reklama

Žiarlivá dcéra

materina duska , 08. 11. 2010 - 11:04

reklama

Ahojte naničmamy,
Chcem sa s Vami poradiť o chovaní mojej dcéry. Mám tri dievčatá vo veku 14,13 a 11 rokov. Problém mám z najmladšou. Je tak veľmi žiarlivá a neustále na všetko frfle. Žiarli na svoju najstaršiu sestru. Myslí si, že ju mám najradšej. Nie je to samozrejme pravda. Správam sa ku všetkým trom rovnako. Práve na najstaršiu dávam najviac zodpovedností. Najmladšia často nerobí a nepomáha ako oni dve aj napriek tomu je to zlé. Keď má niečo urobiť, tak hundre, že prečo práve ona, a ona musí pomáhať atď. Je taká zahundraná, že dokáže hundrať celý deń. Závidi im dvom všetko čo sa dá, ešte aj chorobu.Plačem Príklad: Včera večer stúpla najstaršej teplota nad 39 a preto som musela jej dávať zábaly, čaj... O hodinu moja najmladšia začala revať, lebo sedím len pri najstaršej a pri nej nieSmútok lebo len ju mám rada a ju niePlačem Bola som zhrozená, ako sa môže správať ku svojej sestre tak hnusne, keď ona nevládala vstať z postele. Neustále revala a revala. Zabudla, že vo štvrtok večer sa prejedla šunky a zvracala, bola tak oslabená, že ani nevnímala, čo sa okolo nej dialo. Od strachu som k nej chodila každých 10 minút. V tej svojej sebeckosti zabúda na veci, ktoré pre ňu ako mama robím. Neberie ohľad na nikoho a v zlosti povie veci, ktoré ma veľmi bolia a hlavne klamePlačem len aby mi ublížila.
Neviem si s ňou rady. Dnes som jej povedala, že je zrelá pre psychiatra, lebo ráno vystrájala, že nestihne do školy lebo vstala o pol siedmej a škola začína o pol ôsmej a má do školy 100m. Hovorila som jej, že jej urobím desiatu, ale povedala, že odo mňa nič nechce, lebo ja som na vine, že sa nezobudila aj keď v jej izbe zazvonil budík a ona spala ďalej. Prekvapenie Niekedy mám cháť ju umlátiť, aby mi dala pokoj a v zápätí mám výčitky, že všetko je moja viny, lebo sa jej dostatočne nevenujem. Lenže som zistila, že aj keby som sa celý deň venovala len jej a im dvom len minútu, nevidela by ten celý deň len tú minútu.
Asi by som mala isť s ňou k psychologičke, ale hanbím sa, aby nezačala klamať tak ako klame mne, keď má zlosť. Vtedy začne hovoriť teké veci, ktoré nie sú pravdou, ale bolia. Poväčšine sú pri výmene názorov sú jej sestry a tie je hovoria ako si vymýšľa a ako klame a zabúda na chvíle keď sa venujem výlučne len jej.
Ja už vážne neviem, čo mám robiť a hlavne, kde som urobila chybu vo výchove.
Prosím napíšte mi svoj názor.


reklama


reklama

ivet36, Po, 08. 11. 2010 - 11:14

Nie je mala nahodou v znameni kozorozca????Úsmev
Niecim mi pripomina tu moju.....obcas tiez hodi poznamky o ne/laske k nej, ze ma ide na mieste trafit a ratam do patdesiat, aby som sa udrzala.....
Ja tieto vypady ignorujem.......Kde niet divakov, nie je ani divadlo.
A otocit to opacne- je taka zahladena a upriamena na seba, ze si ani nevsima lasku a prejavy inych voci nej.....a kym si to neuvedomi, ukrati sa o pekne chvile s niekym, na kom jej moze neskor zalezat.
Viac nehovorim nic.
ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Po, 08. 11. 2010 - 11:24

No pr pr pr. Ja som tiez kozorozec Veľký úsmev

ivet36, Po, 08. 11. 2010 - 11:30

No hotovo!Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Ti su mi sudení, ci co.....Veľký úsmev ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Po, 08. 11. 2010 - 11:33

Xixixixi Veľký úsmev Vidiiiiiis. A aj tak sme najidealnjesie znamenie pod slnkom Veľký úsmev

linda999, Po, 08. 11. 2010 - 12:41

lydusha,

si zabila. Aj ja som Chichocem sa

lastovička, Po, 08. 11. 2010 - 13:19

aj ja som kozorožec ale takto som sa nechovala - asi to nebude v tom znamení Mrkám

linda999, Po, 08. 11. 2010 - 13:31

nebude, to bude nejaky dzivy ascendent Mrkám

lydusha (bez overenia), Po, 08. 11. 2010 - 13:49

Ze dziiivyyyyyyy som si oprskala PC Veľký úsmevVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

linda999, Po, 08. 11. 2010 - 12:53

Nie je 12 typov ludi, ako je znameni. Kazdy clovek je iny, kazdy je ovplyvneny niecim inym, od datumu narodenia az po momentalne nalady...
V kazdom pripade dieta Kozorozec ako ho opisuje Linda Goodman v knihe Znamenie vztahov, take nie je.
Naproti tomu poznam "Býčku", ktora sa sprava rovnako k svojej rodine ako dcera autorky blogu.
A to uz ma par desatroci zivota za sebou...nenaucila sa nic Mlčím

materina duska, Po, 08. 11. 2010 - 11:35

Nie je kozorožec, ale býk. A máš pravdu Je zahľadená do seba a nič nevidí len seba. Niekoľkokrát som je povedala, že prehundreš celý svoj život.
Mrzí ma to kôli nej, lebo len čo vstane z postele je všetko čierne a z ničím nie je spokojná. Smútok

carly, Po, 08. 11. 2010 - 11:43

No pr pr, ja som tiež býk, a nie som zahľadená do seba.Mrkám

ivet36, Po, 08. 11. 2010 - 11:43

Nekritizuj, aka je...aspon ja to nerobim! Je taka a basta. Cim viac jej budes hovorit, ze je otrasna, bude este horsia a dokaze Ti len, ze mas pravdu.....
Isto ma aj svetle chvilky, su veci, ktore sa Ti na nej pacia....skor sa upriam na tieto.....a pochval ju za tieto.
Ked ju zacnes vidiet inac, bude sa menit aj ona...
Urci si hranicu, pri ktorej ked Ta vytoci, otoc sa chrbtom a nevidis a nepocujes a nekomentujesÚsmev ......
Je to tazke, ale ide to.
ivetMrkám

ivet36, Po, 08. 11. 2010 - 11:51

lydush- zivot nas naucil, nee?????Veľký úsmev Vy uz aspon po stuzkovej mate....Veľký úsmev ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Po, 08. 11. 2010 - 12:02

No jo, a ked bude aj po maturitee, tak sa opijem ako doga, ako ze ja sa ja volam, akoze som abstinet- tak sa narvem.Veľký úsmev

ivet36, Po, 08. 11. 2010 - 12:09

Kludne Ta pridem podporit.....Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe ivetMrkám

materina duska, Po, 08. 11. 2010 - 12:03

Asi máš pravdu. Skúsim to. Aj ja si myslím, že potrebuje viac pozornostíÚsmev
Ďakujem Ti ivet36Kvietok

ivet36, Po, 08. 11. 2010 - 12:13

Nie, nie, nie....asi sme sa nepochopili. Nepotrebuje viac pozornosti a Ty si nic nevycitaj! Len ju akceptuj taku, aka je a hotovo. Nic viac, nic menej- to nie je o pozornosti.
Iste si doteraz robila vsetko podla svojho najlepsieho vedomia a svedomia a rob to iste nadalej. Vobec sa nesil. Len sa akceptujte-to je najtazsie.
Drzim palce!
ivetMrkám

fidorka, Po, 08. 11. 2010 - 16:47

Áno Áno Áno ,presne tak,pozornosti má dcéra asi až až,prišla na to,ako ťa môže ešte viac vydierať,tak v tom pokračuje.
Pamätám si reláciu Pestúnka a tam radila jednej mamičke,aby takéhoto malého tyrana ignorovali vždy vtedy,keď začína preháňať so svojimi nárokmi.Prestať si to všímať,neodpovedať na takéto vydieranie(nemáte ma radi,jeho/ju máte radšej ako mňa,mne ste takéto nikdy nekúpili a pod.),jednoducho štuple do uší a všetko funguje doma tak,ako ako keby tam to nafúknuté urazené mláďatko nebolo.My máme jedno takéto doma,dosť sa to podobá tomu opisu a nemá ešte ani sedem rokov,na neho tento prístup zaberá.Síce sa ofučí,hundre ako starý chlap,ale presne ako Ivet píše,kde nie je divák,nie je ani divadlo.Ako sa zduje,aj spľasne a robí to čím ďalej menej a v poslednej dobe sa úplne prekonáva,príde sa sám ospravedlniť,keď vidí,že naozaj prestrelil.Ja verím,že to tie deti prejde,záleží všetko len na nás,na našej trpezlivosti.Slnko

materina duska, Po, 08. 11. 2010 - 12:33

Nemyslela som takú pozornosť, že budem robiť to čo ona chce, ale tak, že sa častejšie budem s ňou zhovárať. Vieš, najstaršia má 14 a často sa spolu zhovárame o ženských veciac a ona na to žiarli. Lenže v jej jedenástich rokoch sú jej tie veci na smiech a najstaršia sa tiež nechce pre ňou zhovárať.
Aká je výchova ťažkáZlomené srdce

krtkovci, St, 10. 11. 2010 - 12:11

materina duska,
prečítala som si všetky komentáre, ktorými tu NM prispeli. Dovoľ mi však NESÚHLASIŤ s jednou tvojou vetou, ktorú píšeš TY SAMA vo svojom príspevku :
"Asi by som mala isť s ňou k psychologičke, ale hanbím sa, aby nezačala klamať tak ako klame mne, keď má zlosť. Vtedy začne hovoriť teké veci, ktoré nie sú pravdou, ale bolia" - dovolila som ju sem skopírovať, aby si sa ty /alebo iné čitateľky/ nemuseli vracať až hore.
Z mojej vlastnej skúsenosti píšem pre teba /aj iné maminy/ - NEHAMBITE SA ísť k psychológovi s dieťaťom - sedenie u psychologičky môže pomôcť nielen dieťaťu,ale aj vám ako mamám. Dokonca si myslím, že aj keď milé NM v mnohom poradia, predsa len mám dojem, že psychológ sa vie na problém pozrieť komplexne - inými očami - čím myslím,že je to jeho "povolanie".
Mám totiž dojem, že keď si písala tú vetu, sama si cítila potrebu ísť s ňou k odborníkovi /preto tie veľké písmená TY SAMA/ a hlavne, ak to vnútorne cítiš ty, neváhaj a choď.
Mne,mojím deťom /celej rodine, kolektívu v škole, okoliu..../ to pomohlo. Za radu odborníka sa netreba hambiť, pretože som presvedčená, že ani jedna jediná mama /ani tá NAJSAMLEPŠIA na svete/ nemá PATENT na výchovu-Úsmev ..... to by sa nám žilo....Váľam sa od smiechu po podlahe

Daniela59, Po, 08. 11. 2010 - 14:49

......tak ja som si naivne myslela,ze ziarlivost je len v nasej rodine,ale ako citam v takej situacii sme viacere.Teraz napisem o svojich detoch,nie o vnucatach.Medzi mojim najstarsim synom a dcerou je 7 rocny vekovy rozdiel.Stredny syn sa narodil s dow.syndromom,tak sa asi budete vediet vzit do situacie,ked sa mi narodilo tretie dieta zdrave a este k tomu dievcatko.Vsetky tri deti boli milujuce deti/teraz su uz dospele,tak nemozem povedat,ze nasa laska k nim dospelostou skoncila/Velmi ma trapilo,ked ju syn v istom obdobi/ v puberte/ doslova nenavidel,slovne ju napadal aj nam vycital,ze ju uprednostnujeme,ale fyzicky jej neublizoval.My sme mu vysvetlovali,ze je na svete len preto,aby on v dospelosti nebol sam s chorym bratom,aby mal zdraveho surodenca a spolu pomahali zvladnut situaciu,ked my rodicia tu uz nebudeme.To divoke obdobie chvala je uz davno za nami a mna velmi,velmi tesi ked vidim ako sa maju radi,ako sa jeden na druheho velmi tesia aj ked ich oddeluje velka dialka.Na to * tazke* obdobie spominame uz len s usmevom.Úsmev

mariajana, Po, 08. 11. 2010 - 14:52

ahoj, rozmýšľam podobne ako Ivet36 hore.Moja dcéra síce nemá na koho žiarliť, lebo je sama.Ale niektoré črty v tom správaní majú veľmi podobné. Snažím sa ju brať takú aká je. Akceptujem jej povahu, za dobré správanie ju pochválim,veľmi často ju chválim aj za maličkosti, a hocikedy keď je mrzutá jej poviem len tak zrazu z ničoho nič- aj ja ťa ľúbim, srdiečko...Zlomené srdce Zlomené srdce Keď vyvádza, papuľuje a podobne, jednoducho ju ignorujem. Nevšímam si ju. Keď ráno vstane a všetko je hneď čierne, vobec s ňou nekomunikujem, neprihováram sa jej, nechám ju aj s jej pochmúrnymi rečami a robím si svoje... U nás to zaberá. Niekedy som skúšala ju meniť, chcela som vysvetľovať a dohovárať /prečo si hneď ráno mrzutá, a miesto pozdravenia na mňa len zazeráš....?/Úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
A teraz? Neriešim, neriešim, neriešim. Nech si zazerá, nech sa odúva, však ju to prejde ! A ono to naozaj prejde-nie je pozorovaná, nemá komu hrať....U nás toto naozaj pomohlo. Len neviem ako to môžeš zaviesť u vás doma, keď sú tam ešte ďalšie dve dcéry. Snáď to treba vyskúšať.Slnko Slnko Slnko Úsmev Úsmev Úsmev Prajem Ti veľa sily, trpezlivosti, neboj sa, určite to zvládnete, bude dobre uvidíš. Každé dieťa je iné. Ona je takáto. Prichádza pomaly do puberty, to tiež hrá svoju rolu.Rastie, dospieva, mení sa... A každé dieťa prežíva pubertu ináč. Slnko Kvietok Mrkám

PaBe, Po, 08. 11. 2010 - 17:05

Aj ja mám doma 11 ročného žiarlivca...ale je to lev,syník a žiarli často,často...na svoju 9 ročnú sestru.Vidí v nej už pár rokov veľmi silnú konkurenciu,aj keď sa deťom venujeme obom...A ani ja to neriešim.Boli časy,keď som mala výčitky svedomia,či sa mu fakt nevenujeme menej,ale prišla som na to,že určite nie.Presne vedel,ako na nás,aby sme sa tak cítili a teraz,keď sa také stane,väčšinou to ignorujeme-no priznávam,že nie vždy nám to ideHambím sa

julita, Po, 08. 11. 2010 - 22:17

Mám tri vnúčence. Najstaršia, Katka, chcela silou-mocou vydolovať zo mňa odpoveď na otázku, koho z nich mám najradšej. Neuspokojila ju odpoveď, že ich mám rada všetkých rovnako. Ju, lebo je prvá vnučka, Janíka, lebo je prvý vnuk, Pavlíka, lebo je najmladší vnuk. Srdiečko sa uspokojilo až keď počula, že ju mám rada najdlhšie. Aký musí byť človek diplomat.Tlieskam

ajkapp, Po, 08. 11. 2010 - 23:23

Ahoj. Ja mám doma presne taký prípad, akurát že okrem 3 dievok mám aj syna. Len ten žiarlivostný problém mám s najstaršou 13ročnou dcérou. Mladšie deti medzi sebou vychádzajú výborne, ale najstaršia im stále robí na zlosť, žiarli na nich pri každej príležitosti, a najviac na najmladšiu dcéru. Veľa sa o tom s ňou rozprávam, ale má to slabý účinok. Najlepšie sa s ňou vychádza, keď je z detí doma len ona, ale to je málokedy. Tvrdí, že by bola najradšej, keby bola jedináčik. Na to jej oponujem, aké to bude super, mať v dospelosti, veľkú rodinu ( aj keď aj to je diskutabilné Úsmev . Viem, je v puberte, ale nedá sa všetko zvaľovať len na pubertu. Bola by som šťastná, keby sa moje deti mali radi a držali spolu. Snáď sa mi to niekedy splní.

Lenka R, Ut, 09. 11. 2010 - 09:45

Aj ja sa prikláňam k názoru, že keď si ju nebudeš všímať, reagovať , ju to prejde a prestane ju to baviť. U nás to tak fungovalo a po čase už bol pokoj. Keď zistí, že nič nedosiahne - ale hlavne nedaj najavo, že ťa to trápi- ona prestane, uvidíš. Povinnosti rozdeľ medzi všetky dievčatá, nemala by mať privilégia, len preto, že je najmladšia. To je zase nefér pre dve staršie ... Viem , že to nie je jednoduché, ale nemôže si svojim správaním vydupať extra prístup a neplnenie povinností. V budúcnosti by mala s takým správaním problémy, keby si myslela, že jej všetko prejde a za všetko sa bude odúvať. Mimo rodiny jej také správanie nebude nikto tolerovať. Netoleruj ho ani ty. A výčitky nemáš mať prečo, určite si dobrá mamina, treba sa správať rovnako ku všetkým deťom, ona to len na teba skúša.

Rabaka, Št, 11. 11. 2010 - 12:24

AHOJ,

no nezavidim ti, vychiva deti je riadna drina. ja mam chvalabohu len take dvojmesacne este ale uz teraz rozmyslam co mu ako vysvetlim, ako poviem a tak.

S tvojou dcerkou by si mala ist urcite k psychologovi. neboj sa studovany clovek velmi rychlo odhali klamstva tvojej dcerky a jej mozno splasne kohutik ked na to pride.
urcite by si si ju nemala vsimat viac, pretoze ju tym len pokazis. vezme si z toho do zivota jedine to ze ju potom bude musiet obskakovat takto kazdy. bude sebecka a rozmaznana v tom zmysle ze bude musiet byt vsetko po jej.sama dobre vies ze takych ludi nemam nikto rad.
mala by si si vybudovat ako pisali baby respekt. nech sa rozleje aj na kolomaz, jednoducho ju ignoruj. ale zase davaj je pocitit ze ju mas rada.
ale urcite sa nou nedaj vydierat.ako povedala jedna mudra osoba v mojom okoli, ty mas vychovavat dieta a nie dieta teba!!!

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama