reklama

Naši spoluobčania

bettty , 05. 06. 2008 - 08:56

reklama

Bývam na východe už nejaký ten rôčik no nikdy som si nezvykla na našich rómskych spoluobčanov. Hlavne keď ráno idem do práce a vo vlaku zacítim ten známy zápach sa mi dvíha žalúdok.
Samozrejme, že poznám aj takých čo žijú slušne a dokonca som mala aj kolegov, ktorý žili ešte na lepšej úrovni ako ja. A to som bola prekvapená. Moje skúsenosti s nimi:
.... raz keď som išla viniesť smeti do kontajnera som skoro dostala infarkt keď z kontajnera na mňa kukalo špinavé decko, ktoré sa hrabalo v odpadkoch a hľadalo niečo pod zub. A ešte mi na drzovku povedalo kam mám tie smeti položiť, že ono si ich prezrie ak mi to nebude vadiť.
.... keď sme boli z mužom cez víkend preč a doma ostala svokra tak skoro spadla z nôh keď videla ako jeden berie z nášho altánku na drzovku gril z liatiny a ďalší dvaja dvíhajú sporák a chcú ho odniesť. Ak raz na nich zvrieskla zobrali nohy na plecia a už ich nebolo.
....mama mi rozpravala, že jeden starosta nemenovanej dediny dal spraviť schôdzu pre ľudí, ktorý majú staré domy s tým, že by chcel do nich nasťahovať Rómov. To ste mali vidieť tú šou. Každý povedal, že chalupu radšej zbúra alebo spáli.
Takže sme kúpili psa. Teda nič v zlom nie som rasista, ale na každého rovnaký meter.
Samozrejme, že nedávam všetkých do jedného vreca. Sú taký čo žijú slušne a ťažko pracujú.
PS: aké máte skúsenosti vy s týmito našimi spoluobčanmi.


reklama


reklama

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 00:12

andrea

sme sa enem nepochopili - neviem ci to tu mam pisat caps lockom alebo ako... ja sa ciganov nestitim ... mne je jedno kto je akej farby ak je slusny...
a nie raz som sa zastala aj prave tu zmienovanych ciganov... a nie raz som sa s nimi zhovarala... a vobec mi neprislo hlupe pomoct babicke s nakupom hoc ma inu farbu pleti...

bola tema a ja som prispela... keby si citala pozornejsie dosla by si aj na to, ze aj tu som sa ich zastala, a ze som dala aj priklad na "bielych"...

No a s tym prikladom co tu pises. V jednej dedine sa stazovali romovia, ze je uz zima a oni nemaju cim kurit lebo nemaju radiotory. Na co starostka reagovala. Ano nemaju cim kurit, lebo v lete radioatory odmontovali a odniesli do zberu. Kto je vinny ??? Oni ?? Alebo starostka ???

A poznam aj dost ciganov co si nasli pracu a pracuju. Boli slusni, cisti a nikto im ani pol slova nepovedal o ich farbe pleti. Nerobme z nich chudacikov. Nie su tak celkom obetami systemu. Nieco je aj v ich rukach.

A okrem toho mala som 3 spoluziakov ciganov. Nikto z vyucujucich ich nebil a ani nepodcenoval. Neviem, asi sme boli vynimocna trieda, ale ani rasove narazky na nich nebolo pocut.
Mmmch - nie som rasista a ani nikdy nebudem. Ale ani si nebudem srat do huby. Viem si zanadavat na vsetko a na vsetkych, ktori ma nastvu a je mi jedno aki su trebars aj ruzovi s filovymi slonmi na zadku.

Jaj idem si pre tlakomer Smútok

Natinka, Ne, 08. 06. 2008 - 19:55

andrea11, svetlana, filipka...a dalsie, ktore sa zastavate. Kedy ste vy naposledy spravili nieco pre toto etnikum? Kedy ste boli v spinavej osade a rozdavali kondomy, lieky a hygienicke potreby. Kedy ste boli naposledy v detskom domove a objali ste romske dieta, zobrali ho von, alebo len zaniesli do nejakeho zriadenia ci len sladkost pre tieto deti, ktore tak lutujete. My chodeme do domovov a ja nerozlisujem ci je to cierne alebo biele dieta. Mne vadi politika tohoto statu a dospeli romovia, ktori maju natolko chochmesu, ze zarobia 12 deti aby mali na pridavky a potom ich supnu do domova. Keby to sptavila biela zena, co by si na taku povedala??? Minimalne, ze je flandra. Ked to spravi romka, tak ju podme lutovat. Ano su to taki isti ludia ako my, dobre ste to povedali. Tak nech sa staraju o svoje deti, nech preprefajcia a neprepiju socialne davky!!!!!! Ked mali sancu ist pracovat na pomocne prace zo sto romov sa prihlasilo 7. Dobre citas!! Mali sancu si ist zarobit, osatit svoje deti, kupit im ovocie. Ani len nedvihli zadok. Vecne vyplakavaju ako im nikto neda pracu. Ak im ju da, ani sa nepohnu. Mas predstavu kolko prace a kolko projektov tito ludia stali tento stat, soc. pracovnikov a aj dobrovolnikov a studentov... Vy partite do ktorej skupiny ktoru som menovala? Mam dojem, ze len do tej co si na jednej zenskej stranke otvara usta na niekoho, kto ma mazno miesrne rasisticky ale objektivny nazor.

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 10:31

Veci, ktoré neviem riešiť neriešim. Nenadávam, nemudrujem , neposmievam sa. Robím to čo viem, najlepšie ako viem, na tom mieste kde som. A robím to s radosťou.
Uvediem príklad:
Kedysi ma hrozne trápilo, že na svete sú ľudia, neuveriteľné množstvo ľudí, čo zomierajú od hladu. Plakávala som kvôli tomu a ničilo ma to. Moje riešenie: Jedlo ktoré mám si vážim. Neprežieram sa, nevyhadzujem ho do koša (ale zadarí sa, aj mne skysne polievka, vyhodím ju, splesnivie rožok...) a myslím na tých čo umierajú od hladu. Hrozná slabota, viem. Prečo som nedvihla zadok? Nevedela som kde, čo, ako... Ale úplne drobulilinký kúštik som urobila. Úbohá kvapka v mori. Nikdy to vidno nebude. Nikdy tým nezachránim ani jeden ľudský život. ALE aspoň mi to neni ľahostajné a nemávnem len tak rukou, že ja to zmeniť nemôžem tak sa na to vyse..m. Aj hladomor je v Afrike len preto, že vláda nakúpi zbrane pre armádu ale na jedlo, školy a nemocnice vystiera žobravé ruky k bohatým krajinám (si myslím). Tiež sa môžme na nich vykašľať, šak nech si to riešia sami! Veď majú peniaze na zbrane, tak nech nájdu aj nejaké na jedlo! Čo s tým otravujú nás! Riešenie? NEVIEM. Ani jedno neni správne. Ani pomôcť im, ani nechať to tak.

Zdôrazním jedno slovo NEPOSMIEVAM SA! Neposmievam sa ľuďom, čo sú po kolená v sračkách jedno či vlastnou vinou alebo vinou niekoho druého.

To čo robíš Natali je fajn. Len fakt nerozumiem, či len pre to, že TY niečo pre druhého človeka robíš, tak len preto sa môžeš druhému aj vysmievať do ksichtu. A čo napísala Svetlana o sile myšlienky, to ja len zdôrazním: MYŠLIENKA má OBROVSKÚ SILU. Myšlienka je na začiatku vraždy aj na začiatku dychberúcich vynálezov. Len obyčajná myšlienka.

Napísala si, že ti vadí politika tohoto štátu. ALE NADÁVAŠ NA CIGÁňOV! Štát tu vôbec nikto nespomínal! Tak čo si teraz zanadávame na štát? Pôjdeme s vidlami na politikov? Prečo sa ženy netrepú do politiky? Kto ich brzdí? Kto im bráni? Kto im to zakazuje? Nikto. Žienky si radšej posedia na kávičke, poklebetia a ponadávajú. Ja neviem AKO riešiť problém cigáňov. Nepoznám ich. A preto im nenadávam. Ale ty ich poznáš, takže ty sa im dosýta povysmievaj, ty to môžeš. Len mne je z teba (v tomto prípade) smutno.

Natinka, Po, 09. 06. 2008 - 10:33

Nenadavam na ciganov, precitaj si este raz nadavam na povalacov, alkoholikov, prizivnikov. Nikde som nespomenula, ze su to len cigani. Su tak "biely"...
Je pokrytectvo ak tu pises na stranku, odsudzujes druhe za nazor, ktore ten zadok dvihli a ty si nepravila nic, len napisala na stranku. Ak mas v sebe tolko lasky a pochopenia, daj ho dalej, poskytni ho, posun tym , co ho potrebuju. Ja sa nepotrebujem chvalit tym, co som spravila, nerobim to preto. Len ma zaraza pristup tych, co mudruju a nic nespravia...a pre tychto ludi moze spravit hocico kazdy jeden clovek v tomto state. Aj ty..mas ich blizko,, mozno pod oknami , u susedov, za mestom...tak sa cin..!

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 10:39

Nikto tu druhého neodsudzuje. Len sa tu pár ľudí ozvalo a protirečilo veľkej väčšine. To je odsudzovanie? Alebo ľutovanie? Aj jedni aj druhí si povedali svoje.
A veľmi sebecky teraz poviem, že lásku nedokážem rozdávať ani tým svojim dvom deckám, tak sa nebudem pchať do chatrčí cudzích ľudí. Činím sa. Ale ani vlastné deti ľúbiť nedokážem. Čo už so mnou, keď som taký pokrytec.Úsmev

Natinka, Po, 09. 06. 2008 - 10:53

a čo s tými deťmi potom robíš? chováš ich ako baba jaga v chlievku na pekáč ??? Chichocem sa

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 11:03

Fakt ti to mám povedať? Už som bola aj u psychologičky, aj ja sama viem, že to nemám robiť - následky si ja sama nesiem ešte z detstva, nuž ale nepomôžem si. Nadávam im. Hlúpa, sprostá, debilná.Plačem Som unavená (neospravedlňujem sa tým). A vidím mierny pokrok. Už im tak nehovorím denne. Nejak som sa zocelila a teraz vykoreňujem to zlé zo seba. Činím sa aspoň trochu? Čo povieš?

Natinka, Po, 09. 06. 2008 - 11:52

ale fakt iba trochu...

klodik, Ut, 10. 06. 2008 - 08:25

Filipka ty si "strašné trdlo"...Ľúbiš svoje deti viac ako si dokážeš pripustiť...Keď si uvedomuješ že robíš niečo nesprávne v ich výchove a si schopná kôli tomu vyhľadať aj psychologičku a ešte to napísať do éteru tak svoje deti isto´ľúbiš...Keď cítiš, že nechceš robiť chyby vo výchove ktoré na tebe zanechali "isté stopy" tak tu môžeš tisíc krát napísať ako svoje deti neĺúbiš- mňa o tom nepresvedčíš...Vieš koľko rodičov robí hrozné chyby vo výchove a nikdy nevyhľadajú pomoc a nikdy si to ani len v kútiku duše nepriznajú...Radšej budú okolo seba búšiť a tvrdiť, že veď aj ich rodičia tak vychovali a hotovo...Možno tvoja láska neplynie ľahúčko,ale ja ju napriek tomu z tvojich slov cítimZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 11:05

?

lydusha (bez overenia), Po, 09. 06. 2008 - 20:24

Natalia, ja nie som dobry anjel....a ani nikomu nepomaham, ani ciganom ani nikomu....snad len tak spontanne niekedy nieco darujem ale to musi byt tak od srdca....ale nesmejem sa ciganom, nevadi mi ich sposob zivota a neriesim ich...nie som rasista ani narodovec a ani sovinista....Preco nepomaham? Lebo. Lebo som toho nazoru, pomoz si clovece sam a aj boh ti pomoze ci tak nejak sa to hovori...ja od nikoho nic nechcem...ani som nechcela...aj ked sme s malou jedli denne krupicu aby sme prezili....aj ked som popredala polovicu svojich cennosti aby sme nieco mali do ust....
Ked som citala niektore Filipkine prispevky tak som len dvihala obocie...ale mam pocit ze ona si povie svoje a stoji si za tym....aj ked niekedy robi ramena a formu ale aspon sa nevari ze je nieco co nie je....
Je tu par uzasnych bab, ktore maju za sebou vela pred tymi smekam klobuk...je tu par bab ktore su vyslovene moja srdcovka....nemusime vzdy so vsetkymi suhlasit a madzi ne patri v mojom pripade Filipka....ale co sa tejto temy tyka, uz som raz pisala, ze s nou len a len suhlasim...

filipka, Ut, 10. 06. 2008 - 06:49

Ja som teraz nepochopila, či ma máš rada, či nie, ale ty si pre mňa môj "dvorný nepriateľ" č.1 (to myslím akože tak nejak vtipnovážne). Mať svojho nepriateľa je niekedy užitočnejšie, ako more priateľov. pivo

bettty, Ut, 10. 06. 2008 - 06:51

Kto ja???

lydusha (bez overenia), Ut, 10. 06. 2008 - 07:00

Filipka ty si vazne cislo. Uvazovala si niekedy nad tym ake by to bolo kebyze sa my dve stretneme osobne? Ja mam pocit ze v niektorych veciach sme rovnakejsie ako si obe dokazeme pripustit. Vyplazený jazyk jednoducho mam niekedy pocit ze okolo seba kopes viac ako je nutne. A akoby si chcela sokovat svojimi vyjadreniami, lebo dobre vies, ze ked napises, ze nemas rada svoje deti, ci manzela ci rodicov, ze smrtou nic nekonci, a podobne, ze vtedy odpadne vacsia polovica citajucich .... a aby sme nezvrhli tuto zaujimavu diskusiu o romcoch, tak mi kludne napis mail, podebatime lepsie, padam o chvilu do prace a na nanicmamu sa nedostanem...
Tak zatial, do citania Slnko

filipka, Ut, 10. 06. 2008 - 09:24

Ja sa nebijem, takže pri stretku by facky nelietali.
Šokovanie - chvíľu som sa tu na NM cítila dobre. Nie ako mimozemšťan.
A tie veci na odpadnutie, to je spôsob ako sa snažím nezošalieť sama zo seba, z ťažkej situácie, z toho že nič nemôžem ovplyvniť (aj keď myšlienka má silu, trvá jej to nejaký čas).
Tiež som prišla na to, že kopem okolo seba viac ako je nutné. Vypotím nejakú hlúposť, čo už, s tou hlúposťou veľa nenarobím, ale aspoň som sa vypotila.

Tak pekne pracuj, nech nám rastie DPH.pivo he-he, myslela som HDP (niečo ako priemerná m. mzda. Alebo nie?).

nielen žienka domáca, So, 07. 06. 2008 - 00:03

Stale si myslim, ze sa s tym da nieco robit. Susedia s nami taki slusni CIGANI (tiez sa nepovazuju za Romov). Maju dievcatko a chlapceka - takych v predskolskom veku. Dievcatko je tiche (vola sa Esmeralda! Vazne... Veľký úsmev ) a neustale tancuje. Bez hudby. Ked sme s Kubkom v zahrade a hojdame sa, vyjde na dvor (aby sme ju videli) a zacne tancovat. Nerobi zlotu ani nic. Chlapec - to je pripad. Ked sme ho spoznali, mlatil do vsetkeho palicou, potom nas tou palicou strielal ako z gulometom... Ked sa vsak spraval pekne, vzdy som ho pochvalila a najnovsie, ked ma vidi, berie metlu a zameta (Váľam sa od smiechu po podlahe jaj, zlaty chlapec). Poviem vam pribeh, ako k tomu zametaniu prislo. Vytrhavala som burinu okolo hojdacky a lavicky, co mame v roky-rokuce zanedbanej zahradke a hadzala ju na kraj k plotu. Z nej opadalo trochu hliny na vedlajsi pozemok a maly - znudeny vzal metlu a zacal hlinu zametat (u nich na dvore zvykol byt totalny bordel, asi bol prvy po rokoch , komu napadlo pozametat). Ja som z toho bola uplne namakko, pochvalila som ho a este aj pred nasou brankou, ked sme sli dakam s muzom, tak som drahemu povedala, ze minule bol uzasny - krasne vsetko pozametal. A odvtedy - ked ma tento chlapcek vidi, o dusu zameta.

Ako malo mu stacilo. Ked uz aj vynechame z toho dospelych - cigancence su rovnake deti ako tie naše. Aj rovnako tvarovatelne. Len sa toho treba chopit a zacat vychovavat. Nadavanim a sirenim nenavisti sa nic nezmeni. A ak, len k horsiemu.

klodik, So, 07. 06. 2008 - 08:30

Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko No opica vraj to takto funguje u Rómov dosť všeobecne...Sú to normálne oficiálne zistenia pri výskumoch ktoré sa robia.Rómovia v pohode dávajú svoje deti do školy ak sú deti v škole chválené, ak si učiteľ vždy nájde ten správny dôvod za čo dieťa pochváliť tak rodičia so školou radi spolupracujú, sú učiteľovi vďační, pozvú učiteľa aj domov na kávičku a pod...Ale akonáhle prestane chvála, začne hana sú schopní prestať dávať svoje dieťa do školy...proste sa správajú ako malé urazené deti...lenže na to aby sa človek v komunikácii snimi k niečomu dopracoval musí mať dostatok empatie- buď tej vrodenej, alebo si jednoducho viac o nich prečítať...Ich mentalita je fakt odlišná od tej našej...Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

svetlana (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 13:29

keby len romov .... takyto pristup funguje na "kazde" zle, neporiadne, neposlusne, drze , .... dieta pod slnkom.

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 00:15

No tak akože to už sa mi vidí trošku prehnané, čo tu píšete, ako si ich zastávate. Zrazu nakoniec oni sú tí chudáci a my hovadá (s prepáčením za výraz). Jasné, oni nemôžu za to, v akej farbe sa narodili, ale tu vôbec nejde o farbu, ale o ich spôsobe života a tak. Prečo niektorí cigáni sa dokážu prispôsobiť, dokážu žiť normálnym životom, sú naozaj slušní, pracovití, ale je ich tak málo? Prečo to nerobí aj ten zvyšok (väčšina)? Podľa mňa keby "chceli", tak ... A tých, čo žijú ako my, aj sa k nim správame ako k bielym, nemáme dôvod sa k ním správať ináč, no ale ten "zvyšok" sa k NÁM správa ináč a za to ich máme ľutovať? Veď jasné, oni za to nemôžu, na chybe sme MY ...Plačem

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 00:28

Áno Áno Áno Tlieskam Tlieskam Tlieskam

klodik, So, 07. 06. 2008 - 08:48

Hm Daysinka vôbec ti nejdem brať tvoj názor...ale nedá mi nenapísať....Život má širšie súvislosti a život nefunguje spôsobom, že keď to niektorí dokážu prečo to nedokáže aj ten zvyšok...To by bol príliš zjednodušený pohľad na všetko okolo nás...Prečo jedno dieťa ktoré vyjde z detského domova žije slušným životom, založí si rodinu a žije pekný život a prečo iné skončí v base, prečo sú rodičia ktorí sa vzorne starajú o vlastmé deti a prečo to nedokážu všetci? Prečo sú všeobecne v spoločnosti takí ktorí sa správajú slušne a rešpektujú zákony a prečo sú aj takí ktorí kradnú, vraždia, zabíjajú?Veď keby to nerobili nám ostatným by sa tiež žilo ľahšie...Vôbec Ti neberiem Tvoj názor- život sa mi zdá pekný svojou rozmanitosťou, len mi nedalo nereagovať, lebo si fakt myslím že to nie je také jednoduché, že ak to dokáže niekto, prečo sa tak nesprávajú všetci ostatní...Slnko Kvietok

filipka, So, 07. 06. 2008 - 09:04

Daisy pozri koľko ľudí dokáže z ničoho vybudovať obrovský majetok. Prečo všetci ľudia nedokážu trošku pohnúť kostrou a byť prachatý? Proste všetci to nedokážu, to dokáže len niekto.

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 11:37

Ale ide aspoň o tú snahu.... Ty sa nesnažíš, aby si mala z niečoho žiť, či čakáš, čo ti bude ponúkať štát, veď máš na to nárok, na čo by si sa snažila.

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 00:21

A ešte niečo, ja som mala aj mám napríklad aj kamarátky Rómky, sú úplne v pohode aj také sympošky baby, ale to nie sú typické Rómky, tie tak ani neberiem, tu je reč o tých takpovediac "NEPRISPOSOBIVÝCH", takže tak..Úsmev

nielen žienka domáca, So, 07. 06. 2008 - 00:30

Mas kamaratky Romky a nedvihal sa ti zaludok pri citani tohoto blogu?

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 00:39

Nie, lebo ako som napísala, ich neberiem ako Rómky... Sú to úplne v pohode baby, s ktorými keď sa stretnem, tak sa porozprávam, ony žijú normálny život, chodia do práce... A podľa mňa tento blog písala Betty o tých "INÝCH", nie o tých slušných...

nielen žienka domáca, So, 07. 06. 2008 - 00:46

"ich neberiem ako Rómky"
Toto je najčírejší rasizmus. Nemusí to byť 14-ročný vyholený chlapec s bejsbolkou. Takýto bežný rasizmus je ešte nebezpečnejší. Možno to bude práve tvoj syn, čo v puberte bude rozbíjať RÓMOM, KTORÝCH BUDE BRAŤ AKO RÓMOV, hlavy.

Sila. Ešte nikdy som na tejto stránke nemala pocit, že nemá význam vysvetlovať. Ale vidím, že niektorí ľudia majú fakt hranicu pochopu, za ktorú to proste nejde. Alebo ktovie čím to je. Iste aj tým, že som zlý učiteľ, no nie jediná sa tu pokúšam čo najjednoduchším spôsobom prostredníctvom príkladov vysvetliť veci.

Polárka, skús na to ísť bez tej ješitnosti (Mrkám Vyplazený jazyk Bozkávam bez urážky!!!). Nemôžeš byt rasistka! Veď sa tu celý deň snažíš nájsť PRAVDU (dovolím si tvrdiť Mrkám ). Hľadáš odpovede - to je predsa presný opak! Pohoda

OFF TOPIC: Ako si na tom s učením? Ja viem zatiaľ len jeden okruh... Hambím sa Ale neni času. Tiež toho nemám zrovna málo. Dokelu. Aký to bol ľahký život, keď sme študovali VŠ bezdetné a zaopatrené Veľký úsmev Mrkám Vyplazený jazyk Váľam sa od smiechu po podlahe

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 00:55

Opica
no nechajme to Mrkám ... myslim, ze skor by sme sa pochopili v debate ako cez pismenka na skle ...

a s ucenim to vyzera nijako Smútok ... no nist - skola nebude... stale totiz beham z uradu do uradu - prehanaju ma ako zdutu kozu
a ked nie som na urade som u pediatricky - bo drobec nepribera ako by mal
a ked ani to nie - sedim pri PC na NM a kojim Veľký úsmev
alebo nie som pri PC ,ale spim, alebo sa snazim zbavit depky a taakto krasne dookola...

nemala som kedy zohnat studijny matros Smútok a veru ani netusim kedy by som sa ucila... pche - je to skoda - lebo skolu som chcela
snad inkedy Vyplazený jazyk

svetlana (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 16:05

polarka, neblbni ... tvoje vyse 4-kilove dieta malo pribralo ... neverim! idiotske tabulky !!!!
je to naviac chlap, taky maju pud sebazachovy absolutne maximalny.

vykasli sa na depku a v case, ked sa ju snazis zvladnut, tak sa uc !!!! proste sa vykasli na svoje hlupe pocity, ale citaj si radsej knihy. citat sa da takisto pri kojeni. alebo uviazes dieta do satky, lahnes si s nim nejako pohodlnne do postele a citas ! my mame jednu fotku .... snad najdem Vyplazený jazyk

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 17:21

maly vraj malo pribera v 3tyzdnoch neboleste na svojej porodnej vahe ... tak neviem ci ma dost mliecka - uf a z toho ma ide dakedy porazit - lebo on niekedy pyta papat a ja mu nemam dat co (ale kto vie mozno place kvoli niecomu inemu)

a ucit sa neni z coho ... nemala som kedy zohnat studijny material... prosto ked ma neprehanal maly - tak ma prehanali na uradoch :( a mrchy uz som to vybavila a peniaze mi este neposlali...
takze najskor mi ich poslu asi 20teho - co je s krizkom po funuse Smútok

a za 10 dni do seba tolko info nenatrepem ani keby som chcela... ale snad o rok mozno o dva ... a mozno kdesi v 30tke Veľký úsmev si daku VS urobim

svetlana (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 18:35

ja teda vobec netusim, co sa chystate studovat a o co rpesne ide, ake materialy ti chybaju ... co ti presne chyba, povedz ?
Polarka, naviac zijes v BA, ak sa nemylim, univerzitna kniznica, vsetky ostatne kniznice vysokych skol ... to snad nemoze byt problem si tie knihy pozicat.
Ja som zila v blave davno predavno, este v minulom storoci a uz vtedy sa tusim dali pzriet knihy na webe, ci kecam ...? myslim teraz kniznicne katalogy a pod.

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 18:49

ano kniznice funguju ... iba ja som niekedy pri malom rada, ze som...
a s tou kniznicou na nete mi mal pomoct brat (lebo ja teraz nemam ani halier a on je registrovany- a uz je mi vazne trapne pytat od nasich peniaze) ale sustavne nema cas... alebo slubi a zabudne...

a sme zase pri peniazoch ... kedze nemam ani korunu nemam sa ako dostat na prijimacky, ktore su odo mna cca 100km
a ani neviem ako by sa tvaril Matko pol hodinu v medzimestskom a hodinu v dialkovom buse Smútok - lebo brat ma neodvezie - nema cas

proste teraz to nejde - nie su na to podmienky
stve ma to ale poziciavat do nekonecna si nemozem - to sa proste neda

svetlana (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 18:57

Polarka, napis prosim ta zoznam literatury, co potrebujes - teda ak tie knihy este stale chces.
Dietatu v satke je sumaku, kde sa nachadza. Ak ty kojis, nemusis mat okrem seba a nejakej plienky nicovate nic. teda asi osobu, co bude s matkom, pokym budu tie prijimacky trvat - mozes zobrat svoju mamu ?

svetlana (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 18:42

este k tomu kojeniu ... pitie je jedna vec, al mas trebars dost pokoja a oddychu ? Ak si dobre pamatam, byvas u vasich, tak si rposte fakt lahni s malych do postele a citaj si, hocikedy cez den ...

no neviem, co viac poradil, nas syn sal jak o zivot, vydaval take zvuky ... my sme isli domov z porodnice myslim na treti den a uz s porodnou hmotnostou (a to mal fakt cez 4.6kg). v porodnici bol prisaty STALE Úsmev setricky mi kazali robit ciarky (mysleli to uplne v dobrom, aby bol nejaky prehlad), ked som ho kojila, to bolo srandy kopec ..... ja som teda ciarkovala, ciarkovala .... az som mala vzdy vecer ciarok pozehnene. prisiel nas pozriet nas detsky lekar (to je tu zvykom) a toho to dooost pobavilo Úsmev
Sestricky sa dost bali o moje radavky, vraj si ich zoderiem a neviem co ... nic z toho sa nestalo, ja mam dost snedu kozu, nic mi nebolo.

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 19:35

no ono po prirodzenom porode inak pracuju hormony na mliecku, ako po cisarskom :(
a toho kludu mam vselijak --- mohlo by ho byt viac

prosto neries... nejde to - teraz jednoducho na to nie su podmienky... neutiahla by som svoje studium, cestovanie s malym, maleho a aj seba s 5500 mesacne - to sa fakt neda... uz som to ratala vselijak ale jednoducho to nejde

svetlana (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 21:03

no skoda Polarka, ze to vzdavas, ale zas na druhej strane, co ja viem o tvojej vizii buducnosti Vyplazený jazyk

btw. prezrela som univerzitku v blave, tam su katalogy online, da sa prihlasit, predpokladam aj objednat kniha a ked by si si po nu zasla aj s preukazom tvojho brata - predpokladam, ze by nik okom nemrkol.

my mame v nasom meste univerzitku hned za rohom, manzel tam ma preukaz (myslim, ze uplne zadarmo) a ja si tam bezne chodim poziciavat knihy na jeho preukaz, nikdy som nemala problem. v inej kniznici zas mame preukaz na moje meno, tam chodim rpevazne s detmi.

a vlozila som to foto Slnko

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 01:03

Opica, každý si vysvetľuje svoje veci svojim spôsobom... a o tom, kto bude komu rozbíjať hlavu, sa nejdem vyjadrovať... Mlčím

nielen žienka domáca, So, 07. 06. 2008 - 01:08

Polárka, mňa z teba picne!!! Už ZASA to vzdávaš? Aspoň choď na prijímačky!!! Ak dám dačo dokopy (učebný matroš), tak pošlem na mail or poštou... No nemôžem sľúbiť, bo sa učím tak kadejako čo stiahnem z netu a nejaké požičané knižky - aj to čítam len cestou do worku... Sľúb mi, že na prijímačky pôjdeš!!!!!!!!!!!

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 01:13

Opica
ved by som sa tam strapnila Veľký úsmev - ved nic z doporucenej literatury som nevidela... a ucit sa - neni z coho a pomaly ani kedy

dnes som z hrozou zistila, ze smrdim... no bodaj by nie, ked som sa nesprchovala 2 dni Váľam sa od smiechu po podlahe
ale co uz - mame malu laktacnu krizu... ja jem vsetko mozne... pijem ako duha (samozrejme ze len nealko Veľký úsmev ) a dufam, ze drobec ma dost mliecka

uvidime ako to bude nebude - a asi by ma tam ani nemal kto hodit - bo brat ma moooc roboty (rozumej frajerku Hambím sa )

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 01:12

A ako napísala Polárka, najrozumnejšie je túto debatu uzavrieť. Každý má na vec odlišný názor, je to tak ako to je a hotovo...Áno Mrkám

nielen žienka domáca, So, 07. 06. 2008 - 01:12

Polárka, dávaš mi impulz. A just sa zapriem, nájdem ten čas a vypracujem témy. Pre seba sa neviem donútiť, ale pre teba - to je iné Veľký úsmev Mrkám Bozkávam

georgina, So, 07. 06. 2008 - 08:52

(Napísala som toto do inej témy, kopírujem to aj sem, lebo to sem vlastne patrí...)

Opica, včera som išla spať taká nasr....! Dnes ráno som si prečítala, čo dievčatá dopísali v noci a som nasr.... ešte viac!

Opakujem svoje slová: nenazývam rasizmom, keď niekto nadáva, že dotyčný smrdí, kradne, huláka po nociach a nadáva tak, že sa červenajú ešte aj tí najotrlejší. To nie je rasizmus, to je odpor k problémovému správaniu! 90% ľudí takto nadáva, bez ohľadu na to, akej farby má pleť problémového. A tých istých 90% ľudí nemá absolutne žiadne výhrady k akokoľvek farebným ľuďom, ak sa správajú slušne!

Rasisitom vadí farba kože apriori. Može sa ten čierny, zelený, fialový správať ako anjel, aj tak rasisti budú na neho vysadený, lebo je čierny, zelený, či fialový!

To je trošku rozdiel!

Takmer všetci rómovia na Slovensku žijú tak, že to majorita pociťuje ako problémové správanie. Zase sa budem opakovať - voči slušným, prispôsobeným rómom takmer nik (okrem skutočných rasistov) nemá žiadne pripomienky!

A ešte - empatia, súcit a ľútosť sú chválihodné prejavy ľudskosti. Len to nevyrieši rómsky problém na Slovensku. Môžeme ich ľutovať a chápať a vciťovať sa do aleluja - a oni sa nezmenia.

(Už vôbec nemám chuť ďalej písať na túto tému.)

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 11:28

Georgina, máš u mňa plus ...Áno Mrkám Úsmev

georgina, So, 07. 06. 2008 - 11:33

Ďakujem, Daysinka Úsmev!

Daysinka, So, 07. 06. 2008 - 11:38

Úsmev Bozkávam

georgina, So, 07. 06. 2008 - 17:56

Napriek môjmu dodatku, že sa mi už nechce na túto tému písať, ešte doplním, aby som nebola nesprávne pochopená - len vďaka empatii, súcitu a ľútosti sa správanie problémových rómov nezmení. Treba robiť viac. Treba problémovým rómom vysvetliť, že nemajú len práva, ale aj povinnosti. A povinnosti sa musia plniť, či sa to niekomu páči, alebo nie. Od toho sú to povinnosti.

Nevysvetlíte slušným ľuďom, že musia chápať chudákov neprispôsobených rómov, pokiaľ im budú neprispôsobení rómovia zo záhrad kradnúť zemiaky a kapustu, robiť bordel a hulákať v noci pod oknami...atď.

Keď začnú neprispôsobiví rómovia dodržiavať pravidlá slušného spolužitia (a to podobrotky asi ťažko pôjde - tak sme to skúšali doteraz a nejako sa to míňa výsledkami), potom môžete začať slušným ľudom vysvetľovať, že sú iní a že ich treba chápať. Ale osobne si myslím, že to potom ani nebude treba, že to každý jeden slušný človek pochopí aj sám od seba. Keď bude poriadok a pokoj.

A rasistov treba riešiť zvlášť. A dôsledne. To je o niečom inom...

Natinka, Ne, 08. 06. 2008 - 20:10

absolutny suhlas georgina Áno
btw. pre tie ktore nevedia, rasizmus je ked je uplatnovana politika nerovnosti plemien a diskriminacie. Ja sobne sa tiez citim diskriminovana. Nepodpalila som si byt a neznicila, tak mi nikto nedal novy, obedy detom si musim platit sama a to aj vtedy ked zijem na hranici minima. Stat sa nestara o moje deti, dostavam rodinne pridavky, co cini 1000 korun a tym ma vystarane. Zratajte si kolko plati stat na jedneho roma, ktoreho zivi cely stat z dani. Socialna politika je u nas zalozena na principe solidarnosti. Ja som solidarna s kazdym invalidom, kazdym chorym clovekom, kazdym v nudzi (preto som dobry anjel), ale nemienim byt solidarna ked sa jedna o zdraveho cloveka, leniveho, alkoholika, narkomana. Tito ludia vedia pracovat, su schopni..to ze nechcu, nech si znasaju nasledky sami. Co by bolo s mojimi detmi, keby som sa stala aj ja takou? Ak je rasizmom to, ze mi vadia flakaci, ozrani a asociali, tak ano som rasista. Ale takisto som diskriminovana.-..

georgina, Po, 09. 06. 2008 - 06:20

Natálka, ďakujem aj tebe! Slnko Kvietok

ryka, Po, 09. 06. 2008 - 11:54

nič iné len veľký SÚHLAS Pohoda

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 12:55

Natali, ja ťa nechcem podpichovať, len dávam otázku: To tí flákači, ožrani a asociáli schválili zákony, ktoré im dávajú peniaze zadarmo? Ja asi žijem niekde inde, lebo ja vo vláde na Slovensku zatiaľ vidím len samé bledé tváre. Takže kto vymyslel hlúposť, ktorá nefunguje? My, belosi! Tak vymyslime niečo lepšie. Georgina to napísala dobre - rómovia majú aj povinnosti, ktoré si musia plniť. Ako ich naučiť, donútiť, ako im to vysvetliť, že je to pre nich dobré? Schválením nových zákonov? Prácou v teréne? Osvetou? Začať úplne odznova u detí? Ja neviem, fakt netuším. Ale čo viem určite je, že vysmievať sa im takisto veci nepomôže.

Natinka, Po, 09. 06. 2008 - 12:57

Nie nie je to o bledych tvarach, videla si niekde ze som pisala o farbe pleti? Mali sme profesora soc. prace a bol cigan a bol najlepsi s tych co sme mali. Ako sa tam dostal? Ako to ze vystudoval? Cim to je, ze niekto moze a niekto nie? Je to aj o chceni.. ja viem vsetci nemozu mat vysku, ale mozu chciet pracovat, starat sa o deti a nie plakat ked im zhoria v chatrci. Nikto ich nenuti mat doma taky bordel, ze nevedia najst decko, nikto ich nenuti kupovat cigarety za socialku, pricom im deti hladuju. Je to o nich o ich chceni. Tento stat chce a riesi tychto ludi, tak ako riesi bezdomovcov, ale iba ked oni chcu. Vies kolko ludi je na ulici preto, lebo chce? Jednoducho su nekonvencni. Neziju podla pravidiel. Tak ako cigani. A ako by to vyzeralo, keby tu zavladla anarchia? Nikto by sme nezili podla pravidiel, nedodrzovali zakony, nestarali sa o nic, rabovali by sme, deti by hladovali, hulilo by sa, kradlo...my to musime dodrziavat. je mi luto ale musia aj oni...a spravilo sa pre to vela a co sme ich naucili????
Nikto sa im nevysmieva, je mi jedno co je biely, oranzovy alebo aky. Len nech nezije na ukor mna, mojich mozolov. Lebo je neprisposobivy, vychcany a lenivy...!!! Neponizujem ich, nediskriminujem, ale trvam na tom, nech ziju a pracuju ako my vsetci...!!

Polárka (bez overenia), Po, 09. 06. 2008 - 14:10

Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 17:59

No k tomuto nemám čo dodať. Len tie poznámky - vysťahovať ich na pustý ostrov a podmínovať... deložovať na ostrov Gronsko... dať ich do rezervácie a obklopiť číns. múrom - to boli veľmi úbohé poznámky z rovnako úbohých úst.
Btw. z tvojich mozoľov sa rovnako platia chyby ministerstiev, prehraté medzinárodné súdy, chyby úradníkov a tie sumy sú rovnako veľké (ak nie 10x väčšie alebo menšie. Netuším vôbec.) ako dávky, ktoré dostávajú hocijaký flákači, bezdomovci a asociáli.

Natinka, Po, 09. 06. 2008 - 18:01

tak taketo vycitky smeruj tomu, kto ich pisal, ja sa tychto prispevkov nezastavam. ja sa drzim svojho nazoru. a zbytocne sa uz o tom bavit. cau

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 18:05

caf! Zbytočne výčitky niekomu adresovať, takýto ľudia nepochopia.

Polárka (bez overenia), Po, 09. 06. 2008 - 19:13

Filipka
to s tym Gronskom bola moja poznamka a mozno "chaby" pokus o vtip...
No bol to len vtip. Ak to niekto nechape, resp. ak ma obmedzeny zmysel pre humor - tak co uz. Za to to hned nemusi byt rasisticka poznamka.
Priklad kebyze si robim srandu z mrtvych - tiez mi budes cistit zaludok za neuctu k mrtvym ???

Ach ved je to na smiech. Clovek si musi vediet urobit srandu zo vsetkeho. Ja si ju viem robit aj zo seba aj z druhych. A kto je uzkoprsy tak to nepochopi a urobi z toho zbytocnu bublinu.

Natinka, Po, 09. 06. 2008 - 19:32

Nechaj tak Polarka. Kazdy inteligentny pochopi, existuje aj cierny humor, alebo aj morbidny. Nehovoriac o tom, ze je to nemyslitelne riesenie, takze je kazdemu jasne, ze islo o nieco nadsadene. Kaslime uz na to, nemozme mat na vsetko rovnake nazory..

filipka, Po, 09. 06. 2008 - 20:14

Polárka, ja sa za inteligentnú ani vtipnú nepokladám. Mám to aj v profile,že som blbá. Môžem si z teba urobiť srandu? Dovolíš?

Polárka (bez overenia), Po, 09. 06. 2008 - 23:18

Natali - suhlas Slnko

Filipka - kludne si rob co chces Slnko ked ti to pomoze... apropo je dost smutne, ze samu seba ponizujes Prekvapenie ....

filipka, Ut, 10. 06. 2008 - 06:38

Fakt sa ponižijum? Ja chcem predsa patriť to toho klubu vtipných!
Vy sa svojimi poznámkami na adresu asociálov neponižujete. Ja sa svojimi poznámkami na vašu adresu ponižujem. Zaujímavé. Neučí sa niečo takéto v kvantovej fyzike? Lebo tomuto fakt vôbec nerozumiem.

Nenapíšem nič na tvoju adrsu. Aj keď by som mala 100 chutí. Nemá to význam. Ale neskôr ti napíšem mail. Ak bude môj vtip fakt taký dobrý, aspoň tak ako tie vaše, tak ho tu potom hoď. Máš moje autorské povolenie.

bettty, Ut, 10. 06. 2008 - 06:44

Baby kľud veď život je aj o niečom inom ako o hádkach a ponižovaní.
Pohoda

Polárka (bez overenia), Ut, 10. 06. 2008 - 10:02

Filipka

Kludne si pis co chces, naozaj. Aj na moju adresu. Vies ty ma nepoznas. Ani z daleka nevies kto som a co som. Co robim a nerobim a ako sa chovam. Preto mi je uplne jedno co si myslis a co by si o mne napisala.

Neviem preco si taka nastvana. No ale to je fakt len tvoj problem. Nechcem sa s tebou hadat a ani dohadovat. Mas svoj nazor OK. Aj ja mam svoj.

K tomu ponizovaniu. Sama o sebe pises aka si neschopna a hlupa a co ja viem co. Podla mna to nie je pravda. Vobec na mna neposobis neschopne a uz vobec nie hlupo. A to, ze nevies lubit svoje deti ? Tak tomu tiez neverim. Keby si ich nelubila tak sa o ne nestaras, neplatis psychologicku atd. Mozno to nevies precitit tak ako by si chcela, ale neverim, ze svoje deti nelubis.
K tomu vtipu. Je to zbytocne sa k tomu vyjadrovat, ale pokusim sa to nejako vysvetlit. Nechcem aby si s tym suhlasila. Len aby si to videla mojimi ocami. Vtip je v tom, ze s vtipom sa zivotom kraca lepsie. Viem si urobit vtip z mojej choroby. Viem zasrandovat aj na moj nalez v mozgu. Aj na mojej fin. situacii sa viem zasmiat (a to je 5500 Sk mesacne). A dokonca aj na mojom vztahu z ktoreho mam krasne babatko sa viem zasmiat (niekedy).
Na tych veciach mozno nie je nic k smiechu, ale mne to pomaha vyrovnat sa s tym. Vyrovnam sa s tym vsetkym - vtipom a nie agresivne. Radsej sa zasmejem. Aj ked je to pre niekoho divne. Urcite to nebolo myslene a la spinavy cigani hodme ich do .... ! To by som ja z ust nikdy nevypustila. Takto ma rodicia nevychovali. A ani ja tak neplanujem vychovat mojho syna.Prosto rozlisujem co je vtip a co je povedane v uplnej vaznosti.

Prajem krasny den... Kvietok Slnko Kvietok

Daniela., So, 07. 06. 2008 - 12:15

Nehnevajte sa prosim nikto na mna, ale cela tato tema je absolutne nevhodna a nehodna tejto stranky. Je z nej citit obrovsky zavan rasizmu, hoci s romami tvorime jednu rasu, takze tu skor zavana nacionalizmus. Niektore prispevky su skor kotkodakanim v kurniku, nez vypovedou inteligntnych zien.
Nikoho sa nezastavam, ale treba mat aj iste hranice, najma ti, ktori si o sebe myslia, ze su spolocensky a rozumovo vyssie by sa toho mali drzat a zdrzat sa urazlivych komentarov na adresu v podstate mentalne inac zalozeneho etnika. Vsetci vieme ako to je, ale my tu tento problem nezmenime. Tak si aspon obhajme tu svoju uroven svojim vyspelym spravanim sa. Mlčím Mlčím Mlčím Mlčím

vyvyka, So, 07. 06. 2008 - 15:29

Daniela,nechcela som sa zapájať do tejto debaty,ale tebe odpoviem len toľko.Potom sa tu nemusí písať o ničom,o nevere,o náboženstve o deťoch,prečo by sa to tu nemalo rozoberať?ja som si to prečítala,lebo som chcela,môj názor na to nevyjadrujem,ale čítala som to,kto nechce,opakujem sa,nech nečíta ale prečo by sa o tom nemalo písať?Tým,že o tom budeme mlčať,tak je to vyriešené?Ja rozumiem,že sa tu nič tým nevyrieši,ale veľa báb tu na tejto stránke problém nikdy nevyrieši,ale aspoň o ňom hovorí a aj to pomáha,vyrozprávať sa.Mrkám

Daniela., So, 07. 06. 2008 - 21:10

Pozri sa Vyvyka. Aj ja som si to precitala, a ani ja tu nevyjadrujem svoj nazor na danu temu. Alebo inak povedane, nereagujem ani tak na vyber temy, ako sposob prezentacie nazorov. V navaznosti na tvoju poslednu vetu sa pytam, kto mal tu potrebu a komu preboha pomohlo zanadavat si na romov? Vobec sa ich nezastavam, ale cakala som debatu na ovela vyssej urovni. Nie som teda ziaden pokrytec, no az na par svetlych vynimiek, ktore su vo svojom prejave vzdy kultivovane, to vyznelo dost uboho. Viem, ze stret romov a "gadzov" naraza na nepochopenie, az nenavist, najma preto, lebo vacsina romov je neprisposobiva, nesocializovana, a najma neprerobitelna v iny obraz, ale to este neznamena, ze niekto pride a vybrese sa, ako mu nufak narastol.
Jednoducho si myslim, ze cela tato tema ma viac uhlov pohladu a,ze prave tato stranka bude tak intenzivne smrdiet nationalnym sovinizmom (aby som urobila radost Polarke Úsmev), tak to som velmi nemilo prekvapena. Cakala som tu skor taku mamickovsko-detickovsku uvolnenu naladu, sem tam problem s partnerom, nejaky ten recept, dobre napady, sikovne ruky, fotky atd.
Toto sa mi zda byt trocha prisilne.
Tot moj nazor. (Samozrejme, kto nechce, nech zabudne, ze ho cital)Úsmev

Kamila, So, 07. 06. 2008 - 23:03

Daniela, táto stránka je jednoznačné iná, ako tvoje očakávania. Aj mamičkovsko detičkovské nálady tu občas máme, ale aj takéto búrlivé debaty tu jednoznačne patria, veď tu máme výkvet "naničmám". Škoda, že niektorým devám zvyšujú tlak.Chichocem sa

Daniela., Ne, 08. 06. 2008 - 15:46

Kamila, ja v zasade neocakavam nic revolucne od ziadnej stranky na nete, ale konkretne tato debata mi nepride ani tak burliva, ako trapna. Bacha na Európsky súd pre ľudské práva. Nestaci napisat poriadnu volovinu a dat tam 5 smajlikov. V dnesnej dobe teda rozhodne nie.

Polárka (bez overenia), Ne, 08. 06. 2008 - 16:43

naco robis s komara somara ??? Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie ???

Daniela., Ut, 10. 06. 2008 - 16:52

Polarka, mam teraz cas, tak odpovedam. Ja nerobim ziadneho somara z komara, ale sa veeeelmi divim spravcovi tohto servera, ze este nevymazal niektore prispevky. Pre tie nanicmamy, ktore to nevedia, a aby sa necitili diskriminovane z nevedomosti, v roku 2004 sme prijali antidiskriminacny zakon, v ktorom sa okrem ineho uvadza, ze je trestne poskytovat sluzby spojene so sirenim a nabadanim na diskriminaciu. Musis uznat, ze niektore vety, aj tie tvoje, su naozaj prisilne. Vobec, cela tato tema.
Co z toho, ze mas pravdu, ked tym porusujes zakon?
Proste nieco nam kaze Ustava, a s tym nepohnes. Darmo tu budes vypisovat, ako si vies robit srandu. Len aby ta ta sranda nestala viac ako len usmev a dobry pocit. To plati aj pre autora samotneho blogu.
Proste napiste nejaky blog na temu "Ako Betty a Polarka jedli zmrzlinu pred tescom" (ha ha ha...)

Polárka (bez overenia), Ut, 10. 06. 2008 - 17:16

Danielka
Viem o 2 mojich nevydarenych vtipoch, ktore neboli az tak radikalne ako to tu prezentujes. Inak neviem co take hrozne som sem napisala ??? To, ze si nezasluzia zadarmo byty, ktore znicia ?? Ved je to pravda. To, ze su na uradoch prontne vybavovany, hoc ja mam na rukach male dieta a musim si odstat radu ??? Ved aj to je pravda. Tak co riesis ???
Ja len poukazujem na fakt kto je vlastne diskriminovany v urcitych situaciach.

Daniela., Ut, 10. 06. 2008 - 17:32

No dobre Polarka, nechajme to uz tak, nebudeme sa tu predsa my dve natahovat a znepriatelovat sa. OK? Ani ja sa nechcem natahovat, prislo mi to len take, no vies. Úsmev Tak pekny den. Kvietok

Polárka (bez overenia), Ut, 10. 06. 2008 - 17:44

Kvietok Slnko Kvietok
aj tebe krasny den Kvietok

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 13:00

DAnielka

natio znamena - narod
nacionalista = narodovec
aj Stur, Hurban a Hodza boli narodovci

a nacionalizmus (ten "nas") je v podstate laska k vlasti - na tom ja zle nic nevidim...

skor tu ide o nacionalny sovinizmus a to je sakra rozdiel Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk

Daniela., So, 07. 06. 2008 - 20:34

Draha Polarka, nationalny sovinizmus je extremom nationalizmu. V tomto mna urcite poucovat nemusis.Bozkávam

Polárka (bez overenia), So, 07. 06. 2008 - 20:37

ved ja som netvrdila opak...
len som poukazala na to, ze "narodovstvo" sa neda porovnavat s rasizmom lebo su to odlisne veci Mrkám

Irka, So, 07. 06. 2008 - 16:17

Milé dievčatá, všetky máte svojim spôsobom pravdu - snáď okrem tých naozaj rasistických poznámok a som veľmi - veľmi prekvapená rozhľadom a prehľadom našich mladých naničmám, ja len jedno: totiž v súvislosti s tým problémom som včera videla v TV šot, že v Lučenci z nariadenia VUC Banská Bystrica chcú zatvoriť jediné gymnázium pre Rómov. Bolo mi z toho smutno, pretože si myslím, že tam niekde,Kvietok v tých školských laviciach je začiatok ich nového života. Chcela som aj ja napísať viac o našich Rómoch v Banskej Štiavnici aj príhody, ale prišla k nám návšteva, takže budem pokračovať, keď odídu.

filipka, So, 07. 06. 2008 - 23:37

Aby bolo jasno hneď na začiatok, ja tých belochov vôbec neľutujem, ja si na nich len ponadávam a vysmejem sa im trochu.

Bleďosi. To sú ale suchí ľudia. Nevedia nič lepšie, len si narobiť po jednom decku. Aj to nevedia vychovať. A akí sú ružoví pri práci, alebo po 10 min. na slnku, ako prasiatka. Veru. Do chlieva s nimi. Zavrela by som ich do chlieva a okolie zamínovala. Chlievik by sa mohol volať jogurtový ostrov. Alebo by som ich vystrelila na mesiac. Veď aj mesiac je biely, tam by sa aspoň zladili a človek by sa nemusel pozerať na ten ich biely ksichtík.
Čo tam po tom, že biele svinky si vo vláde nakradnú 100x viac. Sú biele a to nikoho neštve. Oni nezneužívajú naše dana, nie, ani trochu. Na ministerstve spravia chybu za 150milónov, ale veď to niekto zaplatí, to vôbec nevadí, to je úplne v pohode. To predsa z daní ani nejde. Kyslé jogurty... priviazala by som ich reťazou a nechala na slnku, aby pukli.

Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem

Daniela., Ne, 08. 06. 2008 - 15:29

Klodik, si fantasticka zena. Uplne najlepsia na nanicmame. Vsetko, o com pises, je pretkane velkou davkou empatie, lasky a pochopenia. Tvoje nazory su pretavenim myslienky mojho najoblubenejsieho diela a tym su Bedari od Victora Huga. Jednoducho, doteraz ma ziadne dielo neoslovilo tolkou silou ludskosti.
Ako pise lydusha, svet je farebny, a ma pravdu.
Preto sa nemozem stotoznit s jednofarebnym nazorom na problematiku romov. vsetko chapem, vsetkemu rozumiem, ale aj medzi bielimi je vela "asocialov". Takze nic sa neda zovseobecnit.
Vzhladom na mnozstvo obeti a nasilia, ktore plynie z prenasledovania ludi, ci uz pre farbu pleti, nabozenstvo, alebo politiku, ci ine dovody si myslim, ze je velmi nebezpecne podnecovat debaty podobneho razu(nasi spoluobcania) a myslim si to uplne vazne, ze na nanicmamku take nieco nepatri. Potom nemozem napr. blahozelat tehulkam k ich velkej a radostnej udalosti, pretoze mi to nedovoli moje moralne citenie, ked viem, ze sa tu robia zarty na ukor cigancat. Nech sa robia zarty aj na ukor gadzulikovÚsmev .
Ako hovoris Klodik (aj V.Hugo vo svojom romane), treba ku kazdemu pristupovat s laskou, pretoze velakrat nase laskave gesto moze zmenit zivot tomu druhemu.
Ak niekoho budeme neustae dupat, ponizovat a prakticky mu nedame sancu, aby ukazal to dobre, co v sebe ma, zabijeme tym jeho a vlastne aj seba, vieru v dobro, ktoru kazdy v sebe podvedome nosime.
Nie kazdy je tou spravnou zivnou podou, ale nesmieme a priori odmietnut vsetkych generalizovane.
Moje skusenosti su take, ze vacsina romov, ked s nimi clovek jedna pekne a slusne, nevyvysuje sa nad nich z dovodu farby pleti, prave naopak, da im najavo, ze aj oni su v jeho ociach ludia, tak vacsia romov sa tiez chova slusne.
Samozrejme, toto je len moj nazor a netrvam na tom, aby s nim kazdy suhlasil so posledneho pismena.

klodik, Ne, 08. 06. 2008 - 16:41

Ďakujem Daniela...Asi to spískal môj tatino, že som taká aká som...Mal svoje sny a dal mi meno Klaudia- ešte v čase komunizmu keď toto meno ani v kalendári nebolo...Vraj podľa známej herečkyVáľam sa od smiechu po podlahe Asi veril že sa zo mňa vykľuje "niečo slávne"...Kedysi som sa dočítala, že meno Klaudia znamená- hviezda ktorá žiari...Ja to beriem a vnímam ako svoje poslanie- Svietiť ľuďom na ceste životom...Ak sa mi to čo i len trošičku darí tak ma to teší....A priznám sa od Viktora Huga som Bedárov nikdy nečítala, ale asi si to naplánujem počas tohtoročnej dovolenkyObjímam Slnko Kvietok

lydusha (bez overenia), Ne, 08. 06. 2008 - 15:47

Daniela ale aj toto patri k zivotu. Na nanicmame je preto fajn, lebo sa tu prebera vsetko. Tiez som ostala zaskocena niektorymi vetami ale to ti len pomaha urobit si obraz o pritomnych diskutujucich. Sme ludia, s chybami a nedostatkami a ja som rada ze nie sme vsetky mudre a dokonale a ze mame aj chyby. Ved nas nikto nenuti citat ci zapajat sa do sikusii, nie?
Ja som zila v madarskom meste spolu s ciganmi ako susedmi...boli to povacsine ludia ktorym za komancov vzali domy, a dali ich do jedneho cinzaka....byvalo sa s nimi normalne. Takisto ako s madarmi. Ja som zistila, ze madari vadia hlavne tym, co madara nevideli ani z rychlika. Ak sa ma opytala predavacka v obchode tešik tak som jej povedala co chcem...nerobila som vedu z toho ze to povedala po madarsky, pretoze mi to bolo jedno. Je mi jedno ze madari chcu svoje skoly a viacjazycne nazvy....pokial si rodicia myslia ze ich deti nepotrebuju slovencinu, tak nech si ich ucia len madarcinu, po case zistia, ake to maju v zivote tazke, ze s tou lamanou slovencinou sa len tazko presadia v tomto svete. Ze pokial ziju v komunite na dedine a chodia na zakladnu skolu tak to ujde, ale ked sa hcu rozletiet do sveta tak uz je to horsie, namakaju sa ci v zamestnani, ci na vyske, ci pri vybavovani zakladnych veci, vsade.
Ale nebudem im preto nadavat a ani sa nad tym pohorsovat. kazdy si je strojcom vlastneho stastia. A ked niekto rasovo ci inak uraza ....je to len na nom....pokial s tym vie zit tak prosim....
Ja mam rada ten svoj farebny svet Zlomené srdce

Polárka (bez overenia), Ne, 08. 06. 2008 - 17:09

Lydush
ja len k tym madarom - boli sme tu kusok od BA taka trosku madarska dedina tusim Hruba Borsa ci ako sa to volalo - a tam tiez jedna teta na mna, ze tesik - a ja na nu - prosila by som si... - no a ona - tesik ??? nemtudom !!
A bola som enem vybavena Veľký úsmev Chichocem sa

Ale boli sme v Madarsku a nevedeli sme najst stanicu aj ked sme vedeli, ze sme uz blizko - proste nevedeli sme sa zorientovat. A tamti madari boli uzasni. Vsetko povysvetlovali. Dokonca nas jedna mlada rodinka chcela odprevadit k cielu Chichocem sa (asi sme vyzerali dost bezradne).

Tos - je to 10 kto je akej narodnosti a farby pleti. Ked je raz niekto blbec tak s tym nema nic jeho narodnost ani koza. V kazdej spolocnosti sa najdu hocake povahy.

I ked niektore povahove crty su nam (ako narodu blizke). Napr. na Slovensku treba este aj stolicky priviazat k stolu aby ich nikto necmajzol Veľký úsmev Chichocem sa. Kdezto v takom Norsku su ludia uplne ini. Kamaratka tam bola tusim rok v jednej rodine. Poznali ju den aj s cestou a hned ju vyslali na nakup zemiakov do dediny. Dali jej auto a full penazenku. A vyvsetlili ako sa u nich nakupuje cez vikend.
V dedine bol stanok. Vonku boli vo vreciach zemiaky. Na kazdom pytliku cena. Ale predavaca by ste hladali marne. Bola tam iba kasicka na peniaze. Skusit to takto na Slovensku zmizol by podla mna aj ten stanok Váľam sa od smiechu po podlahe

motylik, Ut, 10. 06. 2008 - 23:08

Čítam to manželovi a hovorím, že takého niečo by som sa chcela dožiť! On skepticky, že toho sa veru nedožijem.
No ja si myslím, že áno, záleží naozaj na ľuďoch a prekvapujúco Pohoda aj na nás - riadim sa tým čínskym príslovím "ked chceš zmeniť svet, zmeň najprv sám seba".
Takže ... prajem intenzívne na sebe, uvidíme čo budúcnosť prinesie Chichocem sa

svetlana (bez overenia), St, 11. 06. 2008 - 10:14

v CH to tak funguje tiez ... nie so vsetkym samozrejme, v supermarketoch su normalka predavacky Úsmev
Skor napr. na statkoch - vsetky ich vyrobky (dzemy, ovocie, zelenina, mlieko, drevo do krba, ...) maju pred domom, mlieko v takom capovacom automate s chladiacim boxom, clovek pride, zoberie, zaplati do kasicky.
Alebo u nas v meste je tae kvetinarstvo - mimo otvaraciach hodin sa daju u nich vonku takym sposobom kupit presady, nejake "jednoduchsie kvety".

uz som o tom pisala, jeden nas supermarket teraz zacal s takym, ze si clovek zoberie pri vchode citacku na kody (clovek je zaregistrovany, vsetko je na kartu a meno), nakup si sam snima a kladie do tasky, sem-tam sa cloveku moze stat, ze ho predavacka vyzve, aby tovar ukazal a nechal ho prejst cez kasu pod jej rukami.
Je to sice trochu pracnejsie pri nakupovani, ale nestoji sa potom v rade, takze to pouzivam vzdy, ked som v tom obchde.
A co je sranda - moj manzel mal velku potrebu vymyslat, ako by sa dala v tom systeme najst diera - vzdy sa na tom nasmejeme, ze ci to je fakt charizmou slovaka, alebo ako chlap musi spekulovat Úsmev

klodik, Ne, 08. 06. 2008 - 17:38

Jéééj polárka tak také nakupovanie by sa mi páčilo- úžasnéTlieskam Tlieskam Tlieskam

svetlana (bez overenia), St, 11. 06. 2008 - 10:26

baby a inak o co ide ? Musi byt jedna velak pravda a vsetci ju musia vyznavat ? Nemozete diskustovat bez urazania sa ?

ja soms a napr. snazila o ciganoch nepisat ... ani som to dlho-predlho necitala, po tom, co som raz nazrela o com ta tema je .... Cigana som nevidela ani nepametam. Nemam s nimi najmensi problem, ani s inymi, povezme socialne slabsimi skupinami. Zijem v state, kt. vyznava istu socialnu pomoc, nik ma tu nenuti zit, zijem tu dobrovolne, pouzivam infrastrukturu tohto statu, volit pravo nemam - ale vy na SLoevsnku mate - tym lepsie, ... a teda aj celkom dobrovolne a ferovo platim dane.

napr,. u nas doma sa tiez niekedy diskutuje, ze my dvaja s manzelom zaplatime dane nemale a okrem toho, ked chceme robit a chceme mat deti v skolkach, tak este aj dost velku sumu penazi musime do tych skolok vrazit - momenatlne je to dokonca vysia ciastka ako nas stoji prenajom 4i bytu (a to viem, ze kamaratky z inych kantonov platia ja viac). Socialne slabsie skupiny zaplatia tych dani menej (v objeme) a este maju aj dotacie na starostlivost o deti.
A napr. viem, poznam osobne priklady, ked ma rodina dotaciu, zienka ma zaplatenu z nejakeho uradu skolu a privyraba si na cierno a ake je to super ! Nooo .... ked ma toto rozculi, tak tak na 5min, viac nie som ochotna sa tym zaoberat .. zit tak nechcem, nevyhovovalo by mi to, som rada, ze mam svoju pracu a deti v zariadeni, kt. mi vyhovuje a velmi rada tie dane zaplatim Slnko

filipka, St, 11. 06. 2008 - 12:15

Diskutovať o veci bez urážania. Ani si to nemohla napísať krajšie Svetlana.Áno

Polárka (bez overenia), St, 11. 06. 2008 - 13:19

veru filipka mala by si si zobrat priklad Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev

svetlana
islo tu aj o to kto je v nasom state skutocne diskriminovany...

napr. ked mas inu farbu pleti dostanes byt zadarmo... a nie jeden, ale tolko kolko ich znicis, resp. kolko krat ta je stat schopny prestahovat do noveho..

a zas, ked mas inu farbu pleti dostanes velke h..., lebo hold si sa narodila nespravne farebna a nemas specialne prava a vysady.

A ja naozaj chapem ludi (najma mlade rodiny s detmi, ktore nemaju tych penazi vela) ked uz platia dane, ze sa enem rozculia, ked niekto bezpracne dostane byt (plateny aj z ich dani). Pritom oni su odkazani na hypoteku (inak povedane sami na seba). Im nikto neda byt zadarmo, lebo, zial nemaju "spravnu" farbu pleti.

nielen žienka domáca, St, 11. 06. 2008 - 20:57

Ja som clenkou mladej rodiny s detmi a ani trochu nezavidim Romom ich socialne byty. Úsmev Ani ich socialny program. Pohoda

To dietko male krasne nevinne ciernooke ciernovlase snedej pleti sa narodi niekde v osade, ma stastie, ak nie su jeho rodicia surodenci/bratranec a sesternica/rodic a dieta a pod.. V tomto pripade ma este sancu, ze bude mat intelekt v poriadku. Ale este stale nema vyhrane. Pretoze s jeho pripadnym nadanim nikto nic nerobi, od malinkateho mala je na ulici - ci je leto ci zima, tie decka su nenormalne znudene, nevedia, co maju robit, nemaju vyplneny volny cas, pre nich je volny cas cely den. Predstavte si, ako by vase dietko vystrajalo, keby ste mu nevymysleli nejaky program; napr. ked je chore a uz sa ide zozrat od nudy, lebo ani do skolky/skoly, ani na prechadzku, ani sportovat, nic! Tak takyto zivot vedu tie deti. Do skoly len obcas a to ani nahodou nevideli ucebnicu, ci nebodaj ulohy a podobne. Toto je zivot vacsiny Romov v prvych 14 rokoch! Co ma z tohoto vyrast? Kazdy ten jeden cierny sviniar, co vam ukradol v autobuse penazenku, bol takyto maly znudeny cierny chlapec, ktoremu nikto neukazal, ze sa da zit aj inak.
Ciganecka - ked si spravi dostatocny pocet deti, od statu dostane byt a nejake davky, ze zije v nudzi - tak co by si nespravila? Ved tak to urobila aj mama, teta, sesternica, suseda a ako im je dobre...

Kvietok Kvietok Kvietok

Nelutujem ich (Georgina, nenarazam snad od zaciatku na to, ze treba najst riesenie, ako skusit zaclenit "neprisposobivych" do spolocnosti?!). Len nedokazem pochopit, ako mozete vidiet len to, ze dostavaju nejake byty a nejake symbolicke socialne davky (rodicovske prispevky take iste ako vy, maminky na materskej; rodinne pridavky rovnake, ako vsetky maminky!!!)?! Aky zivot vedu?! Vy by ste snad s nimi menili?! Kolko Romov poznate, co ziju v prebytku?

(Uznavam, daco si mozno nakradnu, podaktori zase zarobia, ale stale je ich zivot na hranici chudoby - urcite sa to tyka veeeelkej vacsiny tejto mensiny Slnko )

Polárka (bez overenia), St, 11. 06. 2008 - 21:19

Opica tak to si vynimka. je vela mladych rodin co musia byvat s rodicmi, lebo na svoje byvanie nemaju peniaze. A veru podla mna na zaciatok by im taky byt prisiel vhod. Kvietok Slnko Kvietok

To co popisujes je hold holy fakt. No je to vina predovsetkym ich rodicov. Rodicia by mali mat deti z lasky a pre lasku a nie pre financie Smútok .
Ja si z materskej nejdem kupit pivo a cigarety. Kupila som radsej veci pre drobceka. Staram sa o svoju stravu, aby mal dost mliecka atd... Pravda vsak je, ze ja som vyrastala v inych podmienkach.

A teraz k poslednemu odstavcu. Nezavidim im matersku a soc. davky a ani nic ine. Len ma stve, ze to co im stat dava na deti prelajdakaju rodicia na svoje "potreby". Stve ma, ze oni bezpracne dostanu byt na pockanie a znivocia ho. Kdezto ja mam ziadost cca 3 roky a byt ??? No hadaj kde byvam ??

A este. Na hranici chudoby som aj ja. Nebyt rodiny a super nanicmamiek Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce veru neviem neviem. Velmi tazko by sa mi dychalo.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama