reklama

Mediálnu masáž sme prežili...

aramana , 18. 11. 2019 - 10:34

reklama

...ale miestami to bolo ozaj o držku keď som sledovala reakcie najmä staršej generácie...nie tej, ktorá počúvala o osemdesiatomdeviatom bludy, ale tej, ktorá pred tým rokom skutočne žila...

No a podľa všetkých médií sa divím že vôbec niekto tú hroznú dobu prežil...

Že komunisti postavili "králikárne", malé, škaredé byty s umakartom, ktoré sa nedali ani len zútuľniť a tapetovať vždy len niekoľkými druhmi tapiet a zariadiť si ich mohol každý len tým nábytkom, čo bol na trhu, to znamenalo že v jednom paneláku bolo aj päť rovnakých obývačiek...PrekvapenieNo chvalabohu že ich postavili, veď by ľudia teraz bývali pod mostom a tí chytrejší by nemohli byt odkúpený za osem tisíc korún predávať za stodvadsať tisíc eúr!Môžem si teraz vybrať kde a aký nábytok si kúpime...len si najprv priemerná slovenská rodina musí dobre rozmyslieť či si kúpi stôl do obývačky alebo si dá hlava rodiny opraviť zub u zubára...

Že kedysi si chudáci ľudia museli na dedinách stavať domy svojpomocne, pretože neboli stavebné firmy alebo developeri...Prekvapenieno zaplaťpánboh že neboli, menej ľudí ostalo okradnutých s podporou tohoto štátu, lebo štát tvorí zákony a tu funguje tak, že firma poberie zálohy, začne robiť, zľahne sa po nej zem a už sa ľudia len náhodne dozvedia že firma zmenila názov a tak svoje peniaze už nikdy neuvidia...

Že sa kedysi stálo v rade na banány?No teraz ľudia vstávajú o štvrtej aby sa šli postaviť ku lekárovi alebo pred prijímovú ambulanciu s diagnostikovanou rakovinou ale kedže počet možných prijatých na lôžko je limitovaný, kto prv príde, dostane posteľ...No ale máme banány!

Že mandarinky a pomaranče len na Vianoce?Veď keď si ich kupime teraz kedykoľvek, nedá sa to žrať!Je to mdlé alebo doslova nechutné ovocie...mali sme ho málokedy ale tešili sme sa ako malé deti na mikulášsky balíček lebo v nom tá mandarinka isto bola...a neboli alergie na citrusové ovocia, lebo nám to rodičia nepchali do zadku každý deň...Vtedy mala každá matka pre svoje tri deti na jablcko každý deň.Teraz matka radšej ani nemá tri deti...a keď má, jablká im po eure sedemdesiatšesť nemá za čo kúpiť...

Že sa vtedy pracovalo dva roky na auto???To auto vydržalo tridsať rokov.Na to auto si ľudia našetrili popri troch deťoch, postavenom dome...prečo?Lebo od štátu dostali 50 tisíc bezúročnú pôžičku, 20tisíc nenávratnú pôžičku...

Že sa nemohlo cestovať?Kto nemohol cestovať?Každý kto chcel, mohol ísť k moru z práce.Deti chodili do Nemecka na tábory.Zadarmo.Teraz sa najviac nacestujú ženy do Rakuska alebo Nemecka utierať západniarske zadky zatiaľ  čo tu im vyrastajú deti bez nich, otcovia chodia po celej Európe makať, aby ich deti mohli mať doma počítač, pretože bez neho si už v škole nevie decko spraviť ani domácu úlohu...

Že sme mali len jeden druh múky, jeden druh prášku na pranie, jeden druh šunky?Mali sme najlepšie potravinové a hygienické normy z celého sveta.Mali sme zdravé deti, zdravú pôdu, zdravé lesy...v salame bolo naozaj mäso, z múky nemal nik intolerancie pretože nebola geneticky upravovaná...

fuuuu...no je milion vecí čo som celý víkend počúvala, čítala...ako prevelice bolo zle...Prekvapenie

...aha, ospevovaná sloboda...no skúste teraz napísať článok o cigáňoch, nič vymyslené, len popíšte určitú komunitu ako a kde a za čo žije, zazdieľajte na Fb a stavme sa že behom dňa ste blokovaní, podľa toho ako sa budete vyjadrovať, ďalej "kádrovaní"...

Tak teším sa zase o rok na oslavy Nežnej!SrdceSrdceSrdce

 


reklama


reklama

demko, Ut, 19. 11. 2019 - 15:11
Tým ľuďom nie je ľúto za socializmom ale za sociálnymi istotami a normálnym slušným životom, ktorý žili. Obraz tejto spoločnosti sú skorumpovaní politici a nenažraté finančné skupiny, ktoré tu vládnu za podpory médií, ktoré už dávno nie sú objektívne a ani nestranné. Slušní, obyčajní, pracovití ľudia ťahajú v tejto spoločnosti za kratší koniec a slobodní sú len do výšky svojho platu, ak nejaký za odpracovanú robotu dostanú, lebo stáva sa aj to, že žiaden nedostanú. Tak sa prosím prestaňme tváriť, že vtedy bolo všetko len zle a teraz je všetko dobre.   
demko, St, 20. 11. 2019 - 10:35

Nie všetci politici? Dovoľte mi byť skeptická ale ja tam momentálne žiadne svetielko na konci tunela nevidím. Na Slovensku máme dve krásne príslovia, ktoré ma hneď napadnú pri tejto diskusii a sú platné pre každú dobu: Kto chce s vlkmi žiť musí s vlkmi vyť a druhé je: Sýty hladnému neverí.

Adams f, Ut, 19. 11. 2019 - 19:11

Tak je! Pri hypotéke na 30 rokov si slobody slušní, pracovití ľudia príliš neužijú... Bohužiaľ, lebo pred týmto otrokárskym systémom, sme si niečo našetrili a potom sme budovali, čo sa v tejto dobe už asi nedá... Ale šlo to ľahšie "sedliackym rozumom" ktorý by sa občas šikol... :)

Adams f, Ut, 19. 11. 2019 - 19:02

Smútok za socializmom je príčinou? A nie vzdor proti politkom, ktorí nemajú hanbu pred voličmi vykašľať sa na ich sľuby? Skôr tam sa skrýva nezáujem o voľby... 

Adams f, Ut, 19. 11. 2019 - 18:55

Taká korupcia a arogancia v politike ako teraz by v socializme asi "neprešla"... Isto sa to deje, ale hádam čím nižšie - tým viac morálky a charakteru... 

aramana, St, 20. 11. 2019 - 07:45
Ešte jeden obraz z detstva mám dosť vryty...keď bol tato na cestách a niečo ho zdrzalo a neboli korunky, hľadali sme po dome haliere... Mamka nás dokázala ustravovať bo napiekla chleba a sliepky boli, ale keď sme chceli niečo viac, stalo sa ze korunky neboli. Ale mamka vedela ze keď tato príde, koruny donesie stopercentne... V tejto dobe si žiaden živnostník a žiaden zamestnanec (okrem tých, v štátnej správe), nemôže byť istý ci dostane výplatu alebo zaplatenú zákazku.
eva m, St, 20. 11. 2019 - 11:01

dulka, podpisujem sa do bodky pod všetky tvoje komentáre.

dulka, St, 20. 11. 2019 - 13:17

Ďakujem Evka Úsmev, ja pod Tvoje tiež Áno

aramana, St, 20. 11. 2019 - 11:29

Ja som len prišla zrušiť notifikácie ale bez komentára to nejdeChichocem saa ďalej si užívať slobodu...tentokrát v rozhodovaní či idem vraziť tristo eur do bŕzd, pretože auto bytostne potrebujem, do korunky, lebo ak nevrazím, bude sa ráchať aj tá oproti alebo do psa, lebo dostal kožnú pliagu...Áno

baby7, St, 20. 11. 2019 - 23:38
Ja som vdaka tej slobode mohla vystudovat, co chcem, naucit sa jazyky, pracovat v zahranici a teraz si prakticky mozem dovolit to, co chcem a potrebujem. Nikto sa nepytal na politicke nazory v rodine, dostala som moznost presadit sa sama. Bez uplatkov, bez klobas. Vsetci mame tu moznost, tak mozno staci len prestat vyplakavat a lutovat sa a spominat na stare casy..mozno len staci na sebe pracovat, lebo teraz tu moznost mame a ja som za nu nekonecne vdacna.
aramana, Št, 21. 11. 2019 - 07:36

To je dobre že je tebe dobreÁno

demko, Št, 21. 11. 2019 - 09:21

Povedzte to prosím dôchodcom, ktorý v tejto krajine odpracovali celý život. Miesto dôchodku dostanú pri dnešných cenách almužnu a keď si zaplatia za lieky, na choroby, ktoré so starobou prichádzajú, tak im nezostane skoro nič. Našetrené pravdaže tisíce nemajú, lebo z čoho?  Slušnosť a úcta k starým ľuďom je v tejto spoločnosti na bode mrazu - čím skorej odídu tým lepšie. Nech nezaťažujú túto spoločnosť. Tak nech nevyplakávajú a neľutujú sa. Veď všetci máme rovnaké možnosti. Viete veľa tých ľudí vyštudovalo v tej dobe tiež bez protekcie a mali sme tu odborníkov, ktorých nám v zahraničí závideli. Načo sú nám poľnohospodári, ktorí väčšinou robia za minimálnu mzdu? A vlastne všetci, ktorí sa živia rukami? Málo platené zamestnania, ktoré sú ale napriek tomu veľmi potrebné?  Všetci sa naučíme jazyky a pôjdeme pracovať do zahraničia? Neberte tento môj výlev prosím osobne. Len mi to proste išlo hlavou.

baby7, Št, 21. 11. 2019 - 17:19
Vôbec to neberiem osobne, chápem, čo sa snažíte povedať. Tými možnosťami som to myslela napríklad aj tak, že moja mama konkrétne "utiera zadky" v zahraničí. Ona to ale nazýva trochu inak, a síce sa s láskou stará o seniorov a robí tu prácu rada a je za ňu vďačná. Mala možnosť vycestovať, zarobiť viac a teraz si môže dovoliť viac. Nemusí rozmýšľať, či opraví auto alebo zaplatí veterinára, vie zaplatiť to, čo potrebuje. A je za tú slobodu vďačná. Môj otec je na dôchodku, ale je vďakabohu zdravý a aktívny a privyrába si, lebo ho práca stále baví a nechce sedieť doma. Celý život robil manuálne a dokázal si slušne našetriť. Ale akonáhle budú moji rodičia odkázaní na pomoc, viem im pomôcť ja. A to tiež vďaka tej slobode, že som mala možnosť odísť a zarobiť a postarať sa o tých mojich. Takže za mňa ešte raz vďaka za revolúciu a slobodu. Za možnosť rozhodnúť sa a nezostat priemerným.
aramana, Št, 21. 11. 2019 - 18:22

Veľmi pekne napísanéÁno

...radšej sa ani nejdem pýtať či tušiš že iné matky, museli odísť opatrovať od školopovinných detí, pretože ich otcom, živnostníkom, dovolil tento štát nezaplatiť nimi odrobené zakázky...

...a tiež sa nebudem pýtať či tušíš o tom, že niektoré maminy ochorejú aj v 40tke, 50tke, to je vek, ich detí, kedy si ani v zahraničí ich deti nenašetria na to, aby ich dokázali opatrovať roky a mať aj svoj vlastný dôstojný život...

Ako som už písala, tebe je dobre, tak je dobre.Áno

baby7, Št, 21. 11. 2019 - 19:58
Mám sa ospravedlňovať za to,že mi je dobre? Ja som tie peniaze nikde neukradla, sama som si ich zarobila. Mám týždne,keď odpracujem 80 hodín, nikde to nie je ružové. Moja mama odisla do zahranicia, keď som mala 15, môj brat 13. S otcom sme nežili. Takže toľko k školopovinným deťom. A o chorých maminach mi nemusíš hovoriť, som lekárka a aj vďaka slobode a možnosti študovať medicínu bez toho,aby niekto skúmal rodinné pozadie ako u mojej mamy, tie choré maminy zachranujem.
dulka, Št, 21. 11. 2019 - 20:12
Baby7, určite sa nemáš prečo ospravedlňovať. Naopak, buď na seba hrdá.
aramana, Št, 21. 11. 2019 - 20:17
Samozrejme že nie preboha! Za to, že poznám stovky životných príbehov, kedy možnosť voľby je len medzi zlým a ešte horším, za to ja tiež nemôžem... Alebo ideme všetci myslieť len na seba?
dulka, Št, 21. 11. 2019 - 19:18
Baby7, som rada, že si toto napísala. Držím palce, aby sa Ti naďalej darilo :-)
baby7, Št, 21. 11. 2019 - 20:00
Dukla, ďakujem za mily odkaz, mozem sa podpísať pod všetky tvoje správy v tejto diskusii, pozdravujem aj evum. Sú mi všeobecne sympatické tvoje názory, už sme sa raz stretli v istej diskusii o očkovaní, ja pod iným nickom,len som zabudla heslo. Krásny večer prajem!
dulka, Št, 21. 11. 2019 - 20:08
Baby7, ďakujem aj ja a prajem pekný večer :-)
eva m, Po, 25. 11. 2019 - 09:44

baby7, aj ja Ťa pozdravujem a ďakujem za Tvoje komentáre. Súhlasím s Tebou.

margesimpson, Št, 21. 11. 2019 - 12:19

Ja vzdy ked citam taketo nazory, tak si poviem - Hej, tak fantasticky tu za sociku bolo, ze utekajucich ludi do chrbta strielali. A vlastne preco sa to snazili odtialto dostat prec, ked im bolo tak dobre? 

V USA strazia hranice s mexikom, aby im ludia nechodili dnu. Tu sa ostro strazili hranice, aby ludia nezdrhali von, vsakze. Hranicne pasmo siahajuce az 15km do vnutrozemia, minove polia a nastrazne vybusniny na nasich obcanov, elektricke ploty a oblubeny trestny cin neoprávneného opustenia územia republiky a neuposlúchnutie výzvy k návratu. Ano, blahobyt zjavne bolo treba chranit za kazdu cenu :D

aramana, Št, 21. 11. 2019 - 18:25

Dúfam že som nikde nepísala ako tu bolo fantasticky... Čo celú dobu píšem a za čím si stojím je to, že nie všetko bolo zlé...

Áno, strieľali.Vtedy do chrbta že si chcel odísť.Teraz niekto iný do hlavy, za to že si dovolíš kritizovať systém.

dulka, Št, 21. 11. 2019 - 19:24
Aramana, v čase revolúcie si mala 14 rokov. Opýtam sa Ťa, čo si za tých 30 rokov urobila pre to, aby si sa mala lepšie? Tu slobodu nemáš posledný rok, či dva.
aramana, Št, 21. 11. 2019 - 20:12
Pár viet je o mne. Zvyšok o tom ako sa majú tisíce rodín. Nie ja. Len vďaka tomu že som šikovná, si môžem žiť tak ako žijem. Ja píšem o tisícoch ľudí, ktorí sú žiaľ, priemerni a to v dnešnej dobe nestačí. A keby boli všetci šikovní, všetci by odišli študovať a zarábať inde, tu len zhasneme a posledný nech vypne kúrenie? A vrátime sa sem opraviť zuby a nechať sa pochovať?
baby7, Št, 21. 11. 2019 - 20:45
Ak môžem, ešte zareagujem na toto. Hovorím konkrétne o sebe- ja aj keď pracujem za hranicami, žijem na Slovensku. Tu nakupujem, tu mám byt, tu vykonávam rôzne dobrovoľnícke aktivity. A nie je to o tom,že ja sa mám dobre, tak mi je jedno, čo ostatní. V krajine, v ktorej pracujem, sú ľudia hrdí na svojich krajanov, ktorí sa presadili v zahraničí. Tu to človek ešte aj schyta- keď sa ja nemám dobre/mám priemerne, nech aj ostatní..
aramana, Št, 21. 11. 2019 - 20:55

Nemyslím si.ak si to prečítala ako výčitku tak niekde nastala chyba.Teší ma, keď mi niekto spoza hraníc napíše že sa mu darí a stúpol na nejakej pozícii, začína byť "niekto". Mne sa len nepáči keď každá druhá veta je o slobode voľby... Nech ľudia idú a nech sa majú krásne. Nech ale skúsia pochopiť že nie každý si môže zvoliť túto cestu.

Nepohodneme sa, ale to nevadí, len si vymieňame názory, ja nie len zo svojho uhla pohľaduMrkám

Nech sa ti daríÚsmev

baby7, Št, 21. 11. 2019 - 21:03
Máš pravdu, asi sa nezhodneme, ale to nevadí. A môj uhol pohľadu robi z každého môjho príspevku ten subjektivny a to je základ diskusie . A ja som rada,že sa môžem slobodne vyjadriť. Držím palce so psíkom.
baby7, Št, 21. 11. 2019 - 20:51
A ešte mi nedá k tej priemernosti- ja si myslím, že je správne, keď sa šikovnejší/snazivejsi ľudia majú lepšie ako ti lenivejsi. Ja som od svojich 17 rokov neoslavovala Vianoce, aj keď ich milujem. Bud som sa v úvode učila a prišla len na 15 min na večeru, alebo som brigádovala alebo som slúžila. A myslím si, že si za to súčasnú životnú úroveň zaslúžim. Mám susedku, ktorá školu flakala, napriek podpore rodičov ledva zmaturovala, lebo jej bolo lepšie vonku ako nad knihami. Áno, teraz šetrí celý rok na letnú dovolenku, ale mala možnosť voľby a to bola tá jej..
aramana, Št, 21. 11. 2019 - 21:00

No a potom sú tu ľudia, ktorí sa snažiť môžu koľko chcú, jednoducho im ich mozog nedovolí vidieť lepšie riešenia a neostáva im nič iné...jednoducho majú nižšie IQ, nie sú priebojní..to sú veci za ktoré nemôžu.A tak makajú na linke šesť dní v týždni so zdvihnutými rukami nad hlavou, budia sa po nociach na kŕče, v päťdesiatke musia riešiť invalidný...Nie každá priemernosť človeka je o lenivosti.

baby7, Št, 21. 11. 2019 - 21:10
Ale ak sa im to nepáči, môžu to tiež skúsiť vonku a pracovať na rovnakej pozícii 2 týždne v mesiaci za dvojnásobný plat a nepotrebujú na to ani jazyk. Možno som len mladá a naivná, ale ja som miliónkrát pocula, že niečo nejde a napriek tomu sa riešenie našlo. V každom prípade ďakujem za civilizovanu diskusiu bez invektiv, je super, že napriek odlišným názorom sme si ich vymenili ľudsky a prijemne.
dulka, Št, 21. 11. 2019 - 21:39
Tisíce rodín sa za socializmu nemali dobre. A hlavne ľudí, ktorí si uvedomovali tú neslobodu v ktorej žijú. Kto im pomohol? Tisíce ľudí, ktorí boli odborníci vo svojom obore nemohli vykonávať svoju prácu, lebo odmietli spolupracovať so zločincami. A ešte mali aj tú smolu, že nemohli odísť do slobodnej krajiny, kde by svoje vedomosti uplatnili. Toto obhajuješ a schovávaš sa za "tisíce rodín". Nebudem sa k tomu vyjadrovať, lebo poznám dosť ľudí, ktorí sa sťažujú ako sa majú zle, ale keď, aj ja osobne, som ponúkla ako pomoc nie peniaze, ale zohnala som im prácu, zrazu bolo tisíc výhovoriek, prečo nemôžu. A poznám aj ľudí, ktorí pracujú vo fabrikách za pásom a sú spokojní.
margesimpson, Pi, 22. 11. 2019 - 07:55

Guľka do hlavy za kritiku systému? Také veru nepoznám. Ak narážaš na Kuciaka, to bolo natajno, mafiánsky. To sa hádam ani nedá porovnávať s bývalým režimom, kde len v časoch perzekucie cca 600 zabilo ŠtB pri výsluchoch, 8000 v pracovných táboroch a exempláre prípady ako Horakova dostali slučku rovno. V priamom prenose, so štátnymi poctami. Áno, potom sa režim "uvoľnil", naco zase prišli bratia rusi. A tak dookola. Je nevravím, boli aj dobre veci. Ale to je ako keď ma človek rakovinu a teší sa, že ma zdravé zuby. Ak chcem vidieť kam by to socializmus dotiahol, pozriem si Kubu, Severnú Kóreu. Čína už nie, ta sa len tvári ako socializmus, ale hospodárstvo ma tvrdo kapitalisticke. A k tomu, čo socializmus znamenal pre nás len toľko. Pred Komunistickou stranou patrilo Československo do top 10 ekonomík sveta, ovládali sme 80% priemyslu bývalého Rakúsko Uhorska a naše podniky, ale aj kultúra a vzdelanie konkurovali veľkým hráčom. Kde sme sa ocitli po rokoch s bratmi rusmi vidíme hádam všetci. Ako konieckoncov všetky postsocialisticke krajiny.

Adams f, Št, 21. 11. 2019 - 20:23

Nuž píše sa tu všeličo, i keď niekedy trochu uniknuté od podstaty toho mediálneho výplachu. Nik tu predsa nevyplakával, ani sa neľutoval a spomienky na staré časy má každý z nás. Tiež vidno, že rôzne, lebo nie každý v tých starých časoch skutočne pracoval a vychovával rodinu. Niekomu stačí, že je jemu dobre a ostatné nie je dôležité, no v dobe o ktorej sa tak lživo predbiehali médiá, išlo o to aby bolo dobre väčšine. Áno poľnohospodári pracujú za minimum, manuálne práce sú často podhodnotené, ale už sa to pre nedostatok remeselníkov začína "otáčať" a môžu si slušne zarobiť aj doma. Tak ako teraz i vtedy neboli ľudia iba "priemerní" ako tu niekde odznelo. I o staraní sa o seniorov v zahraničí viem z vlastných skúseností, ako aj zo skúseností niekoľkých známych ale byť doma s rodinou s láskou je milejšie ako pre núdzu, či láske k peniazom obetovať čas mimo domov každé dva týždne. Dajú sa aj tu zarobiť peniažky, ak je človek ochotný pracovať a nie len nechať sa využívať. 
A strieľanie do chrbta? Ak niekto chcel ujsť, vedel čo ho čaká, tak si mohol vybrať cestu za "slobodou" menej rizikovú... Pokiaľ viem bolo ich podľa rôznych zdrojov od 130 do 190 za celú dobu železnej opony. Také bolo zriadenie a ak tu niekto zadarmo vyštudoval, bolo by správne aby ho ako hotového doktora či inžiniera pustili von? Samozrejme ušli aj s nižším vzdelaním... 
Jednoducho demokracia nie je jednoduchá a tak isto predstava slobody. Je to ako rieka, ktorá má brehy, dá sa po nej plaviť či vyrábať elektrinu, prevážať tovar, chytať ryby, kochať sa jej krásou. Ale ak stratí brehy - je tu záplava, takže všetko potrebuje svoje hranice, lebo ak nie sú, alebo sa zbúrajú - voda tečie kam chce a je už zlé... Ak si niekto myslí, že žiadne hranice netreba, tak to je zlé... či v morálke, práve, spravodlivosti... nie ostnatý drôt, ale hranice treba...
 A okrem toho, vnútorne sme žili kedysi bohatšie ako dnes, lebo sú veci, ktoré nemožno za peniaze kúpiť a na to netreba zabúdať... Zišlo by sa aj v tom viac rovnováhy. 

baby7, Št, 21. 11. 2019 - 20:39
Ja už len krátku reakciu k opatrovateľkam, keďže sa ma to bezprostredne týka. Nejde vždy len o lásku k peniazom- moja mama mala na výber. Buď mohla byť doma s priemerným príjmom, nechať deti zmaturoval, prípadne vyštudovať nejakú vysokú školu v mieste bydliska alebo mohla odísť do zahraničia a zarobiť na to,aby jej deti dostali šancu vybrat si odbor, ktorý milujú. Moja mama zvolila druhu možnosť (nehovorím,že je to správne, to si musí každý rozhodnúť sám) a teraz má doma lekára a právnika, ktorí sú úspešní a sebestační. Nehovorím,že je to návod na správny život, hovorím len to,že mala MOZNOST VOLBY. Vedela dať svojim deťom viac ako mohli jej rodičia a uprednostnila nás pred svojím pohodlím a trávením večerov v domácej obývačke. Ja obhajujem len možnosť voľby,nič viac. A som rada,že ju mám. A vždy budem.
dulka, Št, 21. 11. 2019 - 21:19
Možnosť voľby je veľmi dôležitá. Ale vážiť si ju dokážu len ľudia, ktorí vedia niesť zodpovednosť za svoj život.
aramana, Pi, 22. 11. 2019 - 07:02
Ďakujem za debatu bez urazania a nadávok. Takých je vo svete internetu poriedko. Pekný deň a všetko dobré prajem :)
Aromina, So, 23. 11. 2019 - 08:21
Výborne ste to zhrnuli. U nás bolo rádio a aj TV vypnutý celý deň kvôli tejto masáži mozgov. Nemienili sme počúvať kraviny.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama