reklama

Prosby vyslyšané - rožky už nebudú chytať bezdomovci

Natinka , 09. 03. 2010 - 14:33

reklama

http://ekonomika.sme.sk/c/5276011/pecivo-bude-v-obale-alebo-len-za-pult…

..tak dievčence, našej debate o špinavých rožkoch je amen a páni poslanci vymysleli na záver svojho kraľovania zopár úprav a chystajú sa novelizovať zákon o potravinách. Som zvedavá ako to obchodníci uvedú do praxe. Tipujem však zvýšenie cien pekárenských výrobkov a samozrejme špekulácie obchodníkov, keď budú medzi čerstvé rožky pchať staré. To sa síce deje aj teraz, ale ak to budete mať zabalené, tak to tak budete musieť kúpiť, neviem ako to bude vyzerať ak chcete nepárny počet rožkov, prípadne iba jeden kus a podobne...
Malé potraviny, ktoré nemajú pulty sa môžu pototo, aby to splnili a to som zvedavá, čo to bude obnášať. Jediná výhoda zatiaľ, že rožky nebudú chytať kopce ľudí, aj keď u nás v jediných potravinách, čo tu máme pracuje ako predavačka špindíra, ktorá chytá peniaze a potom chlieb, tak my sme asi na tom, kde sme aj boli...
..no uvidíme...a ešte ma napadá...baby pamätáte tie voňavé rožky kedysi...?? s masielkom a medíkom na raňajky???? aaach...

a este jeden blog o tom:
http://nahacky.blog.sme.sk/c/222051/Socialisti-zavadzaju-novu-dan-alias…


reklama


reklama

nielen žienka domáca, Ut, 09. 03. 2010 - 14:39

veď ale predstav si ten kopec nových pracovných miest. profesia bude plná inzerátov: "hľadáme podávačov pečiva" Slnko parádna pozícia. hneď by som sa išla prihlásiť Mrkám

Natinka, Ut, 09. 03. 2010 - 14:42

a najradsej by si mala veeelke bagety...co? Veľký úsmev

helus72, Ut, 09. 03. 2010 - 16:34

Jak u FantozzihoVyplazený jazyk Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

Lottika, Ut, 09. 03. 2010 - 14:58

Ak ten zákon schvália kvôli hygiene, tak by mal každého zákazníka sprevádzať jeden podávač rožkov a dohliadnuť, aby si pred zjedením rohlíka umyl ruky. Potom už fakt nebude nezamestnaných. Váľam sa od smiechu po podlahe

magic, Ut, 09. 03. 2010 - 15:08

mudre obchodne retazce zo zahranicia bleskovo postavia nove obchodaky hned za hranicami a poslu letaky do kazdej slovenskej schranky v prislusnom obchodnom teritoriu, odkial sa oplati prist a nakupit u nich.

aretta, Ut, 09. 03. 2010 - 15:25

Kočky, a uvedomujete si vôbec, že naše debaty tu sledujú aj naši páni poslanci Chichocem sa. Inak, je to dobré načasovanie Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev. Mali by sme tu rozbehnúť aj dajaké iné zaujímavé debatky, možno sa páni poslanci zas chytia a navrhnú aj dačo rozumné Mrkám

Natinka, Ut, 09. 03. 2010 - 15:32

ano uz to tiez tak vidim..pome tu zorganizovat nieco poradne...!!!

Erkočka, Ut, 09. 03. 2010 - 15:35

Podľa mňa to bude asi tak, ako je na občerstvenie kdekoľvek )automat).
Nahádžeme mince zvolíme číslo a vyletí nám zabalené pečivo. Samozrejme, že už pri pokladni sa nebude platiť.Konina, čo???Chichocem sa

Natinka, Ut, 09. 03. 2010 - 15:40

do parlamentu z Erkočkou...a čo - Erkočka na hrad!!!!!Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

adus, Ut, 09. 03. 2010 - 15:52

teda - úprimne priznám - mňa to nasralo! ja si na svoje pečivo rada siahnem (rukou buď v sáčku, alebo tam kde majú k dispopzícii tak v "sáčkovej" rukavici) - ale pre mňa je to jediná metóda, ako zistiť, či je pečivo v takom stave, v akom ho chcem mať. A že veru miešajú staré s čerstvým, to je teda na betón - práve preto sa v ňom prehrabujem.
Ďalšia nevýhoda - budú ho povedzme baliť tam, kde ho pečú. No ďalší prú...r - asi väčšina z vás stihla spozorovať, že balený (a hlavne ten, čo je ešte aj krájaný) chlieb má omnoho väčšiu tendenciu plesnieť, ako ten nebalený. Lebo ho balia ešte teplý!!!! Ak mi toto budú robiť aj s pečivom, tak asi budem mať jedinečnú šancu schudnúť - lebo potom asi prestanem to pečivo jesť.
Alebo naopak - priberiem tak, že ma budú musieť z postele žeriavom vyťahovať - to v prípade, že túto pečivovú krízu vyriešim kúpou domácej pekárničky.

Natinka, Ut, 09. 03. 2010 - 17:23

a ja uz nad tym tuze uvazujem dlho a totok posuva moj teoreticky zamer do praktickej roviny.... kua ale som to mudro...sa divim aj sama Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Ut, 09. 03. 2010 - 16:00

V Sali som si kupovala rozky rovno v pekarni, manynka vie kde, mala tam kusok intrak, a teta mi predala zarucene cerstve, vonave, chrumkave s pol kilom soli posypane rozky, mnamnamnam.
Tak zacnem asik chodit aj v NR rovno do pekarne a bude i ked ja cerstve pecivo aj tak nemozem, tak co vlastne papulujem?Prekvapenie

de-ni, Ut, 09. 03. 2010 - 16:58

Môj manžel dnes priniesol z obchodu lupačku zabalenú už vo výrobe, to som videla teraz prvý krát. Vždy nosil nebalené. Možno sa začnú baliť aj rožky po jednom kuse....

eifelovka, Ut, 09. 03. 2010 - 17:29

V Italy priamo v obchodikoch spojenych s pekarnami vam nalozi chlieb a pecivo predavacka s rukavickami a cena je ak si pamatam nie na kusy ale na kg Úsmev V ochodakoch pecivo balene po 3 ci 5 kusoch atd atd a bagety balene po jednej, chlieb tiez baleny.. takze myslim, ze sa to da Úsmev

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 07:31

Presne príklad zahraničia ma napadol. Na dovči v klasickom markete kúpite buď balený chlebík a pečivo, alebo pri pultoch ako sú syry a salámy je pult s koláčmi a pečivom. A ešte som milovala tie obchodíky čisto s pekárenským sortimentom - od báboviek, kremešov cez piškóty po 10 druhov chleba. A bolo to s obsluhov. Huba mi neupadla vypýtať si to v nematerskej reči, tak nevidím problém v tom povedať - jeden chleba prosím!

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 08:18

absolutne neprotestujem ale sme na slovensku...dopadne to takto, pred tebou 4 dochodkyne, ty vo voziku mrzute dieta, cil si predstav scenu:
Pani prosím vás podajte mi 5 rožkov z tamtých vľavo ... nie tie, tie kúsok vedľa ... ešte kúsok vedľa. A ešte z tých v strede hore, tie posypané .. ale nie tie, tie vedľa ... nie tie sa mi nepáčia, podajte mi tie viacej vpravo ... nie, nezdajú sa mi celkom čerstvé, asi predsa len tie predchádzajúce ... alebo skúste tamtie vpravo dole ... to sú čím posypané? makom? tak tie nie. Obyčajné rožky nemáte? A koľko stoja? .. Nejaké lacnejšie nie sú...
Pultový predaj je síce dobrý nápad, ale keď stojím radu na salámu, radu na syry, ešte jedna rada na pečivá ma zabije Úsmev))
Inak z hľadiska hygieny nehovorím ani slovo, to beriem, neznášam pomyslenie, že tie rožky boli padnuté na zemi alebo že po nich v pekárni behali potkany...
Som zvedavá ako to domyslia, ak tak, ako zákon o vlastenectve, bude to ďalšia fraška a bordel...

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 09:06

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Noooo v prvom rade bude tá predávačka pod silnou dávkou sedatív, alebo tam nebude dlho robiť - šlak ju trafí pri nákupe takýchto troch ľudí denne Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev .
Ale ako inak ako balením pečiva a zavedením profi obsluhy si to predstavujete? Nečítala som poriadne všetky komentáre, tak som možno niečo preskočila. Nakážete umyť ruky pred vstupom do obchodu, či rovno špindírov dnu nepustíte?

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 09:10

spindiri uz mozu chodit, lebo rozky budu balene..upecu rozky prdnu ich do sackov, zaparia, ty budes papat gumenne..tak vies na sk nie vsetko logicky funguje, co inde ano..vidim to dost pesimisticky..
minuly tyzden ma dost sokovali tie spravy o zelenom mase, ktore nakladaju, prebaluju, griluju a s cistym svedomim predavaju...

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 09:23

ja som postup pochopila. Len furt nevidím návrh AKO by sa tie rožky nemali chytať. Ešte tak nejaká SBS rožko služba - bude tam stáť uniformovaný ujo a čakať na toho že šáhne na rožok špinavuo paprčou a potom ho viac nepustí do predajne?
AKO si predstavuješ /-te aby sa to "neobchytkávanie" rukami pečiva dalo vyriešiť. CHápando?
U nás (zasa máme v TN všetko, ja viem Hambím sa ) je viac pekárňových obchodov - snáď sa im darí, keď len teraz jeden zasa pribudol aj pri mojej robote.

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 10:27

cica ti epredajne co nebudu mat pulty, musia predavat iba balene rozky.. tie co budu mat pulty, budu tam mat zeny pod pultom z ruakvickami a podavat rozky...chapemee?

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 10:35

ano chápeme sa správne, presne také tu máme - ženy za pultom Bozkávam .
DOjdeš do krámku, ovanie ťa vôňa chleba, vianočky a rožkov a svietia ti oči na bielovlasou babičkou či ružolícim predávačom. A praclíky sú napichané na drevenej paličke a podajú ti ich v papiery zabalené. Jaaaaj, tu zastal čas občas Veľký úsmev .

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 10:38

to kde mate?, My mame v obchode babbu jagu, kera chyta peniaze a potom ide rozkrojit chleba bez papiera a slahne ho na pult, samozrejme zabryzgany ako sa na spravny obchod patri... ked chcem ine rozky ako biele, musim ist do obchodu rano a riskovat, ze ich zas mala v paprciach baba jaga...a to su jedine potraviny v mojom okoli Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 10:43

Dva mám pro robote na Sihoti - podávajú cez okienko voňavý čerstvý chlebík a aj také malé, čo vydlabeš a cesnačku si do toho naleješ a ide ťa zadusiť od dobroty. Jeden pri zastávke pri chalupe - slivkový koláč jak z jedálne na základke a jeden pri dokotorovi čo viem - tam býva ujo pekár v lete v pásikavých trenkách, keď ráno zametá pred obchodom Veľký úsmev.
Však hovorím - my tu máme na zemi raj Veľký úsmev .

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 10:46

jezis ja slintam, zakilerim taPrekvapenie

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 10:47

čul som nie iostá či nad chlebíkom, či nad ujom v trenkách Veľký úsmev

adus, St, 10. 03. 2010 - 12:02

Inak - my z BA - snobskí buržuji - niektorí chodíme nakupovať do Hainburgu k Hoferovi - tam mávajú nenormálne dobré tmavé rožky v dvoch verziách - so syrom na vrchu a obyč.
mávajú ich v sáčkoch balené - a tie sáčky sú síce z "umeliny", ale z takej inej ako u nás a je naviac perforovaná, takže dýchajú. Najlepšie je ich kupovať pol hoďky pred záverečnou, vtedy ich už majú za 50% a stále sú vynikajúce.
Na balenom chlebe a pečive mne veru asi najviac vadí to, že nevyčkajú kým to vychladne, balia horúce a potom je to zaparené - už čerstvé je to nechutné a to už nehovorím o tom, že to rýchlejšie plesnivie.
BTW - práve fčuľ hlásili, že sa predsa len baliť nebude - ale budú povinné k regálom tie jednorázové rukavice.

balalajka, St, 10. 03. 2010 - 14:06

Páááni - už aj v nejako Hainburgu je raj za zemi ako v Trenčíne.
A just a just si pojdem k tomu ujovi v pásikových trenírkach nakúpiť. Také rakúski susedia nemajú Veľký úsmev .
PS - ja by som pridala aj tie kliešte na koláčky ako majú v niektorých obchodoch Slnko

alionuska, St, 10. 03. 2010 - 14:55

potkany po nich možu behať aj predtým, ako ich zabalia :) radšej nemyslime na to, ako jedlo vzniká, bo potom by sme nemohli jesť ani džemy, kompóty, paštéty, salámy...no peoste asi ničChichocem sa

babka Betka, Ut, 09. 03. 2010 - 17:51

Erkočka,a vieš si predstaviť ,ako sa namaká ten človiečik ukrytý v tom automate??Chichocem sa Toto som si predstavovala ,ako dieťa keď som prvý krát videla po meste automaty. A skutočne ,je už načase aby sa niečo dialo aj v potravinách.Niekedy som ani pečivo nevzala keď som videla ako sa tam prehrabuje človek chodiaci a vyberajúci smetné bedne. A koľko krát som taktne upozornila aj inteligentne vyzerajucú pani ,aby si vzala paier a nechytala rukami rožky ,pretože ja ich nechcem umývať.Ha, dostalo sa mi odpovede ... krava, koza sprostá a podobne.Neostala som nič dlžná. Aha ,aká panička a gate na holú bedu oblieka... Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam (hug

Erkočka, Ut, 09. 03. 2010 - 23:40

Ty si ma odhalila, ten automat som si presne takto predstavila. A keď nebudeme mať drobné, tak nám vydá aj z papierovej bankovky, tak šuťombaChichocem sa pod pultomVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 08:22

tak ma napada ten ftip ako sa hadali americania a rusi, kto ma lepsie masiny. Tak si dali termin, ze za mesiac kazdy donesie novo vynajdeny stroj na skrabanie zemiakov. O mesiac sa stretli a americania vytiahli krabicu velkosti 30x30 z jednej strany davali krumple a druhej vypadli osupane. Prisli na radu rusi. Dotlacili tam budu velkosti telefonej budky, otvorili vrch nasypali tam 5 mechov krumpli a cakali. Zvnutra sa ozval sramot, zo zadnej strany budky sa otvoril dvierka - a odtial vyliezol maly trpazlik s nozikom v ruke, slahne ho o zem a hovori - ja to jebem, vsetkych ostatnych zasypalo, ja to sam skrabat nebudem!!!!!!Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

Erkočka, St, 10. 03. 2010 - 09:22

Nati, ideme spolu na hrad, tvoj podnikateľský zámer je Áno ,stačí prepísať materiál čiže zemiaky za rožky, rusa za slováka, trpazlíka za predavačku (táto rola by ti sekla) a vynález je na sveteChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

-, Ut, 09. 03. 2010 - 19:07

tak ja pečiem posledné dva týždne ako žeraváVáľam sa od smiechu po podlahe každý druhý deň chlebík a okrem neho aj nejaké pagáčiky alebo pečivká. Cesto miesim v pekárni a pečiem v rúre. Robím si všetko podľa svojich predstávÚsmev a neviem si to vynachváliť. Výhodou je, že doma upečený chlebík je na druhý deň ešte lepší, ako prvý (hneď po vychladnutí ho zmrazujem)Úsmev Nejak extra ma táto hovadina čo schválili netankuje, síce som istá že kupované pečivo sa predražíMlčím
No nech sa páči, nech si páni poslanci jedia hnusné pečivo, ja si upečiem svojeMrkám Váľam sa od smiechu po podlahe

blancagon, Ut, 09. 03. 2010 - 20:13

Akira napiš recep,ked je také dobre tvoje pečivo,skusim aj ja.

lia6, Ut, 09. 03. 2010 - 20:36

Ak to bude len za pultom, tak to nebude bohviečo-ja potrebujem mať kontakt s pečivom a chlebom a takto nezistím, či je čerstvý a pod...ak bude zabalený a budeme si ho môcť omakať bez toho, aby mi ho niekto podával, tak to bude prašť, ako uhoď-tie sáčky, ktoré ochytá niekto so špinavými paprčami budú aj tak špinavé a keď ich budem doma otvárať, tak ma určite nenapadne, aby som to otvárala opatrne, aby sa mi na rožky nedostali bacili a špina...a ak budú miešať staré rožky s čerstvými, tak to nezistíme a keďže ich budú ľudia mačkať(lebo, keď je niečo balené, tak sa ťažšie zisťuje, či je to čerstvé) , tak budú také domačkané, ako koľkokrát dobošky-lebo ľudia zisťujú ich čerstvosť...ešte, že mi Miláčik kúpil pekárničku-pečiem si doma a je to skveléÁno Fidorka, ešte raz dík za inšpirációSlnko

adus, Ut, 09. 03. 2010 - 21:24

môj človek - kukni čo som vyššie napísala - nepomačkám - nekúpimChichocem sa

lia6, Ut, 09. 03. 2010 - 21:26

Adus, nečítala som vyššie komentáre-ale mne to tak vyhovuje, presne, ako TebeÚsmev Slnko

ivet36, Ut, 09. 03. 2010 - 20:44

...co zakon, to perla....ja som zvedava na prax.
ivetMrkám

svetlana (bez overenia), Ut, 09. 03. 2010 - 21:26

hlavne dalsia ukrutne dolezita ...

lia6, Ut, 09. 03. 2010 - 20:59

Už niečo takéto bolo...to bolo strašné, keď sme to všetko museli baliť...ľudia boli nespokojní, proste sa to neujalo-frflali presne na to, o čom som písala vyššieSlnko

dzanglicka, Ut, 09. 03. 2010 - 21:35

v prvom rade sa treba zamysliet, preco taketo opatrenie bolo treba prijat? Tam najdete aj odpoved. Konecne sa aspon trosku odbura ta sebeckost ludi voci sebe navzajom, ktori si to ani neuvedomuju a to pri takej banalnej veci akou je nakup peciva. Keby boli ludia voci sebe dostojni, ako inde v civilizovanom svete, taketo veci by nikomu ani na um neprisli.Tlieskam

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 08:23

ale Slovensko nie je civilizovany stat moja Veľký úsmev

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 08:26

a kto tvori stat Prekvapenie ?

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 08:34

este stale komunisti Veľký úsmev ludia stare zmyslanie neopustia..to co v inych krajinach funguje bezne, v tomto state je problemom..ked ides do rakuska, vidis tam niekde smeti na zemi? Napr..

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 08:42

Nemyslim si, ze komunisti v nasom state rozhadzuju po zemi smeti Chichocem sa.
Ale fakt, je ze enviromentalna vychova tu chyba, ako sol Mrkám
Mozno keby si opat ludia museli upratovat okolo domov Chichocem sa ...?

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 09:14

mala som na myslis tare komunisticke zmyslanie, ktore tu kralovalo roky - nekradnes - okradas ordinu..v tomto style tu funguje obchod, sluzby, zdravotnictvo, statna sprava a vlastne vsetko. Keby obchodnici raz a navzdy pochopili, ze ak zlepsim sluzby, zakaznik sa mi vrati a zakaznik "trestal" kazdeho obchodnika, ktory ho okakal tym, ze viac tam nepride, tak by sa zlepsilo celkove fungovanie obchodu.
Co sa tyka vychove ludi k poriadku. Uvedomele zmyslanie, ved po nas niekto pride a nie zmyslanie typu - po nas potopa, este nenastupilo. Obycajne separovanie odpadu. V okolitych statoch funguje a my sme neni schopni separovat odpad. Ludom je to sumafuk co kde prdnu, sak co zivotne prostredie, priroda, je im to na salame..cest vynimkam..

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 09:19

No ja sa chystam na separovanie. Len mame malu kuchynu a netusim, ako tam napskujem 4 smetiaky Chichocem sa
Takze s tym separovanim to nebude take horuce. Mozeme kazda zacat od seba. Enviromentalna vychova zacina prave doma. Ja som napr. teraz kupila eko praci gel, ktori je rovnako drahy, ako klasicky praci gel. Avivaz som tiez kupila eko, ale ta bola fakt drahsia. Tiez pomaly nakupujem svedske utierky, aby som nemusela kupovat viac jary.
Tiez kozmeniku mam v plane vymenit, ale kedze takato zmena je fin. narocna robime to postupne Úsmev

ivet36, St, 10. 03. 2010 - 08:48

V Rakusku kazdy meter stvorcovi niekomu patri a MUSI sa o to starat....tam naozaj tie ich samospravy maju lepsie prepracovany system kontroly a pokut a kazdy si rozmysli, ci sa bude starat......a na vsetko su peniaze.
U nas je to opacne....vsetci su zodpovedni za vsetko a prakticky za nic a preventivne na nic nie su peniaze......
ivetMrkám

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 09:17

a hlavne maju za to sankcie, ktore sa dosledne ukladaju. Tu si machri povedia - co sa mi mozes stat a podla tohos a sprava..a ma pravdu...stane sa mu prt

georgina, St, 10. 03. 2010 - 08:41

Keby boli ludia voci sebe dostojni, ako inde v civilizovanom svete, taketo veci by nikomu ani na um neprisli

Dzanglicka, a ak ľudia niečo (čokoľvek) ne/robia tak, ako by bolo podľa niekoho (kohokoľvek) vhodné (správne, hygienické, vlastenecké... atď. - doplň podľa potreby), tak sa to vyrieši reštriktívnym zákazom a/alebo príkazom?

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 09:19

prikazmi a nariadeniami. U nas sa nedodrziavaju, nikto neuklada sankcie a ludia to zneuzivaju. Kontroluje niekto fajcenie na zastavkach MHD? Nikto, fajciar ti este drzo vyfukne dym a vynada ti, co sa staras. Keby dostal kazdy tyzden za to pokutu, tak si to rozmysli...

lia6, St, 10. 03. 2010 - 09:37

Natinka, tak s týmto súhlasímÁno ide ma rozdrapiť od jedu, keď s malým ideme von a na chodbe a vo výťahu to smrdí, že nás ide zadusiť...a keď sa ohradím, tak je zle...pokutu by som im, až by sčernali od zlosti oni-keď si chcú ničiť zdravie, tak nech si ničia, ale nech neotravujú ostatných! A tie mamičky na pieskovisku, keď si tam huby vapalujú-joj, si ma naštartovalaVyplazený jazyk Slnko

georgina, St, 10. 03. 2010 - 09:42

Nesúhlasím. Možno sú sankcie rýchlejšie riešenie - ale rozhodne nie sú rozumnejšie.
Stále som presvedčená, že ak niekto (ktokoľvek) robí niečo (čokoľvek) nie preto, že musí, ale preto, že to tak chce, je to hodnotnejšie - pre neho aj pre všetkých okolo neho.

Je jasné, že také riešenie "chcením" je rozhodne na dlho. A ak sa do toho zamontujú sankcie na urýchlenie žiadaného konania - tak to želaný výsledok (t.j. aby danú vec ľudia robili z vlastného rozhodnutia) len oddiali.
Príklad - poriadok v Rakúsku. S koľkými Rakúšanmi si na túto tému hovorila? Deväť z desiatich ti na otázku, prečo zametá chodník odpovie: "Aby bolo pred mojim obchodom, domom... čisto!". Len jeden jediný odpovie: "Keby bol špinavý, dostal by som pokutu!"

lia6, St, 10. 03. 2010 - 09:46

Geo, ale to by museli mať už v hlave(či už od narodenia, alebo učením)...ale ako vidno, stále s tým sú problémy...a zase tá tolerancia a ohľaduplnosť-bola by som šťastná, keby si to hodne ľudí uvedomilo, isto by sa žilo lepšieSlnko

georgina, St, 10. 03. 2010 - 10:05

Pochybujem, že je čistotnosť a ohľaduplnosť k druhým vrodená. A ako vidno, s učením (a teda výchovou) sú stále problémy. Možno preto, že stále príliš veľa rodičov vychováva reštrikciami (nerob, nesmieš, pusť to, nechoď tam... atď.) miesto vysvetľovania. Podotýkam, že vysvetľovania jednej a tej istej veci dokolečka dokola - t.j. huba ako na kľúčik a hovoriť, vysvetľovať, argumentovať, dávať príklady, komunikovať s dieťaťom a pýtať sa dieťaťa.

lia6, St, 10. 03. 2010 - 10:16

A ja si zas myslím, že to musí mať ten človek už v sebe(aspoň základ) a tým učením(výchovou)sa to len "okresáva"...áno, vysvetlovanie je myslím si dobrá vec-u nás to funguje...ale stále sa stretávam s ľuďmi, ktorím je to šumafuk-a boli tak vedení, rodičia sú skvelí a snažia sa, lenže mladým je to jedno...ale je jasné, že ak rodičia "kašlú" na výchovu a je im jedno, čo ich deti robia a ako sa správajú, tak to dobro(ktoré malo v sebe pri narodení), čo je v človeku sa vytratí úplne...veď aj tu je pár NM, ktoré píšu, že učenie a vysvetlovanie je najsamlepšie na svete, ale pokiaľ ostatné nesúhlasia, tak začnú okolo seba kopať a používať hrubé výrazy, len aby ukázali, že im je srdečne jedno s kým majú dočinenia, lebo len oni sú dôležité...je to smutnéSlnko

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 10:25

Lia6
ukazovat prstom na inych, uz pomaly pre mna straca vyznam /aspon v tejto konkretnej oblasti/. Pretoze pohnut cely svetom je nadludska zalezitost.
Podstatne je pre mna co mozem urobit ja a viera v to, ze moj priklad niekoho inspiruje Úsmev Mrkám
A to je priam uzasne Úsmev

lia6, St, 10. 03. 2010 - 10:38

Neukázala som prstom na nikoho(ak si myslíš, že som písala o Tebe, tak sa mýliš)...ak by takéto príklady niekoho inšpirovali, tak by to bolo super-v tomto máš pravduÁno ale ako sa ukazuje, tak to bude na viac, ako len dve generácie...ja viem, nemôžme mať hneď všetko, ale prečo by napríklad pri tom fajčení susedov na chodbe mal trpieť náš syn, keď má problémy s astmou a prieduškami?!Slnko

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 10:48

Ja viem, ze si nepisala o mne Chichocem sa Zovseobecnovala si, a aj to sa da pochopit, ako ukazovanie prstom Úsmev
Ci to bude na viac, ako na 2 generacie ? Popravde - neviem. Nie som jasnozriva a nemam ani vestecke sklony. Zaroven sa vsak musim priznat, ze inklinujem k viere v zazraky Chichocem sa.

Lius. Na tu poslednu otazku ti neviem odpovedat. Ja "trpim" tym, ze sa nam pod okna nastahovala mladez, a fetaci. Postupne ich vsak riesime s pomocou policie. Zaroven nam vsak doslo, ze byvat v bytovke je vzdy kompromis. Preto hladame sposoby, ako sa odtial dostat Úsmev Zlomené srdce

lia6, St, 10. 03. 2010 - 11:06

Aj my hľadáme spôsoby, ako z tadeto preč...Tomáš najprv domček nechcel...ako stavebný technik vie, čo obnáša kolo toho...ale naozaj sa to niekedy nedá a už "vymýšľa" pre nás len to najlepšieHambím sa , tak uvidíme...ja by som tiež chcela mať Tvoju vieru-vieš, snažím sa, a ver, že teda ÁNO, ale stále ma niekto "presviedča" svojími činmi, že pochybnosti sú veľké...budem ti držať palce, aby si si túto vieru uchovala-lebo toto je výnimočný darSlnko

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 12:13

Lius6

niecomu nas naucili rodicia a niecomu nas uci svet. Mne tiez otec vravel, ze sa ku konom nikdy nedostanem. Pamatam si, ako sme chodili z cvicaku /so psom, ktoreho som tiez chcela a nikto neveril, ze ho budem mat Chichocem sa /.
Prechadzali sme okolo petrzalskej Zisky. Na jazdiarni mnoho koni a ja som stala za plotom. Objimala som tie zelezne tyce a velmi tuzila byt s konmi. Ako dieta som sa velmi, velmi hnevala, ked mi vraveli, ze je to nemozne. Vzdy sa vo mne burila vsetka krv. Neviem odkial to mam, ale jednoducho som tuzila po konoch a nakoniec sa mi to splnilo. Ucnovka bola plna koni Zlomené srdce

Kebyze sa vsak necham udupat rodicmi, zrejme by to dopadlo inak. Co vsak neznamena, ze sa to clovek nemoze naucit Úsmev. Ja verim, ze to ide. Takze verim aj tebe, ze ti to pojde. Mozno nie hned a zaraz, ale pekne po krocikoch Zlomené srdce Objímam

Skusim zosmolit na tuto temu nejaky blog Úsmev Objímam

lia6, St, 10. 03. 2010 - 12:29

Zosmol, už sa tešímÚsmev pozri, ak sa jedná o niečo, čo sa týka mńa a mojej rodiny, tak viem, že nič nie je nemožné(resp.všetko je možné, ak človek chce a verí tomu)-tiež som si prešla všeličím, a keby som sa dala, tak neviem, neviem, kde by som bola...ale ostatným ľuďom sa mi ťažko dôveruje, keď ma o tom zlom, čo majú v sebe dennodenne "presviedčajú"...proste veriť iným neviem, a takým, čo ma už sklamali som zatiaľ druhú šancu nedala-teraz myslím takých, čo mi dosť ublížili...ja viem, niekto si povie-dá sa odpustiť...áno, možno má pravdu, ale ja to zatiaľ neviem a asi som aj v tomto sebec, ale zatiaľ nechcem-jednu šancu už mali...možno ma to dostihne niekedy, ale toto teraz neriešim-teraz mi je dobre takto a žijem prítomnosťou...takže možno raz...ale už sa teším na Tvoj blog-vieš, mám rada(teraz si zas nenamýšľajVyplazený jazyk , myslím tým niekedyMrkám ) Tvoje úvahy a lásku k prírode-toto si na Tebe veľmi cenímObjímam Slnko

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 12:51

Dobre namyslat si nebudem Chichocem sa , ale tesit sa mozem Úsmev ?
Nuz Lia, ale toto bude asi o niecom inom, ta nedovera v inych a to preco ta stale ostatni presviedcaju o svojej ne/zodpovednost.
Spominam si na jeden clanok z Mracnej Hory, ked tak uvazujem o tom, ze si presvedcena o tom, aki su niektori ludia zli. Zvlast ma zarazila formulacia, ze ti to dokazuju kazdy den. V tom iste bude volaco.
Tu je link na clanok :

http://mracnahora.wordpress.com/2007/09/03/anatomia-ludskej-energie/

Skus precitat to o kotviacom bode Úsmev Zlomené srdce

lia6, St, 10. 03. 2010 - 13:08

Dík, prečítam...ale teraz letím s malým von...a tešiť sa samozrejme môžešÚsmev to "dokazovanie" každý deň som mala na mysli napr.naších nadsusedov...ten buchot, rámus , kriky, dupanie naschvál(ráno by sa ešte dalo, ale o polnoci mi to pripadá trochu nefér) a pod. a ostatných susedov(ja viem, zas to fajčenieHambím sa )-vieš, snažiť sa môžem akokoľvek byť milá na nich a vysvetlovať koľko chcem(sme tu už dva roky)-tá ich "tolerancia a ohľaduplnosť" patrí asi iba pre nich...teda ako by som to-proste len oni sú "tolerantní"Chichocem sa sami pre sebaSlnko

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 13:11

Ani nevies, ako ti rozumiem Úsmev Mrkám ...

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 10:11

Potom stoji za uvahu ako je to u nas doma Úsmev . Ja som si tuto otazku polozila davnejsie. Fakt je, ze sa mi nepaci, ako sa ludia vseobecne nestaraju o svoje zivotne prostredie. Polozila som si otazku inak. Co robim ja, preto, aby som nenicila zivotne prostredie. Vela toho nebolo.
Takze pre zaciatok som vymenila praci prasok a avivaz, za ekologicke produkty /praci gel je rovnako drahy/lacny ako klasicky gel, avivaz drahsia od tej klasickej DMkovej ktoru kupujem, ak kupuje niekto znackovu je rovnako draha Úsmev/

Dalej som pozhanala info, ako a cim mozno nahradit klasicke umyvacie prostriedky. Viem napr. ze znacka Frosh je ekologicky nezavadna, takze do buducnosti ju budem uprednostnovat.

Na separovanie sa chystam, len tie smetiaky mi robia starosti Hambím sa

lia6, St, 10. 03. 2010 - 12:17

Separovanie robím a nie je to "veda"...dokonca som si všimla, že naše mesto(smetiari)najprv donesú smeti a vysypú ich na dvor, kde majú stroje(TS-technické služby), potriedia ešte aj oni a potom následne zavezú tam, kde trebaSlnko

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 12:22

U nas to veda je. Mame miniaturnu kuchynu, a ani za svet neviem vymysliet, ako tam narvem 4 smetiaky Chichocem sa ...
Nemas nejaky zlepsovak ? Úsmev

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 12:25

nemusis mat 4 smetiaky, v ikey predavaju smetne kose z priehradkami, nie su ani velke ani rozmerne. Vies ich dat na seba, alebo su predelene - jeden kos - dva chlievky. Do kjedneho sklo, do druheho papier. Nejdem robit reklamu ale toto maju fakt vymakane a myslia na aj male priestory kuchyn aj na ekologiu

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 13:03

ja som to tam nikedy nevidela Prekvapenie
nemas foto ?
ked tam pojdeme na buduce nech to neprehliadnem Úsmev

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 16:19

Smetiak v skrinke mi nevyhovuje, lebo po :
A. nemame miesto na dalsie skrinky
B. skriniek mame malo, a aj tak uz zapasim s nedostakom priestoru.

Tie dalsie variety vyzeraju celkom fajn len si to musim doma pomerat, ked to pojdem kupovat Úsmev Úsmev Úsmev

Dakujem Kvietok

lia6, St, 10. 03. 2010 - 12:31

Presne to som Ti chcela napísať, čo Natinka podo mnouÚsmevSlnko
Slnko
Alebo žeby nado mnouHambím sa Slnko

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 09:29

trosku sa zamysli, akou otazkou si zase odpovedala. "ak ľudia niečo (čokoľvek) ne/robia tak, ako by bolo podľa niekoho (kohokoľvek) vhodné", takze to mam brat tak, ze tu na Slovensku su dve skupiny ludi, ti ktori radi ciste, a ti druhi , ktori radi to "ciste" pecivo atd. Teraz k tej druhej casti Tvojej otazky, tu Ti ja odpoviem otazkou: a ako by to mali zmenit podla Teba?
PS: co oko nevidi, to srdce neboli. Predtym ste ani nevedeli, aky rohlik ste kupili/ kolko x bol na zemi, kto vsetko ho ohmatal atd/ teraz Vam co vlastne vadi? Nepomackam, nekupim som tu citala...si Ty normalna?

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 09:33

Prekvapenie

georgina, St, 10. 03. 2010 - 09:45

Definuj, čo je normálna Chichocem sa Mrkám.

Na ne/sankcie som odpovedala v komentári pre Natinku vyššie.

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 09:57

Ty sa pytas, ja odpovedam. Normalna...to nenapise, ked nieco uz pomacka, tak samozrejme aj kupi predsa. No ale potom preco macka? si polozme otazku, no jedine ze by ju jej "mackanie " neuspokojilo, co teraz? vrati to s5 pravdepodobne.

georgina, St, 10. 03. 2010 - 10:01

Dzanglicka, o mačkaní pečiva písala Adus podstatne vyššie a napísala tam, že mačká s rukou navlečenou v sáčku. Mimochodom, môj komentár s otázkou pre teba je zároveň aj môj prvý v tomto blogu.

A vôbec nerozumiem, čo má spoločné mačkanie pečiva s normálnosťou.

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 10:54

takze si to posunula trosku dalej, mackat s rukou navleconou v sacku podla Vas prijatelne. To Vam je ale jasne, ze ked ten rohlik prebehne takouto "masazou" je nepredajny. Ako k tomu prijde predajca? Ked si kupis nove auto, najazdis s nim 10000 km, a ked nebudes spokojna ho nekupis?

lydusha (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 10:55

Tak maju predavat rozky co su cerstve, ten pomackam, a beriem. Musim si kupit rozok, ktory ked niekomu do hlavy tak je po nom?
Okrem toho ujmu predajca neutrpi, pomelie rozky do struhanky, ktora je cenovo mnohonasobne premrstena oproti samotnemu rohliku a nakladom na jeho vyrobu.
Na novom aute je celkom bezna skusobna jazda. Nepaci sa mi, neberiem. Rovna sa to osmataniu rohlika.

Polárka (bez overenia), St, 10. 03. 2010 - 11:00

Neviem ci samotni maloobchodnici vyrabaju vlastnu struhanku, ale pamatam si nato, ze za nejaku sumu, alebo podla dohody sa stare rozky davali spat.
Tiez je pravda, ze ked som brigadovala v potravinach, museli sme stare rozky miesat s cesrstvymi. Takze asi to vracanie stareho peciva asi nie je take renabilne Úsmev
To by vsak nemal byt problem zakaznika Úsmev

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 11:04

skusobna jazda ANO, ale zabudla si pripomenut na jednom skusobnom aute, nie vzdy na novom, kupujucom. A co tak si kupit tie rohliky bez masirovania, zaplatit ich najprv, pomackajte si ich uz ako vlastne za pokladnou, no a popripade nejaky nepozdavajuci sa /tvrdy/ jednoducho reklamovat.

adus, St, 10. 03. 2010 - 12:33

už ťa vidím, ako s každým rožkom, ktorý doma vyhodnotíš ako "nevhodný" bežíš do obchodu - to by sa tie rožky asi poriadne predražili. naviac vôbec nie som si istá, či by ti takúto "reklamáciu" niekto uznal, lebo rožok nemá dátum výroby a úplne pokojne by ti mohli povedať, že si im doniesla pečivo, ktoré si doma už nejaký ten pátek sušila .....
nie stále tvrdím, že najjednoduchšie je zistiť priamo na mieste, čo si dávam do košíka

georgina, St, 10. 03. 2010 - 11:48

Dzanglicka, ja som nikde nič neposúvala. Pozri sa, prosím ťa, vyššie:
Písala si, že to opatrenie o balení pečiva bolo treba prijať, lebo ľudia sú sebeckí. Pýtala som sa ťa, či je podľa teba v poriadku, ak niekomu (a je jedno, či dospelému alebo dieťaťu) niečo zakážeme/prikážeme, ak ne/robí niečo tak, ako by sme si to predstavovali (v tomto prípade sú sebeckí).
Ty si mi odpovedala, že nie som normálna, ak sa riadim podľa hesla nepomačkám-nekúpim - t.j. prvá v našej vzájomnej debate si začala s mačkaním. Na to som ťa ja upozornila, že o mačkaní písala Adus.

Na moju pôvodnú otázku pre teba stále nemám odpoveď - ale veď nevadí. Chceš sa zrejme baviť vyslovene o mačkaní. OK.
Takže v našich mini dedinských súkromných potravinách sa už niekoľko rokov predávajú rožky aj chlieb zabalené v mikroténových vreckách. Robí sa to odvtedy, ako bola v miestnej základnej škole epidémia žltačky. A nikomu to tu nepripadá podivné.

Len mi príde podivuhodné, že zas a opäť naša vláda považuje za nutné rozhodovať o veciach, do ktorých ich dokopy nič nie je. Nie je rozhodovanie o počte a spôsobe predaja pečiva v kompetencii predajcu? A aj to, ako si ne/ošetrí hygienu? A v prípade, že sa kupujúcemu čokoľvek nepáči, predajní potravín je dosť a môže ísť nakupovať inde. Je len na jeho rozhodnutí, či pôjde do potravín, ktoré má síce pár krokov od domu, ale nedoržiavajú tam základné hygienické pravidlá, alebo sa prejde kus ďalej do iných potravín. A môže pritom nadávať ako chorá vrana, ak si myslí, že mu to pomôže. Alebo môže na ten blízky obchod poslať kontrolu z hygieny.

Páčilo sa mi, ako tu raz Elin (alebo Svetlanka? - teraz naozaj neviem, ktorá z nich to bola) napísala, že čím menej sa stará vláda do bežných, každodenných vecí - tým lepšie. Tiež si myslím, že príkazmi a zákazmi a nariadeniami a predpismi (čoskoro asi aj na to, akým spôsobom máme dýchať) sa toho moc nevyrieši. A ak aj ľudia všetky tie príkazy, zákazy, nariadenia a predpisy dodržiavajú, tak je to skôr Pyrrhovo víťazstvo.

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 12:36

Georgina, zle sme sa rozumeli. Tym posunom som mala na mysli, spinave mackanie si posunula do nespinaveho. V prvom pripade nespokojni spotrebitelia, v oboch predavajuci. Co sa tyka tej normalnosti, to nepatrilo tebe, ale tym, ktore sa stotoznuju s tvrdenim "nepomackam, nekupim.
teraz k tej tvojej otazke, myslim ze sa tykala toho zakazu. No ja som sa Ta opytala s5, ako inak to chces osetrit? Sankciami? To ako by malo prebiehat? Suhlasim s nazormi, ze je to vo vychove/ to bude este trvat/, treba zacat od seba, dochodcov uz nezmenime, ale tu je polovica prispevkou na nazore nepomackam-nekupim.
"Len mi príde podivuhodné, že zas a opäť naša vláda považuje za nutné rozhodovať o veciach, do ktorých ich dokopy nič nie je. Nie je rozhodovanie o počte a spôsobe predaja pečiva v kompetencii predajcu? A aj to, ako si ne/ošetrí hygienu" NIE, NIEje. podla Teba kazde predajne miesto by malo mat samostany statut, zakon toho ktoreho predajcu? Stat je tu od toho, aby to reguloval a strazil/ ochranoval/, PRIKAZOVAL,NARIADOVAL, PREDPISOVAL ak je to v zaujme obcanov SR.

georgina, St, 10. 03. 2010 - 13:00

Tym posunom som mala na mysli, spinave mackanie si posunula do nespinaveho. V prvom pripade nespokojni spotrebitelia, v oboch predavajuci.
Opakujem, ja som žiadne mačkanie neposúvala nikam. Ani špinavé, ani čisté. Pýtala som sa vyslovene na sankcie. A pýtala by som sa rovnako v akomkoľvek blogu, kde by niekto chcel niečo (čokoľvek) riešiť sankciami.

Co sa tyka tej normalnosti, to nepatrilo tebe, ale tym, ktore sa stotoznuju s tvrdenim "nepomackam, nekupim.
Deliť ľudí na normálnych a nenormálnych podľa toho, či mačkajú alebo nemačkajú pečivo je podľa mňa dosť podivné.
A znova - čo je normálne? Definuj to, prosím. Lebo tomuto som venovala pomerne dosť svojho času a asi napíšem o tom podrobnejšie v samostatnom blogu.

...ako inak to chces osetrit? Sankciami?
Naozaj sme si zle rozumeli. Ak by to bolo na mne, neošetrila by som sankciami nič.
Áno - čistá anarchia.

Suhlasim s nazormi, ze je to vo vychove/ to bude este trvat/, treba zacat od seba, dochodcov uz nezmenime, ale tu je polovica prispevkou na nazore nepomackam-nekupim.
Nerozumiem, prečo ťa tak veľmi trápi mačkanie pečiva akéhokoľvek druhu (špinavé, čisté). Ako zákazník mám právo tovar si pred kúpou vyskúšať. V prípade pečiva - pomačkám.
Ak predajca s mačkaním nesúhlasí, nik mu nebráni zriadiť pultový predaj (ako písala vyššie Mamamata). Samozrejme, v takom prípade musí predávať pečivo, s ktorým je zákazník po prevzatí spokojný. Ak by nebol, viac nepríde. Mne, ako zákazníkovi totiž nik zase nebráni (ak sa mi taký nemačkavý spôsob predaja nepáči), ísť nakúpiť inde, kde si môžem mačkať do vôle. Ale potom je mi jasné, že tam môže mačkať ktokoľvek - vrátane tých so špinavými rukami.

Takže - obchodník má možnosti, ako vyriešiť hygienu predaja. Je len na ňom, či a ako to urobí (buď balením ako v tých našich mini potravinách, alebo pultovým predajom).
Zákazník má zase možnosti výberu, kde si nakúpi - v čistej "nemačkavej" predajni, alebo inde, v "mačkavej". (Zase naše potraviny - viem, že rožky sú čerstvé a hygienicky zabalené. Ak by neboli čerstvé, môžem ísť nakupovať do potravín na druhom konci dediny, kde sa dá mačkať).

Skôr či neskôr by sa vytriedilo, kde by kto chodil. Niekto do čistých potravín s výborným a čerstvým pečivom a niekto do "mačkavých" potravín so zašpinenými rožkami.
Schválne - čo myslíš, ktorých by bolo viac?

Stat je tu od toho, aby to reguloval a strazil/ ochranoval/, PRIKAZOVAL,NARIADOVAL, PREDPISOVAL ak je to v zaujme obcanov SR.
Nesúhlasím. Štát je tu len preto, lebo sme si zvykli (výchovou, všeobecným povedomím, historicky... atď.), že nás treba usmerňovať, vodiť nás za ručičku a prikazovať, zakazovať a nariaďovať, čo musíme robiť a čo pre zmenu nesmieme.

adus, St, 10. 03. 2010 - 12:30

nehovorím, že ho zmangľujem - chytím a hneď cítim, či tam je od včera alebo len nejakú pol-hoďku. Ja inak "mačkám" všetko, nie iba pečivo, ale aj ovocie a zeleninu - ale nie ako drvič odpadkov, zľahka, s láskou - a hlavne s nedôverou Mrkám - lebo viem, čoho sú naši obchodníci schopní. Radšej, nech mi ten prst vbehne do mäkkej (ako ja hovorím prstovej) mandarínky v obchode (čiže prv než za ňu zaplatím), než by to malo byť doma už po zaplatení. Rovnako, keď si kupujem rajčiny, zväčša ich nechcem na polievku, omáčku, či kečup ale na obloženú misu, do rohlíka a pod. - no ak bude na kašu, tak ju nenakrájam. Ale viem sa pri tom mačkaní ovládať - nerobím to na doraz - iab toľko, aby som si overila kvalitu výrobku, ktorý idem kupovať.
A predajca auta ti tiež dáva možnosť skúšobnej jazdy, kým si auto kúpiš - ak to nevyužiješ, je to len a len tvoja vina, ak neskôr zistíš, že nedočiahneš na plynový pedál či brzdu..

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 12:59

Adus, dokladne precitaj nez zacnes reagovat. Kvalitu kontroluj az po zaplateni/mackaj/, a to hned za pokladnou, nevidim rozdiel masirovat pri regali alebo par metrov dalej za pokladnou. A sama tomu neveris, ze by Ti hned na mieste tu reklamaciu nevybavili ak by bola opodstatnena. Co sa tyka toho auta, to som uvidla len ako priklad, no nepochopila si to. Skusobne auto je len "jedno" nie kazde. Cize pri tomto modely by tam bol jeden ukazkovy rohlik bokom/ nech sa paci mackajte si/ a na zaklade toho sa rozhodnes ci kupis rohliky ale uz bez "testovania".
...predstavte si este situaciu, dva tie iste regale s pecivom, jeden u nas a jeden v Rakusku,.....masirovali by ste rovnako?

Natinka, St, 10. 03. 2010 - 13:04

uz vidim ako nieco kupis a potm prides zalovat, ze si kupila a je to stare. Budu na teba pozerat ako na vyletnika z mokrohajskej... sory to co tu navrhujes nefunguje a je to hovadina az to dverami trieska.
Je logicke, ze ked idem kupit chlebik, jemne potlacim, aby som zistila ci je cerstvy, takisto roztek a ovocie. Nikto po tom neskace, nemangluje to ani nedeformuje..asi si to niekde videla a mas z toho traumu, ked tu davas take "prakticke" navrhy

Adus - neprstuj mandarinky - nepatri sa to!!! Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

dzanglicka, St, 10. 03. 2010 - 13:23

Natilka traumou si presla pravdepodobne TY, sudiac podla nazoru, ktory si tu predostrela. Preco sa hanbit reklamovat jeden stary rohlik? Ujasni si hodnoty, co je spravne za 100euro uz nieje za 50 centov?

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama