reklama

Vaše vzťahy s mamou

jana140280 , 02. 06. 2010 - 09:54

reklama

Môj vzťah s mojou mamou je úplne katastrofálny...myslím, že ma vôbec nemá rada, ani vnučke sa nevenuje a to bývame žiaľ pod jednou strechou...Otec mi zomrel v decembri 2008 a Ona už v marci naháňala chlapov...brat išiel pracovať do Nórska a Ona zostala na dome sama, tak som sa k Nej spolu s dcérkou presťahovala, aby som jej to uľahčila finančne, aj sebe teda a aby nebola sama, lenže Ona si ešte počas sťahovania našla vážnu známosť, predtým mala len krátke ale štyri počas roka a teraz ten jej priateľ trávi u Nás každý víkend aj cez týždeň sa zastaví...On je u Nej na prvom mieste...jej chovanie keď je On u Nás a keď nie je je totálne odlišné, je mi z toho na grc ako sa vie pred Ním pretvarovať, keby sa dalo tak by mu aj do riti vliezla, obskakuje ho ako nejakého Boha, keď ide jesť ešte aj príbor by mu najradšej niekam strčila len aby si ho nedajbože On nemusel ísť sám zobrať...ale to neriešim, to je ich vzťah, aký si ho urobia, taký ho budú mať...Ten chlap ma absolútne nazaujíma, lebo si s Ním nemám čo povedať a On sa vôbec ani nesnaží zaradiť sa do rodiny, ani raz sa ma neopýtal ako sa máš, ako sa cítiš keď si tehotná, čo v robote alebo tak, len sa pozdravíme a to je všetko a mojej mame to prekáža, Ona chce, aby som sa s Ním viac zhovárala, aby som si k Nemu našla cestu a pod...ale Mne ten človek naozaj nič nehovorí, pripadá mi taký strašne prázdny a miesto v mojom srdci má môj otec, ktorého som nesmierne milovala, ten bude vždy na prvom mieste...Mama mala aj iných frajerov, ale s tými som mala naozaj dobré vzťahy, ale s Ním nula bodov...Mama prežíva teraz druhú mladosť, stále hovorí, že si chce užívať, že jej život doteraz nestál za nič a bla bla bla...Ani mojej dcérke sa vôbec nevenuje, netrávi s Ňou čas, nikam ju nezoberie, nič jej nekúpi, dokonca už ma upozornila, že aby som s Ňou cez prázdniny nerátala, že síce bude mať 2 týždne dovolenky, ale vnučku nepovaruje...Mne to už niekedy pripadá tak, že Ona žiarli aký mám ja vzťah so svojou dcérkou, ako veľmi sa ľúbime čo medzi Mňou a mojou mamou nikdy nebolo a nebude...Ak mi aj niekedy pomohla, tak doteraz mi to vyhadzuje na oči...Keď som bola maličká a zrejme som neposlúchala alebo aj keď sa pohádala s otcom, tak simulovala rôzne záchvaty, infarkty, akože odpadla a ležala na zemi aby sme pri Nej plakali a kriesili ju, viete si predstaviť ako 7-ročné dieťa poznačia takéto situácie...Ona sa vie vytočiť do nepríčetnosti pre rôznu hlúposť čo sa jej dotkne čo by Mňa ani nenapadlo, len sa jej rozšíria zreničky a začne strašne vrieskať a plakať...Myslím, že má voči sebe strašne veľké komplexy a veľa vecí má v sebe nevyriešených z detstva, z manželstva a pod...Jej napr. vadí keď po Nej umyjem riady, že čo Mňa to zaujíma že sú na stole špinavé taniere, že Ona ich tam môže mať aj týždeň keď chce, ale pritom je to spoločná kuchyňa a Ja mám rada veci na mieste, mám rada poriadok, nie aby bola rada, že jej pomôžem, ale Ona to berie tak, že je neschopná keď po Nej umyjem riad alebo niečo...Bola to fatálna chyba presťahovať sa, lenže teraz keď čakáme druhé bábo, tak si nemôžem dovoliť platiť vysoký prenájom nejakého bytu, lebo Ona by bola najšťastnejšia keby sme sa odsťahovali a koniec-koncov prečo by som sa mala presťahovať, veď je to aj môj dom kde mám čiastku po otcovi a svoj komfort...Som z toho zrelá na psychiatriu a nechcem aby moja dcérka videla ako sa s babkou hádame, obchádzame a pod...veľmi ma to trápi...Ako mama a dcéra aby sme si kupovali všetko zvlášť, varili každá zvlášť a pod., tak to mi pripadá pekne ujeté...Viem, že nie som sama, tak si rada vypočujem aké máte VY vzťahy s mamou a tiež nejaké rady, postrehy, názory by mi pomohli...ďakujem...


reklama


reklama

jana140280, St, 02. 06. 2010 - 10:05

A ešte by som rada počula Váš názor na jej frajera...Je rozvedený a svoju ženu vykreslil ako alkoholičku, ktorá nebola schopná sa postarať o ich 3 deti, že On im varil, pral, žehlil, chodil do práce, pracoval na záhrade a pod...potom sa rozviedli...No ale On sa so svojimi deťmi vôbec nestýka, nechodia sa navštevovať, negratulujú si, vôbec ich nespomenie, ani vnúčatká...Ukazoval Nám na nete fotky jeho syna a On tam má také fotky s celou rodinou, t. j. jeho mama, babka, 2 sestry s rodinami a Oni sú všade spolu len jeho otec nikde...tak mi to nejak nesedí...a moja mama chce, aby sme sa o seba On a Ja viac zaujímali, resp. Ja o jej frajera, ale ako by sme my dvaja mohli mať nejaký vzťah, keď On ho nemá ani so svojimi deťmi, býva so svojou sestrou 50-ročnou slobodnou o ktorú sa stará ako keby bola postihnutá, On jej musí navariť predtým ako ide ku Nám na víkend, lebo Ona to nevie...A ešte jedna vec, On vôbec nepije alkohol, len nealko pivo, kupuje si ho pomerne veľa...kolegyňa sa ma pýtala, že či On nie je ten alkoholik z ich rodiny, už abstinujúci kôli ktorému sa jeho rodina rozpadla, lebo, že abstinujúci alkoholici majú povolené nealko pivo, že napozná ani jedného chlapa, ktorý by vôbec nepil a pritom si kupoval nealko pivo na kartóny...Fakt mi to nesedí, že by tri deti mali takto radi svoju matku, sa o Ňu starali, navštevovali ju aj s vnúčatkami, trávili u Nej sviatky keby pila...je to celé nejaké zvláštne...

lydusha (bez overenia), St, 02. 06. 2010 - 10:25

Preco ta tak rozculuje zivot tvojej mamy?

Lusky, St, 02. 06. 2010 - 10:27

A kde je Tvoj priateľ alebo manžel, kedže čakáš druhé dieťa? Kde si predtým bývala a prečo si odišla a teraz riešiš mamu a jej priateľa?

georgina, St, 02. 06. 2010 - 10:51

Janka, za svoj život si zodpovedná len a len ty. Robíš veci preto, že ich robiť chceš. A je len na tebe, či robíš veci, s ktorými si spokojná a cítiš sa pri nich dobre, alebo budeš robiť niečo, s čím nie si vnútorne stotožnená (t.j."obetuješ sa"), pričom ublížiš svojmu vnútru. Pri tom druhom spôsobe sa môže zdať, že sa vonkajšie veci lepšia - ale je to len dočasné. V konečnom dôsledku sa to nakoniec pokašle.

To isté sa týka aj tvojej mamy a jej priateľa. Tiež robia veci podľa ich uváženia. Všetci ste dospelí a svojprávni.
Chyby robí každý. Nik nie je dokonalý. Každý človek, každá situácia, ktorá tebe (a tiež nám všetkým) príde do cesty, tam nie je náhodou. Zo všetkého si môžeš zobrať niečo, čo ťa poučí a posunie ďalej.

Ak sa ti niečo na správaní druhých nepáči, povedz im to pokojne a slušne. Ale je dobré uvedomiť si, že nik nie je povinný správať sa podľa tvojich očakávaní.

A skús si ešte prečítať trebárs toto:
http://www.nanicmama.sk/ja-zena/o-ocakavaniach
http://www.nanicmama.sk/ja-zena/asertivita
http://www.nanicmama.sk/ja-zena/idealizacia
http://www.nanicmama.sk/ja-zena/bezpodmienecna-laska

jana140280, St, 02. 06. 2010 - 10:53

Nepáči sa mi ako mama vymenila cudzieho chlapa za svoje deti a vnúčatko, zatiaľ jedno...uprednostňuje ho pred všetkými a všetkým...môj brat a okolitá rodina má taký istý názor, takže nie sú to len výplody mojej fantázie...napáči sa mi, že ma núti zbližovať sa s Ním, že sa pred Ním tak nechutne pretvaruje...Na dome sa otec veľmi nadrel, vždy hovoril, že to robí pre Nás, svoje deti a Ja tam teraz musím obchádzať cudzieho chlapa, ktorý sa nehanbí muchlať s mojou mamou aj pred Nami...Keď si chcú užívať, tak podľa Mňa nech si nájdu spoločné bývanie a nech si tam hrkútajú...Dnes som zistila, že je to aj veľký klamár...Moja kolegyňa právnička pomáhala jeho žene bývalej s ich rozvodom a jeho ex-žena je kamarátka mojej kolegyne, tak sme vypátrali ako to bolo, aj to ma trápi, ale mame to nepoviem, nech si zistí všetko sama, lebo Ona by bola schopná Mňa obviniť, že jej chcem rozbiť vzťah a závidím jej jej šťastie...Môj priateľ býva spolu so Mňou, resp. chodí z práce až večer keď už spíme, takže cez týždeň sa skoro vôbec nevidíme, ale víkendy trávime spoločne alebo On ide ku svojej mame niečo porobiť a tak, ale resp. sme každú voľnú chvíľku spolu...Predtým som bývala v prenajatom byte odkiaľ som odišla ku mame keď otec zomrel, píšem to vyššie...

mikve, St, 02. 06. 2010 - 11:02

To nemyslis vazne Jani mama ma odist zo svojho domu aby mohla zit s muzom ktoreho si nasla ? Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie
Je to v prvom rade jej dom...Kym ona zije je to jej dom ty v nom mas len malicku cast...
Ty tam mozes mat svojho priatela a ona nie? No to sa mi zda troska zvlastne a dost nefer voci mame...Preco sa ona ma zriect zivota len preto aby sa venovala tebe a tvojim detom...
Janka tvoja mama chce este zit, nechce ostat sama a evidentne nevidi zmysel zivota v tom ze bude varovat vnucatka, tak jej to dopraj...Úsmev

mikve, St, 02. 06. 2010 - 10:58

Nuz Janka, zijeme p[odobny a preda rozdielnuy zivot.
Moj otec zomrel v novembri 2007 vtedy som sa s detmi prestahovala k mame do rodinneho domu aby nebola sama. Casti domu po otcovi som sa zriekla v mamin prospech -nevidim dovod preco by som vyhlasovala ze mi cast domu patri...este stale si myslim ze je to dom mojich rodicov aj ked v nom teraz byvam. Ak sa moja mama rozhodne ze by bola radsej keby som odisla, jednoducho to urobim. Ale spat k teme , v cm je rozdiel. S mamou sme najlepsie kamosky. Kazda mame nieco co robi, napriklad ona vari, ja periem a upratujem....ja vysavam, ona umyva podlahy...ja cistim kupelnu ona umyva okna...je to tak stale a teda neriesime co ma ktora robit a nevznikaju hadky co preco ktora urobila alebo neurobila...ulohy su dane a hotovo..ine je ked jedna z nas je napriklad chora...vtedy to ta druha za nu bez reptania a rada urobi...mama nerada robi v zahrade preto to robim ja...ja nerada zametam dvor ,. preto to robi ona...vsetko je to o tom ze sa vieme dohodnut....mama nerada upratuje spajzu ja si pritom oddychnem a krasne to funguje...nevravim ze sa obcas nepochytime, ked sa snazi mat prehlad o veciach o ktorych si ja myslim, ze ju nemusia zaujimat...ale tiez si to vieme vysvetlit aj napriek tomu ze som prchka a naprvykrat reaguje zbrklo...ale potom za nou pridem a poviem jej: teraz uz moeme hovorit rozumne uz som sa vyburila a som schopna rozpravat pokojne. A vec vyriesime. Ak by reagovala na mojho priatela tsak ako ty reagujes na maminho velmi by ma to mrzelo, tiez by som chcela aby si maminka niekoho nasla a aby bna staroby neostala sama. Bola by som rada keby tiez mala pri sebe niekoho kto by jej dni naplnal stastim. Janka tvoja mamka ma pravo obskakovat svojho priatela ak jej to robi dobre. Nemusi venovat pozornost tebe a tvojej dcere..na to si tam ty. Ty si jej matka a nie ona. Ani moja mama sa nemusi venovat mojim detom a ani bratovmu synovi. Brat so zenou tiez nosia syna varovat mne a nie mojej mame...ona uz ma pravo na oddych a nie na to aby sa starala o dalsie dieta. Ona uz vychovala nas. Skus sa na to pozriet tak ze tak ako ty hladas svoje stastie aj ona je rada ze ho nasla a nesud jej priatela....

lydusha (bez overenia), St, 02. 06. 2010 - 10:59

"Nepáči sa mi ako mama vymenila cudzieho chlapa za svoje deti"
A co tvoja mama, jej stastie a jej zaujmy? Jej si sa pytala, co chce ona, co ju tesi, co sa paci jej?
Ty si pekny sebec Úsmev
Mne tiez umrel otec. Ja vsak na rozdiel od teba neriesim ako zije moja mama a tesim sa ked je ona stastna. Ona nie je povinna zit tak, ako sa to paci mne. Tak ako ja nie som povinna zit tak, ako by chceli vsetci okolo mna.
Precitaj si to, co ti linkla georgina.
Skor ako zacnes zasa pisat co sa tebe nepaci, tak sa nad tymi clankami aj troska zamysli.Kvietok
PS: keby ten chlap bol aj masovy vrah, ma pravo na svoje stastie s tvojou mamou alebo kymkolvek inym- aj keby sa cely svet na hlavu postavil a usami odrazal....

magic, St, 02. 06. 2010 - 10:59

janka, riesis problemy okolo seba, na ktore mas nulovy dosah a navyse ich riesis rovnakym sposobom, aky ti u tvojej mamy prekaza.
ak chces zmenit vztah s mamou, musis ju akceptovat aj s jej povahou, nie chciet, aby sa ona prisposobila tvojej predstave o vztahu matky a dcery. (rovnako, keby chcela ona, aby ste mali lepsi vztah, musela by sa prisposobit ona tebe, nie chciet, aby si sa prisposobila ty jej. tak to mate predsa teraz a sama vidis, ze sa ti jezi srst pri predstave, ze mas mat napr. rada je priatela atd. tak nemozes na druhej strane ziadat od nej presne to iste.)
jej priatela skutocne riesit nemusis. ani jeho alkoholicku minulost, ani rozvod, ani vztah s byvalou, s detmi. ak si tu celu pasaz napisala iba preto, aby sme ti potvrdili, ze mas asi pravdu, ze on je ten, co klame, tak ano, podla toho, co si napisala, to tak vyzera. a co dalej s tym?

ak nemozes vase napate vztahy vydrzat, mala by si sa predsa len poobzerat po podnajme (prenajme). ak na to financne nemas, budes musiet nejak akceptovat, ze to medzi vami je, ake je. a hlavne fakt, ze tvoja mama sa na teba skutocne moze zvysoka vykaslat a zit si ako chce, s kym chce a vobec nie je povinna ti pomahat s detmi. jednoduho si predstav, ze by zila od vas stovky kilometrov. musela by si sa predsa poobzerat po pomoci inde. tak to urob tak aj teraz. neziadaj, aby robila to, co tebe vyhovuje.

a co tvoj muz? ten to cele ako vidi? nejak si ho z celeho pribehu vynechala. prinamensom aspon v nom mozes mat oporu, ako to prezit, kym si najdete iny byt.

fidorka, St, 02. 06. 2010 - 11:11

Janka,mamu neprerobíš,ani jej priateľa(priateľov),neočakávaj nejakú výraznú zmenu,pretože aj keď si "vo svojom",stále je mama pani domu a ty si sa prisťahovala k nej,týmto všetkým ti dáva jasne najavo,že ona určuje pravidlá.Dobre si rozmysli,či chceš bývať s ňou,alebo radšej sama a podľa toho sa zariaď.Podnájom je tiež riešenie,aj keď finančne nevýhodné,ale mali by ste obe pokoj.

Ja ti môžem napísať aký mám vzťah so svojou mamou,ale tebe to veľmi nepomôže,pretože vzťahy matka-dcéra sa budujú celý život od narodenia,ja som iná ako ty,moja mama je iná ako tvoja...Kvietok

ribišška, St, 02. 06. 2010 - 11:14

janka, ty si si už vytvorila novú rodinu a neprináleží ti posudzovať a odsudzovať to čo robí tvoja mama. ak by jej priatel nebol jej priatel, ale rádový človek na ulici, ako by si sa k nemu správala? trebars by bol púredavač a ty by si vošla do obchodu... klasika by si ho asi pozdravila, kupila by si si čo by si chcela a išla by si preč... toto rob aj doma. váž si človeka ako takého minimálne tak ako si vážiš seba samú. a ked ti povie že sa jej nepači ked umyješ riad, povedz jej len: maminka, mam ťa rada, urobila som to aby si ty nemusela... nič ti to neurobí a ked budeš trpezlivá, mamina pochopí že to je len milé od teba a nebude v tom vidieť niečo iné. ak je nesebavedomá ako si napísala, tak to je len tým ako ju vychovali doma a tak ani to neposudzuj a neodsudzuj. mamina si žije ako to ona sama chce a ty ži podla seba ako ty chceš. môžeš nahlas povedať svoj nazor, ale nie ako výčitku, ale iba ako konštatovanie že si si to všimla. ale ako sa mamina zariadi, to musíš nechať na nu. je už velká.
a na koniec keby sa čokolvek stalo, ona si za to ponesie nasledky a zodpovednosť. nie ty. takže klídek, neposudzuj, neodsudzuj, lahšie sa ti pojde dalej Kvietok

jana140280, St, 02. 06. 2010 - 11:22

...Mne je len veľmi ľúto keď sa v robote rozplývajú kolegyne nad vnúčatkami, rozprávajú aké zážitky s Nimi majú, kam ich vzali, čo im kúpili ako pomohli dcére, ako dcére pomohla im, ako sa majú radi a záleží im na sebe...Ja chcem byť presne takáto mama, aj babka a aj budem...To ako sa moja mama chová je jej vec, máte pravdu, raz príde ten čas keď to sama pochopí, ale myslím, že už bude neskoro...Keby som mala čo i len malú možnosť nájsť vlastné bývanie, tak neváham ani minútku...ale som tu zvyknutá, Nicolka tu má omnoho viac ako niekde na byte, lebo teraz sme na dedine v rodinnom dome...Ja mamu nechcem riešiť, to Ona rieši Mňa a to ako sa chovám alebo nechovám k jej priateľovi, že ho nemám rada a pod...Keď som žila ešte na byte, tak moja mama sa tam stretávala so svojimi frajermi po smrti otca, aby ju ľudia neohovárali, dokonca som jej pomáhala hľadať priateľa na nete, ale odvtedy sa strašne zmenila...Mne nevadí, že má priateľa, Ja jej do života nezasahujem a myslím, že práve to ju možno aj štve, že On je mi ukradnutí, že sa s Ňou o Ňom nerozprávam, nechválim ho, nezávidím...Môj priateľ má na jednej strane názor, že On sa do toho pliesť nebude, lebo nakonie zostane najhorší a na druhej strane niekedy vidí veci tak ako Ja, niekedy tak ako moja mama...Každopádne ma to strašne psychicky ubíja...

ribišška, St, 02. 06. 2010 - 11:34

neporovnávaj sa s druhými ludmi. ži svoj život. nelutuj sa. bud rada že mama žije. keby nežila, ake ine starosti by si mala? iste by sa všeličo našlo. len ju neposudzuj a neodsudzuj, pretože sa velmi rýchlo môžeš dostať do jej " topánok " aby si tieto veci pochopila a mohla sa na svoju maminu pozerať zhovievavejšie. ona to tiež nema lahke a kolegyne v praci možu hovoriť všeličo a pravda môže byť niekde 100km dalej Kvietok

laura05, St, 02. 06. 2010 - 11:24

Prezivam a prezivala som si s mamkou podobne pocity ale nesla som ku nej byvat ani keby to mozno potrebovala, resp. ani v pripade, ze by mi to dalo sancu usetrit dost vela penazi pocas materskej, ktoru som prezila v prenajmoch.Ty si si vybrala moznost byvat s maminou ale s tym si neziskala aj narok zit jej zivot a odsudzovat jej spravanie sa k priatelovi. Pozri, ja ti na jednej strane rozumiem, moja mamina je dost podobna a ked ma chlapa, chova sa podla mojho nazoru neadekvatne k svojmu veku a priznam sa, ze sa mi to nepaci. Ale toto je len moj pohlad a hoci sa mi jej spravanie nepaci, nemam narok to menit ci odsudzovat. Ani pre mojho syna nema cas ako vidim u inych rodin, ale mam mladu mamu, ktora pracuje a nas dve deti si odzila, tak ma teraz chut si zit zivot konecne podla svojich predstav a nie podla makety, ktoru jej mozno nutili jej rodicia, ci podla toho co si myslime my, ze by bolo spravne.
Skus si riesit vlastny zivot a mamku skus nevnimat tak do hlbky, ked ti tak ublizuje. Niesi samozrejme ani povinna spravat sa k jej priatelovi ako si mama predstavuje, si dospela a tak je slusnost na mieste ale slusnot nerovna sa divadlo ci pretvarka. Ani mne jeden s priatelov mojej matky nesadol a tak som jej to musela naznacit a konverzacia s nim zostala v urovni pozdravu a dvoch viet zo slusnosti. Na viac som sa nezmohla a moja mama sa s tym takisto musela zmierit. Skus viac riesit seba, svoje deti, svojho partnera a pokial je to skutocne take neznesitelne zacni sa s priatelom poohliadat po lacnejsom prenajme a budes mat pokoj na dusi co sa matky tyka.Mne tato volba zit sama hoci skromne pomohla a najma usetrila moju psychiku. Drzim palce aby to vsetko dobre dopadlo. Objímam

mnnaaauuu, St, 02. 06. 2010 - 14:06

S mamou mám vzťah taký na 1-.... čiže nemám sa načo sťažovať. pokecáme o všeličom,zasmejeme sa spolu, navzájom si pomôžeme... alee..... myslím si, že je to práve preto, že nebývame pod jednou strechou... na vedenie domácnosti máme uplne rozdielne názory - jej vadí nevyleštený stôl, ktorý ja ignorujem.. mne zas vadí nahlas pustené rádio a zlá nálada doma...

ona varí každý den niečo nové, ja zas uprednostnujem rýchlovky...

ona musí mať každú nedelu vývar a rezne, ja radfšej urobím pirohy alebo bryndzové halušky...

a takýchto maličkosti je veeeeeelmi vela. a práve tie maličkosti dokážu poriadne skaziť spoločné bývanie..

preto som radšej zvolila variantu - ako tu už niekto písal - skromnejšie,ale sama... béz dohladu svokry a mamy... Slnko skús to aj ty..

pravdu povediac, ja nerada nosím syna k mame,... teda raz za čas áno, nech sa pohrajú.. ale pozerám sa na to aj z jej strany... ona vychovala tri deti, dva roky posebe každé, div jej rohy nenarástli.. teraz su jej deti nezávislé, ona je ešte mladá, má právo si užívať život, vyjsť raz za čas na pizzu, na kupko, pre mna za mna aj na disktoéku.nie je povinná starať sa ešte aj o vnúčatá... jasné, raz za čas pobaviť , to beriem... ale naše mamy si už "odchovali" dosť.. ak majú chuť a čas starať sa o dalšie, o vnúčatá, nebúdem brániť.. ale ani nútiť...Slnko a ešte niečo, ja by som bola rada,keby moja matka ostala vdova a našla si dalšieho chlapa... žiť sama nie je zábava, vždy dobre padne blízka dušička, nejaké pohloadenie...aj ked každý mesiac od iného... je to jej vec ..Slnko Slnko Slnko Slnko

ribišška, St, 02. 06. 2010 - 15:24

hihihihehehehahaha... mne naši volávajú niekedy v nedelu že: čo si varila? a ja že : bryndzové halušky... hihihhehhehahaha... Chichocem sa
a oni že čo je to za robota robiť v nedelu bryndzové halušky... Chichocem sa
a ja na to... čo je to za robota zisťovať len u mňa... Chichocem sa či volali do všetkých rodín v telefonnom zozname a prečo nezisťuju aj tam.. Chichocem sa
oni: lebo na cudzích nam nezaleži, ale na tvojej rodine ano.. Chichocem sa ja: ked je to tak, tak nevolajte akoby ste ma chceli nachytať na hruškách a akceptujte to čo varím a netvárte sa že len čo vy varíte je to správne... Chichocem sa
a vy čo varíte? oni: my predsa slížikovú polievku a mäso... ako sa patrí... Chichocem sa ja: a kde je to napísané že sa patrí jesť toto v nedelu??? Chichocem sa
čo ked sa patrí bryndzové halušky ???
oni: s tebou sa nedá... ty nie si normálna... Chichocem sa
ja: ako si na to prišla že ja nie som normálna? kde je hranica normálnosti? Chichocem sa
tu... tu... tu... to skor moja mamina..
no a korunku tomu nasadil moj chlap: mama sa ma pytala že čo varíme na obed...Chichocem sa
ja: čo si povedal?
on: bryndzové halušky... Chichocem sa
jeho mama: a to nemáte na maso??? ... Chichocem sa Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe ... takže my bývame sami, máme svoj rozpočet, mame už aj dosť velke deti, obidvaja pracujeme, ale akosi to stale nechapu naši rodičia... Slnko
akoby to nevedeli pochopiť a pustiť že ked si do hrnca naplujem, tak že sa môžu len prizerať... nuž proste akosi to maju v sebe zakorenene... aj ked sa nam deťom sťažovali čo im hovoria ich mamy.. že by krátka pamäť??? Chichocem sa Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Mrkám Vyplazený jazyk Úsmev Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa ... to je zase mimo temy, ale tie bryndzové halušky a ešte aj ranajky o 10h a tým pádom aj obed o druhej ma chytili... Chichocem sa

mikve, St, 02. 06. 2010 - 15:58

Absolutny suhlas...aj moja mama sa musela naucit ze nie len to je spravne co sa ona naucila brat ako samozrejme ze je normalne...stalo ma to hodiny opakovania...ale mnoho veci uz pochopila... tiez ten vztah a spoluzitie nebolo odzaciatku idealne, je to ako s manzelstvom, naucili sme sa zit tak aby nam bolo spolu fajn...a da sa to ..a ide to...Úsmev Úsmev Úsmev

lydusha (bez overenia), St, 02. 06. 2010 - 16:05

Presne tento scenar byva aj u nas a sa pravidelne opakuje....v sobotu vecer som prisla ku mame- sedime na dvore a sestra sa ma pyta: co varis zajtra? A ja: dukatove buchticky
Mojej mame sa panenky prevratili: V nedelu? Dukatove? To ja budem varit slizovu polievku a kura.
Ja: Ok, pre mna je nedela ako kazdy iny den a jeme to, na co mame chut.Úsmev
Okrem toho moj manzel je smenar, my mame nedelu ked sme spolu doma, trebars aj v stredu, to je jedno Úsmev

Blessed, Št, 17. 06. 2010 - 16:18

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
chvalabohu ja som zvyknuta ze mamina stale varila co sme si zaziadali. cize u nas nehrozilo nieco take ako jest pri stole , slizikova polievka a kura a presne o dvanastej. mamina sa dost nachlipkala kym varila a ja s bratom sme jedli ked sme boli hladny. z casu na cas uz bola chudatko mamina aj zufala ze nejeme ako normalna rodina a snazila sa zaviest aspon nedelnajsi obed, ale aj to po case zlyhalo. teraz uz ja pri nich nebyvam, takze ked pridem domov a som tam aj v nedelu tak sa spolu pekne najeme ale malokedy je to to klasicke nedelne menu.

Som tak naucena a ucim aj priatela. ale stale ked sme doma v nedelu obaja, pekne si sadneme k stolu aj ked sme v podnajme. nie vzdy mame kura a polievku. U nich v rodine to tak funguje, kazdu nedelu si pekne vsetci posadaju k stolu a davaj papat. Veľký úsmev priznam sa je pre mna nadludskym usilim vtedy nieco zjest. ( ja napr slizikovu neznasam)Chichocem sa

Priatel mi nikdy nevykrikol ze u nas to tak nie je, prave naopak, spolu si pekne dlho polenosime, on si potom pozrie svoju piliticku relaciu a aj medzitym navarim. dokonale zohrane a obaja sme spokojny Veľký úsmev

No onedlho sa stahujeme koli babatku k nim tak som zvedava ako to bude. mozno si pomalicky na tu slizikovu zvyknem.Chichocem sa

loulou, St, 02. 06. 2010 - 16:56

Veľký úsmev nie sú naše mamy náhodou príbuzné? presne rovnaké telefonáty v nedeľu zažívam aj ja. zo začiatku ma to rozčuľovalo, teraz jej len odpoviem, čo som navarila a aké to bolo fajné Mrkám

ribišška, St, 02. 06. 2010 - 16:59

hihihhehehehahaha... oooo dulalajne, halušky sú fajne, oooo dulalajne, halušky su fajnéééé... hihihhehehehahaha. to ja z košic... takže tuto pesničku poznam, len dospelí sa tvárili akoby som nadávala ked som si ju spievala... Chichocem sa

adus, St, 02. 06. 2010 - 20:29

No, moja si uz zvykla. A teda halvne, nikdy nemala ani najmensiu tendenciu mi do toho kecat. Len sem-tam krutila hlavou nad ranajkami tesne pred obedom a obedom niked na polceste medzi poludnim a vecerom.
Teraz uz vie a ked zavola tak sa pekne spyta - uz ste ranajkovali? ale nie preto, aby nieco komentovala ci nebodaj kritizovala - skor preto, abz vedela, ci ma uz moze pozvat na poobednajsiu kavuMrkám
Inak, mne samej to napriklad dost vadi - ja mam rada vo veciach poriadok a ranajky su ;odvodene od rano, takze asi vtedy by sa mali jest. No a nech mi nikto nehovori, ze o 11 je rano.
Dalsia vec - nasx je doma dokopy 5 a kazdy ako by sme mali iny "cas nastaveny", takze u nas voooobec nehrozi nieco take ako spolocne jedenie. Ma to jednu vyhodu pre mna - ak niekto nestihne prist jest vtedy ked ja, musi si urobit (prihriat) sam Mrkám

ribišška, Pi, 04. 06. 2010 - 08:00

srdiečko, aduuska moja zlatá, a kolko že to máš ruôčkov??? nech si viem vyrýtať že kolko ešte musím vydržať kým to aj moju maminku trkne?????? hihihhehehehahaha Chichocem sa Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Mrkám Vyplazený jazyk Bozkávam Kvietok Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

mnnaaauuu, St, 02. 06. 2010 - 21:39

vidíš, to akokeby sme mali rovnaké rodiny Úsmev ale celkovo u nás sa vzdy varilo v nedelu mäso a vývar ... hovädzí, hydinový...

čo ja viem, ked mam chuť na rezankovú polievku, tu zmáknem aj cez týžden... no pirohy si bez pomoci manžela netrúfam, niekto musí pobaviť synčeka Úsmev a celkovo, bryndzové halušky a pirohy su naše naaaaaaajchutejšie jedlo, takže krajší a chutnejší obed si v nedelu nevieme ani len predstaviť...

no a ranajky o desiatej, to je horor..!! a hlavne v sobotu, ved treba skoro ráno vstávať, v sobotu sa upratuje a robí na dome Slnko dakujem, ja sa radšej vybubkám Úsmev upratuje kedy mam chuť, ked v pondelok, tak v pondelok, ked v stredu,tak v stredu Úsmev len tie naše mamy majú piatky večer a soboty celé vyhradené na upratovanie.. kdežto ja si radšej upracem cez týžden a cez víkend, ked je doma moja druhá polovička,venujem sa jej a adamkoviZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

alexa35, St, 02. 06. 2010 - 14:37

No - možno sa mama tešila na to, že bude konečne doma sama - ak je taká, ako píšeš, aj mi to na ňu celkom sedí... a ty sa jej tam teraz nasťahuješ aj s dieťaťom a priateľom Chichocem sa - keď by jej bodlo užívať si hniezdočko s priateľom v súkromí... Tiež si možno veci predstavovala inak, hm?
Máš na výber-buď ostaneš a začnete sa vzájomne tolerovať takí akí ste aj za cenu občasných nezhôd, alebo odídeš a máš pokoj-možno...
Hra kto z koho ťa len oberie o energiu.

anita, St, 02. 06. 2010 - 15:07

Janka, dievčatá majú pravdu. Keď Ti život v rodičovskom dome nevyhovuje, treba ísť ďalej. I keď si možno nebudete môcť dopriať všetko v takom množstve ako ste zvyknutí, ale stojí to za tej duševný kľud. A možno sa potom doriešia i vaše vzťahy, možno si tvoja mamina potom rada zoberie vnúčatká na víkend.
Ja mám v práci kolegyňu, ktorá je babkou. Svoju vnučku si brávajú s manželom už v piatok a vracajú ju mladým až v nedeľu na obed. Im to takto vyhovuje, mne by to vadilo. Koľko ľudí, toľko chutí...
Na druhej strane chápem i tvoju maminu v tom, že nemá potrebu venovať svoj voľný čas len vnúčatkám. Ak som správne pochopila, je pracujúca, tak prečo by si chvíle voľna neužila po svojom?
Tvoje zmýšlanie mi trošku pripomenulo moju sestru. Nedávno sa jej narodilo dieťatko, je s ním na MD a pomaly každý piatok a sobotu volá ku mne, čo robím a či sa nepôjdeme prechádzať von. No ale mne sa vôbec nechce tráviť takto svoj voľný čas. Som zamestnaná mamina, deti mám odrastené do veku, keď môžme tráviť víkendy športovými aktivitami a tlačenie kočíka ma nenapĺňa. A to mám podstatne mladší vek ako tvoja mamina, takže verím, že po práci chce voľné víkendy tráviť po svojom.

sonia, St, 02. 06. 2010 - 19:02

Anita,ja mám presne takú istú susedu.Je babičkou jedného vnúčika a pravidelne každý víkend im ho dcéra dovedie a v nedelu sa pren vracajú.Kedže dcéra býva na byte,takto si vnúčik užije aj trochu dedinského vzruchu.Sú spokojné obe a vyhovuje im to,kedže cez týžden vnúčika nevidí vynahrádza si to cez víkendy...Úsmev

georgina, St, 02. 06. 2010 - 17:14

Janka, poslala som ti mail.

...jaroslava, Št, 03. 06. 2010 - 01:00

moja mama je najlepsia na svete pomahala mi v najhorsich chvilah zivota neviem si ani predstavit tu chvilu ked uz tu nebude po strate mojej dcery bi som to uz asi ani neprezila Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

akalenkak67, Št, 03. 06. 2010 - 01:33

Ja som si s mamou nikdy nerozumela.Teraz,ked sama som stará mama,si s mamou výborne rozumiem.Milujem obidvoch svojich rodičov.A vdačím osudu,že ešte žijú a stihli sme sa zblížiť.A su rodičmi aj môjmu manželovi.
Z manželovej strany máme rodičovský opak.Ale čo už?
A rodičom by som asi šťastie dopriala.V každom smere.Ved za života sa natrápili dosť.Navyše nám dali život,vychovali nás a sú tu pre nás aj teraz,ked sme dávno dospelí.Ja som stará mama.Ale vnúčatá na celé dni,po tom netúžim.Vlastné deti ešte nie sú dospelé.A ja už potrebujem relax.Oddych.Chichocem sa Chichocem sa

jana140280, Pi, 04. 06. 2010 - 07:26

AHOJTE MAMINKY!!! Chcem sa vám poďakovať za všetky vaše komentáre a reakcie na môj príspevok. Ani neviete ako veľmi ste mi pomohli otvoriť mi oči a zmeniť svoj názor na niektoré veci čo sa týkajú môjho vzťahu s mamou. Včera som jej napísala z práce mail, kde som jej opísala svoje pocity, aj to ako veľmi túžim po tom, aby sme si rozumeli, vychádzali, atď...a keď som potom prišla z práce domov, tak sme sa ku sebe pekne chovali počas celého dňa a dokonca večer prišla mama za Nami do spálne, za mňou a dcérkou a prvýkrát ma pohladkala po brušku a tak, bolo to naozaj krásne, až sa mi slzy tlačili do očí...No teraz už len každý deň pracovať na našom vzťahu a snažiť sa aby to takto bolo aj naďalej...tak nám teda držte palce...Ešte raz ďakujem a prajem pekný deň a víkend tiež...

loulou, Pi, 04. 06. 2010 - 08:58

výborný prvý krok Slnko

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama