reklama

Kam sa nechávame nevedomky tlačiť?

akira13 , 03. 12. 2010 - 20:18

reklama

V snahe po dokonalosti, alebo prinajmenšom dostatočnosti a aj akceptovateľnosti verejnou mienkou občas potláčame vlastné intuície a necháveáme sa viesť životom. Čítame fúry kníh a časopisov z ktorých chceme vyčítať, ako správne žiť, ako myslieť, ako vychovávať deti,ako dostatočne milovať alebo aj, že nedokonalosť je akceptovateľná. Nechávame sa ovplyvňovať názormi žien z diskusných fór, lekárov, tety susedy, ktorá vychovala dve deti a presviedča nás, že jedna po zadku nikomu neuškodila. A nevedomky, celkom pomaličky alebo naopak, veľmi rýchlo, prim bezmyšlienkovite meníme vlastné intuície za tie cudzie.
Veď ako sa to hovorí- 100 krát opakovaná lož sa stane pravdou?
Nechávame sa vtláčať do situácií, ktoré sami nepovažujeme za vhodné, pretože ľudia, ktorý ich vyslovili boli "väčší odborníci ako my sami".
Pravdou však je, že nikto nie je na váš život väčší odborník ako vy sami. Nikto necíti lepšie, čo by mali jesť vaše deti, ani to, dokedy sú akceptovateľné plienky.
Pobavila som sa. Naozaj. V časopise Zdravie som čítala článok od detskej gastroenterologičky o strave našich detí. Tak som sa pousmiala, ako sa niektorí ľudia dokážu nadchnúť nad tým, že deti jedia med, oriešky, citróny alebo párky, či pijú kravské mliekoÚsmev Aj vy sa usmievate? Je vám to povedomé?Úsmev Samozrejme, veď 100x zopakovaná lož sa stáva pravdouÚsmev
Ale viete čo? Táto pani doktorka, odborníčka na výživu detí je ČlovekÚsmev
A ja sa usmievam, pretože jej slová boli to, čo som ja cítila. Nie vždy sa nimi riadila, ale vovnútri vedela, že tak to asi má byť.
A chcete vedieť, ako to je? Úsmev
1.) medzi 6 a 8 mesiacom sa objavuje imunologické okno, kedy sa detské telíčko vysporadúva s alergénmi. Tento vek je vhodný pre zavádzanie alergénov do stravy- piškóty z pravých vajec, lepok, orechy, med, MLIEKO... dokonca ani alergia rodiča nie je dôvod do stravy tieto potraviny nazahrnúť. Či ich podáme skôr alebo neskôr, neovplyvní to alergie našich detí. Preto od 4 mesiaca najneskôr do 6 by sme mali pozvoľne do potravy našich detí zahŕňať bežné potravinyÚsmev
2.) nesoliť- aj keby sme si nikdy nič neosolili, soľ by nášmu telu NECHÝBALA.
3.) dieťa má aj maškrtiť, ak nie je obézne alebo inak choré. Jeho metabolizmus musíme naučiť spracovávať aj cukry.
4.) dieťa potrebuje MäSO. Do 6 rokov bez výnimky, avšak je nutnou súčasťou až do veku dospelosti.
5.) a ako záver- myslím, že pre... Chiaru?Úsmev , ktorú tu zrušili, že párky sú pre deti maximálne nevhodné, že táto pani doktorka na záver povedala, na margo detí, ktoré nechcú papať, že dieťa potrebuje až tuším 10 krát ochutnať jedlo, kým si zvykne na jeho chuť, ale že potraviny ako napríklad PÁRKY, cestoviny (a ešte niečo) chutia všetkým deťomÚsmev Smelo aj párok, ak vieme, že existuje limitÚsmev

Ja vás nechcem ovplyvňovať ani na vás pôsobiťÚsmev Ani netvrdím, že TOTO je to vhodné pre vaše deti. Len dajte na vlastné intuície a žiadny názor nepovažujte za UNIVERZÁLNE NAJSPRÁVNEJŠÍ, stále je to iba NÁZORÚsmev Univerzálnu pravdu o svojom živote máte sami vo svojom vnútri- ak sa riadite vlastným vedomím a svedomímÚsmev Takže... zdokonaľujte sa, obohacujte svoje myšlienky múdrymi knihami, časopismi, radami, pamätajte si, že ŠPENÁT obsahuje neúrekom železa, ale nikdy nezabudnite, že aj jedna jedina čiarka na nesprávnom mieste môže znamenať, že čo bolo 100 rokov univerzálnou pravdou, bola vlastne iba 100 krát zopakovaná ložZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce


reklama


reklama

georgina, Pi, 03. 12. 2010 - 20:23

(Tak ja zaseeeee... dokolečka dokola....)

Ak mi niekto ide tvrdiť, že kvôli tomu, že (napr.) Geo napísala..., niekto utrpel nejakú ujmu, tak len ticho žasnem.

Niekedy sa pohrávam s myšlienkou, aké by to bolo, keby som mala takú moc, aby moje písmenká kohokoľvek k niečomu nejako donútili. A opakovane prichádzam k záveru, že ak by to tak bolo, nenapísala by som sem už ani bodkočiarku.
Kedže mi je však nad slnko jasnejšie, že nepohnem nikým, bez toho, aby sa on sám nerozhodol, že niekam chce ísť, tak píšem ďalej.

To isté platí v reále. Môžem niekomu (dospelému a svojprávnemu - deti teraz neriešim) klamať, zavádzať ho, sľubovať mu, vyhrážať sa mu, prikazovať, zakazovať, kričať na neho, prípadne ho aj zbiť (nič z toho v reále nikomu nerobím, uvádzam to len ako príklad), pokiaľ mu nepriložím pištoľ k hlave, vždy mi môže povedať: "Neurobím to, čo po mne chceš." A ešte aj s tou priloženou pistoľou to môže povedať. Len, hold, s tým rizikom, že to neprežije (zase je to len názorný príklad - nemienim nikoho strieľať).

Absolutne každý dospelý a svojprávny človek rozhoduje o svojich ne/činoch sám. Bodka. Točím to tu dokola.
Napísať/povedať: "On/ona/ono je na vine, že ja som ne/urobil/a toto a hento," je obyčajná výhovorka. Bodka.

akira13, Pi, 03. 12. 2010 - 20:35

počkaj, ale ja... ja nikde nekričím "chyťte zlodeja"Úsmev A vlastne môj článok vôôôôôbec nebol o tom, na čo si odpovedala. Bol len a iba o tej omylnosti "desatinnej čiarky"Úsmev

georgina, Pi, 03. 12. 2010 - 20:40

Miška, to bola reakcia na názov tvojho príspevku Úsmev Mrkám.

Polárka (bez overenia), Pi, 03. 12. 2010 - 20:52

geo Chichocem sa Áno

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 12. 2010 - 21:34

Misel nazov je pre mna tiez "oci skriabajuci" , ale s tou stravou- v podstate som to neriesila, v casoch ked sa nrodila Lucia nebola az taka osveta, neboli bio vyrobky, nebola dostupna ani polovica info ako teraz. Lucia nie je ukazkovy jedak, jedava podla nalady a podla toho na co ma chut. Od malicka. Nema alergiu, nebyva chora- ked nepocitam nejake tie chripky. Spenat ma tiez bavi, no bolo mi vysvetlene, ze spenat ma ine caro ako zelezo Úsmev
Takze asi tak.
...nase babky a mamy sa odpradavna riadili tym co citia a mne je to ovela blizie ako caspisy a ovela blizsie ako nadupane knihy....

Heja, Pi, 03. 12. 2010 - 23:18

súhlasim lydush .Ja som sa pri prvom riadila knižkou.a stálo to za ....
Pri druhom som knihu odložila a riadila sa svojou intuíciou a poučená na vlastných chybách našla cestu,ktorá vyhovovala môjmu dieťaťu a toho tretieho neviem ako som vychublala .Keď sa teraz nad tým zamýšľam tak sa nad tým usmievam.Boli zdraví ako píše lydush okrem chrípok nič vážne.Vyrástli do pekných zdravých mužov.
Teraz sa starám o jedno dievčatko,dávam mu aj stravu a tak som sa snažila vždy jej zvlášť variť aby mala vyváženú stravu.Raz ráno ju mamina doviedla a malá mala v ruke čabajskú klobásu a jedla ju bez chleba .Tak teraz je stravu,ktorú varím pre nás a chutí jej.

eva m, Pi, 03. 12. 2010 - 21:43

podla mna je dobre vziat si z precitaneho, z poradeneho, z preziteho, vyhodnotit to a urcite zapojit aj svoje instinkty.
Riadit sa len jednym z menovanych nestaci, urcite si vsak myslim, ze treba brat do uvahy rady ludi - odbornikov. Studovali, vyznaju sa, maju skusenost.
Ci sa do niecoho dam, alebo nedam dotlacit, je len a len moje rozhodnutie, nesiem si za to zodpovednost sama.
Ak sa bavime konkretne o zasadach stravovania, respektovala som nezrelost detskej traviacej sustavy, citala som, radila sa s detskou lekarkou a ano, aj instinkt mi napovedal, ze materske mlieko je dlho, dlho dostacujuca potrava a netreba ju zbytocne zavcasu kombinovat s niecim dalsim.
Eva Slnko

mnnaaauuu, Pi, 03. 12. 2010 - 21:54

ja som tiež prečitala koooopy odborných článkov o zdravej výžive, čo a kedy, zopár z nich som porušila, ináč som obla prísna, ovocie, zeleninka, mäsko, ovocie dvakrát denne, lepok až od roka... výsledok? nevravím, že to je iba kvôli tomu, ale moje vyše dvojročné dieťa dodnes nechce jesť "naše jedlá", aspon chlieb sa naučil, aj omáčku z mäskom ,ale iba úplne malilinké kúsky a zo zemiakmi, ryžu nezje, cestoviny tiež nie.. ked vidí paárky, plače.. ani do ruky nechytí. tak isto dusenú šunku. Nechce... ryžu ked mu dám pár zrniek, nezavrie ústa, kým mu ju celú nepovyberám, alebo sa pozrvacia... nechce vôbec ani ochutnať nič "naše".... jasné, som rada, že sa chce zdravo stravovať, ale niekedy ma to zamrzí, ked vidím aj o rok mladšie deti, ako pučia do seba šunkovú salámu s tvrdým syrom.... a náš drobec tak max. jednu chrumku :D

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 22:34

popros dobru susedu, nech ho nakrmi ...Vyplazený jazyk
KatarinaÚsmev

lýdia k (bez overenia), Pi, 03. 12. 2010 - 23:49

Kp Slnko ja ked som bola malá chodila som na "stravu k susedom"Mrkám .Tam tak dobre variliChichocem sa a pri 4 deťoch som sa najedla aj ja 5-ta.Doma som susedu vychvaľovala ako dobré varí,po čase som sa dozvedela ,že kopu jedla dávala moja mamina/vyučená kuchárka/ susede cez plot,aby som aspoň čo to zjedla.Chichocem sa Podstatné bolo,že mi chutilo medzi ostatnými deťmiMrkám

kp, So, 04. 12. 2010 - 00:05

to si pisala o mne? - presne tento scenar sme mali my- mamina davala cez balkon susede jedlo, ktoreho som sa doma nedotkla, ale u susedy to bolo "vyborne" Chichocem sa
ja takto obcas krmim susede takmer rocneho syna u nich doma...od maminy vypluva- predo mnou neviem ci ma strach alebo respekt, ale zje vsetko Chichocem sa
KatarinaÚsmev

lýdia k (bez overenia), So, 04. 12. 2010 - 09:58

KpSlnko Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa ja som jedináčikMrkám a mne táááááááák chutilo jesť s tlupou deciekChichocem sa

kp, So, 04. 12. 2010 - 19:28

ja na seba nemam ziadne vysvetlenie (a vlastne ani na toho susedovho syna), ale takto to fungovalo/funguje Chichocem sa
KatarinaÚsmev

mnnaaauuu, So, 04. 12. 2010 - 20:26

žiaľ, nepomáha Mlčím od "cudzích" ľudí si jedlo nevezme, a ak áno, tak mi dá "odložiť" a nechce... jedlo chce iba odomna, ked ho dám k mojej mamke, od tej nezje už vôbec nič, dokonca ani kexík.. ked ju vidí s tanierom alebo lyžičkou, plače a uteká - ona mu totiž vždy šupsne do úst niečo "naše" - ryžu, kolienka, rybu... a vždy to skončí rovnakoSmútok Smútok

matam, So, 04. 12. 2010 - 18:49

mnnaaauuu ja mam taky pocit (mozno je to len moj pocit) ze u vas je to skor predcasnym narodenim ako tym ze si sa riadila odbornymi clankami o vyzive... vies ze ja si pisem s viacerymi maminami predcasniatok a velmi vela (aj ked samozrejme zdaleka nie vsetky) extremne predcasne narodenych deticiek ma podobne problemy s papanim... nechcem vsetko "zvalovat" na predcasny porod (lebo viem ze aj normalne narodene deti casto zle papaju) ale podla mna to nie je nahoda... uz mi to aj niekto vysvetloval ze preco je to u predcasniatok tak len si to uz moc nepamatam viem ze to nebolo nic fyziologicke ale skor psychicke a jednou z moznych pricin bolo aj to ze predcasniatka su napr. zo zaciatku dlho sondovane a pod. ...

mnnaaauuu, So, 04. 12. 2010 - 20:24

Možno to bude tým sondovaním, alebo aj svalovou hypotoniou - že sa mu ťažšie prehlta...alebo má strach s väčších kúskov jedla... nevravím,ž e zlé papá, papá toho dosť, na ólovrant mu môžem zmixovať banán a dva jablká a všetko zje... aj na obed plný tanier zeleniny :) len skráta, nie je to to dieťa, čo spučí všetko naokolo Úsmev Úsmev Úsmev

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 22:15

pri nazve tvojho prispevku som si spomenula na jeden konkretny priklad z psychologie (je ich viac, ale tento vidim dodnes pred ocami, pretoze nam ho premietali na fakulte prava LMU)
jednalo sa o pokus s jednym priemernym clovekom (nazvime ho Hans) a to v zmysle tvojho nadpisu - pripad bol naraficeny tak, ze sa oficialne vyhlasil nejaky pokus s probantami, teda viacerymi osobami- lenze vsetci (okrem toho jedneho) boli zasvateni do planu- presne vedeli, co sa bude diat a co maju robit - akoze sa zistovali ich pozorovacie schopnosti - na platne sa im nieco ukazalo, napr tri dreva roznej velkosti a oni mali oznacit, ktore z nich je najvacsie... viditelne bolo najvacsie drevo A - ale podla dohody napisali vsetci okrem Hansa B... bolo krasne pozorovat tvar Hansa - neveriacky sa obzeral po skupine, az nakoniec vygumoval/preskrtol svoje riesenia a odpisal, co napisala skupina... samozrejme, ze do urcitej miery sme panmi nad vlastnymi rozhodnutiami, ale je zname, ze spravne vedena demagogia dokaze pohnut celymi masami...
KatarinaÚsmev

eva m, Pi, 03. 12. 2010 - 22:19

" spravne vedena demagogia dokaze pohnut celymi masami..."
- ano, dokaze, ale podla mna to jednotlivcov nezbavuje zodpovednosti.
Eva Slnko

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 22:27

zodpovednosti nie, ale na druhej strane - ak dostanu nespravne informacie a jednaju podla nich ?
KatarinaÚsmev

eva m, Pi, 03. 12. 2010 - 22:32

"neznalost zakona neospravedlnuje" - vzdy mame moznost si informacie overovat, porovnavat
Eva Slnko

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 22:54

aj ten z pokusu mal vsetky potrebne informacie a predsa sa dal zmanipulovat Hambím sa(nehovoriac o tom, ak sa dostanes k chybnym informaciam a budes podla nich jednat, lebo ziadne ine nemas) - ten clanok som brala ako prispevok o existencii manipulacie ako takej...
jeden priklad z vyzivy: u nas je med do jedneho roku dietata tabu ... precitala som si o tom mnozstvo informacii, bola som upozornena detskou lekarkou, ale i zenskou a porodnou babicou a rozhodla som sa med do roku nedavat ... v tomto prispevku bol tusim med odporucany, dve protichodne informacie - tak si mozes hlavu lamat, ktoru radu si zvolis Hambím sa
KatarinaÚsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 12. 2010 - 22:56

Nedal sa zmanipulovat- chcel sa dat. Keby nechcel, napise spravnu odpoved bez ohladu na to, co ostatnych milion ludi napisalo

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 23:07

"Chcel som sa dat zmanipulovat"Veľký úsmev to sa mi paci... no ale tak ci tak, rozhodol sa pre nespravnu odpoved ... takze skupine sa podaril ich zamer, zmiatli ho Vyplazený jazyk alebo: nechal sa nevedomky dotlacit, kam ho chceli dostat... tj zacal pochybovat o svojom zdravom usudku
KatarinaÚsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 12. 2010 - 23:07

Vsetko je o chceni a nechceni. Keby nechcel, nenapise to.

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 23:22

takze slovicko "manipulacia" vlastne mozeme vymazat zo slovnika, kedze tato neexistuje? Mrkám
KatarinaÚsmev

Ariesa, Pi, 03. 12. 2010 - 23:30

existuje, iny jedinec by to ustal. tento konkretny to neustal. manipulovany moze byt ten, ktory to chce.

tie dievcata, ktore sa tu na stranke dostavaju do "konfliktov" su tie, ktore maju rady iny pohlad. hans nezvladol konflikt.

kp, So, 04. 12. 2010 - 09:22

konflikt mi v tomto pripade pripada ako prilis silne slovo... (ale konflikt sam so sebou- to ano)
manipulovany moze byt podla mna ten, kto sa da (teda mne sa viac paci tato formulacia)- a v matematike staci najst jeden dokaz na vyvratenie/ potvrdenie niecoho - takze staci jeden, co sa chcel dat zmanipulovat a manipulacia existuje- a ked je u jedneho, preco by nemohla byt i u dvoch, troch prevadzkovatelna - samozrejme, ze kazdy rozhoduje sam za seba, ale k mnohym rozhodnutiam potrebujes informacie a zalezi, na ake narazis, ktorym uveris a budes podla nich jednat (na com je zalozena napr taka reklama? a nevztahuj to teraz konkretne na seba ako jednotlivca)... a co sa konfliktov tyka, je to skor problem nespravnej komunikacie a nie ineho pohladu ... iny pohlad moze mat kazda z nas, to ale neznamena, ze musi vyvrcholit konfliktom ... treba iba pouzivat spravne kombinacie, pouzivat viac otazky, ktorymi sa snazi dotycna prist na to, co sa jej opacna strana snazila povedat - tazke je moderovat urcitu temu i nazivo, ale uplnou katastrofou sa javia nespravne pochopene pisane texty - ked chyba mimika, ton hlasu, atd...

KatarinaÚsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 12. 2010 - 23:30

Nie, aj na vyhovorky treba "nazov". Manipulacia je dobra vyhovorka na vsetko. Ked potrebujem zakryt svoje vlastne zlyhanie- zmanipulovali ma. Hotovo.

kp, Pi, 03. 12. 2010 - 23:55

lydush ...to je isto tema na celu noc (mozeme pokracovat nabuduce Mrkám ), ale padam od unavy na nos a idem do hajan... dobruu
KatarinaÚsmev

lydusha (bez overenia), So, 04. 12. 2010 - 00:21

Dobru noc Úsmev

georgina, So, 04. 12. 2010 - 08:19

Katka, teraz som sa pozerala - od 13. septembra mám uložené poznámky k tejto téme. Článok plánujem napísať ešte dlhšie - len sa stále akosi neviem k tomu dostať. No, ale asi naozaj dozrel čas Úsmev Mrkám.

kp, So, 04. 12. 2010 - 09:09

Geo...navrhujem po case vianocnom Chichocem sa Mrkám
KatarinaÚsmev

georgina, So, 04. 12. 2010 - 09:22

Nie som si istá, či by ďalší odklad témy bol pre dobro veci...

kp, So, 04. 12. 2010 - 09:43

moj vnutorny hlas mi nasepkava, ze mozno i ano ... ale samozrejme, ze rozhodnutie je na tebe ... Geo, si zmanipulovana tlakom okolia???Prekvapenie
Veľký úsmev som si ista, ze tuto vetu spravne pochopis ... Mrkám
u nas by ti povedali bleib locker, mädel...predstav si pri tom naklonenie hlavy do praveho boku a mavnutie pravou rukou...a spomalenie vyslovenej vety Chichocem sa
KatarinaÚsmev

georgina, So, 04. 12. 2010 - 09:43

Nie, Katka, vôbec sa necítim zmanipulovaná tlakom okolia. Napísala som vyššie, že nad napísaním takého článku uvažujem už mesiace. V poslednej dobe tu táto téma priam rezonuje a je asi naozaj načase, aby sa to prebralo niekde v pokoji a zo všetkých strán. Zdá sa mi to rozumnejšie, ako to "rozrypkávať" raz tu, raz tam - a nikde nie do hĺbky. Myslím si, že taká dôkladná debata by mohla byť naozaj fajn Úsmev Mrkám.

kp, So, 04. 12. 2010 - 10:05

len tak sama pre seba uvazujem, ze ci aj dobre myslene (pisane) slovo v urcitej atmosfere este viac nerozviri uz i tak burlive hladiny, ak je nespravne interpretovane ...
podla mna by bolo celkom dobre pridat skor navod spravneho a efektivneho diskutovania/komunikovania... teraz mam na mysli iste skolenia, ktore sme pravidelne dostavali v byvalom zamestnani o spravnej komunikacii so zakaznikom- ako zachovat chladnu hlavu aj v konfliktnych situaciach ... bolo to velmi zaujimave a poucneKvietok
KatarinaÚsmev

georgina, So, 04. 12. 2010 - 10:17

...podla mna by bolo celkom dobre pridat skor navod spravneho a efektivneho diskutovania/komunikovania..

Ale také tu sú už dva roky: http://www.nanicmama.sk/ja-zena/asertivita a http://www.nanicmama.sk/ja-zena/kritika
O pravidlách netikety sa tu tiež už písalo takmer pred rokom: http://www.nanicmama.sk/portal-spravnej-nanicmamy/netiketa

Nevylučujem však, že ešte bude reč aj o tomto Úsmev Mrkám.
A poslala som ti mail Úsmev Slnko Slnko Slnko.

kp, So, 04. 12. 2010 - 10:24

Geo, odpisala som ti...klikla som i na odkaz, ale tam su dalsie odkazy a ako som ti uz v odpovedi pisala, idem prec a vratim sa pravdepodobne az neskoro poobede - precitam si to vecer a potom ti poviem, ci mame na mysli to iste...
KatarinaÚsmev

-sara, Pi, 03. 12. 2010 - 22:21

akira13,

nedávno som čítala vetu:ľudia sú takí, ako to, čo v nich nachádzame myslím si ,že je to pravda

ivet36, Pi, 03. 12. 2010 - 22:36

Tak "odborne kruhy" by nad stravou nasej Jarusi asi kolabovali.....Ta v poslednom case je len jeden druh polievky, flasu mlieka denne a zvysok lentilky, alebo parky......mozem sa poslizikovat a nic....
Vobec jedenim nemienim stresovat dieta a uz vobec nie dieta....zje tiez to, naco ma chut a basta.
Treba len ponukat.....Úsmev ivetMrkám

klodik, So, 04. 12. 2010 - 09:50

Miška mne sa tvoje písmenká veľmi páčili, vyvolali mi úsmev na tvári...

pár dní dozadu som mala s Filipom "konflikt"- chcela som aby sa slušnejšie obliekol na olympiádu zo slovenského jazyka-on stále chodí v tom istom...

a celá naša debata skončila jeho slovami: nemám rád tvoj nátlak, tlačíš na mňa aby som robil niečo čo nechcem...

a potom sme dlho diskutovali o tom, že čo je vlastne nátlak, že ja s ním predsa len diskutujem, chcem aby si uvedomil, že aj dojem akým zapôsobí na porotu hrá svoju rolu, nakoľko táto olympiáda pozostáva aj z ústnej časti keď súťažiaci odprezentuje pred porotou ústne svoj príspevok...

A Filip mi na to: ale ja viem čo mám robiť, nechcem aby si ma do niečoho tlačila...ale stále sme diskutovali, že nečakám, že urobí to čo chcem ja, že len chcem aby porozmýšľal aj nad mojimi argumentami...

na druhý deň ráno som ho videla ako si oblieka to slušnejšie oblečenie a tak som mu povedala: Filip obleč si to v čom sa budeš cítiť dobre, je to tvoj deň a pritom som tak nenápadne vyplazila jazyk...a presne v tom momente keď som ten jazyk vyplazila sa na mňa pozrel a začali sme sa na tom smiať...

Viem, že keby si obliekol to slušnejšie oblečko urobil by to len kôli mne,alebo kôli mojim argumentom, ktoré jemu nie sú vla stné...dojem- nedojem- on takéto nerieši...buď dá zo seba maximum a vie že išiel naplno, alebo nič...

v podstate som si zas na tejto našej príhode uvedomila, že s ním môžem diskutovať o čomkoľvek, on o tom aj premýšľa, aj je schopný potom konať tak ako sa to mne javí správne a vhodné, no zároveň pozná svoju mieru, vie kedy je manipulovaný, vie kedy sa vedome rozhoduje on sám a nie je to len v takýchto maličkostiach, často je to aj v oveľa závažnejších veciach v živote...

napokon boli obe strany spokojné- išiel v oblečení ktoré mu vyhovovalo a napokon dosiahol aj užasný výsledok na súťaži...

Miška tvoje písmenká sa síce týkali niečoho trošku iného no zarezonovali vo mne...Kvietok Slnko

novacka, So, 04. 12. 2010 - 10:11

Ahoj Akira, suhlasim uplne, a tyka sa to aj inych veci ako detskej stravy, to co pocuvame od inych a sami este na to nemame nazor, podvedome prijimame ten vseobecny najspravnejsi nazor druhych aby sme sa im mozno zapacili alebo lepsie zapadli do spolocnosti. Osobne sa niekedy ovplyvnit dam, niekedy nie, niekedy zas len na chvilu. Zalezi od okolnosti.

eniXelka, So, 04. 12. 2010 - 10:21

Pekny clanok a ja suhlasim s tym, co si pisala.

Ked som bola tehotna s dcerkou v rodine uz bolo jedno mimi, mamicka lekraka, a ja som pocuvala, co jedla ked bola tehotna a co nejedla , ked sa mala narodila a kojila ju. (A neslo mi do hlavy, ze pocas tehu papala dotycna vsetko a babetko malo z toho vyzivu a zrazu prislo na svet a na to co bolo zvyknute v tekutej forme si pockalo az presiel prvy prikazany polrok.). A ja som sa vykaslala na rady a jedla som vsetko, rizikove potraviny tiez, ale za lyzicku. Jedla som tak, ako som potrebovala a ked som zrazu dostala pocit, ze toto nie, tak som pocuvla....Dcerka nie je ani alergig, nemala problemy s kolikou, spalovanie mala ako raketoplan, s prikrmamy nemala problem.
So synom som ani neuvazovala inak a robim to iste.
Clanky o zdravom a spravnom stravovani deti mam precitane a pouzivam ich len ako orientaciu v danej oblasti.

A myslim, ze tak by to malo byt vo vsetkom, dnes sme rychlo a lahko ovplyvnitelny akoukolvek reklamou. Ani si neuvedomime a nerobime to co chceme, ale to co nam prikazal plagat, casopis, telka.......

lia6, So, 04. 12. 2010 - 14:27

EvkaMÁno takto to cítim aj ja-keď bol Tomík malý tiež som rešpektovala nezrelosť tráviacej sústavy...ale som asi trošku "tvrdšia", čo sa stravy týka-malý má 4,5 a ešte nikdy nemal párky, klobásy, slaniny a podobné, čo tu na okolí už snáď všetky deti v jeho veku(koľkokrát aj menšie)už jedli...nevravím, že šunku občas nedám, ale po pravde ju ani moc nechce...papáme hodne ovocia a zeleniny(aj do škôlky mu dávam)...aj masko máme radi a to všetko...vnútornosti len príležitostne a čo sa sladkostí týka, tak na to(ako aj svokrine zahusťovacie metódy typu:"kilo" múky a "liter" mastiSmútok ) som pes...sladkosti kupujeme príležitostne-nebudem opisovať, že tie najsam...všetky totiž obsahujú príšerné množstvo cukru...ale radšej upečiem-milujeme sušienky z ovsených vločiek a moja špecialita je, že značnú časť múky v recepte(v ktoromkoľvekMrkám ) zamením za postrúhanú mrkvu...tým pádom(mrkva je sladká)dávam aj o polovicu cukru menejMrkám ...takže kupované sladkosti malý dostane cca raz, dva krát za dva týždne(v poslednej dobe tak chodí domov tatik, takže mu donesie)...a keď varím, tak zahusťujem radšej postrúhaným zemiakom, karfiolom, rozmixovanou fazulou, čočkou a podobne...zastávam názor, že "nezdravého" jedla sa naje ešte hodne-keď bude vačší, tak ak bude chcieť, tak určiteMrkám ...ak sú na návšteve u svokrovcoch, tak to neriešim...nerobím to, čo mi prikázal nejaký "dietelóg", časák a podobne-takto to cítim a sa aj sama stravujem...Tatik je síce naučený na iné, ale spapá všetko, čo navarím a ešte ma aj pochváli, že je to výborné...netvrdím, že občas nenavarím "tučnejšie"...ale lepšie je nám po ľahšom jedle...
Nikomu neberiem jeho názor-ak chce dať dieťaťu niečo(čo sa inému zdá "zlé"), tak nech dá... ja to budem robiť po svojom...a určite nie som zmanipulovaná-cítim to takMrkám Slnko

adus, So, 04. 12. 2010 - 22:41

Toto som si včera (vlastne dnes nad ránom) otvorila bezprostredne po tom, čo som odoslal svoj komentár i inej téme - a musela som sa pousmiať, lebo sa hodí aj sem. Tak si ho dovolím (jeho časť, ktorá sa týka tejto diskusie) sem skopírovať:
... na každú jednu vedeckú alebo aj "vedeckú" štúdiu o pozitívnych účinkoch niečoho existuje celkom určite minimálne jedna ďalšia, ktorá tieto názory (opäť vedecky či "vedecky") vyvracia a naopak, do neba vyzdvihuje práve to, čo tá prvá popiera, vyvracia, neguje ....
Naša slobodná voľa je v tom, že rovnako ako si vieme vybrať čo si prečítame a čo nie, môžeme si vybrať, či prečítanému uveríme a budeme sa tým riadiť, či nám tie informácie budú stačiť, alebo sa budeme snažiť hľadať ďalej aby sme zistili, či existujú aj nejaké iné, odlišné; v prípade, že tie opačné aj nájdeme, opäť si ich môžeme ale aj nemusíme prečítať, ak si ich aj prečítame, môžeme ale aj nemusíme sa s nimi stotožniť a na ich základe zmeniť alebo nezmeniť názor.
Napríklad, ja osobne som taká, že čím viac a čím častejšie sa ma niekto snaží "dostrkať" k niečomu, tým viac a tým vehementnejšie sa tomu budem vyhýbať. Prílišné horlenie môže niekedy spôsobiť viac škody ako osohu. Aj pri presviedčaní (o svojej pravde) treba poznať mieru

akira13, Ne, 05. 12. 2010 - 10:12

Adus,Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce mne práve o to išloÚsmev Kto chce aké informácie, také si nájde a takým uveríÚsmev Ak chcem, nájdem kooopy informácií napr. o spomínaných pôrodoch, že doma je to best, atď., ale keď by som chcela, našla by som aj tony iných štúdií a rád lekárov o tom, aké je to nebezpečné. Aj detská strava- "toto nedávať", "toto nedávať" a "hento už vôbec", ale potom človek narazí na článok, ktorý to všetko absolútne popieraVeľký úsmev

nielen žienka domáca, Ne, 05. 12. 2010 - 19:51

Slnko Keď na nejakej party zoberiem do ruky chips, tak mi v hlave stále bliká karcinogén karcinogén karcinogén....
Ja som načisto "zmanipulovaná" Chichocem sa Vyplazený jazyk Váľam sa od smiechu po podlahe , teda CHCEM byť v tomto smere...
Ale viem, o čo ti išlo, a súhlasím Mrkám
Náš Bubi dnes na obed radšej schrúmal surovú brokolicu ako náš vyvážený varený obed a som na neho hrdá; teda asi na seba, že som mu vybudovala také super stravovacie návyky Pohoda Mrkám ... Niekto by mi asi dal papučou po hlave, čo som to za mater Slnko A tak. Každý ako sám chce, tak je to asi najviac ok. Úsmev A vôbec to teda neni len o detskej strave - samozrejme.

( ...Ešte som chcela napísať do Ovsenej pochúťky, že nám ozaj chutila... Aj by som zabudla Úsmev )

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 12. 2010 - 20:18

Preco sa ludia tak desia rakoviny? Jazda autom je ovela rizikovejsia ako rakovina. Citala som kdesi cosi a aj Polarka to nedavno spominala, ze rakovina je vysoko duchovna choroba...nie je destruktivna ako si mnohi myslia a vela lud sa dokaze vyliecit aj bez nejakeho vonkajsieho zasahu...alebo s minimalnymi usilim.

adus, Ne, 05. 12. 2010 - 21:21

Lydush, ty si spolu s púpavôčkou práve nádherne demonštrovala to,čo som kúsok vyššie písala Mrkám

nielen žienka domáca, Ne, 05. 12. 2010 - 22:06

Úsmev Súhlasím s tebou.
Bol to iba príklad...

Polárka (bez overenia), Po, 06. 12. 2010 - 10:49

No jo, rakovinu kľudne môže dostať aj športovec s vyváženou stravou. Na druhej strane, prečo si vedome škodiť ? Keď viem, že ma po alkohole bolí hlava, a grciam - načo by som ho pila ? Prípitok raz za čas, prečo nie ? Ale celý sud, každý týždeň ?
Raz som sa zaujímala o to, ako človek môže spoznať čo je dobré. Nie len pre mňa, ale celkovo. No a došla som asi sem /bolo to tuším v Rozhovoroch s Bohom/, že dobro je to, čo nie je dobré primárne len pre nás, ale aj pre ostatných. Z toho som dvakrát nebola múdra. Ale dnes už mi to dáva nejaký zmysel. Napr. nejem toľko mäsa, lebo
-nie je to ani tak zdravé
-produkcia mäsa je jedno veľké utrpenie, ktoré mi nie je ľahostajné
-cítim to tak, a je mi tak ľahšie na duši
Je občas ťažké rozlíšiť to, čo skutočne chce naša duša, a čo chce naše ego. Napr. tiež uprednostím ekosaponáty, pred klasickými, pretože nechcem ubližovať Zemi. Pretože viem, čo tie neeko vecičky vedia narobiť. Prečo by som to teda podporovala, ak je aj iná možnosť ?
Radšej si kúpim veci zo sekáču - pretože sú funkčné, aj sa mi páčia, a čo je suer vedľajší efekt - je to kolobeh energie. Niekto to posunul ďalej, a iný sa v tom našiel. Nebolo to treba vyrobiť druhý krát.

Na druhej strane, každý z nás je slobodná bytosť a môže robiť čo len chce. Od toho je slobodná vôľa.

PS : o tej rakovine... Ja som tiež mala akýsi nález na mozgu. A pred nedávnom mi tam nenašli nič. Asi sa to vstrebalo. Ja som to vôbec neriešila. Objektívne neviem posúdiť, či je rakovina iba "tester" duchovnosti, či osobnosti človeka. Tieto informácie okolo mňa chodia. A zdajú sa mi byť najbližšie k pravde, ale na 100% vám to nepotvrdím. Tak ďaleko ešte nie som.
Avšak viem potvrdiť napr. to, že čím láskavejšie a ohľaduplnejšie sa správame k Zemi, tým láskavejšia a ohľaduplnejšia bude ona k nám. A z toho mi vychádza, že čo ne/investujem do svojho duševného a fyzického zdravia, to sa mi aj vráti Úsmev

Ale fakt je na každom z nás čo uprednostní Slnko Kvietok

Ariesa, Ne, 05. 12. 2010 - 22:36

ja ta furt vidim ako stojis v rade na langose pred zoo a potom krmis dorku v brusku a vsetky nase deti Mrkám Úsmev Slnko Áno ale vidim, priam cucham, aj to super zeleninove raznici - co ja nejedavam papriku, proste nikdy ... a u teba som ju zjedla a bola vyborna Áno Kvietok

akira13, Po, 06. 12. 2010 - 11:11

a prááááve o tom je tá normálnosťTlieskam Tlieskam Tlieskam
PS: jááá zírám, žr či sem KAtka písala... A ejhľa, kvetinka sa stala kvetinkouVeľký úsmev Ani neviem kedyVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

motylik, Po, 06. 12. 2010 - 12:41

Akira tá "tvoja" lekárka prezentovala také naozaj akurátne dogmatické názory, ktorých sa (hlavne staré konzervy) držia zubami-nechtami ako rokmi osvedčeného návodu na vyváženú stravu (mám na mysli najmä nutnosť jesť mäso a cukor).
Hmmm, veď hej, stačí sa pozrieť na tie preplnené čakárne Mlčím
Dajte si páročky, sú fakt zdravé http://www.celostnimedicina.cz/takovej-parecek-z-makra.htm
No nevravím, že u nás doma sa vôbec nejedia, ale tak zopárkrát do roka sa aj u nás pritrafí, keď nestihnem navariť. Dajú sa kúpiť aj také s mäsom Mrkám http://peniaze.pravda.sk/spotrebitelsky-test-parkov-d1k-/sk-pspotrebite…

Všetko s mierou, vyvážene a hlavne so Zlomené srdce babuľky Bozkávam

abigail, Po, 06. 12. 2010 - 14:16

Pamatam ked som malemu zacala davat kuraciu polievku radili mi nech ju pocukrujem,ze babatka potrebuju cukor.Poculi ste o tom?Ja som ale nic necukrovala a Dany jedol to co sme navarili len som mu to rozpucila vidlickou.Nevidim ,ze mu to nejak uskodilo.Teraz ma 13 a zje to co mu dam na tanier okrem ryb.Sladkosti, nebol nikdy problem nakolko som mu stale kupila co chcel v obchode.Po ceste domov to zjedol a doma nic sladke nepytal ,lebo vedel ,ze doma sladke nemame.....V mediah pocujeme ,precitame vselico ,urcite je filtrovana voda cistejsia ako ta z vodovodu.....No ale co stane ked nase dieta vyrastalo v antibacterialnom prostredi na filtrovanej vode ked pride do skolky?Asi dostane nejaku alergiu.Preto verim ,ze vsetko s mierou ,zlata stredna cesta nieje blbost.

Polárka (bez overenia), Po, 06. 12. 2010 - 14:34

"No ale co stane ked nase dieta vyrastalo v antibacterialnom prostredi na filtrovanej vode ked pride do skolky?Asi dostane nejaku alergiu"

Prevarením sa voda tiež istým spôsobom "dezinfikuje", a ľudia nemajú kvôli čaju alergie Mrkám
My pijeme prefiltrovanú vodu nie kvôli "dezinfekcii" vody, ale odbúraní prvkov, ako je napr. chlór. A alergie vôbec nevznikajú z pitia prefiltrovanej vody. Ja ju pijem denne, dokonca z nej aj varím. A momentálne som vyliečená z alergie. Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama