reklama

Svokra...

Babetka , 08. 02. 2013 - 23:14

reklama

Ahojte dievčatá, čítam Vás už velmi dlho, ale až teraz by som sa chcela s Vami o niečom poradiť...Samozrejme, je to oproti vážnejším problémom malichernosť, ale aj tak by ma zaujímal Váš názor. Je to v podstate aj možno absurdný problém, ale neviem, ako sa mám k tomu postaviť. No k veci. Moja dcéra sa volá Zoe. Takže podľa rozšíreného kalendára má meniny dnes a aj ked sa narodila, dali sme jej meno s tým, že meniny bude mať dnes, teda na Zoju. No priateľovi rodičia niekde vyčítali, že v neviem akom zahraničnom kalendári má meniny úplne inokedy. Takže ked im malá povedala dnes, že mám meniny, oni povedali...nemáš...A ostentatívne jej prídu blahoželať úplne inokedy... Zajtra prídu len tak na návštevu a neviem, ako sa mám k tomu postaviť. Otázka asi bude, či mi to vadí...odpoved...neviem...mám ich nechať tak, aby mali radosť a boli dôležití, že sú iní? Alebo povedať, čo sa mi derie na jazyk, že o tom, kedy má meniny rozhodujú rodičia a matka, ktorá porodila svoje dieťa a dala mu meno? Nie je to otázka rešpektu? Neviem. Co myslíte? Dakujem


reklama


reklama

fantika, So, 09. 02. 2013 - 00:29

Babetka ja za seba to vidím tak,ze dcérke by som vysvetlila ze babka s dedkom si myslia ze jej meniny sú vtedy a ty si zas myslís ze ich má teraz,tak od teba a ocina dostane darcek teraz,od starých rodicov na budúce,a mozes jej povedat ze niektoré mená sa v kalendári vyskytujú aj viackrát a kazdý slávi meniny vtedy kedy sa mu páci Mrkám ..decká sú v pohode mozno to nebude vobec riesit..a svokrovcom by som povedala tolko,ze respektujes ich rozhodnutie,nech zagratulujú vnucke kedy uznajú za vhodné a dalej by som to asi nijak nerozoberala.. Úsmev

annie, So, 09. 02. 2013 - 08:20

Ja som asi krkavčia matka, lebo moje deti majú síce slovenské mená ale ja vôbec netuším kedy majú meniny. V našej rodine bolo zvykom, že sme meniny nikdy neoslavovali ani nepovažovali za sviatok. Nejako to proste neriešim. Ak niekto z rodiny príde deťom zagratulovať k meninám tak samozrejme nebránim ale pravdu povediac, je mi jedno či niekto príde alebo nie. Jednoducho pre mňa meniny nie sú sviatok. Na tvojom mieste by som nechala svokrovcov nech tvojej dcére prídu zagratulovať kedy oni chcú. Pre mňa Zoe a Zoja tiež nie je jedno a to isté. Má to aj výhodu, tvoje dieťa bude mať o jeden sviatok do roka viac, čiže nedostane naraz viac darčekov ale bude to mať pekne rozdelené Mrkám

púpavienka, Ut, 12. 02. 2013 - 11:49

Moja reč a aj u nás nápododbne Áno Tlieskam

Fany1000, So, 09. 02. 2013 - 08:47

Babetka, podľa mňa by ste si mali sadnúť všetci dospelí a podľa veku dcérky aj ona a porozprávať sa. Starí rodičia vám môžu ozrejmiť, kde prečítali a našli, že meniny by mala mať inokedy, vy by ste zase vysvetlili vaše stanovisko. Ak má dcéra dosť rokov na to, aby to pochopila, môže ona vyjadriť svoj názor, kedy by chcela sláviť meniny. Mne tu totiž problém vychádza nie v dátume oslavy, ale v takom nejakom repšektovaní sa navzájom.

Babetka, So, 09. 02. 2013 - 08:57

Dakujem pekne za o dpovede. Ano, presne ako píše Fanny, že problém je v tom rešpektovaní, s ktorým majú problém od začiatku. Či vo vedení domácnosti, či v tom, ako sa postarať o dieta. A toto je jedna s tých maličkostí čo vytvárajú náš vztah.

dúha1, So, 09. 02. 2013 - 12:21

Neviem, možno im je to len ťažšie rešpektovať, pretože Zoe predsa len nie je slovenské meno, inak sa vyslovuje a ešte aj v kalendári majú rešpektovať niečo úplne iné, pretože Zoja je podla mna meno úplne iné.
Tak sú možno z toho zmatený možno sa úplne s takým menom nestotožnili. hm?

lua, So, 09. 02. 2013 - 12:54

podľa mňa tiež nie sú meniny až tak dôležitý sviatok, aj ked ich oslavujeme ale skôr preto, že každý oslavuje meniny ale ja to nepovažujem za nejaký veľký sviatok preto by som rešpektovala matku, ktorá sa rozhodne kedy bude jej dieťa oslavovať meniny, veď o nič nejde,

Ariesa, So, 09. 02. 2013 - 13:11

http://www.rodokmen.com/Zoe

podla slovenskeho, na Zoju (tiez krasne meno Úsmev ). Babetka, pokial sa ja neviem normalne, jednoducho dohodnut, netlacim a nevycitam. ale potom sa moze stat, ze (nie uplne z trucu, i ked ... tak nejakych 5% Pohoda , proste v ten druhy termin, ak sa nedohodneme skor, mam naplanovany vylet, alebo tak. Vyplazený jazyk no co uz, ja mam trosku komplikovanejsie byvanie, nie vzdy mozem vypekat, vypratavat byt na navstevy a podobne). pritom v normalnom termine, som ochotna spravit jednu oslavu doma a o tyzden u starkych, s tym sa rata, da sa vyjst v ustrety.

a druha vec, ked nieco neviem vybavit ja, necham nech si to vyletefonuje ci vybavi drobec. aj dnes vybavoval. ocino sa dohodol uz v stredu, ze pride dnes. rano prisla smska, ze pride az naobed. naobed zavolal, ze teda pride asi zajtra, ze lyze, kopec snehu a tak. neriesila som, sak jeho vec. ale ze mu dam Risa, nech mu to vysvetli, nech si pokecaju. po telefonate (po pohodovom vysmiatom telefonate) mi drobec povedal, ze oco pride dnes i zajtra Mrkám . neprosil, neziadal, nebol smutny, nevycital.

ja by som dvoje meniny nevysvetlovala. moja mala papula by sa so starkymi dohodla sama. fakt som zvedava, ako by mu ktokolvek vysvetlil, ze ma dvakrat oslavovat meniny. Mrkám Pohoda on nema za potreby nejake cudne bonusy.

Babetka, So, 09. 02. 2013 - 13:10

presne, rozumiem, ako to myslíte, no v rozšírenom kalendári ma akože včera. Joooj, oni sú stotožnení, práveže sú hrdí, najprv to nešla babka predýchat, ale teraz je hrdá a úplne zabudla, aká bola znechutená na začiatku. Ani ja my nejako extra neoslavujeme, len dáku maličkost si dáme ako čokoládu alebo tak. Aj ked v poslednej dobe sa mi celkom zapáčila teoria využit ako rodina takéto milé príležitosti,len maličkostou si dat najavo, ako nám jednemu na druhom záleží.Len to mi na tom asi prekáža, že práveže oni jej hovoria, že ten ich dátum je správny a proste má vtedy. Oni sú iná rodina ako naša, u nich si na to potrpia, predhánat sa a porovnávat, ale to som už v sebe naštastie vyriešila, že týchto hier sa nezúčasním a nemusím nikomu nič dokazovat. No, dačo to má do seba, ked sa človek takto podelí Úsmev dakujem

ceres, Ne, 10. 02. 2013 - 22:27

Moja svokra na dcerkine prve narodeniny pripravila vsetkym prekvapenie. Ked som polozila na stol tortu so svieckou, rychlo utekali so svokrom do auta pre tortu, ktorú objednali oni. Samozrejme aj k nej priniesli sviecku. Na oslave bola moja mama aj sestra s rodinou. Vsetci sme sa citili trapne a doteraz nechapem co vlastne tym prekvapenim myslela. Po oslave som ju upozornila, ze taketo prekvapenia mi nie su prijemne. Ak bude chciet priniest narodeninovu tortu, nech mi o tom povie vopred a nebudem chystat ja. Na dcerkine druhe narodeniny neprisla vobec. Uz mesiac vopred oznamili muzovi, ze oni vnucke zablahozelaju inokedy. Prisli na druhy den po oslave s darcekom (to uz bol muz na sluzobke). O tyzden nas pozvali na obed, lebo chcu oslavit malej narodeniny. Dufala som, ze to prebehne len s obedom, ale zbytocne. Svokra znovu vytiahla tortu z chladnicky aj s napisanou dvojkou.
Nerozumiem tomu, preco to robi. Ale nemyslim si, ze na to ma pravo. Je to moje dieta. Ked ju pozvem na oslavu a chce vnucke blahozelat, ma moznost. Na buduci rok ju vopred upozornim, aby s nami nepocitala na ich sukromnu oslavu. Moja dcerka ma narodeniny jeden den v roku a jeden den bude aj oslavovat. Ak sa nechcu zucastnit, nikto ich nenuti.
Myslim si, ze svokrovcom, alebo aj rodicom treba ukazat hranice ich pravomoci co sa tyka vnucat. Ja som svokre tiez nepiekla torty pre jej syna ani nechystala oslavy. Ak si to ona od niekoho nechala, alebo to tak chcela, je to jej vec. Vybrala si to sama. A teraz budem chystat oslavy dcerke ja a bez jej "skvelych" prekvapeni. Ak sa jej to nepaci, nevadi. Dolezita je nasa rodina. Ak jej nestojime za trosku respektu z jej strany, nech nechodi. To je moj nazor.
Babetka, rozhodni sa ohladom oslavovania menin tak, aby to vyhovovalo aj Tebe. Aby si bola s tym rozhodnutim zmierena a neskripala zubami kazdy rok pri oslave.

georgina, Ne, 10. 02. 2013 - 22:36

Nemám problém, vyrobím si!

Kalea, Po, 11. 02. 2013 - 20:22

Presne tak. Nestíham sa čudovať z čoho všetkého dokážu ľudia vyrobiť kovbojku. Namiesto toho, aby sa tešili, že aj svokra chce prispieť tortou, prípadne iným prekvapením.

Lenka R, Po, 11. 02. 2013 - 09:36

Mne to vôbec nepríde blbé . Prečo aj? Tak ste mali dve torty . Pri našich oslavách sa niekedy stalo , že boli aj tri. Ja som piekla a obe babky doniesli, že prekvapenie. No tak som potom dala každému "výslužku" zo všetkých troch kúsok a pohoda Slnko

magic, Po, 11. 02. 2013 - 11:23

u nas maju uplne bezne tri. manzelova mama robi jednu a moja mama zase kazdemu z deti zvlast.
na kazdej zvlast si sfukuju sviecky ( to ich bavi). a potom sa odfotia aj s celou tou vysluzkou. Úsmev
ja v podstate pocitam s tym, ze tort bude neurekom, tak uz chystam iba chlebicky a aj to som uz zredukovala na oblozene misy, alebo tak si kazdy vezme iba to, na co ma chut.

ked si mozem nejaku pracu odpustit - tak rada. ja som od prirody lenivec.

ceres: len myslim, ze u vas budu asi aj ine rodinne problemy, ked len obycajnu oslavu sa nakoniec chystate dotiahnut na tortovy rodinny ozbrojeny konflikt.

ceres, Po, 11. 02. 2013 - 23:52

Ano, su problemy, alebo boli. Toto je stav maximalneho primeria Úsmev Ja som svokre tiez minuly rok povedala, ze moze priniest tortu, ale nech mi to povie. Cely zbytok rodiny moze mat prekvapenie, len mne nech to povie. Moze ju sama vybrat aku chce, len nech mi o tom povie. Chcela som od nej tak vela? Ak trva na tom, ze na stole musia byt dve torty, tiez mi snad o tom moze povedat. Starsia dcera ma 13 rokov, mame uz v rodine urcity system zabehnuty. Ak chce u nas nieco menit, mohla by o tom so mnou snad aspon hovorit,nie?

magic, Ut, 12. 02. 2013 - 12:38

ano, mohla ti topovedat dopredu, kedze si ju poziadala, bol by to zdvorile.
ale toto je v celku malickost, hoci chapem, ze ty ju mozes vnimat ako srkt cez rozpocet, lebo chces mat nejaku rodinnu tradiciu a ona ti ju bura. nehovoriac o tom, ze to zrejme bol dalsi naschval z jej strany.
ale kaslat na to. neprevychovas ju, nech by hned aj kazdy tvrdil, ze v prave si ty a ona robi hlupost (mozno ti to zdvihne naladu, ale vas vzajomny problem to nevyriesi). tak si vyselektuj, v com ustupis a nebudes okolo toho zbytocne virit hladinu.

lahsie je neskor povedat, ked sa bude riesit nejaka podstatnejsia vec, ze su veci, v ktorych ju respektujes, kde rada vyjdes v ustrety, najdes kompromis, ale su veci, kde proste nevidis dovod, aby bolo podla nej.

ak sa bojis, ze ked nebudes riesit hned malickosti v zarodku, tak ti potom svokra prerastie cez hlavu - to zalezi od toho, ako ustupis, akym sposobom prejavis respekt.
ked je to tiche stiahnutie chvosta - tak ti prerastie cez hlavu, ci budes robit humbuk hned uz okolo malickosti alebo nie.
na oslave tortu svokre pochval (ak sa ti zda dobra a samozrejme v ramci vasich ochladenych vztahov, nie ze kazdemu ostane trcat vidlicka na pol ceste do ust, ze toto by od teba necakali Úsmev ) a skus najst nejake drobne momenty, kedy budes na nu mila alebo jej nieco mile povies. ono je velmi lahke vytvorit medzi ludmi lady, ale tazko sa potom zdolavaju bez pocitu, ze si sypes popol na hlavu.
to mas ako s neverou - podviedli ta, ale ked chces manzelstvo zachranit, tak musis urobit prvy zmierlivy krok ty. nie cakat, ze manzel by mal prist po kolenach.
takze ak chces mat so svokrou ako-taky vztah (ak ti na tom zalezi), tak urob prvy krok ty. nech je ona aka je.

dulka, Ut, 12. 02. 2013 - 12:39

Ceres, nerozumiem prečo trváš na tom, aby Ti Tvoja svokra oznamovala, či Tvojej dcére upečie tortu k narodeninám, alebo nie. Tvoje stanovisko sa mi zdá dosť zvláštne.

gueva, Po, 11. 02. 2013 - 14:05

Úsmev
môjmu synovi každučký rok svokra prinesie tortu na narodeniny. Ja mu robím tortu tiež. Nikdy som ju o to nežiadala, napriek tomu to robí. Viem, že mu chce spraviť radosť. Ten úplne prvý rok som sa aj ja možno nad tým na chvíľu pozastavila, ale pochopila som, že mi nechce robiť konkurenciu. Skrátka ho má babka rada a aj takto mu chce prejaviť svoju radosť z jeho sviatku. Torty sú vždy spolu na stole a syn je rád, že má dve torty.
Možno aj tvora dcéra by bola šťastná, že má dve torty. Nevidím dôvod, prečo jej kaziť radosť.

mnnaaauuu, Po, 11. 02. 2013 - 21:59

Neviem, či som mimo, ale... prečo ti vadia dve torty? Ci pána, šak keby moja svokra či mama prinesie druhú narodeninovú tortu, tak ich vystískam, berem nožík a idem chutnať :) :) nezjedia sa dve torty??

púpavienka, Ut, 12. 02. 2013 - 11:55

ceres tak toto som nepochopila, prečo musí byť iba deň ktorý ty určiš na oslavu ten jediný a čo sa stalo ak ste prišli na slávnostný obed a dostala tortu ked sa ti nepáčilo že ste pred rokom mali v jeden deň dve torty. Tvoje dieťa je určite šťastné a nemá s tým problém. Slnko

Bibiana54, Po, 11. 02. 2013 - 07:58

Presne tak. Toto nie sú problémy. Stavať sa do pozície " kto z koho ", to je pre koho dobré ? Želám dotyčnej mamičke, ktorá si presadzuje svoje " práva a kompetencie", aby sa jej a jej dieťaťu nič horšie už nestalo. Torta

lua, Po, 11. 02. 2013 - 09:33

do určitej miery súhlasím s ceres, ide o to, že aj keď toto nie je až tak podstatné a nie je to veľký problém, neskôr sa potom zvyknú starí rodičia montovať do všetkého a organizovať život aj svojim deťom s ich deťmi, nemusí to však tak aj byť, moja svokra bola zo začiatku taká istá, v podstate mi to bolo jedno kto kedy prišiel zablahoželať, kto čo priniesol, chcela priniesť tortu, OK, nech prinesie, ale neskôr sa začala montovať aj do vecí do ktorých ju nebolo vôbec nič a začala nám organizovať program bez ohľadu či sa nám to hodilo alebo nie, napr. zavolala týždeň po oslave že upiekla tortu, je čerstvá aby sme ihneď prišli, a či sme mali program alebo nie museli sme pre tortu naklusať,lebo čo ona s nou bude robiť, alebo boli sme na chate a zavolala že aby sme dobehli lebo zase niečo zorganizovala a príde aj rodina, nevedela že sme preč, neviem prečo by som jej mala oznamovať kam kedy idem ale sa urazila že nie sme ochotní odísť z dovolenky a prísť na rodinné posedenie, a podobných vecí bolo viac, tak som potom zasiahla a určila si určité pravidlá, odvtedy je klud, hocikedy nám spravila prepadovku, či sa nám to hodilo alebo nie a začala organizovať domácnosť, nemáš umyté riady, nemáš ožehlené a hneď sa do všetkého montovala a toto už bolo na mňa priveľa, začalo to nevinne s takýmito v podstate somarinami a potom to pokračovalo aj v iných veciach

georgina, Po, 11. 02. 2013 - 09:51

Ľudka, ale to sa predsa dá riešiť pokojne a na úrovni dospelých ľudí. A ak sa tak náhodou svokra nechce alebo nevie správať, stále to nie je dôvod na to, aby sa tak správali aj mladí.

lua, Po, 11. 02. 2013 - 10:40

Georgina ja som nepovedala že treba kričať, a správať sa drzo, treba si to vydiskutovať, povedať svoj názor a dohodnúť sa, to čo vyhovuje jednému nemusí aj druhému, u nás už keď to presahovalo svoje hranice, tak som na rovinu povedala svokre, že sa mi nepáči ako mi zasahuje do života, že svoju domácnosť, svoj život si budem riadiť sama a po dohode s mojim mužom, a čo sa týkalo osláv, a iných rodinných stretnutí nakoniec sme sa dohodli že si vždy zavoláme a dohodneme sa, tak ked sa niečo blížilo zavolali sme si a dohodli kto čo, keby, kde o koľkej, a odvtedy je klud, je mi jedno či spraví jednu alebo dve torty, alebo čo nachystá, ale nepáčilo sa mi, že hneď ako si niečo zmyslela, tak sa muselo spraviť a tak muselo byť, nehľadela na to kto má aký program, kto čo chce robiť, kam ísť, kto kde je, teraz si vždy dopredu zavoláme a keď sa dohodneme tak potom nie je nikto zaskočený že čo sa deje

georgina, Po, 11. 02. 2013 - 10:51

No práve, tak je to úplne OK. Všetko sa dá, pokiaľ sa nejedná z pozície urazenej ješitnosti, ale jednáme ako dospelí.

Ja len, že tu posledných pár dní čítam dosť zvláštne "pohľady" neviest na svokry, už mi to akosi nedalo, rozpísala som viac tu: http://nanicmama.sme.sk/ja-mama/budem-svokra

annie, Po, 11. 02. 2013 - 13:20

"Dosť zvláštne pohľady neviest na svokry?"
Nie každý má šťastie na svokru s ktorou si rozumie. Ja tiež nepatrím k tým šťastným. Dokonca to mám o to horšie, že s mojou svokrou sa nedá ani diskutovať na rozumnej dospeláckej úrovni, pretože sa okamžite za všetko urazí, nadopuje sa liekmi a potom zdrogovaná volá môjmu manželovi a vyvíja na neho psychické nátlaky, že ju do hrobu dovedieme a podobne, rozprávam sa s ňou zásadne za prítomnosti svedkov, pretože prekúti každé jedno moje slovo, vymýšľa si, klame a ak nemám svedka, tak mi nikto neverí že je to tak, našťastie môj muž ju už tiež viackrát pristihol pri tom ako si vymýšľa a ako nedodrží to na čom sme sa dohodli a vinu hádže na niekoho iného....takže ber to tak, že nie s každým človekom sa dá diskutovať a rozprávať rozumne. Ale to treba zažiť. Ja ju už po 15 rokoch beriem s rezervou, ale zo začiatku ma to fakt trápilo. Teraz to beriem tak že už bude mať 70 rokov a vracia sa späť do detských čias. Pretože sa niekedy správa horšie ako moje malé deti.

georgina, Po, 11. 02. 2013 - 13:31

Nemala som šťastie na svokru, s ktorou by som si hneď rozumela, trvalo skoro desať rokov, kým bol náš vzťah na dobrej úrovni. Na dobrej, nie výbornej. Taký je teraz.

Ja neviem, či je tak ťažké pochopiť, že matka mala syna nejakých dvadsať rokov v podstate len pre seba (jasne, aj otcovia sú, ale tak už to býva, že tí sú "zaťažení" na dcéry, matky zase na synov, netvrdím, že je to v poriadku, ale tak to býva) a potom ZRAZU majú "odovzdať žezlo" úplne cudzej žene.

Ja sa nedivím ani jednej matke, ktorá to nedokáže, alebo nechce dokázať. Syn má 16 rokov, už viem pomerne presne, čo znamená "púšťať ho z hniezda a dávať mu krídla". Je to veľmi, veľmi ťažké, a mám s tým problém. Pracujem na tom.

Nie každá matka to však považuje za prirodzené a v poriadku, že syn raz dospeje a bude mať vlastný život.
Ľudia robia ako vedia, a/alebo ako považujú za správne. JA na tom nezmením vôbec nič, môžem rozhodovať len a výlučne o svojom ne/konaní.

annie, Po, 11. 02. 2013 - 14:58

Ja chápem že je to jeho matka a vždy aj bude. Nikomu som syna neukradla. Manžel ku nej chodí tak často ako chce, telefonuje jej koľko chce, nebránim ani stretnutiam s vnúčatami, tak isto má u nás otvorené dvere kedy sa jej zachce môže prísť.
Zásahy do výchovy neakceptujem (zásahy typu - mama zakáže, babka povolí a následne oznámi môjmu dieťaťu že mama ho neľúbi a len babka ho ľúbi). Dohody fungujú len keď to chcú obidve strany, kompromisom som tiež naklonená ale moja svokra si kompromis predstavuje tak že ja ustúpim vo všetkom a ona si bude robiť čo chce. Chichocem sa
My s manželom máme asi rovnaké šťastie. Obidvaja máme naničsvokry Váľam sa od smiechu po podlahe takže si nemáme čo vyčítať. (moja mama je totiž tiež pekný kvietok Chichocem sa ) Berieme to obidvaja športovo a sme svojim svokrám vďační že nás vychovali tak, že sme si my dvaja našli k sebe cestu a máme vcelku dobrý manželský život. A to je hlavné, návštevy svokier sa snažíme prežiť v čo najväčšej pohode a nerozčuľovať sa nad malichernosťami. Moji synovia majú obidve staré mamy radi rovnako, samozrejme pred deťmi nedávame najavo že vzťahy nie sú také aké by mali byť. Viac už urobiť neviem a už ani nechcem. Ale odbočila som trošku od pôvodnej témy, tak prepáčte Bozkávam

Evka1223, Po, 11. 02. 2013 - 20:47

Moje deti vždy mali na stole dve torty....odomňa aj od svokry. Nikdy som to nebrala ako rivalitu.... Moja torta Torta bola ovocná, šľahačkvo-želatínová, svokrina klasická orechovo-krémová Torta . Navzájom sme si ich pochválili a deti mali radosť z oboch....nám šlo o deti, nie o dôležitosť osôb nevesta verzus svokra Kvietok.
Ja som sa tešila aj z toho, že svokra má radosť, že môže priniesť tortu.
Skôr by ma trápilo, keby nechcela tortu upiecť
Niektoré veci sú fakt také malichernosti..... Slnko

ceres, Ut, 12. 02. 2013 - 00:09

Pre mna boli 2 torty absolutna novinka, v zivote som o nicom takom ani nepocula. Napriek tomu, ze som svokre povedala, ze mi nevadi, ze prinesie tortu a je mi jedno aku, chcem len aby mi o tom povedala, rozhodla sa, ze viac neprinesie. Tento rok sa rozhodli, ze jej zagratuluju mimo oslavy. Prisli ked sme boli same doma. Tyzden na to jej pripravili oslavu u nich doma. Asi som natvrdla, no nerozumiem tomu. Moja dcera je dost vnimava, je vo veku ked sa uci co su to vlastne narodeniny, ze su jeden den v roku, vtedy ked sa narodila. Ako by som jej to mala vysvetlit ked ma jednu sobotu oslavu, v nedelu babka s dedkom zagratuluju a dalsiu sobotu jej znovu chystaju oslavu?
Aj takto sa to v niektorych rodinach robi?
Viem urcite, ze to takto nefungovalo ani v rodine mojho muza.

adus, Ut, 12. 02. 2013 - 11:44

Toto je dogmatizmus pomaly väčší ako v aktolíckej cirkvi ... netíham sa diviť ...
Predsatv si - existujú rodiny, kde nielenže majú viacero tôrt, ale kde je úplne bežné, že sa narodeniny oslavujú na 2 či 3x ... častokrát preto, lebo sa termíny všetkých troch rodín (tej, kde je oslávenec a tých, kde sú babkovci a dedkovci) nijakým spôsobom ani pri najlpšej vôli nedajú zladiť, inokedy práve preto, že tam tá dobrá voľa chýba a trojitá oslava je jediným spôsobom, ako predísť konfliktom, treniciam a nepríjemným situáciám ...
Deti povúčšine z toho majú akurát tak radosť - lebo je tých osláv viac. Že skutočné narodeniny majú v jeden jediný konkrétny deň, to pochopia pomerne ľahko a fakt, že oslavujú viackrát na tom nič nezmení - veď aj tá jedna jediná oslava zväčša nebýva presne v ten deň, ale v najbližší weekend ...

No a ešte k téme tohto blogu - zaujímavé je, že názov ho vystihuje, ale v príspevkoch sa rieši - väčšinou - niečo iné. Zase len musím povedať niečo podobné, ako vyššie, k otázke narodenín. U nás v rodine máme "šťastie" na meninové zádrhle - v mojom prípade napríklad je to jedno písmenko - "E" - ktoré niekto len tak mírnix-dírnix zamenil za "A", všade sa dnes to meno uvádza v tej podobe a ja pracne musím vysvetľovať, ako sa volám a prečo (v čase môjho narodenia ....) - a napríklad MM na základe toho tvrdí, že ja meniny vôbec nemám ... Mojej mame zase popresúvali dátum - pôvodne bol v júni a potom ho komunisti, aby zahladili Troch kráľov, hodili na 6 január, MM je Štefan, ten je napríklad v katolíckom či maďarskom kalendári viackrát (úplne legálne), rovnako sú na tom Márie... skrátka, je toho viacej v tomto duchu - riešime to po svojom, ak nezabudnem, tak mame gratulujem dvakrát do roka, ak v januári zabudnem (ten termín sme nikdy nebrali v rámci rodiny nejak vážne, vtedy jej zvykli gratulovať skorej v robote, lebo sa riadili kalendárom) - tak v júni si hovorím - aspoň je krajší výber kvetov...
Netreba sa ničoho držať úplne striktne, podsttné je, že si na oslávenca spomeniete ... moje dve vnučky sú "Američanky", ony ani nevedia, že niečo také ako meniny existuje - napriek tomu im gratulujeme k sviatku, vždy sa potešia ... a mimochodom, jedna z nich je Zoe a gratulujeme jej tiež na Zojku - ani mi nenapadlo pátrať, či je aj nejaký iný termín viažúci sa k tomu menu, lebo nám sa to náramne hodí - tá staršia má totiť presne v ten deň narodky Mrkám

magic, Ut, 12. 02. 2013 - 12:15

vzhladom na to, ze to vyzera, ze u vas sa zamienka na konflikt hlada vsade (resp. si obe strany beru vela veci osobne), bude najrozumnejsie zacat vypustat veci, ktore stoja za presadzovanie svojho postoja a ktore uz nie.
viacnasobna oslava narodenin za to nestoji. ako povedala adus - dieta to velmi rychlo pochopi, ze narodky su v jeden den, ked prislo na svet, ale slavit sa mozu inokedy a trebars na dvakrat (co ako dospele bude robit - najprv doma, potom s kamosmi, potom mozno este so spolubyvajucimi na intraku, a este vo dvojici s frajerom, ...). mozno sa stane, ze ako mensie bude mat v tom maly hokej, ale to ta na lopatky nepolozi, nie? vysvetlitelne je to lahko.
takze konkretne toto by som proste vzala ako je - svokra chce just svoju oslavu pre dieta zvlast - nech si ju ma. ziaden problem.

ak sa u vas kopia problemy z malych konflitov a malych naschvalov - nedopust, aby ti nakoniec lavinu strhla posledna hlupa malickost.
potom sa totiz zacnu riesit irelevantne hluposti, robi sa slon z komara a kedze je to samosebou neriesitelne, nic poriesite, len sa dohadate. este aj manzela postavis do pozicie "tvoja blba rodina" a ver, ze to je sakra tazka pozicia. hlavne, ked napriek vsetkemu mamu ma rad a doma chce mat klud.
a podstata ostane nevyriesena. navyse pre vsetkych nezainteresovanych naokolo budete vyzerat ako dve hystericke hasterive zenske (lebo budu vidiet iba riesenia malichernosti a nebudu tusit, ani ich nebude zaujimat, ze to vzislo z hlbsej podstaty). to ti za to nestoji.
tak si roztried, co je dolezite riesit a co nie a bude ti dokonca aj lahsie, lebo medzi tebou s svokrou nebude stat az taka hradba.

ceres, Ut, 12. 02. 2013 - 20:00

Myslim, ze tu mate vsetci pravdu. Jasne, ze to teraz necham tak, neriesila som to s nou vobec, aj tak by to bolo zbytocne. O rok bude tento problemik uz daleko a ona ma zasa "potesi" niecim inym.
Teraz sa uz nebojim, ze by to robilo problem medzi mnou a muzom. Pretoze tentokrat nastvala aj jeho. Je to fajn pocit ked v tom nie som sama a mozme si doma pofrflat spolu a potom to hodit za hlavu.
Horsie to bolo v casoch, ked ho huckala proti mne a on to nevidel.
Nemam ani strach, ze by sme vyzerali ako dve hasterive zenske. Sceny robila vzdy ona, ja v nemom uzase som sa v tom momente nezmohla na slovo. Navyse sa s nou nebavi nikto z dediny, neexistuje zena, s ktorou by vychadzala, ani s vlastnou sestrou sa roky nebavi.
Nastastie uz ani so mnou Úsmev , takze uz rok mam vlastne klud. Ked nieco chce, vacsinou to riesi cez muza.

gueva, Ut, 12. 02. 2013 - 21:23

Úsmev Úsmev Veruže aj v iných rodinách je to tak. My robíme oslavu niekedy aj na 3x a dokonca nám to tak aj viac vyhovuje, keď sa ľudia prestriedajú a nie je z toho 1 veľký chaos. Ľudia prídu tak ako im to vyhovuje a dokonca my sme tí, ktorí vychádzajú v ústrety a vždy sa spýtame, či to gratulantom pasuje. Keď nepasuje, prispôsobíme termín oslavy. Nevidím na tom nič divné, 1 člen rodiny je v zahraničí a domov chodí 1-2 x za mesiac, MM robí aj na smeny, občas niekto ochorie, deti švagrovcov poobede spávajú, čiže zosúladiť to na 1 deň, je prakticky nemožné. Často spojíme aj 2 oslavy do jednej, čiže 1 z oslávencov sa dočká vinšu aj po mesiaci. Nikto z toho nemá traumu. Jedni prídu na obed, iní na večeru, ďalší len na kávu - ako komu pasuje. Naše dieťa to tiež už nerieši. My mu zagratulujeme vždy v deň narodenín a tortu pripravíme, keď sa nahlásia starí rodičia. Dieťaťu sa to dá úplne v pohode vysvetliť. Tým, čo nemohli prísť pošleme výslužku z torty a keď prídu na vinš dostanú hocijaký iný koláč. No problem.

Zmení sa pre teba nejakým zásadným spôsobom situácia s tortami ak ti to svokra povie dopredu? (smajl škrabajúci sa po hlave?) Fakt tomu nerozumiem.

ceres, Ut, 12. 02. 2013 - 23:36

Jasne,ze sa zmeni situacia,ked mi to povie.Napr.nemusim chystat, mala by som o starost menej. Ale to by asi ona nezniesla Úsmev ....o to nejde,rada peciem torty,nepotrebujem to hodit na niekoho ineho.
Zmenila by sa situacia dost podstatne. Teraz to tu uz nemam cas vysvetlovat,bolo by to zasa na dlho. Pripojim tu len vyssie skopirovany komentar, ktory ciastocne vystihuje podstatu, ten zvysok mozno dopisem nabuduce.

11. február 2013 - 9:33 poslal ludkaaa.

do určitej miery súhlasím s ceres, ide o to, že aj keď toto nie je až tak podstatné a nie je to veľký problém, neskôr sa potom zvyknú starí rodičia montovať do všetkého a organizovať život aj svojim deťom s ich deťmi, nemusí to však tak aj byť, moja svokra bola zo začiatku taká istá, v podstate mi to bolo jedno kto kedy prišiel zablahoželať, kto čo priniesol, chcela priniesť tortu, OK, nech prinesie, ale neskôr sa začala montovať aj do vecí do ktorých ju nebolo vôbec nič a začala nám organizovať program bez ohľadu či sa nám to hodilo alebo nie, napr. zavolala týždeň po oslave že upiekla tortu, je čerstvá aby sme ihneď prišli, a či sme mali program alebo nie museli sme pre tortu naklusať,lebo čo ona s nou bude robiť, alebo boli sme na chate a zavolala že aby sme dobehli lebo zase niečo zorganizovala a príde aj rodina, nevedela že sme preč, neviem prečo by som jej mala oznamovať kam kedy idem ale sa urazila že nie sme ochotní odísť z dovolenky a prísť na rodinné posedenie, a podobných vecí bolo viac, tak som potom zasiahla a určila si určité pravidlá, odvtedy je klud, hocikedy nám spravila prepadovku, či sa nám to hodilo alebo nie a začala organizovať domácnosť, nemáš umyté riady, nemáš ožehlené a hneď sa do všetkého montovala a toto už bolo na mňa priveľa, začalo to nevinne s takýmito v podstate somarinami a potom to pokračovalo aj v iných veciach

gueva, St, 13. 02. 2013 - 01:25

...už som ako tak v obraze, prečítala som si tvoje príspevky v blogu Budem svokra.
Vzťahy sú zložitá vec.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama