reklama

Všade furt konflikty...

nielen žienka domáca , 31. 05. 2011 - 22:38

reklama

...Áno, áno, je to moja chyba. Ja mám podľa mňa v ksichte takú dáku chybu, že sa na mne majú ľudia potrebu vŕšiť.

Lenže ja to neznášam.

Je to skoro každý deň. Alebo týždeň. Skrátka častejšie, ako chcem.

Fakt sa snažím. Nehádam sa. Som zdvorilá. Ale furt dakto dačo a mne to už lezie na nervy. Môj 5-ročný syn mi v jednej takejto situácii povedal: "Maminka, veď jej nič nehovor, choď iba preč...". Raz je to babka v mhd, ktorá sedí na mieste pre kočíky a tak sa mi kočík do busu nemestí a ona na mňa začne hučať, že som ho zaparkovala príliš blízko nej a jej to vadí; potom je to pani na pošte, ktorej sa zdá môj hyperaktívko (nie diagnóza, iba nátura; inak je podľa mňa naozaj slušný; hlučný, urozprávaný, ale slušný) neviemaký a povie: utíšte si to decko.

Dostáva ma to do strašných diliem. Na jednej strane nechcem vyvolávať konflikt, na druhej mi to nepripadá fér.

Zažívate také situácie? Zvládnete ich? Ozvete sa, poviete svoje? Netrápia vás ešte niekoľko dní?


reklama


reklama

ivet36, St, 01. 06. 2011 - 08:16

Vzdy ide o "uhol pohladu"......Úsmev

ivetMrkám

púpavienka, St, 01. 06. 2011 - 08:30

Ja neviem, ale zmeň sa trošku voči iným ty , potom zistiš že to nie je o tom, aby si niekto na teba dovoľoval. Ta pani na pošte bola možno iba veľmi unavená, možno ju niečo bolelo. Ja sama mám problémy vydržať ak sedí v blízkosti v buse nejaké dieťam ktoré je urozprávané a hlučné a viem že to veľmi vadí aj vodičovi. Raz sa mi jeden požaloval, že všetko je dovolené, ale nikto si neuvedomuje, že on má veľkú zodpovednosť, je horúčava, robí celý deň a má nárok na trošku kľudu. Niekedy je človek ústretový, inokedy ukecaný a niekedy zas mrzutý, tak ako každý z nás.
Ak by si tej panej povedala, pani mate dosť miesta, určite by reagovala dobre a povedala, to je v poriadku, mám dosť. Možno na tej pošte stíšiť dieťa, že tie tety robia aj s peniazmi a potrebujú sa sústrediť. No a zaujímavé je potom aj to, že aj ten čo sedí za priehradkou už nevníma to dieťa ako hlučné, lebo tam niekde je informácia, že mama mu niečo povedala.
Nemyslela som tým komentárom nič zlé.Slnko

certik21009, St, 01. 06. 2011 - 08:51

no ja som tehotna bolo mi v buse zle vysela som nad pani priblizne v mojom veku a dozvedela som sa ze sa nemam hrat na chuderu len aby som si sadla-a to som ani nepytala miesto na sedenie..len som si vytiahla flasku s vodou a tazsie dychala-takze to nie je o komunikacii..v banke som potavila do radu dceru a ja som si sadla na stolicku ze vstanem ked pridem na radu..a dostala som nadane ze predbieham ..aj ked za mna tu radu odtala dcera..nie nemyslim si ze je chyba len v nas..chyba je v kazdom..ludia su na seba protivny z kazdej strany a slusnost sa uz prejeda..neda sa stale slusne reagovat na hulvatstvo..ako vies ze svoje dieta neupozornila ze ma chvilu vydrzat?? a ked je miesto na kocik tak je to miesto na kocik presne ne to tam je urobene...tiez ma vytaca ze maminka s kociarikom je nutena pomalicky vliezt k dietatku lebo na mieste na to urcenom si dakto vysedava a nema ani tolko slusnosti aby sa posunul nech sa aspon moze poriadne postavit-skusila si ist v buse s kociarom a dietatom za ruku ? ja ano..v jedej ruke dieta kociar ja som vysela zavesena na druhej ruke a stala na jednej nohe a okolo mna sa vsetci tvarili ze je im jedno ze idem spadnut..

Katka0202, St, 01. 06. 2011 - 09:00

v takychto situaciach sa podakujem za nazor a neriesim... kazdy ma pravo na nazor... a nie kazdy si pamata, ake boli jeho deti. prave ti, ktori tvrdia, ze neboli hlucne, urozpravane a neviem ake, mali tie deti mozno hlucnejsie, urozpravanejsie... ale to sa stava...
proste neries!
mozno prave preto, ze sa snazis vyhybat sa konfliktom, tak ich svojim sposobom pritahujes. mozno prave preto, ze sa mas nieco naucit... a mozno prave preto, ze mas prestat riesit...Slnko

eva m, St, 01. 06. 2011 - 09:15

Pupavocka,
s takymito reakciami sa zrejme stretavame viaceri, zalezi len na tom, ako na ne reagujeme.
U mna je urcite dolezite momentalne rozpolozenie - ak som v nepohode, stane sa, ze reagujem prudsie, ako by som mohla, nasledne mi dojde, ze mi to nestalo za to.
Ak som ja vnutorne v pohode, casto na nieciu agresiu zareagujem usmevom, pokojom a vtedy toho cloveka "odzbrojim".
Ucim sa nebrat veci osobne, naozaj je mozne, ze niekedy schytame preto, lebo druha strana ma nejaky svoj problem - unava, bolest, hnev na niekoho - nieco...
Eva Slnko

Delli, St, 01. 06. 2011 - 09:44

Evka, absolútny súhlas. Párkrát sa mi stalo, že úsmev venovaný dotyčnému sa preniesol na jeho tvár.
Ale určite sa veľakrát stane, že ani ten úsmev a ústretovosť nefunguje. Vtedy u mňa nasledujú fakty a argumenty ale slušne.
Ak však nejde o extrémne dôležitú vec, odchádzam.
Každý ventiluje svojim spôsobom.
Ja sa vtedy stianem, vyriešim si to v sebe a opäť svietiSlnko .

Lea, St, 01. 06. 2011 - 09:17

"Ja mám podľa mňa v ksichte takú dáku chybu, že sa na mne majú ľudia potrebu vŕšiť" - púpavôčka, keď si toto budeš o sebe myslieť, tak sa ti to aj bude diať. Ja som ťa párkrát videla naživo, keď si ešte pracovala v elektro, pôsobila si veľmi jemne a bezbranne, pripomínaš mi moju dcéru, aj ona je krásna, introvertná a tichá - a toto ma niekedy veľmi vytáča, jej tichý spôsob komunikácie, ja ako matka sa vtedy veľmi ovládam, aby som jej slovne neublížila a trpezlivo vysvetľujem, že iní ľudia podvedome vycítia jej zraniteľnosť a nahučia na ňu. Samozrejme, že to nie je pravidlo, ale človek niekedy koná pudovo a bez rozmýšľania a ani sám si neuvedomuje, prečo má nutkanie ubližovať.
Asi som to dosť chaoticky popísala, ale myslím, že treba posilniť vnútornú sebaistotu Úsmev

dulka, St, 01. 06. 2011 - 09:18

Púpavôčka maličká, určite sa každý niekedy dostane do konfliktu. Na tej pošte je to naozaj zložité - na jednej strane pani, ktorej vadí, že dieťa je trocha hlučnejšie, na druhej strane, viem pochopiť, že aj dieťa keď čaká v rade a je mu dlho, tak jednoducho je mrzuté. A nie vždy má kto mamičke dieťa postrážiť, aby nemusela ísť na poštu s ním. A na vetu: "utíšte si to decko", by som ja osobne asi nereagovala. Však s kým sa rozpráva? So mnou? Kde je nejaké oslovenie, nejké slušné jednanie? A čo ja mám za decko? Keby povedala: "Pani, prosím Vás, mohli by ste si trocha utíšiť dieťa?" Na to by som slušne odpovedala, skúšala som, ale bohužiaľ je mu dlho. Nemohli by ste ma pustiť dopredu, aby sme tu nevyrušovali?
To MHD by som tiež riešila tak, že by som tej pani povedala - prepáčte, ale toto je miesto vyhradené pre mamičky s kočíkmi, takže by som Vás poprosila, keby ste si Vy presadli niekde inde. Aj Vy budete mať dosť miesta, aj mne sa bude pohodlnejšie cestovať na mieste na tom určenom.
Asi tak. A určite by ma to netrápilo niekoľko dní. Ja si takéto veci nepripášťam. Konfliktov moc nezažívam, ale ak sa pritrafí, tak sa snažím reagovať slušne, ale dôrazne. Pokiaľ som ja tá, ktorá urobila chybu, tak sa ospravedlním. A ideme ďalej. Mne sa napr. minule stalo v potravinách toto: čakala som pri pokladni s košíkom a zazvonil mi mobil. Keďže to bol pre mňa dosť súrny telefonát a nebola som ešte na rade, tak som mobil zodvihla a potichu som si vybvavovala svoju vec. Zrazu ma až trhlo, lebo pokladníčka začala na mňa kričať, aby som si išla svoje telefonáty vybavovať von. Tak ja som kľudne dotelefenovala a keď som prišla na radu, tak som sa slušne opýtala predavačky, či ten krik patril mne. Povedala, že áno. Tak som jej povedala, že nabudúce, keď bude odo mňa niečo chcieť, nech sa so mnou rozpráva slušne a nevykrikuje po mne na celý obchod, lebo sa o prístupe k zákazníkom pôjdem porozprávať s jej nadriadenou. Ospravedlnila sa mi, síce "cez zuby", ale ja to jednoducho neriešim.

Martina79, St, 01. 06. 2011 - 10:39

Ja učím moju maminu: dýchaj, až potom hovor. Býva s babkou a oni dve sa furt "handrkujú". Viem že mama s ňou žije nonstop, ja len 5 dní do mesiaca, ale hovorím si jedným uchom dnu, druhým von... nebudem komentovať. Napr. "ja by som ho už ubila" (nášho Sama), alebo "keby mu dala po zadku, tak by sa naučil poslúchať". Keď nevydržím a spýtam sa, čo zlé robí, no predsa behá, skáče, neobsedíChichocem sa
No proste babka...
A ostatní ľudia.... niekedy ma dokážu vytočiť... ale tiež sa snažím najprv dýchať. Potom reagovať.
V dnešnej dobe ľuďom všetko vadí, vidia len sami seba. Niekomu pomôcť... To asi nie je moderné. S kočíkom autobusom radšej ani nechodím. To sú schopný sa ešte otočiť, aby sa nemuseli pozerať a pomôcť.
A tej babke by som asi s úsmevom povedala: "tu jem miesto pre kočíky..."

aramana, St, 01. 06. 2011 - 11:40

Autobusových zážitkov mám na celú knihu...Úsmev
Keď som mala chuť, riešila som, keď som chuť nemala a bol ku mne niekto hrubý, jednoducho som poslala do ... som proste taká.A bolo mi v skutku jedno koľko má dotyčný/á rokov.Keď si vie púšťať hubu na špacír, nech nesie aj následky.

A s tým že aj teta za okienkom abo ktokoľvek iný môže byť aj unavený, ubolený....
Nie.
Toto neberiem.Keď niekto pracuje s ľuďmi, má vedieť ako sa chovať.Keď je niekomu zle - je tu dovolenka, PNka.
Keď niekto nie je schopný pracovať a komunikovať s ľuďmi, nech ide do ktoréhokoľvek závodu na pásovú výrobu.Tam nebude chcieť nik od neho ani slovko.

Katka0202, St, 01. 06. 2011 - 14:35

suhlasim Áno Áno Áno Áno Slnko
teta za okienkom i soferu autobusu - ak im vadia deti - co su zvacsa od prirody zive a zvedave a urozpravane tvorceky - tak v pripade prepracovanosti - dovolenka, pn, v pripane "plnych zubov" - nech zmenia flek...

mnnaaauuu, St, 01. 06. 2011 - 14:03

Presne tak, ide o uhol pohľadu :) ja takéto veci tiež počúvam "bežne", ale vytočiť ma dokážu iba fakt blbé pripomienky :) že deti vystrájajú? :) ved hlavne že sú zdravé.. a že zase školáci stoja namieste pre kočíky a ja sa nemámkam postaviť? pošlem ich preč.. slušne, ale odídu... obvykle :))

a ked niekedy nemám náladu, alebo ma to anozaj nahnevá, riadim sa" oko za oko, zub za zub" a som protivná aj ja Chichocem sa Chichocem sa

Polárka (bez overenia), St, 01. 06. 2011 - 15:04

Ja neviem, v poslednom čase je okolie, akosi v pohode. A ak aj hrozí konflikt, tak väčšinou ignorujem (som nejaká lenivá niečo riešiť).
Napr. pamätám si, ako Havranovi radil sused, že si mal kúpiť iné auto, také, aké má on. Je vraj lacnejšie, krajšie, má ho viac ľudí a pod. A keď už toho bolo moc, povedala som : Ale nám sa také auto nepáči, páči sa nám toto a preto sme si ho aj vybrali. Sme s ním spokojní.
Samozrejme pokojne a s úsmevom. A bol pokoj Veľký úsmev Chichocem sa
Čo sa týka krpca, zataiľ sa mi nestalo, aby mi niekto doporučil ukľudniť ho. ja veľa obkecávam (Maťovi sa pánt nezastaví, a na všetko sa pýta, takže nie je iného východiska, ach). Tak asi vidia, že robím čo môžem Veľký úsmev Chichocem sa. Ale s dvomi detičkami je to asi iné, keď musíš podeliť pozornosť medzi oboch.

novacka, St, 01. 06. 2011 - 16:01

Váľam sa od smiechu po podlahe Pupavocka, to ani nemusi byt v ksichte, to sa bezne stava. Aj tym ktori si myslia ze len usmevom sa vsetko da vyriesit. Ako kedy. Ja mam tiez pocit akoby si ludia do mna niekedy viac a niekedy menej dovolovali a nie vzdy to ma suvislost s mojim usmevom...a potom ma to stve kvoli tomu ze keby som "im to bola vratila" mam pokoj na dusi a oni co si zasluziliVyplazený jazyk A nie ze sa potom trapim ze som si nechala nas... na hlavu a este som aj bola mila.

sonia, St, 01. 06. 2011 - 17:39

Tiež mám občas ten pocit,že čím som milšia a ústretovejšia,tým to chce niekto viac zneužiť Vyplazený jazyk ...Ked sa človek snaží reagovať na zlo dobrom a pekným slovom - ostatní ťa majú za čudáka a druhý krát si dovolí ešte viac,ked zistia že si "splachovací".Iba naozaj sebavedomý a vyrovnaný človek dokáže oceniť snahu a korektné jednanie-teda aspom v mojom okolí to je takto...Ale zatial ešte stále u mna "vyhráva" tá slušnosť a korektnosť...ktovie dokedy ma to bude ešte baviť Chichocem sa Mrkám Úsmev ...

lydusha (bez overenia), St, 01. 06. 2011 - 16:52

Kati, presne tak, vsade same konflikty ako pises. Ty si sa na to nastavila a ide to ako po masle ze? ...ze Kubuso vymysla, je to mala ortutova gulicka a este aj ukecana...babika sa od velkaca brata vselico stiha naucit a mamina, ktora by najradsej vyhovela celemu svetu- by najradsej asi na tej poste spriesvitnelaÚsmev
Ty sa jednoducho neboj otvorit si usta...nik ti neda po papuli ani nic podobne. A uz vooooobec sa netrap nad tym, ze ti niekto nieco povedal...nech sa ma kazdy tak dobre, ako len chce.
Posielam toto :Objímam a kus trpezlivosti k tomu a ako bonus- ignoracia je najlepsi liek, ked nezaberie usmev a dobra nalada.
Maly vymyslal na poste? Jasne, je to dieta a co? Ked to niekomu vadilo, kludne vas mohli uprednostnit- ako uz pisal niekto vyssie...
A selektivna hluchota je fajn....ked je niekto oprskly, opytaj sa ho aj desatkrat- prosim, hovorili ste nieco? Nepocujem, musite este hlasnejsie.
Neboj, to chce len cvik Úsmev a potom to uz pojde samo. Malo chodis na NM, chyba ti trenazer Úsmev

aramana, St, 01. 06. 2011 - 17:31

ta nám holka nejak mäkneš...
Váľam sa od smiechu po podlahe

lydusha (bez overenia), St, 01. 06. 2011 - 17:34

Ale vobec, no skus kopat do púpavôčky maličkej? Sak to neeeeejde Veľký úsmev

aramana, St, 01. 06. 2011 - 19:11

hej, nejde...len ma aj zmiatlo to objatie,...musela som ešte raz kuk či je to isto tvoj nickÚsmev

Ariesa, St, 01. 06. 2011 - 17:58

neporiadna ariesa ma vycitky, ze neskoro poslala balikHambím sa ... a este aj toto? ach jaj Hambím sa

normalka ... aj v jaskyni sme vadili, asi trebalo deti nechat doma, nech sa ucia z televizora Mrkám. ale to, ze dotycna obchytavala a poklopkavala vsetky kvaple v dosahu, napriek prisnemu zakazu (co si ani nase jasidla nedovolili) ... to bolo ok Pohoda ONA moze. vtedy sa to aj mna dost dotklo, teraz mi to pride celkom vtipne. ak niekto pouzije dvojity meter, v pohode pustim z hlavy (pokial riesi cezo mna, alebo cez tretiu osobu a nejde rovno za dietkom rozpravat mudrosti a pliest hlavu).

vyvyka, St, 01. 06. 2011 - 18:18

Ja ako kedy, keď mám náladu riešim a keď nemám, neriešim. A v poslednom čase sa učím čoraz viac byť asertívna. A veru, robí mi to dobre.Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa V minulosti som tiež bola ticho a nereagovala, teraz slušne poviem, že čo si myslím a dovi a dopo, ako sa hovorí.Slnko

Lucifera, St, 01. 06. 2011 - 18:43

Nie je riešenie vadiť sa s niekym, ale povedať svoj názor slušne a ísť preč.Tiež nemám rada navážanie sa do mojej osoby.Tak isto aj starší ludia, aj mladší majú svoje chyby.Starší ludia sú nervózni a mladí/puberťáci/ drzí-niektorí...človek si nevyberie Mrkám Slnko

akira13, St, 01. 06. 2011 - 20:34

nech len kecajú, naši 4-5 roční krpci... vytvára sa im tým "vnútorná reč", teta logopedička to príííísne zdôrazovala- veľa, veľa, veľa!Úsmev Budeme mať múdre detiÚsmev
Od "múdrych hláv" sa snažím odosobniť, síce je pravda, že som sa tuším ešte nestetla s niekým takým "drzým", kto by hodnotil alebo inak komentoval moje dieťa. Našťastie- to či moje alebo jeho by znamenalo od môjho aktuálneho rozpoloženia, ako písala Evka.
Inak výborne to napísala Dulka.
Mňa osobne najviaaaaac vždy mrzí práve to, že častokrát si to pre moju "trému" zlízne maláVyplazený jazyk

mandy, Št, 02. 06. 2011 - 13:47

Ja vzdy reagujem s pokojom. Taketo veci ma malokedy vytocia. Ak cestujem v autobuse s kocikom a miesto je plne ludi, tak hned pri nastupovani kricim: Dovolite prosim, idem s kocikom !!! Este sa mi nestalo, ze by sa ludia nepohli.
Co sa tyka detskeho hluku: Nas syn, ked mal asi 1,5 roka prechadzal obdobim vzdoru. Na vsetko reagoval vreskom, placom, hadzanim o zem... ved to poznate. Nasej susede to velmi vadilo a tak mi chodila vyklopkavat, nech si laskavo dieta ukludnim. Tak som jej slusne povedala, ze to je dieta a ze deti obcas placu a ja s tym nic neurobim. Dalej som sa jej spytala, ci jej deti vedeli hned od narodenia rozpravat, ked neplakali. Od vtedy mam pokoj.
Nikdy ale na nikoho nezvysujem hlas. Mne sa osvedcil skor ten usmev, ten odzbroji aj zamracene tvare.

nielen žienka domáca, Pi, 03. 06. 2011 - 16:11

Dakujem, damy, za vsetky komentare.

Co mi vadi najviac, je, ze keby som reagovala, tak sa to podla mojich doterajsich skusenosti (ako ucastnik vymeny nazorov alebo pozorovatel - teraz mam na mysli medzi neznamymi ludmi, cize taketo konflikty na bankach, uradoch, obchodoch, ulici, mhd...) "zvrhne" na dlhsiu hadku, resp rozhovor. Este som nezazila, aby si ktorakolvek strana v takejto situacii priznala nejaky podiel viny. Skor to je potom uz o tom, kto z koho. A povedat si svoje a odist sa neda. Teda da :D Ale to by som musela vystupit z autobusu a pockat na dalsi alebo vybavit veci, co potrebujem na inej poste a pod.

Usmev neviem vycarit, ked sa na mna utoci. Vam to fakt ide? A je to uprimny usmev? Alebo herecky vykon? Pre mna v podobnych situaciach vobec nie je prirodzene sa usmiat a znasilnovat sa k takej reakcii toboz.

Niekto to asi fakt ma v povahe, ze to vie hodit za hlavu a nerobi si z toho nic. Teraz co - da sa to naucit? Mam odburat nejaky blok vo mne? Su na to nejake nacviky, metody? Okrem chodenia na nanicmamu :D :D :D

dulka, Pi, 03. 06. 2011 - 16:18

Púpavôčka, na začiatok si skús uvedomiť, čo a kto je pre Teba dôležitý. Je pre Teba dôležitá nejaká žena na pošte? Ak nie, tak jej nevenuj zbytočne toľko energie. Radšej ju venuj deťom Úsmev. Selektuj Áno

lydusha (bez overenia), Pi, 03. 06. 2011 - 16:20

Da sa povedat si svoje a ignorovat. Nemusis sa pustat do debat a nemusis odpovedat ked nechces. Ved nech si debati ten dotycny sam so beou kym ho to bude bavit.
Da sa vycarovat celkom normalny, uprimny usmev...nemusi to byt herecky vykon- ten aj tak lahko rozoznat...ale taky od srdca, co roztapa vsetky lady- to je to prave zaklinadlo.
Povaha je vyhovorka....povedat si- "ja mam taku povahu, ja to neviem, nedokazem" - to je lahke a mas vystarane, nemusis nic , nemusis na sebe popracovat, len sa tak vezies....ale potom sa nestazuj, ako sa k tebe ostatni chovaju....sama si si vybrala- mas to vo face, mas taku povahu, nevies to....

magic, Pi, 03. 06. 2011 - 23:35

pupavocka, to chce trening. hlavne si uvedom, ze si pre svoje dieta predobraz, predloha buduceho riesenia situacii. predovsetkym tych konfliktnych. moji rodicia v takychto situaciach tiez radsej priesvitneli. a dalo mi dost prace prestat to robit. nechcem, aby moje dieta v kazdej situacii iba sklopilo usi a mlcky si vsetko nechalo. dnes asi uz vyzeram velmi odhodlane, lebo ked mne dieta robilo na poste bordel, a to doslova - mala revala ako najata, a ked hovorim, ze revala, tak teda revala. vie sa neskutocne vytocit a hlas ma ako amplion. a nedala sa nicim utisit.
tak mne vtedy nepovedal nikto nic. dokonca za mnou prisla veduca, aby som sla za nou, otvorili kvoli nam uz zavretu prepazku, vybavili nas a mohli sme bezat. jasne, ze nas chceli mat cim prv z krku. vsak sa to nedalo vydrzat, ako revala. ale nikto mi nic nevycital. a ak mal nieco proti, tak si to nechal pre seba, resp. mozno poza moj chrbat.

a druhy raz, ked sme prisli, tak na nas uz vsetci s usmevom pozerali - jeeej, a vy dnes neplacate?

snaz sa reagovat na take situacie. co najslusnejsie, ale pevne. trebars len vrat pevny pohlad, ekd nemas k nejakej malichernej vycitke na svoju adresu co povedat. aj to druhu stranu umlci. alebo sa usmej (hoci to niektori nepochopia a povazuju za aroganciu).
aj ked je to proti tvojej plachej povahe, skusaj to. deti vychovavame kazdym gestom.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama