reklama

Drahý mobil?

sisinka , 17. 06. 2011 - 08:09

reklama

Ahojte baby. Chcela by som od Vás, aby ste napísali svoj názor. Objednala som synovi mobil, ktorý si vysníval. Čaká naň dlho. Dohodli sme sa, že ak si nezhorší vysvedčenie oproti polroku, kúpim mu ho. Mobil stojí 180 EUR, z toho si syn dal svojich 60. A teraz ten problém. Môj manžel. Nevie to prežiť, že bude mať taký drahý mobil. Ja si to teraz tiež vyčítam, ale ja som mu ten mobil sľúbila a nemôžem ho sklamať. Syn má 13 rokov, a ešte nikdy nemal nový kvalitný mobil. Vždy len zdedený po niekom. Prosím, napíšte mi, aké drahé mobily majú Vaše deti. Je to naozaj tak veľa peňazí za nový mobil? Ďakujem. Prekvapenie Plačem


reklama


reklama

margesimpson, Pi, 17. 06. 2011 - 08:19

Na dieta podla mna dost drahy, ked je kupovany len kvoli tomu. MOj ma napriklad 400E mobil, ale to zdedil po manzelovi, ten si kupil novsiu "hracku", tak co s tymto?
Najprv sme rozmyslali malemu na narodky kupit mobil. Cenu sme odhadli tak na 100E. V tejto kategorii sa daju najst mobily s wifi a dotykove a uz pomerne v dobrej kvalite. No ale nakoniec manzel pri pozerani nasiel nieco pre seba a tak svoj posunul. Spokojnost na vsetkych frontoch Chichocem sa.
Inak neviem ako kupujes mobil, ale pozri cez inzeraty od ludi, ktory ho kupili k pausalu a nepotrebuju. Tak predavaju novy mobil aj so zarukou o dost lacnejsie.
V kazdom pripade 180E dat za mobil pre dieta sa mi zda ze naozaj dost. Ale ak je zodpovedny a nestrati ho a bude nan davat pozor.

sisinka, Pi, 17. 06. 2011 - 08:32

no to dúfam, že bude dávať naň pozor. Myslím že mu môžem v tomto veriť. Dohoda je taká, že ak sa s ním niečo stane, ďalší mobil mu nekúpim.

margesimpson, Pi, 17. 06. 2011 - 08:39

ale kupis, lebo budes potrebovat vediet kde je. A v tom je ten pruser Chichocem sa .
Inak ja som ten synov minule nasla neuhadnes kde. V UMYVADLE v kupelke!!!! Ze si ho tam len na chvilu odlozil kym sa sprchoval a zabudol nan. No som skoro infarkt dostala (brokenheart)

sisinka, Pi, 17. 06. 2011 - 08:45

mobil bude musiť mať, ale zase len taký, ktorý po niekom zdedí. Ináč doteraz mal taký, ktorý sa mu rozpadával a skoro vôbec ho nebolo počuť keď so mu telefonovala. Ináč, pozerala som si tvoj profil, aj ja mám podobný osud, len bývame v Leviciach a mám 2 synov.

margesimpson, Pi, 17. 06. 2011 - 08:53

Jeej, fakt, nazdar rodacka Áno.
Moj stracal mobily stale, tak naposledy sme sa nastvali a mal tu MOtorolu s jednym riadkom display a obrovskymi tlacidlami pre dochodcov Chichocem sa . Pol roka s tym chudak chodil Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

Dreya, Pi, 17. 06. 2011 - 09:42

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, ďalšia naničmama z LV Tlieskam Tlieskam Tlieskam mimochodom, aj ja som Mrkám Mrkám

Stalker, Pi, 17. 06. 2011 - 09:12

Prva vec, sluby sa maju dodrziavat:). Moja starsia ma mobil v hodnote cca 350e, kupoval som ho samozrejme za vyrazne menej, novy. Je to o dovere a doterajsich skusenostiach so zodpovednostou dietata. Druha vec je prostredie, skola. Dieta, ktore dnes nema dotykovku (napriklad) nie je v triede IN. Zial aj toto je pre deti dolezite. Manzelovi skus vysvetlit, ze syn je aj jeho:)

eva m, Pi, 17. 06. 2011 - 09:45

suhlasim so Stalkerom, sluby sa maju dodrziavat, preto davam len take, ktore viem, ze dodrzim.
Kupa mobilu je vec, ktoru riesime s muzom spolu - nie az ked je slubeny. Takze ak by manzel o tvojom zamere vedel dopredu, mohol sa k tomu vyjadrit.
Ci je 180 eur vela, tazko povedat. Zalezi na tom, ci je syn zodpovedny a vie si na veci davat pozor - hoci stat sa moze cokolvek.
Eva Slnko

fidorka, Pi, 17. 06. 2011 - 10:00

Súhlasím s tým,že sľuby treba dodržiavať.Ako drahý mobil je vhodný pre 13-ročného chlapca ja netuším,určite sa to odvíja aj od finančnej situácie rodiny.My máme tiež skoro 13r.syna a ten mobil nemá,lebo ho nepotrebuje,ani po ňom netúži.Keby ho potreboval,tak mu určite kúpime,ale vyberali by sme spolu-syn,ja aj manžel.
A mobil za 180 eur je pre niekoho veľa,niekomu tak akurát,je pravda,že deti v jeho veku tam využívajú iné ako my dospelí (hry,internet,rádio,hudbu),preto chcú mať samozrejme aj tie kvalitnejšie...ale stratiť,či ukradnúť sa dá aj akciový za euro,nie len drahý mobil.Na tvojom mieste by som sľub dodržala a nabudúce neobchádzala manžela v takýchto rozhodnutiach.

martinape, Pi, 17. 06. 2011 - 10:16

ahoj NM
mozes ma pouzit ako priklad, az bude hovorit, ze kazdy ma dobry mobil Vyplazený jazyk
mam 33r a este som nemala novy mobil, ups ... stale boli dolezitejsie veci a tak na mobil nevyslo + az tak mi na tom nezalezi (asi preto nikdy nevyslo)Mrkám

sisinka, Pi, 17. 06. 2011 - 11:04

Aspoň som si našla naničmamky z Levíc. Ďakujem za všetky názory, dúfam, že satonejako utrasie a všetci to prežijeme. Aj ja mám 36 rokov a mobil-starú šupku, ale ja ho nepotrebujem na nič iné, len prijať hovor, zavolať a poslať SMS. U detí je to asi trošku iné. on mi tvrdí, že deti v triede majú mobily za 400 EUR, on si vybral ten najlacnejší z tej značky. ja som v podstate manžela neobišla, on o tom vedel, len neviem akým spôsobom prepočul tú sumu. Žeby som mu ju nepovedala? ani sama neviem.

Katka0202, Pi, 17. 06. 2011 - 11:24

ahoj, poviem ti to z mojho pohladu.
pred 2 rokmi som dostala od manzela pomerne drahy mobil - darcek k vyrociu svadby... z mobilu som sa tesila... mal uzasny fotak... pred tyzdnom mi ho ukradli... oplakala som aj poplakala som, pretoze to nebol pre mna len mobil, ale darcek od manzela...no je mi luto tych penazi, ktore manzel za ten mobil dal... tak som sa vratila k "starej bucore", ktoru viem, ze mi neukradnu a ked - tak ma to sice zamrzi, ale viem, ze to nebude tak, ako s tymto mojim mobilom...
moja dcera ma mobil, je mi uplne jedno, ake mobily maju spoluziaci v triede - ma mobil taky, aby ma az tak nemrzelo, ked sa jej stane to, co sa stalo mne...
a ci je 180€ za mobil vela? neviem, zalezi na tom, kto a z akeho uhla sa na to pozera... milujem svoje dieta, ale tu sumu by som za mobil nedala...
a priklanam sa k Evicke - riesila by som to s manzelom pred a nie po tom, ako to slubim synovi... Slnko

Gabriela24, Pi, 17. 06. 2011 - 12:01

Podľa mňa, to nie je až také strašné. Už len to sa mi veľmi páči, že si na neho prispel 50%. Ak mu dôverujete, nevidím v tom problém. Napríklad ho upozornite, že ak spozorujete, že si ho neváži rsp.nezaobchádza s ním akoby mal (len tak ho bude pohadzovať, zabúdať niekde, a iné veci nepekné), že ho jednoducho "skonfiškujete" a dostane ten najobyčajnejší... Nechcem tým vôbec, ale vlôbec Výšho syna nejak podceniť, alebo o ńom tvrdiť, že je nevďačný - to by som si nikdy nedovolila Hambím sa . Vravím to len podľa sobných skúseností s môjho okoliaChichocem sa ...
Aj môj muž by bol proti tomu, aby syn mal tak cenovo náročný telefón, keďže je to ešte dieťa, ale myslím, že to je typické...
Hore spomínaný komentár bol pravdivý, deti si strašne v škole všímajú takéto veci, a verím, že aj syn má svoje sny a potreby. Určite nechce byť "ten, čo má OUT telefón"... Deti sú a hlavne v takom veku veľmi ... akoby som to povedala ... neviem nájsť v hodný výraz... Šišišnkovia Hambím sa Chichocem sa - Nie v zlom...
Gabriela Zlomené srdce

margesimpson, Pi, 17. 06. 2011 - 12:41

cca 30%, nie 50. To len tak, mi nedalo, prepac Chichocem sa

Gabriela24, Pi, 17. 06. 2011 - 12:54

Ooops Chichocem sa
Pardón Hambím sa
Gabriela Zlomené srdce

sisinka, Pi, 17. 06. 2011 - 12:25

gabriela 24 ďakujem za podporu, tak to cítim aj ja.

Gabriela24, Pi, 17. 06. 2011 - 12:57

Nie je zač Kvietok...
Ja som mala telefón az avyše 450 eur a o dva dni bol fuč a to som dospelá a dávala som si pozor. Ale teda asi nie moc veĺký Smútok ...

Gabriela Zlomené srdce

magic, Pi, 17. 06. 2011 - 12:37

pokial ho naucis si jeho veci vazit a chranit si ich, tak mu kludne kupte mobil aj za 400 eur.
nejde o cenu, ale o pristup k veciam.

nase deti dostavaju aj velmi lacne hracky, aj velmi drahe. ale vyhubovane dostanu za kazdu jednu z nich, ak sa k nej nespravaju dobre. ci je to auticko zo stanku za 50 centov alebo pocitac za 1000 eur.

slawi, Pi, 17. 06. 2011 - 12:53

No to je naozaj individualne.Ak si myslis,ze sa on bude dobre starat tak kup.Moja dcera 10r dostala na Vianoce dotykovy a tak ho dokatovala, zablokovala co sa dalo,ze teraz nema ziadny.Pre nu to bolo priskoro.Telefon je znovu v poriadku ale skovany v zasuvke, caka az dievca dospeje na take nieco.Úsmev

sisinka, Pi, 17. 06. 2011 - 13:23

myslím si, že on sa oň bude starať, ináč by som mu ho nekúpila. on chcela kvalitný mobil už dávno, ale až teraz so dosprla k názoru, že si ho bude vážiť a starať sa oň. tek len dúfam, že sa nesklamem. Aj moje deti si musia veľa veci zaslúžiť a nekúpila by som im len tak hocičo. A veľa vecí si kupujú za svoje peniaze.

dulka, Pi, 17. 06. 2011 - 14:27

sisinka, keď si mobil synovi sľúbila, tak už niet teraz o čom polemizovať. Ako by si mu to vysvetlila, že napriek sľubu mu ho nekúpiš? Myslím, že by to bolo veľké sklamanie nie len kvôli mobilu, ale aj preto, že mama nedodržala sľub. A keby ho aj stratil, tých 120 e za to podľa mňa nestojí. Moja dcéra dostala prvý nový mobil (pred tým mala tiež len také zdedené) pred rokom a pol - teraz má 16. Keďže ja mám 2 operátorov - pre pracovné aktivity mi to tak vychádza lepšie, tak na tom, čo menej využívam, keď mi končila akcia, zobrala som jej v rámci akcie nový a ja som si nechala pôvodný. Platím ho teda v paušále, ale keby som ho kupovala v hotovosti, vychádzal by na nejakých 250 e. Zatiaľ ho nestratila, dáva si naň pozor, využíva všetky možné aplikácie a keďže už má na ňom aj celkom dobrý foťák, tak aj tento využíva.

lydusha (bez overenia), Pi, 17. 06. 2011 - 15:02

Nemyslim si, ze sluby treba silou mocou zubami nechtami dodrzovat, ale v pohode.
Pokojne dokazem povedat: prepac, slubila som ti to, no neviem to momentalne dodrzat, a ked chcem vysvetlim preco, ked nechcem nevysvetlujem nic.
U nas to bolo tak, ze dcera si kupila taky mobil, po akom tuzila, az ked si nan zarobila. Ako skoro vsetky veci, ktore boli drahsie- botasky, handry a pod. Ja k mobilom nemam ziadny vztah, je to moj sluha, volam, pisem sms, zriedkavo nieco odfotim. To je cele, co od neho chcem.

dulka, Pi, 17. 06. 2011 - 15:11

lydush, tak isto aj ja mobil využívam - volanie, sms, sem-tam nejaké fotka, občas vybavovanie mailov. Čo sa týka tých sľubov - keď dcére niečo sľúbim, tak to aj dodržím. Preto si dávam pozor na to, čo sľubujem a tak je to vlastne aj celkovo s mojimi sľubmi. A myslím si, že aj to prispelo k tomu, že mi moja dcéra dôveruje.

lydusha (bez overenia), Pi, 17. 06. 2011 - 15:31

Ja sa tiez snazim dodrzat sluby a neslubovat nemozne, no nerobim dramu, ked to nejde. Ked to nejde, tak to nejde a rovnako netrvam na tom, aby si ludia isli polamat nohy co sa tyka slubov danych mne...beriem to ako prijemny bonus ked to vyjde a rovnako som vychovala aj Luciu. Nebyvame sklamane, lebo nemame ocakavania. Skor mam rada prekvapenia, ze nieco chcem, spomeniem to a dostanem, bez toho, aby mi to niekto sluboval.
Tiez to zvyknem robit aj ja....klient spomenul, ze pomaha hladat priatelke pracu, na druhy den mal kontakty na ludi, co hladali zamestnanca...

dulka, Pi, 17. 06. 2011 - 15:43

Áno, lydush, chápem Tvoj postoj. Ale sisinka nespomína, že by bolo nemožné, aby svoj sľub splnila Mrkám

lydusha (bez overenia), Pi, 17. 06. 2011 - 16:04

Jasne, ja len reagujem na tu tak casto opakovanu vetu: sluby sa musia dodrzat.
Ja sa velmi tesim z toho, ze spolu so mnou sa aj Lucia naucila brat veci ako IBA veci. Faaaajn, mam novy mobil, tesim sa chvilu a ked sa strati, ci znici - je to LEN vec. Rovnako napr. auto- oskrela mi dvere? Je to LEN auto.
Mna naozaj dokazu neskutocne potesit totalne blbosti- bodliaky, lopuchy, vonava borovica ci straka na plote.
Haraburd mame plny dom, mobily menime ako ponozky, topanky uz nemam kam davat, o handrach nehovorim....to su docasne radosticky...pocit stastia na chvilu....a deti su take podobne nam...keby sme my tak neprezivali niektore veci, neprezivaju ich ani oni tak.

daisy, Pi, 17. 06. 2011 - 16:34

.to su docasne radosticky...pocit stastia na chvilu....a deti su take podobne nam...keby sme my tak neprezivali niektore veci, neprezivaju ich ani oni tak.
lydusha, Áno Áno Áno

dulka, So, 18. 06. 2011 - 15:43

lydush, ja používam nie, že sľuby sa musia dodržať, ale sľuby by sa mali dodržiavať. Keby to tak nebolo, načo by vlastne boli sľuby? Ja osobne málokedy niečo sľubujem. Väčšinou sľúbim, že sa napr. vynasnažím s niečím pomôcť, atď. A keď sa to podarí, je to fajn, keď sa to nepodarí, napriek tomu, že som sa snažila, tak bohužiaľ. Ale keď dcére sľúbim, že jej niečo kúpim, príp. s niečim pomôžem, tak to dodržím, lebo už keď sľubujem, viem, že je to v mojich možnostiach. A aj vďaka týmto maličkostiam viem, že dcéra mi bezhranične dôveruje. A vďaka tejto jej dôvere sa mi s ňou aj lepšie komunikuje v jej puberte, keď nemáme v niektorých veciach zhodu názorov. Ale viem, že keď jej poviem svoj pohľad, aspoň nad ním porozmýšľa a zvolí aspoň nejaký kompromis, lebo vie, že mi môže dôverovať. Ono to všetko so všetkým súvisí. Myslím si, že aj dcérina puberta by bola o dosť horšia, keby medzi nami dôvera a láska nefungovali. Dôvera je veľmi krehká vec a preto sa s ňou nezahrávam. A dôvera sa buduje postupne. Ja osobne si myslím, že dieťa by malo od malička cítiť, že keď mu rodičia niečo sľúbia, tak to aj dodržia. Je to aj príklad pre ne. Keď sa to naučia od nás, tiež sa určite snažia dodržať to, na čom sa s nami dohodnú. A to rodičia myslím si dosť ocenia keď ich deti prídu do tak obávavanej puberty Mrkám

sisinka, Pi, 17. 06. 2011 - 15:20

Presne, ako píšeš dulka, bol by veľmi veľmi sklamaný. Možno kúpa toho mobilu bude takou skúškou, či si vie veci chrániť, alebo nie. A tiež ho bude využívať ako foťak, lebo aj ten by sa mu zišiel. Ani ja k mobilom nemám nejaký vzťah, ale u detí je to asi niečo iné.

dulka, Pi, 17. 06. 2011 - 15:39

Áno sisinka, deti na tých mobiloch využívajú viac aplikácii, ako mnohí dospelí Chichocem sa . A ja si aj tak myslím, že keď uvidíte s manželom aký je šťastný, budete šťastní aj Vy. A verím tomu, že keď ho má taký vytúžený, bude si naň dávať aj pozor Slnko . Nech mu dobre slúži Úsmev

mnnaaauuu, Pi, 17. 06. 2011 - 19:11

Podľa mňa to za celkom nový mobil z obchodu veľa nie je, a podstatné je aj to, že si na neho sám doložil svoje peniaze. Bol by veľmi sklamaný, keby ste mu ho nekúpili... Síce sa snažíme tiež šetriť, no radšej kupujeme nové v obchode so zárukou, hlavne čo sa týka pre nás extra dôležitých vecí Úsmev

annie, So, 18. 06. 2011 - 08:06

ja vždy rozmýšľam aký sľub dám dieťaťu, pretože oni si všetko pamätajú a ak sa sľub nedodrží tak sú veľmi sklamané....
takže na tvojom mieste by som sľub dodržala a nabudúce kým niečo sľúbim, tak si to dobre premyslím...
oceňujem že si mládenec na mobil prispel, je to myslím záruka toho, že si bude na neho dávať pozor, pretože musel aj vlastné peniaze na to obetovať a 60€ je dosť veľa peňazí Áno

Ariesa, So, 18. 06. 2011 - 10:30

uz ste rozhodnuti? vyzera ze ano Úsmev

"sluby" u nas ako u lydush. nie su to sluby, je to planovanie. pojdeme tam, kupime to, v lete stihneme ... nie vsetko vyjde.

toto bolo myslene ako odmena, dobre znamky = mobil ... nuz, to je trochu tazsie - dodrzala by som, asi by ma vytocilo, kebyze nedostanem mesacne odmeny, i ked ich sef slubil za obrat Pohoda . demotivujuce.

ale tym, co maju spoluziaci a co vyzaduju, by som sa vobec neohanala. za to, ze susedia chodia kazdy rok k moru, sa ja nebudem zadlzovat a struhat formu(teda pokial je to pre mna vela, ak na to mam idem Mrkám ). nech si to krasne uziju, potom si kludne mozme spolu sadnut nad ich fotky od mora a moje fotky od plesa a vodopadov a dame si k tomu vino. a takto uvazovat nemozem zacat od osemnastich, ale musi byt dane vychovou. od syna v skolke tiez spoluziaci (4-5r) vyzaduju tricko s mcQueenom, tenisky adidasky Prekvapenie a siltovku so spidermanom. kam by som dosla(a kam to dieta?). sebavedomie sa musi budovat inak.

ci je zbytocny taky drahy mobil - pre niekoho ano, ak vola, smskuje ... podla mna nie je. moj syn sa zahra (a vie to lepsie ako jaMrkám ) na dotykovych telefonoch. nevyvolava kade-tade, neoleje ich vodou, vybity mi donesie nabit(nesmie sam strkat do zasuvky) ... a v praci, si mozem s dovolenim sefstva, dozicit byt na webe cez telefon, alebo citat knizku, ak vsetko frci ako ma.

lydusha (bez overenia), So, 18. 06. 2011 - 10:49

"od syna v skolke tiez spoluziaci (4-5r) vyzaduju tricko s mcQueenom, tenisky adidasky a siltovku so spidermanom. kam by som dosla(a kam to dieta?). sebavedomie sa musi budovat inak."
Presne tak. Ja som mala asi obrovske stastie, ze Luciine skolkarske roky presli bez nejakych extra modelov- kedze v tej dobe to bol aj dost problem, a neskor na ZS ju modne trendy nejak "obchadzali", spokojna bola v obycajnych cinankach a obycajnych osklbanych rifliach. Malo to uzky suvis s tym, co prave pocuvala a posmievacov ci doberacov, ze ona nema adidasy odbila tym, ze ani Curt Cobein nechodil v znackovych handrach.
No a ked prisla tuzba po inych veciach ako komercnych a volne dostupnych sirokej plejade ludi, tak si uz na tie vystrelky vedela zarobit Mrkám

Ariesa, So, 18. 06. 2011 - 11:07

na slovensku sa rozbiehali mobily az ked som koncila gympel. ale aj dovtedy bolo cim machrovat. za zakladke to boli cinske peraVáľam sa od smiechu po podlahe a nie atramentove, v tretej triede sme mohli pouzivat KALKULACKU!!! a casom sa v lavici ukryval walkman, neskor discman ... a trblietave cosmo girl oblecenie muselo byt ... vobec si nemyslim, ze by sa doba neja zvlcila a preto to tym detom teraz musime dozicit. porovnavat sa da vzdy. kebyze mam ziarlit na spoluziacky, ktore to dotiahli na manazerky, pripadne sa vyvysovat nad tie, ktore robia podo mnou, ci dokonca vobec nemozu zohnat robotu ... uf. sak neviem co ma caka Pohoda .

ale aj taky drahy mobil je pekny darcek, odmenaÁno . ak sa to neprehana. od znackoveho oblecenia, pocitac delo, kazdy tyzden kino a nove tenisky.

akira13, Ne, 19. 06. 2011 - 10:46

Prispel si naň, odviedol svoju robotu, myslím, že sľúbenú odmenu si zaslúži. A vôbec sa mi to nezdá veľa- teda za nový mobil bez viazanosti.
U nás ako u Magic- prekáža mi odtrhnutá hlava z bábiky za 1€ rovnako ako u tej za 30€.

sisinka, Ne, 19. 06. 2011 - 18:07

Ariesa, ja mám od šéfa sľubené odmeny stále, ale nikdy ich nedostanem. Už SOM SI ZVYKLA.Mobil je už doma, manžel to predýchava, ale je to celkom pohoda. Syn sa teší, ten mladší sa teší tiež, lebo zdedil tú šupku po ňom.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama