reklama

Druhykrat taku chybu nespravim

sunny19 , 07. 03. 2011 - 21:08

reklama

Dnes som skoncila v novej praci...A preco? Vo stvrtok som sa tam bola na hodinku ukazat, veduca aj so zastupkynou boli spokojne, tam mi povedali, aby som v piatok nastupila, ze manazerka mi prinesie zmluvu...Ta ale zmluvu priniesla az dnes...medzitym som odrobila aj nedelu...A ta zmluva bola az od dnes...Ked som sa na to ohradila,ze ved ja som tam uz od piatku, povedala mi manazerka, ze ona mi nekazala prist... tak ma to vytocilo a okrem toho aj to, ze mi nechceli preplatit vstupnu prehliadku u lekara a zdravotny preukaz, dalsi manazer mi na to povedal, ze to je moja investicia...ale aka moja, ved ja to nepotrebujem?! tak som tam proste skoncila...neoplati sa mi tam robit za minimalnu mzdu a ked ani nepreplacaju nadcasy a taktiez si nenecham skakat po hlave od takeho stenata ako je manazerka...ma 20 rokov, minuly rok skoncila strednu a mysli si, ze zjedla vsetku mudrost sveta a okrem toho, k ludom sa chova akokeby boli handry a nebolo nad nu...tak sa zajtra idem hlasit na urade prace a udat tuto firmu na inspektorat prace...to si fakt niektori ludia myslia, ze my zeny sme take blbe a nechame si toto robit?


reklama


reklama

lydusha (bez overenia), Po, 07. 03. 2011 - 22:13

A kto potrebuje ten preukaz ak nie ty? Manazerka? A este si myslim, ze vek negarantuje aj rozum, cize aj dvadstarocny manazer moze vediet viac ako patdesiatrocny zamestnanec- skor to vidim tak, ze nezvladas mladsiu autoritu. Ak chces ist niekam robit, a podmienka je preukaz- akykolvek, musis si ho zaobstarat ty. Nik ta tam za rukav netaha pod ku nam robit, najdu si ludi, co tie podmienky aj splnaju.

Polárka (bez overenia), Po, 07. 03. 2011 - 22:26

Keď som išla brigádovať do potravín potrebovala som zdravotný preukaz. Vybavovala som si ho na vlastné náklady. So vstupnou prehliadkou neviem, ako to je. To som zatiaľ neabsolvovala.
Hm, asi by som bez pracovnej zmluvy neodrobila ani jeden deň. To je predsa základ, či nie ?

sonia, Ut, 08. 03. 2011 - 16:42

Neviem či by som to tu vôbec mala písať,ale ked čítam aj tie komentáre nižšie,nedá mi to.U nás vo firme vám dajú pracovnú zmluvu až po pol roku,v lepšom prípade po 3-4 mesiacoch ak sa pozdávate šéfke.A to musíte splnať všetky predpoklady a plniť normy inak ju nedostanete ani po pol roku,a ked sa kolegyna ohradila tak dostala odpoved:Ved ja vás tu nedržím Prekvapenie ...Takže mala na výber,bud sa nahlásiť na úrade práce bez akéhokolvek príjmu alebo pracovať "načierno" aspom za niečo...takže takto nejak to funguje u nás...

Lea, Ut, 08. 03. 2011 - 17:56

Prekvapenie
po pol roku ?!?!? a čo odvody ? prípadný úraz ? choroba ?
nechápem...

akalenkak67, Po, 07. 03. 2011 - 22:26

Neviem,ako je to s preplácaním vstupných prehliadok.Moja dcéra pracuje popri štúdiu na vysokej škole.Vstupnú prehliadku do zamestnania sme jej platili my.A zamestnávatel jej to nepreplatil.Dcéra je šťastná,že si našla popri škole vôbec akúsi prácu,ked ani štúdium nie je až tak celkom zadarmo.

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 00:03

Lydusha, mne vobec nevadi mladsia nadriadena, ja nie som az o tolko starsia od nej...ale to by ju najskor museli doma naucit, ako sa ma chovat...napr. ze ako manazerka by ma mala aj odzdravit, predstavit sa a povedat, co je zac a ked sa jej clovek nieco pyta, nemala by sa ,podla mna, otocit mu chrbtom a tvarit sa, ze nepocula...a mala som sa moznost presvedcit, ze o praci vie velke prd...a co sa tyka toho preplacania, vo vsetkych mojich doterajsich zamestaniach, mi preukaz aj prehliadku preplatili sami od seba, nemusela som sa ich na to ani pytat.A co sa toho preukazu tyka, ja nepotrebujem, aby ma tam niekto dotiahol za ruku...
Polarka, neporovnavaj TPP s brigadou...pri brigade som si preukaz ako studentka tiez musela hradit z vlastneho vrecka...
Myslela som si, ze tu najdem nejaky prispevok, ktory by ma povzbudil v mojej slamastike, ale vidim, ako som sa hlboko mylila....

Ariesa, Ut, 08. 03. 2011 - 09:15

sunny, nedavno si pisala, ze mas moznost ostat v praci, ale nechces. To, ze si sa rozhodla neist tam, mne osobne vnieslo pohlad, ze mas veci pod kontrolou, rozhodla si sa bez natlaku. Takze povzbudzovat sebavedomeho cloveka sa mi nezdalo uplne vhodne. Chapem, ze tam nechces ostat, tak ides a hladas.

Ked som si precitala vcera tvoj prispevok, prve co mi napadlo, ci mam poziadat zakl. skolu o papier, ktory mi zamestnavatel preplati - ze ma naucili citat a pisat. Radsej som neprispela Mrkám . Je to o benefitoch zamestnavatela, tiez som mala takych, ktori preplacali aj kurzy cudzieho jazyka a skolenia. A po krize aj takych, kde som si zacvakala sama vstupnu prehliadku a bola som rada, ze mi venuju trochu casu na zaskolenie.

Mne sa zda, ze sebavedomia mas dost, drzim palce nech sa dari Úsmev je fajn skusit nieco nove a posunut sa Áno

Polárka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 15:24

Sunn19
neviem, aký je rozdiel medzi brigádou a zamestnaním ohľadom zaplatenia si zdravotného preukazu. Moja mama dlhé roky pracovala v potravinách a tento preukaz si vybavovala na svoje náklady.
PS: netreba sa zabudnúť uraziť Mlčím .

desina40, Ut, 08. 03. 2011 - 07:36

nepamätám, že by som si vstupnu prehliadku platila ja, u nás tiež zabudaju dať zamestnancom zmluvu hned, ale ked im ju nakoniec daju, tak je so správnym dátumom nástupu. A sunny19, ja tiež neposudzujem podľa veku, ale chovania Slnko

mamka Danka, Ut, 08. 03. 2011 - 08:01

Pokiaľ ja viem vstupnú prehliadku si platí zamestnanec a zamestnávateľ mu ju preplatí.Nadčasy je na rozhodnutí zamestnávateľa,buď mu ich preplatí alebo dá zamestnancovi mieto toho náhradné voľno.Udávať k vôli tomu čo píšeš firmu na inšpektoráte práce,Prekvapenie to je sila asi by ma kleplo keby mi prišla kontrola na základe udania.

ivet36, Ut, 08. 03. 2011 - 08:07

Sunny bud tu pracu potrebujes, alebo nie. Vsetko sa da riesit rozumne. Ani ja som nepocula, zeby niekomu niekde preplacali zdravotny preukaz, ten som musela zaplatit aj synovi uz ku studiu a nijak som sa nad tym nepozastavovala. Ako maju zamestnanci svoje prava podla zakonnika, maju ich aj zamestnavatelia-oni predsa tiez nedavaju preplacat vsetky naklady uprav pracoviska zamestnancom, ktore im nariaduje napr. hygiena.....
Co sa tyka manazerky- pravdepodobne presla nejakym vyberom a splnala potrebne kriteria zamestnavatela- tak preco to Ty riesis a preco jej hned nadavat do dvadsatrocnych steniat....Ak si mala vyhrady voci jej jednaniu, mala si jej to povedat hned na mieste a riesit aj pracovnu zmluvu....nie hned udavat po uardoch.
Dostava sa Ti to, co vysielas....ivetMrkám

margesimpson, Ut, 08. 03. 2011 - 08:23

ach jaj, niektori ludia si nevedia vazit pracu, lebo sa im "neoplati" robit. A potom vysedavaju na urade prace, lebo nikde nevedia ocenit ich "kvality".

magic, Ut, 08. 03. 2011 - 08:46

sunny, aku podporu chces? aby sme ti povedali, ze robis dobre, ze sa vzdavas niecoho, co ta ma zivitt, ked nemas ine zdroje prijmu (alebo mas)?
prv nez ta polutujem, by ma zaujimalo, akym sposobom si napriklad poziadala o predlzenie zmluvy uz na dni, ktore si odrobila, prv nez ti to odmietli. a ci si nedala manazerke najavo, ze je pre teba iba decko a tak na nu aj pozeras - potom by bolo prirodzene, ze zaujala obranny postoj.
inak, ani ja by som nemala zaujem prijat zamestnanaca, co sa hned pri podpise zmluvy dozaduje X svojich prav. pokial ich nepredostiera so zaujmom o vzajomnu dohodu.

ak na UP dostanes viac na mesiac ako v tej praci, tak dobre. inak si to este rozmysli. je jednoduchsie mat pracu a hladat si dalsiu, ako byt na UP pre urazene ego, bez penazi a bez prace. ak si sikovna a pracu si vies najst rychlo, potom dobre, odid odtial.

s tym inspektoratom si to rozmysli tiez. moze byt, ze si bola jedina, komu dali zmluvu neskor a ani si ju zrejme nepodpisala, takze ich zamestnanec ani nie si - kym nemas v rukach viac dokazov, nepokusaj.

rozhorcena si, to je pravda, ale tiez nie je na skodu naucit sa vychadzat aj s ludmi, co su arogantni. takych najdes v kazdej praci.

julajla, Ut, 08. 03. 2011 - 08:55

Áno Áno Áno uplne s tebou suhlasim, Magic

mikve, Ut, 08. 03. 2011 - 09:01

Nuz Sunny z mojho pohladu si uvolnila miesto cloveku ktory o pracu naozaj stoji...ked som nastupovala do nasej firmy tiez som musela absolvovat vstupnu zdravotnu prehliadku a vobec ma nezaujimalo ci mi ju preplatia alebo nie, pre mna to naozaj bola investicia, ak vdaka tomu mam dobru pracu, tak preco nie?
Mas zrejme vo vyhlade nieco lepsie ked ti kvoli tomu stoji ist na UP.
Co sa tyka mladej podla tvojich slov nevhodne sa spravajucej manazerke, mozem ta ubezpecit ze s takym clovekom sa stretnes aj inde najma pokial pojde o vacsiu firmu. Je to vzdy o roznych ludoch ktori sa zidu na jednom pracovisku a je len na nas aby sme s nimi dokazali vyjst, tiez by som preto neopustala pracovne miesto. Aj unas su taki ludia a snazim sa ich respektovat ci uz maju vyssiu alebo nizsiu poziciu nez ja.
No a na margo odpracovanych hodin bez zmluvy, mne sa to sice nestalo, ale poznam viacero ludi co takto tiez firma otestovala nez nastupili skutocne, niektori na tom mieste aj ostali a niektori nie, je to tiez otazka toho ako velmi o tu pracu stojis alebo nestojis, pri troske dobrej vole by sa s nimi mozno bolo mozne dohodnut na preplateni odpracovanych hodin bez zmluvy.

Tangy, Ut, 08. 03. 2011 - 14:11

Suhlasim. Ja mam tiez skusenost s tym, ze som pracovala dva dni bez zmluvy, ale potom som si ich mohla vybrat ako "dovolenku". A mam aj dve skusenosti ohladne "zaucania". Pracovala som takto dva dni "zadarmo" v dvoch roznych firmach. Prvu brigadu som odmietla, lebo sa mi nepacili aj ine podmienky (v podstate by to bola praca na cierno) a tu druhu brigadu som s radostou prijala. Priznam sa, ze mi vobec nevadilo, ze mi ten jeden den nepreplatili, bola som stastna, ze mam pracu.

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 09:22

Vstupnú lekársku prehliadku by mal zamestancovi preplatiť zamestnávateľ. Čo sa týka zdravotného preukazu, myslím, že to je na dobre vôli zamestnávateľa či ho preplatí, alebo nie.

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 09:46

na vstupnu zdravotnu prehliadku som este nebola...takze neviem...ale manzel je štatny zamestanec a niesom si 100% ista,ale mam pocit,ze tam nieco platil... a zdravotny preukaz som si ja stale platila sama... bola to investicia pre mna..ked som zo zamestania odchadzala brala som si ho ..tak preco by mi mal za nho platit zamestnavatel..

lienka, Ut, 08. 03. 2011 - 09:59

mna tiež napadlo, že máš takých zamestnaní na každý prst 10, tak sa nemusiš snažiť udržať si miesto

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 10:21

pytala som sa MM vstupnu zdravotnu prehliadku si platil... dokonca chcel z vaznice prestupit k policii ale aj tam by si prehliadku platil...ale nakoniec ostal pracovat vo vaznici.. takze ak si statny zamestnanci vstupnu platia..preco nie ty..

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 12:25

Nia, vstupnú lekársku prehliadku hradí zamestnávateľ zo zákona. Môžu byť 2 spôsoby. Buď si zamestnanec vykoná vstupnú lek. prehliadku na svoje náklady a potom mu zamestnávateľ preplatí doklad, ktorý mu lekár vystaví. Ak Tvoj manžel doklad nezaniesol zamestnávateľovi na preplatenie, no tak mu to nikto preplatiť nemohol, lebo nemal na základe čoho.
Druhý spôsob je taký, že zamestnávateľ má svojho lekára, ku ktorému ide zamestnanec na prehliadku, on tam neplatí nič a lekár posiela faktúru priamo zamestnávateľovi.

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 12:31

no tak v tomto sa ja nevyznam a preto oponovat nebudem...len viem,ze jeho kolega chcel prestupit tiez k policii pretoze vaznicu kde pracovali menili na zensku...preto dali niektorym na vyber bud k policii alebo ich prevelia..kedze na miesta co robili museli nastupit zeny..zaplatil si zdravotnu prehliadku ale prave kvoli tej prehliadke ho napokon nevzali... manzel to preto riskovat nechcel a siel rovno tam kam ho prevelili.. jeho kolegovi nic nikto nepreplatil aj ked viem ,ze nieco preto robil...proste prisiel o peniaze a robotu nedostal...ale ako to skoncilo neviem tak nebudem zbytocne tarať

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 12:41

a este k tomu druhemu sposobu... vo vaznici maju oni svojho lekara... tak potom nerozumiem preco sa to tak nerobi

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 12:49

No tak Nia, ale tu sa pletú 2 rôzne veci. Ja vravím o vstupnej lekárskej prehliadke, ktorý platí zamestnávateľ. Ak toho známeho do zamestnania nevzali, tak nebol ich zamestnancom a teda nemali dôvod mu niečo preplácať.

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 12:59

tak ano pletu... ani tu tak nejde o to,ale o to ,ze maju svojho lekara a tie prehliadky si platia.. ked sa to da robit tak ako si napisala v druhom sposobe nechapem potom preco to tak nerobia.. dala som si tu namahu a zavolala manzelovmu kolegovi...prehliadky nepreplacaju .. kedze pracuje v ZVJS ako zastupca riaditela tak by o tom nieco mal vediet.. ale tam je viac veci divnych...napriklad nemozu mat obvodneho lekara akeho chcu.. a pri tom je to podla mna porusenie prav.. musia mat lekara tam kde pracuju..manzela prevelili a nemohol si nechat kartu v Levoci kde pracoval predtym aj ked by to mal blizko..ale musi chodit do Kosic, kam teraz patri.. aj ked stale by to bol vazansky lekar.. ale ja som zvyknuta ze tu je vsetko na hlavu postavene.

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 18:14

Nia, tak to je fakt zvláštne. Podľa mňa majú nárok na preplatenie tej prehliadky, ale nadriadení to možno nevedia, alebo majú svoje pravidlá Mrkám .Máš pravdu, aj to je divné keď musí dochádzať k lekárovi, ku ktorému to má ďalej.

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 18:19

ved vravim..vsetko je na hlavu.. a ktovie,mozno by to malo byt ako pises len kazdy čuši..mozno sa boja.. vies...akokeby mali davat zo svojho... ale co uz,mne je to v podstate momentalne jedno,kedze MM tam pracuje vyse 6 rokov tak na to,ze by mu mohol vtedy aj niekto nieco vratit sa uz mozme teraz ... vies co.. Mrkám

Katka0202, St, 09. 03. 2011 - 07:23

Nia, moja mamca pracuje v takom ustave 30 rokov - a veru - maju vlastne pravidla - svojske zariadenie, svojske pravidla...

NIA123, St, 09. 03. 2011 - 10:39

no to maju... pekne si to vystihla..svojske pravidla...Úsmev

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 11:54

Neviem, ci odpoviem na vsetky komentare...takze poporade...z predchadzajuceho zamestania som odisla,pretoze tu predajnu v ktorej som mala nadalej pracovat, uz pod novym nazvom, maju do 3 mesiacov zavriet...
Ja nadriadeneho respektujem, takze som jej urcite nedala najavo, co si o nej myslim a snazila som sa s nou aj dohodnut.Este som predtym zabudla napisat jednu vec, manazerka mi tam nechala zmluvu na podpis, s tym, ze tarifa resp plat sa tam dopise neskor...Neviem, ci by niektora z vas podpisala zmluvu, keby tam nebol zaznamenany plat.
Dohodnut sa s nimi na vyplateni hodin, ktore som odrobila v tej praci je nemozne...
Dnes som sa informovala na IP, a je to takto...zamestanvatel je povinny preplatit zdravotny preukaz aj zdravotnu prehliadku...Ja som tam bola tento tyzden uz ako druha stazovatelka, ta predtym resp. jej manzel sa stazoval na to, ze jeho zena tam nemala ani prestavky, a ze vikendy sa mali odrobit asi tak, ze 2 cele vikendy, 1 sobota a 1 nedela...cize ziadny vikend by vlastne nebol volny a za mesiac by som mala volnu 1 sobotu a 1 nedelu, na to existuje tiez zakon atd...A pani na IP mi este povedala, ze od 1.3.2011 platia nove smernice a firme hrozi pokuta 2000 eur, za nevystavenie zmluvy a nenahlasenie ma na soc. poistovnu, lebo to co som tam odrobila bola vlastne praca nacierno.
A podporu dostanem takmer tolko, co by som zarobila tam.
Urcite radsej by som bola zamestnana, ale najskor by tam muselo byt vsetko v poriadku...

Katka0202, Ut, 08. 03. 2011 - 12:26

tak snad ta informacie IP potesili.
a prajem ti vela stastia!

magic, Ut, 08. 03. 2011 - 12:34

nie, pracovnu zmluvu bez kompletnych informacii by som nepodpisovala. ani bez precitania. "bianco sek" by som im tak nedavala. to mas pravdu. toto nie je korektne jednanie zamestnavatela so zamestnancom.

s tou pracou nacierno je problem akurat to, ze im musis dokazat, ze si tam robila. ak to mas ako dokazat, tak v poriadku.

ak mas na UP tolko, co zarobis tam, tak potom je lepsia volba byt doma a hladat inu pracu ako byt tam a nervovat sa.

novacka, Ut, 08. 03. 2011 - 12:13

Ahoj Sunny, chapem aj odpovede vyssie ze -chces robit alebo nechces? ale to je uz nasa slovenska mentalita, ze sa podvolime kazdemu nepravu a nestojime si za svojimi pravami, lebo sa bojime. Ja osobne by som nepodpisala zmluvu, ktora je nekompletna a neudava moj plat, co je vlastne dovod preco tam mam robit a ked to nie je vopred objasnene, tak nemam dovod tam robit, nie? a ze by mi nepreplatili dni ktore so odrobila a zmluva by sa zacinala az od neskor, tak za toto by som slecne manazerke povedala, ze za svoj nelegalny postup zamestnavania na svojom mieste skoncila. a postarala by som sa o to.dnes je/mala by byt demokracia a taketo klamanie a zavadzanie zamestnancov by malo byt uz davno minulostou. len niektori to este nevedia.

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 12:27

Ja by som hlavne nezačala chodiť do práce, keby som nemala pracovnú zmluvu.

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 12:33

podpisat pracovnu zmluvu bez udania platu...tak to uz co je...Prekvapenie .. to by asi nikto nepodpisal..

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 12:46

este cosi...vcera bola na tej predajni hygiena na podnet tej , o ktorej com pisala uz vyssie, ze jej manzel bol na IP...vsetky prusery, co tam boli ako napr. pokazene asi 2 - tyzdnove maso pod pultom, pokazene vyrobky, sice uskladnene v chladnicke na vratky, ale neodpisane, lebo sa to malo odtial brat a predavat...bolo toho viac, tak vsetko to zastupkyna hodila na mna, ze to je kvoli mne, lebo som tam nova a pritom, ja som tam bola iba 3 dni...
ale asi najvacsi pruser bol, ze na kuchynskej linke v satni boli rukou manazerky napisane pokyny ako napr. vsetko, aj odpisy a veci po zaruke treba zuzitkovat, napr. do bagiet...pani z hygieny si to aj fotila... ja viem, ze sa to tak robi vsade, predavaju sa potraviny po zaruke, ale aspon by som to nepisala na take miesto...

linda999, Ut, 08. 03. 2011 - 12:50

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
blbucka "manazerocka", este sa aj podpise pre grafologa Váľam sa od smiechu po podlahe

linda©

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 13:59

Bože, Ty máš strašný problém, keď je niekto "vyššie" ako Ty Prekvapenie

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 12:56

To nemyslíš vážne, že sa to všade tak robí?

ja_hodka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 13:14

no, ku mne sa dostali podobne info. Mama má známu, ktorá robila v predajni s mäsom...Žiaľ. To je jeden z dôvodov, prečo už mäso takmer vôbec nejem. A to sa ešte všeobecne nevie, čo sa robí na farmách, na bitúnku atď.

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 14:22

presne ako pise ja_hodka...nevieme, co sa deje na farmach...a robi sa to tak aj na lahodkach v Bille a Tescu....
Dulka, ja nemam problem s niekym, kto je vyssie ako ja...v doterajsich zamestaniach som problem s respektovanim autority nemala...ale ono sa to tazko pise a vysvetluje, ked nevies, ako sa ta manazerka ku mne chovala odkedy vosla do predajne....

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 14:26

sunny, to vôbec nepatrilo Tebe, prepáč, nedorozumenie, moja chyba, mala som napísať komu to patrilo Úsmev . A to už aby som sa fakt stala vegetariánkou Vyplazený jazyk

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 14:39

aha, tak ok...ako priznam sa, ja ked som este ako studentka kedysi brigadovala v Tescu na lahodkach, tiez som nemohla salaty, a salamu ani citit a taktiez tie ich slavne pizza rozky alebo slaninove, do ktorych sa davala zasadne iba salama a slanina po zaruke...je to hnus, ale deje sa to vsade....minule som bola u nas u masiara, robi tam moja znama...kupovala som tam pecienky, ktore jej pri baleni spadli na zem a ona mi s usmevom na perach zahlasila, ze nevadi...ved si to doma umyjem....

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 14:52

bože, tie slaninové rožky zbožňujem (alebo som zbožňovala? Vyplazený jazyk )

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 15:05

Dulka, mozno sa odvtedy zmenili praktiky...ktovie Vyplazený jazyk
Magic, kniha dochadzky tam nebola, takze som sa nemala kde zapisat, povedala som to aj na IP...a vraj by ta kniha dochadzky mala byt vsade kvoli kontrole...jedine, co moze potvrdit, ze som tam naozaj bola, su moje podpisy pod dennou uzavierkou...pani z IP povedala, ze to by malo stacit...tak uvidime...mali by sa mi odtial ozvat, ked to budu riesit...a vraj by mi mali dodatocne vystavit zmluvu na tie 4 dni, zaplatit odvody a zaplatit mi odrobene hodiny....som na to zvedava....
podporu by som mala mat cca o 50 ee mensiu ako bol ponukany plat...takze o nic moc som neprisla, aj ked ako som tu uz pisala, radsej by som pracovala, lebo byt doma nie je bohvieco...som sa predcasne tesila, ze som si nasla dobru pracu blizko domu...no co uz?!

Polárka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 15:34

Mäso kupujem zásadne u mäsiara - aj to väčšinou pre psa. Vždy dovezú čerstvé. Orez pre psov je totiž rozobratý do 10 min. Veľký úsmev. Občas sa zvezieme pri mäse pre psa aj my - ak sa kúpia kuracie štvrte a na očuch sú v pohode, uvarím polievočku, alebo upečiem (veľmi výnimočne).
Vo veľkých predajniach mäso drvivou väčšinou nekupujem - ak hej, ide opäť o mäso pre psa (väčšinou).

Ozaj a s jedlom po záruke. Ani v menších predajniach nemáte záruku. V jednej som pracovala. Prerážanie dátumov spotreby, miešanie starých šalátov do nových, zakladanie starej šunky do novonakrájanej - a iné. V danom obchode to bola bežná prax. A ani pokuta z hygieny ich neodradila. Dávajú si lepší pozor Mlčím

lydusha (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 15:41

Kebyze sa mam do detailu zamyslat nad tym, co jem, tak nejem nic, ani len travy sa nenapasiem, pretoze je same olovo z vyfukov. Dokonca ani ten vzduch nie je co byval, vidim to vecer, ked nam mesto svieti na ruzovo- tiez od smogu, ktory sa pomaly spusta dolu.
Darmo mama nestrieka zahradu, ked sused vo vetre veselo postrekuje...
Co uz narobim. Kazdy raz umrie, skor alebo neskor...naveky tu strasit nebudem, ci sa stravujem zdravo alebo nezdravo. Vyplazený jazyk

Polárka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 16:35

Olovo z výfukov Prekvapenie ? Sa mi zdá, alebo už sú iba bezolovnaté palivá (nerýpem, len naposledy čo sme boli na pumpe som si všimla tie zelené tankovače)?
I keď na jednej strane dnes je bežné, že sa niečo oficiálne prezentuje ako "čisté", ale v skutočnosti je tá čistota veľmi diskutabilná.

ja_hodka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 16:41

ale iste...Nič nie je bez vady. Čo komu sedí, nech robí a čo komu chutí, nech je. Mne také mäso proste vadí, nemám na to chuť a nechýba mi.

ja_hodka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 15:42

sme už značne off topic, ale Polárka, tá známa mojej mamy pracovala v malom mäsiarstve, to. Okrem toho, mäso sa kvôli trvanlivosti chemicky upravuje už na bitúnku. Nehovoriac o hormónoch a ATB, ktoré sa doň dostávajú už na farmách ešte kým zviera žije.

Polárka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 16:31

Hej, viem. Niečo som pochytila už na škole na predmete "Výživa zvierat". Ústa sa mi koľkokrát zabudli zatvoriť od úžasu.
Neviem, možno trepnem blbosť, ale ako sú na tom ekofarmy (najmä tie menšie, rodinné) ?

ja_hodka (bez overenia), Ut, 08. 03. 2011 - 16:36

teoreticky by to malo byt ok. Neviem.

NIA123, Ut, 08. 03. 2011 - 16:23

ja mam s masom a sunkou zlu skusenost skor v malych predajnach... kedykolvek som tam vstupila videla som vsetko obschnute..a neraz aj neprijemnu "vonu" na co ja mam velmi citlivy nostek... maso celkovo moc nemusim..teda nie casto.. ale ak uz kupujem tak od znamej.. raz ked som bola tehotna a kupovala v Bi..e sunku predavacka ju sla uz vazit,ked si vsimla ze mam brusko,povedala neberte si tuto...ta druha je lepsia... a len teraz som ju narezala... tak ktovie preco ma od nej odhovorila..mozno nechcela mat vycitky.. nikdy nevieme co ozaj jeme a aka je kvalita...

kefara, Ut, 08. 03. 2011 - 17:50

... mne sa v hyper---cu stalo, že keď som si pýtala šalát na váhu, pani za pultom načrela, pomiešala, ťažko vzdychla a šepla: "kúpte si radšej balený" ... Smútok
Doteraz som jej vďačná Mrkám

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 18:19

mna sa otec zrovna predvcerom pytal, ako je to so salatom a natierkou...tak som mu vysvetlila, ze sa kazdy den prehadzuju z jednej misky do druhej, na spodok ide cerstvy atd..a on ze, ako dlho sa ten salat takto prehadzuje...ked som mu povedala, ze v Tescu to bolo aj 2 tyzdne a viac alebo kym sa niekto neprisiel stazovat, nechcel mi verit....preto je lepsie kupit si baleny...a sunku, ked uz musim kupit vo vacsich obchodoch beriem akciovu, ale taku, co je aj v letaku, lebo viem, ze akciova sa rychlo mina a je stale dokrajovana...len si treba dat pozor, aby bola v letaku, lebo niekde to robia tak, ze ked maju nejaku pred alebo po uplynuti zaruky, daju na nu zlavu....

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 18:47

nestačím sa diviť Prekvapenie . Už budem pri nákupoch inak rozmýšľať Mrkám

aretta, Ut, 08. 03. 2011 - 19:31

Myslím, že s kupovanými šalátmi na dosť dlhý čas končím Vyplazený jazyk Pred časom som dostala od svokry knihu receptov na šaláty a pri zbežnom prelistovaní som si všimla aj náš obľúbený diabolský. Odteraz ho asi radšej robím doma Chichocem sa Šunku od istého času kupujem iba v menších obchodoch. Dám si nakrájať kolko potrebujem. Tá pripravená, nakrájaná, už na druhý deň zapácha. Naposledy sa mi z nej dos..la aj čivava, tak už neriskujem Chichocem sa

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 19:41

aretta, na ten diabolský šalátik by si mohla hodiť recept Úsmev . Tiež ľúbim a radšej by som si ho asi sama pripravila. Ďakujeeeem Slnko Kvietok

aretta, Ut, 08. 03. 2011 - 19:44

Pohľadám a napíšem Úsmev Dnes to ale určite nebude, ledva žijem...

dulka, Ut, 08. 03. 2011 - 19:47

Jasnačka, šak ja som ani nemyslela, že hneď. Keď budeš mať čas. Oddychuj Úsmev Slnko

macka 10, Ut, 08. 03. 2011 - 19:34

Dievčatá,prečítala som si všetky vaše príspevky-dám prečítať aj MM-ten je akciový. Ďakujem, budem opatrnejšia a dôslednejšia.

sunny19, Ut, 08. 03. 2011 - 22:52

kočky z toho rozoberania salatov som nan normalne dostala chut, tak sme vecer s MM skocili do Tesca a kupili diabolsky, ale baleny. Áno
Aretta, keby si tu hodila recept na ten diabolsky, bola by som Ti vdacna... aj my ho mame velmi radi...Áno Chichocem sa

kozička27, St, 09. 03. 2011 - 00:37

sunny ani ja sa nepamatam,ze by moj podnik preplatil za ZP.Mojej dcere som vybavovala tieh ZP pretoze ho potrebuje v skole a tiez mi to nikto nepreplatil skola urcite nie...Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Ja by som brala hocico,ale postihnutich velmi nechcu len z dobrym zdravotnym stavom.Chichocem sa Mrkám Chichocem sa

kozička27, St, 09. 03. 2011 - 00:41

aretta aj ja sa budem tesit ked posles recept na salatikChichocem sa Slnko Chichocem sa

Mária5455, St, 09. 03. 2011 - 00:43

sunny 19 ,súhlasím s tebou,čo si urobila v tej práci...postupovala si správne a ja sa len divím ostatným žienkam ,aké stanoviská zaujali voči tvojmu konaniu...je až zarážajúce čítať tu príspevky,kde obhajuju podvodníkov ,nemravníkov ,zbabelcov,okrádačov a zabúda sa na poctivých,zodpovedných ,pracovitých ľudí..dávate právne rady,aj keď ste právne nevedomé,divíte sa,keď sa niekto vzoprie vyššej autorite,aj keď všetko robí zle a nezákonnym sposobom....to,že niekto dnes robí vo vedúcej funkcii,ešte neznamená,že je aj dobrý,veď vieme akým sposobom sa tam asi dostala....može byť 100 krát niekto iný lepší,než bola tá manažérka,ale keď nemá známosti,alebo dobrý úplatok ,tak sa na to dobré miesto nedostane a nie každý má nato žalúdok,aby takéto praktiky zavádzal na pracovisku...je dobré,že sa našla aspoň jedna múdra osoba,čo to nahlásila na IP,držím ti palceÁno

dulka, St, 09. 03. 2011 - 08:17

Milá Mária a tie Tvoje rady tu sú o čom? Rada by som vedela, akým spôsobom sa tam manažérka dostala, napíš, keď to tak dobre vieš. Súdioš niekoho, koho nepoznáš? To je správne? Nikto tu neobhajuje podvodníkov, nemravníkov Prekvapenie Prekvapenie

lydusha (bez overenia), St, 09. 03. 2011 - 10:50

Maria, ty mas tusim nejaku zazracnu gulu, ze? Tak ja som manazerka hudobnej skupiny a okrem toho som este account manager v radiu, s kolkymi som sa podla teba vyspala JA? Alebo kolko som dala ako uplatok aby ma vzali k sebe jedni ci druhi do teamu?
Obycajne sa vsak hovori, podla seba sudim teba Mrkám Cize asi nebudes mat az take ciste a mravne svedomie ako sa snazis odprezentovat, cooooo? Mna by totiz ani nenapadlo zamyslat sa nad tym, ako sa nejaka manazerka dostala k svojmu miestu.Beriem to tak, ze je vsetko ako ma byt a finito.

sunny19, St, 09. 03. 2011 - 08:13

Majka, dakujem Úsmev ...sice som to nahlasila, ale uvidim, ako to cele dopadne...tento tyzden by to mal IP riesit.
Kozička, skola preukaz urcite nepreplati...a ja by som tiez brala hocico, aj pracu vo fabrike, naokolo ich mame dost, lenze co z toho,ked su tam aj nocne a tie ja momentalne robit nemozem...neviem, ake je tvoje postihnutie, ale niektore firmy su rady, ze zamestanavaju takeho cloveka, pretoze podla zakona musi firma ,myslim,ze nad 20 zamestnancov, mat aj cloveka so snizenou pracovnou schopnostou...ak nie, platia sa nejake poplatky...moj otec pracuje v takej firme, kde si ho drzia...je polovicny invalid...

sunny19, St, 09. 03. 2011 - 08:15

Nia, pises, ze MM pracuje uz 6 rokov a nepreplatili mu nic...to preto, lebo ten zakon bol v platnosti az neskor, neviem, ci je tomu tak 2 alebo 3 roky...

Ariesa, St, 09. 03. 2011 - 11:21

tak je, akurat som to pozerala Áno pred 3 rokmi, som si to platila sama, odvtedy uz ale ziadny iny zamestnavatel po mne prehliadku nechcel Mrkám

NIA123, St, 09. 03. 2011 - 10:42

sunny tak to je tiez mozne...Úsmev neviem...ale ako som pisala vyssie,mna to uz ani netrapi Kvietok

Mária5455, St, 09. 03. 2011 - 23:33

dulka,lydusha--nehádžem všetkých do jedného vreca !kiežby každý mal takéto čisté svedomie,ako ja!a to sa nechválim,len mám v živote určité zásady....to,aké praktiky sa dnes robia,to viem od ľudí,pracovala som dlhé roky s nimi a v ťažkostiach a trápeniach sa mi zdoverovali....všetka česť poctivým zamestnávateľom....ja som len zareagovala na neprofesionálne správanie sa manažérky /20 ročnej /,ktorá sa veľmi rýchlo naučila,jak neseriozne jednať v dnešnej dobe s ľuďmi,ktorí chcú prácu....v ostatných štátoch EU,by si nikto nedovolil nechať pracovať človeka bez pracovnej zmluvy....čo som sa ja napočúvala od žien,ako ich využívajú v predajniach,koľko musia pracovať a za jakú cenu? a zamestnávatelia si ich ani nevážia...strašne veľa by som mohla o tom písať,lenže to nejde,ja možem povedať,že som mala šťastie na nadriadených,hlavne tým,že mali kultivované vystupovanie a hlavne nikoho nepodceňovali

eva m, St, 09. 03. 2011 - 23:51

Maria,
spravanie tej manazerky pozname len z jednostranneho popisu, ktory nam poskytla sunny a na mna jej slova posobia velmi emotivne, rozculene. Preto by som si nedovolila vyjadrovat akekolvek sudy na adresu manazerky.
Eva Slnko

dulka, Št, 10. 03. 2011 - 09:18

Mária, ak tu niekto hádže všetkých do jedného vreca, tak si to práve Ty. Manažérku nepoznám, neviem ako to bolo, nebola som pri tom, tak ju tu predsa nebudem posudzovať - tak ako to robíš Ty.

Ariesa, Št, 10. 03. 2011 - 09:27

"v ostatných štátoch EU,by si nikto nedovolil nechať pracovať človeka bez pracovnej zmluvy"

never tomu, mozem ti dat moje a x dalsich vyjadreni ludi, co pracovali vo vyspelych EU ekonomikach bez zmluvy

sunny19, Št, 10. 03. 2011 - 09:18

Vies, Eva m, skoda, ze tu nie su zaregistrovane aj baby, co tam robia, napisali by to iste...ved ony mi povedali, ze manazerka sa na svoju poziciu dostala cez postel...nepisala som to tu, lebo ja neviem, ako to bolo...a emocie som mala urcite pod kontrolovou, nepisala som ten prvy prispevok hned ako sa to stalo, ale az neskor vecer...takze nesud, ked si tam sama nebola pritomna...tebe by sa take chovanie urcite tiez nepacilo...Smútok

dulka, Št, 10. 03. 2011 - 09:22

Sunny, ale veď nikto nesúdi. Za to, že nechceme o manažérke, ktorú nepoznáme vynášať súdy, tak sa Ti zdá, že niekoho súdime? Vieš, ja si tiež o tých babách môžem myslieť, že sú závistlivé a preto roznášajú takéto klepy. Takže keď tu aj 100 tých báb napíše, že sa tam dostala cez posteľ, tak ja to nebudem brať ako nejakú dôveryhodnú informáciu, keďže nepoznám ani ju, ani tie baby.

eva m, Št, 10. 03. 2011 - 15:16

sunny, kde sa ti zda, ze niekoho sudim?
Eva Slnko

sunny19, Št, 10. 03. 2011 - 09:29

dulka, ja som tiez iba napisala, ze mi to tak bolo povedane, ale neviem ako to bolo, tak som to tu najskor nepisala...opisala som iba jej chovanie, aj to nie cele, lebo by to bolo na dlhy prispevok...

dulka, Št, 10. 03. 2011 - 09:34

Sunny, chápem Ťa, aj Tvoje pocity. Ja viem, že Ty si nenapísala, že to tak bolo. Ale odo mňa nikto teraz nemôže chcieť, aby som napísala, že tá manažérka je blbá a dostala sa tam cez posteľ ...
A ako sa inak darí, už si sa popozerala po niečom inom? Slnko

sunny19, Št, 10. 03. 2011 - 09:45

ale hej, poslala som si zopar zivotopisov...podarilo sa mi vybavit okrem jedneho vsetky papiere na UPSVaR...tak uvidime...dufam, ze si najdem nieco skor, ako mi pride rozhodnutie o podpore...je mi jedno, kde pojdem robit...ale na tu zmluvu si uz dam velky pozorMrkám len mi je strasne luto, ze nemozem robit to zamestanie, co som studovala...Smútok

sunny19, Št, 10. 03. 2011 - 09:50

najvacsiou ironiou je, ze ked som zacala pracovat v tom poslednom zamestnani,o ktorom je tu rec, volali mi asi z 3 firiem, ale ja som ich zrusila, ze uz mam pracu...a nakoniec to takto cele dopadlo...no co uz narobim?!

dulka, Št, 10. 03. 2011 - 10:03

Tak Ti držím palce Úsmev - a možno keby si sa tým 3 firmám ozvala, možno to ešte majú voľné Mrkám

sunny19, Št, 10. 03. 2011 - 10:19

dakujem. uz som im volala, zial,Smútok nemaju

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama