Larvitania, vôbec sa reakcii tvojej dcéry nečudujem. Dávno nie som dieťa, mám 43 rokov preč, všeličo zvládam lepšie, ako deti... Ale ak by ma niekto čo len štyri dni večne upozorňoval na to, čo robím zle a komentoval, aká som hlúpa, tak by som sa z výšky vykašľala na nejakú snahu dotyčnému vyhovieť: "Nepáči sa ti? Tvoj problém!"
Čo keby si miesto nespokojnosti a výčitiek, že niečo nespravila, skúsila dcérku oceňovať a chváliť za to, čo urobí?
Ahojte , dnes som sa tu zaregistrovala , pretože nikde ani na stránkach "nanič mama" som nenašla tému podobnú mojmu problému. Môj problém je , že som zlou mamou - večne ukričaná , kritizujúca , nervózna , možno veľmi náročná a viac očakávajúca , ktorá sa neteší z výsledkou svojho dieťaťa a vidí len tie jeho nedostatky , matka , ktorá v momentálnej chvíli svoje dieťa neznáša , a je rada keď nie je so svojím dieťaťom. Mnohí ľudia ma za tie dva posledné opisy hneď odsúdia , ale nechcem aby ma niekto odsudzoval ale aby mi pomohol ... Nikde som sa nedočítala , žeby niekto použil slová neznášam svoje dieťa alebo že je rád , keď s ním nemusí byť. Možno som sama na svete ,možno nie , ale nabrala som odvahu to dať zo seba von.
Nechcem byť taká , chcem svoje dieťa milovať a tešiť sa z neho.
Žijem v šťastnom manželstve 11rokov , s manželom sa veľmi ľúbime , a aj po materiálnej stránke sa máme veľmi dobre. Manžel je počas týždňa preč , spolu sme len cez víkend , a a preto sa aj viac lúbime a na seba tešíme.
Máme 9-ročnú dcéru , ktorá sa narodila plánovane a z lásky. Ako miminko , batoľa , škôlkárka bola veľmi dobré dieťa. Večne usmiate , milé , bezproblémové , všímavé , a bola som na ňu veľmi hrdá. Nikdy neplakávala , nepoznali sme detské trucovitosti , hádzanie sa o zem , a rôzne iné detské problémy. Zlaté , ukážkové dieťa. Bolo to moje dievčatko , ktoré som milovala. Ako začala škola tak každym rokom - ročníkom čo je v škole sa to zhoršuje. Najprv som si myslela , že to vidím len ja , lebo chcem od nej niečo viac.... , ale vidí to už aj moja mama , svokra. No svokra to nevidí ako problém , povie na to všetko : " veď je to dieťa..." Muž sa na to nevyjadruje , a ani nevidí že by mal byť nejaký problém , on je uplný flegmatik a jeho výchova je taká , že keďže je s ňou len cez víkend , tak je to jeho dievčatko , na ktoré on nikdy nekričí , nezakazuje a absolútne nevidí žiadne chyby. Tie chyby nevidí asi preto , pretože on má tie chyby podobné. No na ňom mi to nevadí , lebo som sa naučila s tým žiť a milovať ho aj napriek tomu , a vôbec to ani neriešim. Veď každý ma nejaké chyby , takisto ako aj ja. Inak , každý z okolia aj zo školy mi vravia , aké mám dobré dieťa .... Ona je aj dobrá , v škole sa učí na jednotky /napriek tomu že to vobec od nej nevyžadujem/ , učí sa samostatne , nikdy som s nou nerobila domáce ulohy /ani v prvej triede/ , čo sa týka školy a učenia je samostatná a bezproblémová.Učiteľka ju miluje , a neustále chváli aká je milá a šikovná , poslušná. Doma od malička mávala v izbe poriadok , hračky maju svoje miesto , obrázky , škola , oblečenie..... No ako chodí do školy už ten poriadok nie je u nej samozrejmosť , a musím jej to pripomínať .... A ten problém , ktorý s ňou mám je , že večne a dennodenne jej musím všetko pripomínať , kontrolovať ... 4 roky každý deň to isté. Už som jej napísala aj rozvrh , že ked nevie čo má robiť aby sa pozrela naň , pripadne podla neho nech si skontroluje či všetko má nachystané , uložené... No aj ten rozvrh je zbytočný. Má ho nad písacím stolom , a aj tak ju musím upozorňovať a pripomínať čo ma spraviť. Učím ju k samostatnosti a preto ma privádza do nervov. Viem že taká nebola pokiaľ nechodila do školy. Záležalo jej , aby mala poriadok , aby bola pekne oblečnená , pekne zladená , chovala sa ako slečna , radi sme chodili po reštauráciach , vedela slušne sedieť , slušne jesť. Teraz chodí zo školy domov večne rozgajdaná , špinavá , nezáleží jej aby bola pekná slečna. či má suknu alebo nie - sedí ako chalan , sukňa nakrivo , nohy od seba , vlasy na všetky strany.Ked sme v reštyke či doma sedí ako ožran , príbor jej večne padá , sme na prechádzke alebo na nákupoch - večne uteká popred nás , nevie s nami - vedľa nás isť, keď niekoho stretneme /známeho/ nevie komunikovať , odpovedať na otázky typu ako sa máš , ako v škole , bud neodpovie alebo na všetko jedno slovo - dobre . dobre.Ked príde zo školy domov , tak ako sa v chodbe vyzuje a hodi bundu tak je to tam. Hned sa ide učiť - pri tom vie, že si ma umyť ruky , prezliecť sa , najesť a až potom učiť.Začala som ju učiť že treba občas aj v domacnosti pomocť. Sama od seba sa nechytí , len ked jej poviem. Oblečenie si nehá hodené na zemi , či domáce alebo vonkajšie oblečenie si zladí katastrofálne / pri tom , ked bola školkarka taká nikdy nebola , záležalo jej aby bola zladená a pekná/. Počas dňa jej musím všetko pripomínať niekolko rázy , napriek napísanému akože " rozvrhu" ma to ma ubíja. 4 roky - dennodenne to isté. A pri tom viem , že nechcem od nej nič nové a nič ťažké.Bol to náš životný štýl a samozrejmosť.A ked jej nič nepripomeniem tak má svoj čas , a ked ide spať tak začne rychlo a na poslednu chvilu , a unavená všetko naraz robiť. chystať sa do školy , poriadok v izbe , oblečenie nachystať / aj ked jej ho neustále chystám ja , lebo jej kombinacie su prišerné / a to už po niekolkom vysvetlovaní , ukážkach : čo k čomu je vhodné../ alebo to nestihne/ možno niekomu sa to zdá , ako blbosť , ale ja viem že bola iná , že to u nás nebol problém , ide mať 10 rokov - nejaká tá samostatnosť už musí byť. Náše spoločné chvíle sú už len samé upozorňovanie , pripomínanie a debaty formy : " Miška prečo si taká , prečo nie si taká a taká" ona po týchto debatách je velmi smutná ,ale aj tak si z toho nič nevezme , lebo nasledujúci deň je taký istý. Keď jej niečo vysvetlujem , tak je ticho , myslím že ma ani nepočúva a potom sa ma hneď na to od veci opýta : napr. čo bude dnes v telke. Keď sa snažím s ňou kamošiť , tak to zneužíva ,nevie odkial - pokial , ked sa začne smiať tak akoby bola mimo a smeje sa na ničom do nekonečna. Na pubertu sa mi to zdá byť veľmi skoro. Každé ráno sa rozčulujem , lebo opäť niečo zabudla alebo nestíha , nevie sa ogabať .... a tak už naše rána bývajú plné mojho kriku a už aj nadávok " bože prečo si taká hlúpa". tak ako aj dnes. Opäť ten istý problém a môj výbuch. ked odíde tak plačem.v tej chvíli ju neznášam . príde zo školy domov a opäť sa zatvorí do izby , neprezlečie , okolo nej bordel..... nezájem že by bolo treba aj niečo pomocť... cez vikend ked jej nepoviem aby sa prezliekla , tak je v pyžame a neumytá aj do tretej. A pre tieto jej "chyby" som nervozna , kričím , potom ju neznášam , nedokážem prejaviť lasku .... len ked večer spí tak ju pohladkám , dám pusku a poviem lubim ťa. a ked sa nad tým zamýšlam tak plačem. nechcem kričať , nechcem nadávať , nechcem byť zlá matka , chcem jej ukazať lásku ale nedokážem to. stále myslím len na to , že chcem späť to malé zlaté dievčatko. aj ked si poviem , že kašlem na to , to ju prejde časom - nevydržim to. Chcem aby premýšlala nad tým čo robí , mala nejaký režim , vedela rozlišovať čo sa patrí a čo nie , vedela sama od seba že niečo aj treba.... chcem aby bola samostatná aspoň v tých denndodenných povinnostiach.4 roky dennodenné pripomínanie ma ubíja.Niekedy mi príde , že to robí mne naschvál , ale nato nie je ešte taká prešpekulovaná. Potom som na ňu zlá a trápime sa obe. Neviem čo a ako mám robiť , aby to tak nebolo. Už nechcem s nou ani nikam chodiť , lebo je to opäť len o upozorňovaní. Chcem aby sme boli kamošky , vychádzali spolu ale nedokážem to. Už mi začína vadiť na nej aj to dobré. Bola som nedávno na takej oddychovej týždnovej dovolenke a uvedomila som si , že mi vôbec nechýba a to je kruté , aby niečo také povedala matka.Viac mi chýba môj muž ako ona. A ked sa nad tým zamyslím , ma to velmi bolí. Určite ju lúbim , len tie dennodenné možno " malichernosti" mi nedávajú tú možnosť prejaviť a v tom. Neodsudujte ma za tieto slová ale skúste mi poradiť. ďakujem