne rozpísala Evka. Javí sa mi to presne tak isto.

Nemám pocit, že pre Larvitaniu jej dcéra nie je stredobodom života. Skôr by som povedala, že sa na ňu a na jej ne/dokonalosť sústreďuje až priveľmi.

fidorka, Pi, 19. 11. 2010 - 14:50

Linda,skús si to predstaviť-kávičky,relax,kamošky,pekný dom,LEN si nespokojná so správaním dcéry.Keby si bola v pohode s tým všetkým okolo,že si finančne dobre zabezpečená,máš dobrého manžela,ktorý ti donesie raňajky do postele,máš dobré kamarátky a toto všetko ti stačí a nič iné nechceš,netúžiš mať,riešila by si,že dcéra má červené tričko,bielu sukňu,zelené topánky?Že hodila bundu na zem,nemá naaranžovanú izbu ako na fotenie do katalógu?Kričala by si vtedy po nej preto,že nosí domov iba dobré známky zo školy,že ju učitelia chvália a ona si neuvedomuje vo veku 9 rokov,že má mať kolená pri sebe keď sedí doma na gauči a rozpráva sa s mamou?Takéto veci nevadia nikomu,kto je v pohode sám so sebou a so svojim životom....

linda999, Pi, 19. 11. 2010 - 14:54

mas pravdu, fidorka, da sa na to kuk aj takto Úsmev
Myslim, ze je to aj tym, ze dobre berieme velakrat samozrejme a to nevyhovujuce "riesime".

Pekny dnik, letimSlnko

fidorka, Pi, 19. 11. 2010 - 14:56

aj tebe pekný deň Slnko

sisamisa, Pi, 19. 11. 2010 - 15:01

fidorka..presne tak....ja podraždenejšie reagujem na deti ked niečo nie je v poriadku alebo ked je viacej stresu..mam zato hrozne vyčitky..ale ked sme v pohode...tak ma nevytoči žiadny bordel...ani hodena bunda v predizbe...ani jedna topanka odletena v kuchyni a druha v obývačke..Chichocem sa je to strašne...že problemy a stres prenašam na deti..Smútok no ale aspon vtedy ich učim poriadku...Chichocem sa

hanele, Pi, 19. 11. 2010 - 15:05

svata pravdaÁno

viktory, Pi, 19. 11. 2010 - 14:32

Larvitania, toto je asi syndróm matiek, ktoré buď majú manžela na "týždňovkách" alebo sú samé s deťmi. Moja krstná zostala sama s deťmi, dcéra 13, syn 1 rok. So synom mala obrovské problémy. Až sa našiel psychológ, ktorý jej povedal: Mamička, vaše dieťa je zdravé, ale zamyslite sa sama nad sebou. Chalan má dnes 40,je to úplne normálny muž. Moja bývalá kolegyňa mala manžela na týždňovkách a doma 9 a 6 ročné dcéry. Stále ju sledovala, naprávala,(vraj robí grimasy, no ale asi len mala veľké okuliare) až sa dievča dostalo k psychiatrovi. Samozrejme lieky a pod. Vtedy som jej povedala, aby ju nechala na pokoji, aby si ju nevšímala a lieky jej nedávala. Našťastie, poslúchla. Dievčina má dnes 35 rokov, je zdravá a šťastná mamička. A mám aj rozvedenú kamošku, ktorá má dnes 22 ročného syna. Je s ním sama asi od jeho 5-tich rokov. Minule som bola u nich na návšteve cez víkend. No tak asi 6 krát za hodinu (keď bol doma, lebo stále pred ňou uteká) mu "pripomínala" tú istú vec. Chalan očividne znervóznel a už sa aj bral. Roky jej hovorím, nech stále do neho nebúši-nepomáha. A on jej teraz už vyslovene robí prieky. Keď sme sa lúčili (cez telefón, lebo, samozrejme nebol doma) mi povedal: Teta, prosím vás, povedzte tej mojej mame, nech ma stále "nebuzeruje", lebo to nevydržím. Takže aj Ty, Larvitania, nepokaz, čo je dobré a neklaď na dieťa priveľké nároky. Orientuj sa na seba, ako píšu dievčatá, nájdi si nejké hobby. 9-ročné dievča je ešte dieťa a nechaj ju byť dieťaťom, dospelá bude veľmi dlho.Slnko

eva m, Pi, 19. 11. 2010 - 15:01

"Larvitania, toto je asi syndróm matiek, ktoré buď majú manžela na "týždňovkách" alebo sú samé s deťmi. "
- nemyslim, ze by to bol nejaky syndrom, aj moj muz vela cestuje, malo je doma a vychova deti je viac na mne. Napriek tomu nepozorujem u seba taketo prejavy.
Eva Slnko

viktory, Pi, 19. 11. 2010 - 15:18

Evi, netvrdím, že všeobecne, lebo ja som sama 20 rokov so synom a u mňa sa to tiež neprejavuje. Ale takto som to vypozorovala v týchto troch prípadoch...Mrkám

eva m, Pi, 19. 11. 2010 - 15:23

vidis, tak to nebude syndromMrkám
Eva Slnko

annie, Pi, 19. 11. 2010 - 14:33

Myslím že u tvojej dcéry sa len začala prejavovať jej osobnosť. Je to dieťa, nechaj ju ísť vlastnou cestou a len ju usmerňuj. Nie je to bábika Barbie, ktorá bude chodiť pekne oblečená, bude mať správanie dámy, bude rozumieť dospelým. Myslím že máš na ňu len veľké nároky a ona reaguje tak, že chce byť "iná". To sa samozrejme nezhoduje s tvojou predstavou "ukážkového dievčatka". Vieš, deti neriešia to, či majú špinavú bundu, pokrčené nohavice alebo roztrhnutú mikinu, na to musí ešte dorásť, aby ju trápili takéto veci. Viem že ju máš rada, napísala si veľmi úprimne svoje pocity. Nerozmýšľala si nad tým, prečo chceš aby bola taká ako si si vysnívala? Nemáš skôr pocit, že chceš aby bola taká kvôli ľuďom okolo teba? "Čo povedia ľudia, keď moje dieťa bude takto a takto vyzerať, správať sa..." Nerieš či sa hrbí v reštaurácii, alebo či si zašpiní blúzku prípadne si opiera hlavu. Normálny človek sa nad tým nepozastavuje. Je to dieťa a hotovo. Vykašli sa na to, čo si myslia ľudia, je to tvoje dieťa a ty hlavne nechci aby bola dokonalá. Neporovnávaj ju s inými deťmi. Neber jej detstvo....dovoľ jej vyváľať sa v teplákoch v blate ak to ona chce a spraví jej to radosť. Dovoľ jej mať neporiadok v izbe, ak sa tam ona bude dobre cítiť. Vieš čo je najdôležitejšie? Najdôležitejšie je to, aby boli deti spokojné, všetko ostatné ide bokom. Tiež som sa snažila byť dokonalá, ale to proste neide. Začala som sa pozerať na môjho hyperaktívneho syna inými očami, kašlem na poriadok, kašlem na to, že príde domov špinavý. Základ je, že je spokojný a potom som spokojná aj ja. Prajem ti veľa Slnko v duši, aby ste si s dcérkou našli k sebe cestu a našli spoločnú reč. Deti sú to najvzácnejšie čo máme, nezabúdaj na to Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

eva m, Pi, 19. 11. 2010 - 14:42

larvitania,
vidi sa mi, ze tvoje dievcatko - mimochodom, podla opisu uuuplne normala, zdrava dievcinka, je v obrovskom strese z tvojho spravania.
Nechcem sa ruhat, ale vies si predstavit, ze by zrazu nebola? Ze by sa stratila, alebo nebodaj nieco horsie? Bolo by v tej chvili pre teba dolezite jej "dokonale" spravanie?
Takymto pristupom vychovavas ustrachaneho, nestastneho cloviecika.
Pises, ze taka nechces byt.
Zacat treba OD SEBA!
Vyzera to tak, larvitania, ze TY nemas nieco v sebe vysporiadane. A odnasa si to tvoje dieta, ktore za to nemoze, ktore potrebuje tvoju bezvyhradnu lasku a pocit, ze je pre teba jedinecna.
Tiez mi je zvlastny ten paradox, aka si spokojna so svojim zivotom, ale zaroven nervozna, ukricana.
Naozaj by ma zaujimala odpoved na tu otazku, ktoru som ti polozila vyssie: preco ti tak zalezi na dokonalosti svojej dcery?
Pises, ze chces byt s nou kamoska. Naco? Kamosiek si obidve mozete najst, kolko chcete, ale len ty si jej mama a len ona tvoja dcera. Nik iny nema tu "vysadu".
Eva Slnko

georgina, Pi, 19. 11. 2010 - 14:53

Áno Áno Áno

lienka, Pi, 19. 11. 2010 - 14:53

zda sa, že tejto rodinke nič nechýba...ale nejako mi je z toho smutno...tu proste len dieťa "nefunguje" tak ako by malo, ako fungujú autá, domy, účty
robte veci spoločne a stiahni sa z pozície "kontrolórky"

ivet36, Pi, 19. 11. 2010 - 22:07

Tlieskam Tlieskam Tlieskam ivetMrkám

hanele, Pi, 19. 11. 2010 - 14:45

ahoj larvitania...
ja mam po precitani tych tvojich slov normalne husiu kozu...keby mna takto niekto vecne dirigoval a doslova "buzeroval" za kazdu s prepacenim hovadinu typu zladenia oblecenia...tak by som ho velmi rychlo poslala niekam...a vobec by sm sa necudovala tvojej dcere keby minimalne polovicu tych "veci" robila tebe napriek...ved co sa bude snazit, ked ju vecne kritizujes a nadavas jej do hlupakov...to nocne objimanie a hladenie by si mala praktizovat prave vtedy ked chces po nej nakricat ...aby si to jej urcite mizerne sebavedomie dostala spat....mas krasne, zdrave, sikovne a inteligentne dieta tak to sama nepokaz NEREALNYMI narokmi seba a tvojej mamy a svokry lebo je viac nez evidentne ze nie ty mas problem s dcerou ale tvoja dcera ma obrovsky a nou samou neriesitelny problem s vasimi ocakavaniami

a mimochodom, to co sa tebe zda, ze je jej nedostatkom- kreativita v obliekani- je mozno jej velkou prednostou - aj o Wiwien Westwood si mozes mysliet cokolvek a je to uspesna, slavna, bohata a urcite aj spokojna osoba

prajem vela zdaru, viac sebaovladania a vela tolerancieZlomené srdce

ludka79, Pi, 19. 11. 2010 - 15:31

larvitania nečitala som všetky príspevky dievčat ale z môjho pohľadu nemá problém tvoja dcéra ale Ty...asi sa nudíš tak si nachádzaš somariny a nenecháš dcérku užívať si dectvoObjímam ... možno by ti pomohlo druhe dieťa alebo zamestnanieSlnko ... skús si svoj príspevok po sebe prečítaťMrkám ...
a nie si jej kamarátka ale matka ...tiež som si skvôr nemyslela že je v tom taký rozdielPohoda

safarica, Pi, 19. 11. 2010 - 16:01

Ahojte ked toto čítam a spomínam na časy ked moje dve decka boli v puberte podotýkam trvala dlho až do dospelého veku stotožnujem sa s Adus ked tebe syn alebo dcéra nevadí že máš neporiadok v izbe a zabudaš ulohy a chodíš ako hastroš tak ja to riešiť nebudem spomínam na časy ked aj ja som semtam vypenila do nepríčetnosti ale zase som to tak neriešila spomínam na časy ked dcera v skrini mala taký brajgel že ked som vyžehlila prádlo nemala som ho kam dať tak som najprv všetko vyhadzala na zem a až tak sme to spoločne poskladali ale o týžden to bolo znovu tak a dnes sa na tom smejem je dospela krásna baba ktorá sa zaujíma o modu a má v skrini taký poriadok až by som povedala takzv. komínky a aj podla farby zoradené a o synovi ani nehovorím ten bol taký snílek on ma nevnímal až na tretie zavolanie ale neriešila som to stále len s krikom a upozornovaním k ničomu to nevedie ja som sa aj snažila to brať s humorom velakrát ked som vošla do ich izieb a už tam fakt bol brajgel obrovský tak som im povedala že prinesiem psíka (mali sme dlho psa )nech sa im ešte vykaka do stredu izby aby to malo tu správnu atmosféru alebo zo žartu som povedala že pri smetnej bedni je to a to že ockovi som kázala to doniesť aby si to dali do izby alebo sama som ešte ten ich neporiadok zvýšila tý že som im len tak hodila niečo do postele napr.tanier s nedojedenou tortou a pod. a potom sme sa celá rodina na tom smiali .Alebo som synovi zaviazala šnúrky na botaskách obidve spolu a ráno ako som išla do práce som sa ešte chichunala lebo som si ho predstavovala ako sa bude zlostiť a nestihne prísť načas do školy čo sa vela krát stalo a viete že sa počase naučil že ich nemá nechávať pri dverách a aby sme sa
večne o nich nepotkýnali .Deti su už raz také nemôžme ich stále len napomínať a dirigovať

sadlonka, Pi, 19. 11. 2010 - 16:21

Priznávam otvorene, že ako matke takmer rovnako starej dcéry a zároveň učiteľke, ktorá má v triede malé slečny sa mi to všetko čítalo nesmierne ťažkoSmútok . Tvoje malé zlaté dievčatko nikam neodišloÁno , je len staršie a začína si viac uvedomovať, že niečo nie je u vás doma v poriadku. Ani ty si neuvedomuješ, akým darom je samostatné a šikovné dieťa, aj keď sa to bude týkať "iba" školy.Všetko je to o prioritách, a Ty ich máš, prepáč, podľa mňa ako matka úplne pomýlenéMlčím . Rozhádzané oblečenie, prach na poličkách, nespratané veci som už dávno prestala riešiť / ak som ich aj kedy nejako zvlášť dôkladne riešila/ a predovšetkým sa teším z úspechov svojich detí a spoločne strávených chvíľ pri oveľa príjemnejších činnostiach.
EvkaKvietok a GeoKvietok mi tiež hovoria z duše!Tlieskam Áno Tlieskam

Martina79, Pi, 19. 11. 2010 - 17:10

" Miška prečo si taká , prečo nie si taká a taká", " bože prečo si taká hlúpa". Prekvapenie Plačem Prosím ťa toto viac nepoužívaj.
Mám jednu otázku. Koľko krát za deň ju pochváliš? Napr. za to, že sa sama naučila.... a pod.
Nehnevaj sa ale podľa mňa to už hraničí s psychickým týraním. Plačem

desina40, Pi, 19. 11. 2010 - 17:45

larvitania, prečo musi mať 9 ročne dieťa "zladené" oblečenie? A ked ťa trápi, že jej musiš všetko pripomínať, prestan to robiť. Uvidíš, čo sa stane.Slnko Viac nemám čo napísať, všetko tu už bolo napisané.Kvietok

matahary, Pi, 19. 11. 2010 - 18:10

ahoj larvitania , v tvojom príspevku akoby som sa aj ja videla , tak som sa aj ja zaregistrovala. mam ten istý problém s 11ročnou dcérou. presne to isté. disciplína aj láska musí byť. mne už občas aj výchovná facka vyletí a verím že takých nás žien je veľa , veľmi veľa , len nie každa dostala tu odvahu to tak napísať. a taktiež sme rôzne povahy a každá z nás ma ine priority.
nezverujem sa s tým nikomu , lebo presne by som očakávala tieto reakcie , a málokto by pochopil o čo nám ide.
myslím že len dve - tri ženy pochopili o čom tu píšeš. ja som to pochopila hned , nejde ti o neporiadok či špinavé šaty , ale len o to , aby to dieťa počúvalo čo mu hovoríme , pretože to je to čo nás vytáča , že sa rozprávame so stenou. ja taktiež dcere rozprávam , rozprávam a o chvilu sa ma spýta : čo si hovorila?
a tak sa len opakujem. nakričím a občas aj výchovný pohlavok padne. ja ked som vyrastala to bolo normálne. a mali sme ako deti rešpekt. dnešné výchovné metódy svedčia o drzosti , žiadnom rešpekte voči nám rodičom či učiteľom, a nedajbože sa na dieťa zle pozriete tak vás už chcú žalovať za týranie. /podobne ako martina99/
to je dnešná výchova : " ved je to dieťa" .....
chápem ťa , držim ti palce , veľa trpezlivosti prajem , a čo sa týka ADHD poruchy , si to preštuduj , pretože može to byť diagnoza. ja som už mala o tom debatu s triednou učiteľkou , a sme v štádiu sledovania. su rôzne formy. a je to aj prichádajucou pubertou. ja tiež svoju dcéru milujem , ale niekedy by som ju vedela poriadne vyplieskať.
verím že nás takých mám je velmi veľa. hore hlavu a usmievaj sa!

desina40, Pi, 19. 11. 2010 - 18:29

matahary, ty si vždy počuvala rodičov? Mýslim , či si ich aj vždy "vnímala"", či si nebola občas duchom nepritomná. Lebo ja ked si spomeniem, tak mamine reči niekedy len tak plachtili okolo mna a do mojej hlavy sa ani náhodou nedostali..Chichocem sa A to, že mám povysavať, umyť riady a pod, hadam to nebudem robit dobrovolneVáľam sa od smiechu po podlahe , tiež mi to mama hovorila zakaždým. Až ked som bola na strednej, tak ma napadlo samu od seba, že hádam by som mohla aj niečo urobitChichocem sa A ver mi, že mama mi teraz, má 70 rokov, ani slovkom nespomenie, že by som bola zlá alebo neposlušná.Slnko

eva m, Pi, 19. 11. 2010 - 18:38

matahary,
suhlasim s tebou, ze je potrebna laska aj disciplina.
Obavam sa vsak, ze clanok larvitanie bol o niecom uplne inom. Je o maminej nelaske a prehnanej narocnosti.
Aj ja od mojich deti vyzadujem, aby si udrziavali poriadok a aby pocuvali, co im hovorim. Zaroven ich vsak lubim, nech by boli akikolvek bordelari, nech by si vedeli ci nevedeli zladit handry, ci sa vedia spravat pri stole alebo nie.
Ked s nimi nie som, velmi mi chybaju, moje myslienky sa k nim vracaju aj cez den, ked su v skole.
Nebijem ich, niekedy kricim, ale nie preto, lebo ma nepocuvaju, ale preto, ze som to nezvladla JA.
Dnesne ci vcerajsie vychovne metody - vzdy je to o nas rodicoch.
Eva Slnko

Martina79, So, 20. 11. 2010 - 09:23

Ja som nemala na myslí fyzické týranie, nemente si pojmy. Ale chcieť mať perfektné dieťa, ktoré bude slušne sedieť, pekne sa obliekať a upratovať len tak... lebo má na to rozvrh hodín. To je podľa mňa choré.
Ja mám doma 6 ročného syna. Myslíš, že nikdy nedostal po zadku? Aj ja mám svoje hranice. On vie, čo si môže dovoliť. Ak to niekedy zabudne má smolu. Ale nie vždy to riešim bitkou. Sú aj iné spôsoby. Zle som sa vyjadrila, na 99% to riešim inak ako bitkou.
Ja som z toho článku mala pocit, že Larvitania sa hanbí za svoju dcéru, nevie pekne sedieť, pekne sa obliecť. Čo na to ľudia povedia? Ja si skôr myslím, že tu problém má matka, nie dcéra. Možno ako bolo písané vyššie, stačí si nájsť zamestnanie, koníčka, na ktorý bude chodiť sama... Nie toľko sa upínať na dcéru....

pripletka, Pi, 19. 11. 2010 - 19:17

wau.
chvilu som mala podozrenie, ze si niekto robi srandu Smútok Mam 9 rocnu dceru, ktora je presne taka ako mnoho z Vas pisalo. POlohlucha Úsmev ked ma riesit ulohy, poriadok, ci ine povinnosti. Jej oblubene slovo je "co?" alebo "pockaj" Úsmev NO inak je UZASNA !
Larvitania ak si naozaj myslela vazne vsetko co si napisala, porozpravaj sa s manzelom alebo sa chod porozpravat s nejakym odbornikom. Nenavist k dietatu kvoli tomu, ze sa nevie zladit sa mi javi nezdrava.

desina40, Pi, 19. 11. 2010 - 19:23

pripletka, inak aj mne to pride ako vymyslené. Ten kusok, kde píše o kávičkách s priatelkami atd..a že nevie, prečo dcera sa neoblieka zladene.Moje dcery su bordelárky, a to maju 14 a 17, na stole 3-4 pohare na vodu, taniere, obaly zo sladkosti, nechápem kde sa učia, špinave prádlo niekedy hodené na zemi.....ale napadne ma len, ake su užasne a krásne....Zlomené srdce

PaBe, Pi, 19. 11. 2010 - 21:21

Larvitania,len tak zbežne som pozrela,čo iné píšu...ale nie veľmi pozorne,nie je čas...ja mám pocit,že máš sklony k tomu,aby tvoja dcéra robila to,čo tebe bolo,alebo možno aj je vyčítané,alebo čo bolo od teba očakávané...máš problém sama so sebou,nič v zlom,myslím,že by si mala začať od seba.Dokonalosť našich detí je práve v ich nedokonalosti a každé z nich je oreginálne.Nemôžeš od dcérky očakávať perfektné zladenie oblečenia.Aj ja mám 9 ročnú dcérku a tá sa vie tak obliecť,že by si žasla...neriešim to.Kým viem,že jej nebude zima a ona sa tak cíti dobre,prečo jej vnucovať,že musí byť perfektne zladená?Veď je to dieťa,nie malá veľká žena...Moja malá tiež sem tam prepočuje,bordel má skoro stále,strihá,lepí,papiere a zošity a nožnice sú tiež všade...no ona vie aj popratať,keď chce,vie sa obliecť,ako sa patrí,keď vie,že je to výnimočná situácia,vie,ako sa má kde správať...sem tam je príliš úprimná,povie otvorene aj to,čo by iný považovali za neslušné,či drzé,priamo...ale aj tak je jedinečná a úžasná a nikdy by som nechcela,aby sa správala umelo,ako robot,podľa očakávaní iných...ľúbim ju takú,aká je,ona to vie,že aj keď pokričím sem tam,tak je pre mňa ona,aj syn,sú pre mňa všetko a nemusia byť dokonalí.To nie je nikto z nás...a ani ty.Prajem ti nájsť si k nej cestuZlomené srdce

desina40, Pi, 19. 11. 2010 - 21:35

pekné, PaBe Zlomené srdce , cítim to rovnako. Keď sa pozerám na svoju staršiu dceru, akoby som hladela do zrkadla.Chichocem sa

ivet36, Pi, 19. 11. 2010 - 22:05

Tlieskam Tlieskam Tlieskam ivetMrkám

cibinkals, So, 20. 11. 2010 - 10:26

...mám silný pocit, že po týchto všetkých riadkoch sa tu larvitania tak skoro neobjavíChichocem sa

Martina79, So, 20. 11. 2010 - 20:08

Áno Váľam sa od smiechu po podlahe chcela radu.....Veľký úsmev

MarikaM, So, 20. 11. 2010 - 11:07

Mám štyri sestry a jedného brata. Jedna zo sestier je psychicky chorá. Máme ju veľmi radi, pomáhame jej, snaží sa začleniť tak, aby svojou chorobou nebola nikomu na obtiaž.
Prepáč, ale vo veľa veciach mi moju sestru pripomínaš.
Je to choré čo Ty chceš od svojej malej dcéry.
Mala by si začať od seba, lebo to čo robíš je ozaj príliš, alebo dá sa povedať aj normálu sa vyhýbajúce.
Mám tri dcéry, ale kedy som im ja toto robila, tak mi utečú z domu hneď ako by mohli a bolo to možné.

Ozaj sa nad sebou zamysli - potrebuješ pomoc TY.
Držím Ti prsty, lebo to čo robíš je proti rozumu a nie je to normálne.
Tvoja dcéra Ťa miluje - zatiaľ......Slnko

Slzička, So, 20. 11. 2010 - 18:03

Larvitania, máš zdravé dievčatko, plné života, a za to by si mala byť vďačná. Pomysli si na všetkých tých rodičov, ktorí majú postihnuté detičky a uznáš, že Tvoje problémy sú banality.Kvietok

lydusha (bez overenia), So, 20. 11. 2010 - 18:10

Preco by mala mysliet prave na to? Pre nu su jej problemy s velkym P, nie tie, co maju iny. Pre kazdeho je ten jeho problem top, aj keby to malo byt pre niekoho "smiesn"e kombinovanie veci.
Keby to bola banalita, asi sem nenapise, larvitania rozhodne problem ma a ake mu da ona meno je jedna vec- ako to vidia cudzi ludia je druha vec, ale ako je to v skutocnosti vie asi len boh.

larvitania, Ne, 21. 11. 2010 - 00:33

lydusha , matahari : velmi výstižne napísané. Tlieskam
pre každeho je TOP problém niečo iné. pre niekoho je niečo banalita , pre niekoho to niečo veľký problém.
A verím taktiež ,že sa nájde veľa matiek , ktoré občas podľahnú nervozite. Len máloktorá má odvahu si to priznať. Poznám veľa matiek v mojom okolí , ktoré sa k ďeťom chovajú úplne otrasne , a tie by boli zrelé na psychiatriu.A väčšinou také maminky sú na verejnosti a v rôznych diskusiach tie najväčšie herečky.
K dokonalému šťastiu mi naozaj chýba , len to ,aby ma dcérka počúvala - a to nemyslím počúvala , že aby poslúchala , ale to aby vnímala mňa... moje slová - to je celý ten moj problém. No potrebovala som počuť , to že je to normalne a je to stav predpuberty a roztržitosti , vývoja osobnosti.A taktiež už nebudem reagovať na nátlak môjho okolia , že by malo byť dieťa v tom veku také a také. Chcela som byť dobrou matkou , tak som chcela aby to na tej výchove bolo vidno. A preto niektoré vaše komentáre mi veľmi pomohli tými popismi aké su vaše deti. A vďaka tomu sa na tento moj " problém " pozerám uplne inak. Áno Kvietok
Nejaký neporiadok v izbe , špinave veci či nezladené oblečenie ma neaujíma , tým som chcela poukázať len nato , že to boli u nás niekedy samozrejmé veci , ktoré neboli nútené , bol to náš životný štýl - tak ako pre niekoho je - napr. nepopravená posteľ či návšteva kina. A to málokto pochopil.
Samozrejmé , že dcéru lúbim , a tie prejavy sú z oboch strán , a ked ma niekdedy nahnevá , v tej chvíli je to len nervová slabosť a preto tie pocity , typu " nie je to moje malé dievčatko..... atď. ".
Ruku na srdce a nech sa každá z vás čo ma posiela na psychiatriu zamyslí , a povie , že nie nikdy nemala pocit , ked ju nahneval milovaný človek , že v tej chvíli slabosti nemal také negatívne myšlienky.
Pre mňa je problém , že ma dcérka nepočúva /myslím tým slová , nevníma komunikaciu / som z toho smutná , trápi ma to , ked sa to nahromadí - hnevá a kričím. Pre niekoho je to banalita a žiadny problém . A ten niekto sa vie nahnevať možno len pri veľmi veľkom probleme / neviem to definovať , pretože každý ma iný stupeň problémov a hnevu /
Keby som ju neľúbila , tak ma tento môj " problém" nebude ani trápiť.
Škoda , že som tento príspevok napísala v stave , kedy som bola smutná ... dnes , keď som vychladla - by som to napísala inak. Nemala som dobrý deň.
Ale naozaj - ako písala Matahari , málokto pochopil môj problém , takže z niektorých komentárov si nič neberiem.Mrkám
Ale vďaka niektorým žienkam !
Všetkým prajem život bez akýchkolvek problémov.
Majte sa krásne , ahojte!Kvietok

lydusha (bez overenia), Ne, 21. 11. 2010 - 11:34

Mne nemas za co dakovat, ja som len pisala o jednotlivom vnimani problemov, ktore ludia maju.
V podstate tvoja dcera a ty (a rodicovske vztahy s detmi celkovo) je o tom, ze nielen ty si jej ucitel ale aj ona je tvojim ucitelom.
Ty by si jej mala ist prikladom vo vsetkom, co chces od nej....ak chces aby ta pocuvala, musis aj ty ju pocuvat a musis pocuvat dvakrat tak pozorne, pretoze ona je dieta...ak chces aby ta posluchala- posluchaj aj ty ju- i ked slovo posluchat je pre mna srdce drasajuce- nechces z nej mat cloveka bez nazoru, ktory slepo odkyva vsetko co chces aby odkyval, ze? Ak chces aby ti verila, musis jej aj ty verit a nezamyslat sa nad tym, ci by mohla klamat...
Vychova je super vec, len dospeli niekedy cakaju, ze ich dieta bude ako oni- zabudaju, ze sa musi ucit, a od koho ineho ak nie od nas?
Namiesto kriku a hnevu ju objim, ked mas chut ju udriet- stlm uder na pohladenie, radsej rataj do dvesto akoby si mala v hneve vypustit slova, ktore by ta mrzeli. Teraz ma devat, je mala, potrebuje ta, ale takymto stylom sa ti v patnastich vzburi, vzoprie a potom si budes trieskat hlavu o mur....cas nevratis a ty zoznes co si zasiala...je to nepisany zakon, ktory funguje viac nez na sto percent. Co rozdavas, to dostavas. Zvaz svoj postoj k nej, prehodnot priority a najdite si spolocnu rec, ktorej budete obe rozumiet...drzim palce...
je dobre vypustit emocie, ja ich davam niekedy na papier, tam mi do toho nik "nekafre"...ak vypustis paru na verejnom fore, tak uz musis ratat s nasledkami a s tym, ze nie kazdy ta pochopi...potom ti neostava ine iba selektovat a vybrat si to, co ti najviac vyhovuje....
No a este cosi.....
K matahari sa nevyjadrujem, dobre? Ucel to nesplnilo, ver tomu.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama